Gry kolejowe (w tym nowa gra GIS)

Tutaj można dyskutować o konkretnych grach planszowych i karcianych. Każda gra ma swój jeden wątek. W szczególnych przypadkach może być seria gier.
NIE NALEŻY TUTAJ PYTAĆ O ZASADY, MALOWANIE, ROBIENIE INSERTÓW ORAZ KOSZULKI! OD TEGO SĄ INNE PODFORA
Regulamin forum
Na tym podforum można dyskutować konkretnych grach planszowych i karcianych. Każda gra ma swój jeden wątek. W szczególnych przypadkach może być seria gier. Zapoznajcie się z wytycznymi tworzenia tematów.
TU JEST PODFORUM O MALOWANIU FIGUREK I ROBIENIU INSERTÓW
TU JEST WĄTEK, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O KOSZULKI!
TU JEST PODFORUM, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O ZASADY GIER!
Awatar użytkownika
melee
Posty: 4341
Rejestracja: 28 cze 2007, 20:20
Lokalizacja: Warszawa / CK
Been thanked: 3 times

Re: Gry kolejowe (w tym nowa gra GIS)

Post autor: melee »

Ja z chęcią zagram i w strategie, i symulacje :wink:
To drugie może wymagać więcej pracy i spotkać się z mniejszym zainteresowaniem wśród graczy.
Awatar użytkownika
MichalStajszczak
Posty: 9480
Rejestracja: 31 sty 2005, 19:42
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 511 times
Been thanked: 1449 times
Kontakt:

Re: Gry kolejowe (w tym nowa gra GIS)

Post autor: MichalStajszczak »

melee pisze:To drugie może wymagać więcej pracy i spotkać się z mniejszym zainteresowaniem wśród graczy.
Podobnie jak Nataniel mam obawy, ze więcej osób jest zainteresowanych grą kolejową, w której gracz wciela się w rolę właściciela firmy, niż grą, w której gracz pełni rolę zawiadowcy
Zulu Frh. von Auffenberg

Re: Gry kolejowe (w tym nowa gra GIS)

Post autor: Zulu Frh. von Auffenberg »

melee pisze:Ja z chęcią zagram i w strategie, i symulacje :wink:
To drugie może wymagać więcej pracy i spotkać się z mniejszym zainteresowaniem wśród graczy.
Cóż, nie zamierzam zadowolić wszystkich. Za to na pewno ludzi, którzy chcą nieco pokierować siecią kolejową z uwzględnieniem podstawowych smaczków.
Gra na pewno nie będzie trudna - jesli chodzi o przepisy.
Poza tym będzie miała karty - raczej wszystkie niezbędne do gry elementy będą na mapie albo na kartach.

Poza tym prosiłbym nie zgadywać, jakie będą gusta. Ja kilkukrotnie byłem zaskakiwany, że gracze zaczynali się interesować czymś, co z założenia miało być mało ciekawe.

Kart będzie kilka rodzajów, ciągniętych z kilku talii.

:arrow: Gracz pasażerski będzie miał dwa rodzaje kart - dalekobieżne i lokalne.
Karta dalekobieżna będzie zawierała dokładną relację pociągu z okresleniem skąd i gdzie jaka lokomotywa ma prowadzić pociąg (to są te straszne rzeczy, o których wcześniej pisano - czyli zamiana żetonika lokomotywy na karcie pociągu z jednego na drugi).
Karta lokalna zawierała będzie tzw. obiegi wagonów - czyli kilka relacji, jedna za drugą, z określeniem, jaka lokomotywa na jakim odcinku prowadzi pociąg.

Gracz pasażerski będzie mógł poruszać także pociągi towarowe - należące do przeciwników - jeśli będą mu blokowały drogę.
Najpierw będzie poruszał znajdujące się na szlaku pociągi osobowe (wolniejsze), potem pospieszne - taka kolejność ma zapewnić to, że pociąg pospieszny będzie pruł bez przerwy, zaś inne, niezaleznie od zapasu punktów ruchu staną na stacji i będa czekać na przepuszczenie.
Gracz pasażerski będzie dysponował lokomotywami z wszystkich lokomotywowni na mapie.
Punkty zwycięstwa będzie uzyskiwał za punktualność ruchu pociągów (czyli musi jak najbardziej czasowo przesuwać pociągi na mapie).

:arrow: Gracz (gracze) towarowy będzie dysponował lokomotywami z wylosowanej na poczatku gry lokomotywowni plus lokomotywami z tzw. lokomotywowni neutralnych (czyli nie przypisanych do żadnego z graczy).

Karta pociągu towarowego określała będzie stację początkową i towar - stację docelową (a zatem możliwą do uzyskania ilość punktów zwycięstwa) wybierze sobie sam gracz.
Pociągi towarowe będa dwóch rodzajów - ciężkie (wymagają dwóch lokomotyw na raz albo jednej dwuczłonowej, ale tych jest bardzo mało) i lekkie (wymagają jednej lokomotywy na raz). Oba rodzaje pociągów będa ładnie zaznaczone kolorkami (tak przypuszczam), więc nie będzie problemu z rozróżnieniem.
Nie będzie wolno jeździć lokomotywami spalinowymi po torach z prądem - tylko do najbliższej stacji węzłowej, na której tzreba będzie zamienić lokomotywy na elektryczne. naruszenie zakazu to punkty karne.

Kolejność ruchu w grze będzie taka:
:arrow: gracz pasażerski (z tym, że jak już wspomniałem będzie miał prawo "usuwać sobie z drogi inne pociągi - wtedy taki pociąg już się poruszył w danej turze),
:arrow: gracze towarowi - w losowej kolejności (kolejność losowana w każdej turze, żeby się nikomu nie nudziło :D ).

Za dowiezienie towaru na miejsce gracz towarowy dostaje punkty zwycięstwa, przy czym gracz ten będzie miał ograniczony czas - przekroczenie tego czasu to punkty karne.

Celem gry będzie zdobycie jak największej liczby punktów i umiejętność odnalezienia się w chaosie, jaki gracze sami sobie będą tworzyć.
Zulu Frh. von Auffenberg

Re: Gry kolejowe (w tym nowa gra GIS)

Post autor: Zulu Frh. von Auffenberg »

:arrow: Pociągi pasażerskie - dalekobieżne.

Wg stanu na dzień dzisiejszy w grze będzie aż 94 karty pociągów dalekobieżnych.
Oczywiście tyle ich nie będzie na raz w grze, bo gracz by padł.

Karty dalekobieżnych będą podzielone na kilka talii, a mianowicie wg stacji w których wjeżdżają na mapę. Czyli jedna talia to karty pociągów wjezdżających na mapę np.
w Brzegu, druga w Oleśnicy, itd. Każda talia będzie miała tyle samo kart - różnicę do talii największej uzupełniały będa puste karty.

W ten sposób nie będzie sytuacji, ze z jednego miejsca na raz wyjada trzy pociągi a ruch będzie w miarę równomierny, z uwzględnieniem rzeczywistego natężenia.
Tam, gdzie pociągów jest najmniej, ich losowanie będzie zwyczajnie najrzadsze.

Na raz na mapie będzie jeden pociąg dalekobieżny z danej talii.
To daje na raz na mapie 9 pociągów dalekobieżnych - liczba nienazbyt duża jak na jednego gracza.

Dopiero w odpowiednim momencie (przed zjazdem z mapy) będzie losowany kolejny pociąg z danej talii.
Awatar użytkownika
jax
Posty: 8128
Rejestracja: 13 lut 2006, 10:46
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 79 times
Been thanked: 252 times

Re: Gry kolejowe (w tym nowa gra GIS)

Post autor: jax »

Zanosza sie 5-letnie testy jesli to ma byc 'competitive game' a nie tylko luzna symulacja...
Mechaniki dice placement i dice manipulation świadczą o słabości i braku pomysłowości projektanta.
--
"We don't stop playing because we grow old; we grow old because we stop playing."
G. B. Shaw
Awatar użytkownika
MichalStajszczak
Posty: 9480
Rejestracja: 31 sty 2005, 19:42
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 511 times
Been thanked: 1449 times
Kontakt:

Re: Gry kolejowe (w tym nowa gra GIS)

Post autor: MichalStajszczak »

A czy będzie uwzględniana zmiana częstotliwości pojawiania się pociągów, wynikająca z pory dnia czy pory roku?
Zulu Frh. von Auffenberg

Re: Gry kolejowe (w tym nowa gra GIS)

Post autor: Zulu Frh. von Auffenberg »

MichalStajszczak pisze:A czy będzie uwzględniana zmiana częstotliwości pojawiania się pociągów, wynikająca z pory dnia czy pory roku?
Nie planuję uwzględniania pory dnia, porę roku - w scenariuszach już by można było.

Porę roku można spokojnie zasymulować przez usuwanie bądź dodawanie osobnych kart - zgodnie z rozkładem jazdy.

Porę dnia też by można było, ale to byłoby zwyczajnie niegrywalne - dużo prościej byłoby ustawić sztywno rozkład jazdy, ale to jest równie trudno grywalne, dlatego że gracz pasażerski musiałby mocno uważać.
Choć z drugiej strony dobre poukładanie toru etapów z kładzeniem pociągów na odpowiednich polach toru etapów dałoby się zrobić.
Wtedy jednak odpadają karty i losowość, a gracz pasażerski ledwie zipie.
jax pisze:Zanosza sie 5-letnie testy jesli to ma byc 'competitive game' a nie tylko luzna symulacja...
Nikt nie mówił, że to będzie super luźna symulacja albo że testy będą trwały 2 miesiące.
Będą trwały tyle, ile uznamy za stosowne. Bubla nie wypuścimy, z 5 latami to oczywiste przerysowanie.
To ma być forma wariacji na temat, symulująca ruch w oparciu o organizację ruchu, a nie odtwarzająca ruch - taka gra nie miałaby zwyczajnie sensu.
Awatar użytkownika
Geko
Posty: 6491
Rejestracja: 18 mar 2006, 22:29
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 1 time
Been thanked: 4 times

Re: Gry kolejowe (w tym nowa gra GIS)

Post autor: Geko »

Coś mi się wydaję, że ja jednak pozostanę przy zabawkach pokroju Age of Steam.
Moje blogowanie na ZnadPlanszy.pl
Na BGG jako GekoPL. Ja tu tylko moderuję, żaden ze mnie administrator.
Zulu Frh. von Auffenberg

Re: Gry kolejowe (w tym nowa gra GIS)

Post autor: Zulu Frh. von Auffenberg »

Geko pisze:Coś mi się wydaję, że ja jednak pozostanę przy zabawkach pokroju Age of Steam.
Wolny wybór.
Awatar użytkownika
Geko
Posty: 6491
Rejestracja: 18 mar 2006, 22:29
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 1 time
Been thanked: 4 times

Re: Gry kolejowe (w tym nowa gra GIS)

Post autor: Geko »

Zulu Frh. von Auffenberg pisze:
Geko pisze:Coś mi się wydaję, że ja jednak pozostanę przy zabawkach pokroju Age of Steam.
Wolny wybór.
Absolutnie nie napisałem tego złośliwie. Po prostu wydaje mi się, że Wasza gra będzie zupełnie nie dla mnie. W każdym razie życzę powodzenia 8)
Moje blogowanie na ZnadPlanszy.pl
Na BGG jako GekoPL. Ja tu tylko moderuję, żaden ze mnie administrator.
Zulu Frh. von Auffenberg

Re: Gry kolejowe (w tym nowa gra GIS)

Post autor: Zulu Frh. von Auffenberg »

Geko pisze:
Zulu Frh. von Auffenberg pisze:
Geko pisze:Coś mi się wydaję, że ja jednak pozostanę przy zabawkach pokroju Age of Steam.
Wolny wybór.
Absolutnie nie napisałem tego złośliwie. Po prostu wydaje mi się, że Wasza gra będzie zupełnie nie dla mnie. W każdym razie życzę powodzenia 8)
Szanowny Geko proponuję poczekać, spróbować i wtedy zobaczyć.

Gra nie będze aż tak skomplikowana, jak się wydaje - owszem, będzie wymagała wgłębienia się w temat, na poczatek będzie problem z ogarnięciem mapy, ale zawsze taką sobie rolę przypisuję - czegoś gracza uczę.
Po pierwszej grze wszystko będzie jasne i każdy będzie wiedział co ma robić.
W Kraśniku wypisałem w tabeli pełne nazwy wszystkich pułków biorących udział w grze - niby to śmiszne, ale robi za smaczek i przy okazji może coś komu w głowie może zostanie.

W grze kolejowej jak zrobię faktyczne przebiegi pociągów (czyli oryginalny numer, relacja, trasa po mapie), to może coś komuś w głowie zostanie.
Może jak zagra i potem wsiądzie w pociąg, to zacznie obserowac nie tylko ładne widoki ale i to, co na kolei się dzieje.

Takie mam zacięcie.
Lucf
Posty: 1346
Rejestracja: 09 lip 2008, 22:29
Been thanked: 1 time

Re: Gry kolejowe (w tym nowa gra GIS)

Post autor: Lucf »

A zamierzacie to jakoś oficjalnie wydać? Czy to będzie raczej print&play?
Zulu Frh. von Auffenberg

Re: Gry kolejowe (w tym nowa gra GIS)

Post autor: Zulu Frh. von Auffenberg »

Lucf pisze:A zamierzacie to jakoś oficjalnie wydać? Czy to będzie raczej print&play?
Zamierzamy to oficjalne wydać.
Zulu Frh. von Auffenberg

Re: Gry kolejowe (w tym nowa gra GIS)

Post autor: Zulu Frh. von Auffenberg »

Teraz robię karty lokalnych pociągów osobowych.

Karty będa zawierały obiegi składów - czyli tak jakby łamane relacje z określeniem lokomotyw.

Np.:

Jelenia Góra - Lwówek Śląski - SP 45 JG
Lwówek Śląski - Złotoryja - SP 45 JG
Złotoryja - Jelenia Góra - SP 45 JG

SP 45 JG - lokomotywa SP 45 z lokomotywowni Jelenia Góra.
Awatar użytkownika
Zouave
Posty: 614
Rejestracja: 17 wrz 2009, 19:35
Lokalizacja: Rzeszów

Re: Gry kolejowe (w tym nowa gra GIS)

Post autor: Zouave »

Dziś miał miejsce pierwszy superwczesny test. Sporo trzeba pozmieniać (dotyczy to także mapy, na której na razie jest jeszcze za dużo elementów), ale gra zapowiada się ciekawie i kolejowo.
No i jedenastolatek jest w stanie faktycznie zrozumieć, o co w grze biega i grać normalnie.
Jeden w Polsce turkusowy
To z Równego pułk morowy
Lance do boju...

Ku pamięci Józefa Łukasika, ułana 21 pułku ułanów nadwiślańskich.
Awatar użytkownika
Zouave
Posty: 614
Rejestracja: 17 wrz 2009, 19:35
Lokalizacja: Rzeszów

Re: Gry kolejowe (w tym nowa gra GIS)

Post autor: Zouave »

Żeton sygnału Sr1 Stój.
Popularnie zamknięty semafor.

Żeton używany do krzyżowania i wyprzedzania pociągów.

(Nota bene to jedyny żeton w grze dotyczący sygnałów kolejowych).
Jeden w Polsce turkusowy
To z Równego pułk morowy
Lance do boju...

Ku pamięci Józefa Łukasika, ułana 21 pułku ułanów nadwiślańskich.
Lucf
Posty: 1346
Rejestracja: 09 lip 2008, 22:29
Been thanked: 1 time

Re: Gry kolejowe (w tym nowa gra GIS)

Post autor: Lucf »

Proponowałbym zrobić jakieś "summary" [podsumowanie ; )] w jednym poście , na temat tej gry, bo takiej archeologii to mało komu się bedzie chcialo czytać.

A nowa gra o kolei, jeszcze polska - to może ludzi interesować : )
Awatar użytkownika
Zouave
Posty: 614
Rejestracja: 17 wrz 2009, 19:35
Lokalizacja: Rzeszów

Re: Gry kolejowe (w tym nowa gra GIS)

Post autor: Zouave »

Lucf pisze:Proponowałbym zrobić jakieś "summary" [podsumowanie ; )] w jednym poście , na temat tej gry, bo takiej archeologii to mało komu się bedzie chcialo czytać.

A nowa gra o kolei, jeszcze polska - to może ludzi interesować : )

Słuszna uwaga.
Jak opracuję taka informację, to ją wstawię.
Jeden w Polsce turkusowy
To z Równego pułk morowy
Lance do boju...

Ku pamięci Józefa Łukasika, ułana 21 pułku ułanów nadwiślańskich.
Awatar użytkownika
Arhtu
Posty: 518
Rejestracja: 06 paź 2004, 18:07
Lokalizacja: Toruń
Kontakt:

Re: Gry kolejowe (w tym nowa gra GIS)

Post autor: Arhtu »

Nie jestem zorientowany, co tu się dzieje, ale jako że tematyka mnie interesuje, to zapytam, pewnie zbyt wcześnie, ale może jesteście w stanie coś na ten temat powiedzieć. Mianowicie: czy gra ma realne szanse na wydanie, a jeśli tak, to jaki byłyby przedział cenowy (tzn. sposób w jaki chcielibyście to wydać wskazuje na 50, 100 czy 200 zł)?
-
Awatar użytkownika
Zouave
Posty: 614
Rejestracja: 17 wrz 2009, 19:35
Lokalizacja: Rzeszów

Re: Gry kolejowe (w tym nowa gra GIS)

Post autor: Zouave »

Istnieją spore szanse na wydanie gry.
Zakładany przedział cenowy to 50-100 zł.
Jeden w Polsce turkusowy
To z Równego pułk morowy
Lance do boju...

Ku pamięci Józefa Łukasika, ułana 21 pułku ułanów nadwiślańskich.
Awatar użytkownika
Arhtu
Posty: 518
Rejestracja: 06 paź 2004, 18:07
Lokalizacja: Toruń
Kontakt:

Re: Gry kolejowe (w tym nowa gra GIS)

Post autor: Arhtu »

O taka odpowiedz mi chodzilo, dzieki. Jesli finanse pozwola, to macie sprzedany jeden egzemplarz. ;)
-
Awatar użytkownika
Zouave
Posty: 614
Rejestracja: 17 wrz 2009, 19:35
Lokalizacja: Rzeszów

Re: Gry kolejowe (w tym nowa gra GIS)

Post autor: Zouave »

Niezmiernie nam miło.
Jeden w Polsce turkusowy
To z Równego pułk morowy
Lance do boju...

Ku pamięci Józefa Łukasika, ułana 21 pułku ułanów nadwiślańskich.
Awatar użytkownika
redy
Posty: 159
Rejestracja: 20 gru 2008, 10:15
Lokalizacja: Olsztyn

Re: Gry kolejowe (w tym nowa gra GIS)

Post autor: redy »

Mnie ciekawi jak wygląda mapa. Jest możliwość zaprezentowania choć skrawka?
mbork
Posty: 1144
Rejestracja: 20 cze 2009, 01:05
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Re: Gry kolejowe (w tym nowa gra GIS)

Post autor: mbork »

Arhtu pisze:O taka odpowiedz mi chodzilo, dzieki. Jesli finanse pozwola, to macie sprzedany jeden egzemplarz. ;)
prawdopodobnie drugi też.
Awatar użytkownika
Zouave
Posty: 614
Rejestracja: 17 wrz 2009, 19:35
Lokalizacja: Rzeszów

Re: Gry kolejowe (w tym nowa gra GIS)

Post autor: Zouave »

Mapa - w dużym pomniejszeniu - wygląda tak.
Jeden w Polsce turkusowy
To z Równego pułk morowy
Lance do boju...

Ku pamięci Józefa Łukasika, ułana 21 pułku ułanów nadwiślańskich.
ODPOWIEDZ