The Breach pytania i wątpliwości

Masz wątpliwości w sprawie zasad jakiejś gry? Zamiast pisać na forum ogólnym, wyszukaj dedykowany wątek na tym podforum i w nim zadaj pytanie.
Awatar użytkownika
choczkins
Posty: 380
Rejestracja: 01 kwie 2014, 11:40
Lokalizacja: Rawicz
Has thanked: 130 times
Been thanked: 46 times

The Breach pytania i wątpliwości

Post autor: choczkins »

To może zacznę, bo mam rozkminę z kilkoma rzeczami:

1. W instrukcji jest napisane że w grze na 1 gracza będą 3 karty bootów i seekerów, ja u siebie doszukałem się dwóch-tak ma być czy coś może przegapiłem?
2. Kość firewall do czego służy? To jest osłona firewalla?
3. Ile osłony ma avatar? Czy jest to liczba niebieskich kostek czy to zależy od tego ile mamy żetonów osłony na sobie?
4. Karta aktywacji I.C.E czy jeżeli nie mam na planszy żadnych figurek np. botów to karty nie rozpatruje w całości czy np. rozpatruje tylko postęp na torach I.C.E.?

Uf na razie chyba wszystko
Awatar użytkownika
Zmij
Posty: 726
Rejestracja: 29 gru 2016, 11:00
Has thanked: 162 times
Been thanked: 296 times

Re: The Breach pytania i wątpliwości

Post autor: Zmij »

choczkins pisze: 12 gru 2024, 17:14 To może zacznę, bo mam rozkminę z kilkoma rzeczami:

1. W instrukcji jest napisane że w grze na 1 gracza będą 3 karty bootów i seekerów, ja u siebie doszukałem się dwóch-tak ma być czy coś może przegapiłem?
2. Kość firewall do czego służy? To jest osłona firewalla?
3. Ile osłony ma avatar? Czy jest to liczba niebieskich kostek czy to zależy od tego ile mamy żetonów osłony na sobie?
4. Karta aktywacji I.C.E czy jeżeli nie mam na planszy żadnych figurek np. botów to karty nie rozpatruje w całości czy np. rozpatruje tylko postęp na torach I.C.E.?

Uf na razie chyba wszystko
1) rozumiem ze chodzi o karty aktywacji botow i seekerow, jest ich ok 8 na przeciwnika i wybierasz z nich tylko te ktore sie nadaja do gry z jednym graczem (jest to oznaczone takimi kropeczkami pod nazwa przeciwnika)
2)kosc firewal glownie sluzy do skalowania przeciwnikow z czasem, wartosc ataku i obrony przeciwnikow to mniejsza z liczb: wartosc kosci firewalla vs obrona i atak na karcie
3)osłony ma tyle ile i jakich ma kosteczek na polu obrony, niebieskie liczy sie za 2 a kazda inna za 1
4)rozpatruje sie całą karte wiec jak nie masz przeciwników na planszy to te akcje przepadaja ale poruszyc kosteczki na torach ICE juz musisz
Ostatnio zmieniony 12 gru 2024, 18:51 przez Zmij, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
choczkins
Posty: 380
Rejestracja: 01 kwie 2014, 11:40
Lokalizacja: Rawicz
Has thanked: 130 times
Been thanked: 46 times

Re: The Breach pytania i wątpliwości

Post autor: choczkins »

Dzięki. Już mi się rozjaśniło. Co do pkt. 1 muszę zobaczyć w takim razie jeszcze raz bo znalazłem właśnie po 2 karty z kropeczkami na 1 gracza.
suibeom
Posty: 791
Rejestracja: 18 cze 2019, 16:02
Has thanked: 1558 times
Been thanked: 252 times

Re: The Breach pytania i wątpliwości

Post autor: suibeom »

Mam pytanie odnośnie Guardiana. Jaki jest cel/sens przyznawania mu wirusów z ataku awatara skoro jest nieśmiertelny?
Suseł23
Posty: 23
Rejestracja: 13 lis 2019, 10:17
Has thanked: 6 times
Been thanked: 14 times

Re: The Breach pytania i wątpliwości

Post autor: Suseł23 »

suibeom pisze: 02 mar 2025, 15:28 Mam pytanie odnośnie Guardiana. Jaki jest cel/sens przyznawania mu wirusów z ataku awatara skoro jest nieśmiertelny?
Jest to chyba zależne od Guradiana. Co prawda miałem okazję zagrać tylko raz i to jakiś czas temu, ale pamiętam, że ten który się u nas pojawił miał w opisie, że wirusy, które są mu przyznawane są traktowane jakby znajdowały się na kafelku na którym jest Guardian co mogło pomagać w hakowaniu.
Kurzynsky
Posty: 171
Rejestracja: 18 sty 2022, 17:40
Has thanked: 65 times
Been thanked: 27 times

Re: The Breach pytania i wątpliwości

Post autor: Kurzynsky »

Cześć
Mam 2 pytania
1) jeśli podczas tury breacherów - akcja „zainfekowanie” wypadnie mi na kostce przesunięcie na torze I.C.E kosteczki co z kolei każe mi przywołać wroga to: tylko go wystawiam, bez rozpatrywania dalszych jego efektów z karty ?
2) podczas tury Firewalla. Mam w bazie danych (na planszy)tylko 1 seekera a wyciągnę z talii kart aktywacji kartę dotyczącą bota to pomijam rozpatrywanie tej karty ?? I przechodzę od razu do kolejnej tury breacherów ?

Dziękuję i pozdrawiam
Awatar użytkownika
Zmij
Posty: 726
Rejestracja: 29 gru 2016, 11:00
Has thanked: 162 times
Been thanked: 296 times

Re: The Breach pytania i wątpliwości

Post autor: Zmij »

Kurzynsky pisze: 17 mar 2025, 15:22
2) podczas tury Firewalla. Mam w bazie danych (na planszy)tylko 1 seekera a wyciągnę z talii kart aktywacji kartę dotyczącą bota to pomijam rozpatrywanie tej karty ?? I przechodzę od razu do kolejnej tury breacherów ?

Dziękuję i pozdrawiam
Rozpatrujesz wtedy tylko dolna część karty dotycząca przesunięć kosteczek na torach ICE
Kurzynsky
Posty: 171
Rejestracja: 18 sty 2022, 17:40
Has thanked: 65 times
Been thanked: 27 times

Re: The Breach pytania i wątpliwości

Post autor: Kurzynsky »

A kiedy dokładnie rozpatrujemy karty opisu przeciwników ? Jak się pojawia w bazie danych czy jak jest tura firewalla i dociągamy kartę aktywacji ??
Awatar użytkownika
Zmij
Posty: 726
Rejestracja: 29 gru 2016, 11:00
Has thanked: 162 times
Been thanked: 296 times

Re: The Breach pytania i wątpliwości

Post autor: Zmij »

Kurzynsky pisze: 17 mar 2025, 16:28 A kiedy dokładnie rozpatrujemy karty opisu przeciwników ? Jak się pojawia w bazie danych czy jak jest tura firewalla i dociągamy kartę aktywacji ??
Jak dociagasz kartę aktywacji
themref
Posty: 54
Rejestracja: 09 kwie 2020, 06:41
Has thanked: 17 times
Been thanked: 10 times

Re: The Breach pytania i wątpliwości

Post autor: themref »

EDIT: Nieważne, mogłem najpierw Google użyć. 😂
Obrazek


Tak segreguje sobie elementy do zrobienia insertu i mam pytanie dotyczace malych kart dla Breacherów SHABBY_HOBBY i R41N-TEARS. Ich karty Programu Malware maja na dole ikonke Awatara a nie Breachera. Wiecie moze czy to jest ok? Czy to jest błąd w druku?
Obrazek
sajlenthill
Posty: 260
Rejestracja: 30 mar 2015, 12:50
Has thanked: 92 times
Been thanked: 22 times

Re: The Breach pytania i wątpliwości

Post autor: sajlenthill »

Cześć, mam pytanie odnośnie wydawania punktów/kostek ruchu. Załóżmy, że mam dwie żółte kostki w żółtym module czyli 4 pkt ruchu. I teraz ruszam się na sąsiedni heks (koszt 1pkt) i chcę odpalić umiejkę lokacji (koszt 1kt). I teraz czy sumuję to sobie i przesuwam jedną żółtą kostkę z żółtego Modułu czy muszę wydać na ruch najpierw jedną kostkę ruchu (czyli 1pkt idzie się walić) i podobnie robię w sąsiednim heksie przy odpaleniu umiejki?

W sumie podobna sytuacja ma miejsce przy odkrywaniu sąsiednich heksów - 1pkt żeby odkryć heks i np. 1pkt żeby na niego wejść. I znowu - przesuwam jedną czy dwie żółte kostki?
sajlenthill
Posty: 260
Rejestracja: 30 mar 2015, 12:50
Has thanked: 92 times
Been thanked: 22 times

Re: The Breach pytania i wątpliwości

Post autor: sajlenthill »

I kolejna rzecz - ten ruch kostek w modułach jest trochę niejasny. Rozumiem, że jeśli w module np. kolory żółtego mam kostkę o innym kolorze to pomimo iż mam za nią 1pkt to nie mogę nią zrobić akcji ruchu bo to kostka o innym kolorze? Zgadza się?

Kolejny przykład - mam w żółtym module jedną kostkę żółtą i jedną niebieską. Mam 3pkt ruchu. Chcę je wydać w całości. Rozumiem, że przesuwam tylko jedną kostkę żółtą zgodnie ze strzałkami? Jeśli tak to żeby z powrotem niebieska kostka znalazła się w niebieskim module muszę używać dodatkowych akcji (np. z heksów) ???

A jeśli mam w żółtym module dwie żółte kostki i chcę wydać 4pkt to przesuwam obie kostki czy tylko jedną?
sajlenthill
Posty: 260
Rejestracja: 30 mar 2015, 12:50
Has thanked: 92 times
Been thanked: 22 times

Re: The Breach pytania i wątpliwości

Post autor: sajlenthill »

Kolejna niejasność - Awatar musi odrzucić żeton osłony gdy awatar CAŁKOWICIE rozstrzygnął akcję ataku/ruchu/efekt przeskoku - czy to znaczy, że jak najpierw zrobię akcję osłony a potem się ruszę to ją tracę? Chcę się ruszyć i zaatakować - czyli muszę najpierw się ruszyć, potem zrobić osłonę a na koniec atak? (i tylko w takiej kolejności)
Jarek98765
Posty: 19
Rejestracja: 13 cze 2024, 14:44
Been thanked: 8 times

Re: The Breach pytania i wątpliwości

Post autor: Jarek98765 »

sajlenthill pisze: 13 maja 2025, 12:26 Kolejna niejasność - Awatar musi odrzucić żeton osłony gdy awatar CAŁKOWICIE rozstrzygnął akcję ataku/ruchu/efekt przeskoku - czy to znaczy, że jak najpierw zrobię akcję osłony a potem się ruszę to ją tracę? Chcę się ruszyć i zaatakować - czyli muszę najpierw się ruszyć, potem zrobić osłonę a na koniec atak? (i tylko w takiej kolejności)
W pierwszej kolejności wytłumaczę celowość wykorzystania osłony:
- podczas infekcji nie otrzymujemy negatywnych efektów z rzutu kością
- podczas fazy I.C.E. minimalizujemy ilość negatywnych efektów, które mogłyby być nałożone na avatara

Osłona jest sytuacyjna i najczęściej używana do tych dwóch akcji, ale nie tylko.

Osłona się dezaktywuje, czyli na nasze, odrzucamy jej żeton, jak skończymy, to jest ważne, skończymy akcję ruchu, ataku lub przeskoku. Dlaczego ważna jest ta fraza? Ponieważ odnosi się to do właściwości osłony, a mianowicie "awatar z osłoną ignoruje wszystkie cechy I.C.E.". Przykład: mamy worm w jednym pomieszczeniu, wykonując ruch przez ten kafelek normalnie przyczepiłby się do nas, ponieważ taka jest cecha tego bot'a. Posiadając na sobie jeszcze osłonę niweluje negatywny efekt worm'a, tym samym nie przypina się on do nas.
Jarek98765
Posty: 19
Rejestracja: 13 cze 2024, 14:44
Been thanked: 8 times

Re: The Breach pytania i wątpliwości

Post autor: Jarek98765 »

sajlenthill pisze: 13 maja 2025, 12:16 I kolejna rzecz - ten ruch kostek w modułach jest trochę niejasny. Rozumiem, że jeśli w module np. kolory żółtego mam kostkę o innym kolorze to pomimo iż mam za nią 1pkt to nie mogę nią zrobić akcji ruchu bo to kostka o innym kolorze? Zgadza się?

Kolejny przykład - mam w żółtym module jedną kostkę żółtą i jedną niebieską. Mam 3pkt ruchu. Chcę je wydać w całości. Rozumiem, że przesuwam tylko jedną kostkę żółtą zgodnie ze strzałkami? Jeśli tak to żeby z powrotem niebieska kostka znalazła się w niebieskim module muszę używać dodatkowych akcji (np. z heksów) ???

A jeśli mam w żółtym module dwie żółte kostki i chcę wydać 4pkt to przesuwam obie kostki czy tylko jedną?
Chcąc wykonać daną akcję potrzebujemy kostki w kolorze tej akcji znajdującej się w danej strefie akcji, na planszetce avatara. Jeżeli spełniamy dany warunek, to przesuwamy kostkę na kolejną dostępną strefę. Kostki innego koloru niż kolor strefy są liczone do wartości danej akcji, ale by ją wykonać wymagają co najmniej jednej kostki odpowiadającej kolorowi strefy.

Mówiąc przykładami:
Jeżeli chcę wykonać ruch to potrzebuję co najmniej jednej kostki w kolorze żółtym na strefie żółtej. Koszt tej akcji to właśnie ruch tej kostki na następną strefę, którą wskazują strzałki.
Jeżeli posiadałbym tylko jedną kostkę koloru innego niż żółty, dajmy na to niebieską, na strefie koloru żółtego, to nie jestem w stanie wykonać akcji ruchu, ponieważ nie mogę zapłacić jej kosztu, czyli przesunięcia kości koloru żółtego ze strefy żółtej.


Teraz odniosę się do opisanego przykładu z jedną kością żółtą i niebieską na żółtej strefie.
Masz możliwość wydać 1 punkt akcji, tak zwany "click" na wykonanie konfiguracji. Jeżeli posiadasz możliwość zagrania karty malware, która umożliwia Ci przesunięcia, to za darmo możesz tego dokonać nie tracąc przy tym akcji. Również możesz aktywować "oszustwo", które ma możliwość przesuwania kosteczek, jeżeli taką umiejętność posiada Breacher, również w ramach darmowej akcji. No i tak jak wspomniałeś, akcje pomieszczeń również umożliwiają ruch omawianych kosteczek.
Jarek98765
Posty: 19
Rejestracja: 13 cze 2024, 14:44
Been thanked: 8 times

Re: The Breach pytania i wątpliwości

Post autor: Jarek98765 »

sajlenthill pisze: 13 maja 2025, 12:09 Cześć, mam pytanie odnośnie wydawania punktów/kostek ruchu. Załóżmy, że mam dwie żółte kostki w żółtym module czyli 4 pkt ruchu. I teraz ruszam się na sąsiedni heks (koszt 1pkt) i chcę odpalić umiejkę lokacji (koszt 1kt). I teraz czy sumuję to sobie i przesuwam jedną żółtą kostkę z żółtego Modułu czy muszę wydać na ruch najpierw jedną kostkę ruchu (czyli 1pkt idzie się walić) i podobnie robię w sąsiednim heksie przy odpaleniu umiejki?

W sumie podobna sytuacja ma miejsce przy odkrywaniu sąsiednich heksów - 1pkt żeby odkryć heks i np. 1pkt żeby na niego wejść. I znowu - przesuwam jedną czy dwie żółte kostki?
Przed wykonaniem danej akcji: ruch/atak, obliczamy jego wartość. Po obliczeniu wartości przesuwamy tylko jedną kosteczkę w kolorze akcji, z danego modułu akcji. Czyli jeżeli mamy w module żółtym 2 kosteczki żółte i jedną niebieską, to wartość akcji ruchu wynosi 5. Skoro znam już wartość to płacę za akcje ruchu przesunięciem tylko jednej kosteczki w kolorze modułu, czyli żółtej. Teraz można wydać ten ruch na co chcę: ruch z jednego pomieszczenia na drugie, aktywowanie akcji pomieszczenia, itp. Można zachować ciągłość akcji ruchy czyli ruch do sąsiedniego pomieszczenia, aktywacja pomieszczenia i ruch do kolejnego pomieszczenia, dopóki mamy jeszcze za co się ruszyć lub do wykonania innej akcji, np. walki, osłony, zarażenia, itp.
ODPOWIEDZ