Chaos in the Old World

Tutaj można dyskutować o konkretnych grach planszowych i karcianych. Każda gra ma swój jeden wątek. W szczególnych przypadkach może być seria gier.
NIE NALEŻY TUTAJ PYTAĆ O ZASADY, MALOWANIE, ROBIENIE INSERTÓW ORAZ KOSZULKI! OD TEGO SĄ INNE PODFORA
Regulamin forum
Na tym podforum można dyskutować konkretnych grach planszowych i karcianych. Każda gra ma swój jeden wątek. W szczególnych przypadkach może być seria gier. Zapoznajcie się z wytycznymi tworzenia tematów.
TU JEST PODFORUM O MALOWANIU FIGUREK I ROBIENIU INSERTÓW
TU JEST WĄTEK, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O KOSZULKI!
TU JEST PODFORUM, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O ZASADY GIER!
Awatar użytkownika
herman
Posty: 687
Rejestracja: 12 paź 2009, 12:24
Lokalizacja: ukochana Warszawa
Has thanked: 9 times
Been thanked: 43 times

Re: Chaos in the Old World

Post autor: herman »

Na 3 graczy gra zdecydowanie traci...jest po prostu idalnie zbalansowana na 4 graczy.
Na 3 osoby można ew. sprobowac zagrac bez Nurgla choć bardzo wiele zdeterminują tu tokeny.

Kilka dni temu wszyscy pialiśmy z zachwytu nad balansem po mistrzowskiej rozgrywce - 3 graczy rywalizowało na punkty a Khorn tradycyjnie skupił się na kole. W ostatniej rundzie padła piąta prowincja i punkty ułożyły się 49-46-42 a Khorn nie zakrcił kołem (brakowało 1 zakrecenia do wygranej) bo 5 kraina została zniszczona. Nie wygrał więc nikt, ale wszyscy rozegrali na tyle świetną partię, że satysfakcja była 100%
Awatar użytkownika
waffel
Posty: 2600
Rejestracja: 26 lip 2007, 14:29
Lokalizacja: Warszawa
Been thanked: 8 times

Re: Chaos in the Old World

Post autor: waffel »

Karty OW Wam się skończyły? Bo to że padła piąta prowincja a nikt nie miał jeszcze 50 pkt nie oznacza wygranej Starego Świata.
Awatar użytkownika
herman
Posty: 687
Rejestracja: 12 paź 2009, 12:24
Lokalizacja: ukochana Warszawa
Has thanked: 9 times
Been thanked: 43 times

Re: Chaos in the Old World

Post autor: herman »

Hmm..możliwe, że coś pokiełbasiliśmy ale wydawało mi się , że w instrukcji jest napisane, że jedną z możliwosci zakonczenia gry jest wyczerpanie sie kart zniszczenia. Zagralismy na zasadzie , ze jesli nikt nie przekroczyl 50 vp to koniec gry bo do fazt 6 nie dochodzi i nie kreci sie kolem (analogicznie do przekroczenia 50 vp). Jesli jestem w bledzie to prosze popraw :)

Zagralismy tez z malutka modyfikacja - karta Slanesha mowiaca o braku bitwy w danym terytorium kasuje efekt karty podwojnej bitwy Khorna (faq mowi ze w tym przypadku rozgrywa sie 1 bitwe chyba).

Aha i jeszcze jedno - upgrade akolitow Tzencha pozwala im przesunac warpstone lezacy juz na planszy czy bierzemy go z magazynu ?
Czy chlopi daja 1 do resistancu zawsze czy w przypadku wejscia odpowiedniej karty OW ? Analogiczne pytanko o blokowanie slotu na chaos card przez Skavenow. Zapewne tylko przy OW cards, ale wolesie upewnic :)
Awatar użytkownika
Ink
Administrator
Posty: 2822
Rejestracja: 17 gru 2007, 09:53
Lokalizacja: Lublin
Has thanked: 107 times
Been thanked: 161 times
Kontakt:

Re: Chaos in the Old World

Post autor: Ink »

herman pisze:Aha i jeszcze jedno - upgrade akolitow Tzencha pozwala im przesunac warpstone lezacy juz na planszy czy bierzemy go z magazynu ?
Z planszy.
Czy chlopi daja 1 do resistancu zawsze czy w przypadku wejscia odpowiedniej karty OW ?
Tylko po wejściu karty.
Analogiczne pytanko o blokowanie slotu na chaos card przez Skavenow. Zapewne tylko przy OW cards, ale wolesie upewnic :)
Tylko przy karcie.
Hmm..możliwe, że coś pokiełbasiliśmy ale wydawało mi się , że w instrukcji jest napisane, że jedną z możliwosci zakonczenia gry jest wyczerpanie sie kart zniszczenia. Zagralismy na zasadzie , ze jesli nikt nie przekroczyl 50 vp to koniec gry bo do fazt 6 nie dochodzi i nie kreci sie kolem (analogicznie do przekroczenia 50 vp). Jesli jestem w bledzie to prosze popraw :)
"Check for Game End
(...)
Five Regions Ruined
If five regions have been ruined, the player with the most victory points wins. If some players are tied, the tied player with the highest Threat wins."
Games Fanatic -/- Gradanie -/- Za dużo gier
O ile wyraźnie nie zaznaczono inaczej, powyższa wypowiedź nie jest stanowiskiem moderacji lub administracji forum.
Awatar użytkownika
zephyr
Posty: 2373
Rejestracja: 27 paź 2007, 00:12
Lokalizacja: Warszawa
Been thanked: 1 time

Re: Chaos in the Old World

Post autor: zephyr »

Ale w ogóle kończy się turę i pierw sprawdza diala, dopiero jak nikt nie dokręcił sprawdza się kto ma więcej punktów.
Science is a way of trying not to fool yourself. The first principle is that you must not fool yourself, and you are the easiest person to fool.
R.Feynman
Awatar użytkownika
hallas
Posty: 187
Rejestracja: 09 wrz 2009, 14:06
Lokalizacja: Brodnica, Toruń

Re: Chaos in the Old World

Post autor: hallas »

herman pisze: Zagralismy tez z malutka modyfikacja - karta Slanesha mowiaca o braku bitwy w danym terytorium kasuje efekt karty podwojnej bitwy Khorna (faq mowi ze w tym przypadku rozgrywa sie 1 bitwe chyba).
Slaneesh nie ma takiej karty. Ma za to kartę, która nie pozwala figurkom rzucać kostkami - czyli jedyne co może być rzucone to kostki z karty dającej dwie kostki i damadge produkowany przy zabiciu wojowników Nurgle. Innymi słowy graliście na prawie poprawnych zasadach.
Awatar użytkownika
herman
Posty: 687
Rejestracja: 12 paź 2009, 12:24
Lokalizacja: ukochana Warszawa
Has thanked: 9 times
Been thanked: 43 times

Re: Chaos in the Old World

Post autor: herman »

zephyr pisze:Ale w ogóle kończy się turę i pierw sprawdza diala, dopiero jak nikt nie dokręcił sprawdza się kto ma więcej punktów.
Dla mnie logiczne byloby:

pada 5 kraina - sprawdzamy punkty - jesli nikt nie przekroczyl 50 to wygrywa stary swiat i koniec gry. Jesli ktos przekroczyl 50 to normalnie wygrywa. W obu przypadkach nie rozpatrywałbym 6 fazy.
Awatar użytkownika
zephyr
Posty: 2373
Rejestracja: 27 paź 2007, 00:12
Lokalizacja: Warszawa
Been thanked: 1 time

Re: Chaos in the Old World

Post autor: zephyr »

Nie wiem co dla ciebie jest logiczne, ale tu instrukcja jest zadziwiająco jak na CitOW czytelna:
Phase 6
bla bla bla, check for game end

czyli do końca tury nie patrzysz co się dzieje w ogóle, w szczególności może wybuchnąć więcej regionów [znaczy sie nei może bo się karty skończyły, opisane w instrukcji], można dostać pkt za kręcenie itd

na końcu tury mechanicznie sprawdzasz zgodnie z kolejnością
1) czy ktoś wygrał na kręcenie
jak nie to
2) czy ktoś przekroczył 50
jak nie to
3) czy wybuchło 5 regionów (wygrywa gracz z największą ilością pkt)
jak nie to
4) czy skończyła sie talia, wygrywa stary świat

możesz wprowadzić houserule do 3) ale to jest IMO bez sensu, jak gracze szybciej wykończą krainy starego świata i nie zdążą nakosić pkt na dominacji to przegrywają... bez sensu

ew można zamienić kolejność warunków 4 i 3, ale też nie czuję potrzeby
Science is a way of trying not to fool yourself. The first principle is that you must not fool yourself, and you are the easiest person to fool.
R.Feynman
Awatar użytkownika
herman
Posty: 687
Rejestracja: 12 paź 2009, 12:24
Lokalizacja: ukochana Warszawa
Has thanked: 9 times
Been thanked: 43 times

Re: Chaos in the Old World

Post autor: herman »

Oi rzeczywiście, osoba wprowadzająca nie do gry chyba niedoczytała tu i tam i troszke na innych zasadach graliśmy...
Jednak jak sobie teraz na tym myśle to w większości gier przekroczenie 50 vp zbiegało nam sie z dokręceniem koła przez Khorna, jednak nie dopuszczaliśmy w ogóle do fazy 6 :?
O ile natychmiastowe zakończenie gry przez upadek 5 krainy to rzeczywiście nieprzemyślana głupota z naszej strony to promowanie 50VP na rzecz koła wydaje mi się ok.
De facto nie dopuszczając do 6 fazy zmienialiśmy tym samym sprawdzanie warunków zwycięstwa w tejże (mała zmiana moglaby nazstapic jesli ktos pokrecilby kolem i dostal z niego VP).
Jak dla mnie ciężej uzbierać jest 50 VP niż dokręcić koło Khornem (zakładając, źe gra nim ogarnięta osoba). Oczywiście mogę się mylić, ale w większości gier jak wspomniałem dobicie do 50 vp zbiegało się z dokręceniem koła... i treaz już sam nie wiem co jest bardziej sprawiedliwe :wink:

Dzięki za wyprowadzenie z błędu !
Awatar użytkownika
zephyr
Posty: 2373
Rejestracja: 27 paź 2007, 00:12
Lokalizacja: Warszawa
Been thanked: 1 time

Re: Chaos in the Old World

Post autor: zephyr »

u mnie przy przekraczaniu 50 zwykle się nie dokręca, ale to może kwestia nieumiejętnej gry kornem, albo lepszej gry innych (uciekanie żeby pozbawić korna kręcenia to dość powszechna praktyka, skoro i tak zginą to po co mam dać komuś kręcić)
Science is a way of trying not to fool yourself. The first principle is that you must not fool yourself, and you are the easiest person to fool.
R.Feynman
Awatar użytkownika
Pastorkris
Posty: 901
Rejestracja: 10 lis 2009, 07:30
Lokalizacja: Katowice
Has thanked: 1 time
Been thanked: 3 times

Re: Chaos in the Old World

Post autor: Pastorkris »

Nie zależy to jedynie od umiejętnego uciekania od Khorna. Zależy też ile pozostałych graczy gra na koło, a przynajmniej stara się o przyzwoite kręcenie. W naszym wypadku ja grając Tzeench'em dość mocno starałem się zwyciężyć w ten sposób (do czasu gdy miało to jeszcze sens) to bywały sytuacje gdy oboje z Khornem mieliśmy po 2,3 znaczniki na kole, co sprawiało, że i tak kręciliśmy raz... Wszystko zależy od taktyki jaką przyjmą gracze i to mnie w tej grze ujmuje.
Awatar użytkownika
janekbossko
Posty: 2614
Rejestracja: 09 lut 2006, 21:44
Lokalizacja: Szczecin
Has thanked: 26 times
Been thanked: 27 times

Re: Chaos in the Old World

Post autor: janekbossko »

jestem po pierwszej grze na 3 graczy. Mam mieszane uczucia. Juz widze ze gra jest wpelni zbalansowana na 4 bo przy mniejszej ilosci graczy poprostu i plansza za duza i za malo jednostek w grze. Pisze to patrzac z perspektywy boga wojny, ktorym gralem. Jego zdollnosc do krecenia przy anhilacji 2 jednostek przeciwnika jest na 3 graczy naprawde trudna do zrealizowania, a mala ilosc kultustow utrudnia zdobycze punktowe.

Chetnie zagram na 4 i sprawdze jak to jest w pelnym skladzie.

U nas gral bog wojny, ten zielony stwor i fioletowa panienka, ktora w naszej partii przekrecila kolo...

Jednak w ogolnym rozrachunku jestem na TAK :)
Awatar użytkownika
Dzej
Posty: 1399
Rejestracja: 09 sty 2008, 12:47
Lokalizacja: Kraków

Re: Chaos in the Old World

Post autor: Dzej »

Chaos jest tylko na 4 graczy. Amen
Nigdy więcej karcianek kolekcjonerskich i pseudo kolekcjonerskich. [W trakcie infiltracji mafii Twilightowej ]
Awatar użytkownika
janekbossko
Posty: 2614
Rejestracja: 09 lut 2006, 21:44
Lokalizacja: Szczecin
Has thanked: 26 times
Been thanked: 27 times

Re: Chaos in the Old World

Post autor: janekbossko »

no dobra bo sie pogubilem :)
jak to jest z Khornem?

dostaje pokretlo kiedy zabije min jedna figurkę? czy min 2?
i jesli zabije po 1/2 figurki powiedzmy w 3 regionach to dostaje 3 zetony na kolo?(wiem ze krece maksymalnie 2 razy)
Grzech
Posty: 594
Rejestracja: 20 maja 2005, 13:55
Lokalizacja: Wrocław/Warszawa
Has thanked: 7 times
Been thanked: 10 times

Re: Chaos in the Old World

Post autor: Grzech »

janekbossko pisze:no dobra bo sie pogubilem :)
jak to jest z Khornem?

dostaje pokretlo kiedy zabije min jedna figurkę? czy min 2?
i jesli zabije po 1/2 figurki powiedzmy w 3 regionach to dostaje 3 zetony na kolo?(wiem ze krece maksymalnie 2 razy)
Khorne musi zabić przynajmniej jedną figurkę,
za każdy region gdzie tego dokona dostaje żeton na koło,
jeżeli ma najwięcej żetonów na kole to kręci dwa razy
Jacek_PL
Posty: 1307
Rejestracja: 25 mar 2007, 18:06
Lokalizacja: Częstochowa
Has thanked: 17 times
Been thanked: 36 times

Re: Chaos in the Old World

Post autor: Jacek_PL »

Grzech pisze:Khorne musi zabić przynajmniej jedną figurkę,
za każdy region gdzie tego dokona dostaje żeton na koło,
jeżeli ma najwięcej żetonów na kole to kręci dwa razy
Musi zabić co najmniej dwie figurki w jednym regionie żeby dostać żeton.
Awatar użytkownika
hallas
Posty: 187
Rejestracja: 09 wrz 2009, 14:06
Lokalizacja: Brodnica, Toruń

Re: Chaos in the Old World

Post autor: hallas »

Jacek_PL pisze: Musi zabić co najmniej dwie figurki w jednym regionie żeby dostać żeton.
Jedną - tak napisano w FAQ, tak stoi na karcie boga.

Z resztą - jak gracze już nauczą się grać to Khorne musi mieć dużo szczęścia w kostkach by wygrać na kręcenie.
Awatar użytkownika
janekbossko
Posty: 2614
Rejestracja: 09 lut 2006, 21:44
Lokalizacja: Szczecin
Has thanked: 26 times
Been thanked: 27 times

Re: Chaos in the Old World

Post autor: janekbossko »

czyli wystarczy mu jedna figurka? to zmienia postać rzeczy...tez czytalem FAQ i widac 1+ czyli jedna i wiecej, przynajmniej ja tak to rozumiem
Jacek_PL
Posty: 1307
Rejestracja: 25 mar 2007, 18:06
Lokalizacja: Częstochowa
Has thanked: 17 times
Been thanked: 36 times

Re: Chaos in the Old World

Post autor: Jacek_PL »

hallas pisze:
Jacek_PL pisze: Musi zabić co najmniej dwie figurki w jednym regionie żeby dostać żeton.
Jedną - tak napisano w FAQ, tak stoi na karcie boga.
Tak, przepraszam za zamieszanie, pomyliło mi się z poprawką w FAQ do Tzeentha.
grucha
Posty: 362
Rejestracja: 08 paź 2006, 08:18
Lokalizacja: Szamotuły, k/Poznania
Has thanked: 14 times
Been thanked: 5 times

Re: Chaos in the Old World

Post autor: grucha »

Czy jest szansa ze ktos zrobi/robi tlumaczenie kart gotowe do wydruku ?
Pochodzenie człowieka od małpy jest prywatną sprawą każdego z nas.
Awatar użytkownika
Pastorkris
Posty: 901
Rejestracja: 10 lis 2009, 07:30
Lokalizacja: Katowice
Has thanked: 1 time
Been thanked: 3 times

Re: Chaos in the Old World

Post autor: Pastorkris »

Poszukaj w temacie trochę wcześniej. Jeden z użytkowników zrobił tłumaczenie wszystkich kart na jednej stronie A4. wystarczy tylko je rozdać każdemu graczowi (tłumaczenie kart Khorna dla gracza który gra Khornem itp...) przed partią i tyle. U nas Ci gorzej językowi w ten sposób sobie radzili :)
Awatar użytkownika
kruck
Posty: 239
Rejestracja: 29 sie 2005, 01:52
Lokalizacja: Lochy
Has thanked: 1 time
Kontakt:

Re: Chaos in the Old World

Post autor: kruck »

W jakim celu każdy z bogów ma pasek Mocy aż do 12 punktów?
Awatar użytkownika
Zet
Posty: 1365
Rejestracja: 26 paź 2006, 00:08
Lokalizacja: Sosnowiec
Has thanked: 164 times
Been thanked: 169 times

Re: Chaos in the Old World

Post autor: Zet »

Żeby nie musieć drukować nowych kart bogów w dodatkach ;)
Awatar użytkownika
hallas
Posty: 187
Rejestracja: 09 wrz 2009, 14:06
Lokalizacja: Brodnica, Toruń

Re: Chaos in the Old World

Post autor: hallas »

Albo dlatego, że było miejsce.

Co do dodatku to rzeczywiście może przy wprowadzeniu dodatkowych mechanik - może recycling figurek - będzie można sobie zwiększyć ilość posiadanych punktów szmocy.
jerrvix
Posty: 29
Rejestracja: 03 sty 2010, 13:02
Lokalizacja: Warszawa

Re: Chaos in the Old World

Post autor: jerrvix »

grucha pisze:Czy jest szansa ze ktos zrobi/robi tlumaczenie kart gotowe do wydruku ?
Twoje życzenie jest dla mnie rozkazem ;)
http://www.boardgamegeek.com/filepage/5 ... do-wydruku
ODPOWIEDZ