Star Wars Rebellion - pytania i wątpliwości
Re: Star Wars Rebellion - pytania i wątpliwości
Tak jest, nic nie dają.
Moje gry - http://tiny.cc/sinbadbgg
- DaaV
- Posty: 318
- Rejestracja: 21 cze 2021, 15:04
- Lokalizacja: Gliwice
- Has thanked: 40 times
- Been thanked: 41 times
Re: Star Wars Rebellion - pytania i wątpliwości
Dokładnie tak, to jest handicap obrońcy, że w pierwszej rundzie atakujący nie może się leczyć z kości.
Re: Star Wars Rebellion - pytania i wątpliwości
Jak imperium próbuje pochwycić lidera rebelii to rebelia broni się tym liderem którego imperium próbuje pochwycić czy daje nowego lidera do obrony?
- Giermek
- Posty: 217
- Rejestracja: 18 paź 2014, 13:21
- Lokalizacja: Słubice (płocki)
- Has thanked: 63 times
- Been thanked: 56 times
Re: Star Wars Rebellion - pytania i wątpliwości
Broni się liderem, który ma być pochwycony, a dodatkowo można dołożyć lidera z puli, jak przy normalnym blokowaniu misji. Wtedy liczy się ikony z obu liderów.
- miszczu666
- Posty: 280
- Rejestracja: 24 kwie 2018, 15:13
- Lokalizacja: Gorzów Wielkopolski
- Has thanked: 49 times
- Been thanked: 179 times
- Kontakt:
Re: Star Wars Rebellion - pytania i wątpliwości
Dodatkowo, jeśli jakimś trafem znajdują się w systemie inni liderzy z pasującymi ikonami, to ich ikony też się liczą. Dla obu stron.
Moje tłumaczenia plików pomocy, skrótów zasad: ***LISTA***
Lista zawiera pliki pomocne przy Scythe (z dodatkami), Nemesis, Wojna o Pierścień (z dodatkami), Star Wars Rebelia (z dodatkiem)
Lista zawiera pliki pomocne przy Scythe (z dodatkami), Nemesis, Wojna o Pierścień (z dodatkami), Star Wars Rebelia (z dodatkiem)
- zuroslawski
- Posty: 157
- Rejestracja: 21 paź 2013, 13:49
- Has thanked: 15 times
- Been thanked: 5 times
Re: Star Wars Rebellion - pytania i wątpliwości
Czesc, mam pytanie ktor nasunelo mi sie po ostatniej rozgrywce.
Czy jesli uzyje karty np. Wzniecic rebelie, ktora pozwala mi umiescic 3 jednostki naziemne. To czy po walce i jesli pokonalem przeciwnikow o wytrzymalosci 3, czy moge uzyc karte celu Miazdzacy cios ? Niektore z kart misji pozwalaja na dokonanie ataku jednak nie wiem czy uzycie kart celu jest w takim przypadku prawidlowe, czy tylko w walkach, ktore zainiciowalem liderem bezposrednio a nie poprzez misje ?

Czy jesli uzyje karty np. Wzniecic rebelie, ktora pozwala mi umiescic 3 jednostki naziemne. To czy po walce i jesli pokonalem przeciwnikow o wytrzymalosci 3, czy moge uzyc karte celu Miazdzacy cios ? Niektore z kart misji pozwalaja na dokonanie ataku jednak nie wiem czy uzycie kart celu jest w takim przypadku prawidlowe, czy tylko w walkach, ktore zainiciowalem liderem bezposrednio a nie poprzez misje ?

- Perf
- Posty: 195
- Rejestracja: 28 sty 2011, 01:48
- Lokalizacja: Katowice
- Has thanked: 51 times
- Been thanked: 40 times
Re: Star Wars Rebellion - pytania i wątpliwości
Walka to walka, bez różnicy dla opisanego przypadku.zuroslawski pisze: ↑06 lut 2025, 16:22 Czesc, mam pytanie ktor nasunelo mi sie po ostatniej rozgrywce.
Czy jesli uzyje karty np. Wzniecic rebelie, ktora pozwala mi umiescic 3 jednostki naziemne. To czy po walce i jesli pokonalem przeciwnikow o wytrzymalosci 3, czy moge uzyc karte celu Miazdzacy cios ? Niektore z kart misji pozwalaja na dokonanie ataku jednak nie wiem czy uzycie kart celu jest w takim przypadku prawidlowe, czy tylko w walkach, ktore zainiciowalem liderem bezposrednio a nie poprzez misje ?
Do zainicjowania walki nie jest nawet potrzebny lider - w przypadku gdy dobrowolnie ujawniamy bazę Rebelii. Aczkolwiek to raczej nie jest pospolity przypadek.

- Coval
- Posty: 79
- Rejestracja: 20 maja 2009, 19:41
- Lokalizacja: Warszawa
- Has thanked: 6 times
- Been thanked: 21 times
Re: Star Wars Rebellion - pytania i wątpliwości
Witam
Dopiero niedawno zacząłem grać w SW Rebelia i mam kilka pytań?
Gram z Imperium u władzy – zasady zaawansowane.
1. Rozumiem że po rozpatrzeniu kart taktyk ze słowem „Zniszcz” – niszczymy daną jednostkę jeszcze przed walką – nie rzuca ona kośćmi?
2. Co jeśli karta mówi zadaj 2 obrażenia. Przydzielam je jednostce która ma 2 pancerza i teraz CZY:
A – jednostka ginie i nie rzuca kośćmi
B – jednostka żyje do końca walki, co więcej mogę jej przydzielić symbole OBRONY jednego obrażenia. Tak aby przeżyła walkę.
3. Rozumiem że pierwszy rzuca gracz aktywny ATAKUJĄCY. Czy obrażenia przydziela przed rzutem obrońcy (jeżeli nie to kto pierwszy je przydziela).
Jeżeli tak i od razu po rzucie przydzielam obrażenia, to co z kośćmi na której jest symbol OBRONY? Przepada czy mogę po rzucie obrońcy i po jego przypisaniu obrażeń przypisać kości OBRONY?
4. Czy mogę jako REBELI w dowolnej chwili odkryć swoją bazę rebelii, aby natychmiast przenieść tam wszystkie jednostki i np. rozpocząć walkę (kosmiczną) bo dzięki wygranej uzyskam punkty reputacji które dadzą mi wygraną?
5. Jeżeli karta IMPERIUM mówi podnieś wsparcie w danym układzie (układ neutralny) o 1 to znaczy że mam tam dodać znacznik zniewolenia czy wsparcia imperium?
Z góry dzięki Przemek
Dopiero niedawno zacząłem grać w SW Rebelia i mam kilka pytań?
Gram z Imperium u władzy – zasady zaawansowane.
1. Rozumiem że po rozpatrzeniu kart taktyk ze słowem „Zniszcz” – niszczymy daną jednostkę jeszcze przed walką – nie rzuca ona kośćmi?
2. Co jeśli karta mówi zadaj 2 obrażenia. Przydzielam je jednostce która ma 2 pancerza i teraz CZY:
A – jednostka ginie i nie rzuca kośćmi
B – jednostka żyje do końca walki, co więcej mogę jej przydzielić symbole OBRONY jednego obrażenia. Tak aby przeżyła walkę.
3. Rozumiem że pierwszy rzuca gracz aktywny ATAKUJĄCY. Czy obrażenia przydziela przed rzutem obrońcy (jeżeli nie to kto pierwszy je przydziela).
Jeżeli tak i od razu po rzucie przydzielam obrażenia, to co z kośćmi na której jest symbol OBRONY? Przepada czy mogę po rzucie obrońcy i po jego przypisaniu obrażeń przypisać kości OBRONY?
4. Czy mogę jako REBELI w dowolnej chwili odkryć swoją bazę rebelii, aby natychmiast przenieść tam wszystkie jednostki i np. rozpocząć walkę (kosmiczną) bo dzięki wygranej uzyskam punkty reputacji które dadzą mi wygraną?
5. Jeżeli karta IMPERIUM mówi podnieś wsparcie w danym układzie (układ neutralny) o 1 to znaczy że mam tam dodać znacznik zniewolenia czy wsparcia imperium?
Z góry dzięki Przemek
I've had worst!
- spongePepp
- Posty: 154
- Rejestracja: 16 lut 2021, 22:14
- Has thanked: 100 times
- Been thanked: 77 times
Re: Star Wars Rebellion - pytania i wątpliwości
CześćCoval pisze: ↑07 lut 2025, 22:33 Witam
Dopiero niedawno zacząłem grać w SW Rebelia i mam kilka pytań?
Gram z Imperium u władzy – zasady zaawansowane.
1. Rozumiem że po rozpatrzeniu kart taktyk ze słowem „Zniszcz” – niszczymy daną jednostkę jeszcze przed walką – nie rzuca ona kośćmi?
2. Co jeśli karta mówi zadaj 2 obrażenia. Przydzielam je jednostce która ma 2 pancerza i teraz CZY:
A – jednostka ginie i nie rzuca kośćmi
B – jednostka żyje do końca walki, co więcej mogę jej przydzielić symbole OBRONY jednego obrażenia. Tak aby przeżyła walkę.
3. Rozumiem że pierwszy rzuca gracz aktywny ATAKUJĄCY. Czy obrażenia przydziela przed rzutem obrońcy (jeżeli nie to kto pierwszy je przydziela).
Jeżeli tak i od razu po rzucie przydzielam obrażenia, to co z kośćmi na której jest symbol OBRONY? Przepada czy mogę po rzucie obrońcy i po jego przypisaniu obrażeń przypisać kości OBRONY?
4. Czy mogę jako REBELI w dowolnej chwili odkryć swoją bazę rebelii, aby natychmiast przenieść tam wszystkie jednostki i np. rozpocząć walkę (kosmiczną) bo dzięki wygranej uzyskam punkty reputacji które dadzą mi wygraną?
5. Jeżeli karta IMPERIUM mówi podnieś wsparcie w danym układzie (układ neutralny) o 1 to znaczy że mam tam dodać znacznik zniewolenia czy wsparcia imperium?
Z góry dzięki Przemek

Uprzedzam, że nie jestem alfą i omegą w temacie zasad, ale spróbuję pomóc.
1) Tak.
2) Moim zdaniem przydziela się je od razu i jeśli przy okazji wyczerpuje to całe punkty pancerza - jednostka zostaje zniszczona.
3) Tu faktycznie jest niejasność...osobiście gram tak, że przydzielamy je w tym samym czasie, co za tym idzie obaj korzystamy z kości OBRONY.
4) Wszystko w ramach kart akcji jest dozwolone. Zdradzenie pozycji bazy Rebelii to też jest Twój wybór.
5) Potraktuj wsparcie Rebelii jako "-1", neutralny "0", wsparcie Imperium "1". Zniewolenie to stan który nakładasz tylko na te dwa pierwsze w przypadku gdy jednoskti imperium staną na planecie.
Re: Star Wars Rebellion - pytania i wątpliwości
1. Niszczysz jednostkę PO rozpatrzeniu kart (jeśli na karcie stoi: ZNISZCZ). Jednak taka zniszczona jednostka daje możliwość odpalenia opcji z karty
2. Przydzielasz obrażenia. Jednostkę ściągasz DOPIERO w końcowej fazie, nie w momencie otrzymania odpowiedniej ilości hitów. Hitów możesz podczas fazy ataku przydzielić nawet 50.
3. PIERWSZY rzuca ATAKUJĄCY (current player). Rozpatruje kości
3b. DRUGI rzuca obrońca - w tym momencie zadziałają kości leczące, jeśli otrzymał obrażenia od atakującego. Atakujący tym samym, jeśli otrzyma obrażenia od obrońcy NIE MOŻE użyć kości leczenia (grał wcześniej i te kości przepadły)
4 - nie pamięam zasad co do odkrywania bazy
5 - Znacznik zniewolenia kładziesz jeśli system jest neutralny lub popiera rebelię. Jak popiera rebelię to NA ŻETON poparcia rebelii kładziesz zniewolenie (musi być jednostka lądowa).
Jeśli np układ popiera rebelię i jest tam jednostka imperium, to jak podnosisz poparcie dla imperium to spod żetona zniewolenia wyciągasz poparcie rebelii i zostaje 1 żeton - zniewolenie. Jak otrzymasz drugie wsparcie dla imp, to już nie musisz nikogo zniewalać - kochają Cię całym sercem
Edit: karty odkrywacie razem, ale to CURRENT PLAYER (atakujący) rozpatruje pierwszy, zatem jeśli OBROŃCA zagra kartę z tekstem CANCEL, to atakujący nie nie gra treści karty.
polecam: LINK
2. Przydzielasz obrażenia. Jednostkę ściągasz DOPIERO w końcowej fazie, nie w momencie otrzymania odpowiedniej ilości hitów. Hitów możesz podczas fazy ataku przydzielić nawet 50.
3. PIERWSZY rzuca ATAKUJĄCY (current player). Rozpatruje kości
3b. DRUGI rzuca obrońca - w tym momencie zadziałają kości leczące, jeśli otrzymał obrażenia od atakującego. Atakujący tym samym, jeśli otrzyma obrażenia od obrońcy NIE MOŻE użyć kości leczenia (grał wcześniej i te kości przepadły)
4 - nie pamięam zasad co do odkrywania bazy
5 - Znacznik zniewolenia kładziesz jeśli system jest neutralny lub popiera rebelię. Jak popiera rebelię to NA ŻETON poparcia rebelii kładziesz zniewolenie (musi być jednostka lądowa).
Jeśli np układ popiera rebelię i jest tam jednostka imperium, to jak podnosisz poparcie dla imperium to spod żetona zniewolenia wyciągasz poparcie rebelii i zostaje 1 żeton - zniewolenie. Jak otrzymasz drugie wsparcie dla imp, to już nie musisz nikogo zniewalać - kochają Cię całym sercem

Edit: karty odkrywacie razem, ale to CURRENT PLAYER (atakujący) rozpatruje pierwszy, zatem jeśli OBROŃCA zagra kartę z tekstem CANCEL, to atakujący nie nie gra treści karty.
polecam: LINK
- olocop
- Posty: 360
- Rejestracja: 22 wrz 2011, 13:43
- Lokalizacja: Kraków
- Has thanked: 62 times
- Been thanked: 230 times
Re: Star Wars Rebellion - pytania i wątpliwości
"Wojna? Kataklizm? Po co? Diabły te przysłały Europie coś, co się nazywa: Mah-jong. Mah-jong jest to taka chińska gra, w którą umiał grać dobrze jeden stuletni mandaryn, ale się wreszcie powiesił" Kornel Makuszyński, "Wycinanki",1925
Re: Star Wars Rebellion - pytania i wątpliwości
Może być i to poniżej (tamten link coś rzeczywiście nie działa):
https://boardgamegeek.com/filepage/1635 ... ep-by-step
Wydaje mi się, że najdokładniejszy opis walki. Rozegrajcie to kroczek po kroczku, a utrwali się Wam wszystko. Potem to będzie 5 minut.
https://boardgamegeek.com/filepage/1635 ... ep-by-step
Wydaje mi się, że najdokładniejszy opis walki. Rozegrajcie to kroczek po kroczku, a utrwali się Wam wszystko. Potem to będzie 5 minut.
-
- Posty: 31
- Rejestracja: 16 lut 2020, 11:00
- Has thanked: 2 times
- Been thanked: 5 times
Re: Star Wars Rebellion - pytania i wątpliwości
Pytanie o dodatek. Karta akcji "Syn Skywalkera" mówi:
"...wyszukaj w talii misji "Odnaleźć Yodę lub "Śmiały ratunek"..."
W przypadku, gdy gramy talią z rozszerzenia (symbolami Vadera) nie ma w talii karty: "Śmiały ratunek"
Zostaje ta druga możliwość, ale miałem już ja na ręce stąd znalazłem tą niespójność.
Czy pomijacie ten fakt, czy inaczej do tego podchodzicie ?
"...wyszukaj w talii misji "Odnaleźć Yodę lub "Śmiały ratunek"..."
W przypadku, gdy gramy talią z rozszerzenia (symbolami Vadera) nie ma w talii karty: "Śmiały ratunek"
Zostaje ta druga możliwość, ale miałem już ja na ręce stąd znalazłem tą niespójność.
Czy pomijacie ten fakt, czy inaczej do tego podchodzicie ?
-
- Posty: 31
- Rejestracja: 16 lut 2020, 11:00
- Has thanked: 2 times
- Been thanked: 5 times
Re: Star Wars Rebellion - pytania i wątpliwości
1. TakCoval pisze: ↑07 lut 2025, 22:33 Witam
Dopiero niedawno zacząłem grać w SW Rebelia i mam kilka pytań?
Gram z Imperium u władzy – zasady zaawansowane.
1. Rozumiem że po rozpatrzeniu kart taktyk ze słowem „Zniszcz” – niszczymy daną jednostkę jeszcze przed walką – nie rzuca ona kośćmi?
2. Co jeśli karta mówi zadaj 2 obrażenia. Przydzielam je jednostce która ma 2 pancerza i teraz CZY:
A – jednostka ginie i nie rzuca kośćmi
B – jednostka żyje do końca walki, co więcej mogę jej przydzielić symbole OBRONY jednego obrażenia. Tak aby przeżyła walkę.
3. Rozumiem że pierwszy rzuca gracz aktywny ATAKUJĄCY. Czy obrażenia przydziela przed rzutem obrońcy (jeżeli nie to kto pierwszy je przydziela).
Jeżeli tak i od razu po rzucie przydzielam obrażenia, to co z kośćmi na której jest symbol OBRONY? Przepada czy mogę po rzucie obrońcy i po jego przypisaniu obrażeń przypisać kości OBRONY?
4. Czy mogę jako REBELI w dowolnej chwili odkryć swoją bazę rebelii, aby natychmiast przenieść tam wszystkie jednostki i np. rozpocząć walkę (kosmiczną) bo dzięki wygranej uzyskam punkty reputacji które dadzą mi wygraną?
5. Jeżeli karta IMPERIUM mówi podnieś wsparcie w danym układzie (układ neutralny) o 1 to znaczy że mam tam dodać znacznik zniewolenia czy wsparcia imperium?
Z góry dzięki Przemek
2. Nie, jednostki giną na koniec rundy bitwy. Obrażenia można leczyc z wyniku rzutu kości. Wyjątkiem jest słowo "zniszcz', wtedy nie rzuca kośćmi i usuwamy ją od razu
3. Pierwszy atakujący i jeśli nie ma obrażeń na swoich jednostkach (z wyniku zagranych kart lub poprzednich rund bitwy) kości z leczeniem nie mają wpływu.
4. Tak, można robić wypady na sąsiednie planety z pola bazy rebelii i traktować jak normalne, sąsiednie regiony.
5. Poparcia.
Warto poczytać instrukcję kilka razy, jest na prawdę dobrze i jasno tam wszystko wytłumaczone.
- olocop
- Posty: 360
- Rejestracja: 22 wrz 2011, 13:43
- Lokalizacja: Kraków
- Has thanked: 62 times
- Been thanked: 230 times
Re: Star Wars Rebellion - pytania i wątpliwości
Dodatek zamienia kartę "Syn Skywalkera". W nowej jest:Matthew100 pisze: ↑05 maja 2025, 07:07 Pytanie o dodatek. Karta akcji "Syn Skywalkera" mówi:
"...wyszukaj w talii misji "Odnaleźć Yodę lub "Śmiały ratunek"..."
W przypadku, gdy gramy talią z rozszerzenia (symbolami Vadera) nie ma w talii karty: "Śmiały ratunek"
Zostaje ta druga możliwość, ale miałem już ja na ręce stąd znalazłem tą niespójność.
Czy pomijacie ten fakt, czy inaczej do tego podchodzicie ?
Po tym, jak misja w układzie tego lidera zakończy się powodzeniem, wyszukaj w swojej talii Misji :Odnaleźć Yodę”, “Śmiały ratunek” lub “Ratunek w ostatniej chwili”...
"Śmiały ratunek" jest w jednej talii, a “Ratunek w ostatniej chwili” w drugiej.
"Wojna? Kataklizm? Po co? Diabły te przysłały Europie coś, co się nazywa: Mah-jong. Mah-jong jest to taka chińska gra, w którą umiał grać dobrze jeden stuletni mandaryn, ale się wreszcie powiesił" Kornel Makuszyński, "Wycinanki",1925