Darkest Doom (Mario Zattini)

Tutaj można dyskutować o konkretnych grach planszowych i karcianych. Każda gra ma swój jeden wątek. W szczególnych przypadkach może być seria gier.
NIE NALEŻY TUTAJ PYTAĆ O ZASADY, MALOWANIE, ROBIENIE INSERTÓW ORAZ KOSZULKI! OD TEGO SĄ INNE PODFORA
Regulamin forum
Na tym podforum można dyskutować konkretnych grach planszowych i karcianych. Każda gra ma swój jeden wątek. W szczególnych przypadkach może być seria gier. Zapoznajcie się z wytycznymi tworzenia tematów.
TU JEST PODFORUM O MALOWANIU FIGUREK I ROBIENIU INSERTÓW
TU JEST WĄTEK, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O KOSZULKI!
TU JEST PODFORUM, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O ZASADY GIER!
Awatar użytkownika
Curiosity
Administrator
Posty: 9167
Rejestracja: 03 wrz 2012, 14:08
Lokalizacja: Poznań
Has thanked: 3071 times
Been thanked: 2668 times
Kontakt:

Darkest Doom (Mario Zattini)

Post autor: Curiosity »

Obrazek

https://boardgamegeek.com/boardgame/353677/darkest-doom
  • 1–4 Graczy
  • 90–150 Min.
  • Sugerowany wiek: 14+
https://czachagames.pl/darkest-doom-pliki/

Opis BGG
Darkest Doom to konkurencyjna gra strategiczna z elementami RPG dla 1-4 graczy. Akcja rozgrywa się w mrocznym świecie fantasy inspirowanym XVII-wieczną Europą i zamieszkałym przez antropomorficzne zwierzęta.

Czy przetrwasz 8 dni Zaćmienia, gdy Ciemność próbuje unicestwić region Betel, jednocześnie rywalizując z innymi Strażnikami o ukończenie jednej z czterech ścieżek do zwycięstwa?

W grze planszowej Darkest Doom wcielasz się w jednego z czterech potężnych Strażników, z których każdy ma unikalne zdolności i cechy. Eksplorując obszary regionu Betel, będziesz mógł wykorzystać każdy teren i wykorzystać jego unikatowe cechy. Zwiększysz statystyki swojego Strażnika, wykonując zadania zlecone ci przez wikariusza Percivala, dostosowując swoją strategię i nastawienie do gry w oparciu o statystyki, które zdecydujesz się ulepszyć. Podczas eksploracji natkniesz się również na starożytne relikty, które pomogą Ci spełnić jeden z czterech warunków zwycięstwa. Będziesz mógł zawierać sojusze z Cytadelami, aby zyskać przewagę nad innymi Strażnikami i walczyć z Ciemnością, która powoli doprowadza cały region do upadku. Każda nowa runda to nowy Świt, a dzięki uzupełnieniu zapasów Cytadeli zawsze będziesz mieć pomoc, gdy uzupełnisz karty w ręce, wybierając je z różnych talii: Wyposażenia, Zaklęć i Pułapek. Ta sama karta ma różne efekty w zależności od gracza, który jej używa i statystyk, które zdecydował się zwiększyć. Za każdym razem, gdy musisz rzucać kośćmi, Arcykapłanka Elaine daje tobie i wszystkim innym graczom moc Crimsonfate - Amulet Starszych - która pozwoli ci zmodyfikować wynik kości za pomocą wybranego przez ciebie wyniku z kart Zaopatrzenia Cytadeli w twojej ręce. Graj sam w trybie Bot Guardians, który pozwala grać z maksymalnie trzema automatycznymi Strażnikami, lub sprawdź się, rzucając wyzwanie trzem innym graczom w tej przygodzie Dark Fantasy, łączącej elementy odgrywania ról, eksploracji, zarządzania niepełnosprawnościami i tradycyjnych gier planszowych.
Jesteś tu od niedawna? Masz pytania co do funkcjonowania forum? Pisz.
Regulamin forum || Regulamin podforum handlowego
gogovsky
Posty: 2518
Rejestracja: 25 sty 2018, 23:48
Has thanked: 524 times
Been thanked: 592 times

Re: Darkest Doom (Mario Zattini)

Post autor: gogovsky »

jak się zarządza niepełnosprawnościami? Czachowy Klasyczek chyba.
Firma Rebel niech się zajmie wydaniem gry Domek, bo tylko do tego się nadaje.
Awatar użytkownika
psia.kostka
Posty: 4878
Rejestracja: 02 mar 2020, 22:50
Has thanked: 561 times
Been thanked: 1293 times

Re: Darkest Doom (Mario Zattini)

Post autor: psia.kostka »

gogovsky pisze: 11 maja 2025, 19:08 jak się zarządza niepełnosprawnościami? Czachowy Klasyczek chyba.
Stawiam, ze tu akurat mamy "tlumaczenie maszynowe google" angielskiego tekstu z BGG:
combining elements of roleplay, exploration, handicap management and traditional boardgames.
ale czy czachony maja lepszych tlumaczy, to nie wiem :P

edit:
w polskim, sklepowym opisie, np tutaj, jest tak:
łączącej elementy RPG, eksploracji, zarządzania handicapami i tradycyjnych gier planszowych.
Sprzedam (importowane, nowe): Harmony, Courtisans, Sea Salt & Paper, Rivages, Solstis, Tikal, Furnace, Knarr, Eddie z Iron Maiden (zestaw PL pod konkretna gre) +inne
MowMiStefan
Posty: 912
Rejestracja: 17 sie 2020, 15:09
Lokalizacja: Warszawa/Tychy
Has thanked: 142 times
Been thanked: 318 times

Re: Darkest Doom (Mario Zattini)

Post autor: MowMiStefan »

Jest sens w to grac bez SG, czy czekac az je dosla?
sasquach
Posty: 2019
Rejestracja: 29 cze 2016, 00:59
Lokalizacja: Łódź
Has thanked: 1038 times
Been thanked: 663 times

Re: Darkest Doom (Mario Zattini)

Post autor: sasquach »

Pytanie czy w ogóle jest sens grać ;)

Zagrałem pierwsze 4 rundy na Łódź You Play i mi kompletnie nie podeszła. To, że jest to gra strategiczna to możemy sobie między bajki włożyć. To przygodówka w stylu Wiedźmina Stary Świat. Chodzimy po planszy, bijemy stwor i wykonujemy zadania.

Tylko wszystko jest potwornie losowe. Po pierwsze zadania - polegają na dojściu w określone miejsce na mapie. Może Ci się trafić takie tuż obok ciebie, a może być takie na drugim końcu planszy. Ja po 4 rundach miałem zrobione 4 misje, a inny gracz jedną bo właśnie dostał takie centralnie na drugim końcu mapy. A misje to w sumie silniczek gry bo dzięki nim rozwijamy statystyki i dostajemy relikty (o ile dobrze rzucimy kością, albo wydamy cenne złoto).

Inny przykład - testy. Tu też mega losowo. Dobierasz kartę i musisz dopasować 3,4 lub 5 symboli. Więc rzucasz 4, 5 lub 6 kostkami i liczysz, że trafisz na nich te symbole (każdy występuje tylko raz na kostce). Ew. możesz zrzucić kartę ja masz na niej pasujący symbol. Chyba nikomu się nie udała ta sztuczka.

I podobnie w innych aspektach. Jak miałbym już zagrać w coś podobnego to zdecydowanie lepiej bawiłem się przy Wiedźminie choć fanem gry nie jestem. Ale jak komuś taka losowość nie przeszkadza to śmiało, niech sprawdza.
Jarek98765
Posty: 19
Rejestracja: 13 cze 2024, 14:44
Been thanked: 8 times

Re: Darkest Doom (Mario Zattini)

Post autor: Jarek98765 »

MowMiStefan pisze: 11 maja 2025, 20:27 Jest sens w to grac bez SG, czy czekac az je dosla?
Moim zdaniem jest sens, ponieważ SG nie zmienia istniejących mechanik. Dodaje różnorodność w kartach skażenia oraz spotkań, ponieważ dochodzą nowe efekty, ekwipunek i swego rodzaju misje.
Jeżeli rozgrywka w Core nie będzie Cię bawić, to SG nie sprawi, że zmienisz zdanie.

Na całe szczęście, gra jest tak luźna, że oczekuję masy HM do niej. Mnie już na początku zaczęła irytować losowość w testach, gdzie trzeba wyrzucić konkretne symbole, dlatego też idąc prostą matematyką zwiększyliśmy ilość kości z +1 przy rzucie, na +2, dzięki czemu nie trzeba wydawać dużej ilości kart z ręki. Dodatkowo z dobieranej 1 misji na początku tury świtu zmieniliśmy na dwie, gdzie odrzucamy jedną przed wykonaniem pierwszego ruchu. Będziemy testować małe zmiany, ponieważ walka jest dobrze zrobiona, a karty ciekawe.

Brak mi jedynie w grze historii przy misjach, bo na chwilę obecną to sucha podróż, ale i tak bardziej poświęcamy czas na optymalizacje oraz przewidywanie ruchów przeciwników. Podczas gry czułem nieustanną walkę o przetrwanie i próbę realizacji celu zwycięstwa, niż "wow" przygodę.
MowMiStefan
Posty: 912
Rejestracja: 17 sie 2020, 15:09
Lokalizacja: Warszawa/Tychy
Has thanked: 142 times
Been thanked: 318 times

Re: Darkest Doom (Mario Zattini)

Post autor: MowMiStefan »

Jarek98765 pisze: 12 maja 2025, 14:10 Moim zdaniem jest sens, ponieważ SG nie zmienia istniejących mechanik. Dodaje różnorodność w kartach skażenia oraz spotkań, ponieważ dochodzą nowe efekty, ekwipunek i swego rodzaju misje.
Jeżeli rozgrywka w Core nie będzie Cię bawić, to SG nie sprawi, że zmienisz zdanie.
No właśnie… trochę problem w tym, że malo która gra wchodzi na stół więcej niż 3 razy z rzędu (lub w krótkim okresie czasu). Jak siada, to zostaje w kolekcji i za pół roku znów ma swoje 5 minut. Dlatego szkoda mi trochę grać bez SG. Ale może jeśli to tylko więcej tego samego (jak zapomniana wiedza w Eldritch może?), to w sumie spróbuję.
Misioł
Posty: 82
Rejestracja: 24 cze 2023, 09:03
Has thanked: 16 times
Been thanked: 64 times

Re: Darkest Doom (Mario Zattini)

Post autor: Misioł »

sasquach pisze: 12 maja 2025, 12:59 Jak miałbym już zagrać w coś podobnego to zdecydowanie lepiej bawiłem się przy Wiedźminie choć fanem gry nie jestem. Ale jak komuś taka losowość nie przeszkadza to śmiało, niech sprawdza.
Niedobrze. Ja kupiłem oczami nie śledząc żadnych wspieraczek i gra właśnie do mnie leci. Wystarczyło mi, że to 'strategia i rywalizacja' a planszowego Wiedźmina to akurat nie znoszę :shock:
Jarek98765
Posty: 19
Rejestracja: 13 cze 2024, 14:44
Been thanked: 8 times

Re: Darkest Doom (Mario Zattini)

Post autor: Jarek98765 »

Misioł pisze: 12 maja 2025, 20:16
sasquach pisze: 12 maja 2025, 12:59 Jak miałbym już zagrać w coś podobnego to zdecydowanie lepiej bawiłem się przy Wiedźminie choć fanem gry nie jestem. Ale jak komuś taka losowość nie przeszkadza to śmiało, niech sprawdza.
Niedobrze. Ja kupiłem oczami nie śledząc żadnych wspieraczek i gra właśnie do mnie leci. Wystarczyło mi, że to 'strategia i rywalizacja' a planszowego Wiedźmina to akurat nie znoszę :shock:
Mogę Cię uspokoić, ponieważ DD jest o wiele bardziej dynamiczne niż Wiedzmin. Wiedźmin to euro w otoczce przygody. Masz ścieżkę i ją realizujesz, nie interesując się potworami, graczami, gdzie tura trwa wieczność, przez co nie jestem w stanie usiąść do tego tytułu bo mnie straszliwie nudzi (żeby oddać trochę tej grze, gra jest przyjemna na dwie osoby, by poczytać sobie historie, ale 3-4 gry i już wiesz jakie odpowiedzi udzielać i orientujesz się, że masz konkretną ścieżkę i nią podążasz). W DD tura trwa krótko, twój cel podróży cały czas się zmienia, wykorzystujesz otoczenie, ruch i karty by się przemieszczać, walczysz z potworami, graczami oraz usuwasz zagrożenia ze swoich budowli by nie otrzymywać minusów, oraz realizujesz dodatkowe cele dobierane w drugiej fazie tury, które są zróżnicowane. Cały czas się coś dzieje na mapie. Start jest moim zdaniem powolny, ponieważ od 2 tury zaczyna się dobra zabawa, a początkowe to szukanie dobrych kart(czarów, ekwipunku, pułapek lub spotkań) i podnoszenie statystyk by "jako tako" być przygotowanym do nadciągających zagrożeń.
Jeżeli nie lubisz losowości, którą można tutaj zarządzać, ale nie zawsze masz jak, to nie będziesz się dobrze bawić. Losowość w tej grze jest wszędzie, w losowaniu przeciwników, ich celów ataku, walce na kości, testów za pomocą kości, itp. Tutaj nie dość, że musisz samodzielnie ocenić, czy podejmujesz ryzyko, to czasami nie masz tego wyjścia, bo a nóż wylosuje się, że 2 przeciwników obiera sobie ciebie i twoje budowle za cel.
Theory
Posty: 18
Rejestracja: 06 maja 2025, 14:30
Has thanked: 2 times
Been thanked: 2 times

Re: Darkest Doom (Mario Zattini)

Post autor: Theory »

Jarek98765 pisze: 12 maja 2025, 14:10 Dodatkowo z dobieranej 1 misji na początku tury świtu zmieniliśmy na dwie, gdzie odrzucamy jedną przed wykonaniem pierwszego ruchu.
Jeszcze nie grałem, ale przyznaję że to była pierwsza rzecz jaka mi przyszła do głowy, że ją od razu wprowadzę. Nie może być tak że jeden gracz dostanie misję i mroczną otchłań pod nosem, a drugi dostanie to na końcu świata.
Misioł
Posty: 82
Rejestracja: 24 cze 2023, 09:03
Has thanked: 16 times
Been thanked: 64 times

Re: Darkest Doom (Mario Zattini)

Post autor: Misioł »

Przyszło i na dzien dobry mały fakap. Instrukcja wygląda tak:
Obrazek

Mając w pamięci akcję z The Breach prawie zawału dostałem, "na szczęście" nie wygląda mi to na pleśń - raczej na na dobrodziejstwo prasy drukarskiej. Tym bardziej, że silikaty są na swoim miejscu.
Awatar użytkownika
Sroczka
Posty: 292
Rejestracja: 19 gru 2017, 15:09
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 31 times
Been thanked: 7 times

Re: Darkest Doom (Mario Zattini)

Post autor: Sroczka »

Na start poważny babol. Wszystkie oznaczenie czterech rodzajów kart są identyczne...


Obrazek
Jarek98765
Posty: 19
Rejestracja: 13 cze 2024, 14:44
Been thanked: 8 times

Re: Darkest Doom (Mario Zattini)

Post autor: Jarek98765 »

Spoiler:
Próbuje ustalić czy to tylko problem polskiej wersji językowej, ponieważ rewers kart ekwipunku, czarów i pułapek posiadają symbol kart spotkań. Pamiętam, że w jednej z aktualizacji na Kickstarter producent opisał, że wykrył ten problem w fazie produkcji i go zażegnał. Dlaczego jest ten błąd w finalnej produkcji to na chwilę obecną nie wiadomo.
Ostatnio zmieniony 15 maja 2025, 07:16 przez Curiosity, łącznie zmieniany 1 raz.
Powód: Cytowanie
Theory
Posty: 18
Rejestracja: 06 maja 2025, 14:30
Has thanked: 2 times
Been thanked: 2 times

Re: Darkest Doom (Mario Zattini)

Post autor: Theory »

Spoiler:
A jak to powinno wyglądać? Bo nie bardzo rozumiem. W zapowiedzi, rewers kart spotkań jest jasny, ale to się mogło zmienić.
A tutaj widzę różnicę na zdjęciu. Różnią się napisem.
Ostatnio zmieniony 16 maja 2025, 16:31 przez Curiosity, łącznie zmieniany 2 razy.
Powód: Cytowanie
Jarek98765
Posty: 19
Rejestracja: 13 cze 2024, 14:44
Been thanked: 8 times

Re: Darkest Doom (Mario Zattini)

Post autor: Jarek98765 »

Spoiler:
Zdjęcie jest na jednej z aktualizacji na KS. Producent wykrył błędy z ikonografią awersów, ale rewersy są poprawne.


Obrazek
Ostatnio zmieniony 16 maja 2025, 16:31 przez Curiosity, łącznie zmieniany 1 raz.
Powód: Cytowanie
Theory
Posty: 18
Rejestracja: 06 maja 2025, 14:30
Has thanked: 2 times
Been thanked: 2 times

Re: Darkest Doom (Mario Zattini)

Post autor: Theory »

Spoiler:
u-lala... no ja kart jeszcze nie oglądałem, ale ZAPEWNE to globalny problem będzie....

Producent już udzielił głosu w tej sprawie? Ktoś reklamował, ktoś wie?
Ostatnio zmieniony 16 maja 2025, 16:32 przez Curiosity, łącznie zmieniany 1 raz.
Misioł
Posty: 82
Rejestracja: 24 cze 2023, 09:03
Has thanked: 16 times
Been thanked: 64 times

Re: Darkest Doom (Mario Zattini)

Post autor: Misioł »

Trochę nie rozumiem powyższego.. u mnie ikony na rewersach są identyczne, ale karty mają jeszcze odpowiedni napis więc można je odróżnić. Natomiast na awersach ikony są zgodne z typem kart.
Awatar użytkownika
Sroczka
Posty: 292
Rejestracja: 19 gru 2017, 15:09
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 31 times
Been thanked: 7 times

Re: Darkest Doom (Mario Zattini)

Post autor: Sroczka »

No właśnie chodzi o to, że każdy typ kart ma swoją odpowiednią ikonę. A my dostaliśmy kartę gdzie każdy z 4 typów kart ma tę samą ikonę. W instrukcji w spisie elementów są poprawne ikony na kartach
Theory
Posty: 18
Rejestracja: 06 maja 2025, 14:30
Has thanked: 2 times
Been thanked: 2 times

Re: Darkest Doom (Mario Zattini)

Post autor: Theory »

Misioł pisze: 16 maja 2025, 15:18 Trochę nie rozumiem powyższego.. u mnie ikony na rewersach są identyczne, ale karty mają jeszcze odpowiedni napis więc można je odróżnić. Natomiast na awersach ikony są zgodne z typem kart.
Nie zgadza się ikona z prawej strony... a czy lewa strona się zgadza? czy czary mają napisane koszty płatków many, a ekwipunek koszty złota/reliktów?
Misioł
Posty: 82
Rejestracja: 24 cze 2023, 09:03
Has thanked: 16 times
Been thanked: 64 times

Re: Darkest Doom (Mario Zattini)

Post autor: Misioł »

Theory pisze: 16 maja 2025, 15:55
Misioł pisze: 16 maja 2025, 15:18 Trochę nie rozumiem powyższego.. u mnie ikony na rewersach są identyczne, ale karty mają jeszcze odpowiedni napis więc można je odróżnić. Natomiast na awersach ikony są zgodne z typem kart.
Nie zgadza się ikona z prawej strony... a czy lewa strona się zgadza? czy czary mają napisane koszty płatków many, a ekwipunek koszty złota/reliktów?

Obrazek


Na mój chłopski rozum fronty się zgadzają, więc nie ma mowy o niegrywalnym produkcie. Ale może się mylę bo jeszcze nawet instrukcji nie przeczytałem.
Antitalent
Posty: 37
Rejestracja: 30 lip 2020, 22:23
Has thanked: 8 times
Been thanked: 1 time

Re: Darkest Doom (Mario Zattini)

Post autor: Antitalent »

Ja trochę z innej beczki... czy każdy forumowicz który zamawiał grę już otrzymał swój egzemplarz?
Ja wciąż czekam. Starałem się kontaktować z polskim wydawca. Pisałem dwukrotnie ale odpowiedzi nie otrzymałem.
Theory
Posty: 18
Rejestracja: 06 maja 2025, 14:30
Has thanked: 2 times
Been thanked: 2 times

Re: Darkest Doom (Mario Zattini)

Post autor: Theory »

Spoiler:
A SKĄD TY MASZ KOSZULKI?!?!! Zamawiałem All Inclusive, z koszulkami, a ja nie dostałem! Co to kurde ma być?!
Antitalent pisze: 16 maja 2025, 17:07 Ja trochę z innej beczki... czy każdy forumowicz który zamawiał grę już otrzymał swój egzemplarz?
Ja wciąż czekam. Starałem się kontaktować z polskim wydawca. Pisałem dwukrotnie ale odpowiedzi nie otrzymałem.
Nie wiem czy każdy, ale ludzie dostali w zeszłym tygodniu swoje egzemplarze.
Ostatnio zmieniony 17 maja 2025, 10:37 przez Curiosity, łącznie zmieniany 1 raz.
Jarek98765
Posty: 19
Rejestracja: 13 cze 2024, 14:44
Been thanked: 8 times

Re: Darkest Doom (Mario Zattini)

Post autor: Jarek98765 »

Spoiler:

Po kolei:
Koszulki na karty - na pewno są ze sklepu, ponieważ w pierwszej fali nie były wysyłane. Czacha potwierdziła, że koszulki z All-in będą dopiero z drugą falą.
Symbole na rewersach - fajnie, że chociaż napisy kart cytadeli się zgadzają, ale to nie jest istotne w tej dyskusji, ponieważ ikonografia nie odpowiada napisowi na kartach. Masz napis "ekwipunek", a nad nim ikonę spotkania. To ewidentny błąd.
Zamówienia przedpremierowe - pytanie rzucone w eter bez szans na jednoznaczną odpowiedź, ale mogę tylko powiedzieć "cierpliwości, na pewno otrzymasz swoją kopię gry"
Ostatnio zmieniony 17 maja 2025, 10:38 przez Curiosity, łącznie zmieniany 1 raz.
Powód: cytowanie
Awatar użytkownika
Curiosity
Administrator
Posty: 9167
Rejestracja: 03 wrz 2012, 14:08
Lokalizacja: Poznań
Has thanked: 3071 times
Been thanked: 2668 times
Kontakt:

Re: Darkest Doom (Mario Zattini)

Post autor: Curiosity »

@Theory @Jarek98765
Chłopaki, nie mam ochoty skracać cytatów w absolutnie każdym Waszym poście. Albo cytujcie w spojlerze, albo wcale.
Jesteś tu od niedawna? Masz pytania co do funkcjonowania forum? Pisz.
Regulamin forum || Regulamin podforum handlowego
Theory
Posty: 18
Rejestracja: 06 maja 2025, 14:30
Has thanked: 2 times
Been thanked: 2 times

Re: Darkest Doom (Mario Zattini)

Post autor: Theory »

Spoiler:
Wybacz, jestem tu nowy, nie wiedziałem że taki zwyczaj tu panuje. Regulamin nie wspominał o tym. Będę pamietać.
ODPOWIEDZ