SETI: Poszukiwania pozaziemskich cywilizacji / Search for Extraterrestrial Intelligence (Tomáš Holek)
Regulamin forum
Na tym podforum można dyskutować konkretnych grach planszowych i karcianych. Każda gra ma swój jeden wątek. W szczególnych przypadkach może być seria gier. Zapoznajcie się z wytycznymi tworzenia tematów.
TU JEST PODFORUM O MALOWANIU FIGUREK I ROBIENIU INSERTÓW
TU JEST WĄTEK, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O KOSZULKI!
TU JEST PODFORUM, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O ZASADY GIER!
Na tym podforum można dyskutować konkretnych grach planszowych i karcianych. Każda gra ma swój jeden wątek. W szczególnych przypadkach może być seria gier. Zapoznajcie się z wytycznymi tworzenia tematów.
TU JEST PODFORUM O MALOWANIU FIGUREK I ROBIENIU INSERTÓW
TU JEST WĄTEK, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O KOSZULKI!
TU JEST PODFORUM, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O ZASADY GIER!
-
- Posty: 1631
- Rejestracja: 29 wrz 2018, 20:27
- Lokalizacja: Szczecin/Tanowo
- Has thanked: 104 times
- Been thanked: 370 times
Re: SETI: Poszukiwania pozaziemskich cywilizacji / Search for Extraterrestrial Intelligence (Tomáš Holek)
Początkowo byłem sceptycznie nastawiony do tych żetonów, natomiast ich użycie "z sensem" nie jest takie proste ponieważ na skanowanie możesz użyć max 2, bo wystawka kart jest ograniczeniem i przy użyciu dwóch używasz wszystkich 3 aktualnych kart z wystawki, więc znalezienie tego optymalnego momentu do skanowania czasami jest jeszcze trudniejsze.
- detrytusek
- Posty: 7545
- Rejestracja: 04 maja 2015, 12:00
- Lokalizacja: Kraków
- Has thanked: 505 times
- Been thanked: 1200 times
Re: SETI: Poszukiwania pozaziemskich cywilizacji / Search for Extraterrestrial Intelligence (Tomáš Holek)
Ale to, że ktoś jednym ruchem oznaczył 3 sektory wynika z błędu współgraczy. Równie dobrze z ich punktu widzenia można powiedzieć, że skoro oni nie oznaczyli nic (bo ktoś inny oznaczył 3) to skanowanie na 2 graczy jest lepsze co jest nie prawdą.Sheade pisze: ↑08 maja 2025, 17:05 Ale jeżeli jesteś jedynym graczem, który idzie w skanowanie i opierasz o to swoją strategię, to możesz być o wiele dalej w oznaczaniu się. Jakby nie było - w mniej osób, skanowanie jest mniej opłacalne, bo przy większej ilości graczy i dobrym ułożeniu sytuacji można nawet jednym ruchem zakończyć 3 sektory. Przy mniejszej ilości graczy jest to prawie nie możliwe.
Nie można teoretycznej analizy sprowadzać do jakiegoś odosobnionego przypadku. Model teoretyczny zakłada, że siła akcji jest taka sama, umiejętności graczy też bo w przeciwnym przypadku porównujesz jabłka do gruszek. Tak więc, to że ktoś zamknął 3 sektory nie ma żadnego znaczenia.
Ale czemu nie? Dla mnie to jest ciekawe.
Nie wiem co ma robić żeton skanowania ale nawet jeśli przyjąć, że w 2 os. łatwiej się dzięki niemu zdobywa różowe nie oznacza, że teraz jest popsute. Potrzeba mogła wynikać z różnych przyczyn.
I jeśli ów żeton działa tak samo w każdej konfiguracji to znów nic nie zmienili w balansie.
"Nie ma sensu wiara w rzeczy, które istnieją."
Do sprzedania: Comancheria, Rats of Wistar, D-day dice
Wątek sprzedażowy
Do sprzedania: Comancheria, Rats of Wistar, D-day dice
Wątek sprzedażowy
- hadrian
- Posty: 547
- Rejestracja: 18 sie 2012, 20:05
- Lokalizacja: Poznań
- Has thanked: 91 times
- Been thanked: 20 times
Re: SETI: Poszukiwania pozaziemskich cywilizacji / Search for Extraterrestrial Intelligence (Tomáš Holek)
Czyli można przyjąć że przyspieszenie pierwszej tury poprzez asymetryczny start też jest świadectwem, że widocznie było trzeba

Large Hadrian Collider
- Sheade
- Posty: 246
- Rejestracja: 06 mar 2019, 12:49
- Lokalizacja: Kraków
- Has thanked: 41 times
- Been thanked: 146 times
- Kontakt:
Re: SETI: Poszukiwania pozaziemskich cywilizacji / Search for Extraterrestrial Intelligence (Tomáš Holek)
Jeżeli twórcy zakładają wstrzelenie się w gusta ludzi grających bardziej okazjonalnie w grę, bardziej casualowo - to tak. Ja tego nie negowałem, mnie się to osobiście nie podoba bo ja potrafię z pierwszej rundy wycisnąć bardzo wiele i w ogóle nie widzę powodu, by dla graczy bardziej obyłych z grą - co kolejek modyfikować.
W moich rozgrywkach pierwsza runda zawsze jest bardzo owocna, chyba że do gry wejdzie jakiś mniej doświadczony gracz, to on zwykle bardzo szybko pasuje.
Natomiast ja to pisze wciąż jako osoba, która nie przetestowała nowego dodatku. Być może zmienie zdanie. Ale na chwilę obecną patrze na to spod byka.
Radvision: Design UI/UX oraz modyfikacje dla gier planszowych
Shade's Shelter: Recenzje gier post-apo
BGG: Moja kolekcja gier
Shade's Shelter: Recenzje gier post-apo
BGG: Moja kolekcja gier
- detrytusek
- Posty: 7545
- Rejestracja: 04 maja 2015, 12:00
- Lokalizacja: Kraków
- Has thanked: 505 times
- Been thanked: 1200 times
Re: SETI: Poszukiwania pozaziemskich cywilizacji / Search for Extraterrestrial Intelligence (Tomáš Holek)
Bez przesady. Jak jest kiepski układ planet to nic spektakularnego nie wyciśniesz.
Poza tym takie wyciskanie punkcików zewsząd trwa całą grę, a nie tylko w 1 rundzie. I zawsze cieszy jak się uda wykombinować dodatkową akcję.
Poza tym takie wyciskanie punkcików zewsząd trwa całą grę, a nie tylko w 1 rundzie. I zawsze cieszy jak się uda wykombinować dodatkową akcję.
"Nie ma sensu wiara w rzeczy, które istnieją."
Do sprzedania: Comancheria, Rats of Wistar, D-day dice
Wątek sprzedażowy
Do sprzedania: Comancheria, Rats of Wistar, D-day dice
Wątek sprzedażowy
- hadrian
- Posty: 547
- Rejestracja: 18 sie 2012, 20:05
- Lokalizacja: Poznań
- Has thanked: 91 times
- Been thanked: 20 times
Re: SETI: Poszukiwania pozaziemskich cywilizacji / Search for Extraterrestrial Intelligence (Tomáš Holek)
Nie rozumiem tego argumentu, piszesz tak jakby tym którym się podoba propozycja z dodatku mieli problem żeby osiągnąć to co Tobie się udaje w pierwszej rundzie. Też potrafię, ale czy wolałbym zacząć od razu od predefiniowanego ustawienia i rozpocząć wyścig z innej pozycji przeciw graczom inaczej rozstawionym? Jak najbardziej. Do tego o ile łatwiej będzie wprowadzić nowego gracza ukazując możliwości od samego startu. Jeżeli gra daje Tobie tyle frajdy w rozkminianiu pierwszych ruchów i widzisz w tym łamigłówkę samą w sobie to może po prostu ten dodatek nie będzie dla Ciebie. W mojej ocenie to rozwiązanie spodoba się znakomitej większości tak samo jak Preludia w Terraformacji Marsa.Sheade pisze: ↑09 maja 2025, 16:56 Jeżeli twórcy zakładają wstrzelenie się w gusta ludzi grających bardziej okazjonalnie w grę, bardziej casualowo - to tak. Ja tego nie negowałem, mnie się to osobiście nie podoba bo ja potrafię z pierwszej rundy wycisnąć bardzo wiele i w ogóle nie widzę powodu, by dla graczy bardziej obyłych z grą - co kolejek modyfikować.
W moich rozgrywkach pierwsza runda zawsze jest bardzo owocna, chyba że do gry wejdzie jakiś mniej doświadczony gracz, to on zwykle bardzo szybko pasuje.
Large Hadrian Collider
- Sheade
- Posty: 246
- Rejestracja: 06 mar 2019, 12:49
- Lokalizacja: Kraków
- Has thanked: 41 times
- Been thanked: 146 times
- Kontakt:
Re: SETI: Poszukiwania pozaziemskich cywilizacji / Search for Extraterrestrial Intelligence (Tomáš Holek)
Bezpośredni partner z CGE uruchomił preorder dodatku. Cena nie mała, ale sądząc po tym ile jest tam nowości i komponentów, to całkowicie zasłużona. Premiera na Essen 23 Października 2025. Nie potwierdzone, ale z oficjalnego źródła informacje świadczą, że ma być to jedyny dodatek do SETI, czego osobiście nie pojmuję.
https://www.gamenerdz.com/seti-space-agencies-preorder
https://www.gamenerdz.com/seti-space-agencies-preorder
Raczej kłóci się to ideą samych Agencji kosmicznych, które są bardzo asymetryczne, ciężkie do opanowania i narzucają specyficzny styl gry. Ten dodatek nie jest skierowany do nowych graczy (zdecydowanie dla tych, co mocno ograli podstawkę), a bonusowe karty dające ekwiwalent pierwszej wywalonej rundy jest powiązany wyłącznie z modułem Agencji kosmicznych. Jeżeli miałbym wprowadzać nowych graczy, to zdecydowanie nie z dodatkiem, który podnosi złożoność gry znacznie. A powód, dla którego pierwsza runda została wywalona wynika z prostego faktu, że Agencje kosmiczne mają na tyle odmienne wartości startowe oraz potężne umiejętności, że musieli "przestrzec" samą grę podstawową, a nie jak początkowo wydawało mi się - być odpowiedzią na zarzuty wobec długości gry.
Radvision: Design UI/UX oraz modyfikacje dla gier planszowych
Shade's Shelter: Recenzje gier post-apo
BGG: Moja kolekcja gier
Shade's Shelter: Recenzje gier post-apo
BGG: Moja kolekcja gier