Basilica (Łukasz M. Pogoda)
Regulamin forum
Na tym podforum można dyskutować konkretnych grach planszowych i karcianych. Każda gra ma swój jeden wątek. W szczególnych przypadkach może być seria gier. Zapoznajcie się z wytycznymi tworzenia tematów.
TU JEST PODFORUM O MALOWANIU FIGUREK I ROBIENIU INSERTÓW
TU JEST WĄTEK, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O KOSZULKI!
TU JEST PODFORUM, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O ZASADY GIER!
Na tym podforum można dyskutować konkretnych grach planszowych i karcianych. Każda gra ma swój jeden wątek. W szczególnych przypadkach może być seria gier. Zapoznajcie się z wytycznymi tworzenia tematów.
TU JEST PODFORUM O MALOWANIU FIGUREK I ROBIENIU INSERTÓW
TU JEST WĄTEK, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O KOSZULKI!
TU JEST PODFORUM, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O ZASADY GIER!
- stalker
- Posty: 2594
- Rejestracja: 24 cze 2004, 23:14
- Lokalizacja: Warszawa
- Has thanked: 32 times
- Been thanked: 13 times
Basilica (Łukasz M. Pogoda)
Ponieważ pojawiają się pierwsze pytania, zakładam wątek, w którym będę się starał odpowiadać na pytania i wyjaśniać wszelkie wątpliwości.
Basilicę znajdziecie na BoardGameGeek'u tutaj: http://www.boardgamegeek.com/boardgame/38931/basilica
Pierwsza zapowiedź w języku polskim: http://www.gamesfanatic.pl/2010/08/24/n ... -basilica/
Jesteśmy już i na BGN:
http://boardgamenews.com/announcements/reach-stars-–-or-least-ceiling-–-basilica
Instrukcja po polsku
Opis podstawowych elementów mechaniki gry po angielsku (BGG): http://boardgamegeek.com/article/5599321#5599321
Opis rozkazów po angielsku (BGG): http://boardgamegeek.com/thread/571397/ ... al-actions
Ostatnio zmieniony 08 paź 2010, 17:01 przez stalker, łącznie zmieniany 4 razy.
Lukasz M. Pogoda | w biblioteczce | zainteresowało mnie
Warszawskie spotkania projektantów i testerów gier planszowych. Chcesz pomóc w testowaniu lub masz swój projekt? Monsoon Group pomoże! Informacje na forum tutaj. Zapraszamy!
Warszawskie spotkania projektantów i testerów gier planszowych. Chcesz pomóc w testowaniu lub masz swój projekt? Monsoon Group pomoże! Informacje na forum tutaj. Zapraszamy!
- janekbossko
- Posty: 2614
- Rejestracja: 09 lut 2006, 21:44
- Lokalizacja: Szczecin
- Has thanked: 26 times
- Been thanked: 27 times
Re: Basilica
pozwolilem sobie wkleic recenzje trzewika...If you, by a chance, are Portal's fan, you may be a bit surprised. Why Rebel is publisher of the game. Portal was presenting cover, Portal was talking a little about the game, Portal was testing the game and showing on some conventions...
So, what the hell?
It is time to explain. Why I spent more than 2 months testing the game, sharing my opinions with author, improving some elements and finally, decided not to do the game.
Am I crazy?
Yes, no doubt about that.
I like Basilica a lot. I played nearly 50 test games of it (I havn't won a single game!) and saw that every week the game gets better. I had a slogan that was to be put in advertisement of Basilica. It was: "Portal is doing tile game. A bloody one. Carcassone meets Neuroshima HEX"
It was just like that - Basilica is a very agressive game. If I ever want to do a tile game,it should be like Basilica, very brutal game, where every action is very important, where every move you make, makes your opponent be pissed off.
We played it a lot. I was the guy who was pissed off every single game. I lost of of my Basilica games. But I liked the game. And we were very close to publish it.
But finally, we resignated.
Here in Poland our friends sometimes tell us: "You are Polish FFG, you do Polish ameritrash, vivid living games."
Basilica is not an ameritrash.
When you play Stronghold, you see blood and action, war machines, soldiers, heroes.
When you play Neuroshima HEX, you see blood and action, tanks, soldiers, heroes.
When you play Basilica, you play great... eurogame.
Great eurogame, very good rules, but not to many blood and sweat.
We said to Lukasz Pogoda, author, that we have to be very precise about games we publish. We want our players to know what they should expect from us.
So we contacted our friends and Rebel and said: "Here is a great game. We can't publish it. You do it. This game is worth it."
They played prototype. They agreed with me. They do the game.
I am not publisher of Basilica, although I spent many hours with the game. I am a fan of it. I receommend it.
There is no 'Portal style" in it, no blood, story, no vivid, living characters. But still, it is a great game.
- Geko
- Posty: 6491
- Rejestracja: 18 mar 2006, 22:29
- Lokalizacja: Warszawa
- Has thanked: 1 time
- Been thanked: 4 times
Re: Basilica
Ja dla mnie Neuroshima Hex nie jest specjalnie krwawą i pełną historii grą (no chyba, że uznamy, że szachy też takie są). W sumie to logiczna łamigłówka ubrana postnuklearne szaty. Bliżej jej zdecydowanie do eurówek niż do amerykańców. Eufrat i Tygrys też jest bardzo agresywną grą, też można mówić, że z mocną historią (walka o władzę, rozbudowa terytoriów, budowa świątyń itd.) - choć jest równie abstrakcyjna, ale nikt przecież nie nazwie jej amerykańcem. Z tego co pamiętam (grałem daawno w prototyp), to Basilica jest pod tym względem podobna. No więc gdzie leży pies pogrzebany? Ano w tematyce. Portal wydaje swoje gry z gatunku "dzielni goście (czytaj mutanty, elfy, krasnoludy, wojownicy itp.) naparzają się ze sobą". I do tego profilu nie pasuje gra o pojedynku dwóch budowniczych (Budowniczy? Ci nudni goście co stawiają budynki? Eeee...).
Moje blogowanie na ZnadPlanszy.pl
Na BGG jako GekoPL. Ja tu tylko moderuję, żaden ze mnie administrator.
Na BGG jako GekoPL. Ja tu tylko moderuję, żaden ze mnie administrator.
- Tycjan
- Posty: 3200
- Rejestracja: 23 sty 2008, 22:14
- Lokalizacja: Opole
- Has thanked: 44 times
- Been thanked: 33 times
- Kontakt:
Re: Basilica
Ameritrashem to bym NH też nie nazwał, ale klimat to ona ma. Mi ciężko jakoś poczuć się na planszy szachowej jak w czasie starcia "średniowiecznych" mocarstw, a próbowałem nie raz W NH jednak, może dzięki grafice lub N RPG, to mi się dobrze udaje. Pewnie to kwestia wyobraźni, moja planszy szachowej nie akceptuje
Może faktycznie wydawanie gier tylko gier "brutalnych i krwawych" to dobry kierunek. Kupujący wiedzą czego mogą się spodziewać od wydawnictwa. Ciężko mi jednak pod to podciągnąć Kosmiczną Eskadrę z całym szacunkiem dla bitew kosmicznych
Najważniejsze, że znalazł się wydawca dla Basilica. Gier dla dwóch osób nigdy za mało
Może faktycznie wydawanie gier tylko gier "brutalnych i krwawych" to dobry kierunek. Kupujący wiedzą czego mogą się spodziewać od wydawnictwa. Ciężko mi jednak pod to podciągnąć Kosmiczną Eskadrę z całym szacunkiem dla bitew kosmicznych
Najważniejsze, że znalazł się wydawca dla Basilica. Gier dla dwóch osób nigdy za mało
# ZnadPlanszy.pl - tutaj piszę: http://miroslawgucwa.znadplanszy.pl | NAJWIĘKSZA baza premier i zapowiedzi gier wydanych po polsku: http://Premiery.ZnadPlanszy.pl
- stalker
- Posty: 2594
- Rejestracja: 24 cze 2004, 23:14
- Lokalizacja: Warszawa
- Has thanked: 32 times
- Been thanked: 13 times
Re: Basilica
Nie wymawiaj tej nazwy przy trzewiku Ta własnie gra nie należała do dobrze sprzedających się produktów Portalu.Tycjan pisze:Kosmiczną Eskadrę
Lukasz M. Pogoda | w biblioteczce | zainteresowało mnie
Warszawskie spotkania projektantów i testerów gier planszowych. Chcesz pomóc w testowaniu lub masz swój projekt? Monsoon Group pomoże! Informacje na forum tutaj. Zapraszamy!
Warszawskie spotkania projektantów i testerów gier planszowych. Chcesz pomóc w testowaniu lub masz swój projekt? Monsoon Group pomoże! Informacje na forum tutaj. Zapraszamy!
- Furan
- Posty: 1591
- Rejestracja: 21 mar 2008, 16:41
- Lokalizacja: Warszawa, Wola
- Has thanked: 10 times
- Been thanked: 228 times
Re: Basilica
Nie, nie budowniczowie. Budowlańcy! I już zmienia się klimat.Geko pisze:(Budowniczy? Ci nudni goście co stawiają budynki? Eeee...).
jakiCHś - w tym słowie jest CH! || lepiej nie używa'ć apostrof'ów w ogóle, niż używa'ć ich w nadmiar'ze!
(S) (S) Broom Service karciane; Filou
(S) (S) Broom Service karciane; Filou
- BloodyBaron
- Posty: 1308
- Rejestracja: 15 sie 2007, 12:25
- Lokalizacja: War Shau - czyli szał wojny? :)
- Been thanked: 1 time
Re: Basilica
któremu to faktowi, po krótkiej refleksji i porównaniu do tych pozycji, które akurat dobrze się sprzedały, trudno się dziwić.stalker pisze:Nie wymawiaj tej nazwy przy trzewiku Ta własnie gra nie należała do dobrze sprzedających się produktów Portalu.Tycjan pisze:Kosmiczną Eskadrę
_________
Moje gry
Moje gry
- stalker
- Posty: 2594
- Rejestracja: 24 cze 2004, 23:14
- Lokalizacja: Warszawa
- Has thanked: 32 times
- Been thanked: 13 times
Re: Basilica
A wracając do tematu, pojawiła się pierwsza porządna zapowiedź gry na BoardgameNews. Odsyłacz dorzuciłem do pierwszego posta
Lukasz M. Pogoda | w biblioteczce | zainteresowało mnie
Warszawskie spotkania projektantów i testerów gier planszowych. Chcesz pomóc w testowaniu lub masz swój projekt? Monsoon Group pomoże! Informacje na forum tutaj. Zapraszamy!
Warszawskie spotkania projektantów i testerów gier planszowych. Chcesz pomóc w testowaniu lub masz swój projekt? Monsoon Group pomoże! Informacje na forum tutaj. Zapraszamy!
Re: Basilica
Jak dla mnie dwa pierwsze rysuny piękne. W przeciwieństwie do planszy Strongholda tutaj mamy JEDNĄ perspektywę dzieki czemu widok zapiera dech w piersiach.
obawiam się jednak że to nie bedzie gra dla mnie. min: szkoda, że tylko na 2 osoby, jak widzę prototyp planszy to widzę tylko pole do kładzenia kafli na planszy i kafle przed planszą, wiem, że nie mam żadnej wiedzy aby o tym się wypowiadać [mechanizmy etc] ale jakoś mnie to na razie nie zachęca.
obawiam się jednak że to nie bedzie gra dla mnie. min: szkoda, że tylko na 2 osoby, jak widzę prototyp planszy to widzę tylko pole do kładzenia kafli na planszy i kafle przed planszą, wiem, że nie mam żadnej wiedzy aby o tym się wypowiadać [mechanizmy etc] ale jakoś mnie to na razie nie zachęca.
- stalker
- Posty: 2594
- Rejestracja: 24 cze 2004, 23:14
- Lokalizacja: Warszawa
- Has thanked: 32 times
- Been thanked: 13 times
Re: Basilica
Eksperymentowaliśmy z wariantem dla 3 osób, ale na dłuższą metę nie był on dostatecznie satysfakcjonujący (przede wszystkim szkodził kingmaking). Do czterech graczy ten system jest trudno rozszerzyć, bo jest za dużo chaosu, więc zdecydowaliśmy, że najlepsza będzie po prostu wyśrubowana gra dla dwojga.
Lukasz M. Pogoda | w biblioteczce | zainteresowało mnie
Warszawskie spotkania projektantów i testerów gier planszowych. Chcesz pomóc w testowaniu lub masz swój projekt? Monsoon Group pomoże! Informacje na forum tutaj. Zapraszamy!
Warszawskie spotkania projektantów i testerów gier planszowych. Chcesz pomóc w testowaniu lub masz swój projekt? Monsoon Group pomoże! Informacje na forum tutaj. Zapraszamy!
- stalker
- Posty: 2594
- Rejestracja: 24 cze 2004, 23:14
- Lokalizacja: Warszawa
- Has thanked: 32 times
- Been thanked: 13 times
Re: Basilica
Na BGG można zobaczyć dwa zdjęcia przedstawiające prototyp w ostatecznej postaci -- kafelki już są takie, jak skierowane do produkcji.
http://boardgamegeek.com/image/807553/basilica
http://boardgamegeek.com/image/807552/basilica
http://boardgamegeek.com/image/807553/basilica
http://boardgamegeek.com/image/807552/basilica
Lukasz M. Pogoda | w biblioteczce | zainteresowało mnie
Warszawskie spotkania projektantów i testerów gier planszowych. Chcesz pomóc w testowaniu lub masz swój projekt? Monsoon Group pomoże! Informacje na forum tutaj. Zapraszamy!
Warszawskie spotkania projektantów i testerów gier planszowych. Chcesz pomóc w testowaniu lub masz swój projekt? Monsoon Group pomoże! Informacje na forum tutaj. Zapraszamy!
Re: Basilica
Dzisiaj jest dzień polskich premier i można już zamówić przedpremierowo Basilice: http://www.rebel.pl/product.php/1,1523/ ... ilica.html
Warszawskie spotkania projektantów i testerów gier planszowych
Monsoon Group :: Aktualne Spotkania :: Facebook
Monsoon Group :: Aktualne Spotkania :: Facebook
Re: Basilica
Kiedy można się spodziewać instrukcji? Mam zamiar zamówić, ale wolałbym najpierw poczytać...
- Nataniel
- Administrator
- Posty: 5293
- Rejestracja: 03 cze 2004, 20:46
- Lokalizacja: Gdańsk Osowa
- Been thanked: 6 times
- Kontakt:
Re: Basilica
AFAIK w przyszłym tygodniu.
= Artur Nataniel Jedlinski | GG #27211, skype: natanielx =
= Festiwal gier planszowych w Gdyni - GRAMY! =
= Festiwal gier planszowych w Gdyni - GRAMY! =
- stalker
- Posty: 2594
- Rejestracja: 24 cze 2004, 23:14
- Lokalizacja: Warszawa
- Has thanked: 32 times
- Been thanked: 13 times
Re: Basilica
Ponieważ Rebel zapowiedział na BGG przedsprzedaż tegorocznych polskich premier na Essen, a instrukcji jeszcze nie ma, wrzuciłem na Geeka opis podstawowych elementów mechaniki (po angielsku): http://boardgamegeek.com/article/5599321#5599321.
Doszło też trochę grafik do galerii.
Doszło też trochę grafik do galerii.
Lukasz M. Pogoda | w biblioteczce | zainteresowało mnie
Warszawskie spotkania projektantów i testerów gier planszowych. Chcesz pomóc w testowaniu lub masz swój projekt? Monsoon Group pomoże! Informacje na forum tutaj. Zapraszamy!
Warszawskie spotkania projektantów i testerów gier planszowych. Chcesz pomóc w testowaniu lub masz swój projekt? Monsoon Group pomoże! Informacje na forum tutaj. Zapraszamy!
- pan_satyros
- Posty: 6141
- Rejestracja: 18 maja 2010, 15:29
- Lokalizacja: Siemianowice
- Has thanked: 665 times
- Been thanked: 514 times
- Kontakt:
Re: Basilica
Instrukcja już jest : http://wydawnictwo.rebel.pl/e4u.php/1,M ... POLSKA.pdf
Pierwsza literówka jaką zauważyłem - w spisie elementów jest "oraz iniejsza instrukcja" .
Pierwsza literówka jaką zauważyłem - w spisie elementów jest "oraz iniejsza instrukcja" .
Censor emeritus podcastu ZnadPlanszy: Pełną parą
Nasze półki, szafy, regały i spory kawałek podłogi
Nasze półki, szafy, regały i spory kawałek podłogi
Re: Basilica
Po "ogólnym" przejrzeniu instrukcji, wyłania się tutaj obraz autora gry który zapatrzył się trochę na jedną z moich ulubionych gier. Czy może już wiecie jaką?? ......to Caylus . Ale jak już patrzeć, to na dobre wzorce. To się chwali. Mam tylko nadzieję że autor zbytnio się jednak nie zapatrzył... Będę czekał na opinie innych.
Pozdrawiam
Pozdrawiam
-
- Posty: 1271
- Rejestracja: 13 mar 2010, 15:24
- Lokalizacja: Chorzów
- Has thanked: 120 times
- Been thanked: 193 times
Re: Basilica
W którym miejscu ta gra jest podobna do Caylusa ? Raczej jest to Carcasonne z kafelkami akcji.
A kafle mają taki sam kolor rewersu i awersu, czy różne i nigdy nie wiadomo jaki jest z drugiej strony ?
A kafle mają taki sam kolor rewersu i awersu, czy różne i nigdy nie wiadomo jaki jest z drugiej strony ?
- Nataniel
- Administrator
- Posty: 5293
- Rejestracja: 03 cze 2004, 20:46
- Lokalizacja: Gdańsk Osowa
- Been thanked: 6 times
- Kontakt:
Re: Basilica
Kafel z jednej strony ma akcję, a z drugiej element katedry. Pod akcją widać, jaki kolor elementu katedry jest z tyłu.
= Artur Nataniel Jedlinski | GG #27211, skype: natanielx =
= Festiwal gier planszowych w Gdyni - GRAMY! =
= Festiwal gier planszowych w Gdyni - GRAMY! =
- Geko
- Posty: 6491
- Rejestracja: 18 mar 2006, 22:29
- Lokalizacja: Warszawa
- Has thanked: 1 time
- Been thanked: 4 times
Re: Basilica
No właśnie. Grałem w prototyp pewnie ze dwa lata temu i nie pamiętam podobieństw do Caylusa.Palmer pisze:W którym miejscu ta gra jest podobna do Caylusa ? Raczej jest to Carcasonne z kafelkami akcji.
Moje blogowanie na ZnadPlanszy.pl
Na BGG jako GekoPL. Ja tu tylko moderuję, żaden ze mnie administrator.
Na BGG jako GekoPL. Ja tu tylko moderuję, żaden ze mnie administrator.
Re: Basilica
Dlaczego podobne do Caylusa ?
W ogólnych założeniach - wysyła się robotników z określonymi zadaniami (akcje), wystawianie części katedry (budynków), król chodzi i podsumowuje pracę (zarządca)itp.
Aczkolwiek teraz widzę rzeczywiście coraz bardziej elementy Carcassone.
Robotnicy i kafelki ? Typowa eurogra ?
Zobaczymy.
A nuż takie połączenie wyjdzie bardzo fajne. Trzymam kciuki.
W ogólnych założeniach - wysyła się robotników z określonymi zadaniami (akcje), wystawianie części katedry (budynków), król chodzi i podsumowuje pracę (zarządca)itp.
Aczkolwiek teraz widzę rzeczywiście coraz bardziej elementy Carcassone.
Robotnicy i kafelki ? Typowa eurogra ?
Zobaczymy.
A nuż takie połączenie wyjdzie bardzo fajne. Trzymam kciuki.
- janekbossko
- Posty: 2614
- Rejestracja: 09 lut 2006, 21:44
- Lokalizacja: Szczecin
- Has thanked: 26 times
- Been thanked: 27 times
Re: Basilica
a ja mam pytanie do testerów...
jak jest z cięzarem gry? po wpadce z Na Grunwald troche sie boje kupowac w ciemno...
Basilica to gra bardziej rodzinna czy mozgorzerny pojedynek intelektualistów
na plus przemawia za kupnem rekomendacja yosza ktory ma ta gre na wishliscie
jak jest z cięzarem gry? po wpadce z Na Grunwald troche sie boje kupowac w ciemno...
Basilica to gra bardziej rodzinna czy mozgorzerny pojedynek intelektualistów
na plus przemawia za kupnem rekomendacja yosza ktory ma ta gre na wishliscie
- yosz
- Posty: 6364
- Rejestracja: 22 lut 2008, 22:51
- Lokalizacja: Warszawa
- Has thanked: 195 times
- Been thanked: 491 times
- Kontakt:
Re: Basilica
Na Grunwald też miałem Chyba zależy od graczy - można móżdżyć, a można grać lekko. Ale jest trochę zasad do spamiętania no i gra potrafi być wredna Ale ja grałem we wcześniejszy prototyp i wiem że trochę się zmieniło
ZnadPlanszy | YouTube
Always keep at the back of your mind the possibility that you're dead wrong. -- T. Pratchett --
Always keep at the back of your mind the possibility that you're dead wrong. -- T. Pratchett --
Re: Basilica
Moja (jedyna w tę grę) partia z Filipem wcale nie należała do rodzinnych, trochę się namóżdżyliśmy. O ile takie Carcassonne mam serdecznie dość, to Bazylika myślę że trafi do mnie na półkę jako bardzo dobra gra dwuosobowa. Ciężar jest (IMO) na poziomie Neuroshimy Hex.janekbossko pisze:jak jest z cięzarem gry? po wpadce z Na Grunwald troche sie boje kupowac w ciemno...
Basilica to gra bardziej rodzinna czy mozgorzerny pojedynek intelektualistów
Wishlist: Mission: Red Planet (2005), Steam (2009)
Personal Fav: Dungeon Lords (2009), Once Upon a Time (1993)
Personal Fav: Dungeon Lords (2009), Once Upon a Time (1993)
Re: Basilica
Rozkaz: Katastrofa
Warto by dopisać, czy można podzielić dany obszar na dwa? Czyniąc część klocków niejako nielegalnymi (nie można poprowadzić ścieżki do żadnego z 5 pól startowych).
A tak to fajne, dopiero ale w instrukcji zauważyłem, że to jest tylko dla 2 graczy.
Warto by dopisać, czy można podzielić dany obszar na dwa? Czyniąc część klocków niejako nielegalnymi (nie można poprowadzić ścieżki do żadnego z 5 pól startowych).
A tak to fajne, dopiero ale w instrukcji zauważyłem, że to jest tylko dla 2 graczy.