Gra dla 2 wybrednych ;)
Gra dla 2 wybrednych ;)
No wiec przyszedl i dla mnie czas zeby zapytac o rade
Szukam gry dla 2 osob o ustalonych preferencjach i gustach w mojej kolekcji brakuje mi gry w którą mogłbym grać z moją lepsza polowa i jednoczesnie nie zanudzic sie na smierc ->
Dla mnie:
1) Gra musi byc maksymalnie zlozona, losowosc marginalna lub calkowity brak, wymagajaca podejmowania decyzji
2) Konfrontacyjna z negatywna interakcja lub/i
3) Widoczna i silna interakcja
4) Najlepiej zeby byla dobrze umotywowana fabularnie, najlepiej w klimatach fantasy lub sci-fi Chociaz to maly szczegol- moze byc o wyscigach stolarzy.
Dla niej:
5) Jak najmniej zasad, wyjatkow i kruczkow
6) Jak najmniej tekstow na kartach stanowiacych osobne reguly do zastosowania
7) Fajnie by bylo jakby w grze istnial dzialajacy system handicapu (i nie polegal na tym ze jak w stone age wyrzuce malo to rzucam jeszcze raz )
8 ) Rowniez fajnie by bylo jakby w polowie rozgrywki nie dalo sie ocenic "nie mam juz szans wiec bede grac bez sensu zeby szybciej skonczyc"
9) Dobrze widoczny cel gry (to bardzo wazne, zebym nie musial grac za dwoje)
10) Lepiej zeby nie byla o wyscigach stolarzy
A pozatym gra musi byc niepowtarzalna- nie interesuja nas obojga kalkulatory w ktory od poczatku do konca wszystko jest zaplanowane i gdzie wszystkiego mozna sie nauczyc na pamiec.
A teraz rozwijajac- ostatnimi czasy dosyc dobrze dzialal u nas stacraft (ktory wiekszosc moich kryteriow spelnia), ale po dodaniu dodatku zasad zrobilo sie za wiele i juz ciezko mi jest namowic na gre. Myslalem o czyms nowym z rodziny FGG... co do innych gier: le havre sie nam znudzilo, w cywilizacje zawsze wygrywam (co ją dyskwalifikuje), twiligt struggle nie łapie sie pod 9ty pkt, gry przygodowe nas nudza (arkham, magia i miecz, wow:bg przetestowane), gry LCG nie łapią sie pod 6 (testowany Wow:tcg i WH:invasion), Gry typu NS:Hex nie łapią sie pod 1nke, caylus równiez nie zadzialal, agricola pod 2 i 3, ukladanki i pasjansy generalnie nie lapią sie niczego...
Najlepiej dzialał nam wlasnie stacraft (pierwsze 10 partii) dominion (ale szukamy czegos wiekszego i bardziej emocjonujacego) i Stone Age (ale tutaj z kolei ja umieram z nudów.. patrz pkt 1 i 2). Jak wczesniej wspomnialem myslalem o czyms z rodziny fgg - jakis descent lub cos podobnego. Rowniez factory manager jest na targecie, z tym ze podstawowy power grid sie MI nie podoba (nie wiem jak jest z FM bo nie gralem) Ale tak generalnie, to nie mam zupelnie pomyslu Pomózcie zebym nastepnym razem godzine nie dumal "w co to dzisiaj zagramy zebym sie nie zanudził na smierc"
Szukam gry dla 2 osob o ustalonych preferencjach i gustach w mojej kolekcji brakuje mi gry w którą mogłbym grać z moją lepsza polowa i jednoczesnie nie zanudzic sie na smierc ->
Dla mnie:
1) Gra musi byc maksymalnie zlozona, losowosc marginalna lub calkowity brak, wymagajaca podejmowania decyzji
2) Konfrontacyjna z negatywna interakcja lub/i
3) Widoczna i silna interakcja
4) Najlepiej zeby byla dobrze umotywowana fabularnie, najlepiej w klimatach fantasy lub sci-fi Chociaz to maly szczegol- moze byc o wyscigach stolarzy.
Dla niej:
5) Jak najmniej zasad, wyjatkow i kruczkow
6) Jak najmniej tekstow na kartach stanowiacych osobne reguly do zastosowania
7) Fajnie by bylo jakby w grze istnial dzialajacy system handicapu (i nie polegal na tym ze jak w stone age wyrzuce malo to rzucam jeszcze raz )
8 ) Rowniez fajnie by bylo jakby w polowie rozgrywki nie dalo sie ocenic "nie mam juz szans wiec bede grac bez sensu zeby szybciej skonczyc"
9) Dobrze widoczny cel gry (to bardzo wazne, zebym nie musial grac za dwoje)
10) Lepiej zeby nie byla o wyscigach stolarzy
A pozatym gra musi byc niepowtarzalna- nie interesuja nas obojga kalkulatory w ktory od poczatku do konca wszystko jest zaplanowane i gdzie wszystkiego mozna sie nauczyc na pamiec.
A teraz rozwijajac- ostatnimi czasy dosyc dobrze dzialal u nas stacraft (ktory wiekszosc moich kryteriow spelnia), ale po dodaniu dodatku zasad zrobilo sie za wiele i juz ciezko mi jest namowic na gre. Myslalem o czyms nowym z rodziny FGG... co do innych gier: le havre sie nam znudzilo, w cywilizacje zawsze wygrywam (co ją dyskwalifikuje), twiligt struggle nie łapie sie pod 9ty pkt, gry przygodowe nas nudza (arkham, magia i miecz, wow:bg przetestowane), gry LCG nie łapią sie pod 6 (testowany Wow:tcg i WH:invasion), Gry typu NS:Hex nie łapią sie pod 1nke, caylus równiez nie zadzialal, agricola pod 2 i 3, ukladanki i pasjansy generalnie nie lapią sie niczego...
Najlepiej dzialał nam wlasnie stacraft (pierwsze 10 partii) dominion (ale szukamy czegos wiekszego i bardziej emocjonujacego) i Stone Age (ale tutaj z kolei ja umieram z nudów.. patrz pkt 1 i 2). Jak wczesniej wspomnialem myslalem o czyms z rodziny fgg - jakis descent lub cos podobnego. Rowniez factory manager jest na targecie, z tym ze podstawowy power grid sie MI nie podoba (nie wiem jak jest z FM bo nie gralem) Ale tak generalnie, to nie mam zupelnie pomyslu Pomózcie zebym nastepnym razem godzine nie dumal "w co to dzisiaj zagramy zebym sie nie zanudził na smierc"
Ostatnio zmieniony 17 kwie 2010, 19:40 przez Tibi, łącznie zmieniany 1 raz.
- Emerem
- Posty: 71
- Rejestracja: 20 lip 2009, 11:54
- Lokalizacja: B-stok
- Has thanked: 1 time
- Been thanked: 1 time
Re: Gra dla 2 wybrednych ;)
"Dungeon Twister", ma się rozumieć . Spełnia wszystkie 10 kryteriów
Ostatnio zmieniony 17 kwie 2010, 19:02 przez Emerem, łącznie zmieniany 1 raz.
For more information on lung cancer, keep smoking
Re: Gra dla 2 wybrednych ;)
wydaje się, że idealnie będą pasować szachyTibi pisze: Dla mnie:
1) Gra musi byc maksymalnie zlozona, losowosc marginalna lub calkowity brak, wymagajaca podejmowania decyzji
2) Konfrontacyjna z negatywna interakcja lub/i
3) Widoczna i silna interakcja
4) ...
Dla niej:
5) Jak najmniej zasad, wyjatkow i kruczkow
6) Jak najmniej tekstow na kartach stanowiacych osobne reguly do zastosowania
7) ...
8 ) Rowniez fajnie by bylo jakby w polowie rozgrywki nie dalo sie ocenic "nie mam juz szans wiec bede grac bez sensu zeby szybciej skonczyc"
9) Dobrze widoczny cel gry (to bardzo wazne, zebym nie musial grac za dwoje)
10) Lepiej zeby nie byla o wyscigach stolarzy
są ludzie którzy nie chcą połknąć bakcyla planszówek
takim trzeba wpychać go do gardła
takim trzeba wpychać go do gardła
Re: Gra dla 2 wybrednych ;)
niestety ta adnotacja dyskwalifikuje szachy i goA pozatym gra musi byc niepowtarzalna- nie interesuja nas obojga kalkulatory w ktory od poczatku do konca wszystko jest zaplanowane i gdzie wszystkiego mozna sie nauczyc na pamiec.
Re: Gra dla 2 wybrednych ;)
Moim zdaniem Kingpin byłby dobry, sam go mam i na dwie osoby sprawdza się znakomicie.
- piechotak
- Posty: 401
- Rejestracja: 17 gru 2007, 21:56
- Lokalizacja: Białystok
- Has thanked: 19 times
- Been thanked: 24 times
Re: Gra dla 2 wybrednych ;)
Jeżeli ktoś potrafi w szachy albo go grać na pamięć, to jestem pełen podziwu i chylę czołaTibi pisze:niestety ta adnotacja dyskwalifikuje szachy i goA pozatym gra musi byc niepowtarzalna- nie interesuja nas obojga kalkulatory w ktory od poczatku do konca wszystko jest zaplanowane i gdzie wszystkiego mozna sie nauczyc na pamiec.
Moim zdaniem większość twoich kryteriów spełnia Age of Empires III - wprawdzie nie grałem, ale myślę, że wiele osób na forum tą opinię potwierdzi.
Re: Gra dla 2 wybrednych ;)
Konfrontacja Deluxe? Jak na Knizie to jest troche klimatu
Jeszcze WotR(losowosc)i inne FFG, ale nie chcecie duzej ilosci zasad.
FM to bardzo dobry pomysl. Co Ci sie w WN nie podobalo?
Jeszcze WotR(losowosc)i inne FFG, ale nie chcecie duzej ilosci zasad.
FM to bardzo dobry pomysl. Co Ci sie w WN nie podobalo?
Re: Gra dla 2 wybrednych ;)
No niestety, ale te dwie rzeczy się nawzajem wykluczają . Descent jest grą przygodową.Tibi pisze:(...) gry przygodowe nas nudza (arkham, magia i miecz, wow:bg przetestowane),(...)
(...) Jak wczesniej wspomnialem myslalem o czyms z rodziny fgg - jakis descent lub cos podobnego.
Jeśli SC naprawdę tak się podoba (gratuluję namówienia płci pięknej – mi o nie wyszło ), to może runewars? Albo ewentualnie battlelore?
- Odi
- Administrator
- Posty: 6490
- Rejestracja: 21 kwie 2007, 12:51
- Lokalizacja: Gdynia
- Has thanked: 614 times
- Been thanked: 971 times
Re: Gra dla 2 wybrednych ;)
Konfrontacja Deluxe jest świetna.
Moja dziewczyna lubi bardzo także Mr Jacka
Moja dziewczyna lubi bardzo także Mr Jacka
Re: Gra dla 2 wybrednych ;)
pan raczy żartować, szachy przy rozpoczęciach i końcówkach, ale go ?!Tibi pisze:niestety ta adnotacja dyskwalifikuje szachy i goA pozatym gra musi byc niepowtarzalna- nie interesuja nas obojga kalkulatory w ktory od poczatku do konca wszystko jest zaplanowane i gdzie wszystkiego mozna sie nauczyc na pamiec.
ostatnio mam zwyczaj promować wszędzie Hansę Teutonikę, wydaje się spełniać większość kryteriów, ale ma 2 osoby średnio, raczej 4-5 i skoro Caylus nie podszedł to pewnie też nie
może Cyklady, partia którą grałem całkiem mi się podobała i sporo pozytywnych opinii, trochę w klimatach FFG
Science is a way of trying not to fool yourself. The first principle is that you must not fool yourself, and you are the easiest person to fool.
R.Feynman
R.Feynman
Re: Gra dla 2 wybrednych ;)
chodzi o to, ze to gry z konkretnym setupem, ktorych trzeba sie uczyc zeby dobrze w nie grac. Oznacza to tyle, ze jak chwile siade i poczytam np o drabinkach, podwojnych oczach, grozbach ko i innych takich, to pozniej uzywam takich wyuczonych zagran i mam przewage. Mojej na bank sie nie bedzie chcialo w nic takiego bawic. Z szachami ma sie to podobnie.zephyr pisze:pan raczy żartować, szachy przy rozpoczęciach i końcówkach, ale go ?!Tibi pisze:niestety ta adnotacja dyskwalifikuje szachy i goA pozatym gra musi byc niepowtarzalna- nie interesuja nas obojga kalkulatory w ktory od poczatku do konca wszystko jest zaplanowane i gdzie wszystkiego mozna sie nauczyc na pamiec.
z zaproponowanych przez was gier dungeon twister i konfrontacja to niezle pomysly. Kingpinowi musze sie przyjzec bo nie znam tej gry.
Co do WN- nie wiem, ta gra jest jakas nudna. Interakcja jest za slaba, liczenie zbyc uciazliwe. Szczegolnie na 2 osoby jakos mnie nie porwala..
Re: Gra dla 2 wybrednych ;)
Ja bym od siebie zaproponował Shipyard.
Mało losowości, trzeba nauczyć się w to grać, mało zasad, zero tekstów na kartach (eee... właściwie to brak kart ). Tyle że chyba nie ten klimat, to raz; a dwa to interakcja jest niska, chociaż momentami wredna (sprowadza się do: " TY *@#*^%#$%^ @#$*u, znowu zabrałeś mi moją akcję/wagonik/pomocnika/rufę!!!).
Ale polecam gorąco. Moja lepsza połowa jest zachwycona
Mało losowości, trzeba nauczyć się w to grać, mało zasad, zero tekstów na kartach (eee... właściwie to brak kart ). Tyle że chyba nie ten klimat, to raz; a dwa to interakcja jest niska, chociaż momentami wredna (sprowadza się do: " TY *@#*^%#$%^ @#$*u, znowu zabrałeś mi moją akcję/wagonik/pomocnika/rufę!!!).
Ale polecam gorąco. Moja lepsza połowa jest zachwycona
- Odi
- Administrator
- Posty: 6490
- Rejestracja: 21 kwie 2007, 12:51
- Lokalizacja: Gdynia
- Has thanked: 614 times
- Been thanked: 971 times
Re: Gra dla 2 wybrednych ;)
W WN interakcja jest bardzo, ale to bardzo rozwinięta.
Owszem, nie można nikomu najechać księstwa, spalić wioski czy zabić lidera, ale za to mamy:
- licytację elektrowni
- machinacje na rynku surowców
- obstawianie najlepszych miast swoimi transformatorami
- celowanie w jak najlepsze miejsce na torze kolejności
Owszem, nie można nikomu najechać księstwa, spalić wioski czy zabić lidera, ale za to mamy:
- licytację elektrowni
- machinacje na rynku surowców
- obstawianie najlepszych miast swoimi transformatorami
- celowanie w jak najlepsze miejsce na torze kolejności
Re: Gra dla 2 wybrednych ;)
Jeśli interesują Was gry z klimatem dla 2 graczy, to warto rozważyć Space Hulk (mało zasad, prosty system) Horus Geresy (duża gra, ale zasady są raczej proste i jasne), albo Claustrophobia (dość mocno losowa, ale przyjemna).
-
- Posty: 1124
- Rejestracja: 06 sty 2009, 22:24
- Lokalizacja: Warszawa
- Been thanked: 1 time
- Kontakt:
Re: Gra dla 2 wybrednych ;)
Spróbujcie sobie online Mr Jack - może podpasować, o ile nie będzie dla Ciebie za mało złożona, natomiast nie jest to "coś większego".Tibi pisze:No wiec przyszedl i dla mnie czas zeby zapytac o rade
Szukam gry dla 2 osob o ustalonych preferencjach i gustach w mojej kolekcji brakuje mi gry w którą mogłbym grać z moją lepsza polowa i jednoczesnie nie zanudzic sie na smierc ->
Dla mnie:
1) Gra musi byc maksymalnie zlozona, losowosc marginalna lub calkowity brak, wymagajaca podejmowania decyzji
2) Konfrontacyjna z negatywna interakcja lub/i
3) Widoczna i silna interakcja
4) Najlepiej zeby byla dobrze umotywowana fabularnie, najlepiej w klimatach fantasy lub sci-fi Chociaz to maly szczegol- moze byc o wyscigach stolarzy.
Dla niej:
5) Jak najmniej zasad, wyjatkow i kruczkow
6) Jak najmniej tekstow na kartach stanowiacych osobne reguly do zastosowania
7) Fajnie by bylo jakby w grze istnial dzialajacy system handicapu (i nie polegal na tym ze jak w stone age wyrzuce malo to rzucam jeszcze raz )
8 ) Rowniez fajnie by bylo jakby w polowie rozgrywki nie dalo sie ocenic "nie mam juz szans wiec bede grac bez sensu zeby szybciej skonczyc"
9) Dobrze widoczny cel gry (to bardzo wazne, zebym nie musial grac za dwoje)
10) Lepiej zeby nie byla o wyscigach stolarzy
A pozatym gra musi byc niepowtarzalna- nie interesuja nas obojga kalkulatory w ktory od poczatku do konca wszystko jest zaplanowane i gdzie wszystkiego mozna sie nauczyc na pamiec.
A teraz rozwijajac- ostatnimi czasy dosyc dobrze dzialal u nas stacraft (ktory wiekszosc moich kryteriow spelnia), ale po dodaniu dodatku zasad zrobilo sie za wiele i juz ciezko mi jest namowic na gre. Myslalem o czyms nowym z rodziny FGG... co do innych gier: le havre sie nam znudzilo, w cywilizacje zawsze wygrywam (co ją dyskwalifikuje), twiligt struggle nie łapie sie pod 9ty pkt, gry przygodowe nas nudza (arkham, magia i miecz, wow:bg przetestowane), gry LCG nie łapią sie pod 6 (testowany Wow:tcg i WH:invasion), Gry typu NS:Hex nie łapią sie pod 1nke, caylus równiez nie zadzialal, agricola pod 2 i 3, ukladanki i pasjansy generalnie nie lapią sie niczego...
Najlepiej dzialał nam wlasnie stacraft (pierwsze 10 partii) dominion (ale szukamy czegos wiekszego i bardziej emocjonujacego) i Stone Age (ale tutaj z kolei ja umieram z nudów.. patrz pkt 1 i 2). Jak wczesniej wspomnialem myslalem o czyms z rodziny fgg - jakis descent lub cos podobnego. Rowniez factory manager jest na targecie, z tym ze podstawowy power grid sie MI nie podoba (nie wiem jak jest z FM bo nie gralem) Ale tak generalnie, to nie mam zupelnie pomyslu Pomózcie zebym nastepnym razem godzine nie dumal "w co to dzisiaj zagramy zebym sie nie zanudził na smierc"
Z dobrych mózgożerów Reef Encounter - ale tu niektórym nie podchodzi setting (twierdzą, że zbyt abstrakcyjna). Też można spróbować online na Spiel By Web.
A coś Kramera i Kieslinga? Cavum, Tikal?
No i może Imperial - duża, bardzo dobra gra, tylko nie wiem, jak chodzi na dwoje, my graliśmy większą bandą.
-
- Posty: 122
- Rejestracja: 02 lut 2010, 17:49
- Lokalizacja: Gdynia
Re: Gra dla 2 wybrednych ;)
A może Blue Moon City?
http://www.boardgamegeek.com/boardgame/ ... -moon-city
http://www.boardgamegeek.com/boardgame/ ... -moon-city
- Atamán
- Posty: 1348
- Rejestracja: 13 kwie 2010, 12:42
- Lokalizacja: Warszawa
- Has thanked: 565 times
- Been thanked: 284 times
Re: Gra dla 2 wybrednych ;)
Blue Moon City to gra o całkiem ciekawej mechanice, ale interakcja w niej jest bardzo słaba, więc powiedziałbym, że odpada z powodu pkt 2 i 3
Bardziej poleciłbym Eufrat i Tygrys - wbrew powszechnej opinii ja bardzo sobie cenię grę we 2 osoby (a i moja narzeczona również), jest mniej chaosu, jest więcej planowania i prób przewidywania planów przeciwnika (co prawda posiadane żetony są ukryte, ale obserwując sytuację na planszy można się domyślać co wróg chce osiągnąć), podoba mi się też to, że zdobywanie skarbów odgrywa dużo większą rolę. Gra z pewnością spełnia postulaty 8 (bo punktacja jest ukryta) i 9 (ja się przynajmniej nie spotkałem z tym, żeby ktoś z punktacją miał problem, choć na bgg niektórzy narzekają). Za to problemem może być komplikacja zasad. O ile ogólne zasady gry są dość proste, logicznie powiązane, ale i dające sporo możliwości decyzyjnych, to problematyczne dla niektórych są zasady dotyczące konfliktów (bo są dwa rodzaje konfliktów: konflikt wewnątrz królestwa oraz konflikt pomiędzy 2 królestwami - toczą się one na odmiennych zasadach). Acz Eufrat i Tygrys, ze względu na ilość zasad i czas rozgrywki, to raczej taki filler jeśli się go porówna ze Starcraftem
Bardziej poleciłbym Eufrat i Tygrys - wbrew powszechnej opinii ja bardzo sobie cenię grę we 2 osoby (a i moja narzeczona również), jest mniej chaosu, jest więcej planowania i prób przewidywania planów przeciwnika (co prawda posiadane żetony są ukryte, ale obserwując sytuację na planszy można się domyślać co wróg chce osiągnąć), podoba mi się też to, że zdobywanie skarbów odgrywa dużo większą rolę. Gra z pewnością spełnia postulaty 8 (bo punktacja jest ukryta) i 9 (ja się przynajmniej nie spotkałem z tym, żeby ktoś z punktacją miał problem, choć na bgg niektórzy narzekają). Za to problemem może być komplikacja zasad. O ile ogólne zasady gry są dość proste, logicznie powiązane, ale i dające sporo możliwości decyzyjnych, to problematyczne dla niektórych są zasady dotyczące konfliktów (bo są dwa rodzaje konfliktów: konflikt wewnątrz królestwa oraz konflikt pomiędzy 2 królestwami - toczą się one na odmiennych zasadach). Acz Eufrat i Tygrys, ze względu na ilość zasad i czas rozgrywki, to raczej taki filler jeśli się go porówna ze Starcraftem
Re: Gra dla 2 wybrednych ;)
Eufrata i tygrysa mamy, niestety nie jest idealny- to raczej układanka, jako filler calkiem calkiem. Chodzi ciagle o cos innego
Oczywiscie kilka z wymienionych tytulow trafilo na radar za co dzieki
Oczywiscie kilka z wymienionych tytulow trafilo na radar za co dzieki