Ad blocker detected: Our website is made possible by displaying online advertisements to our visitors. Please consider supporting us by disabling your ad blocker on our website.
Zastanawiasz się co kupić? Poszukujesz gry dla 2 osób? A może najzabawniejszej gry dla 3-6 osób Reinera Knizia o kosmosie, zaczynającej się na literę Z? Pomożemy!
Cześć.
W ostatnim czasie zakupiłem Mindbuga w wersji Ponad Wieczność.
Gra bardzo siadła i już rozglądam się na rozszerzeniem, szczególnie, że w pudełku jest miejsce na drugą podstawkę
Czy do powyższego zestawu lepiej dokupić Ponad Ewolucję, czy pierwszy, oryginalny zestaw podstawowy?
Dajcie znać, co myślicie.
W założeniu plan jest taki, żeby wymieszać wszystkie karty ze sobą
Wersji masz sporo.
Pierwsza to oczywiście Pierwszy Kontakt.
Mam i grałem i jest spoko. Dodatek Nowe sługi to 24 karty, ale 12 takich samych podwójnie to karty skupiające się na HP gracza i manipulowaniu nikt do wygranej.
Mam ponad Ewolucję to też nie jest zła, ale tylko 4 karty Ewolucji to trochę za mało i rzadko to się wykorzystuje. Jak wyłożysz Ewolucję to masz pewniaka, że rywal Ci ukradnie.
Natomiast same Ewolucję to mega mocne karty i jeśli przeciwnik wylozy daną Ewolucję i jej nie zabijesz od razu to jest po grze, bo jak przeciwnik wykona ruch " ewolucji" to nawet jak potem zabijesz ten 2 poziom to spada do 1 poziomu, znów Ewolucję do 2 i tak w kolo Mackieju, a ewolucje zawsze mega dobry booster dla gracza dają.
Same karty inne uważam, że są mocne i nawet 1 karta może przesadzić o wygranej.
Natomiast na pewno nowy ruch Pt " Akcja" to dobry dodatek do klasycznego Mindbuga.
Skusiłem się na Ponad Ewolucję zamiast Ponad Wieczność i nie jestem do końca zadowolony.
Częściej w Pierwszy Kontakt z bonusowymi kartami gram ze swoją kobietą.
Obecnie Portal wydal Owocki Harvest I Galaxy i Tag Team ( pełnoprawne 2vs2) i wolałbym chyba na twoim miejscu albo kupic Pierwszy Kontakt albo coś z nowych.
Mindbug królestwo
Fast- atak odrazu
Harvest i odliczanie do odpalenie efektu
kładąc żetony oktonite
---nie są przeznaczone do wyczerpania, więc jeśli tak się stanie, użyj odpowiedniego zamiennika
Mindbug galaxy
Fast-atak od razu
Octonite -dzięki którym możesz używać swoich liczników Octonite I używać niezwykłych umiejętności
Charge-dzięki której możesz rozdzielić swoje liczniki Octonite na dowolne stworzenie
zuang1995 pisze: ↑05 maja 2025, 01:45
Natomiast same Ewolucję to mega mocne karty i jeśli przeciwnik wylozy daną Ewolucję i jej nie zabijesz od razu to jest po grze, bo jak przeciwnik wykona ruch " ewolucji" to nawet jak potem zabijesz ten 2 poziom to spada do 1 poziomu, znów Ewolucję do 2 i tak w kolo Mackieju, a ewolucje zawsze mega dobry booster dla gracza dają.
Same karty inne uważam, że są mocne i nawet 1 karta może przesadzić o wygranej.
Natomiast na pewno nowy ruch Pt " Akcja" to dobry dodatek do klasycznego Mindbuga.
Skusiłem się na Ponad Ewolucję zamiast Ponad Wieczność i nie jestem do końca zadowolony.
Karty ewolucji II i III poziomu pokonuje się z zasady tak samo jak inne karty, tzn po pokonaniu stwora II lub III poziomu, schodzi on z pola gry do kart odrzuconych. Różnica w stosunku do pokonania zwykłych stworów jest taka, że po pokonaniu ewolucji napierw ściągadasz poziom II i III i odkładasz na bok (aby były dostępne w przypadku, gdyby stwór I poziomu kiedyś wrócił do gry) - a potem odrzucasz stwora I poziomu. To wszystko dzieje się w jednej akcji pokonania/opuszania pola gry. Chyba że stwór II/III poziomu jest Twardy - wtedy go wyczerpujesz przed pokonaniem.
Instrukcja - zarówno w wersji polskiej i angielskiej - ma dość nieintuicyjny zapis na ten temat: "Jeśli stwór w Formie 2 lub 3 musi zostać ma opuścić obszar
gry (np. jeśli zostanie odłożony na stos kart odrzuconych
lub cofnięty na rękę), najpierw wraca do Formy 1. Odłóż
na bok dwustronną kartę przedstawiającą Formę 2 i 3."
Nie oznacza to jednak, że opuszczenie obszaru gry się nie odbywa. Chodzi tu o zaznaczenie, że stwory poziomu II/III nigdy nie trafią na stos kart odrzuconych, skąd inne efekty mogą je przywrócić prosto na pole gry. Implikuje to dalszy zapis w instrukcji:
"Jeśli stwór Formy 1 ponownie wejdzie do gry w dalszej części
rozgrywki, może ponownie normalnie ewoluować."
zuang1995 pisze: ↑05 maja 2025, 01:45
Skusiłem się na Ponad Ewolucję zamiast Ponad Wieczność i nie jestem do końca zadowolony.
Tu się zgodzę - Ograłem mocno wszystkie dostępne wersje i Ponad Wieczność oferuje ciekawsze decyzje - wymuszając zarządzanie stosem kart odrzuconych swoim i przeciwnika.
zuang1995 pisze: ↑05 maja 2025, 01:45
Natomiast same Ewolucję to mega mocne karty i jeśli przeciwnik wylozy daną Ewolucję i jej nie zabijesz od razu to jest po grze, bo jak przeciwnik wykona ruch " ewolucji" to nawet jak potem zabijesz ten 2 poziom to spada do 1 poziomu, znów Ewolucję do 2 i tak w kolo
W Ewolucję nie grałem, ale widząc tego typu wpis od razu zapala mi się czerwona lampka. Spojrzałem w instrukcję i według niej nie wynika, że zabicie poziomu 2 cofa na 1 poziom (ale rozumiem czemu tak można to zinterpretować). W instrukcji jest zapis:
Jeśli stwór w Formie 2 lub 3 musi zostać ma opuścić obszar
gry (np. jeśli zostanie odłożony na stos kart odrzuconych
lub cofnięty na rękę), najpierw wraca do Formy 1. Odłóż
na bok dwustronną kartę przedstawiającą Formę 2 i 3. Jeśli
stwór Formy 1 ponownie wejdzie do gry w dalszej części
rozgrywki, może ponownie normalnie ewoluować.
Jak dla mnie chodzi tylko o to, że na stos kart odrzuconych (albo na rękę jeśli jakiś efekt go tam cofa) wraca forma 1, niezależnie do której formy ewoluował stwór. W instrukcji nie ma nic o tym, że zabicie stwora w formie wyższej cofa go do formy niższej.
zuang1995 pisze: ↑05 maja 2025, 01:45
Natomiast same Ewolucję to mega mocne karty i jeśli przeciwnik wylozy daną Ewolucję i jej nie zabijesz od razu to jest po grze, bo jak przeciwnik wykona ruch " ewolucji" to nawet jak potem zabijesz ten 2 poziom to spada do 1 poziomu, znów Ewolucję do 2 i tak w kolo Mackieju, a ewolucje zawsze mega dobry booster dla gracza dają.
Same karty inne uważam, że są mocne i nawet 1 karta może przesadzić o wygranej.
Natomiast na pewno nowy ruch Pt " Akcja" to dobry dodatek do klasycznego Mindbuga.
Skusiłem się na Ponad Ewolucję zamiast Ponad Wieczność i nie jestem do końca zadowolony.
Karty ewolucji II i III poziomu pokonuje się z zasady tak samo jak inne karty, tzn po pokonaniu stwora II lub III poziomu, schodzi on z pola gry do kart odrzuconych. Różnica w stosunku do pokonania zwykłych stworów jest taka, że po pokonaniu ewolucji napierw ściągadasz poziom II i III i odkładasz na bok (aby były dostępne w przypadku, gdyby stwór I poziomu kiedyś wrócił do gry) - a potem odrzucasz stwora I poziomu. To wszystko dzieje się w jednej akcji pokonania/opuszania pola gry. Chyba że stwór II/III poziomu jest Twardy - wtedy go wyczerpujesz przed pokonaniem.
Instrukcja - zarówno w wersji polskiej i angielskiej - ma dość nieintuicyjny zapis na ten temat: "Jeśli stwór w Formie 2 lub 3 musi zostać ma opuścić obszar
gry (np. jeśli zostanie odłożony na stos kart odrzuconych
lub cofnięty na rękę), najpierw wraca do Formy 1. Odłóż
na bok dwustronną kartę przedstawiającą Formę 2 i 3."
Nie oznacza to jednak, że opuszczenie obszaru gry się nie odbywa. Chodzi tu o zaznaczenie, że stwory poziomu II/III nigdy nie trafią na stos kart odrzuconych, skąd inne efekty mogą je przywrócić prosto na pole gry. Implikuje to dalszy zapis w instrukcji:
"Jeśli stwór Formy 1 ponownie wejdzie do gry w dalszej części
rozgrywki, może ponownie normalnie ewoluować."
zuang1995 pisze: ↑05 maja 2025, 01:45
Skusiłem się na Ponad Ewolucję zamiast Ponad Wieczność i nie jestem do końca zadowolony.
Tu się zgodzę - Ograłem mocno wszystkie dostępne wersje i Ponad Wieczność oferuje ciekawsze decyzje - wymuszając zarządzanie stosem kart odrzuconych swoim i przeciwnika.
Cytat z instrukcji :
" Jeśli stwór w Formie 2 lub 3 musi zostać ma opuścić obszar gry ( np. jeśli zostanie odłożony na stos kart odrzuconych lub cofnięty na rękę ) najpierw wraca do FORMY 1 .
Odłóż na bok dwustronną kartę przedstawiającą Formę 2 i 3 .
Jeśli stwór Formy 1 ponownie wejdzie do gry w dalszej części rozgrywki, może ponownie normalnie ewoluować . "
Rozumiem to tak, że jeśli w Formie 2/3 Ewolucję ma być pokonana Wpierw wraca do Formy 1. Czyli by zabić Ewolucję musisz zabić jej 1 Formę.
Zatem ktoś wykłada Ewolucję, ty go nie zabijesz w 1 turze, on wykonuje Akcje Ewolucji + profity z tego, Rywal atakuje Ewolucję I z 2 poziomu ona schodzi do 1 poziomu I nadal mozna użyć Akcji Ewolucji+ bonusów, by znów uzyskać korzyść i tak w kolo...
https://boardgamegeek.com/thread/3211456/evolve
Tu masz odpowiedź jednego z autorów na to samo pytanie. Wersją poprawną jest to, że niezależnie od obecnej formy po prostu ubijasz stwora, a na discard leci zawsze jego forma 1.
radarek pisze: ↑07 maja 2025, 22:07https://boardgamegeek.com/thread/3211456/evolve
Tu masz odpowiedź jednego z autorów na to samo pytanie. Wersją poprawną jest to, że niezależnie od obecnej formy po prostu ubijasz stwora, a na discard leci zawsze jego forma 1.
To źle grałem ....
Muszą w końcu zacząć pisać instrukcje lepiej.
To Ewolucję trochę osłabiły się zatem