Descent - przyśpieszenie rozgrywki
- GoldenDragon
- Posty: 613
- Rejestracja: 11 lut 2009, 22:50
- Lokalizacja: Legnica
- Has thanked: 9 times
- Been thanked: 2 times
Descent - przyśpieszenie rozgrywki
Tak myślałem nad jedną z wad tej gry - czasochłonnością - często spowodowaną zbyt długim zastanawianiem się nad swoją turą przez Overlorda i bohaterów.
Pierwszy pomysł to wprowadzenie limitu czasowego dla pokonania lochu lub jego części.
Drugi to wprowadzenie elementu presji w postaci zawalenia części lochu lub wprowadzenie jakiegoś superbossa.
Trzeci - Overlord też może mieć limit czasowy na swoje akcje - zwłaszcza rozmnażanie potworów czy ich poruszanie.
Wszyscy powinni czuć presje czasu i niebezpieczeństwa z obu stron.
A co Wy na to?
Pierwszy pomysł to wprowadzenie limitu czasowego dla pokonania lochu lub jego części.
Drugi to wprowadzenie elementu presji w postaci zawalenia części lochu lub wprowadzenie jakiegoś superbossa.
Trzeci - Overlord też może mieć limit czasowy na swoje akcje - zwłaszcza rozmnażanie potworów czy ich poruszanie.
Wszyscy powinni czuć presje czasu i niebezpieczeństwa z obu stron.
A co Wy na to?
PrzystanekLegnica - planszówki z kraju i ze świata
Podobają Ci się nasze teksty - polub nas na facebooku!
Podobają Ci się nasze teksty - polub nas na facebooku!
-
- Posty: 10
- Rejestracja: 14 sie 2012, 19:33
Re: Descent - przyśpieszenie rozgrywki
dla nas to nie wada tylko zaleta Descenta, po prostu nie gramy w niego aż tak często 

- Pierzasty
- Posty: 2719
- Rejestracja: 25 wrz 2011, 11:58
- Lokalizacja: Otwock
- Has thanked: 3 times
- Been thanked: 20 times
Re: Descent - przyśpieszenie rozgrywki
Stary problem. Wszyscy narzekają na zastanawianie się, nikt nie chce przyśpieszyć, a propozycja wprowadzenia limitu czasu kończy się zabójstwem proponującego 
Niezłym rozwiązaniem wydaje się zmienić/podzielić grupę. Grałem w 3-4 grupach i inne takich opóźnień nie miały. Niestety grupa opóźniaczy miała jednocześnie świetne zgranie i klimat

Niezłym rozwiązaniem wydaje się zmienić/podzielić grupę. Grałem w 3-4 grupach i inne takich opóźnień nie miały. Niestety grupa opóźniaczy miała jednocześnie świetne zgranie i klimat

- Pierzasty
- Posty: 2719
- Rejestracja: 25 wrz 2011, 11:58
- Lokalizacja: Otwock
- Has thanked: 3 times
- Been thanked: 20 times
Re: Descent - przyśpieszenie rozgrywki
O dowolnej. Niektórzy potrafią mieć AP nawet przy Love Letter.
- RasTafari
- Posty: 1414
- Rejestracja: 20 kwie 2010, 17:26
- Lokalizacja: Breslau
- Has thanked: 77 times
- Been thanked: 86 times
Re: Descent - przyśpieszenie rozgrywki
a mi w ogóle nie przeszkadza ten problem, kiedyś nawet graliśmy przez 3h i dobrnęliśmy tylko do połowy pierwszej części przygody
wódeczka się lała i było wesoło, nikomu nie przeszkadzało że nie skończyliśmy nawet tej przygody 


Przyszedł Rasta i zepsuł grę.
- zioombel
- Posty: 1160
- Rejestracja: 21 wrz 2010, 13:19
- Lokalizacja: Wołomin
- Has thanked: 208 times
- Been thanked: 100 times
Re: Descent - przyśpieszenie rozgrywki
Nad czym rozmyslają Wasi wspolgracze, że tak długo to trwa? Albo inaczej. Ile trwa jeden scenariusz. Może i u mnie jest długo tylko nie zwracam na to uwagi 

- Pierzasty
- Posty: 2719
- Rejestracja: 25 wrz 2011, 11:58
- Lokalizacja: Otwock
- Has thanked: 3 times
- Been thanked: 20 times
Re: Descent - przyśpieszenie rozgrywki
Ruch 1 postaci(!) potrafił trwać 15 minut. Zaproponowałem, że jak chcą grać taktycznie a korespondencyjnie, to im kupię netowe klucze do Frozen Synapse. Dowiedziałem się, że tam można jedną turę rozkminiać przez 2-3 dni :facepalm:
PS. Mówię o Descencie 1ed, druga edycja jest szybsza ale za to dużo bardziej konfliktowa.
PS. Mówię o Descencie 1ed, druga edycja jest szybsza ale za to dużo bardziej konfliktowa.
- zioombel
- Posty: 1160
- Rejestracja: 21 wrz 2010, 13:19
- Lokalizacja: Wołomin
- Has thanked: 208 times
- Been thanked: 100 times
Re: Descent - przyśpieszenie rozgrywki
Uuuuuuu to faktycznie nie zła jazda. I nad czym tak myśli jak po ruchach wszystkich wspolgraczy i mrocznego władcy i tak sie moze wszystko zmienić i będzie nie tak jak sobie wymyślił?
- Pierzasty
- Posty: 2719
- Rejestracja: 25 wrz 2011, 11:58
- Lokalizacja: Otwock
- Has thanked: 3 times
- Been thanked: 20 times
Re: Descent - przyśpieszenie rozgrywki
Właśnie o to chodzi, że sytuacja się zmienia i muszą sobie wszystko przeliczać od nowa. Zaznaczam że chodzi o szybkość drużyny, nie pojedynczego gracza.
- zioombel
- Posty: 1160
- Rejestracja: 21 wrz 2010, 13:19
- Lokalizacja: Wołomin
- Has thanked: 208 times
- Been thanked: 100 times
Re: Descent - przyśpieszenie rozgrywki
Może nie warto przeliczać wszystkiego skoro i tak co turę się zmienia. Ja robię to co jest najbardziej istotne w tej turze, ewentualnie ruchem przygotowuje następną turę. Zaznaczam jednak, że grałem jedynie w II edycje, więc moze w pierwszej miałbym inaczej.
- Pierzasty
- Posty: 2719
- Rejestracja: 25 wrz 2011, 11:58
- Lokalizacja: Otwock
- Has thanked: 3 times
- Been thanked: 20 times