Ad blocker detected: Our website is made possible by displaying online advertisements to our visitors. Please consider supporting us by disabling your ad blocker on our website.
Tutaj można dyskutować o konkretnych grach planszowych i karcianych. Każda gra ma swój jeden wątek. W szczególnych przypadkach może być seria gier. NIE NALEŻY TUTAJ PYTAĆ O ZASADY, MALOWANIE, ROBIENIE INSERTÓW ORAZ KOSZULKI! OD TEGO SĄ INNE PODFORA
Dwuosobowa partia wyglada trochę inaczej niż trzy- czy czteroosobowa. Na pewno jest mniej podkradania soli a sama gra to bardziej pojedynek one-on-one podobnie jak dwuosobowy Caylus. Trzeba dokładniej wszystko wyliczyć czy na pewno opłaci mi się np wydobycie bo daję zarobić mojemu jedynemu przeciwnikowi itd. Ja najbardziej lubię grać w trzy osoby, ale we dwie też nie pogardzę (no ale cóż - to moja gra )
ZnadPlanszy | YouTube Always keep at the back of your mind the possibility that you're dead wrong. -- T. Pratchett --
Przez chwilę się zastanawiałem w jakiej to grze jest jeszcze jakiś "gracz duch"
Jedyne co mi przychodzi na myśl to... Blokus na 3 osoby
Liarusie, mógłbyś podać kilka tytułów, w których występuje taki "gracz duch" bo bardzo mnie zafrapowałeś swoim stwierdzeniem?
Ostatnio zmieniony 18 sie 2010, 10:17 przez Witold Janik, łącznie zmieniany 1 raz.
- Albo my graliśmy źle, albo wy (...), w naszej partii wyniki były w granicach 20-30. Co prawda gra skończyła się szybko (wcześnie papież umarł), ale chyba nie może to mieć aż takiego wpływu.
- U nas papież umarł w ostatniej turze - może stąd różnica.
dwóch graczy. Jest lekkie skalowanie w czasie setupu - gracze zaczynają z jednym górnikiem więcej i jest mniej górników do zatrudnienia w karczmie - tyle. Osobiście nie lubię graczy duchów więc tutaj chcieliśmy żeby gra była po prostu od dwóch graczy
@Witek: dwa przykłady z głowy: Mykerinos, Fresco - obaj gracze kontrolują po części gracza trzeciego. Dungeon Lords - grając w trzy albo dwie osoby jest jeden albo dwa duchy.
Ostatnio zmieniony 18 sie 2010, 10:25 przez yosz, łącznie zmieniany 1 raz.
ZnadPlanszy | YouTube Always keep at the back of your mind the possibility that you're dead wrong. -- T. Pratchett --
Witold Janik pisze:Przez chwilę się zastanawiałem w jakiej to grze jest jeszcze jakiś "gracz duch"
Jedyne co mi przychodzi na myśl to... Blokus na 3 osoby
Liarusie, mógłbyś podać kilka tytułów, w których występuje taki "gracz duch" bo bardzo mnie zafrapowałeś swoim stwierdzeniem?
W innej formie "gracze duchy" pojawiają się na pewno w Glen More i Dungeon Lords
Podpowiem że np. w Ryzyku (wersja ze strzałkami i z mapą całego świata - bodajże gra o podbój świata czy jakoś tak) jeśli się chce zagrać na 2, to trzeci to gracz duch Można go jechać, a on robi "buuu" tylko, ale nie atakuje, nie rusza się, nie nic. 0_o
[sarkazm mode on] Matko, ile wspaniałości mnie ominęło, zaraz się popłaczę [sarkazm mode off]
Dzięki chłopaki za info! Można by nowy wątek utworzyć do ew. dalszych dyskusji.
- Albo my graliśmy źle, albo wy (...), w naszej partii wyniki były w granicach 20-30. Co prawda gra skończyła się szybko (wcześnie papież umarł), ale chyba nie może to mieć aż takiego wpływu.
- U nas papież umarł w ostatniej turze - może stąd różnica.
Witold Janik pisze:Przez chwilę się zastanawiałem w jakiej to grze jest jeszcze jakiś "gracz duch"
W Modern Arts jest wariant dla trzech osób z "tajemniczą ręką", udającą czwartego gracza.
A poza tym w większości gier solo przeciwnikiem człowieka jest "gracz duch". Pomijając wszystkie wojenne, takim duchem jest np. słynny robot z Race for the Galaxy.
Gdy wszystko inne zawiedzie, rozważ skorzystanie z instrukcji.
Ja raczej rozumiem gracza ducha, jako niby gracza którym kierują pozostali gracze przy stole. W r4tg robot to mechanika przebrana za gracza - jak grasz nie masz wpływu na jego decyzje.
ZnadPlanszy | YouTube Always keep at the back of your mind the possibility that you're dead wrong. -- T. Pratchett --
Dokładnie. Robot to trochę co innego czy np. przeciwnik z The Fires of Midway. Tam nie masz większego wpływu na to co zrobi, w przypadku gracza ducha, decyzje podejmują żywi gracze.
@Sipio: podpytałem się wydawcy kiedy ruszą zamówienia przedpremierowe. Stan prac jest taki:
- żetony i plansza poszły do druku
- w końcu mamy chyba ostateczną wersję okładki
- instrukcja przechodzi kolejne sprawdzenia i testy i jej wersja "release candidate" powinna być w tym tygodniu (mam nadzieję że grafik da radę - dwa tygodnie temu urodziło mu się dziecko przez co wydłuża się trochę czas oczekiwania na poprawki )
Potem oczywiście trzeba to wszystko powkładać do pudełek itd więc to też chwilę potrwa Przed Essen na pewno będzie ale czy to będzie tydzień, dwa czy trzy przed Essen nie jestem w stanie w tej chwili powiedzieć.
ZnadPlanszy | YouTube Always keep at the back of your mind the possibility that you're dead wrong. -- T. Pratchett --
Gra powinna trafić do sklepów pod koniec września lub na początku października. Kwestia jak drukarnia się wyrobi. Przedsprzedaż ruszy na początku września.
Ponieważ zdarzyło mi się wielokrotnie ocenić prawidłowo grę już na etapie lektury instrukcji, tj. późniejszy kontakt z gotowym wyrobem potwierdzał wcześniejsze spostrzeżenia, z przyjemnością stwierdzam, że Magnum Sal zapowiada się jako bardzo ciekawa gra, z szeregiem interesujących mechanizmów połączonych w spójną i logiczną całość. Przy tym dość abstrakcyjna mechanika jest w sposób naturalny ubrana w historyczny kostium i efektowną oprawę graficzną. Jeśli do tego dodać całkowicie klarowną i niemal bezbłędną instrukcję, pozostaje tylko z przyjemnością czekać na pierwszą rozgrywkę.
A propos jakichś drobiazgów interpunkcyjno-łamaniowych: tu pisać, czy na privie?
Gdy wszystko inne zawiedzie, rozważ skorzystanie z instrukcji.
strona 7, przykład 5. Słowo "prowadzi" należy przenieść: pro/wadzi, albo prowa/dzi.
strona 8, Karczma, drugi akapit. W obu pierwszych zdaniach należy usunąć przecinki, by wyglądały tak: "Gracz korzystając z karczmy może zatrudnić jednego górnika. W tym celu płaci sumę zapisaną obok pola..."
Jeśli znajdę coś jeszcze, to dam znać, choć nie spodziewam się wielu okazji.
Gdy wszystko inne zawiedzie, rozważ skorzystanie z instrukcji.
Mam pytanie odnośnie definicji "górników, którzy wydobywali sól" i są zmęczeni. Weźmy przykład 5 ze strony 7: jest czterech górników w komnacie z czterema kostkami soli i kostką wody. Górnicy mogą wydobyć 3 kostki soli z powodu wody, czy zatem zmęczy się trzech, czy także czwarty (powiedzmy: walczący z zalewaniem komnaty)?
Nawet jeśli przeoczyłem i jest to wyjaśnione gdzieś dalej, to myślę że warto to opisać w rozdziale "Zmęczenie górników".
Gdy wszystko inne zawiedzie, rozważ skorzystanie z instrukcji.