Katharsis - moja własna gra planszowa

Masz pomysł na grę planszową? Chciałbyś go kiedyś zrealizować? Chcesz się nim podzielić albo pomóc w realizacji jakiegoś pomysłu? Do dzieła!
Ace Levy
Posty: 2
Rejestracja: 02 lip 2010, 18:09

Katharsis - moja własna gra planszowa

Post autor: Ace Levy »

Witam serdecznie.

Jakiś czas temu postanowiłem stworzyć własną grę planszową. Natknęła mnie do tego sesja w pewną kultową wspaniałą grę "Magia i Miecz". W grze tej tak samo jak w Magii będzie można wybrać sobie postać jednak tutaj tych postaci będzie tylko kilka (narazie jest ich 9). Postać będzie można wybrać samemu (a nie jak w Magii trzeba było losować). Każda z tych postaci będzie miała statystyki początkowe, do których będziemy dodawać punkty na wstęp. Podobnie jak w magii każda postać będzie miała swój talent (np będzie zaczynała z toporem, będzie miała 2 czary na dzień dobry itp). Aktualnie napisałem już wersję beta systemu walki, rzucania czarów i coś co wymyśliłem sam (a raczej zainspirował mnie Warhammer:Ancient Battles - gra figurkowa) Ucieczka. Okres w tej grze będzie taki jak w Magii i Mieczu. Potworki jakie tam będzie można spotkać to różne Rusałki, Krasnoludy, Demony, Enty, Pegazy, Gobliny, Gremliny i wszelkie inne. Aktualnie zajmuję się tworzeniem czarów i krain po których będzie można się przemieszczać. Grafiki do tej gry wykonuje mój kolega - rysuje je ołówkiem, a ma do tego talent :). Jak będziemy mieli grę "grywalną", czyli taką którą będzie dało się już przejść chcemy pokolorować te grafiki :). Plansza będzie kwadratem, na którym będą 4 kręgi + krąg Bossa (w zasadzie jedno pole). Na każdym z kręgów będzie można spotykać potwory o określonych poziomach (np na pierwszym będą to potwory o poziomach 1-5, na drugim 6-10 itd itd). Narazie dopracowuję niektóre elementy gry. Myślę, że za parę dni powinna ukazać się taka "pierwsza alpha", którą będzie można przetestować na żywo (chodzi mi o system walk).

Umieszczam plik PDF w którym jest to co narazie wykleciłem. Proszę o propozycje i zastrzeżenia :)
http://wyslijto.pl/plik/eora9fhk90
Tibi
Posty: 123
Rejestracja: 23 lis 2009, 19:16
Lokalizacja: Kraków
Been thanked: 1 time

Re: Katharsis - moja własna gra planszowa

Post autor: Tibi »

czy grales w cos poza magią i mieczem? Bo obawiam sie, ze to co juz wymysliles, to (pomijajac bardzo wczesna faze i prawie zero konkretow) pomysly baaaaardzo przestarzale i w zestawieniu ze wspolczesnymi grami planszowymi to raczej nic ciekawego... Do tego system komplikacji calosci w stosunku do tego co gra oferuje tez wypada marnie. Sprobuj moze pograc w nowoczesne gry, jesli interesuja Cie gry w klimacie MiMa, sprobuj nowoczesnych gier przygodowych. Nawet one (a nie tego oczekuje gracz siegajacy po przygodowke) oferuja duuuuzo bardziej eleganckie rozwiazania mechaniczne.
Ace Levy
Posty: 2
Rejestracja: 02 lip 2010, 18:09

Re: Katharsis - moja własna gra planszowa

Post autor: Ace Levy »

grałem w inne gry tego typu, jednak chciałem stworzyć coś bardziej swojego i wzorowanego na tych starszych systemach. Po prostu przyjemniej gra mi się na takich zasadach:)
Awatar użytkownika
poooq
Posty: 1241
Rejestracja: 28 lut 2009, 22:04
Lokalizacja: Warszawa Wesoła
Has thanked: 134 times
Been thanked: 61 times

Re: Katharsis - moja własna gra planszowa

Post autor: poooq »

Więc, jak najszybciej, postaraj się zrobić prototyp i jak najwięcej grać w Katharsis: zobaczysz, że niektóre zasady się zmienią, coś dorzucisz albo usuniesz... Gra rozwija się przy graniu, zbierz znajomych i próbujcie różnych wersji i wariantów, postaci itp. Prototyp jest kolejnym, po pomyśle, etapem projektu.

Co do instrukcji: tabele są ryzykowne, nie każdemu będzie się chciało do nich zaglądać co chwilę, zastanów się nad uproszczeniem ich w jakiś sposób: gry przygodowe powinny być płynne, każda tabela to spowolnienie akcji, rozproszenie graczy, utrata klimatu...

Jak na razie klimat świata w którym toczy się gra to klasyczne, kanoniczne high fantasy, dorzuć jakiś patent który odróżni twój pomysł od ton czytadeł w rodzaju 10 tomowych sag o kolejnym pierścieniu czy koronie.
Po co piać, gdy można grać?
Odkrycie roku 2019: nie każdego interesuje moje zdanie.
l.kowal
Posty: 87
Rejestracja: 15 lut 2010, 15:07
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Re: Katharsis - moja własna gra planszowa

Post autor: l.kowal »

Zgadzam się z przedmówcą.

Tabelki są dość przytłaczające moim zdaniem, ktoś się w końcu z graczy zrezygnuje, bo co chwila musi szukać po tabelkach - faktycznie klimat rozgrywki i dynamizm może spaść drastycznie.

Atak, zadawanie ran, tabelki - moim zdaniem da się to fajnie uprościć, aby ten element nie zajmował 50% czasu rozgrywki.

Fundament masz w postaci pomysłu - ale tak jak przedmówca powiedział - zrób prototyp i testy testy testy.......

Pozdrawiam i powodzenia!
Awatar użytkownika
Barbarzyciel
Posty: 268
Rejestracja: 19 lut 2010, 20:08
Has thanked: 52 times
Been thanked: 46 times

Re: Katharsis - moja własna gra planszowa

Post autor: Barbarzyciel »

Uprość, uprość i uprość. I przemyśl to raz jeszcze, aby było bardziej intuicyjne. Od większej ilości parametrów gra robi się tylko bardziej nużąca. Urok gry planszowej to prostota połączona z wielością możliwości.

Tabelki przeraziłyby twórców legendarnego Piotrkowa 1939. Matryca zdarzeń godna gry komputerowej. Mechanizm walki bardziej skomplikowany od tego w śp. Kryształach Czasu, a sam pamiętam, jak mistrzowie gry przychodzili na sesję z kalkulatorem, żeby dobrze obliczyć wyparowania.

Katharsis jest niewątpliwie rozrośniętym klonem MiM. Gra, która była w naszym kraju pozycją legendarną (MiM, nie Katharsis) niewątpliwie zapłodniła umysły graczy i znałem kilka osób, które chciały stworzyć własny klon. Niektórym to się udało, niektórzy polegli.

Aha! Podoba mi się logo.
FB: Staadtthegame
Instagram: staadtthegame
Awatar użytkownika
Bri
Posty: 437
Rejestracja: 18 sie 2009, 14:40

Re: Katharsis - moja własna gra planszowa

Post autor: Bri »

Zawsze powtarzam żeby ze wszystkiego co przychodzi do głowy wywalić połowę :)
Awatar użytkownika
MichalStajszczak
Posty: 9475
Rejestracja: 31 sty 2005, 19:42
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 511 times
Been thanked: 1449 times
Kontakt:

Re: Katharsis - moja własna gra planszowa

Post autor: MichalStajszczak »

Bri pisze:Zawsze powtarzam żeby ze wszystkiego co przychodzi do głowy wywalić połowę
Cały problem polega na tym, że nigdy nie wiadomo którą połowę
Awatar użytkownika
gocho
Posty: 173
Rejestracja: 10 wrz 2009, 14:19
Lokalizacja: Szczecin
Been thanked: 3 times

Re: Katharsis - moja własna gra planszowa

Post autor: gocho »

Tabelki niezłe. Przypomina mi się wiekowy polski system RPG "Kryształy Czasu" :)

Jakoś mnie nie przekonuje rozwój postaci od cech 0-3 do 15-20. To jakimś AD&D pachnie.

Poza tym od razu zauważyłem bardzo dziwny szczegół - barbarzyńca nie może rozwijać zwinności. Dlaczego?
Awatar użytkownika
Bri
Posty: 437
Rejestracja: 18 sie 2009, 14:40

Re: Katharsis - moja własna gra planszowa

Post autor: Bri »

MichalStajszczak pisze:Cały problem polega na tym, że nigdy nie wiadomo którą połowę
Na początku "kariery" projektanta nie ma to aż takiego znaczenia. A im człowiek bardziej doświadczony tym szybciej wie co można w grze użyć i jak, czego zawarcie przyjdzie z trudem a co zupełnie nie spasuje.
ODPOWIEDZ