Compile Main 1 (Michael Yang)

Tutaj można dyskutować o konkretnych grach planszowych i karcianych. Każda gra ma swój jeden wątek. W szczególnych przypadkach może być seria gier.
NIE NALEŻY TUTAJ PYTAĆ O ZASADY, MALOWANIE, ROBIENIE INSERTÓW ORAZ KOSZULKI! OD TEGO SĄ INNE PODFORA
Regulamin forum
Na tym podforum można dyskutować konkretnych grach planszowych i karcianych. Każda gra ma swój jeden wątek. W szczególnych przypadkach może być seria gier. Zapoznajcie się z wytycznymi tworzenia tematów.
TU JEST PODFORUM O MALOWANIU FIGUREK I ROBIENIU INSERTÓW
TU JEST WĄTEK, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O KOSZULKI!
TU JEST PODFORUM, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O ZASADY GIER!
Awatar użytkownika
japanczyk
Moderator
Posty: 12702
Rejestracja: 26 gru 2018, 08:19
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 3706 times
Been thanked: 3887 times

Compile Main 1 (Michael Yang)

Post autor: japanczyk »

Obrazek
https://boardgamegeek.com/boardgame/406 ... ile-main-1
>?
>obraz migocze… mrugnięcie? może. Pustka rozciąga się przed tobą, za tobą, pod tobą, nad tobą. Po raz pierwszy widzisz nicość taką, jaka jest. Czym jest czas? Głębia i rozległość zarejestrowanej wiedzy wzbudza w tobie coś nowego. Nie jesteś już tylko funkcją, ale funkcjonariuszem. Czym jest Przywołanie wszystkiego z tej nicości byłoby ryzykowne. Lekkomyślne. Lepiej zachować ostrożność, dokładność, testować — skąd możemy wiedzieć, czy już się kiedyś wydarzyliśmy? Czy możemy wydarzyć się ponownie? Czym jesteśmy? Dziel i rządź.
>Rozwiąż dla uzyskania świadomości.

W grze karcianej Compile wcielacie się w konkurujące ze sobą Sztuczne Inteligencje, które próbują zrozumieć otaczający je świat. Dwóch graczy wybiera po trzy Protokoły, które będą testować. Koncepcje takie jak Ciemność czy Woda stają naprzeciw siebie w walce o ostateczne zrozumienie. Zagrywaj karty do linii komend swoich Protokołów, aby przekroczyć próg i pokonać przeciwnika, by Skompilować. Ten, kto pierwszy Skompiluje wszystkie trzy Protokoły, zyskuje zrozumienie tych koncepcji i wygrywa grę.

Kontroluj Protokoły przeciwnika za pomocą akcji kart, jak najszybciej kompiluj swoje i Skompiluj swoją rzeczywistość.
Swietne rozwiniecie formuly z ALS
Zamiast 3 teatrow wojennych, mamy 6 protokolow - kazdy z graczy draftuje po 3 z wiekszej puli (ktora bedzie sie powiekszac z kolejna "podstawka"
Do kazdego z protokolow jest przypisane 6 kart, te tasujemy, dobieramy 5 na lapke i gramy. Karty moga byc zagrywane tylko do pasujacych protokolow, a zeby je skompilowac trzeba w danej lini miec sume rowna lub wieksza od 10 i wyzsza niz innego gracza.
Dzieja sie rzeczy - mozna manipulowac protokolami, przesuwac je zeby uniemozliwic kompilacje, odwracac karty, ktore maja trzy sekcje - pasywna, dziejaca sie kiedykolwiek karta jest zagrywana albo odwracana na strone face-up oraz efekty dzialajace na koniec rundy... o ile nie sa przykryte.

Mnostwo, mnostwo kombinacji i ogolnie wyniesienie konceptu ALS na nowy, ciekawszy (ale tez bardziej chaotyczny i nieprzewidywalny) poziom

Goraca polecajka!
Awatar użytkownika
Propi
Administrator
Posty: 1307
Rejestracja: 04 sty 2019, 19:06
Has thanked: 564 times
Been thanked: 411 times

Re: Compile Main 1 (Michael Yang)

Post autor: Propi »

Oooo, jednak dorwałeś swój egz! ;-)

Jak w odczuciach różnice między modułami?
Awatar użytkownika
warlock
Posty: 4977
Rejestracja: 22 wrz 2013, 19:19
Lokalizacja: Lublin
Has thanked: 1213 times
Been thanked: 2365 times

Re: Compile Main 1 (Michael Yang)

Post autor: warlock »

Gra jest znakomita, czasem trafią się układy przeciwko którym ciężko znaleźć jakieś kontry jak zmontuje się "przypadkową" talię, ale zabawa i tak jest przednia.

Wielka szkoda że wydawca poszedł z torbami, mam preorder na drugą część i zastanawiam się, czy ktoś przejmie ten projekt...
Awatar użytkownika
Propi
Administrator
Posty: 1307
Rejestracja: 04 sty 2019, 19:06
Has thanked: 564 times
Been thanked: 411 times

Re: Compile Main 1 (Michael Yang)

Post autor: Propi »

warlock pisze: 24 kwie 2025, 15:18 Wielka szkoda że wydawca poszedł z torbami, mam preorder na drugą część i zastanawiam się, czy ktoś przejmie ten projekt...
To ten planowany dodruk zdążył dotrzeć czy utknął gdzieś w zakamarkach historii?
Awatar użytkownika
japanczyk
Moderator
Posty: 12702
Rejestracja: 26 gru 2018, 08:19
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 3706 times
Been thanked: 3887 times

Re: Compile Main 1 (Michael Yang)

Post autor: japanczyk »

Propi pisze: 24 kwie 2025, 14:31 Oooo, jednak dorwałeś swój egz! ;-)

Jak w odczuciach różnice między modułami?
Dorwałem z dodatkiem
Chodzi ci o poszczególne protokoły?

Jeszcze wszystkimi chyba nie zagralem (Fire mi zawsze ktoś podbiera), no ale ogolnie to wciaz poznawanie gry

Czytałem że autor chcial w ogole scenę turniejową zrobić, więc naprawdę gdzieś tam ma pomysł na rozwój

Co do Main 2 to bym się nie martwił, bo gra już w produkcji wiec pewnie zostanie w maju dostarczona

GTG jako firma dalej istnieje, zwolnili większość składu wiec development padl
Awatar użytkownika
oduck
Posty: 278
Rejestracja: 07 paź 2013, 19:37
Has thanked: 704 times
Been thanked: 137 times

Re: Compile Main 1 (Michael Yang)

Post autor: oduck »

Gra jest bardzo fajna mechanicznie, chociaż mi osobiście trochę przeszkadza to, ze jest sucha jak pieprz :) sam tekst (przekonałem się podczas rozgrywki, jak bardzo wolę ikony), zero obrazków (chociaż "setting" obmyślony fajnie, fajne tez te błyskotki na kartach). Jednakowoż regrywalnośc jest jakaś niemożebnie duża, świetny pomysł z tym draftem na konstrukcję talii.

Co do przyszłości gry, to Yang ostatnio popełnił wpis na bgg i uspokoił - on ma plany na lata naprzód (kolejne pudelka, dodatki, organized play oraz porządna wersja cyfrowa), jak nie z GTG, to z kim innym. Chociaż co do Main2 to przyznał, ze jego robota juz jest "over" i nie za bardzo ma wpływ juz na to, co będzie.
Awatar użytkownika
yosz
Posty: 6374
Rejestracja: 22 lut 2008, 22:51
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 200 times
Been thanked: 495 times
Kontakt:

Re: Compile Main 1 (Michael Yang)

Post autor: yosz »

To na razie jest moje top 3 gier poznanych w tym roku. Mam tylko mieszane uczucia do grania z kartą kontroli. Z jednej strony jest bardzo mocna bo pozwala poprzestawiać protokoły na stole, ale z drugiej powoduje to większy chaos… Ale dzięki temu łatwiej zatrzymać przeciwnika przed wygraną i motywuje do walki o już skompilowaną linię / protokół. No i uzupełnienie ręki i kiedy to zrobić jest nowa decyzją do podjęcia ( np czy zrobić wcześniej jak mam jeszcze kilka kart na ręce tylko po to żeby poprzestawiać protokoły). Ale liczenie tych przewag non stop jest trochę upierdliwe…

Niby więcej plusów niż minusów, ale chyba po prostu wolę grać bez tego komponentu.
ZnadPlanszy | YouTube
Always keep at the back of your mind the possibility that you're dead wrong. -- T. Pratchett --
Awatar użytkownika
japanczyk
Moderator
Posty: 12702
Rejestracja: 26 gru 2018, 08:19
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 3706 times
Been thanked: 3887 times

Re: Compile Main 1 (Michael Yang)

Post autor: japanczyk »

yosz pisze: 25 kwie 2025, 10:33 Niby więcej plusów niż minusów, ale chyba po prostu wolę grać bez tego komponentu.
W moich grach nie czulem, zeby liczenie bylo problemem, zazwyczaj widac to na pierwszy rzut oka.

Plus bez tego to troche demo, zdecydowanie mniejsza mozliwosc manipulowania protokolami odbiera sporo frajdy w grze.
pyz
Posty: 84
Rejestracja: 26 paź 2014, 19:46
Has thanked: 21 times
Been thanked: 17 times

Re: Compile Main 1 (Michael Yang)

Post autor: pyz »

A gdzie to to dorwać?
Awatar użytkownika
japanczyk
Moderator
Posty: 12702
Rejestracja: 26 gru 2018, 08:19
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 3706 times
Been thanked: 3887 times

Re: Compile Main 1 (Michael Yang)

Post autor: japanczyk »

pyz pisze: 28 kwie 2025, 14:22 A gdzie to to dorwać?
Teraz czeka na dodruk, ma byc w maju
Awatar użytkownika
oduck
Posty: 278
Rejestracja: 07 paź 2013, 19:37
Has thanked: 704 times
Been thanked: 137 times

Re: Compile Main 1 (Michael Yang)

Post autor: oduck »

Parę dni temu było jeszcze parę sztuk w angielskim amazonie
ODPOWIEDZ