Więc wracając do tematu Mobile Markets w trybie solo...
Żal mi było odłożyć grę na półkę, po kilkunastu łatwych zwycięstwach przeciwko Steve'owi Jr.
Tym bardziej, że gra na prawdę jest fajna. Więc spróbowałem coś z tym zrobić...
Osiągnąłem rozwiązanie, które obecnie zapewnia mi o wiele lepszą i ciekawszą rozgrywkę niż oferował to oryginalny tryb solo.
Trzy zmiany sprawiły, że udało mi się przegrać z AI już dwukrotnie

.
Najważniejsza zmiana, to rozgrywka przeciwko dwóm rywalom AI.
Jest ciut więcej obsługi AI, ale przebieg rozgrywki jest o wiele ciekawszy, faza ustalania ceny jest bardziej emocjonująca, a sama gra stała się bardziej wyrównana.
Każdy z AI ma swóją talię i rozpoczyna z dwoma własnymi kartami startowymi (jak w trybie trudnym).
Dodatkowe 3 mikrozasady, które wprowadziłem to:
- gdy po fazie Sprzedaży, AI pozostały jeszcze jakieś niesprzedane Towary, zamienia je na $ (=PZ).
- gdy w fazie Technologii, AI miałby odrzucić kartę z opisem "KONIEC GRY", wówczas zatrzymuje tę kartę i na koniec gry dostaje +10PZ.
- w fazie Produkcji AI rzuca kostką K6: wynik 1-3 -> nic się nie zmienia; wynik 4,5 -> AI otrzymuje dodtkowo +1 Towar; wynik na kości 6 -> AI otrzymuje dodtkowo +2 Towary
lub po prostu dodać każdemu AI +1 Towar (bez konieczności używania kostki, ale uważam że ciut losowości sprawi, że będzie ciekawiej)
Dodatkowo:
- AI nigdy nie zejdzie poniżej ceny sprzedaży 1$
- gdy Karta Wydarzenia nakazuje wziąć każdemu po1 żetonie Postępu, każdy AI otrzymuje w tej rundzie +1 Towar
Polecam spróbować, bo moim zdaniem gra solo w tym wariancie, na prawdę nabrała rumieńców, a AI z byle jakiego przeciwnika stał się godnym rywalem.
Gra trwa ok. 15 minut dłużej, ale te 15 minut więcej, jest moim zdaniem tego warte.
