Arkham Horror - pytania i wątpliwości

Masz wątpliwości w sprawie zasad jakiejś gry? Zamiast pisać na forum ogólnym, wyszukaj dedykowany wątek na tym podforum i w nim zadaj pytanie.
Awatar użytkownika
sirafin
Posty: 2715
Rejestracja: 21 sie 2009, 14:17
Lokalizacja: Gdańsk
Been thanked: 150 times

Re: [Pytanie] Arkham Horror - zasady

Post autor: sirafin »

ZMIANY ZASAD ARKHAM HORROR I WYJAŚNIENIA z instrukcji Dunwich Horror pisze:Limit Broni i Zaklęć
(strona 15 zasad Arkham Horror)
Badacz otrzymuje bonus z Broni lub Zaklęcia (nawet takiego,
którego zasada głosi, że działa do końca walki)
tylko
wtedy, gdy trzyma je w dłoniach. Badacz może zmieniać
Broń/Zaklęcia w późniejszych rundach walki, ale kiedy
przestanie „trzymać” daną kartę, to przestaje ona działać.
Podobnie jest z odświeżaniem Zaklęć (np. na początku każ-
dej rundy walki podczas Ostatecznego Starcia).
Przestają
one działać i trzeba je ponownie rzucić.
BECAUSE I'M BATMAN!

Moje planszówki
bshytffa
Posty: 55
Rejestracja: 31 maja 2009, 11:56
Lokalizacja: Tarnów

Re: [Pytanie] Arkham Horror - zasady

Post autor: bshytffa »

I wszystko jasne, dzięki za szybką reakcję.
Dopiero się uczę, proszę o wyrozumiałość.
LordMongo
Posty: 134
Rejestracja: 10 lis 2009, 16:18
Has thanked: 5 times
Been thanked: 7 times

Re: Arkham Horror

Post autor: LordMongo »

Witam wszystkich forumowiczów,

Podczas ostatniej rozgrywki w mojej ekipie zrodziły się wątpliwości, co do interpretacji zasad, których nijak nie mogliśmy my rozwiązać. Może ktoś pomoże.
Mianowicie, chodzi o możliwość jakie stwarza lokacja "Science Building" - zamiast zdarzenia można sobie wymienić 5 toughness pokonanych potworów albo 1 gate trophy na 2 clue tokeny. Czy w jednej turze gracz możne zdobyć tu więcej niż 2 tokeny? tzn. czy posiadając np. 2 bramy może je sobie wymienić na 4, 2 bramy + 5 z potworków na 6 itd....?
Druga sprawa - jakie jest właściwie działanie karty pochodzącej ze stosu "Other World Encounters" pt. "Stars are Right"? Tej. która nie ma żadnego koloru. Jest tam coś napisane o przetasowaniu stosu, ale po co, na co?

Z góry dzięki za odpowiedź.
Awatar użytkownika
poooq
Posty: 1241
Rejestracja: 28 lut 2009, 22:04
Lokalizacja: Warszawa Wesoła
Has thanked: 134 times
Been thanked: 61 times

Re: Arkham Horror

Post autor: poooq »

Witamy serdecznie!
Z zasady specjalnej lokacji możesz skorzystać tylko raz na turę, poświęcając na to fazę spotkań; czyli możesz uzyskać tylko 2 clue tokeny na raz...
Co do karty "Stars are Right", chodzi tam o przetasowanie karty i wylosowanie jednej z nich, po to, żeby Badacze nie byli pewni tego, co może ich spotkać podczas podróży po innych rzeczywistościach (powtórka ciężkich kart).
Po co piać, gdy można grać?
Odkrycie roku 2019: nie każdego interesuje moje zdanie.
Awatar użytkownika
Ink
Administrator
Posty: 2820
Rejestracja: 17 gru 2007, 09:53
Lokalizacja: Lublin
Has thanked: 105 times
Been thanked: 160 times
Kontakt:

Re: Arkham Horror

Post autor: Ink »

Krótko mówiąc chodzi o przetasowanie wszystkich kart, włącznie z tymi już odrzuconymi. Tak jak napisał poooq - po to, by możliwa była powtórka. Szczególnie istotne, jeśli znasz dobrze karty i jesteś w stanie zorientować się, co już poszło, a co jeszcze nie.
Games Fanatic -/- Gradanie -/- Za dużo gier
O ile wyraźnie nie zaznaczono inaczej, powyższa wypowiedź nie jest stanowiskiem moderacji lub administracji forum.
LordMongo
Posty: 134
Rejestracja: 10 lis 2009, 16:18
Has thanked: 5 times
Been thanked: 7 times

Re: Arkham Horror

Post autor: LordMongo »

Dzięki za odpowiedź!

Pozdrowienia dla wszystkich pogromców mackowatego tałatajstwa.
Niech gwiazdy (nie)będą w porządku!
Awatar użytkownika
vaski
Posty: 670
Rejestracja: 13 kwie 2009, 13:34
Lokalizacja: Rawicz
Has thanked: 3 times
Been thanked: 7 times

Re: Arkham Horror

Post autor: vaski »

Dawno mnie tutaj nie było i przez dłuższy czas nie miałem dostępu zarówno do HA jak i internetu pragnę dla potomności wprowadzić trochę zamieszania. Na zadane pytanie dostałem taką oto odpowiedź ;)
Piszecie tak:
Ink pisze:
vaski pisze:
Ink pisze: Moze sie jednak zdarzyc tak, ze brama otworzy sie na skutek jakiejs karty spotkan z Arkham. Wtedy jest niewesolo - 3 karty zaswiatow (bo w tej rundziej tez sie zalapie).
O co codzi z tymi 3 kartami zaświatów ??
A fazie spotkan Arkham brama wciaga Cie w zaswiaty (i przewraca). W nastepujacej po niej fazie spotkan w zaswiatach masz tam spotkanie (pierwsze spotkanie).
W nastepnej rundzie w fazie ruchu wstajesz, a w fazie spotkan masz spotkanie (drugie spotkanie)
Wreszcie w kolejnej rundzie przechodzisz na drugie pole zaswiatow i w fazie spotkan masz trzecie juz spotkanie.
O ile jeszcze zyjesz.
Nie do końca mogę się z tym zgodzić gdyż uważam że nie ma możliwości na 3 spotkania w Innych Światach, nawet FAQ do HA (DunwichHorror) o tym mówi:
>>
P: Czemu Badacz zostaje Wstrzymany jeżeli Brama otworzy
się w miejscu, w którym przebywa, ale nie zostaje Wstrzymany
jeśli sam wejdzie w Bramę?
O: Jeśli Badacz nie zostałby Wstrzymany przez otwarcie
Bramy w miejscu, gdzie przebywa, to mógłby przejść przez
Inny Świat mając tylko jedno spotkanie, a nie dwa.


Proszę o weryfikację poniższych punktów:
1A. Wchodzę na Pole gdzie znajduję się potwór (Ramka żołta) i brama, wykonuję unik zakończony sukcesem przenoszę znacznik badacza na 1 pole w Innych Światach i ciągnę pierwszą kartę wykonuję polecenia zawarte na niej tura się kończy.
1B. Wchodzę na Pole gdzie znajduję się potwór (Ramka żołta) i brama, wykonuję unik niestety zakończony niepowodzeniem i dochodzi do walki niestety nie mogę sobie z nim poradzić i próbuję ucieczki która kończy się sukcesem (jako, że doszło do Walki pozostawiam swój znacznik badacza na polu z bramą). Kolejna tura unikam potwora =>sukces przenoszę badacza na 1 pole w Innych Światach i ciągnę pierwszą kartę wykonuję polecenia zawarte na niej tura się kończy.
2. Przechodzę na drugie pole Innych Światów ciągnę kartę stosuję się do wszystkich poleceń tura się kończy.
3. Wracam do Arkham i zgodnie z instrukcją kładę znacznik eksploracji pod bohaterem i ignoruję potwora i próbuję zamykać bramę niestety nie udało się koniec tury.
4. Unikam potwora niestety dochodzi do walki jako że nie mam szans próbuję ucieczki sukces ale jako że walczyłem. Walka była rozpoczęta, nie ruszam się z pola, koniec tury.
5. Unikam potwora sukces, mogę próbować zamknąć bramę.

Czy mogę zamykać bramę podczas punktu nr4?
Pozdrawiam
Vaski
Awatar użytkownika
sirafin
Posty: 2715
Rejestracja: 21 sie 2009, 14:17
Lokalizacja: Gdańsk
Been thanked: 150 times

Re: Arkham Horror

Post autor: sirafin »

Oczywiście! To, że doszło do walki i uciekłeś nic nie zmienia. Podpunkt 1B jest błędy, po ucieczce przechodzisz przez bramę, nie czekasz do następnej tury. Naturalnie należy pamiętać, że po nieudanym uniku otrzymujesz obrażenia!
Ostatnio zmieniony 22 lut 2010, 22:05 przez sirafin, łącznie zmieniany 2 razy.
BECAUSE I'M BATMAN!

Moje planszówki
Awatar użytkownika
vaski
Posty: 670
Rejestracja: 13 kwie 2009, 13:34
Lokalizacja: Rawicz
Has thanked: 3 times
Been thanked: 7 times

Re: Arkham Horror

Post autor: vaski »

Czy ten podpunkt jest poprawny czy kartę w innych światach ciągnie się dopiero w kolejnej turze?
1A. Wchodzę na Pole gdzie znajduję się potwór (Ramka żołta) i brama, wykonuję unik zakończony sukcesem przenoszę znacznik badacza na 1 pole w Innych Światach i ciągnę pierwszą kartę wykonuję polecenia zawarte na niej tura się kończy.

Na punkt nr 4 pozwalam sobie sam odpowiedzieć biorąc pod uwagę to co mi napisałeś.
4. Unikam potwora niestety dochodzi do walki jako że nie mam szans próbuję ucieczki sukces i w tej samej turze gry zamykam bramę gdyż walka odbywała się w fazie ruchu, a brama jest zamykana w kolejnej fazie czyli fazie spotkań. Koniec tury.
Teraz najlepsze.
Udaje mi się zamknąć i zapieczętować bramę co robię z tym nieszczęsnym potworem z żółtą ramką i moim badaczem? Przesuwam je na najbliższą ulicę?

Proszę o kolejną wersyfikację mojej interpretacji zarówno punkt 1A jak i zmodyfikowany punkt 4
Awatar użytkownika
sirafin
Posty: 2715
Rejestracja: 21 sie 2009, 14:17
Lokalizacja: Gdańsk
Been thanked: 150 times

Re: Arkham Horror

Post autor: sirafin »

Druga sprawa
Ink pisze:Moze sie jednak zdarzyc tak, ze brama otworzy sie na skutek jakiejs karty spotkan z Arkham. Wtedy jest niewesolo - 3 karty zaswiatow (bo w tej rundziej tez sie zalapie).
vaski pisze:Nie do końca mogę się z tym zgodzić gdyż uważam że nie ma możliwości na 3 spotkania w Innych Światach, nawet FAQ do HA (DunwichHorror) o tym mówi:
>>
P: Czemu Badacz zostaje Wstrzymany jeżeli Brama otworzy
się w miejscu, w którym przebywa, ale nie zostaje Wstrzymany
jeśli sam wejdzie w Bramę?
O: Jeśli Badacz nie zostałby Wstrzymany przez otwarcie
Bramy w miejscu, gdzie przebywa, to mógłby przejść przez
Inny Świat mając tylko jedno spotkanie, a nie dwa.
Jeden fragment tyczy się otwracia bramy w FAZIE MITÓW a to zupełnie inna sytuacja niż wciągnięcie przez bramę w FAZIE SPOTKAŃ W ARKHAM.
TURA1
Faza Utrzymania
Faza Ruchu

Faza Spotkań w Arkham: brama wciąga Badacza, badacz Wstrzymany
Faza Spotkań w Innych Światach: 1 Spotkanie
Faza Mitów

TURA2
Faza Utrzymania
Faza Ruchu: Badacz podnosi się
Faza Spotkań w Arkham
Faza Spotkań w Innych Światach: 2 Spotkanie
Faza Mitów

TURA3
Faza Utrzymania
Faza Ruchu: Badacz przechodzi na II Pole
Faza Spotkań w Arkham
Faza Spotkań w Innych Światach: [II Pole] 3 Spotkanie
Faza Mitów


TURA1
Faza Utrzymania
Faza Ruchu
Faza Spotkań w Arkham
Faza Spotkań w Innych Światach

Faza Mitów: brama wciąga Badacza, badacz Wstrzymany

TURA2
Faza Utrzymania
Faza Ruchu: Badacz podnosi się
Faza Spotkań w Arkham
Faza Spotkań w Innych Światach: 1 Spotkanie
Faza Mitów

TURA3
Faza Utrzymania
Faza Ruchu: Badacz przechodzi na II Pole
Faza Spotkań w Arkham
Faza Spotkań w Innych Światach: [II Pole] 2 Spotkanie
Faza Mitów



Myślę, że teraz już nie będzie żadnych wątpliwości. A spotkań w Innych Światach może być nawet więcej niż trzy ;)
BECAUSE I'M BATMAN!

Moje planszówki
Awatar użytkownika
sirafin
Posty: 2715
Rejestracja: 21 sie 2009, 14:17
Lokalizacja: Gdańsk
Been thanked: 150 times

Re: Arkham Horror

Post autor: sirafin »

vaski pisze:1A. Wchodzę na Pole gdzie znajduję się potwór (Ramka żołta) i brama, wykonuję unik zakończony sukcesem przenoszę znacznik badacza na 1 pole w Innych Światach i ciągnę pierwszą kartę wykonuję polecenia zawarte na niej tura się kończy.
Tak
vaski pisze:Na punkt nr 4 pozwalam sobie sam odpowiedzieć biorąc pod uwagę to co mi napisałeś.
4. Unikam potwora niestety dochodzi do walki jako że nie mam szans próbuję ucieczki sukces i w tej samej turze gry zamykam bramę gdyż walka odbywała się w fazie ruchu, a brama jest zamykana w kolejnej fazie czyli fazie spotkań. Koniec tury.
Tak

vaski pisze:Udaje mi się zamknąć i zapieczętować bramę co robię z tym nieszczęsnym potworem z żółtą ramką i moim badaczem? Przesuwam je na najbliższą ulicę?
Nie. Na ulicę Badacze/Potwory przesuwani są tylko w przypadku gdy LOKACJA jest zamknięta (żeton zabitych deskami drzwi) a nie brama. Pieczęcie nie odstraszają potworów! Na obszarze z pieczęcią nie POJAWI (zmaterializuje) się Brama/Potwór, ale Potwór może tam wejść np. z ulicy (Ogar z Tindalos).
BECAUSE I'M BATMAN!

Moje planszówki
Awatar użytkownika
vaski
Posty: 670
Rejestracja: 13 kwie 2009, 13:34
Lokalizacja: Rawicz
Has thanked: 3 times
Been thanked: 7 times

Re: Arkham Horror

Post autor: vaski »

sirafin pisze:
vaski pisze:1A. Wchodzę na Pole gdzie znajduję się potwór (Ramka żołta) i brama, wykonuję unik zakończony sukcesem przenoszę znacznik badacza na 1 pole w Innych Światach i ciągnę pierwszą kartę wykonuję polecenia zawarte na niej tura się kończy.
Tak

4. Na ulicę Badacze/Potwory przesuwani są tylko w przypadku gdy LOKACJA jest zamknięta (żeton zabitych deskami drzwi) a nie brama. Pieczęcie nie odstraszają potworów! Na obszarze z pieczęcią nie POJAWI (zmaterializuje) się Brama/Potwór, ale Potwór może tam wejść np. z ulicy (Ogar z Tindalos).
Dziękuje bardzo za rozwianie wątpliwości i muszę iść przyznać żonie rację, do tej pory upierałem się, że na 1A potrzebne są dwie tury tzn:
Tura nr 1
Wchodzę na Pole gdzie znajduję się potwór (Ramka żołta) i brama, wykonuję unik zakończony sukcesem przenoszę znacznik badacza na 1 pole w Innych Światach, koniec tury.
Tura nr 2
Ciągnę pierwszą kartę wykonuję polecenia zawarte na niej tura się kończy.

Ad. 4. Rozumiem że po zapieczętowaniu bramy, zgarnięciu jej jako trofeum w kolejnej turze będę musiał znów borykać się z maszkarą w żółtej ramce i znów gdy dojdzie do walki i przeżyję (uda mi się unik) to mogę tylko pociągnąć kartę opowiadającą kolorowi obszaru na którym stoję w fazie spotkań.

Jeszcze jedno w fazie mitów wylosowana zostaje karta Wielki Rytuał (Pogłoska) która mówi iż w przypadku nie spełnienia warunku zawartego na niej w każdej kolejnej turze należy ciągnąć dwie karty mitów, jednak z pierwszej karty należy rozpatrzyć tylko ustęp o otwarciu bramy. Moje pytanie to: czy pomimo tego, że jest napisane na karcie Pogłosek iż ma się otworzyć tylko brama to i tak losuję potwora?

Część kart mitów (Nagłówek) posiada zapis iż pojawiają się dodatkowe potwory na ulicy X to czy te potwory się poruszają w tej fazie mitów w której pojawiają? Wdaje mi się że nie, a możliwość ruchu mają wszystkie maszkary włącznie z tą która zajmuje świeżo otwartą bramę.
Awatar użytkownika
sirafin
Posty: 2715
Rejestracja: 21 sie 2009, 14:17
Lokalizacja: Gdańsk
Been thanked: 150 times

Re: Arkham Horror

Post autor: sirafin »

vaski pisze:Ad. 4. Rozumiem że po zapieczętowaniu bramy, zgarnięciu jej jako trofeum w kolejnej turze będę musiał znów borykać się z maszkarą w żółtej ramce i znów gdy dojdzie do walki i przeżyję (uda mi się unik) to mogę tylko pociągnąć kartę opowiadającą kolorowi obszaru na którym stoję w fazie spotkań.
Zgadza się. Należy po prostu zawsze pamiętać, że koniec Fazy, nie oznacza automatycznie końca Tury. Jeśli w danej Fazie badacz jest w odpowiednim miejscu, to rozgrywa normalnie daną Fazę (nawet jeśli w poprzedniej Fazie też coś robił)
vaski pisze:Jeszcze jedno w fazie mitów wylosowana zostaje karta Wielki Rytuał (Pogłoska) która mówi iż w przypadku nie spełnienia warunku zawartego na niej w każdej kolejnej turze należy ciągnąć dwie karty mitów, jednak z pierwszej karty należy rozpatrzyć tylko ustęp o otwarciu bramy. Moje pytanie to: czy pomimo tego, że jest napisane na karcie Pogłosek iż ma się otworzyć tylko brama to i tak losuję potwora?
Otwarcie bramy ma niestety swoje konsekwencje, w przypadku spotęgowania to nawet nie jednego potwora losujesz ;)
vaski pisze:Część kart mitów (Nagłówek) posiada zapis iż pojawiają się dodatkowe potwory na ulicy X to czy te potwory się poruszają w tej fazie mitów w której pojawiają? Wdaje mi się że nie, a możliwość ruchu mają wszystkie maszkary włącznie z tą która zajmuje świeżo otwartą bramę.
Nie, treść karty jest rozpatrywana NA KOŃCU Fazy Mitów (a więc już po ruchu potowrów)
1. Ustęp z otwarciem bramy (nowa brama + potwór, lub spotęgowanie potworów)
2. Umieszczenie Wskazówki
3. Ruch potworów
4. Treść karty
BECAUSE I'M BATMAN!

Moje planszówki
Awatar użytkownika
vaski
Posty: 670
Rejestracja: 13 kwie 2009, 13:34
Lokalizacja: Rawicz
Has thanked: 3 times
Been thanked: 7 times

Re: Arkham Horror

Post autor: vaski »

Graliśmy wczoraj późnym wieczorem, dziękuję Ci sirafin za rozwianie wątpliwości, naprawdę świetna gra (oby tylko nie znudziła się szybko).

Ps. Wyciągnąłem wczoraj kartę Whisky co ona daje bo tekst na niej zawarty jest dla mnie nie zrozumiały?
Awatar użytkownika
Don Simon
Moderator
Posty: 5623
Rejestracja: 10 wrz 2005, 16:28
Lokalizacja: Warszawa, sercem w Jozefowie ;-)
Been thanked: 1 time

Re: Arkham Horror

Post autor: Don Simon »

Przenosze do odpowiedniego dzialu.
Każdy może,prawda, krytykować, a mam wrażenie, że dopuszczenie do krytyki, panie, tu nikomu tak nie podoba się.Tak więc z punktu, mając na uwadze, że ewentualna krytyka może być, tak musimy zrobić, żeby tej krytyki nie było, tylko aplauz i zaakceptowanie.
Awatar użytkownika
Ink
Administrator
Posty: 2820
Rejestracja: 17 gru 2007, 09:53
Lokalizacja: Lublin
Has thanked: 105 times
Been thanked: 160 times
Kontakt:

Re: Arkham Horror

Post autor: Ink »

vaski pisze:Ps. Wyciągnąłem wczoraj kartę Whisky co ona daje bo tekst na niej zawarty jest dla mnie nie zrozumiały?

Discard Whiskey to reduce any Sanity loss by 1.

Czyli - możesz odrzucić tę kartę w momencie, kiedy jakiś efekt powoduje u Ciebie utratę poczytalności, aby tę utratę obniżyć o jeden.
Games Fanatic -/- Gradanie -/- Za dużo gier
O ile wyraźnie nie zaznaczono inaczej, powyższa wypowiedź nie jest stanowiskiem moderacji lub administracji forum.
Awatar użytkownika
sirafin
Posty: 2715
Rejestracja: 21 sie 2009, 14:17
Lokalizacja: Gdańsk
Been thanked: 150 times

Re: Arkham Horror

Post autor: sirafin »

Przykładowo, jeśli z jakiegoś powodu twój Badacz ma stracić 3 punkty Poczytalności, to możesz odrzucić tak:
Obrazek

lub tak:
Obrazek

;)
BECAUSE I'M BATMAN!

Moje planszówki
Awatar użytkownika
vaski
Posty: 670
Rejestracja: 13 kwie 2009, 13:34
Lokalizacja: Rawicz
Has thanked: 3 times
Been thanked: 7 times

Re: Arkham Horror

Post autor: vaski »

Dziś pierwszy raz pokonaliśmy z żoną przedwiecznego ;) Dziękuję chłopaki jednak zrodziło się kolejne pytanie :(
Czy zawsze w fazie ruchu należy wykonywać ruch lub walczyć z potworem (pomijam sytuację powrotu z innych światów z znacznikiem eksploracji i bramą pod badaczem)?
1. Chodzi mi dokładnie o taką sytuację. Ląduję w szpitalu św Marii otrzymuję tam tylko 1 żeton wytrzymałości (nie mam pieniędzy na zakup punktów życia). Na ulicy przed szpitalem zebrały się 3 mocne potwory czy mogę stać tam przez kilka tur (pomijam fazę ruchu) i odzyskiwać w każdej fazie spotkań 1 żeton?
2. Podobna sytuacja to czy można wejść i wyjść z tego samego obszaru w tej samej fazie ruchu? (wyskoczyć na ulicę i wrócić na ten sam obszar by np odzyskać 1 punkt życia w szpitalu w fazie spotkań)
3. W zaświatach straciłem wszystkie punkty wytrzymałości, a został mi 1 punkt poczytalności z 4. Zgodnie z zasadami stałem się Zagubionym w Czasie i Przestrzeni i wylądowałem na stosownym polu, to czy wówczas otrzymuję 1 punkt wytrzymałości i 1 punkt poczytalności?
Pozdrawiam
Vaski
Awatar użytkownika
sirafin
Posty: 2715
Rejestracja: 21 sie 2009, 14:17
Lokalizacja: Gdańsk
Been thanked: 150 times

Re: Arkham Horror

Post autor: sirafin »

vaski pisze:Dziś pierwszy raz pokonaliśmy z żoną przedwiecznego ;) Dziękuję chłopaki jednak zrodziło się kolejne pytanie :(
Czy zawsze w fazie ruchu należy wykonywać ruch lub walczyć z potworem (pomijam sytuację powrotu z innych światów z znacznikiem eksploracji i bramą pod badaczem)?
1. Chodzi mi dokładnie o taką sytuację. Ląduję w szpitalu św Marii otrzymuję tam tylko 1 żeton wytrzymałości (nie mam pieniędzy na zakup punktów życia). Na ulicy przed szpitalem zebrały się 3 mocne potwory czy mogę stać tam przez kilka tur (pomijam fazę ruchu) i odzyskiwać w każdej fazie spotkań 1 żeton?
Tak. Nie ma obowiązku przemieszczania się w Fazie Ruchu.
vaski pisze:2. Podobna sytuacja to czy można wejść i wyjść z tego samego obszaru w tej samej fazie ruchu? (wyskoczyć na ulicę i wrócić na ten sam obszar by np odzyskać 1 punkt życia w szpitalu w fazie spotkań)
Można, choć bardzo rzadko jest ku temu powód. Możesz wyjaśnić skąd to pytanie?
vaski pisze:3. W zaświatach straciłem wszystkie punkty wytrzymałości, a został mi 1 punkt poczytalności z 4. Zgodnie z zasadami stałem się Zagubionym w Czasie i Przestrzeni i wylądowałem na stosownym polu, to czy wówczas otrzymuję 1 punkt wytrzymałości i 1 punkt poczytalności?
Pozdrawiam
Vaski
Tak, ale w polskiej instrukcji jest to strasznie niezręcznie przetłumaczone i może być rozumiane jako dodanie dwóch żetonów. Odzyskujesz oczywiście tylko punkt tego atrybutu który spadł do 0. Poprawne tłumaczenie powinno brzmieć: "Jego Wytrzymałość i Poczytalność są przywracane do minimalnej wratości 1"


Jeśli Arkham przypadło wam do gustu, polecam zajrzeć na Manufakturę :)
Obrazek
BECAUSE I'M BATMAN!

Moje planszówki
Awatar użytkownika
vaski
Posty: 670
Rejestracja: 13 kwie 2009, 13:34
Lokalizacja: Rawicz
Has thanked: 3 times
Been thanked: 7 times

Re: Arkham Horror

Post autor: vaski »

sirafin pisze: choć bardzo rzadko jest ku temu powód. Możesz wyjaśnić skąd to pytanie?
Oczywiście, miało by to rację bytu gdyby przemieszczenie bohatera po planszy Arkham było konieczne. Odpowiedź otrzymałem w wcześniejszym podpunkcie, więc tematu nie ma ;)

Miałem od razu pytać czy należy wykorzystywać wszystkie punkty ruchu, ale jest to już niekonieczne, bo skoro można stać w fazie ruchu to i można przesunąć się o 1,2,3,4,5.. max ilość pół równą szybkości bohatera.

Kurczę kolejną wątpliwość podsunęła żona :(
Jak tracę wszystkie punkty np. wytrzymałości to odrzucam honoraria, połowę wszystkich wskazówek zaokrąglając w dół, to samo dotyczy przedmiotów, ale czy bierze się pod uwagę przedmioty z stałego ekwipunku (te wyszczególnione jako stały ekwipunek postaci), czy tylko te dodatkowe, a może wszystkie?
Awatar użytkownika
Olgierdd
Posty: 1836
Rejestracja: 23 lut 2010, 15:25
Lokalizacja: Gdańsk
Has thanked: 80 times
Been thanked: 92 times

Re: Arkham Horror

Post autor: Olgierdd »

vaski pisze:Kurczę kolejną wątpliwość podsunęła żona :(
Jak tracę wszystkie punkty np. wytrzymałości to odrzucam honoraria, połowę wszystkich wskazówek zaokrąglając w dół, to samo dotyczy przedmiotów, ale czy bierze się pod uwagę przedmioty z stałego ekwipunku (te wyszczególnione jako stały ekwipunek postaci), czy tylko te dodatkowe, a może wszystkie?
Dotyczy to wszystkich przedmiotów. Przedmioty które postać otrzymuje na początku gry również można stracić/pozbyć się.

pozdrawiam
Awatar użytkownika
sirafin
Posty: 2715
Rejestracja: 21 sie 2009, 14:17
Lokalizacja: Gdańsk
Been thanked: 150 times

Re: Arkham Horror

Post autor: sirafin »

vaski pisze:
sirafin pisze: choć bardzo rzadko jest ku temu powód. Możesz wyjaśnić skąd to pytanie?
Oczywiście, miało by to rację bytu gdyby przemieszczenie bohatera po planszy Arkham było konieczne. Odpowiedź otrzymałem w wcześniejszym podpunkcie, więc tematu nie ma ;)
To dodam tylko, że takie działanie ma sens, jeśli chcemy wymienić się ekwipunkiem z innym Badaczem, a drugi Badacz nie ma dość punktów ruchu by przyjść do nas.
BECAUSE I'M BATMAN!

Moje planszówki
mih87
Posty: 15
Rejestracja: 18 mar 2010, 11:45
Lokalizacja: Rzeszów/ Jaworzno

Re: Arkham Horror

Post autor: mih87 »

A ja mam takie pytanie. Jak otwiera się szczelina (z dodatku kingsport) ciągnie się kartę mitów żeby ją gdzieś ulokować. Co się dzieje gdy na przykład wylosuje się brama z dunwitch ? Otwiera się tam czy ciągnie się następną dopóki nie dojdzie w arkham ? Jeśli może się otworzyć w dunwitch to może dojść do dziwnej sytuacji: szczelina sobie idzie, idzie aż dojdzie do zawirowania i co wtedy ? Do zawirowania o ile dobrze pamiętam prowadzą szczałki dwóch kolorów, więc miała by spawnować potworka i doom token dodatkowo ? za każdym razem jak się porusza ? Ale z drugiej strony sie nie porusza bo stoi przed zawirowaniem i nie może iść dalej. Jak grać ? :P
Awatar użytkownika
Vinter
Posty: 49
Rejestracja: 27 mar 2010, 18:23

Re: Arkham Horror

Post autor: Vinter »

1) Hound of Tindalos - smokozord z zieloną ramką - porusza się w stronę najbliżej stojącego badacza, czy na pole z najbliżej stojącym badaczem?

2) Kiedy wchodzi się na obszar z bramą i potworem trzeba najpierw pokonać potwora, żeby wejść do bramy? Wydawało mi się, że kiedyś widziałem odpowiedź na to lamerskie pytanie, ale nie pamiętam gdzie :P
Awatar użytkownika
vaski
Posty: 670
Rejestracja: 13 kwie 2009, 13:34
Lokalizacja: Rawicz
Has thanked: 3 times
Been thanked: 7 times

Re: Arkham Horror

Post autor: vaski »

1. Nie rozumiem pytania, to przecież masło-maślane jest :), ale spróbuję pomóc, bo chyba po dogłębnej analizie pytania o to Ci chodziło:
viewtopic.php?f=1&t=890&p=44189&hilit=hound#p44189
2. Łapy mi opadły widząc takie lenistwo jak Twoje! Ten temat ma tylko dwie strony, nie chciało Ci się go przeczytać?? Rozumiem gdyby miał z dwadzieścia stron ale dwie....
Gdybyś nie potrafił sobie poradzić z szukaniem to:
W pierwszej kolejności unikamy potwora, walczymy, uciekamy mu. Krótko - dopiero po wymknięciu, rozprawieniu się z diabelskim nasieniem, wskakujemy do bramy.
Pozdrawiam ;)
ODPOWIEDZ