Arkham Horror - pytania i wątpliwości
Re: Arkham Horror
Zajrzyj na forum Manufaktury Arkham, tam szybciej znajdziesz kogoś kto ma ten dodatek.
- Ryu
- Posty: 2750
- Rejestracja: 28 gru 2009, 19:58
- Lokalizacja: Gliwice
- Has thanked: 83 times
- Been thanked: 161 times
Re: Arkham Horror
Cześć
Jako że jestem świeżo po lekturze HA mam (póki co) 1 pytanie. W instrukcji jest zapis:
"FAZA V MITY:
Karta mitów może też nakazywać na umieszczenie na konkretnych obszarach jednego lub więcej znaczników aktywności i "Zamknięte". Należy po prostu umieścić odpowiednie znaczniki na wskazanych obszarach. Jeśli karta wypadnie z gry, należy usunąć z takich obszarów odpowiadające jej znaczniki."
I teraz tak: biorę kartę. Wykonuję polecenia - czyli przesuwam potworki itd. Potem daję tez nieszczęsny znacznik aktywności na wskazane pole i co dalej? Przecież kartę mitów odrzucam - więc jak z tym znacznikiem? Odrzucam? A tak w ogóle to co on daje? - nie umiem tego w instrukcji znaleźć. Może mi ktoś przybliżyć jak to wygląda....?
Ciekawi mnie ile pytań się pojawi w trakcie gry ale to już w weekend... Jak się uda
Pozdrawiam
Jako że jestem świeżo po lekturze HA mam (póki co) 1 pytanie. W instrukcji jest zapis:
"FAZA V MITY:
Karta mitów może też nakazywać na umieszczenie na konkretnych obszarach jednego lub więcej znaczników aktywności i "Zamknięte". Należy po prostu umieścić odpowiednie znaczniki na wskazanych obszarach. Jeśli karta wypadnie z gry, należy usunąć z takich obszarów odpowiadające jej znaczniki."
I teraz tak: biorę kartę. Wykonuję polecenia - czyli przesuwam potworki itd. Potem daję tez nieszczęsny znacznik aktywności na wskazane pole i co dalej? Przecież kartę mitów odrzucam - więc jak z tym znacznikiem? Odrzucam? A tak w ogóle to co on daje? - nie umiem tego w instrukcji znaleźć. Może mi ktoś przybliżyć jak to wygląda....?
Ciekawi mnie ile pytań się pojawi w trakcie gry ale to już w weekend... Jak się uda
Pozdrawiam
- Ryu
- Posty: 2750
- Rejestracja: 28 gru 2009, 19:58
- Lokalizacja: Gliwice
- Has thanked: 83 times
- Been thanked: 161 times
Re: Arkham Horror
Faktycznie.... Zasad jak mrówków. Może kiedyś spamiętam wszystko
Co do karty to teraz nie dam rady bo w pracy ale z tego co pamiętam było że aktywność pojawia się na jakimś obszarze i tyle. Więc należy położyć znacznik... który nic nie wnosi? - sprawdzę po pracy na karcie.
Dzięki
Co do karty to teraz nie dam rady bo w pracy ale z tego co pamiętam było że aktywność pojawia się na jakimś obszarze i tyle. Więc należy położyć znacznik... który nic nie wnosi? - sprawdzę po pracy na karcie.
Dzięki
Re: Arkham Horror
Klimatu faktycznie w tej grze jest mnóstwo, ale MisterC miał na myśli coś więcejRyu pisze:Czyli takie bardziej dla klimatu... Fajnie.
Gdy wylosujesz kartę Mitów, która wymaga położenia znacznika aktywności, to znaczy, że w konkretnym miejscu w Arkham, zaczęły działać jakieś specjalne warunki. Taka karta na pewno nie jest odrzucana od razu i pozostanie w grze na dłużej. W treści karty opisane są specjalne tymczasowe zasady, a znacznik aktywności przypomina, gdzie dokładnie można z tych tymczasowych zasad korzystać. Znacznik zdejmujemy dopiero, gdy zostaje odrzucona karta Mitów, która go wprowadziła.
Znacznik aktywności wprowadzają niektóre karty, pozostające w grze na dłużej, czyli Mity typu:
Warunki - odrzucana dopiero gdy wylosowany zostanie inny Mit typu Warunki (wchodzi na miejsce starego Warunku)
Pogłoska - odrzucana tylko i wyłącznie gdy zostanie spełniony punkt Sukces lub Porażka podany w treści karty
- Ryu
- Posty: 2750
- Rejestracja: 28 gru 2009, 19:58
- Lokalizacja: Gliwice
- Has thanked: 83 times
- Been thanked: 161 times
Re: Arkham Horror
Faktycznie po 1-wszej grze wydaje się być to oczywiste. Po przeczytaniu instrukcji niestety dla mnie nie było...
Mam jeszcze (pewnie trywialne) pytania:
1. Co to są za dwa małe znaczniki na poszczególnych lokacjach Arkham? Gdzieś to widziałem/słyszałem ale przyznaję się że nie umiem ponownie znaleźć...
2. Czy zawsze ciągnie się karty mitów? Nawet jak ktoś jest "zagubiony w czasie" czy znajduje się z Innych Światach? I 1 kartę za każdego gracza? Tj. gramy we dwójkę to ciągniemy 2 karty mitów? Z instrukcji wynika że pierwszy gracz ale...
Sorki za pewnie banalne pytania ale pierwsza rozgrywka to zawsze milion pytań.
Pozdrawiam
Mam jeszcze (pewnie trywialne) pytania:
1. Co to są za dwa małe znaczniki na poszczególnych lokacjach Arkham? Gdzieś to widziałem/słyszałem ale przyznaję się że nie umiem ponownie znaleźć...
2. Czy zawsze ciągnie się karty mitów? Nawet jak ktoś jest "zagubiony w czasie" czy znajduje się z Innych Światach? I 1 kartę za każdego gracza? Tj. gramy we dwójkę to ciągniemy 2 karty mitów? Z instrukcji wynika że pierwszy gracz ale...
Sorki za pewnie banalne pytania ale pierwsza rozgrywka to zawsze milion pytań.
Pozdrawiam
Re: Arkham Horror
Dobrze kojarzysz, można jeszcze dodać, że gdy tło pod symbolem jest czarne, to oznacza że daną rzecz można zdobyć w lokacji bez czynnika losowego (np. wskazówki w Budynku Naukowym, błogosławieństwo w Południowym Kościele itd.)MisterC pisze:1. O ile kojarzę, to chodzi o przeważające prawdopodobieństwo w kartach spotkań, że w jednym miejscu łatwiej o kasę i broń, a np. w innym o czary i unikatowe przedmioty.
Re: Arkham Horror
A co jeśli dwie karty Mitów sobie przeczą?:)
Taka drobna ciekawostka z mojej wczorajszej rozgrywki:
- mam aktywną kartę Warunków, która mówi że poziom paniki nie może wzrosnąć
- mam też aktywną kartę Pogłosek, która mówi, że gdy zbierze się na niej 8 potworów, wychodzą one na ulice Arkham a poziom Paniki wzrasta do 10
W fazie Mitów osiągam poziom 8 potworów. Nie wychodzą na ulicę (bo jest już na nich max potworów), zamiast tego lądują na peryferiach, przekraczając limit Peryferiów, więc lądują w pudełku. Poziom paniki nie wzrasta (o 1), bo nie może.
Ale karta Pogłosek swoją drogą każe mi podnieść poziom paniki do 10. Uznałem, że karta Warunków blokuje wzrost Paniki i zostawiłem ją na obecnym poziomie. W wyniku tego dość straszna karta Pogłosek zniknęła bez żadnych konsekwencji.
Jak myślicie - dobrze zinterpretowałem zasady?
Taka drobna ciekawostka z mojej wczorajszej rozgrywki:
- mam aktywną kartę Warunków, która mówi że poziom paniki nie może wzrosnąć
- mam też aktywną kartę Pogłosek, która mówi, że gdy zbierze się na niej 8 potworów, wychodzą one na ulice Arkham a poziom Paniki wzrasta do 10
W fazie Mitów osiągam poziom 8 potworów. Nie wychodzą na ulicę (bo jest już na nich max potworów), zamiast tego lądują na peryferiach, przekraczając limit Peryferiów, więc lądują w pudełku. Poziom paniki nie wzrasta (o 1), bo nie może.
Ale karta Pogłosek swoją drogą każe mi podnieść poziom paniki do 10. Uznałem, że karta Warunków blokuje wzrost Paniki i zostawiłem ją na obecnym poziomie. W wyniku tego dość straszna karta Pogłosek zniknęła bez żadnych konsekwencji.
Jak myślicie - dobrze zinterpretowałem zasady?
Re: Arkham Horror
Jak dla mnie, to wszystko w porządku. Jedna karta niweluje działanie drugiej. Rozumiem, że nie udało się osiągnąć warunku sukcesu na karcie Pogłoski, a w międzyczasie nie wyszła żadna nowa karta Warunków?
Re: Arkham Horror
Dokładnie tak. Zdecydowałem się zaryzykować i specjalnie przegrać kartę Pogłosek, licząc na to że Warunki się nie zmienią. I rzeczywiście, nie zmieniły się.
Re: Arkham Horror
Mam kilka pytan co do walki w AH.
1) jesli dwoje badaczy wchodzi na pole z potworem to bija go naraz i ich sukcesy sie sumuje czy kazdy po koleji ? ?
2) Jesli jeden badacz walczy z potworem to czy inny badacz moze normalnie przejesc przez to pole czy musi robic unik lub dolaczyc sie do walki ?
3) jesli 2 badaczy wejdzie na polu z 2 potworami to potwory sa rozdzielane miedzy badaczy czy obaj badacze walcza z kazdym po koleji.
Mam nadzieje ze pytania nie sa jakos mocno zagmatwane ;D
1) jesli dwoje badaczy wchodzi na pole z potworem to bija go naraz i ich sukcesy sie sumuje czy kazdy po koleji ? ?
2) Jesli jeden badacz walczy z potworem to czy inny badacz moze normalnie przejesc przez to pole czy musi robic unik lub dolaczyc sie do walki ?
3) jesli 2 badaczy wejdzie na polu z 2 potworami to potwory sa rozdzielane miedzy badaczy czy obaj badacze walcza z kazdym po koleji.
Mam nadzieje ze pytania nie sa jakos mocno zagmatwane ;D
Re: Arkham Horror
Zbikoo pisze:Mam kilka pytan co do walki w AH.
1) jesli dwoje badaczy wchodzi na pole z potworem to bija go naraz i ich sukcesy sie sumuje czy kazdy po koleji ? ?
2) Jesli jeden badacz walczy z potworem to czy inny badacz moze normalnie przejesc przez to pole czy musi robic unik lub dolaczyc sie do walki ?
3) jesli 2 badaczy wejdzie na polu z 2 potworami to potwory sa rozdzielane miedzy badaczy czy obaj badacze walcza z kazdym po koleji.
Mam nadzieje ze pytania nie sa jakos mocno zagmatwane ;D
Nie jestem pewien czy mówie dobrze, ale na wszystkie te pytania jest jedna odpowiedź, mianowicie : Walka odbywa się w tej samej fazie co ruch, więc jeżeli badacz wchodzi na pole z potworem, to nie czeka aż poruszy się drugi badacz, tylko od razu walczy się, lub unika potwora.
Tak więc : Gracz 1, rusza się/bije/unika potwora, dopiero potem Gracz 2 rusza się/bije/unika, itd.
Saluton amikoj!
Re: Arkham Horror
arturion, jest dokładnie tak jak mówisz
All work and no play makes Jack a dull boy!
Arkham Horror i explored markers i kilka innych pytan
Ktoś może mi wyjaśnić po co na serio są znaczniki do bram "explored"? Jak się wyjdzie z bramy i zejdzie z obszaru bramy, to znacznik explored zchodzi, a jak ktoś zostaje na bramie i stara się ją zamknąć, to chyba pamięta drogę przez zaświaty i wie, że przeszedł przez bramę. Mam wrażenie, że czegoś tu nie kleję.
Ostatnio zmieniony 21 maja 2010, 11:55 przez Sandking, łącznie zmieniany 1 raz.
Re: Arkham Horror i explored markers i kilka innych pytan
Po wczorajszej grze naszło mnie kilka pytań, ale oczywiście większość zapomniałem. Może potraktuję ten wątek jako moje osobiste wątpliwości.
1. W momencie kiedy dochodzi do ostatecznej walki z SZEFEM to czy rzucone czary trwające na całą walkę trzeba rzucać za każdym razem podczas pierwszej fazy walki? Graliśmy tak, że raz rzucone działają na całą walkę, bo to właściwie jest jedna walka. Z drugiej strony podczas pierwszej fazy jest odświeżanie, co mogłoby sprawić, że jeden czar można rzucić kilka razy z kumulatywnym bonusem (oczywiście ze względów logicznych tego nie robiliśmy).
2. Są potwory posiadające odporność/niewrażliwość na ataki magiczne. Jednak jest z takim czarem, który podnosi umiejętność bohatera? Nie wpływa to na potwora bezpośrednio, ale na postać,więc w sumie monster nie powinien być na to odporny?
3. W momencie kiedy ciągnę kartę w zaświatach, która automatycznie mnie wraca do Arkham, to mogę od razu pieczętować bramę?
Więcej wątpliwości wkrótce.
1. W momencie kiedy dochodzi do ostatecznej walki z SZEFEM to czy rzucone czary trwające na całą walkę trzeba rzucać za każdym razem podczas pierwszej fazy walki? Graliśmy tak, że raz rzucone działają na całą walkę, bo to właściwie jest jedna walka. Z drugiej strony podczas pierwszej fazy jest odświeżanie, co mogłoby sprawić, że jeden czar można rzucić kilka razy z kumulatywnym bonusem (oczywiście ze względów logicznych tego nie robiliśmy).
2. Są potwory posiadające odporność/niewrażliwość na ataki magiczne. Jednak jest z takim czarem, który podnosi umiejętność bohatera? Nie wpływa to na potwora bezpośrednio, ale na postać,więc w sumie monster nie powinien być na to odporny?
3. W momencie kiedy ciągnę kartę w zaświatach, która automatycznie mnie wraca do Arkham, to mogę od razu pieczętować bramę?
Więcej wątpliwości wkrótce.
Re: Arkham Horror i explored markers i kilka innych pytan
Niestety walka i ostateczna bitwa, to nie jest to samoSandking pisze:1. W momencie kiedy dochodzi do ostatecznej walki z SZEFEM to czy rzucone czary trwające na całą walkę trzeba rzucać za każdym razem podczas pierwszej fazy walki? Graliśmy tak, że raz rzucone działają na całą walkę, bo to właściwie jest jedna walka. Z drugiej strony podczas pierwszej fazy jest odświeżanie, co mogłoby sprawić, że jeden czar można rzucić kilka razy z kumulatywnym bonusem (oczywiście ze względów logicznych tego nie robiliśmy).
INSTRUKCJA pisze:Podobnie, zaklęcia, które ulegają odwróceniu
po tym jak zostały wyczerpane (na przykład na początku
każdej rundy walki podczas ostatecznej bitwy),
przestają działać i muszą zostać ponownie rzucone.
Odporność/niewrażliwość odnosi się tylko i wyłącznie do obrażeń zadawanych potworowi przy pomocy Zaklęcia, lub Broni magicznej. Inne efekty działają normalnie.Sandking pisze:2. Są potwory posiadające odporność/niewrażliwość na ataki magiczne. Jednak jest z takim czarem, który podnosi umiejętność bohatera? Nie wpływa to na potwora bezpośrednio, ale na postać,więc w sumie monster nie powinien być na to odporny?
Prowadzi to czasem do dość dziwnych sytuacji (np. przeciwnikiem jest potwór z fizyczną niewrażliwością, używamy Dubeltówki -> nie dostajemy bonusu do testu walki, ale 6 jest liczone jako podwójny sukces)
Owszem, "od razu" czyli w najbliżej Fazie Spotkań w Arkham (tylko wtedy można zamykać/pieczętować bramy)Sandking pisze:3. W momencie kiedy ciągnę kartę w zaświatach, która automatycznie mnie wraca do Arkham, to mogę od razu pieczętować bramę?
Re: Arkham Horror i explored markers i kilka innych pytan
Niektóre miejsca pozwalają wymieniać bramy czy potworki na coś innego. Czy mogę np wymienić 4 bramy w jednym miejscu na powiedzmy 16$ (chyba 2 bramy za 8 $ było w dokach)?
Czy jeśli postać ma przedmiot losowy jako podstawowy ekwipunek, ale zdolność postaci pozwala ciągnąć dodatkowe karty danego typu (np przedmioty powszechne) i odrzucać jedną z nich, to czy ta zdolność jest wykorzystywana podczas rozpoczęcia gry?
Czy potwory, które są efektem kart spotkań zostają na planszy w Arkham?
Mam akcję taką - dwa potwory, jednego omijam, drugiego mi się nie udaje i muszę się tłuc. Czy po zatłuczeniu drugiego potwora mogę dobić już przy okazji pierwszego (skoro i tak się nie ruszę dalej)?
Czy jeśli w wyniku karty mitów będąc na ulicy wejdzie na mnie jakiś potwór muszę się z nim tłuc czy czekam już do swojej kolejnej fazy spotkań w Arkham?
Czy jeśli postać ma przedmiot losowy jako podstawowy ekwipunek, ale zdolność postaci pozwala ciągnąć dodatkowe karty danego typu (np przedmioty powszechne) i odrzucać jedną z nich, to czy ta zdolność jest wykorzystywana podczas rozpoczęcia gry?
Czy potwory, które są efektem kart spotkań zostają na planszy w Arkham?
Mam akcję taką - dwa potwory, jednego omijam, drugiego mi się nie udaje i muszę się tłuc. Czy po zatłuczeniu drugiego potwora mogę dobić już przy okazji pierwszego (skoro i tak się nie ruszę dalej)?
Czy jeśli w wyniku karty mitów będąc na ulicy wejdzie na mnie jakiś potwór muszę się z nim tłuc czy czekam już do swojej kolejnej fazy spotkań w Arkham?
Re: Arkham Horror i explored markers i kilka innych pytan
Moim zdaniem nie. Jesli byloby to mozliwe, to rowniez sklepy musialyby umozliwiac losowanie 6 przedmiotow zamiast 3 itp....Sandking pisze:Niektóre miejsca pozwalają wymieniać bramy czy potworki na coś innego. Czy mogę np wymienić 4 bramy w jednym miejscu na powiedzmy 16$ (chyba 2 bramy za 8 $ było w dokach)?
Tak.Sandking pisze:Czy jeśli postać ma przedmiot losowy jako podstawowy ekwipunek, ale zdolność postaci pozwala ciągnąć dodatkowe karty danego typu (np przedmioty powszechne) i odrzucać jedną z nich, to czy ta zdolność jest wykorzystywana podczas rozpoczęcia gry?
Instrukcja pisze: Note: Abilities that affect drawing cards from the card
decks, such as Monterey Jack’s Archaeology ability, do
work when drawing random possessions at the start of
the game.
Nie.Sandking pisze:Czy potwory, które są efektem kart spotkań zostają na planszy w Arkham?
FAQ i Instrukcja pisze: However, many other encounters
state that just a monster appears. For example, one of the
Black Cave encounters states “A monster appears!” and
one of the Hibb’s Roadhouse encounters states “A horrible
monster appears!” When a monster but not a gate appears
in an encounter, the monster does not stay on the board.
Raczej nie - kazdego potwora masz szanse napotkac tylko raz w turze.Sandking pisze:Mam akcję taką - dwa potwory, jednego omijam, drugiego mi się nie udaje i muszę się tłuc. Czy po zatłuczeniu drugiego potwora mogę dobić już przy okazji pierwszego (skoro i tak się nie ruszę dalej)?
Instrukcja pisze: If he defeats the monster, he must still fight or
evade any monsters in the area that he has not yet either
fought or evaded.
Czekasz do swojej kolejki.Sandking pisze:Czy jeśli w wyniku karty mitów będąc na ulicy wejdzie na mnie jakiś potwór muszę się z nim tłuc czy czekam już do swojej kolejnej fazy spotkań w Arkham?
Dzieki temu, ze bawimy sie ostatnio troche w Arkham League, mam wrazenie, ze znam juz instrukcje na pamiec...Instrukcja pisze: When an investigator attempts to move out of an area
containing a monster, or ends his movement in such an
area, he must either fight the monster or evade it.
Re: Arkham Horror i explored markers i kilka innych pytan
Ale trofea za spotkania i spotkania w zaświatach dostaję, nie?
Re: Arkham Horror i explored markers i kilka innych pytan
Tak, jesli zabijesz potwora, to zabierasz go jako trofeum; z kolei jesli mu sie wymkniesz, ew. "zginiesz" w wyniku spotkania z nim, to on wraca do "cupa". To tez jest gdzies napisane w instrukcji, moglabym przytoczyc odpowiedni fragment, ale zamknelam juz pdfa.
Re: Arkham Horror i explored markers i kilka innych pytan
Na pewno nie wolno, dokładnie z tych powodów które podałaś. Spotkanie odbywamy raz na turę i nie można kilkakrotnie aktywować treści lokacji. Gdyby taka możliwość była przewidziana to tekst zapewne brzmiałby "Zamiast odbywać tu spotkanie możesz otrzymać XXX za KAŻDE trofeum za bramę lub trofea za potwory warte 5 punktów żywotności"FormatC pisze:Moim zdaniem nie. Jesli byloby to mozliwe, to rowniez sklepy musialyby umozliwiac losowanie 6 przedmiotow zamiast 3 itp....Sandking pisze:Niektóre miejsca pozwalają wymieniać bramy czy potworki na coś innego. Czy mogę np wymienić 4 bramy w jednym miejscu na powiedzmy 16$ (chyba 2 bramy za 8 $ było w dokach)?
Fazy Ruchu nie fazy SpotkańSandking pisze:Czy jeśli w wyniku karty mitów będąc na ulicy wejdzie na mnie jakiś potwór muszę się z nim tłuc czy czekam już do swojej kolejnej fazy spotkań w Arkham?
Re: Arkham Horror
Czy w waszych grach też było tak, że jest na prawdę niewiele czasu aby pochodzić po mieście, ciągnąc karty lokacji bo trzeba szybko biegać i zamykać bramy? Grałem 4 gry - 1 solo, 1 we dwie osoby, 2 w trzy wszystkie oczywiście przegrane a czasu na chodzenie po mieście prawie wcale nie licząc krótkiego momentu na początku. Tak ta gra jest skonstruowana czy jakoś przekręciłem zasady?
Re: Arkham Horror
Ostatnio grałem w dwie osoby i tak się złożyło, że albo mieliśmy monster surge'y albo były pieczęcie i bramy się nie pojawiały, więc mieliśmy trochę luzu, ale jest różnie. udało nam się założyć rekordową liczbę 6 pieczęci, a Nyarly i tak wpadł :]