Gdyby komuś umknęło - Czacha uruchomiła przedsprzedaż.
280 zł, przewidywana dostawa w listopadzie.
Przy złożeniu zamówienia do poniedziałku do 10:00 otrzymujemy dodatkowo metalowe monety.
https://czachashop.pl/sklep/nippon-zaib ... mperialna/
Nippon (Nuno Bizarro Sentieiro, Paulo Soledade)
Regulamin forum
Na tym podforum można dyskutować konkretnych grach planszowych i karcianych. Każda gra ma swój jeden wątek. W szczególnych przypadkach może być seria gier. Zapoznajcie się z wytycznymi tworzenia tematów.
TU JEST PODFORUM O MALOWANIU FIGUREK I ROBIENIU INSERTÓW
TU JEST WĄTEK, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O KOSZULKI!
TU JEST PODFORUM, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O ZASADY GIER!
Na tym podforum można dyskutować konkretnych grach planszowych i karcianych. Każda gra ma swój jeden wątek. W szczególnych przypadkach może być seria gier. Zapoznajcie się z wytycznymi tworzenia tematów.
TU JEST PODFORUM O MALOWANIU FIGUREK I ROBIENIU INSERTÓW
TU JEST WĄTEK, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O KOSZULKI!
TU JEST PODFORUM, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O ZASADY GIER!
- ave.crux
- Posty: 1898
- Rejestracja: 20 maja 2021, 08:34
- Lokalizacja: Piekary Śląskie
- Has thanked: 919 times
- Been thanked: 1479 times
Re: Nippon (Nuno Bizarro Sentieiro, Paulo Soledade)
Zagrałem w nową wersję nippona na tts na 3 osoby i tak jak większość zmian jest na plus i mi się podoba tak jest parę rzeczy, które są moim zdaniem dziwne. W ogólnych odczuciach gra jest podobna do poprzedniczki, wyścig po mnożniki zamieniono na wyścig po fabryki.
Biały tor z bezużytecznego stał się torem bez którego w ogóle nie da się nic zrobić ponieważ silk(blueprinty) można użyć do podniesienia wiedzy o maksymalnie 3, więc żeby zbudować najlepsze fabryki przynajmniej kilka razy trzeba się na tym torze podnieść. Dodatkowo silk wymienia się 1-1/3-2/6-3 silk-wiedza, więc trudniej rushować mocne fabryki. Tor węgla wydaje się w tej wersji trochę pominięty i jak na razie w naszych rozgrywkach nie potrzebny nam był ogrom węgla żeby dobrze prosperować.
Da się w tej wersji bardziej zblokować niż w poprzedniej czy to przez to, że jest o 1 kolor mepla więcej czy też fakt że statki/pociągi i druga maszyna w danej fabryce wymagają żelaza, bez tego zasobu ani rusz.
Dodano trochę skomplikowania, ale też nowych możliwości taktycznych. Można mieć kilka tych samych fabryk, wyprodukować po 1 zasobie z każdej i wykonując akcje wpływu można połączyć dobra tego samego rodzaju i wystawić silniejszy żeton.
Statki pozwalają teraz przyspieszyć konsolidację, ale z drugiej strony mogą być też powodem, gdzie będzie ciężko nam z pieniędzmi za różne kolory.
Żetony niższego poziomu nie mogą być wyłożone przez fabryki wyższego poziomu więc to też zmusza nas poniekąd do budowania lepszych fabryk.
Konsolidacja i zbieranie konkretnych kolorów mepli to klucz do sukcesu, bo bonusy z departamentów są kluczowe do przeprowadzenia swojej strategii tak jak chcemy i zbierania jakichś zasobów żeby zboostowac naszą ekonomię, chociaż zdarzało mi się przez to zrobić jakąś bieda akcję, bo przez 6 kolorów mepli trochę ciężej wybierać interesujące nas kolory, które mają nam odpalić bonus z konsolidacji.
Trzeba się trochę przestawić względem starej wersji i jest trochę bardziej skomplikowana, ale ogólnie lepiej gra mi się w zaibatsu
Biały tor z bezużytecznego stał się torem bez którego w ogóle nie da się nic zrobić ponieważ silk(blueprinty) można użyć do podniesienia wiedzy o maksymalnie 3, więc żeby zbudować najlepsze fabryki przynajmniej kilka razy trzeba się na tym torze podnieść. Dodatkowo silk wymienia się 1-1/3-2/6-3 silk-wiedza, więc trudniej rushować mocne fabryki. Tor węgla wydaje się w tej wersji trochę pominięty i jak na razie w naszych rozgrywkach nie potrzebny nam był ogrom węgla żeby dobrze prosperować.
Da się w tej wersji bardziej zblokować niż w poprzedniej czy to przez to, że jest o 1 kolor mepla więcej czy też fakt że statki/pociągi i druga maszyna w danej fabryce wymagają żelaza, bez tego zasobu ani rusz.
Dodano trochę skomplikowania, ale też nowych możliwości taktycznych. Można mieć kilka tych samych fabryk, wyprodukować po 1 zasobie z każdej i wykonując akcje wpływu można połączyć dobra tego samego rodzaju i wystawić silniejszy żeton.
Statki pozwalają teraz przyspieszyć konsolidację, ale z drugiej strony mogą być też powodem, gdzie będzie ciężko nam z pieniędzmi za różne kolory.
Żetony niższego poziomu nie mogą być wyłożone przez fabryki wyższego poziomu więc to też zmusza nas poniekąd do budowania lepszych fabryk.
Konsolidacja i zbieranie konkretnych kolorów mepli to klucz do sukcesu, bo bonusy z departamentów są kluczowe do przeprowadzenia swojej strategii tak jak chcemy i zbierania jakichś zasobów żeby zboostowac naszą ekonomię, chociaż zdarzało mi się przez to zrobić jakąś bieda akcję, bo przez 6 kolorów mepli trochę ciężej wybierać interesujące nas kolory, które mają nam odpalić bonus z konsolidacji.
Trzeba się trochę przestawić względem starej wersji i jest trochę bardziej skomplikowana, ale ogólnie lepiej gra mi się w zaibatsu
Ostatnio zmieniony 04 cze 2025, 09:30 przez ave.crux, łącznie zmieniany 1 raz.
Nic na siłę, wszystko młotkiem. Wieczne narzekanie obrzydza radość grania.
- Curiosity
- Administrator
- Posty: 9173
- Rejestracja: 03 wrz 2012, 14:08
- Lokalizacja: Poznań
- Has thanked: 3074 times
- Been thanked: 2687 times
- Kontakt:
Re: Nippon (Nuno Bizarro Sentieiro, Paulo Soledade)
Offtop usunięty.
(częściowo przeniesiony do wątku o wydawnictwie)
(częściowo przeniesiony do wątku o wydawnictwie)
Jesteś tu od niedawna? Masz pytania co do funkcjonowania forum? Pisz.
Regulamin forum || Regulamin podforum handlowego
Regulamin forum || Regulamin podforum handlowego