Dodatki do "Osadnikow"

Tutaj można dyskutować o konkretnych grach planszowych i karcianych. Każda gra ma swój jeden wątek. W szczególnych przypadkach może być seria gier.
NIE NALEŻY TUTAJ PYTAĆ O ZASADY, MALOWANIE, ROBIENIE INSERTÓW ORAZ KOSZULKI! OD TEGO SĄ INNE PODFORA
Regulamin forum
Na tym podforum można dyskutować konkretnych grach planszowych i karcianych. Każda gra ma swój jeden wątek. W szczególnych przypadkach może być seria gier. Zapoznajcie się z wytycznymi tworzenia tematów.
TU JEST PODFORUM O MALOWANIU FIGUREK I ROBIENIU INSERTÓW
TU JEST WĄTEK, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O KOSZULKI!
TU JEST PODFORUM, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O ZASADY GIER!
MMR
Posty: 5
Rejestracja: 09 cze 2005, 14:53
Lokalizacja: Milton Keynes

Dodatki do "Osadnikow"

Post autor: MMR »

Czy ktos sie orientuje w tym temacie? Ktora, Seafarers czy Cities&Knights jest lepsza? Czy sa ze soba kompatybilne? I jak to jest z tym rozszerzeniem na 5-6 osob? Kazdy dodatek posiada wlasne? Bo nie wiem co kupowac...
Michał M. Rokita Terminator of PANzM
Póki trwała chapanka między kartowniki, bił kinal z pancerolą króle i wyżniki.
Awatar użytkownika
bazik
Posty: 2407
Rejestracja: 16 mar 2006, 22:03
Lokalizacja: Warszawa
Been thanked: 6 times

Post autor: bazik »

rycerze sprawiaja (ponoc :-) ) ze gra sie robi duzo bardziej skomplikowana, jest duzo wiecej opcji, ale i dluzej trwa niz podstawka. przy tym poziomie losowosci ja jestem troche sceptykiem czy komplikowanie i wydluzanie gry ma sens.
zeglarze (lada dzien/tydzien/miesiac maja wyjsc po polsku) wydaja sie (bazujac na regulach glownie) utrzymywac klimat podstawki urozmaicajac rozgrywke ale nie zmieniajac zbyt wiele w samej grze.

sa 3 rozszerzenia 5-6 graczy, ten od podstawki bardzo polecam -- gra z rozszerzeniem w 6 moim zdaniem jest dokladnie taka sama jak gra bez rozszerzenia w 4. jesli potrzebujesz zmiescic przy stole wiecej niz 4 osoby, i lubicie osadnikow to rozszerzenie do podstawki polecam bardzo zdecydowanie. ja mam niemieckie, pasuje dosc znosnie do polskiej podstawki (grafika inna, ale po 15 minutach juz nic nie przeszkadza).

na ile kompatybilni sa zeglarze z rycerzami nie wiem
Awatar użytkownika
Pancho
Posty: 2687
Rejestracja: 18 cze 2004, 08:40
Lokalizacja: W-wa
Been thanked: 1 time
Kontakt:

Post autor: Pancho »

bazik pisze:zeglarze (lada dzien/tydzien/miesiac maja wyjsc po polsku)
Sierpień/wrzesień. Stawiam na początek września.
Awatar użytkownika
bazik
Posty: 2407
Rejestracja: 16 mar 2006, 22:03
Lokalizacja: Warszawa
Been thanked: 6 times

Post autor: bazik »

ja tu powstrzymuje ledwo chec powiedzenia czegos o odkladanych terminach, a Ty tu mi caly mit burzysz :-) ja stawiam nawet na pazdziernik w takim razie ;-)
atwar
Posty: 112
Rejestracja: 10 wrz 2004, 14:49
Lokalizacja: obok Pruszkowa

Post autor: atwar »

Galakta przyzwyczaiła nas do znakomitej jakości gier i do wiecznego przesuwania terminów. A potem przekraczania tych przesuniętych.
Powiem tak: Żeglarze będą w tym roku.
Awatar użytkownika
dasilwa
Posty: 1128
Rejestracja: 18 maja 2005, 18:33
Lokalizacja: Stolica
Been thanked: 1 time

Post autor: dasilwa »

Nie sądze że przekładanie terminów wydania gry jest tylko domeną Galakty, także inne zagraniczne i wielkie wydawnictwa jak chociażby Rio Grande Games też nie pierwszy raz przesuwa wydawanie swoich gier. Mam tu na myśli np. El Grande Decenial którego już chyba z 5 razy (albo i wiecej) jest przesuwana premiera. Ja El Grande śledze od momentu jak miało byc wydane w kwietniu. Przedostatnie wieści mówiły o premierze na początku lipca a teraz już mówią o środku lipca. Myśle, że gra(y) ( lub jej elementy) jest produkowana w Chinach i stąd te opóźnienia.[/url]
atwar
Posty: 112
Rejestracja: 10 wrz 2004, 14:49
Lokalizacja: obok Pruszkowa

Post autor: atwar »

Nie sądze że przekładanie terminów wydania gry jest tylko domeną Galakty
Masz całkowitą rację i w zupełności się z Tobą zgadzam, ale nie zmienia to w niczym faktu, że Galakta przesuwa terminy, a że część gier kupuję u nich, to mi się to nie podoba.
Groan
Recenzent
Posty: 33
Rejestracja: 04 cze 2004, 23:04
Lokalizacja: Ballymena/Elbląg
Kontakt:

Re: Dodatki do "Osadnikow"

Post autor: Groan »

MMR pisze:Czy ktos sie orientuje w tym temacie? Ktora, Seafarers czy Cities&Knights jest lepsza? Czy sa ze soba kompatybilne? I jak to jest z tym rozszerzeniem na 5-6 osob? Kazdy dodatek posiada wlasne? Bo nie wiem co kupowac...
Dawno temu była już dykusja na temat, który dodatek jest lepszy. Mam za soba kilkanaście partii w żeglarzy i mogę z czystym sumieniem powiedziec że jest to jeden z najlepszych dodatków do Osadników. Zresztą jest to niezbedne minimum do posiadania jeśli potem chciałbyś kupić szereg dodatków/scenariuszy, które teraz się ukazują (a pochodzą głównie z wiekiej ksiegi Das Buch).
Żeglarze oferują kilkanaście dodatkowych heksów plus nowy "Złote źródło?", oraz drewniane stateczki w kolorach graczy i statek piracki (będący odpowiednikiem złodzieja). Całość uzupełniaja nowe scenariusze. I w nich właśnie jest cała siła żeglarzy.
Te z podstawki tj, z dodatku są interesujące, ale na sieci można znaleźć naprawdę perełki. Są takie o budowaniu 7 cudów, są takie o walce z piratami, o wielkich podrózach i handlu, o lataniu balonami i o wyprawie w poszukiwaniu ziaren kawy (mój ulubiony).
Natomiast "Miasta i rycerze" to troche inna para kaloszy. Jak nazwa wskazuje skupiamy sie na rozbudowie miast (mamy specjalne kalendarze w ktorych odnotowujemy rozwoj w trezech nowych dziedzinach: ekonomicznej, politycznej i jeszcze jakies :). Umacniamy rycerzy (nowe pionki), ktorzy beda nas chronic przed atakami barbarzyncow, budujemy mury miejskie i cytadele. Do tego dochodza trzy nowe rodzaje karty zasobów i karty rozwoju. Ten dodatek to wedlug mnie gra sama w sobie (wymagajaca co prawda podstawki), gdzie skupiasz sie bardziej na ekonomi, polityce i handlu niz na odkrywaniu nowych lądów. Na sieci widzialem kilka lub moze zero scenariuszy wykorzystujacych zarowno podstawke + zeglarze + rycerze i miasta.
Dodatek na 5/6 graczy - nazwa mówi sama za siebie. Wnosi tylko jedna nowosc (dla mnie sztuczna i na sile, ale zdaje sobie sprawe dlaczego): otoz mozemy budowac w turach kazdego gracza, tzn. gracz w swojej turze moze budowac co i ile chce (ograniczony zasobami i zwyklymi zasadami), dodatkowo po nim kazdy z pozostalych graczy ma prawo wybudowac jeden element (droge, osade itp.). Wprowadzona modyfikacja tylko dlatego by przy takiej ilosci graczy (6 osob) nikt z pozostalych sie nie nudzil. Tyle.
Jesli chodzi o kompatybilnosc. Odradzam zakup wszelkich edycji angielkich (roznia sie znacznie wygladem heksow). Jesli chcesz kupic zeglarzy do polskich osadnikow , to chyba musisz poczekac na edycje Galakty, gdyz raczej nie ma w Niemczech edycji z drewnianymi statkami i grafiką hekesow aktualną w polsce. W Niemczech sa raczej elementy plastikowe. Ale moge sie tu mylic.
Ah, i tak, kazdy dodatek (żeglarze, rycerze, podstawka rowniez) posiada wlasne rozszerzenie na 5/6 graczy. Czyli podstawka + 5/6, zeglarze + 5/6 itd.
Groan
Ekf Fremen
MMR
Posty: 5
Rejestracja: 09 cze 2005, 14:53
Lokalizacja: Milton Keynes

Re: Dodatki do "Osadnikow"

Post autor: MMR »

Groan pisze: Jesli chodzi o kompatybilnosc. Odradzam zakup wszelkich edycji angielkich (roznia sie znacznie wygladem heksow).
To niedobrze bo jestem skazany na angielska. W jakim stopniu sie roznia? kolorami? Wielkoscia? Ksztaltem?
Groan pisze: Ah, i tak, kazdy dodatek (żeglarze, rycerze, podstawka rowniez) posiada wlasne rozszerzenie na 5/6 graczy. Czyli podstawka + 5/6, zeglarze + 5/6 itd.
Czyli jak chce zagrac w 6 osob w zeglarzy to potrzebuje podstawke, zeglarzy wlasciwych i rozszerzenie do nich? Czy rozszerzenie do podstawki tez?

Czy mozna polaczyc zeglarzy i rycerzy? Co wtedy z gra na szesc osob?

AFAIK zeglarze maja wieksza plansze (wiecej hexow morskich). Jak to wyglada u rycerzy? A w rozszerzeniach?
TIA
Michał M. Rokita Terminator of PANzM
Póki trwała chapanka między kartowniki, bił kinal z pancerolą króle i wyżniki.
Awatar użytkownika
Legun
Posty: 1802
Rejestracja: 20 wrz 2005, 19:22
Lokalizacja: Kraków
Has thanked: 78 times
Been thanked: 167 times

Re: Dodatki do "Osadnikow"

Post autor: Legun »

Groan pisze:Dodatek na 5/6 graczy - nazwa mówi sama za siebie. Wnosi tylko jedna nowosc (dla mnie sztuczna i na sile, ale zdaje sobie sprawe dlaczego): otoz mozemy budowac w turach kazdego gracza, tzn. gracz w swojej turze moze budowac co i ile chce (ograniczony zasobami i zwyklymi zasadami), dodatkowo po nim kazdy z pozostalych graczy ma prawo wybudowac jeden element (droge, osade itp.). Wprowadzona modyfikacja tylko dlatego by przy takiej ilosci graczy (6 osob) nikt z pozostalych sie nie nudzil. Tyle.
Zrobiliśmy sobie rozszerzenie na 5/6 graczy kupując po prostu drugi egzemplarz, przemalowując dwa komplety pionków i drukując rozstawienia z BGG. O tej zmianie przepisów nie słyszałem i muszę przyznać, że jestem zaskoczony. Rozegraliśmy w 6 osób kilkanaście partii w trakcie majowego długiego łikędu i nie było nawet śladu znudzenia. Głównie dlatego, że groźba utraty kart po wypadnięciu "7" popychała każdego z graczy do inwestowania w każdym ruchu w cokolwiek. To było wielką zachętą do handlu, podobnie jak zwiększenie liczny potencjalnych kontrahentów. Zabawa jest przednia i zachęcam zarówno do zrobienia sobie domowego dodatku jak i do zachowania podstawowych reguł.
Awatar użytkownika
bazik
Posty: 2407
Rejestracja: 16 mar 2006, 22:03
Lokalizacja: Warszawa
Been thanked: 6 times

Re: Dodatki do "Osadnikow"

Post autor: bazik »

u mnie obowiazujacy house rule to ze przy 4ech graczach limit to 7, przy 5 limit jest 8 a przy 6 limit jest 9. moim zdaniem daje to efekt bardzo bardzo bliski podstawce.
Legun pisze:
Groan pisze:Dodatek na 5/6 graczy - nazwa mówi sama za siebie. Wnosi tylko jedna nowosc (dla mnie sztuczna i na sile, ale zdaje sobie sprawe dlaczego): otoz mozemy budowac w turach kazdego gracza, tzn. gracz w swojej turze moze budowac co i ile chce (ograniczony zasobami i zwyklymi zasadami), dodatkowo po nim kazdy z pozostalych graczy ma prawo wybudowac jeden element (droge, osade itp.). Wprowadzona modyfikacja tylko dlatego by przy takiej ilosci graczy (6 osob) nikt z pozostalych sie nie nudzil. Tyle.
Zrobiliśmy sobie rozszerzenie na 5/6 graczy kupując po prostu drugi egzemplarz, przemalowując dwa komplety pionków i drukując rozstawienia z BGG. O tej zmianie przepisów nie słyszałem i muszę przyznać, że jestem zaskoczony. Rozegraliśmy w 6 osób kilkanaście partii w trakcie majowego długiego łikędu i nie było nawet śladu znudzenia. Głównie dlatego, że groźba utraty kart po wypadnięciu "7" popychała każdego z graczy do inwestowania w każdym ruchu w cokolwiek. To było wielką zachętą do handlu, podobnie jak zwiększenie liczny potencjalnych kontrahentów. Zabawa jest przednia i zachęcam zarówno do zrobienia sobie domowego dodatku jak i do zachowania podstawowych reguł.
Groan
Recenzent
Posty: 33
Rejestracja: 04 cze 2004, 23:04
Lokalizacja: Ballymena/Elbląg
Kontakt:

Post autor: Groan »

Odnosnie heksow, ponizej zdjecie z BGG przedstawiajace heksy. Gorny rzad wydanie angielskie, ponizej stare wydanie niemieckie. Obie te edycje maja drewniane elementy (drogi, domki).
Uwaga: Zmienilem troche opis bo sie pomylilem.

http://boardgamegeek.com/image/88966

Ponizej zdjecie przedstawiajace heksy z nowej edycji niemieckiej i edycji galakty:
http://boardgamegeek.com/image/53590
Uwaga: edycja niemiecka ma plastikowe elementy, edycja galakty-drewniane.

O wielkosci heksow nie wiem.

Jesli chodzi o zasade przy 5/6 to polecam lekturze ten plik:
http://boardgamegeek.com/fileinfo.php?fileid=7846

MMR pisze: Czyli jak chce zagrac w 6 osob w zeglarzy to potrzebuje podstawke, zeglarzy wlasciwych i rozszerzenie do nich? Czy rozszerzenie do podstawki tez?
Potrzebujesz rozszerzenia do podstawki (dodatkowe domki i drogi dla 5/6 graczy) oraz rozszerzenie do zeglarzy (dodatkowe statki dla 5/6 graczy).
MMR pisze: Czy mozna polaczyc zeglarzy i rycerzy? Co wtedy z gra na szesc osob?
Mozna. Wtedy oprocz powyzszego zestawu potzrebujesz dodatkowo rozszerzenie do rycerzy na 5/6 osob (dodatkowe pionki rycerzy, mury miejskie).
MMR pisze:
AFAIK zeglarze maja wieksza plansze (wiecej hexow morskich). Jak to wyglada u rycerzy? A w rozszerzeniach?
Zeglarze wlasciwie nie maja ustalonej planszy, sa scenariusze wykorzystujace rozne elementy, rozna ilosc heksow, w niektore bedziesz potzrebowal tylko podstawki i zeglarzy (przy grze 3-4 osobowej) w innych bedziesz potrzebowal specjalnych heksow (vide kawa, dzungla, wulkan), w innych po prostu wiekszej ilosci heksow (np. z rozszerzenia na 5/6 lub z drugiej podstawki), mozliwosci jest wiele.

Powiem tak, widzialem naprawde malo scenariuszy wykorzystujacych podstawowa wyspe catan (z dodatkowymi elementami rycerzy) wlaczana w duza mape do eksploracji nowych ladow w zeglarzach.
Z zeglarzami dolaczona jest ramka w kawalkach ktora uklada sie do okreslonej wielkosci (w zaleznosci od scenariusza), a ktora nastepnie wypelnia sie calkowicie lub czescuiowo heksami.

I jeszcze jedno, czytalem kiedys o problemach technicznych miedzy edycja angielska i niemiecka, gdzie kolor pomaranczowy (ed. niemiecka) mial troche inny odcien w ed. angielskiej.

Przepraszam za literowki.
Ostatnio zmieniony 12 lip 2006, 20:55 przez Groan, łącznie zmieniany 1 raz.
Groan
Ekf Fremen
Awatar użytkownika
Nataniel
Administrator
Posty: 5293
Rejestracja: 03 cze 2004, 20:46
Lokalizacja: Gdańsk Osowa
Been thanked: 6 times
Kontakt:

Post autor: Nataniel »

Groan pisze:Ponizej zdjecie przedstawiajace heksy z nowej edycji niemieckiej i edycji galakty:
http://boardgamegeek.com/image/53590
Uwaga: edycja niemiecka ma plastikowe elementy, edycja galakty-drewniane.

O wielkosci heksow nie wiem.
Wielkosc heksow jest taka sama, jednak niemiecka nowa edycja ma inne "złaczki" obramowan z portami, wiec nie da sie np. do polskiej edycji dorzucic niemieckiego rozszerzenia 5/6 graczy.
= Artur Nataniel Jedlinski | GG #27211, skype: natanielx =
= Festiwal gier planszowych w Gdyni - GRAMY! =
MMR
Posty: 5
Rejestracja: 09 cze 2005, 14:53
Lokalizacja: Milton Keynes

Post autor: MMR »

Zagladajac dzis na strone pobliskiego sklepu zobaczylem cos takiego http://www.maddisongames.co.uk/shop/det ... oard-games
Ktos wie co to? Czy to dodatek czy osobna gra? Itp.?
Michał M. Rokita Terminator of PANzM
Póki trwała chapanka między kartowniki, bił kinal z pancerolą króle i wyżniki.
Awatar użytkownika
Saise
Posty: 182
Rejestracja: 19 kwie 2006, 21:09
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Saise »

Osobna gra w której gracze przenoszą do jednego z miast Catanu i tam bawią się w jego rozbudowę o ile się nie mylę.
-- Hubert 'Saise' Spala --
http://grasuch.blogspot.com - reaktywowany blog o planszówkach!
Poziom -1 | Blue City Warszawa | Sklep z grami towarzyskimi Graal
Awatar użytkownika
Crusader
Posty: 75
Rejestracja: 04 paź 2005, 13:51
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Crusader »

Poniżej wszystkie "catanowe" gry (okładki + plansze), jakie udało mi się znaleźć. Wydań karcianych nie uwzględniałem.

ObrazekObrazek


ObrazekObrazek


ObrazekObrazek


ObrazekObrazek


ObrazekObrazek


ObrazekObrazek


Obrazek (do tej nie znalazłem planszy)


ObrazekObrazek


ObrazekObrazek
Awatar użytkownika
AvantaR
Posty: 1071
Rejestracja: 11 sty 2006, 14:27
Lokalizacja: Łaziska Górne
Been thanked: 1 time
Kontakt:

Post autor: AvantaR »

Dolicz jeszcze karcianke, niby to nie planszowka - ale moim zdaniem to bardzo wazna pozycja (i przedewszystkim bardzo zblizona klimatem do oryginalu).

Pzdr
Gór mi mało i trzeba mi więcej
Awatar użytkownika
folko
Posty: 2442
Rejestracja: 23 wrz 2004, 13:26
Lokalizacja: Wodzisław Śl.
Kontakt:

Post autor: folko »

Starship Catan, to też właściwie karcianka...
Awatar użytkownika
cezner
Posty: 3080
Rejestracja: 30 wrz 2005, 20:26
Lokalizacja: Opole
Has thanked: 8 times
Been thanked: 91 times

Post autor: cezner »

Jeszcze jest dodatek: "Historyczny scenariusz II - Troja i Chiński Mur". Nawet mam to ale nie grałem, muszę przetłumaczyć instrukcję. Kiedyś w Niemczech jak kupowałem Siedlera to ten dodatek był dołączony w ramach promocji.
Awatar użytkownika
Don Simon
Moderator
Posty: 5623
Rejestracja: 10 wrz 2005, 16:28
Lokalizacja: Warszawa, sercem w Jozefowie ;-)
Been thanked: 1 time

Post autor: Don Simon »

I jeszcze jakby ktoś porównał te gry wyżej...:-)

Pozdrawiam
Szymon
Każdy może,prawda, krytykować, a mam wrażenie, że dopuszczenie do krytyki, panie, tu nikomu tak nie podoba się.Tak więc z punktu, mając na uwadze, że ewentualna krytyka może być, tak musimy zrobić, żeby tej krytyki nie było, tylko aplauz i zaakceptowanie.
Awatar użytkownika
Pancho
Posty: 2687
Rejestracja: 18 cze 2004, 08:40
Lokalizacja: W-wa
Been thanked: 1 time
Kontakt:

Post autor: Pancho »

Elasund podobno jest super i chyba go w najbliższym czasie kupię.
Awatar użytkownika
Nataniel
Administrator
Posty: 5293
Rejestracja: 03 cze 2004, 20:46
Lokalizacja: Gdańsk Osowa
Been thanked: 6 times
Kontakt:

Post autor: Nataniel »

Zgadzam sie, Elasund jest bardzo fajny. Candamira natomiast mozna sobie zupelnie darowac - takie dziwne polaczenie przygodowki z euro-gra. Ni pies ni wydra, nudne jak diabli wg mnie.
= Artur Nataniel Jedlinski | GG #27211, skype: natanielx =
= Festiwal gier planszowych w Gdyni - GRAMY! =
Awatar użytkownika
cubuz
Posty: 60
Rejestracja: 04 lut 2006, 09:23
Lokalizacja: Sopot

Post autor: cubuz »

A Canaan nie rozni sie od Catanu az na tyle, zeby warto bylo miec obie.
Awatar użytkownika
Legun
Posty: 1802
Rejestracja: 20 wrz 2005, 19:22
Lokalizacja: Kraków
Has thanked: 78 times
Been thanked: 167 times

Re: Dodatki do "Osadnikow"

Post autor: Legun »

Legun pisze:
Groan pisze:Dodatek na 5/6 graczy - nazwa mówi sama za siebie. Wnosi tylko jedna nowosc (dla mnie sztuczna i na sile, ale zdaje sobie sprawe dlaczego): otoz mozemy budowac w turach kazdego gracza, tzn. gracz w swojej turze moze budowac co i ile chce (ograniczony zasobami i zwyklymi zasadami), dodatkowo po nim kazdy z pozostalych graczy ma prawo wybudowac jeden element (droge, osade itp.). Wprowadzona modyfikacja tylko dlatego by przy takiej ilosci graczy (6 osob) nikt z pozostalych sie nie nudzil. Tyle.
Zrobiliśmy sobie rozszerzenie na 5/6 graczy kupując po prostu drugi egzemplarz, przemalowując dwa komplety pionków i drukując rozstawienia z BGG. O tej zmianie przepisów nie słyszałem i muszę przyznać, że jestem zaskoczony. Rozegraliśmy w 6 osób kilkanaście partii w trakcie majowego długiego łikędu i nie było nawet śladu znudzenia. Głównie dlatego, że groźba utraty kart po wypadnięciu "7" popychała każdego z graczy do inwestowania w każdym ruchu w cokolwiek. To było wielką zachętą do handlu, podobnie jak zwiększenie liczny potencjalnych kontrahentów. Zabawa jest przednia i zachęcam zarówno do zrobienia sobie domowego dodatku jak i do zachowania podstawowych reguł.
Właśnie zastosowaliśmy modyfikację, którą można wykorzystać przy graniu w Osadników na 5/6 osób z wykorzystaniem podwójnego kompletu - dwóch złodziei. Gdy padnie druga "7", lub gdy ktoś chce wykorzystać rycerza, a jeden ze złodziei jeszcze jest na pustyni, trzeba go ruszy, a nie przestawiać pierwszego. Potem już jest tak jak zwykle - gracz, który może przestawić złodzieja może sobie wybrać, którego z dwóch obecnych wybierze.
Zmiana jest taka, że można zdecydowanie bardziej "schładzać gospodarkę" liderowi :).
Awatar użytkownika
Legun
Posty: 1802
Rejestracja: 20 wrz 2005, 19:22
Lokalizacja: Kraków
Has thanked: 78 times
Been thanked: 167 times

Post autor: Legun »

Czy ktoś może przetłumaczył na polski i jakoś opracował graficznie karty wydarzeń do Osadników? W sumie wygląda to na bardzo obiecujący dodatek, możliwy do przygotowania samemu.
ODPOWIEDZ