Formula 1 - alternatywne zasady

Nasze home-rules do różnych gier, a także PRZETESTOWANE i ciekawe home-rules znalezione w sieci.
Awatar użytkownika
ragozd
Posty: 3429
Rejestracja: 09 lut 2005, 14:27
Lokalizacja: W-wa CK Tar-ho-min
Kontakt:

Formula 1 - alternatywne zasady

Post autor: ragozd »

Na razie gra polega na tym kto ostatni.najmniej razy rzuci 6 na k6.
Moje zmiany to:
Ustalamy maksymalna liczbe opon do stracenia na zakrecie jako 2 x przekroczony poziom predkosci. 6 na K6 oznacza pokonanie zakretu ze strata maksymalna, albo (wybor gracza) wyladowanie na aucie.
Straty opon rosna im szybciej pokonujemy zakret - przy predkosci > o 1 tylko 1 na 1k6, przy 2 juz 1-2 na 2k6 oznaczaja straty w oponach, predkosc wieksza o 4 to wyniki 1-4 na 4 k6 oznaczaja straty w oponach. Oczywiscie nie moga one przekroczyc Straty maksymalnej.
Ograniczy to losowosc poprzez znacznie bardziej przewidywalna sytuacje na torze
Awatar użytkownika
piotrest
Posty: 169
Rejestracja: 01 lut 2010, 14:03
Lokalizacja: Włocławek
Has thanked: 24 times
Been thanked: 7 times

Re: Formula 1 - alternatywne zasady

Post autor: piotrest »

Czy mógłbyś to wyjaśnić bardziej łopatologicznie bo nie łapię. Rzucając 1 kostką 6K - max. można stracić jednorazowo 14 opon (7 razy przekroczona prędkość np. zakręt 40 a nasza prędkość 320). Czyli: przekraczasz o 1 (40 km) to strata 2 opon, o 2 (80 km) to strata 4 opon, o 3 (120 km) to strata 6 opon, o 4 (160 km) to strata 8 opon, o 5 (200 km) to strata 10 opon, o 6 (240 km) to strata 12 opon i wreszcie o 7 (280 km) to strata 14 opon. Nie bardzo rozumiem te "widełki" np. od 1 do 2 przy przekroczonej prędkości o 2. Rzucasz 2 kostkami?
ODPOWIEDZ