Claustrophobia (Christophe Reaux)
Regulamin forum
Na tym podforum można dyskutować konkretnych grach planszowych i karcianych. Każda gra ma swój jeden wątek. W szczególnych przypadkach może być seria gier. Zapoznajcie się z wytycznymi tworzenia tematów.
TU JEST PODFORUM O MALOWANIU FIGUREK I ROBIENIU INSERTÓW
TU JEST WĄTEK, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O KOSZULKI!
TU JEST PODFORUM, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O ZASADY GIER!
Na tym podforum można dyskutować konkretnych grach planszowych i karcianych. Każda gra ma swój jeden wątek. W szczególnych przypadkach może być seria gier. Zapoznajcie się z wytycznymi tworzenia tematów.
TU JEST PODFORUM O MALOWANIU FIGUREK I ROBIENIU INSERTÓW
TU JEST WĄTEK, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O KOSZULKI!
TU JEST PODFORUM, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O ZASADY GIER!
Re: Claustrophobia
Mam mieszane uczucia odnośnie udostępniania "źródła" tego co zrobiłem, obawiam się że powstanie bałagan w tym wątku. Każdy będzie coś tworzył na swoją modłę.
Nie zastanawiałem się nad tym czy masz rację, może masz i należy to zmienić. Chyba lepiej założyć nowy temat związany tylko z tłumaczeniem i tam większość zainteresowanych zdecyduje jak docelowo to zrobić. Chciałbym aby to służyło wszystkim Ludziom którzy mają problemy z angielskim.
Nie jestem pazerny! Udostępnię w razie potrzeby wszystko co zrobiłem, mam nadzieję że nie dojdzie do rozlewu krwi.
Nie zastanawiałem się nad tym czy masz rację, może masz i należy to zmienić. Chyba lepiej założyć nowy temat związany tylko z tłumaczeniem i tam większość zainteresowanych zdecyduje jak docelowo to zrobić. Chciałbym aby to służyło wszystkim Ludziom którzy mają problemy z angielskim.
Nie jestem pazerny! Udostępnię w razie potrzeby wszystko co zrobiłem, mam nadzieję że nie dojdzie do rozlewu krwi.
- Tycjan
- Posty: 3200
- Rejestracja: 23 sty 2008, 22:14
- Lokalizacja: Opole
- Has thanked: 44 times
- Been thanked: 32 times
- Kontakt:
Re: Claustrophobia
Jest taki wątek: http://www.gry-planszowe.pl/forum/viewt ... f=1&t=9716Ajgor pisze:...Chyba lepiej założyć nowy temat związany tylko z tłumaczeniem....
Na razie związany ogólnie z tłumaczeniami wszystkich gier, ale "walczymy" o oddzielne podforum. Piszcie więc tam na tematy związane z tłumaczeniami, a czytający to Nataniel może w końcu się zlituje
# ZnadPlanszy.pl - tutaj piszę: http://miroslawgucwa.znadplanszy.pl | NAJWIĘKSZA baza premier i zapowiedzi gier wydanych po polsku: http://Premiery.ZnadPlanszy.pl
Re: Claustrophobia
@Ajgor
chwała Ci za to ja tylko niosę pomoc, nie mam problemów z ang ale mam kolegę który za czorta nie chce grać w cokolwiek co ma obcojęzyczne napisy i robię to tylko dla niego.
Potraktuj to jako moje luźne uwagi które albo użyjesz albo nie
chwała Ci za to ja tylko niosę pomoc, nie mam problemów z ang ale mam kolegę który za czorta nie chce grać w cokolwiek co ma obcojęzyczne napisy i robię to tylko dla niego.
Potraktuj to jako moje luźne uwagi które albo użyjesz albo nie
- ananas
- Posty: 126
- Rejestracja: 03 sty 2010, 19:38
- Lokalizacja: Ostrów Wielkopolski
- Been thanked: 4 times
Re: Claustrophobia
Trochę niejasności po pierwszej grze:
1. W Threat Phase kiedy już położę wszystkie kości i mogę zabrać kartę zdarzenia, to czy będę mógł ją wykorzystać jeszcze w tej fazie czy dopiero w następnej rundzie (chodzi mi o karty zdarzeń na których jest napisane, że trzeba je wykorzystać w Threat Phase) ?
2. Troglodyci poruszają się i walczą jak ludzie (po kolei)? Wiem że jeżeli są celem to atakujesz ich jak jedną istotę.
3. "A Taste for Blood" za siedem oczek można wykorzystać w momencie kiedy na każdym kaflu gdzie mógłbym pojawić się Troglodytami stoi człowiek (nie mam innych możliwości wtedy)? I czy takie zachowanie ludzi można zaliczyć do Blocking Rule?
4. W scenariuszu "The Survivors" kafel z Wyjściem dokładam po odkryciu "9" czy po odkryciu "10" wyjścia?
5. Czy wojownik z talentem "Elusive" może przenieść się na kafel ze zwężonym przejściem gdy tam już stoją wrogowie (jeden człowiek i jeden Troglodyta lub Demon)?
6. Karta zdarzenia "Tough Troglodyte" pozwala mi na dołożenie np. czwartego Troglodytę (jeżeli jest ich tam wcześniej już trzech) na kafel? Czy po ruchu tego mocniejszego Troglodyty obowiązuje go już liczba wojowników na kaflu? O jakich innych restrykcjach ta karta wspomina?
7. Taka sytuacja: na kaflu stoi Demon (Underground Hunter) i Bydlak. Bydlak trafia Demona i czy po tym trafieniu może on odkryć nowe wyjście i się tam przenieść na ten kafel?
8. Gdy na kaflu stoi Demon (bez talentu "Impressive") i dwóch ludzi bez "Elusive", to czy jeden z nich może normalnie opuścić kafel czy musi mieć do tego talent "Elusive"? I czy ten który został może następnie uciekać?
9. Gdy na kaflu stoi Demon z talentem "Impressive" i dwóch ludzi bez talentu "Elusive" to czy jeden może zmienić kafel na sąsiadujący?
10. Człowiek (bez "Elusive") stojący na kaflu z Demonem z talentem "Impressive" może z niego uciec?
Na razie tyle.
1. W Threat Phase kiedy już położę wszystkie kości i mogę zabrać kartę zdarzenia, to czy będę mógł ją wykorzystać jeszcze w tej fazie czy dopiero w następnej rundzie (chodzi mi o karty zdarzeń na których jest napisane, że trzeba je wykorzystać w Threat Phase) ?
2. Troglodyci poruszają się i walczą jak ludzie (po kolei)? Wiem że jeżeli są celem to atakujesz ich jak jedną istotę.
3. "A Taste for Blood" za siedem oczek można wykorzystać w momencie kiedy na każdym kaflu gdzie mógłbym pojawić się Troglodytami stoi człowiek (nie mam innych możliwości wtedy)? I czy takie zachowanie ludzi można zaliczyć do Blocking Rule?
4. W scenariuszu "The Survivors" kafel z Wyjściem dokładam po odkryciu "9" czy po odkryciu "10" wyjścia?
5. Czy wojownik z talentem "Elusive" może przenieść się na kafel ze zwężonym przejściem gdy tam już stoją wrogowie (jeden człowiek i jeden Troglodyta lub Demon)?
6. Karta zdarzenia "Tough Troglodyte" pozwala mi na dołożenie np. czwartego Troglodytę (jeżeli jest ich tam wcześniej już trzech) na kafel? Czy po ruchu tego mocniejszego Troglodyty obowiązuje go już liczba wojowników na kaflu? O jakich innych restrykcjach ta karta wspomina?
7. Taka sytuacja: na kaflu stoi Demon (Underground Hunter) i Bydlak. Bydlak trafia Demona i czy po tym trafieniu może on odkryć nowe wyjście i się tam przenieść na ten kafel?
8. Gdy na kaflu stoi Demon (bez talentu "Impressive") i dwóch ludzi bez "Elusive", to czy jeden z nich może normalnie opuścić kafel czy musi mieć do tego talent "Elusive"? I czy ten który został może następnie uciekać?
9. Gdy na kaflu stoi Demon z talentem "Impressive" i dwóch ludzi bez talentu "Elusive" to czy jeden może zmienić kafel na sąsiadujący?
10. Człowiek (bez "Elusive") stojący na kaflu z Demonem z talentem "Impressive" może z niego uciec?
Na razie tyle.
Piękniej wygląda żołnierz poległy w bitwie niż wolny w ucieczce.
- Martin_Valdez
- Posty: 329
- Rejestracja: 29 gru 2008, 15:00
- Lokalizacja: Warszawa
- Has thanked: 1 time
- Been thanked: 11 times
Re: Claustrophobia
Odpowiem na część twoich pytań
Ad1) Według mnie możesz zagrać.
Ad2) Tak jak ludzie, czyli pojedynczo.
Ad5) Talent Elusive nie ma nic do kafla ze zwężeniem. Na takim kaflu możesz po prostu mieć 2 postaci swoje zamiast 3.
Ad7) Czemu miałby nie móc? Możesz atakować i się poruszać. Nie możesz tylko przerwać akcji ruchu walką żeby ją potem dokończyć. Jeśli stał to i walczył to jak najbardziej może sobie pójść.
Ad8 i 9) Przy talencie Impressive jest wyłączona zwykła zasada blokowania. Nikt nie może opuścić kafla chyba, że ma talent Elusive. Wtedy efekty się znoszą i działa zwykła zasada blokowania dla osoby posiadającej talent. Zatem przy takiej sytuacji kafel może opuścić tylko postać Elusive bo druga osoba nie ma tego talentu.
Ad10) Oczywiście, że może opuścić kafel (patrz wyżej).
Ad1) Według mnie możesz zagrać.
Ad2) Tak jak ludzie, czyli pojedynczo.
Ad5) Talent Elusive nie ma nic do kafla ze zwężeniem. Na takim kaflu możesz po prostu mieć 2 postaci swoje zamiast 3.
Ad7) Czemu miałby nie móc? Możesz atakować i się poruszać. Nie możesz tylko przerwać akcji ruchu walką żeby ją potem dokończyć. Jeśli stał to i walczył to jak najbardziej może sobie pójść.
Ad8 i 9) Przy talencie Impressive jest wyłączona zwykła zasada blokowania. Nikt nie może opuścić kafla chyba, że ma talent Elusive. Wtedy efekty się znoszą i działa zwykła zasada blokowania dla osoby posiadającej talent. Zatem przy takiej sytuacji kafel może opuścić tylko postać Elusive bo druga osoba nie ma tego talentu.
Ad10) Oczywiście, że może opuścić kafel (patrz wyżej).
- ananas
- Posty: 126
- Rejestracja: 03 sty 2010, 19:38
- Lokalizacja: Ostrów Wielkopolski
- Been thanked: 4 times
Re: Claustrophobia
W Twoim Ad5 to wydaję mi się,że może stać po jednej figurce z każdej ze stron. A w Ad10 to postawiłbym, że człowiek nie może uciekać bo Demon ma talent Impressive.Martin_Valdez pisze:Odpowiem na część twoich pytań
Ad1) Według mnie możesz zagrać.
Ad2) Tak jak ludzie, czyli pojedynczo.
Ad5) Talent Elusive nie ma nic do kafla ze zwężeniem. Na takim kaflu możesz po prostu mieć 2 postaci swoje zamiast 3.
Ad7) Czemu miałby nie móc? Możesz atakować i się poruszać. Nie możesz tylko przerwać akcji ruchu walką żeby ją potem dokończyć. Jeśli stał to i walczył to jak najbardziej może sobie pójść.
Ad8 i 9) Przy talencie Impressive jest wyłączona zwykła zasada blokowania. Nikt nie może opuścić kafla chyba, że ma talent Elusive. Wtedy efekty się znoszą i działa zwykła zasada blokowania dla osoby posiadającej talent. Zatem przy takiej sytuacji kafel może opuścić tylko postać Elusive bo druga osoba nie ma tego talentu.
Ad10) Oczywiście, że może opuścić kafel (patrz wyżej).
Odnośnie Ad8 i Ad9 to ja sobie myślę tak (przykład z Instrukcji): stoją na kaflu Demon z talentem Impressive, Troglodyta i Brzytwa do wynajęcia . Talenty Brzytwy i Demona kasują się. Wtedy zostaje już tylko Demon i Troglodyta na Brzytwę. Dwóch na jednego, Brzytwa nie ucieka bo jest sam. Musiałby zabić któregoś z wrogów. Druga myśl: na kaflu jest dwóch ludzi (jeden z talentem Elusive) i Demon z telentem Impressive. Talenty się kasują, jeden z ludzi może uciec bo są w przewadze. Jeden ucieknie, drugi potem też może bo jest jeden na jeden. Równa liczba więc ucieka. Co o tym myślisz?
Piękniej wygląda żołnierz poległy w bitwie niż wolny w ucieczce.
- ananas
- Posty: 126
- Rejestracja: 03 sty 2010, 19:38
- Lokalizacja: Ostrów Wielkopolski
- Been thanked: 4 times
Re: Claustrophobia
Temat do zamknięcia. Tylko ja grałem więcej niż raz w Claustrophobie.
Piękniej wygląda żołnierz poległy w bitwie niż wolny w ucieczce.
- Martin_Valdez
- Posty: 329
- Rejestracja: 29 gru 2008, 15:00
- Lokalizacja: Warszawa
- Has thanked: 1 time
- Been thanked: 11 times
Re: Claustrophobia
Ale nie kasuje się kompletnie według mnie działanie talentów tzn. nie bierze ich się pod uwagę tylko dla tych dwóch postaci. Tzn może uciec tylko ten z talentem Elusive. Impressive nie działa na tego co ma talent przeciwstawny. Ja bym raczej tak to rozważał.majcher pisze: Druga myśl: na kaflu jest dwóch ludzi (jeden z talentem Elusive) i Demon z telentem Impressive. Talenty się kasują, jeden z ludzi może uciec bo są w przewadze. Jeden ucieknie, drugi potem też może bo jest jeden na jeden. Równa liczba więc ucieka. Co o tym myślisz?
Re: Claustrophobia
Instrukcja mówi że te talenty "Elusive" i "Impressive" anulują się wzajemnie i obowiązują normalne zasady blokowania. Moim zdaniem należy policzyć wojowników i zastosować się do zasad blokowania, które obowiązują wszystkich wojowników znajdujących się na danym kaflu. Może mieć miejsce sytuacja w której będzie ważne, czy poruszyć się wojownikiem z danym talentem czy bez niego.
Ad01 - Na kartach jest napisane kiedy je stosować, posiadasz więc możesz zagrać w najbliższej Fazie Akcji Demona.
Ad02 - Pojedynczo, jak Ludzie.
Ad03 - "A Taste for Blood" Podczas aktualnej Fazy Zagrożenia możesz wystawić Troglodytów na kaflach, na których znajdują się wojownicy Ludzi, ale możesz wejść tylko przez niezbadane wyjście. Pamiętaj o zasadzie Wielkości Tunelu, do 3 wojowników każdej ze stron (czasem do 5, kafle exit i pentagram), przy okazji - wystawienie Troglodyty nie jest ruchem. Po wystawieniu mogą się normalnie poruszać.
Ad04 - Kafel z wyjściem nie jest dokładany kiedy kostka wskazuje 10, lecz dopiero jako następny.
Ad05 - Nie może, "Tight Tunnel" może pomieścić tylko jednego wojownika każdej ze stron.
Ad06 - Karta mówi: "Zagraj tę kartę podczas fazy Zagrożenia. Umieść Tough Troglodytę na wybranym kaflu, stosując zasady Rozmiaru Tuneli, ale ignorując inne zwykłe ograniczenia. Troglodyta będzie mieć następujące stat: MVT 2, CBT 1, DEF 5. Jest Frantic i musi być rozpatrywany indywidualnie podczas walki (tak jak Demon). Umieść żeton Tough Troglodyty obok jego figurki" Ta karta nie pozwala na ignorowanie zasady wielkości tunelu!
Ad07 - W trakcie aktywacji, kolejność czynności takich jak ruch czy walka jest dowolna. Ani walka ani ruch nie jest konieczny. Jeżeli nie wykonałeś jeszcze ruchu to po walce możesz to zrobić.
Ad08 - Tu działa zwykła Zasada Blokowania, aby opuścić kafel, liczba twoich wojowników musi być równa lub większa od liczby wojowników przeciwnika. Ludzie mogą opuścić ten kafel.
Ad09 - Tu działa talent "Impressive" Wojownik z tym talentem może przeszkodzić wszystkim wrogom w opuszczeniu kafla na którym się znajduje. Ludzie nie mogą opuścić tego kafla. Muszą zabić Demona.
Ad10 - Oczywiście że nie może! (demon jest Impressive - zapobiega opuszczeniu tego kafla przez wszystkich wrogów)
Ad01 - Na kartach jest napisane kiedy je stosować, posiadasz więc możesz zagrać w najbliższej Fazie Akcji Demona.
Ad02 - Pojedynczo, jak Ludzie.
Ad03 - "A Taste for Blood" Podczas aktualnej Fazy Zagrożenia możesz wystawić Troglodytów na kaflach, na których znajdują się wojownicy Ludzi, ale możesz wejść tylko przez niezbadane wyjście. Pamiętaj o zasadzie Wielkości Tunelu, do 3 wojowników każdej ze stron (czasem do 5, kafle exit i pentagram), przy okazji - wystawienie Troglodyty nie jest ruchem. Po wystawieniu mogą się normalnie poruszać.
Ad04 - Kafel z wyjściem nie jest dokładany kiedy kostka wskazuje 10, lecz dopiero jako następny.
Ad05 - Nie może, "Tight Tunnel" może pomieścić tylko jednego wojownika każdej ze stron.
Ad06 - Karta mówi: "Zagraj tę kartę podczas fazy Zagrożenia. Umieść Tough Troglodytę na wybranym kaflu, stosując zasady Rozmiaru Tuneli, ale ignorując inne zwykłe ograniczenia. Troglodyta będzie mieć następujące stat: MVT 2, CBT 1, DEF 5. Jest Frantic i musi być rozpatrywany indywidualnie podczas walki (tak jak Demon). Umieść żeton Tough Troglodyty obok jego figurki" Ta karta nie pozwala na ignorowanie zasady wielkości tunelu!
Ad07 - W trakcie aktywacji, kolejność czynności takich jak ruch czy walka jest dowolna. Ani walka ani ruch nie jest konieczny. Jeżeli nie wykonałeś jeszcze ruchu to po walce możesz to zrobić.
Ad08 - Tu działa zwykła Zasada Blokowania, aby opuścić kafel, liczba twoich wojowników musi być równa lub większa od liczby wojowników przeciwnika. Ludzie mogą opuścić ten kafel.
Ad09 - Tu działa talent "Impressive" Wojownik z tym talentem może przeszkodzić wszystkim wrogom w opuszczeniu kafla na którym się znajduje. Ludzie nie mogą opuścić tego kafla. Muszą zabić Demona.
Ad10 - Oczywiście że nie może! (demon jest Impressive - zapobiega opuszczeniu tego kafla przez wszystkich wrogów)
- ananas
- Posty: 126
- Rejestracja: 03 sty 2010, 19:38
- Lokalizacja: Ostrów Wielkopolski
- Been thanked: 4 times
Re: Claustrophobia
Wielkie dzięki za odpowiedzi. Szacuneczek dla was Panowie za poświęcony czas. I jeszcze jedno na koniec. Gracie tak, że można człowiekiem nic nie robić podczas Akcji Ludzi?
Piękniej wygląda żołnierz poległy w bitwie niż wolny w ucieczce.
Re: Claustrophobia
W instrukcji jest napisane że, walka/ruch nie są konieczne.
Przepraszam Cię, nie chcę zgrywać cwaniaka, ale czy zaglądałeś do instrukcji?
Przepraszam Cię, nie chcę zgrywać cwaniaka, ale czy zaglądałeś do instrukcji?
- ananas
- Posty: 126
- Rejestracja: 03 sty 2010, 19:38
- Lokalizacja: Ostrów Wielkopolski
- Been thanked: 4 times
Re: Claustrophobia
Sadzisz się. Znasz dobrze język angielski. Ja niestety nie znam i całą instrukcję starałem się przetłumaczyć sam. Nawet wysłałem kiedyś tam do Ciebie wiadomość na Pw ale, że jesteś cwaniakiem to się nie odezwałeś. Z tych wszystkich odpowiedzi widzę, że tak źle ze mną nie jest, coś tam czaje. No i ja chciałbym żeby to forum właśnie tak mi służyło.Ajgor pisze:W instrukcji jest napisane że, walka/ruch nie są konieczne.
Przepraszam Cię, nie chcę zgrywać cwaniaka, ale czy zaglądałeś do instrukcji?
Piękniej wygląda żołnierz poległy w bitwie niż wolny w ucieczce.
Re: Claustrophobia
Nie bardzo łapię co masz na myśli pisząc "Sadzisz się".
Nie odpisałem, bo byłem z Rodziną w górach, a wiadomości usunąłeś.
Staram się powiedzieć że prawie cała gra została przetłumaczona na PL. Karty, instrukcja, plansza demona, karta pomocy i parę scenariuszy.
Ja Ciebie nie potępiam za brak znajomości angielskiego, możesz przeczytać zasady po polsku.
Właśnie z myślą o takich jak Ty, robiłem to tłumaczenie kart i kilku innych elementów.
Nie odpisałem, bo byłem z Rodziną w górach, a wiadomości usunąłeś.
Staram się powiedzieć że prawie cała gra została przetłumaczona na PL. Karty, instrukcja, plansza demona, karta pomocy i parę scenariuszy.
Ja Ciebie nie potępiam za brak znajomości angielskiego, możesz przeczytać zasady po polsku.
Właśnie z myślą o takich jak Ty, robiłem to tłumaczenie kart i kilku innych elementów.
Re: Claustrophobia
Czy poza "Infection" i "Lost" sa jakies inne scenariusze przetlumaczone ?
Jesli tak prosilbym o jakis namiar na nie.
Jesli tak prosilbym o jakis namiar na nie.
- Tycjan
- Posty: 3200
- Rejestracja: 23 sty 2008, 22:14
- Lokalizacja: Opole
- Has thanked: 44 times
- Been thanked: 32 times
- Kontakt:
Re: Claustrophobia
Będzie Howls. Garg skończył już tłumaczyć, jak zrobię wersję "graficzną" to będzie on-line.
# ZnadPlanszy.pl - tutaj piszę: http://miroslawgucwa.znadplanszy.pl | NAJWIĘKSZA baza premier i zapowiedzi gier wydanych po polsku: http://Premiery.ZnadPlanszy.pl
- Filippos
- Posty: 2466
- Rejestracja: 02 sty 2007, 16:54
- Lokalizacja: Wawa, sercem w Wawie, nogą w wawie i innymi częściami ciała też;))
- janekbossko
- Posty: 2614
- Rejestracja: 09 lut 2006, 21:44
- Lokalizacja: Szczecin
- Has thanked: 26 times
- Been thanked: 27 times
Re: Claustrophobia
swietna recenzja! Zgadzam sie z nia w 100%
mam pytanie do osoby ktora zrobila tlumaczenie kart i planszy. Czy rozmair po wydruku planszy pokrywa sie z oryginalem?
mam pytanie do osoby ktora zrobila tlumaczenie kart i planszy. Czy rozmair po wydruku planszy pokrywa sie z oryginalem?
Re: Claustrophobia
dzisiaj pierwsza gra za mną rozgryweczka pierwsza NIE zmieści się w 45 minutach... graliśmy pierwszy scenariusz - bardzo fajny chociaż wydaje mi się że ludzie mają łatwo.
W tym scenariuszu kolejny powiew powietrza można było by kłaść na dowolnym wolnym kanale dowolnego kafla w grze - to spowodowało że ludzie musieli w panice biegać przez cały labirynt (udało mi się wygrać demonami ale dopadłem Redeemera i świniaka na kaflu przed końcem).
Zmieniliśmy też jeszcze jedną nieświadomie zasadę w scenariuszu bowiem kafel z wyjściem był wtasowany do talii pojawił się jak na złość wcześniej niż 10 na kostce
Pytania:
1. Czy dary redeemera z kostką w rogu mającą 4 oczka działają dla linii akcji 4, 5 i 6 ? w instrukcji jest napisane 4+ ?
2. Czy Blessed powoduje uleczenie jednej linii która akurat była dodana danemu człowiekowi? Oprócz bosnusu MOV albo CBT.
3. Czy jeżeli ludzie się rozejdą po piekle to każdy może pójść w inną stronę i każdy może odkrywać swoje kafle?
Wydaje mi się że łatwo człowiekowi zablokować możliwości pojawiania się troglodytów... w szczególności przy krótkich scenariuszach.
pozdrawiam
p.s.
szkoda że nie zrobiłem zdjęć z sesji z biegającymi dzieciakami w tych "mrocznych" piekielnych klimatach
W tym scenariuszu kolejny powiew powietrza można było by kłaść na dowolnym wolnym kanale dowolnego kafla w grze - to spowodowało że ludzie musieli w panice biegać przez cały labirynt (udało mi się wygrać demonami ale dopadłem Redeemera i świniaka na kaflu przed końcem).
Zmieniliśmy też jeszcze jedną nieświadomie zasadę w scenariuszu bowiem kafel z wyjściem był wtasowany do talii pojawił się jak na złość wcześniej niż 10 na kostce
Pytania:
1. Czy dary redeemera z kostką w rogu mającą 4 oczka działają dla linii akcji 4, 5 i 6 ? w instrukcji jest napisane 4+ ?
2. Czy Blessed powoduje uleczenie jednej linii która akurat była dodana danemu człowiekowi? Oprócz bosnusu MOV albo CBT.
3. Czy jeżeli ludzie się rozejdą po piekle to każdy może pójść w inną stronę i każdy może odkrywać swoje kafle?
Wydaje mi się że łatwo człowiekowi zablokować możliwości pojawiania się troglodytów... w szczególności przy krótkich scenariuszach.
pozdrawiam
p.s.
szkoda że nie zrobiłem zdjęć z sesji z biegającymi dzieciakami w tych "mrocznych" piekielnych klimatach
Re: Claustrophobia
ad 1 Jesli na darze jest kostka z czterema oczkami to mozesz uzyc tego daru wylacznie z kostka o podanej liczbie oczek (4),wilczur pisze: 1. Czy dary redeemera z kostką w rogu mającą 4 oczka działają dla linii akcji 4, 5 i 6 ? w instrukcji jest napisane 4+ ?
2. Czy Blessed powoduje uleczenie jednej linii która akurat była dodana danemu człowiekowi? Oprócz bosnusu MOV albo CBT.
3. Czy jeżeli ludzie się rozejdą po piekle to każdy może pójść w inną stronę i każdy może odkrywać swoje kafle?
ad 2 Jesli linia, ktora ma uzyc w danej rundzie kompan redeemera jest zablokowana to zostaje z niej zdjety znacznik obrazenia,
ad 3 kazdy moze isc gdzie chce.
Moje pytanie: czy sa gdzies w sieci opublikowane podstawowe scenariusze z instrukcji?
Re: Claustrophobia
Moja odpowiedź: Na boardgamegeekshaman pisze:Moje pytanie: czy sa gdzies w sieci opublikowane podstawowe scenariusze z instrukcji?
B_G
files....
Blog Scenario 1: "Lost!" in Polish
Blog Scenario 1: "Lost!" - polska wersja scenariusza. Tekst na podstawie tłumaczenia Michala Mijala (Garg - BGG nick).
Blog Scenario 2: "Infection" in Polish
W poprzedniej wersji ucięło informacje o początkowym ustawieniu Ludzi.
- garg
- Posty: 4501
- Rejestracja: 16 wrz 2009, 15:26
- Lokalizacja: Warszawa/Zielonka
- Has thanked: 1455 times
- Been thanked: 1105 times
Re: Claustrophobia
Już przetłumaczyłem kolejny scenariusz (tzn. Howls!) i Tycjan po wrzuceniu w oryginalny layout powinien go lada dzień powiesić na BGG
Mam / Sprzedam/wymienię
(Może nie wystawiłem, ale też chętnie wymienię)
Najstarszy offtop świata: Ceterum censeo Carthaginem esse delendam ;-)
(Może nie wystawiłem, ale też chętnie wymienię)
Najstarszy offtop świata: Ceterum censeo Carthaginem esse delendam ;-)
- Tycjan
- Posty: 3200
- Rejestracja: 23 sty 2008, 22:14
- Lokalizacja: Opole
- Has thanked: 44 times
- Been thanked: 32 times
- Kontakt:
Re: Claustrophobia
Czekam na akceptację BGGgarg pisze:Już przetłumaczyłem kolejny scenariusz (tzn. Howls!) i Tycjan po wrzuceniu w oryginalny layout powinien go lada dzień powiesić na BGG
# ZnadPlanszy.pl - tutaj piszę: http://miroslawgucwa.znadplanszy.pl | NAJWIĘKSZA baza premier i zapowiedzi gier wydanych po polsku: http://Premiery.ZnadPlanszy.pl
Re: Claustrophobia
Czyli chcesz przez to powiedziec, ze w Twojej instrukcji sa scenariusze "Lost!" i "Infection"?wilczur pisze:Moja odpowiedź: Na boardgamegeekshaman pisze:Moje pytanie: czy sa gdzies w sieci opublikowane podstawowe scenariusze z instrukcji?
...
Blog Scenario 1: "Lost!" in Polish
...
Blog Scenario 2: "Infection" in Polish
- janekbossko
- Posty: 2614
- Rejestracja: 09 lut 2006, 21:44
- Lokalizacja: Szczecin
- Has thanked: 26 times
- Been thanked: 27 times