Chaos in the Old World
Regulamin forum
Na tym podforum można dyskutować konkretnych grach planszowych i karcianych. Każda gra ma swój jeden wątek. W szczególnych przypadkach może być seria gier. Zapoznajcie się z wytycznymi tworzenia tematów.
TU JEST PODFORUM O MALOWANIU FIGUREK I ROBIENIU INSERTÓW
TU JEST WĄTEK, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O KOSZULKI!
TU JEST PODFORUM, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O ZASADY GIER!
Na tym podforum można dyskutować konkretnych grach planszowych i karcianych. Każda gra ma swój jeden wątek. W szczególnych przypadkach może być seria gier. Zapoznajcie się z wytycznymi tworzenia tematów.
TU JEST PODFORUM O MALOWANIU FIGUREK I ROBIENIU INSERTÓW
TU JEST WĄTEK, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O KOSZULKI!
TU JEST PODFORUM, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O ZASADY GIER!
- herman
- Posty: 687
- Rejestracja: 12 paź 2009, 12:24
- Lokalizacja: ukochana Warszawa
- Has thanked: 9 times
- Been thanked: 43 times
Re: Chaos in the Old World
Na 3 graczy gra zdecydowanie traci...jest po prostu idalnie zbalansowana na 4 graczy.
Na 3 osoby można ew. sprobowac zagrac bez Nurgla choć bardzo wiele zdeterminują tu tokeny.
Kilka dni temu wszyscy pialiśmy z zachwytu nad balansem po mistrzowskiej rozgrywce - 3 graczy rywalizowało na punkty a Khorn tradycyjnie skupił się na kole. W ostatniej rundzie padła piąta prowincja i punkty ułożyły się 49-46-42 a Khorn nie zakrcił kołem (brakowało 1 zakrecenia do wygranej) bo 5 kraina została zniszczona. Nie wygrał więc nikt, ale wszyscy rozegrali na tyle świetną partię, że satysfakcja była 100%
Na 3 osoby można ew. sprobowac zagrac bez Nurgla choć bardzo wiele zdeterminują tu tokeny.
Kilka dni temu wszyscy pialiśmy z zachwytu nad balansem po mistrzowskiej rozgrywce - 3 graczy rywalizowało na punkty a Khorn tradycyjnie skupił się na kole. W ostatniej rundzie padła piąta prowincja i punkty ułożyły się 49-46-42 a Khorn nie zakrcił kołem (brakowało 1 zakrecenia do wygranej) bo 5 kraina została zniszczona. Nie wygrał więc nikt, ale wszyscy rozegrali na tyle świetną partię, że satysfakcja była 100%
Re: Chaos in the Old World
Karty OW Wam się skończyły? Bo to że padła piąta prowincja a nikt nie miał jeszcze 50 pkt nie oznacza wygranej Starego Świata.
- herman
- Posty: 687
- Rejestracja: 12 paź 2009, 12:24
- Lokalizacja: ukochana Warszawa
- Has thanked: 9 times
- Been thanked: 43 times
Re: Chaos in the Old World
Hmm..możliwe, że coś pokiełbasiliśmy ale wydawało mi się , że w instrukcji jest napisane, że jedną z możliwosci zakonczenia gry jest wyczerpanie sie kart zniszczenia. Zagralismy na zasadzie , ze jesli nikt nie przekroczyl 50 vp to koniec gry bo do fazt 6 nie dochodzi i nie kreci sie kolem (analogicznie do przekroczenia 50 vp). Jesli jestem w bledzie to prosze popraw
Zagralismy tez z malutka modyfikacja - karta Slanesha mowiaca o braku bitwy w danym terytorium kasuje efekt karty podwojnej bitwy Khorna (faq mowi ze w tym przypadku rozgrywa sie 1 bitwe chyba).
Aha i jeszcze jedno - upgrade akolitow Tzencha pozwala im przesunac warpstone lezacy juz na planszy czy bierzemy go z magazynu ?
Czy chlopi daja 1 do resistancu zawsze czy w przypadku wejscia odpowiedniej karty OW ? Analogiczne pytanko o blokowanie slotu na chaos card przez Skavenow. Zapewne tylko przy OW cards, ale wolesie upewnic
Zagralismy tez z malutka modyfikacja - karta Slanesha mowiaca o braku bitwy w danym terytorium kasuje efekt karty podwojnej bitwy Khorna (faq mowi ze w tym przypadku rozgrywa sie 1 bitwe chyba).
Aha i jeszcze jedno - upgrade akolitow Tzencha pozwala im przesunac warpstone lezacy juz na planszy czy bierzemy go z magazynu ?
Czy chlopi daja 1 do resistancu zawsze czy w przypadku wejscia odpowiedniej karty OW ? Analogiczne pytanko o blokowanie slotu na chaos card przez Skavenow. Zapewne tylko przy OW cards, ale wolesie upewnic
- Ink
- Administrator
- Posty: 2822
- Rejestracja: 17 gru 2007, 09:53
- Lokalizacja: Lublin
- Has thanked: 107 times
- Been thanked: 161 times
- Kontakt:
Re: Chaos in the Old World
Z planszy.herman pisze:Aha i jeszcze jedno - upgrade akolitow Tzencha pozwala im przesunac warpstone lezacy juz na planszy czy bierzemy go z magazynu ?
Tylko po wejściu karty.Czy chlopi daja 1 do resistancu zawsze czy w przypadku wejscia odpowiedniej karty OW ?
Tylko przy karcie.Analogiczne pytanko o blokowanie slotu na chaos card przez Skavenow. Zapewne tylko przy OW cards, ale wolesie upewnic
"Check for Game EndHmm..możliwe, że coś pokiełbasiliśmy ale wydawało mi się , że w instrukcji jest napisane, że jedną z możliwosci zakonczenia gry jest wyczerpanie sie kart zniszczenia. Zagralismy na zasadzie , ze jesli nikt nie przekroczyl 50 vp to koniec gry bo do fazt 6 nie dochodzi i nie kreci sie kolem (analogicznie do przekroczenia 50 vp). Jesli jestem w bledzie to prosze popraw
(...)
Five Regions Ruined
If five regions have been ruined, the player with the most victory points wins. If some players are tied, the tied player with the highest Threat wins."
Games Fanatic -/- Gradanie -/- Za dużo gier
O ile wyraźnie nie zaznaczono inaczej, powyższa wypowiedź nie jest stanowiskiem moderacji lub administracji forum.
O ile wyraźnie nie zaznaczono inaczej, powyższa wypowiedź nie jest stanowiskiem moderacji lub administracji forum.
Re: Chaos in the Old World
Ale w ogóle kończy się turę i pierw sprawdza diala, dopiero jak nikt nie dokręcił sprawdza się kto ma więcej punktów.
Science is a way of trying not to fool yourself. The first principle is that you must not fool yourself, and you are the easiest person to fool.
R.Feynman
R.Feynman
Re: Chaos in the Old World
Slaneesh nie ma takiej karty. Ma za to kartę, która nie pozwala figurkom rzucać kostkami - czyli jedyne co może być rzucone to kostki z karty dającej dwie kostki i damadge produkowany przy zabiciu wojowników Nurgle. Innymi słowy graliście na prawie poprawnych zasadach.herman pisze: Zagralismy tez z malutka modyfikacja - karta Slanesha mowiaca o braku bitwy w danym terytorium kasuje efekt karty podwojnej bitwy Khorna (faq mowi ze w tym przypadku rozgrywa sie 1 bitwe chyba).
- herman
- Posty: 687
- Rejestracja: 12 paź 2009, 12:24
- Lokalizacja: ukochana Warszawa
- Has thanked: 9 times
- Been thanked: 43 times
Re: Chaos in the Old World
Dla mnie logiczne byloby:zephyr pisze:Ale w ogóle kończy się turę i pierw sprawdza diala, dopiero jak nikt nie dokręcił sprawdza się kto ma więcej punktów.
pada 5 kraina - sprawdzamy punkty - jesli nikt nie przekroczyl 50 to wygrywa stary swiat i koniec gry. Jesli ktos przekroczyl 50 to normalnie wygrywa. W obu przypadkach nie rozpatrywałbym 6 fazy.
Re: Chaos in the Old World
Nie wiem co dla ciebie jest logiczne, ale tu instrukcja jest zadziwiająco jak na CitOW czytelna:
Phase 6
bla bla bla, check for game end
czyli do końca tury nie patrzysz co się dzieje w ogóle, w szczególności może wybuchnąć więcej regionów [znaczy sie nei może bo się karty skończyły, opisane w instrukcji], można dostać pkt za kręcenie itd
na końcu tury mechanicznie sprawdzasz zgodnie z kolejnością
1) czy ktoś wygrał na kręcenie
jak nie to
2) czy ktoś przekroczył 50
jak nie to
3) czy wybuchło 5 regionów (wygrywa gracz z największą ilością pkt)
jak nie to
4) czy skończyła sie talia, wygrywa stary świat
możesz wprowadzić houserule do 3) ale to jest IMO bez sensu, jak gracze szybciej wykończą krainy starego świata i nie zdążą nakosić pkt na dominacji to przegrywają... bez sensu
ew można zamienić kolejność warunków 4 i 3, ale też nie czuję potrzeby
Phase 6
bla bla bla, check for game end
czyli do końca tury nie patrzysz co się dzieje w ogóle, w szczególności może wybuchnąć więcej regionów [znaczy sie nei może bo się karty skończyły, opisane w instrukcji], można dostać pkt za kręcenie itd
na końcu tury mechanicznie sprawdzasz zgodnie z kolejnością
1) czy ktoś wygrał na kręcenie
jak nie to
2) czy ktoś przekroczył 50
jak nie to
3) czy wybuchło 5 regionów (wygrywa gracz z największą ilością pkt)
jak nie to
4) czy skończyła sie talia, wygrywa stary świat
możesz wprowadzić houserule do 3) ale to jest IMO bez sensu, jak gracze szybciej wykończą krainy starego świata i nie zdążą nakosić pkt na dominacji to przegrywają... bez sensu
ew można zamienić kolejność warunków 4 i 3, ale też nie czuję potrzeby
Science is a way of trying not to fool yourself. The first principle is that you must not fool yourself, and you are the easiest person to fool.
R.Feynman
R.Feynman
- herman
- Posty: 687
- Rejestracja: 12 paź 2009, 12:24
- Lokalizacja: ukochana Warszawa
- Has thanked: 9 times
- Been thanked: 43 times
Re: Chaos in the Old World
Oi rzeczywiście, osoba wprowadzająca nie do gry chyba niedoczytała tu i tam i troszke na innych zasadach graliśmy...
Jednak jak sobie teraz na tym myśle to w większości gier przekroczenie 50 vp zbiegało nam sie z dokręceniem koła przez Khorna, jednak nie dopuszczaliśmy w ogóle do fazy 6
O ile natychmiastowe zakończenie gry przez upadek 5 krainy to rzeczywiście nieprzemyślana głupota z naszej strony to promowanie 50VP na rzecz koła wydaje mi się ok.
De facto nie dopuszczając do 6 fazy zmienialiśmy tym samym sprawdzanie warunków zwycięstwa w tejże (mała zmiana moglaby nazstapic jesli ktos pokrecilby kolem i dostal z niego VP).
Jak dla mnie ciężej uzbierać jest 50 VP niż dokręcić koło Khornem (zakładając, źe gra nim ogarnięta osoba). Oczywiście mogę się mylić, ale w większości gier jak wspomniałem dobicie do 50 vp zbiegało się z dokręceniem koła... i treaz już sam nie wiem co jest bardziej sprawiedliwe
Dzięki za wyprowadzenie z błędu !
Jednak jak sobie teraz na tym myśle to w większości gier przekroczenie 50 vp zbiegało nam sie z dokręceniem koła przez Khorna, jednak nie dopuszczaliśmy w ogóle do fazy 6
O ile natychmiastowe zakończenie gry przez upadek 5 krainy to rzeczywiście nieprzemyślana głupota z naszej strony to promowanie 50VP na rzecz koła wydaje mi się ok.
De facto nie dopuszczając do 6 fazy zmienialiśmy tym samym sprawdzanie warunków zwycięstwa w tejże (mała zmiana moglaby nazstapic jesli ktos pokrecilby kolem i dostal z niego VP).
Jak dla mnie ciężej uzbierać jest 50 VP niż dokręcić koło Khornem (zakładając, źe gra nim ogarnięta osoba). Oczywiście mogę się mylić, ale w większości gier jak wspomniałem dobicie do 50 vp zbiegało się z dokręceniem koła... i treaz już sam nie wiem co jest bardziej sprawiedliwe
Dzięki za wyprowadzenie z błędu !
Re: Chaos in the Old World
u mnie przy przekraczaniu 50 zwykle się nie dokręca, ale to może kwestia nieumiejętnej gry kornem, albo lepszej gry innych (uciekanie żeby pozbawić korna kręcenia to dość powszechna praktyka, skoro i tak zginą to po co mam dać komuś kręcić)
Science is a way of trying not to fool yourself. The first principle is that you must not fool yourself, and you are the easiest person to fool.
R.Feynman
R.Feynman
- Pastorkris
- Posty: 901
- Rejestracja: 10 lis 2009, 07:30
- Lokalizacja: Katowice
- Has thanked: 1 time
- Been thanked: 3 times
Re: Chaos in the Old World
Nie zależy to jedynie od umiejętnego uciekania od Khorna. Zależy też ile pozostałych graczy gra na koło, a przynajmniej stara się o przyzwoite kręcenie. W naszym wypadku ja grając Tzeench'em dość mocno starałem się zwyciężyć w ten sposób (do czasu gdy miało to jeszcze sens) to bywały sytuacje gdy oboje z Khornem mieliśmy po 2,3 znaczniki na kole, co sprawiało, że i tak kręciliśmy raz... Wszystko zależy od taktyki jaką przyjmą gracze i to mnie w tej grze ujmuje.
- janekbossko
- Posty: 2614
- Rejestracja: 09 lut 2006, 21:44
- Lokalizacja: Szczecin
- Has thanked: 26 times
- Been thanked: 27 times
Re: Chaos in the Old World
jestem po pierwszej grze na 3 graczy. Mam mieszane uczucia. Juz widze ze gra jest wpelni zbalansowana na 4 bo przy mniejszej ilosci graczy poprostu i plansza za duza i za malo jednostek w grze. Pisze to patrzac z perspektywy boga wojny, ktorym gralem. Jego zdollnosc do krecenia przy anhilacji 2 jednostek przeciwnika jest na 3 graczy naprawde trudna do zrealizowania, a mala ilosc kultustow utrudnia zdobycze punktowe.
Chetnie zagram na 4 i sprawdze jak to jest w pelnym skladzie.
U nas gral bog wojny, ten zielony stwor i fioletowa panienka, ktora w naszej partii przekrecila kolo...
Jednak w ogolnym rozrachunku jestem na TAK
Chetnie zagram na 4 i sprawdze jak to jest w pelnym skladzie.
U nas gral bog wojny, ten zielony stwor i fioletowa panienka, ktora w naszej partii przekrecila kolo...
Jednak w ogolnym rozrachunku jestem na TAK
Re: Chaos in the Old World
Chaos jest tylko na 4 graczy. Amen
Nigdy więcej karcianek kolekcjonerskich i pseudo kolekcjonerskich. [W trakcie infiltracji mafii Twilightowej ]
- janekbossko
- Posty: 2614
- Rejestracja: 09 lut 2006, 21:44
- Lokalizacja: Szczecin
- Has thanked: 26 times
- Been thanked: 27 times
Re: Chaos in the Old World
no dobra bo sie pogubilem
jak to jest z Khornem?
dostaje pokretlo kiedy zabije min jedna figurkę? czy min 2?
i jesli zabije po 1/2 figurki powiedzmy w 3 regionach to dostaje 3 zetony na kolo?(wiem ze krece maksymalnie 2 razy)
jak to jest z Khornem?
dostaje pokretlo kiedy zabije min jedna figurkę? czy min 2?
i jesli zabije po 1/2 figurki powiedzmy w 3 regionach to dostaje 3 zetony na kolo?(wiem ze krece maksymalnie 2 razy)
-
- Posty: 594
- Rejestracja: 20 maja 2005, 13:55
- Lokalizacja: Wrocław/Warszawa
- Has thanked: 7 times
- Been thanked: 10 times
Re: Chaos in the Old World
Khorne musi zabić przynajmniej jedną figurkę,janekbossko pisze:no dobra bo sie pogubilem
jak to jest z Khornem?
dostaje pokretlo kiedy zabije min jedna figurkę? czy min 2?
i jesli zabije po 1/2 figurki powiedzmy w 3 regionach to dostaje 3 zetony na kolo?(wiem ze krece maksymalnie 2 razy)
za każdy region gdzie tego dokona dostaje żeton na koło,
jeżeli ma najwięcej żetonów na kole to kręci dwa razy
-
- Posty: 1307
- Rejestracja: 25 mar 2007, 18:06
- Lokalizacja: Częstochowa
- Has thanked: 17 times
- Been thanked: 36 times
Re: Chaos in the Old World
Musi zabić co najmniej dwie figurki w jednym regionie żeby dostać żeton.Grzech pisze:Khorne musi zabić przynajmniej jedną figurkę,
za każdy region gdzie tego dokona dostaje żeton na koło,
jeżeli ma najwięcej żetonów na kole to kręci dwa razy
Re: Chaos in the Old World
Jedną - tak napisano w FAQ, tak stoi na karcie boga.Jacek_PL pisze: Musi zabić co najmniej dwie figurki w jednym regionie żeby dostać żeton.
Z resztą - jak gracze już nauczą się grać to Khorne musi mieć dużo szczęścia w kostkach by wygrać na kręcenie.
- janekbossko
- Posty: 2614
- Rejestracja: 09 lut 2006, 21:44
- Lokalizacja: Szczecin
- Has thanked: 26 times
- Been thanked: 27 times
Re: Chaos in the Old World
czyli wystarczy mu jedna figurka? to zmienia postać rzeczy...tez czytalem FAQ i widac 1+ czyli jedna i wiecej, przynajmniej ja tak to rozumiem
-
- Posty: 1307
- Rejestracja: 25 mar 2007, 18:06
- Lokalizacja: Częstochowa
- Has thanked: 17 times
- Been thanked: 36 times
Re: Chaos in the Old World
Tak, przepraszam za zamieszanie, pomyliło mi się z poprawką w FAQ do Tzeentha.hallas pisze:Jedną - tak napisano w FAQ, tak stoi na karcie boga.Jacek_PL pisze: Musi zabić co najmniej dwie figurki w jednym regionie żeby dostać żeton.
-
- Posty: 362
- Rejestracja: 08 paź 2006, 08:18
- Lokalizacja: Szamotuły, k/Poznania
- Has thanked: 14 times
- Been thanked: 5 times
Re: Chaos in the Old World
Czy jest szansa ze ktos zrobi/robi tlumaczenie kart gotowe do wydruku ?
Pochodzenie człowieka od małpy jest prywatną sprawą każdego z nas.
- Pastorkris
- Posty: 901
- Rejestracja: 10 lis 2009, 07:30
- Lokalizacja: Katowice
- Has thanked: 1 time
- Been thanked: 3 times
Re: Chaos in the Old World
Poszukaj w temacie trochę wcześniej. Jeden z użytkowników zrobił tłumaczenie wszystkich kart na jednej stronie A4. wystarczy tylko je rozdać każdemu graczowi (tłumaczenie kart Khorna dla gracza który gra Khornem itp...) przed partią i tyle. U nas Ci gorzej językowi w ten sposób sobie radzili
- Zet
- Posty: 1365
- Rejestracja: 26 paź 2006, 00:08
- Lokalizacja: Sosnowiec
- Has thanked: 164 times
- Been thanked: 169 times
Re: Chaos in the Old World
Albo dlatego, że było miejsce.
Co do dodatku to rzeczywiście może przy wprowadzeniu dodatkowych mechanik - może recycling figurek - będzie można sobie zwiększyć ilość posiadanych punktów szmocy.
Co do dodatku to rzeczywiście może przy wprowadzeniu dodatkowych mechanik - może recycling figurek - będzie można sobie zwiększyć ilość posiadanych punktów szmocy.
Re: Chaos in the Old World
Twoje życzenie jest dla mnie rozkazemgrucha pisze:Czy jest szansa ze ktos zrobi/robi tlumaczenie kart gotowe do wydruku ?
http://www.boardgamegeek.com/filepage/5 ... do-wydruku