

W odległej przyszłości, po wiekach ekspansji, ludzkość rozszerzyła swoje granice poza Ziemię, zakładając kolonie na surowych pustkowiach Marsa, wśród księżyców Jowisza i Saturna, a nawet na odległym Plutonie. Te nowe światy, kiedyś zależne od Ziemi, z czasem uzyskały niepodległość, rozwijając swoje kultury, rządy i, co najważniejsze, własne ambicje.
Zasoby Układu Słonecznego są jednak ograniczone, a każda frakcja pragnęła zapewnić sobie przetrwanie i dobrobyt. Początkowo rywalizacja między oponentami była pokojowa, skupiona na handlu i dyplomacji. Jednak równowaga wkrótce została zachwiana. Odkrycie nowych, potężnych technologii dało początek wyścigowi zbrojeń, a dawne sojusze zaczęły pękać pod ciężarem wzajemnych podejrzeń i chciwości.
Konflikt wybuchł, gdy kolonie zaczęły walczyć o kontrolę nad kluczowymi punktami strategicznymi i bogatymi w surowce obszarami. Rząd Ziemi, nie chcąc tracić wpływów, interweniował, rozpoczynając serię potyczek, które szybko przerodziły się w otwartą wojnę o dominację w Układzie Słonecznym.
W nieustającym od lat konflikcie, poszczególne frakcje muszą odpowiednio wykorzystać swoją wiedzę, strategiczne umiejętności i technologiczne innowacje, aby doprowadzić do zapewnienia sobie miejsca w historii jako dominującej siły!

Oficjalna strona projektu: www.solkrig.pl | Instrukcja: KLIK | Fanpage na Facebooku: KLIK | Strona na BGG: KLIK
Graczy: 2-4 | Wiek: 10+ | Czas gry: ok. 40 min na gracza | Poziom trudności: 3/5
SOLKRIG – Wojna o Układ Słoneczny to gra planszowa dla od 2 do 4 graczy, której głównym motywem jest tocząca się w odległej przyszłości brutalna wojna o dominację, władzę i zasoby w Układzie Słonecznym. W grze gracze stają na czele jednej z czterech frakcji walczących o zawładnięcie naszym rodzimym systemem gwiezdnym.
Zasadnicza część rozgrywki toczy się na planszy składającej się z 17 skalistych światów naszego Układu Słonecznego (planet, planet karłowatych i księżyców), które kontrolowane są przez 4 frakcje kierowane przez graczy. Celem gry jest zdobycie dominacji w Układzie Słonecznym, która to dokonuje się poprzez tworzenie nowych baz kosmicznych, budowanie montażowni statków i ekstraktorów surowców, przejmowanie kolejnych terytoriów (w rundzie 4., 6. oraz 8. sprawdzana jest dominacja graczy nad danymi obszarami i przydzielane są za to punkty), budowanie jednostek wojskowych, niszczenie konstrukcji innych graczy, badanie nowych technologii, rozwijanie ulepszeń itp. W każdej turze gracze dobierają karty na rękę, karty te mają specjalne zdolności, dające np. surowce czy punkty zwycięstwa, a także pomagające w walkach (pozwalające na zniszczenie części siły militarnej wroga czy np. wezwanie wsparcia). W każdej turze gracze wysyłają również swoich robotników (drony robotnicze) do wykonywania różnych zadań (np. wydobywania zasobów, budowania jednostek wojskowych, rozwijania ulepszeń, prowadzenia badań, ruchu, ataku itp.). Gra kończy się po 8 rundach lub gdy gracze osiągną 4-5 specjalnie oznaczonych osiągnięć (w zależności od liczby graczy).

ELEMENTY GRY: 1 instrukcja, 1 plansza główna, 4 planszetki frakcji, 1 plansza technologii/osiągnięć, 64 kostki statków (po 16 na frakcję), 20 znaczników montażowni statków (po 5 na frakcję), 20 znaczników ekstraktorów surowców (po 5 na frakcję), 20 znaczniki baz orbitalnych (po 5 na frakcję), 20 pionków robotników (po 5 na frakcję), 4 znaczniki światów macierzystych (po 1 na frakcję), 140 znaczników graczy (po 35 na frakcję), 20 kart wydarzeń, 56 kart graczy (po 14 na kolor; w 3 kolorach światów i 1 kolorze neutralnym), 18 znaczników kolorów światów (po 6 na kolor; w 3 kolorach), 80 znaczników surowców (o wartości 1), 6 żetonów obszarów wyłączonych oraz 2 kostki k12.
MECHANIKI GRY: Worker Placement, Area Majority / Influence, Income, Point to Point Movement, Tech Trees / Tech Tracks, Events, Multi-Use Cards, Negotiation, Sudden Death Ending.
KATEGORIE GRY: Science Fiction, Space Exploration, Territory Building, Wargame, Fighting, Negotiation, Political.

DO CZEGO TO PODOBNE?
Gra swoimi mechanikami przypomina przede wszystkim mieszankę Roota, Beyond The Sun oraz El Grande.
DLA KOGO?
SOLKRIG to gra przeznaczona dla graczy szukających gry: angażującej, z ciekawymi mechanikami, przepełnionej rywalizacją, mocno regrywalnej, dającej wiele możliwości działania, o niskiej losowości, o jasnych zasadach, łatwej w przygotowaniu, odpowiedniej zarówno dla graczy młodszych (10+) jak i starszych, trwającej około 40 minut / gracza, dobrze skalowalnej (dla 2-4 osób).

Gra jest obecnie intensywnie testowana. W związku z przeprowadzanymi rozgrywkami testowymi gra ciągle ewoluuje i staje się coraz to lepsza pod względem grywalności, mechanik, balansu itp. Zainteresowanych szczegółowym postępem prac zachęcam do przeczytania dotychczasowych patch notes'ów na stronie solkrig.pl/patch-notes.
.