ZMIANY ZASAD ARKHAM HORROR I WYJAŚNIENIA z instrukcji Dunwich Horror pisze:Limit Broni i Zaklęć
(strona 15 zasad Arkham Horror)
Badacz otrzymuje bonus z Broni lub Zaklęcia (nawet takiego,
którego zasada głosi, że działa do końca walki) tylko
wtedy, gdy trzyma je w dłoniach. Badacz może zmieniać
Broń/Zaklęcia w późniejszych rundach walki, ale kiedy
przestanie „trzymać” daną kartę, to przestaje ona działać.
Podobnie jest z odświeżaniem Zaklęć (np. na początku każ-
dej rundy walki podczas Ostatecznego Starcia). Przestają
one działać i trzeba je ponownie rzucić.
Arkham Horror - pytania i wątpliwości
Re: [Pytanie] Arkham Horror - zasady
Re: [Pytanie] Arkham Horror - zasady
I wszystko jasne, dzięki za szybką reakcję.
Dopiero się uczę, proszę o wyrozumiałość.
Re: Arkham Horror
Witam wszystkich forumowiczów,
Podczas ostatniej rozgrywki w mojej ekipie zrodziły się wątpliwości, co do interpretacji zasad, których nijak nie mogliśmy my rozwiązać. Może ktoś pomoże.
Mianowicie, chodzi o możliwość jakie stwarza lokacja "Science Building" - zamiast zdarzenia można sobie wymienić 5 toughness pokonanych potworów albo 1 gate trophy na 2 clue tokeny. Czy w jednej turze gracz możne zdobyć tu więcej niż 2 tokeny? tzn. czy posiadając np. 2 bramy może je sobie wymienić na 4, 2 bramy + 5 z potworków na 6 itd....?
Druga sprawa - jakie jest właściwie działanie karty pochodzącej ze stosu "Other World Encounters" pt. "Stars are Right"? Tej. która nie ma żadnego koloru. Jest tam coś napisane o przetasowaniu stosu, ale po co, na co?
Z góry dzięki za odpowiedź.
Podczas ostatniej rozgrywki w mojej ekipie zrodziły się wątpliwości, co do interpretacji zasad, których nijak nie mogliśmy my rozwiązać. Może ktoś pomoże.
Mianowicie, chodzi o możliwość jakie stwarza lokacja "Science Building" - zamiast zdarzenia można sobie wymienić 5 toughness pokonanych potworów albo 1 gate trophy na 2 clue tokeny. Czy w jednej turze gracz możne zdobyć tu więcej niż 2 tokeny? tzn. czy posiadając np. 2 bramy może je sobie wymienić na 4, 2 bramy + 5 z potworków na 6 itd....?
Druga sprawa - jakie jest właściwie działanie karty pochodzącej ze stosu "Other World Encounters" pt. "Stars are Right"? Tej. która nie ma żadnego koloru. Jest tam coś napisane o przetasowaniu stosu, ale po co, na co?
Z góry dzięki za odpowiedź.
- poooq
- Posty: 1241
- Rejestracja: 28 lut 2009, 22:04
- Lokalizacja: Warszawa Wesoła
- Has thanked: 134 times
- Been thanked: 61 times
Re: Arkham Horror
Witamy serdecznie!
Z zasady specjalnej lokacji możesz skorzystać tylko raz na turę, poświęcając na to fazę spotkań; czyli możesz uzyskać tylko 2 clue tokeny na raz...
Co do karty "Stars are Right", chodzi tam o przetasowanie karty i wylosowanie jednej z nich, po to, żeby Badacze nie byli pewni tego, co może ich spotkać podczas podróży po innych rzeczywistościach (powtórka ciężkich kart).
Z zasady specjalnej lokacji możesz skorzystać tylko raz na turę, poświęcając na to fazę spotkań; czyli możesz uzyskać tylko 2 clue tokeny na raz...
Co do karty "Stars are Right", chodzi tam o przetasowanie karty i wylosowanie jednej z nich, po to, żeby Badacze nie byli pewni tego, co może ich spotkać podczas podróży po innych rzeczywistościach (powtórka ciężkich kart).
Po co piać, gdy można grać?
Odkrycie roku 2019: nie każdego interesuje moje zdanie.
Odkrycie roku 2019: nie każdego interesuje moje zdanie.
- Ink
- Administrator
- Posty: 2820
- Rejestracja: 17 gru 2007, 09:53
- Lokalizacja: Lublin
- Has thanked: 105 times
- Been thanked: 160 times
- Kontakt:
Re: Arkham Horror
Krótko mówiąc chodzi o przetasowanie wszystkich kart, włącznie z tymi już odrzuconymi. Tak jak napisał poooq - po to, by możliwa była powtórka. Szczególnie istotne, jeśli znasz dobrze karty i jesteś w stanie zorientować się, co już poszło, a co jeszcze nie.
Games Fanatic -/- Gradanie -/- Za dużo gier
O ile wyraźnie nie zaznaczono inaczej, powyższa wypowiedź nie jest stanowiskiem moderacji lub administracji forum.
O ile wyraźnie nie zaznaczono inaczej, powyższa wypowiedź nie jest stanowiskiem moderacji lub administracji forum.
- vaski
- Posty: 670
- Rejestracja: 13 kwie 2009, 13:34
- Lokalizacja: Rawicz
- Has thanked: 3 times
- Been thanked: 7 times
Re: Arkham Horror
Dawno mnie tutaj nie było i przez dłuższy czas nie miałem dostępu zarówno do HA jak i internetu pragnę dla potomności wprowadzić trochę zamieszania. Na zadane pytanie dostałem taką oto odpowiedź
Piszecie tak:
>>
P: Czemu Badacz zostaje Wstrzymany jeżeli Brama otworzy
się w miejscu, w którym przebywa, ale nie zostaje Wstrzymany
jeśli sam wejdzie w Bramę?
O: Jeśli Badacz nie zostałby Wstrzymany przez otwarcie
Bramy w miejscu, gdzie przebywa, to mógłby przejść przez
Inny Świat mając tylko jedno spotkanie, a nie dwa.
Proszę o weryfikację poniższych punktów:
1A. Wchodzę na Pole gdzie znajduję się potwór (Ramka żołta) i brama, wykonuję unik zakończony sukcesem przenoszę znacznik badacza na 1 pole w Innych Światach i ciągnę pierwszą kartę wykonuję polecenia zawarte na niej tura się kończy.
1B. Wchodzę na Pole gdzie znajduję się potwór (Ramka żołta) i brama, wykonuję unik niestety zakończony niepowodzeniem i dochodzi do walki niestety nie mogę sobie z nim poradzić i próbuję ucieczki która kończy się sukcesem (jako, że doszło do Walki pozostawiam swój znacznik badacza na polu z bramą). Kolejna tura unikam potwora =>sukces przenoszę badacza na 1 pole w Innych Światach i ciągnę pierwszą kartę wykonuję polecenia zawarte na niej tura się kończy.
2. Przechodzę na drugie pole Innych Światów ciągnę kartę stosuję się do wszystkich poleceń tura się kończy.
3. Wracam do Arkham i zgodnie z instrukcją kładę znacznik eksploracji pod bohaterem i ignoruję potwora i próbuję zamykać bramę niestety nie udało się koniec tury.
4. Unikam potwora niestety dochodzi do walki jako że nie mam szans próbuję ucieczki sukces ale jako że walczyłem. Walka była rozpoczęta, nie ruszam się z pola, koniec tury.
5. Unikam potwora sukces, mogę próbować zamknąć bramę.
Czy mogę zamykać bramę podczas punktu nr4?
Pozdrawiam
Vaski
Piszecie tak:
Nie do końca mogę się z tym zgodzić gdyż uważam że nie ma możliwości na 3 spotkania w Innych Światach, nawet FAQ do HA (DunwichHorror) o tym mówi:Ink pisze:A fazie spotkan Arkham brama wciaga Cie w zaswiaty (i przewraca). W nastepujacej po niej fazie spotkan w zaswiatach masz tam spotkanie (pierwsze spotkanie).vaski pisze:O co codzi z tymi 3 kartami zaświatów ??Ink pisze: Moze sie jednak zdarzyc tak, ze brama otworzy sie na skutek jakiejs karty spotkan z Arkham. Wtedy jest niewesolo - 3 karty zaswiatow (bo w tej rundziej tez sie zalapie).
W nastepnej rundzie w fazie ruchu wstajesz, a w fazie spotkan masz spotkanie (drugie spotkanie)
Wreszcie w kolejnej rundzie przechodzisz na drugie pole zaswiatow i w fazie spotkan masz trzecie juz spotkanie.
O ile jeszcze zyjesz.
>>
P: Czemu Badacz zostaje Wstrzymany jeżeli Brama otworzy
się w miejscu, w którym przebywa, ale nie zostaje Wstrzymany
jeśli sam wejdzie w Bramę?
O: Jeśli Badacz nie zostałby Wstrzymany przez otwarcie
Bramy w miejscu, gdzie przebywa, to mógłby przejść przez
Inny Świat mając tylko jedno spotkanie, a nie dwa.
Proszę o weryfikację poniższych punktów:
1A. Wchodzę na Pole gdzie znajduję się potwór (Ramka żołta) i brama, wykonuję unik zakończony sukcesem przenoszę znacznik badacza na 1 pole w Innych Światach i ciągnę pierwszą kartę wykonuję polecenia zawarte na niej tura się kończy.
1B. Wchodzę na Pole gdzie znajduję się potwór (Ramka żołta) i brama, wykonuję unik niestety zakończony niepowodzeniem i dochodzi do walki niestety nie mogę sobie z nim poradzić i próbuję ucieczki która kończy się sukcesem (jako, że doszło do Walki pozostawiam swój znacznik badacza na polu z bramą). Kolejna tura unikam potwora =>sukces przenoszę badacza na 1 pole w Innych Światach i ciągnę pierwszą kartę wykonuję polecenia zawarte na niej tura się kończy.
2. Przechodzę na drugie pole Innych Światów ciągnę kartę stosuję się do wszystkich poleceń tura się kończy.
3. Wracam do Arkham i zgodnie z instrukcją kładę znacznik eksploracji pod bohaterem i ignoruję potwora i próbuję zamykać bramę niestety nie udało się koniec tury.
4. Unikam potwora niestety dochodzi do walki jako że nie mam szans próbuję ucieczki sukces ale jako że walczyłem. Walka była rozpoczęta, nie ruszam się z pola, koniec tury.
5. Unikam potwora sukces, mogę próbować zamknąć bramę.
Czy mogę zamykać bramę podczas punktu nr4?
Pozdrawiam
Vaski
Re: Arkham Horror
Oczywiście! To, że doszło do walki i uciekłeś nic nie zmienia. Podpunkt 1B jest błędy, po ucieczce przechodzisz przez bramę, nie czekasz do następnej tury. Naturalnie należy pamiętać, że po nieudanym uniku otrzymujesz obrażenia!
Ostatnio zmieniony 22 lut 2010, 22:05 przez sirafin, łącznie zmieniany 2 razy.
- vaski
- Posty: 670
- Rejestracja: 13 kwie 2009, 13:34
- Lokalizacja: Rawicz
- Has thanked: 3 times
- Been thanked: 7 times
Re: Arkham Horror
Czy ten podpunkt jest poprawny czy kartę w innych światach ciągnie się dopiero w kolejnej turze?
1A. Wchodzę na Pole gdzie znajduję się potwór (Ramka żołta) i brama, wykonuję unik zakończony sukcesem przenoszę znacznik badacza na 1 pole w Innych Światach i ciągnę pierwszą kartę wykonuję polecenia zawarte na niej tura się kończy.
Na punkt nr 4 pozwalam sobie sam odpowiedzieć biorąc pod uwagę to co mi napisałeś.
4. Unikam potwora niestety dochodzi do walki jako że nie mam szans próbuję ucieczki sukces i w tej samej turze gry zamykam bramę gdyż walka odbywała się w fazie ruchu, a brama jest zamykana w kolejnej fazie czyli fazie spotkań. Koniec tury.
Teraz najlepsze.
Udaje mi się zamknąć i zapieczętować bramę co robię z tym nieszczęsnym potworem z żółtą ramką i moim badaczem? Przesuwam je na najbliższą ulicę?
Proszę o kolejną wersyfikację mojej interpretacji zarówno punkt 1A jak i zmodyfikowany punkt 4
1A. Wchodzę na Pole gdzie znajduję się potwór (Ramka żołta) i brama, wykonuję unik zakończony sukcesem przenoszę znacznik badacza na 1 pole w Innych Światach i ciągnę pierwszą kartę wykonuję polecenia zawarte na niej tura się kończy.
Na punkt nr 4 pozwalam sobie sam odpowiedzieć biorąc pod uwagę to co mi napisałeś.
4. Unikam potwora niestety dochodzi do walki jako że nie mam szans próbuję ucieczki sukces i w tej samej turze gry zamykam bramę gdyż walka odbywała się w fazie ruchu, a brama jest zamykana w kolejnej fazie czyli fazie spotkań. Koniec tury.
Teraz najlepsze.
Udaje mi się zamknąć i zapieczętować bramę co robię z tym nieszczęsnym potworem z żółtą ramką i moim badaczem? Przesuwam je na najbliższą ulicę?
Proszę o kolejną wersyfikację mojej interpretacji zarówno punkt 1A jak i zmodyfikowany punkt 4
Re: Arkham Horror
Druga sprawa
Myślę, że teraz już nie będzie żadnych wątpliwości. A spotkań w Innych Światach może być nawet więcej niż trzy
Ink pisze:Moze sie jednak zdarzyc tak, ze brama otworzy sie na skutek jakiejs karty spotkan z Arkham. Wtedy jest niewesolo - 3 karty zaswiatow (bo w tej rundziej tez sie zalapie).
Jeden fragment tyczy się otwracia bramy w FAZIE MITÓW a to zupełnie inna sytuacja niż wciągnięcie przez bramę w FAZIE SPOTKAŃ W ARKHAM.vaski pisze:Nie do końca mogę się z tym zgodzić gdyż uważam że nie ma możliwości na 3 spotkania w Innych Światach, nawet FAQ do HA (DunwichHorror) o tym mówi:
>>
P: Czemu Badacz zostaje Wstrzymany jeżeli Brama otworzy
się w miejscu, w którym przebywa, ale nie zostaje Wstrzymany
jeśli sam wejdzie w Bramę?
O: Jeśli Badacz nie zostałby Wstrzymany przez otwarcie
Bramy w miejscu, gdzie przebywa, to mógłby przejść przez
Inny Świat mając tylko jedno spotkanie, a nie dwa.
TURA1
Faza Utrzymania
Faza Ruchu
Faza Spotkań w Arkham: brama wciąga Badacza, badacz Wstrzymany
Faza Spotkań w Innych Światach: 1 Spotkanie
Faza Mitów
TURA2
Faza Utrzymania
Faza Ruchu: Badacz podnosi się
Faza Spotkań w Arkham
Faza Spotkań w Innych Światach: 2 Spotkanie
Faza Mitów
TURA3
Faza Utrzymania
Faza Ruchu: Badacz przechodzi na II Pole
Faza Spotkań w Arkham
Faza Spotkań w Innych Światach: [II Pole] 3 Spotkanie
Faza Mitów
TURA1
Faza Utrzymania
Faza Ruchu
Faza Spotkań w Arkham
Faza Spotkań w Innych Światach
Faza Mitów: brama wciąga Badacza, badacz Wstrzymany
TURA2
Faza Utrzymania
Faza Ruchu: Badacz podnosi się
Faza Spotkań w Arkham
Faza Spotkań w Innych Światach: 1 Spotkanie
Faza Mitów
TURA3
Faza Utrzymania
Faza Ruchu: Badacz przechodzi na II Pole
Faza Spotkań w Arkham
Faza Spotkań w Innych Światach: [II Pole] 2 Spotkanie
Faza Mitów
Myślę, że teraz już nie będzie żadnych wątpliwości. A spotkań w Innych Światach może być nawet więcej niż trzy
Re: Arkham Horror
Takvaski pisze:1A. Wchodzę na Pole gdzie znajduję się potwór (Ramka żołta) i brama, wykonuję unik zakończony sukcesem przenoszę znacznik badacza na 1 pole w Innych Światach i ciągnę pierwszą kartę wykonuję polecenia zawarte na niej tura się kończy.
Takvaski pisze:Na punkt nr 4 pozwalam sobie sam odpowiedzieć biorąc pod uwagę to co mi napisałeś.
4. Unikam potwora niestety dochodzi do walki jako że nie mam szans próbuję ucieczki sukces i w tej samej turze gry zamykam bramę gdyż walka odbywała się w fazie ruchu, a brama jest zamykana w kolejnej fazie czyli fazie spotkań. Koniec tury.
Nie. Na ulicę Badacze/Potwory przesuwani są tylko w przypadku gdy LOKACJA jest zamknięta (żeton zabitych deskami drzwi) a nie brama. Pieczęcie nie odstraszają potworów! Na obszarze z pieczęcią nie POJAWI (zmaterializuje) się Brama/Potwór, ale Potwór może tam wejść np. z ulicy (Ogar z Tindalos).vaski pisze:Udaje mi się zamknąć i zapieczętować bramę co robię z tym nieszczęsnym potworem z żółtą ramką i moim badaczem? Przesuwam je na najbliższą ulicę?
- vaski
- Posty: 670
- Rejestracja: 13 kwie 2009, 13:34
- Lokalizacja: Rawicz
- Has thanked: 3 times
- Been thanked: 7 times
Re: Arkham Horror
Dziękuje bardzo za rozwianie wątpliwości i muszę iść przyznać żonie rację, do tej pory upierałem się, że na 1A potrzebne są dwie tury tzn:sirafin pisze:Takvaski pisze:1A. Wchodzę na Pole gdzie znajduję się potwór (Ramka żołta) i brama, wykonuję unik zakończony sukcesem przenoszę znacznik badacza na 1 pole w Innych Światach i ciągnę pierwszą kartę wykonuję polecenia zawarte na niej tura się kończy.
4. Na ulicę Badacze/Potwory przesuwani są tylko w przypadku gdy LOKACJA jest zamknięta (żeton zabitych deskami drzwi) a nie brama. Pieczęcie nie odstraszają potworów! Na obszarze z pieczęcią nie POJAWI (zmaterializuje) się Brama/Potwór, ale Potwór może tam wejść np. z ulicy (Ogar z Tindalos).
Tura nr 1
Wchodzę na Pole gdzie znajduję się potwór (Ramka żołta) i brama, wykonuję unik zakończony sukcesem przenoszę znacznik badacza na 1 pole w Innych Światach, koniec tury.
Tura nr 2
Ciągnę pierwszą kartę wykonuję polecenia zawarte na niej tura się kończy.
Ad. 4. Rozumiem że po zapieczętowaniu bramy, zgarnięciu jej jako trofeum w kolejnej turze będę musiał znów borykać się z maszkarą w żółtej ramce i znów gdy dojdzie do walki i przeżyję (uda mi się unik) to mogę tylko pociągnąć kartę opowiadającą kolorowi obszaru na którym stoję w fazie spotkań.
Jeszcze jedno w fazie mitów wylosowana zostaje karta Wielki Rytuał (Pogłoska) która mówi iż w przypadku nie spełnienia warunku zawartego na niej w każdej kolejnej turze należy ciągnąć dwie karty mitów, jednak z pierwszej karty należy rozpatrzyć tylko ustęp o otwarciu bramy. Moje pytanie to: czy pomimo tego, że jest napisane na karcie Pogłosek iż ma się otworzyć tylko brama to i tak losuję potwora?
Część kart mitów (Nagłówek) posiada zapis iż pojawiają się dodatkowe potwory na ulicy X to czy te potwory się poruszają w tej fazie mitów w której pojawiają? Wdaje mi się że nie, a możliwość ruchu mają wszystkie maszkary włącznie z tą która zajmuje świeżo otwartą bramę.
Re: Arkham Horror
Zgadza się. Należy po prostu zawsze pamiętać, że koniec Fazy, nie oznacza automatycznie końca Tury. Jeśli w danej Fazie badacz jest w odpowiednim miejscu, to rozgrywa normalnie daną Fazę (nawet jeśli w poprzedniej Fazie też coś robił)vaski pisze:Ad. 4. Rozumiem że po zapieczętowaniu bramy, zgarnięciu jej jako trofeum w kolejnej turze będę musiał znów borykać się z maszkarą w żółtej ramce i znów gdy dojdzie do walki i przeżyję (uda mi się unik) to mogę tylko pociągnąć kartę opowiadającą kolorowi obszaru na którym stoję w fazie spotkań.
Otwarcie bramy ma niestety swoje konsekwencje, w przypadku spotęgowania to nawet nie jednego potwora losujeszvaski pisze:Jeszcze jedno w fazie mitów wylosowana zostaje karta Wielki Rytuał (Pogłoska) która mówi iż w przypadku nie spełnienia warunku zawartego na niej w każdej kolejnej turze należy ciągnąć dwie karty mitów, jednak z pierwszej karty należy rozpatrzyć tylko ustęp o otwarciu bramy. Moje pytanie to: czy pomimo tego, że jest napisane na karcie Pogłosek iż ma się otworzyć tylko brama to i tak losuję potwora?
Nie, treść karty jest rozpatrywana NA KOŃCU Fazy Mitów (a więc już po ruchu potowrów)vaski pisze:Część kart mitów (Nagłówek) posiada zapis iż pojawiają się dodatkowe potwory na ulicy X to czy te potwory się poruszają w tej fazie mitów w której pojawiają? Wdaje mi się że nie, a możliwość ruchu mają wszystkie maszkary włącznie z tą która zajmuje świeżo otwartą bramę.
1. Ustęp z otwarciem bramy (nowa brama + potwór, lub spotęgowanie potworów)
2. Umieszczenie Wskazówki
3. Ruch potworów
4. Treść karty
- vaski
- Posty: 670
- Rejestracja: 13 kwie 2009, 13:34
- Lokalizacja: Rawicz
- Has thanked: 3 times
- Been thanked: 7 times
Re: Arkham Horror
Graliśmy wczoraj późnym wieczorem, dziękuję Ci sirafin za rozwianie wątpliwości, naprawdę świetna gra (oby tylko nie znudziła się szybko).
Ps. Wyciągnąłem wczoraj kartę Whisky co ona daje bo tekst na niej zawarty jest dla mnie nie zrozumiały?
Ps. Wyciągnąłem wczoraj kartę Whisky co ona daje bo tekst na niej zawarty jest dla mnie nie zrozumiały?
- Don Simon
- Moderator
- Posty: 5623
- Rejestracja: 10 wrz 2005, 16:28
- Lokalizacja: Warszawa, sercem w Jozefowie ;-)
- Been thanked: 1 time
Re: Arkham Horror
Przenosze do odpowiedniego dzialu.
Każdy może,prawda, krytykować, a mam wrażenie, że dopuszczenie do krytyki, panie, tu nikomu tak nie podoba się.Tak więc z punktu, mając na uwadze, że ewentualna krytyka może być, tak musimy zrobić, żeby tej krytyki nie było, tylko aplauz i zaakceptowanie.
- Ink
- Administrator
- Posty: 2820
- Rejestracja: 17 gru 2007, 09:53
- Lokalizacja: Lublin
- Has thanked: 105 times
- Been thanked: 160 times
- Kontakt:
Re: Arkham Horror
vaski pisze:Ps. Wyciągnąłem wczoraj kartę Whisky co ona daje bo tekst na niej zawarty jest dla mnie nie zrozumiały?
Discard Whiskey to reduce any Sanity loss by 1.
Czyli - możesz odrzucić tę kartę w momencie, kiedy jakiś efekt powoduje u Ciebie utratę poczytalności, aby tę utratę obniżyć o jeden.
Games Fanatic -/- Gradanie -/- Za dużo gier
O ile wyraźnie nie zaznaczono inaczej, powyższa wypowiedź nie jest stanowiskiem moderacji lub administracji forum.
O ile wyraźnie nie zaznaczono inaczej, powyższa wypowiedź nie jest stanowiskiem moderacji lub administracji forum.
Re: Arkham Horror
Przykładowo, jeśli z jakiegoś powodu twój Badacz ma stracić 3 punkty Poczytalności, to możesz odrzucić tak:
lub tak:
lub tak:
- vaski
- Posty: 670
- Rejestracja: 13 kwie 2009, 13:34
- Lokalizacja: Rawicz
- Has thanked: 3 times
- Been thanked: 7 times
Re: Arkham Horror
Dziś pierwszy raz pokonaliśmy z żoną przedwiecznego Dziękuję chłopaki jednak zrodziło się kolejne pytanie
Czy zawsze w fazie ruchu należy wykonywać ruch lub walczyć z potworem (pomijam sytuację powrotu z innych światów z znacznikiem eksploracji i bramą pod badaczem)?
1. Chodzi mi dokładnie o taką sytuację. Ląduję w szpitalu św Marii otrzymuję tam tylko 1 żeton wytrzymałości (nie mam pieniędzy na zakup punktów życia). Na ulicy przed szpitalem zebrały się 3 mocne potwory czy mogę stać tam przez kilka tur (pomijam fazę ruchu) i odzyskiwać w każdej fazie spotkań 1 żeton?
2. Podobna sytuacja to czy można wejść i wyjść z tego samego obszaru w tej samej fazie ruchu? (wyskoczyć na ulicę i wrócić na ten sam obszar by np odzyskać 1 punkt życia w szpitalu w fazie spotkań)
3. W zaświatach straciłem wszystkie punkty wytrzymałości, a został mi 1 punkt poczytalności z 4. Zgodnie z zasadami stałem się Zagubionym w Czasie i Przestrzeni i wylądowałem na stosownym polu, to czy wówczas otrzymuję 1 punkt wytrzymałości i 1 punkt poczytalności?
Pozdrawiam
Vaski
Czy zawsze w fazie ruchu należy wykonywać ruch lub walczyć z potworem (pomijam sytuację powrotu z innych światów z znacznikiem eksploracji i bramą pod badaczem)?
1. Chodzi mi dokładnie o taką sytuację. Ląduję w szpitalu św Marii otrzymuję tam tylko 1 żeton wytrzymałości (nie mam pieniędzy na zakup punktów życia). Na ulicy przed szpitalem zebrały się 3 mocne potwory czy mogę stać tam przez kilka tur (pomijam fazę ruchu) i odzyskiwać w każdej fazie spotkań 1 żeton?
2. Podobna sytuacja to czy można wejść i wyjść z tego samego obszaru w tej samej fazie ruchu? (wyskoczyć na ulicę i wrócić na ten sam obszar by np odzyskać 1 punkt życia w szpitalu w fazie spotkań)
3. W zaświatach straciłem wszystkie punkty wytrzymałości, a został mi 1 punkt poczytalności z 4. Zgodnie z zasadami stałem się Zagubionym w Czasie i Przestrzeni i wylądowałem na stosownym polu, to czy wówczas otrzymuję 1 punkt wytrzymałości i 1 punkt poczytalności?
Pozdrawiam
Vaski
Re: Arkham Horror
Tak. Nie ma obowiązku przemieszczania się w Fazie Ruchu.vaski pisze:Dziś pierwszy raz pokonaliśmy z żoną przedwiecznego Dziękuję chłopaki jednak zrodziło się kolejne pytanie
Czy zawsze w fazie ruchu należy wykonywać ruch lub walczyć z potworem (pomijam sytuację powrotu z innych światów z znacznikiem eksploracji i bramą pod badaczem)?
1. Chodzi mi dokładnie o taką sytuację. Ląduję w szpitalu św Marii otrzymuję tam tylko 1 żeton wytrzymałości (nie mam pieniędzy na zakup punktów życia). Na ulicy przed szpitalem zebrały się 3 mocne potwory czy mogę stać tam przez kilka tur (pomijam fazę ruchu) i odzyskiwać w każdej fazie spotkań 1 żeton?
Można, choć bardzo rzadko jest ku temu powód. Możesz wyjaśnić skąd to pytanie?vaski pisze:2. Podobna sytuacja to czy można wejść i wyjść z tego samego obszaru w tej samej fazie ruchu? (wyskoczyć na ulicę i wrócić na ten sam obszar by np odzyskać 1 punkt życia w szpitalu w fazie spotkań)
Tak, ale w polskiej instrukcji jest to strasznie niezręcznie przetłumaczone i może być rozumiane jako dodanie dwóch żetonów. Odzyskujesz oczywiście tylko punkt tego atrybutu który spadł do 0. Poprawne tłumaczenie powinno brzmieć: "Jego Wytrzymałość i Poczytalność są przywracane do minimalnej wratości 1"vaski pisze:3. W zaświatach straciłem wszystkie punkty wytrzymałości, a został mi 1 punkt poczytalności z 4. Zgodnie z zasadami stałem się Zagubionym w Czasie i Przestrzeni i wylądowałem na stosownym polu, to czy wówczas otrzymuję 1 punkt wytrzymałości i 1 punkt poczytalności?
Pozdrawiam
Vaski
Jeśli Arkham przypadło wam do gustu, polecam zajrzeć na Manufakturę
- vaski
- Posty: 670
- Rejestracja: 13 kwie 2009, 13:34
- Lokalizacja: Rawicz
- Has thanked: 3 times
- Been thanked: 7 times
Re: Arkham Horror
Oczywiście, miało by to rację bytu gdyby przemieszczenie bohatera po planszy Arkham było konieczne. Odpowiedź otrzymałem w wcześniejszym podpunkcie, więc tematu nie masirafin pisze: choć bardzo rzadko jest ku temu powód. Możesz wyjaśnić skąd to pytanie?
Miałem od razu pytać czy należy wykorzystywać wszystkie punkty ruchu, ale jest to już niekonieczne, bo skoro można stać w fazie ruchu to i można przesunąć się o 1,2,3,4,5.. max ilość pół równą szybkości bohatera.
Kurczę kolejną wątpliwość podsunęła żona
Jak tracę wszystkie punkty np. wytrzymałości to odrzucam honoraria, połowę wszystkich wskazówek zaokrąglając w dół, to samo dotyczy przedmiotów, ale czy bierze się pod uwagę przedmioty z stałego ekwipunku (te wyszczególnione jako stały ekwipunek postaci), czy tylko te dodatkowe, a może wszystkie?
- Olgierdd
- Posty: 1836
- Rejestracja: 23 lut 2010, 15:25
- Lokalizacja: Gdańsk
- Has thanked: 80 times
- Been thanked: 92 times
Re: Arkham Horror
Dotyczy to wszystkich przedmiotów. Przedmioty które postać otrzymuje na początku gry również można stracić/pozbyć się.vaski pisze:Kurczę kolejną wątpliwość podsunęła żona
Jak tracę wszystkie punkty np. wytrzymałości to odrzucam honoraria, połowę wszystkich wskazówek zaokrąglając w dół, to samo dotyczy przedmiotów, ale czy bierze się pod uwagę przedmioty z stałego ekwipunku (te wyszczególnione jako stały ekwipunek postaci), czy tylko te dodatkowe, a może wszystkie?
pozdrawiam
Re: Arkham Horror
To dodam tylko, że takie działanie ma sens, jeśli chcemy wymienić się ekwipunkiem z innym Badaczem, a drugi Badacz nie ma dość punktów ruchu by przyjść do nas.vaski pisze:Oczywiście, miało by to rację bytu gdyby przemieszczenie bohatera po planszy Arkham było konieczne. Odpowiedź otrzymałem w wcześniejszym podpunkcie, więc tematu nie masirafin pisze: choć bardzo rzadko jest ku temu powód. Możesz wyjaśnić skąd to pytanie?
Re: Arkham Horror
A ja mam takie pytanie. Jak otwiera się szczelina (z dodatku kingsport) ciągnie się kartę mitów żeby ją gdzieś ulokować. Co się dzieje gdy na przykład wylosuje się brama z dunwitch ? Otwiera się tam czy ciągnie się następną dopóki nie dojdzie w arkham ? Jeśli może się otworzyć w dunwitch to może dojść do dziwnej sytuacji: szczelina sobie idzie, idzie aż dojdzie do zawirowania i co wtedy ? Do zawirowania o ile dobrze pamiętam prowadzą szczałki dwóch kolorów, więc miała by spawnować potworka i doom token dodatkowo ? za każdym razem jak się porusza ? Ale z drugiej strony sie nie porusza bo stoi przed zawirowaniem i nie może iść dalej. Jak grać ?
Re: Arkham Horror
1) Hound of Tindalos - smokozord z zieloną ramką - porusza się w stronę najbliżej stojącego badacza, czy na pole z najbliżej stojącym badaczem?
2) Kiedy wchodzi się na obszar z bramą i potworem trzeba najpierw pokonać potwora, żeby wejść do bramy? Wydawało mi się, że kiedyś widziałem odpowiedź na to lamerskie pytanie, ale nie pamiętam gdzie
2) Kiedy wchodzi się na obszar z bramą i potworem trzeba najpierw pokonać potwora, żeby wejść do bramy? Wydawało mi się, że kiedyś widziałem odpowiedź na to lamerskie pytanie, ale nie pamiętam gdzie
- vaski
- Posty: 670
- Rejestracja: 13 kwie 2009, 13:34
- Lokalizacja: Rawicz
- Has thanked: 3 times
- Been thanked: 7 times
Re: Arkham Horror
1. Nie rozumiem pytania, to przecież masło-maślane jest , ale spróbuję pomóc, bo chyba po dogłębnej analizie pytania o to Ci chodziło:
viewtopic.php?f=1&t=890&p=44189&hilit=hound#p44189
2. Łapy mi opadły widząc takie lenistwo jak Twoje! Ten temat ma tylko dwie strony, nie chciało Ci się go przeczytać?? Rozumiem gdyby miał z dwadzieścia stron ale dwie....
Gdybyś nie potrafił sobie poradzić z szukaniem to:
W pierwszej kolejności unikamy potwora, walczymy, uciekamy mu. Krótko - dopiero po wymknięciu, rozprawieniu się z diabelskim nasieniem, wskakujemy do bramy.
Pozdrawiam
viewtopic.php?f=1&t=890&p=44189&hilit=hound#p44189
2. Łapy mi opadły widząc takie lenistwo jak Twoje! Ten temat ma tylko dwie strony, nie chciało Ci się go przeczytać?? Rozumiem gdyby miał z dwadzieścia stron ale dwie....
Gdybyś nie potrafił sobie poradzić z szukaniem to:
W pierwszej kolejności unikamy potwora, walczymy, uciekamy mu. Krótko - dopiero po wymknięciu, rozprawieniu się z diabelskim nasieniem, wskakujemy do bramy.
Pozdrawiam