Dune:Wojna o Arrakis - pytania o zasady

Masz wątpliwości w sprawie zasad jakiejś gry? Zamiast pisać na forum ogólnym, wyszukaj dedykowany wątek na tym podforum i w nim zadaj pytanie.
castelano
Posty: 174
Rejestracja: 25 kwie 2017, 11:25
Has thanked: 18 times
Been thanked: 6 times

Re: Dune:Wojna o Arrakis - pytania o zasady

Post autor: castelano »

Harkoneni maja przywódcę, który moze się poruszyć i zaatakować. Czy jeżeli mam dwa ortnitoptery w danym sektorze/sektorach to czy mogę się poruszyć o dwa pola i zaatakować o dwa pola? Inny przywódca ma porusz i drugi ruch do sąsiedniego obszaru więc sprawa jest dla mnie jasna. Zastanawiam się czy przy tym pierwszym nie ma np. złego tłumaczenia...
vaic
Posty: 9
Rejestracja: 30 lis 2017, 20:06
Lokalizacja: Rzeszów
Has thanked: 23 times
Been thanked: 4 times

Re: Dune:Wojna o Arrakis - pytania o zasady

Post autor: vaic »

castelano pisze: 19 lut 2025, 12:55 Harkoneni maja przywódcę, który moze się poruszyć i zaatakować. Czy jeżeli mam dwa ortnitoptery w danym sektorze/sektorach to czy mogę się poruszyć o dwa pola i zaatakować o dwa pola? Inny przywódca ma porusz i drugi ruch do sąsiedniego obszaru więc sprawa jest dla mnie jasna. Zastanawiam się czy przy tym pierwszym nie ma np. złego tłumaczenia...
Rozumiem że chodzi Ci o specjalną akcję bohatera Feyd-Rautha
Cytując instrukcję:
TRANSPORT ODDZIAŁÓW
(TYLKO HARKONNENOWIE)
Kiedy grający Harkonnenami wykonuje Akcję, aby poruszyć Legion, może zwiększyć zasięg jego ruchu, używając 1 (i tylko 1) Ornitoptera w Strefie Powietrznej połączonej z Sektorem, w którym Legion rozpoczyna swój ruch. Dany Legion może skorzystać z Transportu Oddziałów tylko raz na turę
Według tego nie można użyć dwóch ornitopterów do ruchu o 2 pola, a później do ataku o 2 pola tym samym legionem w którym znajduję się Feyd-Rautha.
Awatar użytkownika
Yooreck
Posty: 465
Rejestracja: 28 kwie 2014, 06:35
Lokalizacja: Wrocław
Has thanked: 143 times
Been thanked: 201 times

Re: Dune:Wojna o Arrakis - pytania o zasady

Post autor: Yooreck »

W FAQ jest jasno napisane, że można korzystać tylko z jednego środka transportu na oddział, czyli max 1 ornithopter (albo fregata z dodatku).
Sprzedam: Expeditions Ironclad + dodatek

Moja kolekcja
Ushi
Posty: 69
Rejestracja: 07 kwie 2017, 09:53
Has thanked: 398 times
Been thanked: 18 times

Re: Dune:Wojna o Arrakis - pytania o zasady

Post autor: Ushi »

Dziki stworzyciel wchodzi do gry gdy zostanie zagrana dowolna karta planu Szej -Hulud.
Jeśli dziki stworzyciel zaatakuje to schodzi z planszy (jak każdy inny czerw).
Czy jego karta położona na polu akcji 'Potęga pustyni' też jest wtedy odrzucana?
A jeśli nie jest odrzucana to czy w ramach akcji 'Potęga pustyni' można jej użyć aby umieścić 1 czerwia pustyni (również ponownie jego samego skoro traktowany zawsze jako czerw) ?
d0man
Posty: 145
Rejestracja: 18 gru 2017, 01:43
Has thanked: 13 times
Been thanked: 14 times

Re: Dune:Wojna o Arrakis - pytania o zasady

Post autor: d0man »

Ushi pisze: 09 maja 2025, 13:06 Dziki stworzyciel wchodzi do gry gdy zostanie zagrana dowolna karta planu Szej -Hulud.
Jeśli dziki stworzyciel zaatakuje to schodzi z planszy (jak każdy inny czerw).
Czy jego karta położona na polu akcji 'Potęga pustyni' też jest wtedy odrzucana?
A jeśli nie jest odrzucana to czy w ramach akcji 'Potęga pustyni' można jej użyć aby umieścić 1 czerwia pustyni (również ponownie jego samego skoro traktowany zawsze jako czerw) ?
Jego karta jest jak karty przywódców. Od tej pory potęga pustyni jest potężniejsza. Karta leży już do końca gry
ODPOWIEDZ