![Smile :)](./images/smilies/icon_smile.gif)
Chciałbym zasięgnąć opinii forumowiczów o projekcie o roboczej nazwie HackerPlanet. Jest to wstępny opis, może trochę chaotyczny - ale mam nadzieję, że
mniej więcej opisałem co i jak się tam dzieje. Prototyp mam gotowy, kilka testów już było także mogę się podzielić informacjami
![Smile :)](./images/smilies/icon_smile.gif)
A więc:
Gra planszowa, inspirowana (tylko i aż) grą komputerową - rywalizacja hakerów, "włamywanie się" do serwerów na całym świecie celem wykonania
zlecenia (czy to samo włamanie się, czy to usunięcie lub zmiana plików, czy to inne rzeczy). Dodatkowo "walka" pomiędzy graczami, która polega na
"przeszkadzaniu" w połączeniach, które gracze realizują na całej mapie serwerów i komputerów.
Gracze otrzymują na początku gry podstawowy sprzęt i oprogramowanie, po zebraniu pieniędzy za zrealizowane misje mogą zakupić dodatkowe elementy do
swojego komputera oraz dodatkowe oprogramowanie, co rzutuje na realizacji zleceń, szybkości połączeń oraz odporności na ataki ze strony przeciwnika.
Gra podzielona jest na 4 poziomy, a każdy poziom na 60 jednostek czasu (akcji). Każdy gracz rozpoczyna grę w 1 poziomie i takie zadania może realizować
(są 4 talie zadań, w zależności od poziomu). Po osiągnięciu 60-tej jednostki czasu gracz awansuje na kolejny poziom i może realizować misję z kolejnego
oraz poprzednich poziomów.
Nowe zlecenia do realizacji gracze losują po określonym czasie na listwie czasu (oznaczone odpowiednio).
Realizacja zleceń
Każde zlecenie jest inne, na różnych komputerach i wymaga innych właściwości sprzętu i oprogramowania. Za każde zrealizowane zlecenie gracz otrzymuje
wynagrodzenie w postaci żetonów symbolizujących pieniądze, za które moga ulepszać sprzęt i oprogramowanie. Gracze mogą przeszkadzać sobie w realizacji
połączeń i zadań, poprzez przerywanie połączeń graczy. Każde nawiązanie połączenia z komputerem "kosztuje" okresloną ilość jednostek czasu, a każde
zadanie ma wyznaczony minimalną ilość połączeń pomiędzy komputerami, jakie należy wykonać aby nie zostać "namierzony" przez Ochronę Sieci. Jeśli gracz
dotrze (połączy się) do docelowego komputera, wtedy realizuje zlecenie (łamie hasła, dostaje się do komputerów, wykonyje akcje).
W skrócie rozgrywka polega na:
- gracze losują kolory (komputery) startowe
- wybierają główny serwer na planszy z którego będą nawiązywać połączenia
- losują po 3 karty Cech Specjalnych Gracza
- losują po 3 zlecenia na początku gry i każdy wybiera dwa z nich do realizacji
- rozpoczynają rozgrywkę, łącząc się z głównego serwera za pośrednictwem innych komputerów do komputera, który jest ich celem ataku.
- Gracze mogą wykonywać kilka połączeń ze swojego komputera startowego.
- każde połączenie oznacza się specjalnymi żetonami połączeń (oznaczanie trasy połączenia)
- każde połączenie/akcja zajmuje X liczbę czasu, którą oznacza się na torze czasu.
- inni gracze również realizują swoje zadania i wszyscy "przeszkadzają" sobie nawzajem w połączeniach przecinając je swoimi i włamując się do komputerów
połączonych innych graczy.
- w swojej turze, gracz może zrealizowac max 3 połączenia (do 3 komputerów lub serwerów) i wykonać 2 akcje swoim oprogramowaniem, zakupić 1 update do
sprzętu lub oprogramowanie. Od gracza zależy, jakie połączenie zrobi i jakiego oprogramowania użyje - od tego zależy ilość czasu jaki na to poświęcił.
- po realizacji wszystkich akcji, kolejną turę rozpoczyna gracz, który zużył najmniejszą liczbę jednostek czasu. Po przejści 60-tej jednostki, gracze
awansują na kolejny poziom, jako że zebrali odpowiednie doświadczenie i mogą realizowac zlecenia z 2-go poziomu.
Kto wygra?
Gracz, który jako pierwszy przekroczy 4 poziom, zainfekuje całą sieć. Cel jest jeden, ale możliwości realizacji wiele.
Infekcja - fabularnie - sieci polega na wypuszczeniu wirusa, który przy odpowiedniej kombinacji sprzętu i oprogramowania można "skonstruować i wpuścić" do sieci.
Nie ukrywam, że jest to wersja prototypowa i na pewno sporo może się mechanicznie zmienic. Ale cały koncept przedstawiłem powyżej.
Gra może wydaje się skomplikowana, ale zasady są bardzo proste i czytelne.
Co o tym sądzicie? Prosiłbym o szersze opinie
![Smile :)](./images/smilies/icon_smile.gif)
Z góry dzięki!
![Smile :)](./images/smilies/icon_smile.gif)