Kilka dni temu wpadł mi do głowy (z nadmiaru pracy) pomysł na prostą grę. Pierwsza jej wersja była taka: mamy mapę przypominającą wyglądem tę z Wysokiego Napięcia, gdzie pewne miejsca (tu: serwery) są ze sobą połączone łączami, które posiadają jakąś swoją przepustowość. Sama gra polega na tym, żeby umiejętnie zarządzać serwerami (a dokładniej ich tablicami routingu) tak, aby nasze pakiety dotarły do jakiegoś celu jak najszybciej, a pakiety przeciwników albo gdzieś zginęły, albo podróżowały po jak najdłuższej trasie oraz na zapychaniu serwerów przeciwnika w taki sposób, żeby nie były one w stanie obsłużyć nadmiaru pakietów wchodzących.
Mniejsza o dokładne szczegóły, bo chodzi tu o pytanie. Czy nie mielibyście jako gracze oporów przed spróbowaniem takiego tytułu? Ja osobiście na początku nie miałem nic przeciw, niektórzy moi znajomi mieliby różne opory ponieważ tematyka gry dotyczy ich codziennej pracy, więc byłoby tego już za dużo. Inni znów twierdzą, że tematyka gry jest dopasowana tylko dla 'informatyków'… Zagralibyście w coś takiego jeśli reguły wyglądałyby sensownie nie zrażając się tematyką gry?
Pytanie wysyłam na forum, ponieważ:
- zrobiłem grze 'test 3 dni' i po tym czasie nie wydaje mi się aż tak ciekawa jak za pierwszym razem właśnie z powodu jej tematu, może dlatego że sam mam tego dużo w pracy;
- można zmienić jej tematykę na coś bardziej kosmicznego, np. tunele podprzestrzenne i jakieś stacje/planety, ale
- tematyka routowania pakietów pasuje do mechaniki bardziej, a niechciałbym się zbliżyć z podobieństwem do jakiegoś tytułu (jak tylko napisałem 'transport pakietów' od razu dostałem komentarz, że Age of Steam już istnieje…)
Pozdrawiam!