51. Stan / 51st State (Ignacy Trzewiczek)

Tutaj można dyskutować o konkretnych grach planszowych i karcianych. Każda gra ma swój jeden wątek. W szczególnych przypadkach może być seria gier.
NIE NALEŻY TUTAJ PYTAĆ O ZASADY, MALOWANIE, ROBIENIE INSERTÓW ORAZ KOSZULKI! OD TEGO SĄ INNE PODFORA
Regulamin forum
Na tym podforum można dyskutować konkretnych grach planszowych i karcianych. Każda gra ma swój jeden wątek. W szczególnych przypadkach może być seria gier. Zapoznajcie się z wytycznymi tworzenia tematów.
TU JEST PODFORUM O MALOWANIU FIGUREK I ROBIENIU INSERTÓW
TU JEST WĄTEK, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O KOSZULKI!
TU JEST PODFORUM, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O ZASADY GIER!
Awatar użytkownika
Odi
Administrator
Posty: 6493
Rejestracja: 21 kwie 2007, 12:51
Lokalizacja: Gdynia
Has thanked: 617 times
Been thanked: 974 times

Re: 51. stan (51st state)

Post autor: Odi »

Planszówkowicze mają swoje różne maniackie klimaty.
Ja na ten przykład, nie znoszę czegoś dorabiać/przerabiać w grach. Nie gram nigdy na żadne home rules, nie dorabiam żetonów, nie zastępuje ich niczym innym, nie poprawiam kart, nie proxuję... No tak mam i już.
Zresztą patrząc na to z czysto konsumenckiego punktu widzenia, tych żetonów do zaznaczania nie może zabraknąć. Koniec i kropka.

Gra czeka w sklepie na odebranie, a ja się waham. Z jednej strony kwestia tych żetonów i moja osobista fobia, z drugiej Wasze doniesienia o długim czasie gry i pewnych oczywistych kombinacjach, z którymi trudno (nie sposób?) walczyć.

Jeszcze pomyślę i poczekam.
No i chętnie poczytam, dlaczego faktycznie ta rozgrywka jest taka znakomita, zwłaszcza w odniesieniu do RftG :)
Awatar użytkownika
bazik
Posty: 2407
Rejestracja: 16 mar 2006, 22:03
Lokalizacja: Warszawa
Been thanked: 6 times

Re: 51. stan (51st state)

Post autor: bazik »

Krwawisz pisze:Czy aby na pewno nieuzasadniona? Skoro tyle osób mówi, że coś nie gra to pewnie tak jest. Aczkolwiek sama rozgrywka podobno wymiata więc tak czy siak pewnie kupię i sprawdzę na własnej skórze :)
jak ktos zagra i stwierdzi ze cos jest nie tak prosze bardzo niech sie podzieli. ale jak kazdy geko powtorzy co uslyszal nie wiedzac o czym mowi to potem krwawisz uwaza ze tyle osob mowi ze cos nie gra, a nie wiadomo czy to nie jest powtarzanie 1 opinii...
Awatar użytkownika
pan_satyros
Posty: 6133
Rejestracja: 18 maja 2010, 15:29
Lokalizacja: Siemianowice
Has thanked: 652 times
Been thanked: 513 times
Kontakt:

Re: 51. stan (51st state)

Post autor: pan_satyros »

Mimo, iż czekam na przesyłke z grą i jestem przekonany, że gameplayowo jest świetna, rozumiem i podzielam uwagi krytyczne. Po cenie oraz marce spodziewałem sie wydawniczej rzetelności.
Bez watpienia jeżeli moje żetony również będą tak koślawe raczej nie będę zadowolony, a sumując to z bugami w instrukci i druku jest to reakcja naturalna dla klienta. W samym rebelu gry o lekkich uszkodzeniach pudełka są czasem sporo tańsze, tutaj dostajemy produkt wybrakowany (lagodniej - niepełny), a cena pozostaje bez zmian.
Odnosząc sie do argumentów, że rozgrywka reko. niedoróbki pytam: co to ma do rzeczy ? Płacimy nie tylko za pomysł, lecz równiez wykonanie.
Awatar użytkownika
Geko
Posty: 6491
Rejestracja: 18 mar 2006, 22:29
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 1 time
Been thanked: 4 times

Re: 51. stan (51st state)

Post autor: Geko »

bazik pisze:
Krwawisz pisze:Czy aby na pewno nieuzasadniona? Skoro tyle osób mówi, że coś nie gra to pewnie tak jest. Aczkolwiek sama rozgrywka podobno wymiata więc tak czy siak pewnie kupię i sprawdzę na własnej skórze :)
jak ktos zagra i stwierdzi ze cos jest nie tak prosze bardzo niech sie podzieli. ale jak kazdy geko powtorzy co uslyszal nie wiedzac o czym mowi to potem krwawisz uwaza ze tyle osob mowi ze cos nie gra, a nie wiadomo czy to nie jest powtarzanie 1 opinii...
Na kilku ostatnich stronach tego tematu naliczyłem 6 osób, którym w razgrywce brakuje żetonów i 5 osób, które mają zastrzeżenia do jasności instrukcji. Rozumiem, że masz dziś zły dzień i chcesz się popsztykać, ale ja nie jestem zainteresowany... :mrgreen:

Jeszcze dla Ciebie zaznaczę, że nie trafiłem jeszcze opinii, że rozgrywka jest zła. Wręcz przeciwnie i -wierz mi - nie jest to jedna opinia powtarzana przez każdego geko. Choć oczywiście jest to spostrzeżenie nieistotne, bo przecież jeszcze nie grałem i nie wiem, o czym piszę :wink:
Moje blogowanie na ZnadPlanszy.pl
Na BGG jako GekoPL. Ja tu tylko moderuję, żaden ze mnie administrator.
Awatar użytkownika
Kurczu
Posty: 373
Rejestracja: 16 mar 2010, 18:46
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 349 times
Been thanked: 83 times

Re: 51. stan (51st state)

Post autor: Kurczu »

Geko pisze:
Styku pisze:
Geko pisze:... bo kupujesz produkt wybrakowany. I niesmak pozostaje.
Ale rozgrywka z nawiązką wynagradza ;)
No mam taką nadzieję. Zaraz zamierzam się wziąć za instrukcję, choć informacje o jej nieprzejrzystości do czytanie nie zachęcają.
Jakbyś miał jakieś kłopoty to pytaj, chętnie pomogę oraz polecam przykłady trzewika na BGG in inglisz

Styku ja chętnie to potestuję, nawet możemy się któregoś razu umówić i zagrać.
Awatar użytkownika
Geko
Posty: 6491
Rejestracja: 18 mar 2006, 22:29
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 1 time
Been thanked: 4 times

Re: 51. stan (51st state)

Post autor: Geko »

No i jestem po pierwszej lekturze instrukcji. I wrażenia jak najbardziej pozytywne - chętnie spróbuję gry. Oczywiście ewentualne niejasności wyjdą dopiero w trakcie gry. Ogólnie podoba mi się zarys mechaniki, temat też jest OK - szczególnie akcja wymiany lidera wymiata tematycznie (zużycie żetonu broni). Nie rozumiem trochę, czemu broń określa się mianem "surowca" - coś się wytwarza z tej broni, czy jak? Od strony technicznej trochę razi też wszechobecna "ilość", zamiast "liczby" i jeden bieżący :wink: ortograf.

Ale ogólnie jestem bardzo zaciekawiony i nie mam poczucia zżynki z innych gier.
Moje blogowanie na ZnadPlanszy.pl
Na BGG jako GekoPL. Ja tu tylko moderuję, żaden ze mnie administrator.
Awatar użytkownika
Krwawisz
Posty: 1496
Rejestracja: 29 kwie 2010, 22:40
Lokalizacja: Poznań
Been thanked: 22 times

Re: 51. stan (51st state)

Post autor: Krwawisz »

bazik pisze:
Krwawisz pisze:Czy aby na pewno nieuzasadniona? Skoro tyle osób mówi, że coś nie gra to pewnie tak jest. Aczkolwiek sama rozgrywka podobno wymiata więc tak czy siak pewnie kupię i sprawdzę na własnej skórze :)
jak ktos zagra i stwierdzi ze cos jest nie tak prosze bardzo niech sie podzieli. ale jak kazdy geko powtorzy co uslyszal nie wiedzac o czym mowi to potem krwawisz uwaza ze tyle osob mowi ze cos nie gra, a nie wiadomo czy to nie jest powtarzanie 1 opinii...

Zauważ jednak, że raczej nikt nie ma zastrzeżeń do samej rozgrywki. Po prostu narzekamy trochę na jakość samego wydania (konkretnie brak żetonów i słabą instrukcję), a żeby stwierdzić takowe babole, niekoniecznie muszę sam w grę zagrać. Wystarczy mi, że inni pograli i stwierdzają, że im brakuje. W tej kwestii nie ma miejsca na subiektywną ocenę. A co do miodności samej rozgrywki - wypowiem się dopiero po rozegraniu kilku partii i liczę, że wynagrodzi wszystko z nawiązką :)
Awatar użytkownika
pan_satyros
Posty: 6133
Rejestracja: 18 maja 2010, 15:29
Lokalizacja: Siemianowice
Has thanked: 652 times
Been thanked: 513 times
Kontakt:

Re: 51. stan (51st state)

Post autor: pan_satyros »

Dla osób którym trafiły się prosto wycięte żetony - tak na szybko ;)

Obrazek

Obrazek

Obrazek
Awatar użytkownika
zephyr
Posty: 2373
Rejestracja: 27 paź 2007, 00:12
Lokalizacja: Warszawa
Been thanked: 1 time

Re: 51. stan (51st state)

Post autor: zephyr »

To jest coś pomiędzy pytaniem a uwagą co do jakości instrukcji... chyba bardziej uwaga co do niejasności w instrukcji.

A i jeszcze jednej rzeczy nie załapałem, po co podkładać napadnięte karty pod lidera, kartę frakcji czy pod co tam się je podkładało skoro i tak jest to jednorazowy bonus i się do niczego więcej nie przydają... (czy chodzi o to że tylko leżące karty dają punkty i jak je odrzucę to "tracę" pkt... czy do jakiegoś komba jest to istotne?)
Ostatnio zmieniony 10 paź 2010, 21:19 przez zephyr, łącznie zmieniany 1 raz.
Science is a way of trying not to fool yourself. The first principle is that you must not fool yourself, and you are the easiest person to fool.
R.Feynman
Awatar użytkownika
zath
Posty: 514
Rejestracja: 13 lis 2009, 09:55
Lokalizacja: Warszawa
Been thanked: 1 time
Kontakt:

Re: 51. stan (51st state)

Post autor: zath »

Odi pisze:No i chętnie poczytam, dlaczego faktycznie ta rozgrywka jest taka znakomita, zwłaszcza w odniesieniu do RftG :)
W RftG grałem tylko z pierwszym dodatkiem i najczęściej bez żetonów, ale: w Rejsie nie podoba mi się to, że zbierasz karty, pojawia się jakiś pomysł, który starasz się realizować przez kilka kolejnych tur, okazuje się, że szukany typ karty się nie pojawił i robi się problem, bo jesteś mocno w tyle. W skrócie: w każdej mojej partii miałem wrażenie, że moje decyzje aż tak mocno nie wpływają na grę jak losowe karty, które dojdą.

W 51. Stanie też są losowe karty. Każda karta jednak daje inną rzecz w inny sposób, w zależności od tego jak ją zagrasz. Jeśli masz pecha i nie podchodzi szukana karta, to zawsze coś z tego co masz na ręku możesz sensownego złożyć. Do tego dochodzi możliwość przebudowy, więc jak wyłożona karta (np. punkty za karty z pionkami) nie chce zadziałać, to wymieniamy ją na inną, oddajemy budulec, nie martwimy się żadnymi zasięgami, a do tego za samą przebudowę (i fakt posiadania tej poprzedniej karty) dostajemy jeszcze 2 pkty. Podchodzi nagle inna karta, dostajemy w turze z 10 punktów i udaje nam się dogonić przeciwnika. Gra jest pod tym względem bardzo elastyczna, czego w ogóle nie czułem w RftG (to są moje subiektywne odczucia, a te każdy ma inne).

W Rejsie jak ktoś miał swoje kombo punktowe, to je tłukł co turę. Tutaj masz limity żetonów na kartach, więc z jakiegoś jednego komba punktowego skorzystasz max. 3 razy, co powoduje, że musisz ciągle szukać punktów i nowych rozwiązań.

Ogólnie po przeczytaniu instrukcji nie byłem pewien, czy zakup 51. Stanu był dobrym pomysłem. Po tych 4 partiach, które zagrałem nie mam już żadnych wątpliwości, wszystkie zniknęły.
Wishlist: Mission: Red Planet (2005), Steam (2009)
Personal Fav: Dungeon Lords (2009), Once Upon a Time (1993)
Awatar użytkownika
Kurczu
Posty: 373
Rejestracja: 16 mar 2010, 18:46
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 349 times
Been thanked: 83 times

Re: 51. stan (51st state)

Post autor: Kurczu »

Tak jak to wielokrotnie napisał Tycjan, za przebudowę lokacji bądź zmianę lidera dostaje się 2 PZ, jeden za stare karty + jeden za sam fakt zmiany.

A odnośnie samej rozgrywki to uważam, że Mutanci są najsłabsi. Mogą sobie robić podboje, ale co im z tego skoro dostają jednorazowe bonusy. dostaną 3 jakieś surowce, powiedzmy złom, za to przyłączą lokację, jeden złom się marnuje i najlepiej, żeby ta nowa lokacja to była fabryka dająca kolejne złomy lub uniwersalny surowiec, inaczej wracamy do poprzedniego stanu. Niby jakoś tam sobie po paru kolejkach mogą poradzić, ale pozostałe frakcje mają sporą przewagę na starcie. Oczywiście jeszcze nie rozegrałem nawet 10 partii, więc mój pogląd może się zmienić :P Także myślę, że ciekawą nową akcją byłaby zamiana dwóch robotników na nową kartę. Nawet fabularnie zgadzałoby się, wysyłamy ludzi do odkrycia nowej lokacji :)
Awatar użytkownika
cezner
Posty: 3084
Rejestracja: 30 wrz 2005, 20:26
Lokalizacja: Opole
Has thanked: 8 times
Been thanked: 93 times

Re: 51. stan (51st state)

Post autor: cezner »

ChosenOne pisze: A odnośnie samej rozgrywki to uważam, że Mutanci są najsłabsi. Mogą sobie robić podboje, ale co im z tego skoro dostają jednorazowe bonusy.
A ja wcale nie uważam, że te jednorazowe bonusy są słabe. Gra trwa około 5, góra 6 tur. Pytanie co jest lepsze? Jeden uniwersalny surowiec ze współpracy co turę, czy 3 uniwersalne surowce w jednej turze? W następnej turze Mutanci mają łatwy kolejny podbój. Poza tym podboje nie zapychają ci bazy bo szybko je używasz i masz miejsce na nowe a współpraca zapycha ci bazę i wcale tak dużo ci nie daje.
Awatar użytkownika
janekbossko
Posty: 2614
Rejestracja: 09 lut 2006, 21:44
Lokalizacja: Szczecin
Has thanked: 26 times
Been thanked: 27 times

Re: 51. stan (51st state)

Post autor: janekbossko »

Nie ma slabych frakcji....kwestia wykorzystywania kart, doswiadczenia w grze, losowosci...

W zasadzie nie ma znaczenia kim grany bo frakcje tylko w czesci determinuja to co masz zrobic w rozgrywce. Gralem kilra razy i np grajac Mutkami rozbudowywalem sie a Federacja wystawiala same budynki z pistoletami by w koncu wygrac wlasnie dzieki tym budynkom.

Trzeba miec szczescie w kartach aby dopasowac bonus frakcji do przychodzacych kart - podobnie jak w RftG. Losowosc ma znaczenie ale w S.51 mamy wiekszy wplyw na nasze poczynania. Nawet jesli poczatkowe budynki nam nie podpasuja, pozniej mozemy je nadbudowac co daje nam dodatkowe 2 punkty za kazdy...jest to jakas rekompensata :)

Świetna gra - na dzien dzisiejszy najlepsza polska gra na rynku. Trzewik po bdb NH, średnik Strongholdzie wychodzi 51 Stanem na prowadzenie (IMO) :)

Licze ze nadchodzace polskie gry nie beda przykladem rozgrywki z cyklu "zagraj i zapomnij..."
Awatar użytkownika
Kurczu
Posty: 373
Rejestracja: 16 mar 2010, 18:46
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 349 times
Been thanked: 83 times

Re: 51. stan (51st state)

Post autor: Kurczu »

No ja jednak dalej się będę upierał że mutanci zostali pokrzywdzeni :P ich przewaga to surowiec broni i na podbój o zasięgu 3. Inne frakcje mają podbój o zasięgu dwa, a cena ta sama - jedna broń, którą mogą zdobyć wysyłając 2 robotników, a do tego mają swój jakiś tam surowiec, który mogą przeznaczyć na umowę lub dobudowanie lokacji, a Mutanci mogą wysłać robotników po paliwo i z tego mają umowę o oszałamiającym zasięgu 1 ;) Z tego względu uważam, że są pokrzywdzeni.
Awatar użytkownika
folko
Posty: 2442
Rejestracja: 23 wrz 2004, 13:26
Lokalizacja: Wodzisław Śl.
Kontakt:

Re: 51. stan (51st state)

Post autor: folko »

janekbossko pisze: Świetna gra - na dzien dzisiejszy najlepsza polska gra na rynku. Trzewik po bdb NH, średnik Strongholdzie wychodzi 51 Stanem na prowadzenie (IMO) :)
NH to Oracz nie Trzewik... ;-)
edrache
Posty: 587
Rejestracja: 14 gru 2005, 14:48
Lokalizacja: Poznań

Re: 51. stan (51st state)

Post autor: edrache »

Udało mi się przekonać żonę do gry i, o dziwo, podobało jej się. Jest to idealna wiadomość, bo będziemy mogli razem grać :) Po grze wróciły te same odczucia co po Kaszubkonie i chcę znowu grać i grać.

Ponarzekam na żetony, ale trochę w innym kontekście. Nam nie brakowało żadnego, ale bardzo denerwują mnie dwustronne żetony PZ. Co chwilę się odwracały i czasami nie wiedziałem, którą stroną powinny leżeć.

Mogliyście napisać, ile tur trwają wasze rozgrywki? My skończyliśmy w 5 turze (31:29). Na Kaszubkonie, gdzie zasady jeszcze się lekko zmieniały, często kończyliśmy w 4 a były przypadki, że w 3. Teraz można wykonać z akcji tylko jedną przebudowę na turę i wydaje mi się, że to znacznie wydłuża rozgrywkę. Jeszcze nie wiem, czy to dobrze :)
Awatar użytkownika
yosz
Posty: 6360
Rejestracja: 22 lut 2008, 22:51
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 194 times
Been thanked: 491 times
Kontakt:

Re: 51. stan (51st state)

Post autor: yosz »

Niedobrze że wydłuża, dobrze dla balansu - inaczej zbieranie cegieł byłoby jedynie słuszną strategią.
ZnadPlanszy | YouTube
Always keep at the back of your mind the possibility that you're dead wrong. -- T. Pratchett --
Awatar użytkownika
Tycjan
Posty: 3200
Rejestracja: 23 sty 2008, 22:14
Lokalizacja: Opole
Has thanked: 44 times
Been thanked: 32 times
Kontakt:

Re: 51. stan (51st state)

Post autor: Tycjan »

edrache pisze:Mogliyście napisać, ile tur trwają wasze rozgrywki? My skończyliśmy w 5 turze (31:29). Na Kaszubkonie, gdzie zasady jeszcze się lekko zmieniały, często kończyliśmy w 4 a były przypadki, że w 3. Teraz można wykonać z akcji tylko jedną przebudowę na turę i wydaje mi się, że to znacznie wydłuża rozgrywkę. Jeszcze nie wiem, czy to dobrze :)
Średnio rozgrywka trwa 5/6 tur. Mój rekord na nowych zasadach to 4 rundy, ale karty podeszły mi masakrycznie :)

Co do zabudowy i reguły "jedna na turę" (jeżeli to nie jest jasne z instrukcji) to mówimy tu tylko o zabudowie z użyciem cegły na normalnych warunkach. Można dokonać zabudowy dodatkowej/ych z użyciem żetonów do tego przeznaczonych.

# ZnadPlanszy.pl - tutaj piszę: http://miroslawgucwa.znadplanszy.pl | NAJWIĘKSZA baza premier i zapowiedzi gier wydanych po polsku: http://Premiery.ZnadPlanszy.pl
Awatar użytkownika
Tycjan
Posty: 3200
Rejestracja: 23 sty 2008, 22:14
Lokalizacja: Opole
Has thanked: 44 times
Been thanked: 32 times
Kontakt:

Re: 51. stan (51st state)

Post autor: Tycjan »

Mini recenzja video by Yosz: http://www.geekdo.com/video/3566/51st-s ... axy-killer
Na razie po angielsku, ale z tego co wiem będzie wkrótce i po polsku na GamesFanatic.pl.

# ZnadPlanszy.pl - tutaj piszę: http://miroslawgucwa.znadplanszy.pl | NAJWIĘKSZA baza premier i zapowiedzi gier wydanych po polsku: http://Premiery.ZnadPlanszy.pl
Awatar użytkownika
jax
Posty: 8128
Rejestracja: 13 lut 2006, 10:46
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 79 times
Been thanked: 252 times

Re: 51. stan (51st state)

Post autor: jax »

Yosz,
Masz strasznie dużo wątpliwości jak na Twoje początkowe stwierdzenie, że instrukcja jest jasna i od razu wiedzieliście jak grać (poza kartami z symbolem '='). ;)
Od początku twierdziłem, że instrukcja jest słaba i chaotyczna (i widzę że sporo osób to teraz potwierdza). Potem jeszcze się okazało, że w instrukcji nie ma *w ogóle* opisanych paru szczegółów. Dobrze, że Tycjan i inni znający grę są na posterunku - tylko to ratuje.
Mechaniki dice placement i dice manipulation świadczą o słabości i braku pomysłowości projektanta.
--
"We don't stop playing because we grow old; we grow old because we stop playing."
G. B. Shaw
Awatar użytkownika
yosz
Posty: 6360
Rejestracja: 22 lut 2008, 22:51
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 194 times
Been thanked: 491 times
Kontakt:

Re: 51. stan (51st state)

Post autor: yosz »

Bo nie wyszły w partiach ;) to są dywagacje na sucho.

A co do punktowania za przebudowę to znalazłem to w instrukcji - jest to wyjaśnione, tyle że chaotycznie. Trzeba niestety skakać po instrukcji, a wystarczyłoby żeby instrukcja miała 4 strony więcej - 3 strony na przykłady i jedna na dodatkowe wyjaśnienia tam gdzie są potrzebne (np właśnie jedno zdanie więcej przy przebudowie). Jak dla mnie wątpliwość == mimo opisu nie jestem pewien jak zagrać. Przebudowa - wiedziałem chociaż musiałem się naszukać ;)
ZnadPlanszy | YouTube
Always keep at the back of your mind the possibility that you're dead wrong. -- T. Pratchett --
Awatar użytkownika
jax
Posty: 8128
Rejestracja: 13 lut 2006, 10:46
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 79 times
Been thanked: 252 times

Re: 51. stan (51st state)

Post autor: jax »

Tycjan pisze:Mini recenzja video by Yosz: http://www.geekdo.com/video/3566/51st-s ... axy-killer
Na razie po angielsku, ale z tego co wiem będzie wkrótce i po polsku na GamesFanatic.pl.
wow, często gestykulacja i miny a la Tom Vasel ;)

karty jak widać na video niszczą się strasznie szybko (koszulki absolutnie niezbędne)

nie rozumiem zarzutu co do długości - jeśli karcianka przy 4 graczach trwa 90 min. - to co? źle? nie rozumiem, karcianki z definicji maja trwać max. 1 godzinę?
jeśli gra jest mózgożerna (a Stan 51 niewątpliwie taki jest) niech trwa tyle ile ma trwać
jeśli zamiast 1 h funu (albo wręcz płytkiej gry i nie-funu) mam 1,5h czy 2h godziny funu to tym lepiej
Mechaniki dice placement i dice manipulation świadczą o słabości i braku pomysłowości projektanta.
--
"We don't stop playing because we grow old; we grow old because we stop playing."
G. B. Shaw
Awatar użytkownika
yosz
Posty: 6360
Rejestracja: 22 lut 2008, 22:51
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 194 times
Been thanked: 491 times
Kontakt:

Re: 51. stan (51st state)

Post autor: yosz »

czas gry - subiektywne odczucie po 2h partii w 4 osoby :P
jax pisze:wow, często gestykulacja i miny a la Tom Vasel ;)
Samo mi wyszło - nie nabijaj się ;P Robiłem trzy podejścia
ZnadPlanszy | YouTube
Always keep at the back of your mind the possibility that you're dead wrong. -- T. Pratchett --
KarbonX
Posty: 122
Rejestracja: 27 cze 2007, 09:54
Lokalizacja: Wałbrzych

Re: 51. stan (51st state)

Post autor: KarbonX »

edrache pisze:do tego kartę z przebudową uniwersalną (ja gram tak, że wysyłając tam ludzika za jedną cegłę od razu robię przebudową - beż żetonu)
Czyli zagrywasz dwie akcje w jednej? Robiąc to dwukrotnie w turze jesteś dwie akcje do przodu. Tym samym możesz szybciej spasować i zablokować przeciwnikom dostęp do swoich kart. ;)
edrache
Posty: 587
Rejestracja: 14 gru 2005, 14:48
Lokalizacja: Poznań

Re: 51. stan (51st state)

Post autor: edrache »

yosz pisze:kółeczko to żeton
i tego brakuje w instrukcji (albo nie zauważyłem) :)
Wielkie Dzięki!!

EDIT:
Jednak instrukcja trochę inaczej to określa (nie wiem jak :( ) Na s.11 przy pierwszym przykładzie strzałki jest pokazana zamiana kanistra na niebieską strzałkę, która w kółku nie jest a opis mówi o żetonie. Ech... czyli chyba jednak wymiana cegły na uniwersalną przebudowę jest wymianą żetonu na żeton... chyba (?)
ODPOWIEDZ