Aeon Trespass: Odyssey (Marcin Wełnicki)

Tutaj można dyskutować o konkretnych grach planszowych i karcianych. Każda gra ma swój jeden wątek. W szczególnych przypadkach może być seria gier.
NIE NALEŻY TUTAJ PYTAĆ O ZASADY, MALOWANIE, ROBIENIE INSERTÓW ORAZ KOSZULKI! OD TEGO SĄ INNE PODFORA
Regulamin forum
Na tym podforum można dyskutować konkretnych grach planszowych i karcianych. Każda gra ma swój jeden wątek. W szczególnych przypadkach może być seria gier. Zapoznajcie się z wytycznymi tworzenia tematów.
TU JEST PODFORUM O MALOWANIU FIGUREK I ROBIENIU INSERTÓW
TU JEST WĄTEK, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O KOSZULKI!
TU JEST PODFORUM, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O ZASADY GIER!
Awatar użytkownika
brazylianwisnia
Posty: 4668
Rejestracja: 07 mar 2017, 20:48
Has thanked: 311 times
Been thanked: 1121 times

Re: Aeon Trespass: Odyssey (Marcin Wełnicki)

Post autor: brazylianwisnia »

HorribleNick pisze: 02 maja 2025, 08:52 Z cyklem II zacząłem używać apki oficjalnej do kampanii zamiast kartek. Jakie macie odczucia?
Jak na razie zmiana na lekki plus. Nie mamy już żadnej kartki, pozbyliśmy się portretów argonautów i innych zbędnych kart. Stół odetchnął trochę bardziej.
Tyle plusów, bo UX jest toporny. Dodawanie technologii spoza drzewa (np jakiś Inward Odyssey) robi się przez ID, więc i tak trzeba znaleźć fizyczną kartę, wklepać numerek i ją dodać. Dodanie jej pozwala dodać następujące technologie do talii projektów, ale nie rozumiem dlaczego tak to zostało zrobione. Do tego faktycznie mogli zrobić drzewko technologiczne do wizualizacji tego. W praktyce mamy dalej karty technologii w koszulce, bo jak już wyciągnąłem po ID, to wsadze w koszulke...
W apce jest mapa, ale bez ikon... Nie wiem po co taka mapa XD Więc mapa i tak musi wisieć.
W trakcie story gdy dostajemy zasoby albo coś, fajnie gdyby była opcja dodawania ich przyciskiem po prostu, a nie latania po całej apce. Ale no przeżyje.
Na bgg widziałem dużo poleceń apki Scribe która część rzeczy eliminuje. Ktoś używał?
Taka mapa służy do zapisu stanu gry. Osobiście nie używam tam technologii czy sprzętu. Samo to, że możemy zapisywać tam mnemos, Argonautów, wykonanie hubów itd to już dla mnie wystarczające. Zalecalbym robić sobie hard copy na papierze co jakiś czas. Raz, że przez błąd aplikacji możemy stracić dane a dwa, że jak przegramy np pod koniec cyklu 2 czy 3 to warto mieć twarda kopie na koniec każdego cyklu by rozpoczac od swoich wyborów dany cykl od nowa.
Sprzedam:Ostatnia Wola+Utrata posady, Arnak, insert Folded Space dla Everdell, Marvel Zombies
forum/viewtopic.php?f=65&t=76430
HorribleNick
Posty: 192
Rejestracja: 12 mar 2022, 18:27
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 72 times
Been thanked: 39 times

Re: Aeon Trespass: Odyssey (Marcin Wełnicki)

Post autor: HorribleNick »

Spoiler:
Nie myślałem o mapie do zapisu, w sumie jak ktoś rozkłada na nowo za każdym razem to może się przydać. W apce też można exportować zapis i tak sobie robie po każdej sesji i trzymać na dysku.
Ostatnio zmieniony 02 maja 2025, 11:10 przez Curiosity, łącznie zmieniany 1 raz.
Powód: Cytowanie
tommyray
Posty: 2149
Rejestracja: 11 mar 2017, 14:51
Lokalizacja: Gliwice/Katowice
Has thanked: 571 times
Been thanked: 949 times
Kontakt:

Re: Aeon Trespass: Odyssey (Marcin Wełnicki)

Post autor: tommyray »

HorribleNick pisze: 02 maja 2025, 08:52 Do tego faktycznie mogli zrobić drzewko technologiczne do wizualizacji tego.
Mam silnik w VBA i w Swift do tech tree. W VBA nawet cztery pierwsze cykle. Działa idealnie, wraz z Armory i podświetlaniem na który sprzęt nas stać. Jeden minus - wymaga Excela desktopowego. Z wersją swifta Swiftem gorzej - wymaga Maca i nie jest skończone :lol:, czasu brak.
Awatar użytkownika
Gribbler
Posty: 646
Rejestracja: 11 wrz 2019, 22:24
Has thanked: 145 times
Been thanked: 495 times

Re: Aeon Trespass: Odyssey (Marcin Wełnicki)

Post autor: Gribbler »

Tak z ciekawości. Czy ktoś wziął się za tłumaczenie tej gry? Pamiętam, że w wątku była kiedyś o tym mowa.
tommyray
Posty: 2149
Rejestracja: 11 mar 2017, 14:51
Lokalizacja: Gliwice/Katowice
Has thanked: 571 times
Been thanked: 949 times
Kontakt:

Re: Aeon Trespass: Odyssey (Marcin Wełnicki)

Post autor: tommyray »

Chyba życie samo zdecydowało, że nie. Za trudne do zrobienia bez zepsucia sobie wszystkiego, tu jest wbudowane replayability bazujące na pozostałym story (w jednym przebiegu poznasz może 1/3), ktoś kto się zdecyduje na tłumaczenie musi zaspojlowac sobie wszystko. Niewarte trudu przy AI i telefonie do dostarczania mu tekstu…
Awatar użytkownika
brazylianwisnia
Posty: 4668
Rejestracja: 07 mar 2017, 20:48
Has thanked: 311 times
Been thanked: 1121 times

Re: Aeon Trespass: Odyssey (Marcin Wełnicki)

Post autor: brazylianwisnia »

Gribbler pisze: 06 maja 2025, 17:20 Tak z ciekawości. Czy ktoś wziął się za tłumaczenie tej gry? Pamiętam, że w wątku była kiedyś o tym mowa.
Nie zebrał się wystarczający team aby tym się zająć na poważnie z prawdopodobieństwem graniczącym z pewnością by udało się to ukonczyc a zaczynać by się poddać nie byłoby fajnie. To jeszcze nie jest ostatnie słowo bo rozwiązaniem tego jest ciągle ulepszające się AI z OCR. Myśle, że temat wróci jak uda mi się znaleźć sposób by AI w locie robił OCR z włączonej kamery dzięki czemu skan trwałby bardzo szybko i nie psując składu. Postępy są cały czas. Pytanie jak będzie z zainteresowaniem gra ale zobaczymy. Fajnie by się przechodziło drugi raz po Polsku. Szczególnie, że Eleven Labs podpisało umowę z Fronczewskim jako z pierwszym oficjalnie zdigitalizowanym aktorem dubbingowym i fajnie by było go usłyszeć w ATO :) Próbowałem zapalić swoim entuzjazmem więcej osób ale niestety nie udało się przekonać dość wiele osób.
tommyray pisze: 06 maja 2025, 18:08 Chyba życie samo zdecydowało, że nie. Za trudne do zrobienia bez zepsucia sobie wszystkiego, tu jest wbudowane replayability bazujące na pozostałym story (w jednym przebiegu poznasz może 1/3), ktoś kto się zdecyduje na tłumaczenie musi zaspojlowac sobie wszystko. Niewarte trudu przy AI i telefonie do dostarczania mu tekstu…
Przy X osobach każdy może przetłumaczyć huby, które już zna :)
Sprzedam:Ostatnia Wola+Utrata posady, Arnak, insert Folded Space dla Everdell, Marvel Zombies
forum/viewtopic.php?f=65&t=76430
Awatar użytkownika
Gribbler
Posty: 646
Rejestracja: 11 wrz 2019, 22:24
Has thanked: 145 times
Been thanked: 495 times

Re: Aeon Trespass: Odyssey (Marcin Wełnicki)

Post autor: Gribbler »

A czy podczas nieudanej próby zbierania drużyny powstały może jakieś cyfrowe materiały angielskiego źródła? Np. hub lub dwa?
Awatar użytkownika
skiba
Posty: 411
Rejestracja: 13 kwie 2018, 07:17
Has thanked: 35 times
Been thanked: 277 times

Re: Aeon Trespass: Odyssey (Marcin Wełnicki)

Post autor: skiba »

Gribbler pisze: 09 maja 2025, 20:53 A czy podczas nieudanej próby zbierania drużyny powstały może jakieś cyfrowe materiały angielskiego źródła? Np. hub lub dwa?
Wydawca gry strzeże tego jak oka w głowie. Ogólnie z założenia nic, co ma w sobie coś z lore świata gry nie jest nigdzie opublikowane. Nawet "Learn to play", bo tam już jakieś wkrętki są.
Boîte à Jeux: ilu2112
BGA: mskiba
BoardGameGeek: mskiba
TTA: ilu2112
Awatar użytkownika
Ardel12
Posty: 4057
Rejestracja: 24 maja 2006, 16:26
Lokalizacja: Milicz/Wrocław
Has thanked: 1401 times
Been thanked: 2944 times

Re: Aeon Trespass: Odyssey (Marcin Wełnicki)

Post autor: Ardel12 »

W końcu ATO zawitało na mój stół. Obecnie przebiłem się przez tutorial i przeczytałem wprowadzenie do kampanii a dokładnie zrobił to lektor z apki. Choć gram od paru dni i czytam równolegle instrukcję, to jeszcze się przez nią nie przebiłem. Jestem na jakiejś 55 stronie. Chcę jeszcze obejrzeć filmiki z zasadami by wszystko utrwalić.

Grę mam z insertem porządkującym wszystko, do tego binder z pudełeczkiem i muszę przyznać, że używanie tego wszystkiego plus apka ITU by słuchać lektora to jest hardcore. Do tego karteczki z informacjami do uzupełniania. No sporo się dzieje. IMHO miejsca to na stole u mnie aż tyle nie zjada. Spokojnie zmieściłem co potrzebne. Resztę trzymam w pudle co zbędne. Mapę mam na tych ulepszonych kafelkach, wiec będę je układał na stole na stałe i na tym karty tytanów, postaci i ekwipunek. Jako, że nie są to karty to nie będzie mi się rozjeżdżać.

Jak na razie jest kilka rzeczy, które wydają mi się dziwne z zasad i nie wiem czy wszystko ogarnąłem. O dziwo to faza podróży wydaje mi się bardziej zawiła z tymi różnymi momentami odpaleń, typu coś czeka do danej fazy a część odpali się od razu albo na koniec obecnej. Nie czuję też zapisu kart, zwykle koszt od efektu jest czymś rozdzielony a tutaj to jest w ciągu i się zastanawiam co jest czym.

Na razie jedna walka za mną z tutka. Jutro kolejna. No nie powiem, gra mnie mocno zaciekawiła. Fabułka zaintrygowała, sporo tajemnic od początku jak i wyborów. Jestem podjarany!

Co do apki to się nie wypowiem, bo nie chce mi się tam trzymać jednak informacji, wolę kartki. Lektor z kolei ok, nawet bardzo, ale jego udawanie głosu kobiety...no powiedzmy, że mieliśmy ubaw z żoną z tego. Takie podwyższanie głosu. Już wolałbym by sobie darował albo itu mogło zatrudnić do pary jakąś pannę.
tommyray
Posty: 2149
Rejestracja: 11 mar 2017, 14:51
Lokalizacja: Gliwice/Katowice
Has thanked: 571 times
Been thanked: 949 times
Kontakt:

Re: Aeon Trespass: Odyssey (Marcin Wełnicki)

Post autor: tommyray »

@Ardel12 - narracja - to samo, odgrywanie postaci jest słabe, powinien czytać normalnie bez teatrzyku na poziomie sesji rpg, no nie dałem rady z tym aktorem jak testowo odsłuchiwałem jakieś rzeczy z C1, ale potem jest lepiej, chociaż nadal uważam, że to było palenie kasy dla PR bo ludzie się jarają jak jest VO.

Co do zasad - pytaj, pomożemy!
Awatar użytkownika
brazylianwisnia
Posty: 4668
Rejestracja: 07 mar 2017, 20:48
Has thanked: 311 times
Been thanked: 1121 times

Re: Aeon Trespass: Odyssey (Marcin Wełnicki)

Post autor: brazylianwisnia »

Gribbler pisze: 09 maja 2025, 20:53 A czy podczas nieudanej próby zbierania drużyny powstały może jakieś cyfrowe materiały angielskiego źródła? Np. hub lub dwa?
Niestety nie. Powstała tylko próbka, która gdzieś jest w tym wątku.
Sprzedam:Ostatnia Wola+Utrata posady, Arnak, insert Folded Space dla Everdell, Marvel Zombies
forum/viewtopic.php?f=65&t=76430
Raztel
Posty: 59
Rejestracja: 08 lis 2023, 19:23
Has thanked: 9 times
Been thanked: 12 times

Re: Aeon Trespass: Odyssey (Marcin Wełnicki)

Post autor: Raztel »

Ktoś poleca jakiś insert do Podstawki i C4 oraz 5?,szukam ale żaden insert zarówno do C1-3 iC4-5 mnie nie przekuje, a po ostatnim składaniu całego C2 do pudła stwierdziłem że nigdy więcej xD
Raztel
Posty: 59
Rejestracja: 08 lis 2023, 19:23
Has thanked: 9 times
Been thanked: 12 times

Re: Aeon Trespass: Odyssey (Marcin Wełnicki)

Post autor: Raztel »

Spoiler:
Polecam rozpiskę dostępna na bgg etapów podróży, tak bardzo ułatwia rozgrywkę ze potem głównie klepiesz bestie xD, jakiego insertu używasz jak już jesteśmy w temacie xD?
Ostatnio zmieniony 10 maja 2025, 12:26 przez Curiosity, łącznie zmieniany 1 raz.
Powód: cytowanie
Awatar użytkownika
Gribbler
Posty: 646
Rejestracja: 11 wrz 2019, 22:24
Has thanked: 145 times
Been thanked: 495 times

Re: Aeon Trespass: Odyssey (Marcin Wełnicki)

Post autor: Gribbler »

A jak to jest z tymi hubami? Jak grasz dajmy na to cykl 1, to grasz tylko jeden hub przy danej rozgrywce? A jak skończysz cykl lub go przegrasz, to potem zaczynając od nowa, grasz jeszcze inny hub?
tommyray
Posty: 2149
Rejestracja: 11 mar 2017, 14:51
Lokalizacja: Gliwice/Katowice
Has thanked: 571 times
Been thanked: 949 times
Kontakt:

Re: Aeon Trespass: Odyssey (Marcin Wełnicki)

Post autor: tommyray »

Gribbler pisze: 10 maja 2025, 11:55 A jak to jest z tymi hubami? Jak grasz dajmy na to cykl 1, to grasz tylko jeden hub przy danej rozgrywce? A jak skończysz cykl lub go przegrasz, to potem zaczynając od nowa, grasz jeszcze inny hub?
Nie, huby losujesz, a potem losujesz story z hubu. Rozkład prawdopodobieństwa dla hubów zmienia się w trakcie gry gdy progresujesz main story.
Markujesz hubs stories jakie miałeś - i one są już zblokowane na przyszłe runy.
Ostatnio zmieniony 10 maja 2025, 13:00 przez tommyray, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
Ardel12
Posty: 4057
Rejestracja: 24 maja 2006, 16:26
Lokalizacja: Milicz/Wrocław
Has thanked: 1401 times
Been thanked: 2944 times

Re: Aeon Trespass: Odyssey (Marcin Wełnicki)

Post autor: Ardel12 »

Raztel pisze: 10 maja 2025, 11:47 Polecam rozpiskę dostępna na bgg etapów podróży, tak bardzo ułatwia rozgrywkę ze potem głównie klepiesz bestie xD, jakiego insertu używasz jak już jesteśmy w temacie xD?
A to się przyjrzę tej rozpisce.
Fancy but functional, ale ziomek od tego bodaj zmarł, więc raczej nie da się już tego ogarnąć. A w sumie całkiem niezły. Złożenie tego było tylko koszmarem.
Awatar użytkownika
Gribbler
Posty: 646
Rejestracja: 11 wrz 2019, 22:24
Has thanked: 145 times
Been thanked: 495 times

Re: Aeon Trespass: Odyssey (Marcin Wełnicki)

Post autor: Gribbler »

tommyray pisze: 10 maja 2025, 11:59 Nie, huby losujesz, a potem losujesz story z hubu. Rozkład prawdopodobieństwa dla hubów zmienia się w trakcie gry gdy progresujesz main story.
Markujesz hubs stories jakie miałeś - i one są już zblokowane na przyszłe runy.
Czyli np. "Plight of the People" to hub, a "A Light in the Dark" albo "Beachhead" w nim to story? Te story są takie króciutkie? Myślałem, że te fabularne wydarzenia to coś dłuższego, a z tego co widzę to raczej takie jednostrzałowce, których tekst zmieściłby się na 2-3 kartach. One nie są ze sobą w żaden sposób powiązane?

A czym są te alfa i omega na początku i końcu listy hubu? Nie mają cyferek, więc zakładam, że się ich nie losuje. Czy to jakiś main quest? Np. w powyższym hubie "The Catch" oraz "Sowing and Reaping".
tommyray
Posty: 2149
Rejestracja: 11 mar 2017, 14:51
Lokalizacja: Gliwice/Katowice
Has thanked: 571 times
Been thanked: 949 times
Kontakt:

Re: Aeon Trespass: Odyssey (Marcin Wełnicki)

Post autor: tommyray »

Huby są generalnie zgrupowaniem tematycznym małych historii, alfa i omega to rozpoczęcie i finish danego hubu. Do ukończenia hubu potrzeba oczywiście alfy, które jest czytane jako start danego hubu gdy pierwszy raz go wylosujesz, a następnie w dalszej części gry trzeba mieć 2-3 Adventure losowo określane z listy powiedzmy 8-10. Omega następuje jak wylosujesz dany hub po tym już uda ci „ukończyć” wylosować tą wymaganą ilość „środkowych” adventure.

Tutaj nie ma questów. Są po prostu opowiadania w których uczestniczysz.
Awatar użytkownika
Gribbler
Posty: 646
Rejestracja: 11 wrz 2019, 22:24
Has thanked: 145 times
Been thanked: 495 times

Re: Aeon Trespass: Odyssey (Marcin Wełnicki)

Post autor: Gribbler »

A w czasie rozgrywania cyklu te huby rotują? Jeśli tak, to jak często?
Awatar użytkownika
Koshiash
Posty: 1106
Rejestracja: 01 sty 2010, 17:45
Lokalizacja: Kraków
Has thanked: 79 times
Been thanked: 202 times

Re: Aeon Trespass: Odyssey (Marcin Wełnicki)

Post autor: Koshiash »

Ilekroć napotykasz na odpowiedni symbol mapy, sprawdzasz który hub rozegrasz (tabelka + kość). Zakończone pomijasz. Analogiczny wybór podejmujesz w obrębie danego hubu: ma początek i koniec, a pomiędzy nimi określoną liczbę losowanych z tabelki wydarzeń. Na dobrą sprawę, poza główną fabułą, zmienności w obrębie hubów powinno wystarczyć na kilka rozegrań każdego cyklu (o ile rzecz jasna ktoś miałby taką potrzebę :lol: ).
Awatar użytkownika
Ardel12
Posty: 4057
Rejestracja: 24 maja 2006, 16:26
Lokalizacja: Milicz/Wrocław
Has thanked: 1401 times
Been thanked: 2944 times

Re: Aeon Trespass: Odyssey (Marcin Wełnicki)

Post autor: Ardel12 »

No i jestem po 1 walce z Hakatonem na 1 poziomie. 2 tytanów zginęło, ale co to za walka była. Na dzień dobry rzucił się na 2 prowadzonych przeze mnie tytanów. Cięgi zbierali mocne, rzuty nie szły na atak, a Hakaton tylko oddalał się od 2 pozostałych tytanów z każdym atakiem. Odpowiedzi w BP niestety nie dawały ruchu, więc wszystkie przemyślane ustawienia nic mi nie dały. Do tego jeden z Argonautów zebrał 3 żetony despracji, więc stał na skraju śmierci wraz z brakiem opcji ataku(jak nie ustawi się obok innego tytana). Nie powiem, w 3 rundzie już chciałem ogłosić lipę i zbierać manaty, czekając tylko na nieuniknioną śmierć dwójki postaci. Tym bardziej, że w niej Hekaton odpalił kartę 2 poziomu z atakiem w każdego tytana, a akurat wszyscy stali obok niego xD 2 rundy biegania za nim i jak w końcu się udało to ziomek odpala miażdżący atak we wszystkich, no cudo.

Moi tytani już ledwo żywi. Jeden wybronił pełny atak(w przeciwnym razie ciągnąłby już Obola), drugi otrzymał 2 rany i wyciągnął bonusowy atak, który kończy się krytykiem, który daje kolejny bonusowy atak xD i nagle z ciemnej nory wychodzę na światło dzienne. Hakaton ma 5 ran.

Emocje były naprawdę potężne. Ta ciągła zmiana z bycia w dupie do wyciągania jakiejś uber akcji robi robotę. Taktyka jest bardzo ważna, to co wrzucimy do Kratos puli, kto zaatakuje i kiedy.

Co do zasad, to łeb pęka po tych 70 stronach, ale większość jest spoko, a że gram te 2 lata po wydaniu to też łatwo znaleźć odpowiedzi na pytania jakie się pojawiają jak nie jestem w stanie ich szybko namierzyć w zasadach. Choć pamiętanie o jakiś pierdach typu, bonus attack pozwala odpalić zużytą broń, co przerywa atak Primodriala, ale nie uwala ataków obszarowych dla innych, ale jak go tym zabijemy to jednak przyrywa...no są takie zabawne rzeczy xD Mimo to, w walce nie czułem się przygnieciony i szło to dobrze. Na razie zachwyt się utrzymuje. Odezwę się pewnie jak coś się zmieni albo jak skończę cykl.
Dhel
Posty: 927
Rejestracja: 28 wrz 2018, 09:49
Lokalizacja: Rzeszów
Has thanked: 623 times
Been thanked: 566 times

Re: Aeon Trespass: Odyssey (Marcin Wełnicki)

Post autor: Dhel »

One of us 8)
Awatar użytkownika
japanczyk
Moderator
Posty: 12767
Rejestracja: 26 gru 2018, 08:19
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 3724 times
Been thanked: 3920 times

Re: Aeon Trespass: Odyssey (Marcin Wełnicki)

Post autor: japanczyk »

Ardel12 pisze: 10 maja 2025, 12:10 Fancy but functional, ale ziomek od tego bodaj zmarł, więc raczej nie da się już tego ogarnąć. A w sumie całkiem niezły. Złożenie tego było tylko koszmarem.
Niestety ten insert jest fancy, ale nie functional
Ogolnie znajdziesz inserty z druku 3d ktore sa lepsze niz to (i tansze)
MisioKret
Posty: 286
Rejestracja: 26 cze 2013, 10:44
Lokalizacja: Wrocław
Has thanked: 33 times
Been thanked: 22 times

Re: Aeon Trespass: Odyssey (Marcin Wełnicki)

Post autor: MisioKret »

japanczyk pisze: 12 maja 2025, 09:18
Ardel12 pisze: 10 maja 2025, 12:10 Fancy but functional, ale ziomek od tego bodaj zmarł, więc raczej nie da się już tego ogarnąć. A w sumie całkiem niezły. Złożenie tego było tylko koszmarem.
Niestety ten insert jest fancy, ale nie functional
Ogolnie znajdziesz inserty z druku 3d ktore sa lepsze niz to (i tansze)
Możesz od siebie coś polecić?
ArtIO
Posty: 720
Rejestracja: 27 cze 2020, 12:29
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 26 times
Been thanked: 52 times

Re: Aeon Trespass: Odyssey (Marcin Wełnicki)

Post autor: ArtIO »

@MisioKret Ten insert do gry jest chyba jeden z lepszych i najbardziej funkcjonalny
https://imgur.com/a/aeon-trespass-odyss ... rt-VdzsnuD
ODPOWIEDZ