Zombiaki II
Zombiaki II
Witam. Dwa pytania dotyczące Zombiaków
1. czy karty ludzi takie jak Kamaz czy odwiert można wystawić na polach gdzie już jakieś Zombiak stoi, czy musi to byś wolne pole ?
2. czy wszsytkie Zombiaki poruszają się naraz? chodzi mi o sytuację gdzie 2 Wladków stoi obok siebie i czy jeden może pójść do przodu a drugi wejść za niego?
bardzo proszę o szybką odpowiedź
pozdrawiam
1. czy karty ludzi takie jak Kamaz czy odwiert można wystawić na polach gdzie już jakieś Zombiak stoi, czy musi to byś wolne pole ?
2. czy wszsytkie Zombiaki poruszają się naraz? chodzi mi o sytuację gdzie 2 Wladków stoi obok siebie i czy jeden może pójść do przodu a drugi wejść za niego?
bardzo proszę o szybką odpowiedź
pozdrawiam
- Odi
- Administrator
- Posty: 6658
- Rejestracja: 21 kwie 2007, 12:51
- Lokalizacja: Gdynia
- Has thanked: 730 times
- Been thanked: 1114 times
Re: Zombiaki II
1. Wolne pole
2. Najpierw poruszają się te zombiaki, które są najbliżej barykady. Jeden władek porusza się do przodu, a drugi wchodzi na jego miejsce.
2. Najpierw poruszają się te zombiaki, które są najbliżej barykady. Jeden władek porusza się do przodu, a drugi wchodzi na jego miejsce.
- RasTafari
- Posty: 1414
- Rejestracja: 20 kwie 2010, 17:26
- Lokalizacja: Breslau
- Has thanked: 77 times
- Been thanked: 86 times
Re: Zombiaki II
mam nadzieję że mnie trzewik nie ubije ale kilka wątpliwości ;p
1. Kilof - "Odrzuć na Śmietnik dowolną leżącą na planszy kartę planszy z talii ludzi"
Czy można kilofem usunąć "Łańcuchy"?
2. Kable - "(...) Kable leżą na planszy do momentu, aż zostaną z niej usunięte (np. przez Kilof lub Czeczena).
Czy można Kable usunąć używając Psa Szarika?
3. Kamaz - (...) Gdy ostatni z Zombiaków nie ma miejsca, by się cofnąć zostaje zgnieciony.(...)
Jak rozumiem jeżeli ostatnimi zombiakami jest Matuszka lub Gniazdo to oni właśnie ulegają anihilacji?
4. Łańcuchy
nie chce mi się pisać więc zobrazuję
http://img532.imageshack.us/img532/3121 ... jakgra.jpg
i pytanie czy w takiej (lub podobnej) sytuacji Wladek jest zmuszony poruszać się w prawo (Wania otrzymuje 1 obrażenie?) czy oba zombiaki mogą pozostać na
miejscach?
btw. jak na razie ludkowie dostają baciory
kolejna partia, kolejna porcja zapytań
5. Tramwaj - co się dzieje w sytuacji gdy zombiaka który ma zostać przejechany przez Tramwaj chroni żywa tarcza w postaci Człowieka?
6. Siergiej - to może trochę głupie ale czy Siergiej (2 ruchy do przodu) może wejść od razu na 4 przecznicę?
7. 13.ta dzielnia - czy ją również się przetasowuje gdy się nią zagrywa czy ona trwale "wychodzi z gry"?
aktualizacja danych, na 6 gier jedną wygrali ludkowie biedni
1. Kilof - "Odrzuć na Śmietnik dowolną leżącą na planszy kartę planszy z talii ludzi"
Czy można kilofem usunąć "Łańcuchy"?
2. Kable - "(...) Kable leżą na planszy do momentu, aż zostaną z niej usunięte (np. przez Kilof lub Czeczena).
Czy można Kable usunąć używając Psa Szarika?
3. Kamaz - (...) Gdy ostatni z Zombiaków nie ma miejsca, by się cofnąć zostaje zgnieciony.(...)
Jak rozumiem jeżeli ostatnimi zombiakami jest Matuszka lub Gniazdo to oni właśnie ulegają anihilacji?
4. Łańcuchy
nie chce mi się pisać więc zobrazuję
http://img532.imageshack.us/img532/3121 ... jakgra.jpg
i pytanie czy w takiej (lub podobnej) sytuacji Wladek jest zmuszony poruszać się w prawo (Wania otrzymuje 1 obrażenie?) czy oba zombiaki mogą pozostać na
miejscach?
btw. jak na razie ludkowie dostają baciory

kolejna partia, kolejna porcja zapytań

5. Tramwaj - co się dzieje w sytuacji gdy zombiaka który ma zostać przejechany przez Tramwaj chroni żywa tarcza w postaci Człowieka?
6. Siergiej - to może trochę głupie ale czy Siergiej (2 ruchy do przodu) może wejść od razu na 4 przecznicę?
7. 13.ta dzielnia - czy ją również się przetasowuje gdy się nią zagrywa czy ona trwale "wychodzi z gry"?
aktualizacja danych, na 6 gier jedną wygrali ludkowie biedni

Przyszedł Rasta i zepsuł grę.
-
- Posty: 1582
- Rejestracja: 04 cze 2007, 10:59
- Lokalizacja: Olsztyn
- Has thanked: 9 times
- Been thanked: 12 times
Re: Zombiaki II
Heh, a myślałem, że ja i moi współgracze nie potrafimy grać ludźmiRasTafari pisze:mam nadzieję że mnie trzewik nie ubije ale kilka wątpliwości ;paktualizacja danych, na 6 gier jedną wygrali ludkowie biedni


www.facebook.com/newsyograchplanszowych: newsy planszowe, choć nie tylko!
Re: Zombiaki II
Ok. Według mnie to:
1. Tak
2. Tak
3. Tak
4. Tak, raczej muszą, jak to głupie zombiaki wleźć w zasieki i Władek dostać 1 ranę.
5. Trzymając się wykładni to cały cios przyjmuje człowiek a zombiak przeżywa (jeśli tak można powiedzieć
)
7. Na logikę powinna wyjść
1. Tak
2. Tak
3. Tak
4. Tak, raczej muszą, jak to głupie zombiaki wleźć w zasieki i Władek dostać 1 ranę.
5. Trzymając się wykładni to cały cios przyjmuje człowiek a zombiak przeżywa (jeśli tak można powiedzieć

7. Na logikę powinna wyjść
- Pastorkris
- Posty: 901
- Rejestracja: 10 lis 2009, 07:30
- Lokalizacja: Katowice
- Has thanked: 1 time
- Been thanked: 3 times
Re: Zombiaki II
Ja mam pytanie co do gniazda.
Czy jeśli je zagramy i ograniczymy drugiemu graczowi dociąg do 2, 3 kart to czy wciąż musi on jedną wyrzucać na starcie?
A co jeśli miał zostawione karty (np 3, a dociąg zmniejszony tylko do dwóch kart), ma je odrzucić jako nadmiar?
Nie musi - przykro mi ale nie pamiętam gdzie, na pewno jednak widziałem taką informację Trzewika.
Czy jeśli je zagramy i ograniczymy drugiemu graczowi dociąg do 2, 3 kart to czy wciąż musi on jedną wyrzucać na starcie?
A co jeśli miał zostawione karty (np 3, a dociąg zmniejszony tylko do dwóch kart), ma je odrzucić jako nadmiar?
Nie musi - przykro mi ale nie pamiętam gdzie, na pewno jednak widziałem taką informację Trzewika.
- espresso
- Posty: 1559
- Rejestracja: 22 lut 2010, 12:00
- Lokalizacja: poznań
- Has thanked: 40 times
- Been thanked: 103 times
Re: Zombiaki II
W czasie kilkunastu rozgrywek, jakie udało mi się przeprowadzić, pojawiło się kilka wątpliwości:
1) Karta "mózgi mózgi" powoduje, że karty z talii ludzi zadają jedno obrażenie mniej. Czy to znaczy, że karty, które normalnie zadają jedno obrażenie w ogóle nie wyrządzają szkód (np. "strzał 1" albo "ulica w ogniu")? W rozgrywce pojawiła się ta wątpliwość, bo dociągnęliśmy takie karty, że w praktyce ludzie zostali zupełnie pozbawieni ruchu, więc ustaliliśmy, że zadają jedno obrażenie mniej, ale równocześnie nie mniej niż jedno.
2) Kamaz spycha zombiaki aż do końca planszy. Co w sytucji, gdy na jego drodze pojawia się zombiak przykuty łańcuchami do innego? (rozważałam opcję, że oba się cofają, ale czasem ten drugi nie ma miejsca, a trochę bez sensu, żeby cofać zombiaki na obu torach... z drugiej strony coś powinno się cofnąć, bo inaczej kamaz utknie w miejscu...)
Dodatkowo grając wg standardowych reguł w zdecydowanej większości przypadków wygrywały zombiaki. Po usunięciu karty "amerykański szit" sytuacja się odwróciła: wygrywali ludzie, a zombiaki ginęły na 3, max 2 dzielnicy. Teraz testujemy wariant, gdzie "amerykański szit" jest w talii, ale nie powoduje całkowitej straty ruchu przez ludzi, a jedynie zmniejsza ilość możliwych do zagrania kart w danej kolejce do 2 i wygląda na to, że gra się wreszcie zbilansowała
1) Karta "mózgi mózgi" powoduje, że karty z talii ludzi zadają jedno obrażenie mniej. Czy to znaczy, że karty, które normalnie zadają jedno obrażenie w ogóle nie wyrządzają szkód (np. "strzał 1" albo "ulica w ogniu")? W rozgrywce pojawiła się ta wątpliwość, bo dociągnęliśmy takie karty, że w praktyce ludzie zostali zupełnie pozbawieni ruchu, więc ustaliliśmy, że zadają jedno obrażenie mniej, ale równocześnie nie mniej niż jedno.
2) Kamaz spycha zombiaki aż do końca planszy. Co w sytucji, gdy na jego drodze pojawia się zombiak przykuty łańcuchami do innego? (rozważałam opcję, że oba się cofają, ale czasem ten drugi nie ma miejsca, a trochę bez sensu, żeby cofać zombiaki na obu torach... z drugiej strony coś powinno się cofnąć, bo inaczej kamaz utknie w miejscu...)
Dodatkowo grając wg standardowych reguł w zdecydowanej większości przypadków wygrywały zombiaki. Po usunięciu karty "amerykański szit" sytuacja się odwróciła: wygrywali ludzie, a zombiaki ginęły na 3, max 2 dzielnicy. Teraz testujemy wariant, gdzie "amerykański szit" jest w talii, ale nie powoduje całkowitej straty ruchu przez ludzi, a jedynie zmniejsza ilość możliwych do zagrania kart w danej kolejce do 2 i wygląda na to, że gra się wreszcie zbilansowała

Re: Zombiaki II
revenant pisze: 1. czy karty ludzi takie jak Kamaz czy odwiert można wystawić na polach gdzie już jakieś Zombiak stoi, czy musi to byś wolne pole ?
Czy to jest oficjalna interpretacja? Mam wątpliwości, gdyż w przypadku kabli rzeczywiście jest napisane zagraj na "dowolne wolne pole", a na kamazie po prostu "zagraj na dowolne pole pierwszej przecznicy"Odi pisze:1. Wolne pole
Może ktoś to potwierdzić? (najlepiej oczywiście Trzewik)
Re: Zombiaki II
Ad.4 W tej sytuacji zombiaki złączone łańcuchami nie mogą się w ogóle poruszyć w prawo. Obaj mają się poruszać w tym samym kierunku, a skoro Wania nie może się poruszać na boki, to Władek też nie może. (Tak samo byłoby, gdybyś spiął jakiegokolwiek zombiaka, który się porusza z np. gniazdem albo matuszką. Gniazdo, ani matuszka nie mogą się poruszać, nie ważne czy na boki, czy do przodu, więc zombiak spięty z nimi nie będzie się mógł w ogóle poruszyć. A za każde pole, o które nie mógł się poruszyć dostaje ranę). W Twojej sytuacji jeśli przyjąć, że chcesz poruszyć ich w prawo, to Władek otrzyma ranę, bo to on jest szybszy (porusza się o 1 w prawo, a Wania o 0) i nie może się poruszyć.RasTafari pisze:mam nadzieję że mnie trzewik nie ubije ale kilka wątpliwości ;p
(...)
4. Łańcuchy
nie chce mi się pisać więc zobrazuję
http://img532.imageshack.us/img532/3121 ... jakgra.jpg
i pytanie czy w takiej (lub podobnej) sytuacji Wladek jest zmuszony poruszać się w prawo (Wania otrzymuje 1 obrażenie?) czy oba zombiaki mogą pozostać na
miejscach?
5. Tramwaj - co się dzieje w sytuacji gdy zombiaka który ma zostać przejechany przez Tramwaj chroni żywa tarcza w postaci Człowieka?
6. Siergiej - to może trochę głupie ale czy Siergiej (2 ruchy do przodu) może wejść od razu na 4 przecznicę?
7. 13.ta dzielnia - czy ją również się przetasowuje gdy się nią zagrywa czy ona trwale "wychodzi z gry"?
Natomiast jeśli mają iść do przodu, to obaj stoją w miejscu przez zasieki i wtedy nie powinni dostawać żadnych obrażeń.
Ad.5 Na to odpowiedź już była i właściwie jest na karcie - Człowiek zbiera wszystkie obrażenia wynikające z działania jednej karty, więc zbiera wszystkie 6 obrażeń zadawanych przez tramwaj i wtedy człowiek oraz tramwaj są odrzucani.
Ad.6 Wystawiasz Siergieja tak samo jak inne zombiaki - normalnie na 5. przecznicy, chyba że masz Matuszkę to na 4., ewentualnie na 3., jeśli zagrasz zasadzkę.
Ad. 7 13. godzina wypada, nie przetasowujesz jej. Trzeba zwrócić uwagę na kolejność działań. Zagrywasz 13. godzinę i wykonujesz jej akcję, która pozwala Ci przetasować karty odrzucone i wybrać 3, a dopiero potem odrzucasz 13. godzinę na stos zużytych.
Zgadza się - jeśli grający ludźmi ma ograniczony dociąg, nie musi nic odrzucać. Tak samo jest pod koniec gry, jeśli komuś skończą się karty i będzie miał mniej niż 4 do zagrania. Nic wtedy nie odrzuca. Odrzuca się tylko, jeśli dociągało się do 4 kart.Pastorkris pisze:Ja mam pytanie co do gniazda.Czy jeśli je zagramy i ograniczymy drugiemu graczowi dociąg do 2, 3 kart to czy wciąż musi on jedną wyrzucać na starcie?A co jeśli miał zostawione karty (np 3, a dociąg zmniejszony tylko do dwóch kart), ma je odrzucić jako nadmiar?
Nie musi - przykro mi ale nie pamiętam gdzie, na pewno jednak widziałem taką informację Trzewika.
Natomiast jeśli gracz miał 3 karty z poprzedniej rundy, a zmniejszyło mu się dociąg do 2, to chyba nie musi tej trzeciej odrzucać, bo de facto nic nie dociąga.
Moim zdaniem odpowiedź jest prosta. Skoro "mózgi, mózgi" zadają o jedno obrażenie mniej, to w przypadku kart normalnie zadających jedno obrażenie, będą one zadawały 0 obrażeń. Ja tak gram i nie widzę żadnego problemu.espresso pisze:W czasie kilkunastu rozgrywek, jakie udało mi się przeprowadzić, pojawiło się kilka wątpliwości:1) Karta "mózgi mózgi" powoduje, że karty z talii ludzi zadają jedno obrażenie mniej. Czy to znaczy, że karty, które normalnie zadają jedno obrażenie w ogóle nie wyrządzają szkód (np. "strzał 1" albo "ulica w ogniu")? W rozgrywce pojawiła się ta wątpliwość, bo dociągnęliśmy takie karty, że w praktyce ludzie zostali zupełnie pozbawieni ruchu, więc ustaliliśmy, że zadają jedno obrażenie mniej, ale równocześnie nie mniej niż jedno.
Z tym problemem też się już spotkałem, ale niestety, nie mam rozwiązania.espresso pisze:2) Kamaz spycha zombiaki aż do końca planszy. Co w sytucji, gdy na jego drodze pojawia się zombiak przykuty łańcuchami do innego? (rozważałam opcję, że oba się cofają, ale czasem ten drugi nie ma miejsca, a trochę bez sensu, żeby cofać zombiaki na obu torach... z drugiej strony coś powinno się cofnąć, bo inaczej kamaz utknie w miejscu...)
A ja bym się Amerykańskiego Shitu nie czepiał. Owszem, przy pierwszych kilkunastu partiach też miałem wrażenie, że to bardzo silna karta i że zombiaki ogólnie są silniejsze, ale moje przekonanie wynikało z tego, że błędnie interpretowałem niektóre zasady (np. gniazda). Ale po kilkudziesięciu partiach uważam, że gra jest dobrze zbalansowana i obie strony mają równe szanse. Zazwyczaj grywam z kolegą po 4-5 partii i najczęściej ilość partii wygranych przez zombiaki i przez ludzi jest taka sama. Bardzo rzadko zdarza się, żeby któraś ze stron wygrała kilka rozdań z rzędu. Dużo zależy od tego jak się karty ułożą, ale nie wszystko. To jak gracze używają dostępnych kart też ma znaczenie. Są takie partie, że dojście jakiejś karty w odpowiednim momencie albo użycie lub nieużycie czy zagranie na tego, a nie innego zombiaka bądź tor może zdecydować o zwycięstwie i przegranej, ale to może być każda karta. Zdarzy się, że tą kartą będzie własnie Amerykański Shit, ale jak często? Może w przypadku jednym na dziesięć. Wtedy jest to po prostu pech, ale nie wada gry.espresso pisze:Dodatkowo grając wg standardowych reguł w zdecydowanej większości przypadków wygrywały zombiaki. Po usunięciu karty "amerykański szit" sytuacja się odwróciła: wygrywali ludzie, a zombiaki ginęły na 3, max 2 dzielnicy. Teraz testujemy wariant, gdzie "amerykański szit" jest w talii, ale nie powoduje całkowitej straty ruchu przez ludzi, a jedynie zmniejsza ilość możliwych do zagrania kart w danej kolejce do 2 i wygląda na to, że gra się wreszcie zbilansowała
W instrukcji jest informacja, że na jednym polu może znajdować się tylko jedna karta na polu, chyba że napisano inaczej, a w przypadku Aut nie ma żadnej informacji, żeby można je było wystawić na zombiaku, więc trzeba je wystawić na wolnym polu. (To auto musi skądś wyjechać, nie wyobrażam sobie, żeby Kamaz spadał na zombiaka z niebaSandman pisze:revenant napisał(a):
1. czy karty ludzi takie jak Kamaz czy odwiert można wystawić na polach gdzie już jakieś Zombiak stoi, czy musi to byś wolne pole ?
Odi napisał(a):
1. Wolne pole
Czy to jest oficjalna interpretacja? Mam wątpliwości, gdyż w przypadku kabli rzeczywiście jest napisane zagraj na "dowolne wolne pole", a na kamazie po prostu "zagraj na dowolne pole pierwszej przecznicy"

Jak będę pamiętał to zapytam jeszcze autora

- Pastorkris
- Posty: 901
- Rejestracja: 10 lis 2009, 07:30
- Lokalizacja: Katowice
- Has thanked: 1 time
- Been thanked: 3 times
Re: Zombiaki II
Dzięki za odpowiedzi
W tego rodzaju grach chyba zawsze będą problemy z interpretacją zasad, szczególnie że strony konfliktu całkowicie się od siebie różnią, a większość kart występuje w jednym egzemplarzu.
Cóż, pozostaje sprawdzić jak zasady się spisują

Cóż, pozostaje sprawdzić jak zasady się spisują

-
- Posty: 209
- Rejestracja: 04 lis 2009, 21:47
- Lokalizacja: Siedlce
- Has thanked: 4 times
Re: Zombiaki II
1.Czy ktoś mi wytłumaczy jak działa Kamaz?
Spycha on Zombiaki i w momencie gdy któryś jest już na piątej przecznicy to go zgniata. Ok
Co się dzieje gdy kamaz spycha trzy Zombiaki? Czy spycha i zgniata je co turę czy też po tym jak zgniecie pierwszego jest odrzucany?
2. Czy gdy mogę przesunąć kartę planszy to mogę zagrać kable na pole gdzie stoi Zombiak?
Spycha on Zombiaki i w momencie gdy któryś jest już na piątej przecznicy to go zgniata. Ok
Co się dzieje gdy kamaz spycha trzy Zombiaki? Czy spycha i zgniata je co turę czy też po tym jak zgniecie pierwszego jest odrzucany?
2. Czy gdy mogę przesunąć kartę planszy to mogę zagrać kable na pole gdzie stoi Zombiak?
-
- Posty: 1720
- Rejestracja: 21 kwie 2009, 16:14
- Lokalizacja: Wrocław
- Has thanked: 4 times
- Been thanked: 3 times
Re: Zombiaki II
1. Po pierwszym zgniecionym spada.
2. Karty planszy - takie jak kable - można zagrać tylko na wolne pola, na których jeszcze nic nie stoi. Przesuwania raczej też to dotyczy.
2. Karty planszy - takie jak kable - można zagrać tylko na wolne pola, na których jeszcze nic nie stoi. Przesuwania raczej też to dotyczy.
BGG
Będę ubierać się w jasne i wesołe kolory, aby wprawić mych wrogów w konfuzję.
Będę ubierać się w jasne i wesołe kolory, aby wprawić mych wrogów w konfuzję.
- jax
- Posty: 8140
- Rejestracja: 13 lut 2006, 10:46
- Lokalizacja: Warszawa
- Has thanked: 97 times
- Been thanked: 258 times
Re: Zombiaki II
czy trafiony zombiak zasłaniający się Człowiekiem również musi cofnąć się o 1 pole do tyłu?
Mechaniki dice placement i dice manipulation świadczą o słabości i braku pomysłowości projektanta.
--
"We don't stop playing because we grow old; we grow old because we stop playing."
G. B. Shaw
--
"We don't stop playing because we grow old; we grow old because we stop playing."
G. B. Shaw
-
- Posty: 1720
- Rejestracja: 21 kwie 2009, 16:14
- Lokalizacja: Wrocław
- Has thanked: 4 times
- Been thanked: 3 times
Re: Zombiaki II
Nie jestem pewna, ale wydaje mi się, że Człowiek wchłania tylko obrażenia, a Zombiak i tak musi się cofnąć. Ale może ktoś lepiej się znający będzie mógł potwierdzić.
BGG
Będę ubierać się w jasne i wesołe kolory, aby wprawić mych wrogów w konfuzję.
Będę ubierać się w jasne i wesołe kolory, aby wprawić mych wrogów w konfuzję.
- 100rk
- Posty: 448
- Rejestracja: 27 sty 2011, 23:19
- Lokalizacja: Siemianowice Śląskie
- Been thanked: 1 time
Re: Zombiaki II
My graliśmy, że człowiek wchłania wszystko (obrażenia i efekty), właściwie nawet nie pomyślałem, że może być inaczej.
6% zniżki Rebel, 7% Planszomania, 7% 3 Trolle - chętnie się podzielę.
sprzedam/kupię/wymienię
kolekcja - w miarę aktualna
lista życzeń
sprzedam/kupię/wymienię
kolekcja - w miarę aktualna
lista życzeń
Re: Zombiaki II
trafiony Zombiak się cofa, ale jeśli człowiek zbiera rany to Zombiak nie jest trafiony, więc czemu miałby się cofać? 

Re: Zombiaki II
Inni też tak grają z tym Kamazem? Mój Kamaz miażdży wszystkie zombie aż zjedzie (bo jaka ilość mięsa może powstrzymać taką siłę), głupio by było jakbym cały ten czas źle grał.Senthe pisze:1. Po pierwszym zgniecionym spada.
2. Karty planszy - takie jak kable - można zagrać tylko na wolne pola, na których jeszcze nic nie stoi. Przesuwania raczej też to dotyczy.
PS. Ja zawsze myślałem że to ludzie są bardziej wypakowani z pojazdami (+trolejbus), posiłkami itp. Jedyny problem to amerykański shit na którego trzeba się nastawiać. Raz zostałem zaskoczony dobrze osłoniętym biegaczem.
- Pierzasty
- Posty: 2719
- Rejestracja: 25 wrz 2011, 11:58
- Lokalizacja: Otwock
- Has thanked: 3 times
- Been thanked: 20 times
Re: Zombiaki II
To powiedzcie jeszcze dobrzy ludzie co zrobić z taką sytuacją:
Samochód spychający (Kamaz?) najeżdża na zombiaki połączone ze sobą łańcuchami. Jedzie po lewym torze na zombiaka A, a połączenia to A+B i B+C (3 zombiaki w poprzek). Rozumiem, że łańcuchy sprawiają, że to wszystko jest przepychane? Co się dzieje, kiedy taka kombinacja wjedzie na zombiaka na sąsiednim torze? Spycha go, czy któryś z łańcuchowych (albo wszyscy) dostaje ranę za brak możliwości poruszania się? A skoro nie mogą się ruszyć, a ciężarówa dalej jedzie, to ten przed zderzakiem nie zostanie aby zgnieciony?
Samochód spychający (Kamaz?) najeżdża na zombiaki połączone ze sobą łańcuchami. Jedzie po lewym torze na zombiaka A, a połączenia to A+B i B+C (3 zombiaki w poprzek). Rozumiem, że łańcuchy sprawiają, że to wszystko jest przepychane? Co się dzieje, kiedy taka kombinacja wjedzie na zombiaka na sąsiednim torze? Spycha go, czy któryś z łańcuchowych (albo wszyscy) dostaje ranę za brak możliwości poruszania się? A skoro nie mogą się ruszyć, a ciężarówa dalej jedzie, to ten przed zderzakiem nie zostanie aby zgnieciony?
Re: Zombiaki II
My zawsze graliśmy tak, że jeśli zombiak skuty łańcuchami z jakiegoś powodu miał się ruszyć sam, to zamiast ruchu dostawał obrażenia. Nie widzę powodu żeby nie działało to w "ruchu" w drugą stronę czyli spychaniu (zombie silna rzecz, a kamaz potężnego silnika nie ma). Czyli jeśli cofnięty miałby zostać zombiak A, to on dostaje obrażenia, a magia łańcuchów sprawia, że stoją w miejscu, i linia A-B-C jest tam gdzie stała. Na początku następnej rundy zaś to B i C spróbują się ruszyć, oni więc dostaną obrażenia (po jednym - B za łańcuch AB, C za łańcuch BC). I nie, nikt nie zostaje zgnieciony, tylko zombie na 5 przecznicy może zostać tym zgnieciony.
Zastanawiająca byłaby sytuacja jakby cały tor za nimi był wypełniony. Czy wtedy przyznajemy powoli obrażenia jak to opisałem powyżej, czy dodatkowo jeszcze zgniatany jest zombie z przecznicy piątej a kamaz znika?
@Perykles - tak, prawdopodobnie większość ludzi tak gra Kamazami, bo taki właśnie opis jest na karcie. W przeciwnym wypadku byłby przepakowany względem innych pojazdów (w optymalnej sytuacji miałby trzy razy większą siłę przebicia niż inny pojazd który ma ograniczoną liczbę punktów życia jakie może rozjechać)
Zastanawiająca byłaby sytuacja jakby cały tor za nimi był wypełniony. Czy wtedy przyznajemy powoli obrażenia jak to opisałem powyżej, czy dodatkowo jeszcze zgniatany jest zombie z przecznicy piątej a kamaz znika?
@Perykles - tak, prawdopodobnie większość ludzi tak gra Kamazami, bo taki właśnie opis jest na karcie. W przeciwnym wypadku byłby przepakowany względem innych pojazdów (w optymalnej sytuacji miałby trzy razy większą siłę przebicia niż inny pojazd który ma ograniczoną liczbę punktów życia jakie może rozjechać)
Re: Zombiaki II
A mnie zastanawia co się dzieje, gdy tramwaj dojeżdża DO CMENTARZA Zanim zada 6 ran?
Jedzie w drugą stronę? Startuje znowu z I przecznicy po tym samym torze czy może zostaje usunięty?
Jedzie w drugą stronę? Startuje znowu z I przecznicy po tym samym torze czy może zostaje usunięty?
- Pierzasty
- Posty: 2719
- Rejestracja: 25 wrz 2011, 11:58
- Lokalizacja: Otwock
- Has thanked: 3 times
- Been thanked: 20 times
Re: Zombiaki II
Jak ciężarówka w porównaniu do TrabantaDeltharis pisze:(w optymalnej sytuacji miałby trzy razy większą siłę przebicia niż inny pojazd który ma ograniczoną liczbę punktów życia jakie może rozjechać)

-
- Posty: 1720
- Rejestracja: 21 kwie 2009, 16:14
- Lokalizacja: Wrocław
- Has thanked: 4 times
- Been thanked: 3 times
Re: Zombiaki II
Znika.jurkov88 pisze:A mnie zastanawia co się dzieje, gdy tramwaj dojeżdża DO CMENTARZA Zanim zada 6 ran?
Jedzie w drugą stronę? Startuje znowu z I przecznicy po tym samym torze czy może zostaje usunięty?
BGG
Będę ubierać się w jasne i wesołe kolory, aby wprawić mych wrogów w konfuzję.
Będę ubierać się w jasne i wesołe kolory, aby wprawić mych wrogów w konfuzję.