The Elder Scrolls: BotSE - pytania i wątpliwości
- Curiosity
- Administrator
- Posty: 9181
- Rejestracja: 03 wrz 2012, 14:08
- Lokalizacja: Poznań
- Has thanked: 3086 times
- Been thanked: 2698 times
- Kontakt:
The Elder Scrolls: BotSE - pytania i wątpliwości
Takie pytanie: czy można awansować jakąś umiejętność od razu o 2 poziomy?
Czyli tak:
Mam np. dwie kostki: 1 i 2 poziomu. Wywalam kość poziomu 2 (odtrenowuję ją) i za 1 XP zastępuję ją kością z poziomu 3. I od razu ją odtrenowuję i zastępuję ją za 1 XP kością z poziomu 4? Finalnie mam dwie kostki poziomu 1 i 4.
Czyli tak:
Mam np. dwie kostki: 1 i 2 poziomu. Wywalam kość poziomu 2 (odtrenowuję ją) i za 1 XP zastępuję ją kością z poziomu 3. I od razu ją odtrenowuję i zastępuję ją za 1 XP kością z poziomu 4? Finalnie mam dwie kostki poziomu 1 i 4.
Jesteś tu od niedawna? Masz pytania co do funkcjonowania forum? Pisz.
Regulamin forum || Regulamin podforum handlowego
Regulamin forum || Regulamin podforum handlowego
-
- Posty: 1138
- Rejestracja: 15 cze 2017, 11:36
- Lokalizacja: Gdynia
- Has thanked: 330 times
- Been thanked: 330 times
Re: The Elder Scrolls: BotSE - pytania i wątpliwości
Wydaje mi się że nie- odtrenowanie to jest oddzielna faza jeszcze przed fazą zdobywania awansów ( to wszystko nie dzieje się jednocześnie). W fazie "Gain Advencements" nie można już pozbywać się kości.
Sprzedam:
1% A Game of Strategic Chance (69zł), Weather Machine - metalowe zębatki, Chronicle X(115zł), Namiestnik(29zł), Flame & Fang(129zł),Vagrantsong(264zł), Video Game Champion(169zł)
1% A Game of Strategic Chance (69zł), Weather Machine - metalowe zębatki, Chronicle X(115zł), Namiestnik(29zł), Flame & Fang(129zł),Vagrantsong(264zł), Video Game Champion(169zł)
Re: The Elder Scrolls: BotSE - pytania i wątpliwości
Czy jest dozwolona sekwencja engage- move- engage? Gram, że nie, ale nie moge znaleźć żadnego przykladu na potwierdzenie tego, a wydaje mi się, że to niedozwolone.
Re: The Elder Scrolls: BotSE - pytania i wątpliwości
Na 59 stronie masz w sekcji Move opisane w punktach. Pierwszy punkt mówi, że możesz wykonać dwa razy move tylko jeżeli nie wykonujesz engage.
"If you perform no engage actions on your current turn, you may take a second move action. If you have taken a
second move action in a turn, you cannot perform any engage actions that turn"
Jeżeli pytasz o to czy możesz rozdzielić jedną akcję move na dwie mniejsze to mówi o tym ostatni podpunkt, w którym stoi, że: "Your adventurer’s movement cannot be interrupted by other actions, but it can be interrupted by abilities or events"
Tak więc, nie.
"If you perform no engage actions on your current turn, you may take a second move action. If you have taken a
second move action in a turn, you cannot perform any engage actions that turn"
Jeżeli pytasz o to czy możesz rozdzielić jedną akcję move na dwie mniejsze to mówi o tym ostatni podpunkt, w którym stoi, że: "Your adventurer’s movement cannot be interrupted by other actions, but it can be interrupted by abilities or events"
Tak więc, nie.
Re: The Elder Scrolls: BotSE - pytania i wątpliwości
Pytam czy mogę wykonać 2 akcje engage przedzielone jedną akcją ruchu. Atakuję wroga- wykonuję ruch- atakuję wroga. Wydaje mi się, że nie, ale widziałem na którymś gameplayu taką sekwencję. Inna sprawa, że gameplaye są pełne nieścisłości i błędów.
Re: The Elder Scrolls: BotSE - pytania i wątpliwości
Ok, sorki, źle spojrzałem. No to tak:
Cięgle jesteśmy na tej samej stronie w instrukcji:
"3.Adventurer Actions: Your adventurer may perform 1 or more of the below actions in any order you choose. You must resolve each action before you perform another action."
Akcje można wykonywać w dowolnej kolejności. Ważne ze musisz skończyć jedną aby zacząć kolejną.
"Note that some actions prevent an adventurer from performing others, but there is no hard limit to the number of actions an adventurer can perform on their turn."
Niektóre akcje blokują inne ale nie ma limitu co do ilości akcji w turze.
I dalej w sekcji Engage:
"Adventurers may engage multiple times per turn but are limited by the dice they can roll and fatigue they can gain."
Ograniczeniem ilości akcji Engage są kości i ilość fatigue.
"You may perform a move action before or after you perform an engage action, but not both."
Ruszyć się możesz przed albo po Engage ale nie przed i po. Nie ma nic napisaane o sytuacji odwrotnej.
Tak więc, instrukcja nie zabrania wykonania Engage-Move-Engage
Poszukałem jeszcze i tu masz linka do wypowiedzi Shanon z CTG, który to potwierdza:
https://boardgamegeek.com/thread/338657 ... 3#45017323
Cięgle jesteśmy na tej samej stronie w instrukcji:
"3.Adventurer Actions: Your adventurer may perform 1 or more of the below actions in any order you choose. You must resolve each action before you perform another action."
Akcje można wykonywać w dowolnej kolejności. Ważne ze musisz skończyć jedną aby zacząć kolejną.
"Note that some actions prevent an adventurer from performing others, but there is no hard limit to the number of actions an adventurer can perform on their turn."
Niektóre akcje blokują inne ale nie ma limitu co do ilości akcji w turze.
I dalej w sekcji Engage:
"Adventurers may engage multiple times per turn but are limited by the dice they can roll and fatigue they can gain."
Ograniczeniem ilości akcji Engage są kości i ilość fatigue.
"You may perform a move action before or after you perform an engage action, but not both."
Ruszyć się możesz przed albo po Engage ale nie przed i po. Nie ma nic napisaane o sytuacji odwrotnej.
Tak więc, instrukcja nie zabrania wykonania Engage-Move-Engage
Poszukałem jeszcze i tu masz linka do wypowiedzi Shanon z CTG, który to potwierdza:
https://boardgamegeek.com/thread/338657 ... 3#45017323
Re: The Elder Scrolls: BotSE - pytania i wątpliwości
O to mi właśnie chodziło. Moje wątpliwości budziło zdanie ,,You may perform a move action before or after you perform an
engage action, but not both". Ruch pomiędzy dwoma akcjami engage wyczerpuje tę definicję więc wydawało mi się, że jest to zabronione. Wyjaśnienie Shannon rozwiewa wątpliwości i bez wątpienia sprawia, że może być nieco łatwiej (niedużo łatwiej, ale łatwiej).
engage action, but not both". Ruch pomiędzy dwoma akcjami engage wyczerpuje tę definicję więc wydawało mi się, że jest to zabronione. Wyjaśnienie Shannon rozwiewa wątpliwości i bez wątpienia sprawia, że może być nieco łatwiej (niedużo łatwiej, ale łatwiej).
- Curiosity
- Administrator
- Posty: 9181
- Rejestracja: 03 wrz 2012, 14:08
- Lokalizacja: Poznań
- Has thanked: 3086 times
- Been thanked: 2698 times
- Kontakt:
Re: The Elder Scrolls: BotSE - pytania i wątpliwości
Pewnie banalne pytanie, ale przy ostatniej grze mieliśmy zagwozdkę: jeśli ktoś z drużyny został pokonany (defeated, czyli jego HP spadły do 0), to czy można go po prostu uleczyć i stanie na nogi, czy też to musi być jakiś specjalny skill do tego?
Nie mogliśmy dojść do porozumienia i w końcu graliśmy tak, że leczenie nie działa na "pokonanego". A jak jest naprawdę?
Nie mogliśmy dojść do porozumienia i w końcu graliśmy tak, że leczenie nie działa na "pokonanego". A jak jest naprawdę?
To jest zapis z podręcznika, ale można go różnie interpretować...In battle, a defeated adventurer can be afected only by friendly abilities that specically apply to a defeated adventurer. When that adventurer’s HP is raised above 0, they are revived and no longer defeated. If this happens in battle, the revived adventurer is deployed to an unoccupied hex as described by the ability that revived them.
Jesteś tu od niedawna? Masz pytania co do funkcjonowania forum? Pisz.
Regulamin forum || Regulamin podforum handlowego
Regulamin forum || Regulamin podforum handlowego
Re: The Elder Scrolls: BotSE - pytania i wątpliwości
Na pokonanego poszukiwacza mogą wpływać tylko zdolności odnoszące się konkretnie do pokonanych poszukiwaczy. Przykladem jest kość Restoring Light 4 poziomu. Zwykłe leczenie nie działa na pokonanych poszukiwaczy, więc graliście zgodnie z zasadami.