Darkest Doom - pytania o zasady

Masz wątpliwości w sprawie zasad jakiejś gry? Zamiast pisać na forum ogólnym, wyszukaj dedykowany wątek na tym podforum i w nim zadaj pytanie.
Awatar użytkownika
rand
Posty: 596
Rejestracja: 03 lis 2008, 22:07
Lokalizacja: Gdańsk Zaspa
Has thanked: 146 times
Been thanked: 137 times

Darkest Doom - pytania o zasady

Post autor: rand »

Wydzielone z: viewtopic.php?p=1714475#p1714475
Theory pisze: 08 maja 2025, 17:54
rand pisze: 08 maja 2025, 14:52 Przeczytałem instrukcje do Darkest Doom i jestem pod wrażeniem jak nieudolnie można napisać instrukcje... Nie mówie o tłumaczeniu, przyznam, że się nie wczytywałem aż tak, raczej starałem się poznać zasady na instrukcji pdf, bo zastanawiałem się nad kupnem gry. Tak, wiec totalnie nie zwracałem uwagi na to czy sa literówki itd.
Sama instrukcja przypomina jakąś wersje beta, chyba że jest jeszcze jakaś druga instrukcja, której nie udostępniono. Na podstawie tego co przeczytałem, ciezko by mi było rozegrać gre. Dużo pytań pozostaje bez odpowiedzi, które może by się rozwiały podczas grania, ale szczerze mówiąc bez jakiegoś faqa, wideoinstrukcji, gamepaya to ja w to nie wchodzę.
Ktoś może planuje takie coś, bo filmy na zagranicznym youtube są ze starymi zasadami, ewidentnie przedawnione. Te polskie na tyle jasne nie są i też mają już ponad rok.
A to ciekawe... ja mam akurat inne zastrzeżenia co do instrukcji (uszkodzenia mechaniczne i jakiś dziwny maz na drugiej stronie (wewnętrzna część okładki) [Załączam fotę] Ten maz to nie jest uszkodzenie mechaniczne - to wygląda albo jak jakaś sp********a dekoracja, albo jakaś wada papieru/drukarki?!?! Nie mam pojęcia, w życiu czegoś takiego nie widziałem xD. Napisz(cie) czy takie coś też macie? Instrukcja jest wg. mnie dobra, chodź nie miałem wglądu do angielskiej wersji, więc ciężko wyłapać błędy.
[...]
Tak na szybko co po przeczytaniu zauważyłem.
- nigdzie nie wspominają co jak się relikty skończą, czy mozna je jakoś zabrac przeciwnikowi. Do złamania pięczęci potrzebne są 3, jeśli 3 graczy ma po dwa, to co dalej?
- nic praktycznie o ćmach po za tym że odejmują 1 punkt dziennej sławy, jak ich się pozbyć itd?
- Tor najmroczniejszego losu, jest tam pole które mówi że wynik na kościach losu może być zmieniony na jedną z dwóch ikon, bez odrzucania karty. Znaczy kiedy zmieniony? Można tylko kartą z określoną ikoną go zmienić, na inne nie? O co chodzi z odrzuceniem karty. Totalnie jest to niezrozumiale napisane. Co najlepsze przy przykładzie walki wspominają tylko, że przesuwa się znacznik na torze losu, w ogóle nie wyjaśniając co sie z nim dzieje. No przecież to jakiś żart tłumaczy, którzy zakładali że wszyscy mają wiedzę o grze taką jak oni.

Pare jeszcze by sie znalazło, ale wg mnie jak na ilość stron ta instrukcja naprawdę nie wyjasnie wszystkiego dokładnie. Zazwyczaj instrukcji sie nie czepiam, ale teraz się dziwie, bo mieli lata na jej dopracowanie :wink:
Theory
Posty: 18
Rejestracja: 06 maja 2025, 14:30
Has thanked: 2 times
Been thanked: 2 times

Re: Czacha Games

Post autor: Theory »

rand pisze: 09 maja 2025, 11:17
Theory pisze: 08 maja 2025, 17:54
rand pisze: 08 maja 2025, 14:52 Przeczytałem instrukcje do Darkest Doom i jestem pod wrażeniem jak nieudolnie można napisać instrukcje... Nie mówie o tłumaczeniu, przyznam, że się nie wczytywałem aż tak, raczej starałem się poznać zasady na instrukcji pdf, bo zastanawiałem się nad kupnem gry. Tak, wiec totalnie nie zwracałem uwagi na to czy sa literówki itd.
Sama instrukcja przypomina jakąś wersje beta, chyba że jest jeszcze jakaś druga instrukcja, której nie udostępniono. Na podstawie tego co przeczytałem, ciezko by mi było rozegrać gre. Dużo pytań pozostaje bez odpowiedzi, które może by się rozwiały podczas grania, ale szczerze mówiąc bez jakiegoś faqa, wideoinstrukcji, gamepaya to ja w to nie wchodzę.
Ktoś może planuje takie coś, bo filmy na zagranicznym youtube są ze starymi zasadami, ewidentnie przedawnione. Te polskie na tyle jasne nie są i też mają już ponad rok.
A to ciekawe... ja mam akurat inne zastrzeżenia co do instrukcji (uszkodzenia mechaniczne i jakiś dziwny maz na drugiej stronie (wewnętrzna część okładki) [Załączam fotę] Ten maz to nie jest uszkodzenie mechaniczne - to wygląda albo jak jakaś sp********a dekoracja, albo jakaś wada papieru/drukarki?!?! Nie mam pojęcia, w życiu czegoś takiego nie widziałem xD. Napisz(cie) czy takie coś też macie? Instrukcja jest wg. mnie dobra, chodź nie miałem wglądu do angielskiej wersji, więc ciężko wyłapać błędy.
[...]
Tak na szybko co po przeczytaniu zauważyłem.
- nigdzie nie wspominają co jak się relikty skończą, czy mozna je jakoś zabrac przeciwnikowi. Do złamania pięczęci potrzebne są 3, jeśli 3 graczy ma po dwa, to co dalej?
- nic praktycznie o ćmach po za tym że odejmują 1 punkt dziennej sławy, jak ich się pozbyć itd?
- Tor najmroczniejszego losu, jest tam pole które mówi że wynik na kościach losu może być zmieniony na jedną z dwóch ikon, bez odrzucania karty. Znaczy kiedy zmieniony? Można tylko kartą z określoną ikoną go zmienić, na inne nie? O co chodzi z odrzuceniem karty. Totalnie jest to niezrozumiale napisane. Co najlepsze przy przykładzie walki wspominają tylko, że przesuwa się znacznik na torze losu, w ogóle nie wyjaśniając co sie z nim dzieje. No przecież to jakiś żart tłumaczy, którzy zakładali że wszyscy mają wiedzę o grze taką jak oni.

Pare jeszcze by sie znalazło, ale wg mnie jak na ilość stron ta instrukcja naprawdę nie wyjasnie wszystkiego dokładnie. Zazwyczaj instrukcji sie nie czepiam, ale teraz się dziwie, bo mieli lata na jej dopracowanie :wink:
skończoność reliktów - przyznaję, dobre pytanie.
EDIT: Producent odpowiedział: W kartach "spotkań" są możliwe kradzieże reliktów.
EDIT2: Relikty są policzalne/skończone. Nie wolno stosować zamienników.

ćmy - na stronie 28 (Śmierć Strażnika) pisze jeszcze że można je dostać też z kart. Być może karty też je pozwolą usunąć? (Kart jeszcze nie otwierałem).
I teraz może trochę nakłamię, ale wydaje mi się że na drugiej stronie "Karty Efektów Obszarów Betel" będzie opis działania Ciem i akolitów. (Strona 12, punkt 5). Zgaduję że jak masz 2 albo 3 ćmy, to możesz ją przekazać innemu graczowi w ramach "I thank U". (Kart nie rozpakowywałem jeszcze więc nie wiem). Taka mechanika była wcześniej.

EDIT3: Opisy działania ciem / pozbywania się prawdopodobnie są opisane na Karcie Cytadeli, bądź karcie Świątyni Krwi
Obrazek

Tor najmroczniejszego losu - więc tak. Za każdym razem jak rzucasz kośćmi szkarłatnego losu (np. podczas walki, podczas testów), to na jednej ściance jest symbol księżyca. Jak wyrzucisz przynajmiej jeden taki symbol, to przesuwasz znacznik na księżycu o tyle razy ile masz rzuconych księżyców i aktywujesz tą zdolność na której się zatrzyma. Zdolności którą wymieniłeś, daje ci możliwość zmiany 1 DOWLONEJ SWOJEJ kości na symbol wskazany przez księżyc. Zmieniasz te kości, które właśnie dosłownie przed chwilką rzuciłeś.

O co chodzi z odrzucaniem kart?
Więc zaczynasz grę z pewną ilością kart na ręce, zwanych "Zasobami Cytadeli". Te karty oprócz tego że mają jakąś tam funkcję opisaną na karcie, to jeszcze w rogu mają symbol na czerwonym tle (np. mieczyk, to są te same symbole co na ściankach kości się znajdują). I jak rzucasz koścmi (czy to walka, czy testy) zawsze masz możliwość "oszukania" i zmiany którejś kości które wyrzuciłeś. Tylko żeby zmienić wynik którejś kości (np. ze świtu na miecz) to musisz odrzucić kartę z symbolem miecza. W instrukcji znajdziesz to na stronie 28 "Moc Szkarłatnego Losu". Ta mechanika ma związek z fabułą (Strona 7). Dzięki tej mocy, zmieniasz bieg historii z przed 8 dni.
Jarek98765
Posty: 19
Rejestracja: 13 cze 2024, 14:44
Been thanked: 8 times

Re: Darkest Doom - pytania o zasady

Post autor: Jarek98765 »

Czy ktoś jest w stanie mi wytłumaczyć po co w ogóle mam starać się o świątynię, skoro jedyną korzyścią z nich płynąca jest usunięcie negatywnych kart mroku w liczbie akolitów, a żeby ich pozyskać trzeba przejąć budowlę mając 6+ dziennej sławy. Równie dobrze można przejąć budowle „przy okazji” jak ma się wymaganą wartość by pozyskać akolitę, ale gdy jej nie mamy to posiadanie budowli jest nam zbędne.
Theory
Posty: 18
Rejestracja: 06 maja 2025, 14:30
Has thanked: 2 times
Been thanked: 2 times

Re: Darkest Doom - pytania o zasady

Post autor: Theory »

Jarek98765 pisze: 10 maja 2025, 17:33 Czy ktoś jest w stanie mi wytłumaczyć po co w ogóle mam starać się o świątynię, skoro jedyną korzyścią z nich płynąca jest usunięcie negatywnych kart mroku w liczbie akolitów, a żeby ich pozyskać trzeba przejąć budowlę mając 6+ dziennej sławy. Równie dobrze można przejąć budowle „przy okazji” jak ma się wymaganą wartość by pozyskać akolitę, ale gdy jej nie mamy to posiadanie budowli jest nam zbędne.
Podejrzewam że pytaniu machnąłeś się i napisałeś "świątynie" zamiast "cytadele".
No i z Tobą się zgodzę. Jak nie widzisz sensu ich przejmowania, to ich nie przejmuj!
Może Twój współgracz dostrzeże sens, będzie je przejmował i pod koniec gry zobaczycie kto miał rację?

Jeszcze w DD nie grałem, nawet kart nie rozpakowałem. Ale wydaje mi się że przejmowanie cytadel ma 2 zalety.
1. Przede wszystkim, jak upłynie 8 świtów i zmierzchów i gra się zakończy, to cytadele dają Ci punkty zwycięstwa.
2. Nie wiem czy dalej tak to działa, ale w poprzedniej wersji zasad Cytadele działały jak "katapulty", tzn, wychodząc z cytadel możesz się przemieścić o 2-5 pól (2 bazowo, +1 za za każdą sprzymierzoną cytadelę, max 3). Być może w praktyce jest to kiepskie, jeszcze nie wiem :)
akasha_wl
Posty: 188
Rejestracja: 08 sie 2019, 23:10
Has thanked: 27 times
Been thanked: 20 times

Re: Darkest Doom - pytania o zasady

Post autor: akasha_wl »

To może wytłumaczysz mi kwestię walki, kiedy żaden ze strażników nie zostaje zabity? W podręczniki jest napisane, że takiej sytuacji obrońca jest przesuwany przez atakującego na sąsiednie wolne pole, ale jeśli takiego nie ma, to przesuwany jest na żeton. Jaki żeton?

Generalnie instrukcja tragedia, słabo się to czyta. Do tego są błędy (polecam sprawdzić ikony gór i równin w opisie lokacji), a na kartach cytadeli na rewersach są złe ikony (wszędzie ikony spotkań, zamiast różnych). Jakość wykonania też pozostawia sporo do życzenia (grubość kart to w ogóle jakiś skandal).
Jarek98765
Posty: 19
Rejestracja: 13 cze 2024, 14:44
Been thanked: 8 times

Re: Darkest Doom - pytania o zasady

Post autor: Jarek98765 »

akasha_wl pisze: 12 maja 2025, 10:18 To może wytłumaczysz mi kwestię walki, kiedy żaden ze strażników nie zostaje zabity? W podręczniki jest napisane, że takiej sytuacji obrońca jest przesuwany przez atakującego na sąsiednie wolne pole, ale jeśli takiego nie ma, to przesuwany jest na żeton. Jaki żeton?

Generalnie instrukcja tragedia, słabo się to czyta. Do tego są błędy (polecam sprawdzić ikony gór i równin w opisie lokacji), a na kartach cytadeli na rewersach są złe ikony (wszędzie ikony spotkań, zamiast różnych). Jakość wykonania też pozostawia sporo do życzenia (grubość kart to w ogóle jakiś skandal).
Chodzi o żeton pułapki lub mrocznych otchłani. Jeżeli nie ma wolnego obszaru to umieszczasz przeciwnika(bohatera) na obszarze z żetonem, ale nie jest aktywowany efekt, który normalnie jest rozpatrywany gdy figurka gracza wejdzie na taki obszar.

Co do jakości wykonania to największy mój problem to karty postaci, drastycznie cienkie jak na tak duże karty. Łatwo się wyginają. Na początku projektu były wykonane z kartonu.
Do tego ten błąd rewersów, musze czytać napis na karcie, zamiast spojrzeć na ikonografię. Widziałem zdjęcia w trakcie produkcji i były różne. Nie wiem dlaczego w finalnej wersji przeszedł taki błąd.
akasha_wl
Posty: 188
Rejestracja: 08 sie 2019, 23:10
Has thanked: 27 times
Been thanked: 20 times

Re: Darkest Doom - pytania o zasady

Post autor: akasha_wl »

Jarek98765 pisze: 12 maja 2025, 13:50
akasha_wl pisze: 12 maja 2025, 10:18 To może wytłumaczysz mi kwestię walki, kiedy żaden ze strażników nie zostaje zabity? W podręczniki jest napisane, że takiej sytuacji obrońca jest przesuwany przez atakującego na sąsiednie wolne pole, ale jeśli takiego nie ma, to przesuwany jest na żeton. Jaki żeton?

Generalnie instrukcja tragedia, słabo się to czyta. Do tego są błędy (polecam sprawdzić ikony gór i równin w opisie lokacji), a na kartach cytadeli na rewersach są złe ikony (wszędzie ikony spotkań, zamiast różnych). Jakość wykonania też pozostawia sporo do życzenia (grubość kart to w ogóle jakiś skandal).
Chodzi o żeton pułapki lub mrocznych otchłani. Jeżeli nie ma wolnego obszaru to umieszczasz przeciwnika(bohatera) na obszarze z żetonem, ale nie jest aktywowany efekt, który normalnie jest rozpatrywany gdy figurka gracza wejdzie na taki obszar.
To jest gdzieś napisane, że chodzi o pułapkę lub żeton mrocznej otchłani? Czy trzeba się domyślić? A co do pułapek, to też nie jest napisane, jak je rozstawiamy? Możemy wybrać dowolny obszar? Możemy postawić dwie na raz?
Jarek98765
Posty: 19
Rejestracja: 13 cze 2024, 14:44
Been thanked: 8 times

Re: Darkest Doom - pytania o zasady

Post autor: Jarek98765 »

akasha_wl pisze: 12 maja 2025, 15:04
Jarek98765 pisze: 12 maja 2025, 13:50
akasha_wl pisze: 12 maja 2025, 10:18 To może wytłumaczysz mi kwestię walki, kiedy żaden ze strażników nie zostaje zabity? W podręczniki jest napisane, że takiej sytuacji obrońca jest przesuwany przez atakującego na sąsiednie wolne pole, ale jeśli takiego nie ma, to przesuwany jest na żeton. Jaki żeton?

Generalnie instrukcja tragedia, słabo się to czyta. Do tego są błędy (polecam sprawdzić ikony gór i równin w opisie lokacji), a na kartach cytadeli na rewersach są złe ikony (wszędzie ikony spotkań, zamiast różnych). Jakość wykonania też pozostawia sporo do życzenia (grubość kart to w ogóle jakiś skandal).
Chodzi o żeton pułapki lub mrocznych otchłani. Jeżeli nie ma wolnego obszaru to umieszczasz przeciwnika(bohatera) na obszarze z żetonem, ale nie jest aktywowany efekt, który normalnie jest rozpatrywany gdy figurka gracza wejdzie na taki obszar.
To jest gdzieś napisane, że chodzi o pułapkę lub żeton mrocznej otchłani? Czy trzeba się domyślić? A co do pułapek, to też nie jest napisane, jak je rozstawiamy? Możemy wybrać dowolny obszar? Możemy postawić dwie na raz?
W grze są trzy typy żetonów, które są wykładane na mapę: żeton celu misji, pułapki, mrocznej odchodami. Stąd się domyśliłem, ponieważ nie ma jawnie napisane w instrukcji.

Zastawiając pułapki do dyspozycji mamy cały obszar mapy z wyłączeniem kaplic oraz miejsc umożliwiających dotarcie do kapłanki i szamana.
Brak wskazania zasięgu dla rozstawienia pułapki w instrukcji tak interpretuje i tak autor potwierdził.
Co do ilości nie mam potwierdzonej informacji. My gramy że można dwie w jednej turze, oczywiście jeżeli jesteśmy w stanie opłacić koszt.
Theory
Posty: 18
Rejestracja: 06 maja 2025, 14:30
Has thanked: 2 times
Been thanked: 2 times

Re: Darkest Doom - pytania o zasady

Post autor: Theory »

akasha_wl pisze: 12 maja 2025, 10:18 To może wytłumaczysz mi kwestię walki, kiedy żaden ze strażników nie zostaje zabity? W podręczniki jest napisane, że takiej sytuacji obrońca jest przesuwany przez atakującego na sąsiednie wolne pole, ale jeśli takiego nie ma, to przesuwany jest na żeton. Jaki żeton?

Generalnie instrukcja tragedia, słabo się to czyta. Do tego są błędy (polecam sprawdzić ikony gór i równin w opisie lokacji), a na kartach cytadeli na rewersach są złe ikony (wszędzie ikony spotkań, zamiast różnych). Jakość wykonania też pozostawia sporo do życzenia (grubość kart to w ogóle jakiś skandal).
Strona 26, Walka
"Jeżeli nikt nie ginie na końcu walki, [...] ZAATAKOWANY przesuwa się na sąsiedni obszar, wolny Obszar (ATAKUJĄCY gracz może przesunąć przeciwnika na sąsiedni, wolny Obszar [... powtórzenie?...]. Jeżeli nie ma wolnych Obszarów, gracz jest przesuwany na Obszar z żetonem, lecz żetony nie aktywują się" [z liczby pojedynczej przeszliśmy do liczby mnogiej, pewnie błąd w tłumaczniu]

Instrukcja nienajgorsza, chodź trzeba skakać, by coś doczytać, bo instrukcja odsyła nas na stronę np. 26, by przeczytać tam 8 zdań i wrócić.

Kart jeszcze nie sprawdzałem bo ich nie otwierałem, ale nie zbył miło to słyszeć że są zepsute. :/

Grubość kart postaci - tak! skandal! Miałem wrażenie że rozpadają mi się w ręce od samego trzymania i patrzenia na nie. Tu odj**ali...

No ale przyznam że cytadele sprawiają miłe wrażenie (fajne ciężkie), Świątynie krwi też całkiem spoko (tzn. 2 są spoko, a drugie 2-wie mogły być równiej sklejone).

Do plastiku nie mam poważnych zastrzeżeń.

Ilość elementów się raczej zgadza (kart nie sprawdzałem). Mam 1 więcej brązową kosteczkę i 2 więcej przeźroczystych kosteczek.
Ostatnio zmieniony 12 maja 2025, 20:17 przez Theory, łącznie zmieniany 1 raz.
Theory
Posty: 18
Rejestracja: 06 maja 2025, 14:30
Has thanked: 2 times
Been thanked: 2 times

Re: Darkest Doom - pytania o zasady

Post autor: Theory »

Jarek98765 pisze: 12 maja 2025, 16:59 Brak wskazania zasięgu dla rozstawienia pułapki w instrukcji tak interpretuje i tak autor potwierdził.
A bądź proszę tak dobry i napisz, jaki jest ten zasięg, jeżeli autor Ciebie poinformował.
akasha_wl
Posty: 188
Rejestracja: 08 sie 2019, 23:10
Has thanked: 27 times
Been thanked: 20 times

Re: Darkest Doom - pytania o zasady

Post autor: akasha_wl »

Theory pisze: 12 maja 2025, 20:13
akasha_wl pisze: 12 maja 2025, 10:18 To może wytłumaczysz mi kwestię walki, kiedy żaden ze strażników nie zostaje zabity? W podręczniki jest napisane, że takiej sytuacji obrońca jest przesuwany przez atakującego na sąsiednie wolne pole, ale jeśli takiego nie ma, to przesuwany jest na żeton. Jaki żeton?

Generalnie instrukcja tragedia, słabo się to czyta. Do tego są błędy (polecam sprawdzić ikony gór i równin w opisie lokacji), a na kartach cytadeli na rewersach są złe ikony (wszędzie ikony spotkań, zamiast różnych). Jakość wykonania też pozostawia sporo do życzenia (grubość kart to w ogóle jakiś skandal).
Strona 26, Walka
"Jeżeli nikt nie ginie na końcu walki, [...] ZAATAKOWANY przesuwa się na sąsiedni obszar, wolny Obszar (ATAKUJĄCY gracz może przesunąć przeciwnika na sąsiedni, wolny Obszar [... powtórzenie?...]. Jeżeli nie ma wolnych Obszarów, gracz jest przesuwany na Obszar z żetonem, lecz żetony nie aktywują się" [z liczby pojedynczej przeszliśmy do liczby mnogiej, pewnie błąd w tłumaczniu]
Ja wiem, gdzie to jest w instrukcji, tylko ten fragment niczego nie tłumaczy. Jaki żeton? Najbliższy? Dowolny? Instrukcja jest fatalna, czyta się ją słabo, trudno cokolwiek znaleźć (nawet to gdzie zaczynają nasze postaci) itd.
Jarek98765
Posty: 19
Rejestracja: 13 cze 2024, 14:44
Been thanked: 8 times

Re: Darkest Doom - pytania o zasady

Post autor: Jarek98765 »

Theory pisze: 12 maja 2025, 20:16
Jarek98765 pisze: 12 maja 2025, 16:59 Brak wskazania zasięgu dla rozstawienia pułapki w instrukcji tak interpretuje i tak autor potwierdził.
A bądź proszę tak dobry i napisz, jaki jest ten zasięg, jeżeli autor Ciebie poinformował.
Zasięg stawiania pułapki to cała mapa. Czyli z jednego jej końca możesz umieścić żeton pułapki na drugim jej końcu. Może nie dosłownie, bo są tereny, na których nie można stawiać pułapki, a opisałem je w poprzednim poście i znajdują się w instrukcji/karcie terenu.
Theory
Posty: 18
Rejestracja: 06 maja 2025, 14:30
Has thanked: 2 times
Been thanked: 2 times

Re: Darkest Doom - pytania o zasady

Post autor: Theory »

akasha_wl pisze: 12 maja 2025, 21:49 Ja wiem, gdzie to jest w instrukcji, tylko ten fragment niczego nie tłumaczy. Jaki żeton? Najbliższy? Dowolny? Instrukcja jest fatalna, czyta się ją słabo,
Napiszę to innymi słowami. Przesuwasz BRONIĄCEGO SIĘ / ATAKOWANEGO na sąsiedni obszar. Wolny obszar. Obszar bez żetonów (i wrogów?). Jeżeli wszystkie sąsiadujące obszary mają ten nieszczęsny żeton i nie możesz przesunąć atakującego, to łamiesz trochę poprzednią zasadę i przesuwasz go WCIĄŻ NA SĄSIADUJĄCY OBSZAR, pomimo że na tych obszarach leży po żetonie. Pamiętając, że ten żeton w tym przypadku nie aktywuje się.

Albo krokowo:
1. Sprawdź czy w sąsiedztwie obszaru na którym znajduje się zaatakowany gracz, znajdują się obszary bez żetonów na nich.
1.a. Jeżeli tak, przesuń zaatakowanego gracza na któryś z nich (atakujący decyduje).
1.b. Jeżeli nie, przesuń zaatakowanego gracza na dowolny sąsiadujący obszar (atakujący decyduje). Nie aktywujesz w ten sposób żetonów (pułapek/ żetony mrocznej odchłani).
akasha_wl pisze: 12 maja 2025, 21:49 trudno cokolwiek znaleźć (nawet to gdzie zaczynają nasze postaci) itd.
Nie najlepiej jest to napisane, ale znajdziesz to na stronie 12 - Przygotowanie gry (przed punktem 1)
"[...] W ten sam sposób każdy z graczy wybiera obszar początkowy dla_swojego_strażnika,_na_którym_umieszcza jedną z 4 świątyń krwi."
Ale fakt, brakuje by np. punkt 2 miał końcówkę; "a następnie umieść swoją figurkę w swojej świątyni krwi.
Awatar użytkownika
Midarktemp
Posty: 11
Rejestracja: 25 maja 2019, 17:03
Been thanked: 1 time

Re: Darkest Doom (Mario Zattini)

Post autor: Midarktemp »

Witam. Mam kilka pytań odnośnie zasad w Darkest Doom.
1. Czy akolitów wydajemy jak inne zasoby gdy używamy jakiś zdolności z nimi związanych i zwracamy je na plansze po użyciu tak, że stają się osiągalni do zdobycia przez innych graczy?
2. Czy atak na sąsiednie pole wynikający np. z akcji obszaru równiny coś nam daje poza strategicznym rozstawieniem bohatera? Przecież potwory atakują z sąsiedniego pola i w tedy i tak i tak dobieramy karty potwora i dochodzi do normalnej walki. Może przeoczyłem, ale instrukcje przeczytałem kilka razy i nie znalazłem odpowiedzi. Jedyna różnica jest w przypadku rzucania zaklęć zasięgowych bo w tedy potwór czy inny bohater nas nie atakują.
3. W instrukcji jest napisane, że każdy bohater może posiadać maksymalnie 3 relikty, rozumiem, że chodzi łącznie o 3 relikty, a nie po 3 z każdego rodzaju.
ODPOWIEDZ