Stronghold (Ignacy Trzewiczek)
Regulamin forum
Na tym podforum można dyskutować konkretnych grach planszowych i karcianych. Każda gra ma swój jeden wątek. W szczególnych przypadkach może być seria gier. Zapoznajcie się z wytycznymi tworzenia tematów.
TU JEST PODFORUM O MALOWANIU FIGUREK I ROBIENIU INSERTÓW
TU JEST WĄTEK, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O KOSZULKI!
TU JEST PODFORUM, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O ZASADY GIER!
Na tym podforum można dyskutować konkretnych grach planszowych i karcianych. Każda gra ma swój jeden wątek. W szczególnych przypadkach może być seria gier. Zapoznajcie się z wytycznymi tworzenia tematów.
TU JEST PODFORUM O MALOWANIU FIGUREK I ROBIENIU INSERTÓW
TU JEST WĄTEK, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O KOSZULKI!
TU JEST PODFORUM, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O ZASADY GIER!
- Browarion
- Posty: 2374
- Rejestracja: 12 kwie 2005, 14:52
- Lokalizacja: Wrocław
- Has thanked: 19 times
- Been thanked: 2 times
Re: Stronghold
Czytałem i szukałem jakiejś definitywnej odpowiedzi Ignacego.
Na razie nie ma, pewnie ze względu na gorączkę przed Essen; myślę, że może teraz coś więcej się w tej sprawie wypowie
Na razie nie ma, pewnie ze względu na gorączkę przed Essen; myślę, że może teraz coś więcej się w tej sprawie wypowie
niby stary koń, a jednak z ogromnym sentymentem do zabaw i uciech wszelakich
- costi
- Posty: 3416
- Rejestracja: 09 lut 2005, 19:19
- Lokalizacja: Warszawa - Ochota
- Has thanked: 7 times
- Been thanked: 3 times
Re: Stronghold
Przeciez ragozd (i nie tylko on) pisze o tym samym w tym temacie od ok. 10 stron...Odi pisze:Hm. Czytaliście ten wątek na BGG?
W skrócie - szybsze poddanie twierdzy skutkuje w opisanej sytuacji... punktowym zwycięstwem obrońcy (co stoi w dużej sprzeczności z tłem fabularnym)
trochę człowieka i technika się gubi
Moja kolekcja
Moja kolekcja
- Browarion
- Posty: 2374
- Rejestracja: 12 kwie 2005, 14:52
- Lokalizacja: Wrocław
- Has thanked: 19 times
- Been thanked: 2 times
Re: Stronghold
Wiemy, przeciez jest na BGG link do tej dyskusjicosti pisze:Przeciez ragozd (i nie tylko on) pisze o tym samym w tym temacie od ok. 10 stron...
![Smile :)](./images/smilies/icon_smile.gif)
Może się zgubiłem, ale tam sprawa nie została chyba (?) wyjasniona
![Question :?:](./images/smilies/icon_question.gif)
niby stary koń, a jednak z ogromnym sentymentem do zabaw i uciech wszelakich
- costi
- Posty: 3416
- Rejestracja: 09 lut 2005, 19:19
- Lokalizacja: Warszawa - Ochota
- Has thanked: 7 times
- Been thanked: 3 times
Re: Stronghold
Tutaj tez chyba nie, jesli dobrze kojarze, to stanelo na "it's not a bug, it's a feature" i tyle...
trochę człowieka i technika się gubi
Moja kolekcja
Moja kolekcja
- Odi
- Administrator
- Posty: 6490
- Rejestracja: 21 kwie 2007, 12:51
- Lokalizacja: Gdynia
- Has thanked: 614 times
- Been thanked: 971 times
Re: Stronghold
Miałem wrażenie, że zagranie a la ragozd rózni się trochę od tego, które opisano na BGG. Ale może się mylę
- Browarion
- Posty: 2374
- Rejestracja: 12 kwie 2005, 14:52
- Lokalizacja: Wrocław
- Has thanked: 19 times
- Been thanked: 2 times
Re: Stronghold
No bombaOdi pisze:zagranie a la ragozd
![Twisted Evil :twisted:](./images/smilies/icon_twisted.gif)
Ragozd the Destroyer już niedługo w dodatku
![Wink ;)](./images/smilies/icon_wink.gif)
niby stary koń, a jednak z ogromnym sentymentem do zabaw i uciech wszelakich
- Odi
- Administrator
- Posty: 6490
- Rejestracja: 21 kwie 2007, 12:51
- Lokalizacja: Gdynia
- Has thanked: 614 times
- Been thanked: 971 times
Re: Stronghold
Ragozd the Destroyer - kosztuje 5 klepsydr; pozwala obrońcy wykorzystać lukę w systemie punktacji, powodując automatyczną wygraną obrońcy bez względu na dotychczasowy wynik
Pies Ragozda - kosztuje 3 klepsydry; wierny przyjaciel Ragozda the Destroyera, zjada na śniadanie wszystkie trolle na ochranianym przez siebie odcinku murów. Za dodatkową klepsydrę aportuje Kamienie Krwii z powrotem do obozu przeciwnika
Hm
A może wprowadzić automatyczną porażkę obrońcy, jeśli twierdza padnie przed ósmą turą?
Pies Ragozda - kosztuje 3 klepsydry; wierny przyjaciel Ragozda the Destroyera, zjada na śniadanie wszystkie trolle na ochranianym przez siebie odcinku murów. Za dodatkową klepsydrę aportuje Kamienie Krwii z powrotem do obozu przeciwnika
Hm
A może wprowadzić automatyczną porażkę obrońcy, jeśli twierdza padnie przed ósmą turą?
Re: Stronghold
Chyba zapomniałeś dodać emotki.Odi pisze:Hm
A może wprowadzić automatyczną porażkę obrońcy, jeśli twierdza padnie przed ósmą turą?
![Razz :P](./images/smilies/icon_razz.gif)
Zawsze gdy zauważysz, że jesteś po stronie większości zatrzymaj się i zastanów.
magazyn
magazyn
- MichalStajszczak
- Posty: 9479
- Rejestracja: 31 sty 2005, 19:42
- Lokalizacja: Warszawa
- Has thanked: 511 times
- Been thanked: 1449 times
- Kontakt:
Re: Stronghold
W dyskusji na bgg jest mowa o tym, że w grze chodzi o zdobycie jak największej chwały i dlatego jeden z dyskutantów zaproponował "manewr Wołodyjowskiego" tzn. wpuszczenie wrogów do twierdzi i wysadzenie jej w powietrzeOdi pisze:Hm. Czytaliście ten wątek na BGG?W skrócie - szybsze poddanie twierdzy skutkuje w opisanej sytuacji... punktowym zwycięstwem obrońcy (co stoi w dużej sprzeczności z tłem fabularnym)
![Very Happy :D](./images/smilies/icon_biggrin.gif)
Re: Stronghold
Jak to mawiają... najważniejsze to sobie dorobić filozofię
.
![Smile :)](./images/smilies/icon_smile.gif)
Warszawskie spotkania projektantów i testerów gier planszowych
Monsoon Group :: Aktualne Spotkania :: Facebook
Monsoon Group :: Aktualne Spotkania :: Facebook
- Witold Janik
- Posty: 445
- Rejestracja: 25 sty 2008, 13:00
- Lokalizacja: spod Warszawy
- Kontakt:
Re: Stronghold
A to nie toMichalStajszczak pisze:W dyskusji na bgg jest mowa o tym, że w grze chodzi o zdobycie jak największej chwały i dlatego jeden z dyskutantów zaproponował "manewr Wołodyjowskiego" tzn. wpuszczenie wrogów do twierdzi i wysadzenie jej w powietrze
![Question :?:](./images/smilies/icon_question.gif)
Witold Janik 08.09.2009 pisze:No właśnie, chyba że ktoś wymyśli przekonywującą historyjkę typu: obrońcy byli lemmingami, mieli taką specjalną właściwość, że gdy ich gęstość na metr kwadratowy przekraczała pewien poziom wytwarzali razem bardzo duży potencjał energii. W ostatecznej fazie szturmu wszyscy skupiając się w jednym miejscu wysadzili się w powietrze niszcząc twierdzę i wszystkich atakujących. To jeszcze-jeszcze, ale zrozumiem
![Smile :)](./images/smilies/icon_smile.gif)
- Albo my graliśmy źle, albo wy (...), w naszej partii wyniki były w granicach 20-30. Co prawda gra skończyła się szybko (wcześnie papież umarł), ale chyba nie może to mieć aż takiego wpływu.
- U nas papież umarł w ostatniej turze - może stąd różnica.
- U nas papież umarł w ostatniej turze - może stąd różnica.
Re: Stronghold
Mam właśnie to samo wrażenie - tu nie chodzi o zwycięstwo, bo atakujący już je mają. Im chodzi o mega wyczesny rozp...el, wielką górę orkowego mięcha zrywającą baszty z korzeniami i taką miazgę, że jak o niej usłyszą rodziny obrońców, to będą płacić orkom haracz przez 10 następnych pokoleń. Obrońcom nie chodzi zasadniczo o obronę, bo nie mają jak się obronić. To jest Westerplatte, Termopile i Alamo - tu chodzi o HONOR. I o to, żeby to gówno spod murów dowiedziało się ile ta wojna (która niewątpliwie po bitwie nastąpi) będzie ich kosztować.MichalStajszczak pisze:W dyskusji na bgg jest mowa o tym, że w grze chodzi o zdobycie jak największej chwały i dlatego jeden z dyskutantów zaproponował "manewr Wołodyjowskiego" tzn. wpuszczenie wrogów do twierdzi i wysadzenie jej w powietrze
Jeśli rozpatrywać grę w taki sposób, to liczy się "moralne" zwycięstwo: najlepsza akcja, największe poświęcenie, najkrwawszy szturm, wały zrobione z ciał towarzyszów, itd... Gra dramatycznie potrzebuje jakiegoś wprowadzającego w klimat opowiadanka, czy może spreparowanych dzieł lirycznych obu stron a'la "Iliada"), opowiadających o wielkich czynach. Pomogłoby to zrozumieć graczom o co tak naprawdę grają.
+ (BGG)
Re: Stronghold
Witam mam pytanie,
oczywiście już sciągnąłem poprawioną kartę pomocy i to co mi się tak na szybko rzuciło w oczy to szkoda że nie ma podanych przy rytuałach ilości klepsydr jakie dostaje obrońca.
i dodatkowo bo w instrukcji tego niestety nie ma w ogóle jaki jest koszt rzucenia rytuału strach i ile klepsydr dostaje obrońca.
rhcorvin
oczywiście już sciągnąłem poprawioną kartę pomocy i to co mi się tak na szybko rzuciło w oczy to szkoda że nie ma podanych przy rytuałach ilości klepsydr jakie dostaje obrońca.
i dodatkowo bo w instrukcji tego niestety nie ma w ogóle jaki jest koszt rzucenia rytuału strach i ile klepsydr dostaje obrońca.
rhcorvin
Grać czy nie grać oto jest pytanie. OCZYWIŚCIE GRAĆ!!!
Re: Stronghold
A potem wszyscy podaja sobie rece i rozchodza do domow, czy tez, jak to glownie bywalo, przystepuje sie do rabunkow, gwaltow i totalnej destrukcji na taka skale, ze sladow najslynniejszego oblezenia w historii trzeba bylo szukcac 2,5 tys latSeeM pisze: Mam właśnie to samo wrażenie - tu nie chodzi o zwycięstwo, bo atakujący już je mają. Im chodzi o mega wyczesny rozp...el, wielką górę orkowego mięcha zrywającą baszty z korzeniami i taką miazgę, że jak o niej usłyszą rodziny obrońców, to będą płacić orkom haracz przez 10 następnych pokoleń. Obrońcom nie chodzi zasadniczo o obronę, bo nie mają jak się obronić. To jest Westerplatte, Termopile i Alamo - tu chodzi o HONOR. I o to, żeby to gówno spod murów dowiedziało się ile ta wojna (która niewątpliwie po bitwie nastąpi) będzie ich kosztować.
Jeśli rozpatrywać grę w taki sposób, to liczy się "moralne" zwycięstwo: najlepsza akcja, największe poświęcenie, najkrwawszy szturm, wały zrobione z ciał towarzyszów, itd... .
![Wink ;)](./images/smilies/icon_wink.gif)
Ciekawe kiedy ktos wpadnie (a raczej policzy
![Wink ;)](./images/smilies/icon_wink.gif)
![Smile :)](./images/smilies/icon_smile.gif)
PS
Od kiedy HONORem jest poddac z wyrachowaniem twierdze zamiast walczyc do ostatka mimo ze jest to zle widziane przez kronikarza?
![Razz :P](./images/smilies/icon_razz.gif)
"Jesteś inżynierem - wszystko co mówisz jest nienormalne".
Moja lista gier Mój blog
Lepiej zaliczać się do niektórych, niż do wszystkich
Moja lista gier Mój blog
Lepiej zaliczać się do niektórych, niż do wszystkich
- Geko
- Posty: 6491
- Rejestracja: 18 mar 2006, 22:29
- Lokalizacja: Warszawa
- Has thanked: 1 time
- Been thanked: 4 times
Re: Stronghold
Można by ciągnąć długą dyskusję, czy w ogóle honorem jest poświęcać ludzi, jak klęska jest nieuchronna i nie ma różnicy między przegraniem teraz, a za kilka dni.ragozd pisze:PS
Od kiedy HONORem jest poddac z wyrachowaniem twierdze zamiast walczyc do ostatka mimo ze jest to zle widziane przez kronikarza?
Moje blogowanie na ZnadPlanszy.pl
Na BGG jako GekoPL. Ja tu tylko moderuję, żaden ze mnie administrator.
Na BGG jako GekoPL. Ja tu tylko moderuję, żaden ze mnie administrator.
- bogas
- Posty: 2806
- Rejestracja: 29 paź 2006, 00:17
- Lokalizacja: Tarnowskie Góry
- Has thanked: 361 times
- Been thanked: 639 times
Re: Stronghold
Policzyłem i wychodzi, że nie masz racji.ragozd pisze:Ciekawe kiedy ktos wpadnie (a raczej policzy) na to, ze gra trwa de facto 9 tur, bo w 10 zawsze wygrywa obronca
Re: Stronghold
dwie kwestie:Geko pisze: Można by ciągnąć długą dyskusję, czy w ogóle honorem jest poświęcać ludzi, jak klęska jest nieuchronna i nie ma różnicy między przegraniem teraz, a za kilka dni.
raz - dylemat - czy poswiecic 300 ludzi pod maratonem, czy tez nie? Innymi slowy - cel uswieca srodki
![Wink ;)](./images/smilies/icon_wink.gif)
![Smile :)](./images/smilies/icon_smile.gif)
dwa - sposob poswiecenia. Twierdze przewaznie poddawaly sie po negocjacjach, a obroncy honorowo opuszczali ja - z bronia lub bez, ale przewaznie bezpiecznie
![Smile :)](./images/smilies/icon_smile.gif)
"Jesteś inżynierem - wszystko co mówisz jest nienormalne".
Moja lista gier Mój blog
Lepiej zaliczać się do niektórych, niż do wszystkich
Moja lista gier Mój blog
Lepiej zaliczać się do niektórych, niż do wszystkich
- MichalStajszczak
- Posty: 9479
- Rejestracja: 31 sty 2005, 19:42
- Lokalizacja: Warszawa
- Has thanked: 511 times
- Been thanked: 1449 times
- Kontakt:
- Smerf Maruda
- Posty: 1131
- Rejestracja: 15 mar 2009, 20:53
- Lokalizacja: Stolyca
Re: Stronghold
Pod Maratonem poległo 192 wojownikówragozd pisze:raz - dylemat - czy poswiecic 300 ludzi pod maratonem
![Wink ;-)](./images/smilies/icon_wink.gif)
Re: Stronghold
bywa, jak sie pisze jednym uchem
a film sie na pioro rzuca ![Wink ;)](./images/smilies/icon_wink.gif)
![Wink ;)](./images/smilies/icon_wink.gif)
![Wink ;)](./images/smilies/icon_wink.gif)
"Jesteś inżynierem - wszystko co mówisz jest nienormalne".
Moja lista gier Mój blog
Lepiej zaliczać się do niektórych, niż do wszystkich
Moja lista gier Mój blog
Lepiej zaliczać się do niektórych, niż do wszystkich
Re: Stronghold
Hej.
Mam pytanie dotyczące żetonów rytuałów w Strongholdzie. Ile powinno być żetonów każdego rodzaju? Ja mam ich 12, z czego:
- 2 kamienie krwi,
- 2 opętania,
- 1 pożar,
- 2 upiory,
- 1 panika,
- 2 wichry,
- 1 wypadek
oraz 1 strach, który w ogóle nie jest opisany w instrukcji - jest natomiast na karcie pomocy...
Nie rozumiem też po co jest żeton paniki skoro ten rytuał ma działanie natychmiastowe...
Pozdro
Mam pytanie dotyczące żetonów rytuałów w Strongholdzie. Ile powinno być żetonów każdego rodzaju? Ja mam ich 12, z czego:
- 2 kamienie krwi,
- 2 opętania,
- 1 pożar,
- 2 upiory,
- 1 panika,
- 2 wichry,
- 1 wypadek
oraz 1 strach, który w ogóle nie jest opisany w instrukcji - jest natomiast na karcie pomocy...
Nie rozumiem też po co jest żeton paniki skoro ten rytuał ma działanie natychmiastowe...
Pozdro
Jam jest Eliard, Abbaddon Niszczyciel, Burzyciel Starego Porządku, Tańczący na Zgliszczach, Anioł z Kluczem do Czeluści...
Re: Stronghold
Nie chciałbym przerywać tej zazartej dyskusji ale czy jest ktoś w stanie odpowiedzieć na moje powyższe pytanie? ![Smile :)](./images/smilies/icon_smile.gif)
![Smile :)](./images/smilies/icon_smile.gif)
Grać czy nie grać oto jest pytanie. OCZYWIŚCIE GRAĆ!!!
Re: Stronghold
obrońca dostaje tyle klepsydr ile jednostek poświęciłeś, zawsze (no poza wymarszem i "bonusem" za zbieranie jednostek w obozie)
Science is a way of trying not to fool yourself. The first principle is that you must not fool yourself, and you are the easiest person to fool.
R.Feynman
R.Feynman
Re: Stronghold
Wczoraj zagraliśmy (a raczej wytłumaczyłem zasady 3 nowym osobom i patrzyłem jak grają z Wookie'm). Powiem krótko, że powróciły obawy o balans (obaw, nie narzekania), ale na pewno obawy te są spowodowane ogromnymi błędami graczy. Najeźdźcy wykonali wiele bezsensownych ruchów tak naprawdę oddając za darmo klepsydry. Myślałem, że w ten sposób obrońcy bez problemu doczekają do 12 rundy
Jednak były momenty, że najeźdźcy byli bardzo blisko wejścia. Gdyby nie kolejne błędy to weszli by dużo szybciej.
No właśnie, weszli a raczej zostali wpuszczeni. Osobiście nie uważam tego za błąd i nie przeszkadza mi to. Po prostu w pewnym momencie widać, że obrońcom bardziej opłaca się wpuszczenie atakujących w danej rundzie niż później, żeby nie zdobyli dodatkowych punktów chwały. Taki feature![Smile :)](./images/smilies/icon_smile.gif)
Ponarzekam jeszcze tylko na instrukcję
Znaleźć coś konkretnego w niej to nie lada wyzwanie. Portalu, jeśli będziecie robić dodruk Strongholda (czego Wam życzę), poprawcie ją tak, żeby była user friendly. Proszę ![Smile :)](./images/smilies/icon_smile.gif)
![Wink ;)](./images/smilies/icon_wink.gif)
![Wink ;)](./images/smilies/icon_wink.gif)
No właśnie, weszli a raczej zostali wpuszczeni. Osobiście nie uważam tego za błąd i nie przeszkadza mi to. Po prostu w pewnym momencie widać, że obrońcom bardziej opłaca się wpuszczenie atakujących w danej rundzie niż później, żeby nie zdobyli dodatkowych punktów chwały. Taki feature
![Smile :)](./images/smilies/icon_smile.gif)
Ponarzekam jeszcze tylko na instrukcję
![Smile :)](./images/smilies/icon_smile.gif)
![Smile :)](./images/smilies/icon_smile.gif)
Niestety teraz nie jestem w stanie tego sprawdzić. Napisałem to tylko dlatego, żebyś nie czuł się ignorowanyrhcorvin pisze:Nie chciałbym przerywać tej zazartej dyskusji ale czy jest ktoś w stanie odpowiedzieć na moje powyższe pytanie?
![Wink ;)](./images/smilies/icon_wink.gif)
- cezner
- Posty: 3080
- Rejestracja: 30 wrz 2005, 20:26
- Lokalizacja: Opole
- Has thanked: 8 times
- Been thanked: 91 times
Re: Stronghold
Proponuję wydrukować pomoce gracza, które Klema zrobił (są na BGG). Z tymi pomocami na pewno będzie się łatwiej grało, szczególnie na początku.edrache pisze:
Ponarzekam jeszcze tylko na instrukcjęZnaleźć coś konkretnego w niej to nie lada wyzwanie. Portalu, jeśli będziecie robić dodruk Strongholda (czego Wam życzę), poprawcie ją tak, żeby była user friendly. Proszę
![]()