To jakieś chyba zniknęły w międzyczasie, bo 6 pieczęci to przecież wygranaSandking pisze:udało nam się założyć rekordową liczbę 6 pieczęci, a Nyarly i tak wpadł :]
Arkham Horror - pytania i wątpliwości
Re: Arkham Horror
Jeśli chcesz sobie spokojnie pozwiedzać to musisz więcej badaczy zatrudnić
Re: Arkham Horror
Eeee. Serio? Ale miejsc, gdzie pojawiają się bramy jest więcej, nie? Nigdy właściwie nie patrzylem na ten warunek wygranej - zawsze graliśmy albo na zamknięcie bram, albo na walkę z szefem.
- poooq
- Posty: 1242
- Rejestracja: 28 lut 2009, 22:04
- Lokalizacja: Warszawa Wesoła
- Has thanked: 134 times
- Been thanked: 61 times
Re: Arkham Horror
Arkham Horror Rulebook pisze:Seal the Gates
If, at any time, there are six or more elder sign tokens on
the board, the players immediately win. The Ancient
One is driven away and peace returns to Arkham.
Po co piać, gdy można grać?
Odkrycie roku 2019: nie każdego interesuje moje zdanie.
Odkrycie roku 2019: nie każdego interesuje moje zdanie.
Re: Arkham Horror
Z kolei aby wygrac "na zamkniecie bram", w posiadaniu graczy, w momencie zamkniecia ostatniej bramy, musi byc co najmniej tyle trofeow bram, ile graczy...Sandking pisze:Eeee. Serio? Ale miejsc, gdzie pojawiają się bramy jest więcej, nie? Nigdy właściwie nie patrzylem na ten warunek wygranej - zawsze graliśmy albo na zamknięcie bram, albo na walkę z szefem.
Wiedzieliscie o tym? Bo my nie.Instrukcja pisze: • When the last gate is closed, the players must have a
number of gate trophies equal to or greater than the
number of players. These gate trophies do include the
one just awarded for closing the last gate, but do not
include any trophies the players have spent.
***
A niektorzy mowia, ze zasad AH da sie nauczyc "od razu", ze instrukcja jest moze dluga, ale prosta... Ciekawe, o ilu wyjatkach zapominaja...
Re: Arkham Horror
AH jest o tyle prosty, że jak ktoś wytłumaczy zasady to od razu łapie się o co chodzi, co należy robić, jak to się robi i można sobie radośnie grać. Potrzebny jest jednak rzeczywiście "Mistrz Gry", który zna wszystkie wyjątki od wyjątków, wszystkie key wordsy (żeby nie przerywać co chwile szukając w instrukcji) i pamięta o wszystkich rzeczach, które w trakcie gry zmodyfikowały w jakiś sposób zasady. Zagrałem ze 3-4 razy w AH jako jeden z "radośnie grających graczy" i kompletnie bym nie potrafił wytłumaczyć gry nowym i tę grę poprowadzić.FormatC pisze: A niektorzy mowia, ze zasad AH da sie nauczyc "od razu", ze instrukcja jest moze dluga, ale prosta... Ciekawe, o ilu wyjatkach zapominaja...
-
- Posty: 75
- Rejestracja: 20 lip 2010, 18:28
- Has thanked: 6 times
- Been thanked: 28 times
Re: Arkham Horror
Na to pytanie była już odpowiedź w tym wątku, otrzymałem na nią też odpowiedź w innym wątku tego forum prosiłbym jednak o dokładne zacytowanie instrukcji ( osobą z którą gram nie daje się przekonać) gdzie jest napisane że wartość szybkości jest maksymalną ilością punktów ruchu a nie konieczną tzn. że jeśli ma się szybkość 3 to można ruszyć się o 3, 2, 1 pole lub pozostać w miejscu, a nie że koniecznie musi ruszyć się o trzy pola. Może być z polskiej lub angielskiej instrukcji a najlepiej z obu.
- poooq
- Posty: 1242
- Rejestracja: 28 lut 2009, 22:04
- Lokalizacja: Warszawa Wesoła
- Has thanked: 134 times
- Been thanked: 61 times
Re: Arkham Horror
Arkham Movement
If the player’s investigator is located in Arkham (i.e., his
investigator marker is in the town area of the game
board), he receives movement points equal to his Speed
value, as found on his investigator sheet. A player may
spend one movement point to move his investigator
marker from one board area to another, so long as the
two areas are connected by a yellow line on the game
board. One movement point allows an investigator to
move from a location to a street area, from one street
area to another, or from a street area to a location.
Locations are indicated by circular illustrations on the
Arkham portion of the game board. Street areas are represented
by rectangular boxes on the game board, one
for each neighborhood in Arkham (for example,
Miskatonic U. and Rivertown).
Po co piać, gdy można grać?
Odkrycie roku 2019: nie każdego interesuje moje zdanie.
Odkrycie roku 2019: nie każdego interesuje moje zdanie.
- tencogoniema
- Posty: 217
- Rejestracja: 09 lis 2004, 13:00
- Lokalizacja: Himalaje
- Has thanked: 36 times
- Been thanked: 14 times
Re: Arkham Horror
nie bardzo to rozumiem
"W momencie, w którym gracze zgromadza liczbę sukcesów równą lub wyższą od liczby graczy, usuwają jeden zeton z toru zagłady przedwiecznego"
to jak w koncu jest?
jak możemy zdjac jednorazowo 7 żetonów jak w instrukcji jest napisane:2) Pytanie dotyczy zasady obliczania sukcesów przy walce z przedwiecznym. Instrukcja zaczyna się tak: "W momencie, w którym gracze zgromadzą liczbę sukcesów równą lub wyższą od liczby graczy, usuwają 1 żeton zagłady z toru." Co to znaczy:"Jednocześnie gracze powinni odliczyć tyle samo sukcesów od liczby łącznie uzyskanych sukcesów." Jak się tak naprawdę z tym przedwiecznym walczy? Przykładowa sytuacja: 1 gracz, waleczność:3, broń:+4., błogosławieństwo. Aby zdjąć żeton z toru, muszę wyrzuć co najmniej 1 sukces z 7 kostek. Broń ma dodatkową własność: każda szóstka to 2 sukcesy. I tak wypada: 2,3,5,5,6,6,4,co wg mnie daje w sumie:7 sukcesów. I jak to się teraz ma do żetonów na torze przedwiecznego?
Przykładowo: gra w trzy osoby, czyli do zdjęcia jednego Żetony Zagłady potrzebne są trzy sukcesy, walka z Przedwiecznym: wynik testu walki Badacza to 2,3,5,5,6,6,4 czyli 7 sukcesów (dubeltówa i Błogosławieństwo) czyli zdejmujemy dwa żetony z toru zagłady i jeden sukces mamy w pamięci (dodajemy do kolejnego testu walki kolejnego Badacza).
Jeśli gramy solo (1 gracz) to zdejmujemy 7 żetonów (1 żeton za 1 sukces).
"W momencie, w którym gracze zgromadza liczbę sukcesów równą lub wyższą od liczby graczy, usuwają jeden zeton z toru zagłady przedwiecznego"
to jak w koncu jest?
- poooq
- Posty: 1242
- Rejestracja: 28 lut 2009, 22:04
- Lokalizacja: Warszawa Wesoła
- Has thanked: 134 times
- Been thanked: 61 times
Re: Arkham Horror
Łatwiej będzie, kiedy wyobrazisz sobie, że przedwieczny dostaję jedną ranę za sukcesy w liczbie Badaczy uczestniczących w ostatniej walce (czyli zdejmujesz mu jeden żeton zagłady).
Można grać sterując więcej niż jednym Badaczem na gracza: wtedy potrzebujesz tylu sukcesów na jeden żeton ile postaci błąka się po planszy. W instrukcji słowo gracz jest równoznaczne z Badaczem, co nie zawsze jest prawdą...
Oczywiście, niewykorzystane sukcesy przechodzą do kolejnej rundy starcia (my zaznaczamy je sobie wskazówkami).
Można grać sterując więcej niż jednym Badaczem na gracza: wtedy potrzebujesz tylu sukcesów na jeden żeton ile postaci błąka się po planszy. W instrukcji słowo gracz jest równoznaczne z Badaczem, co nie zawsze jest prawdą...
Oczywiście, niewykorzystane sukcesy przechodzą do kolejnej rundy starcia (my zaznaczamy je sobie wskazówkami).
Po co piać, gdy można grać?
Odkrycie roku 2019: nie każdego interesuje moje zdanie.
Odkrycie roku 2019: nie każdego interesuje moje zdanie.
- farmer
- Posty: 1768
- Rejestracja: 08 gru 2007, 10:27
- Lokalizacja: Oleśnica
- Has thanked: 381 times
- Been thanked: 94 times
Re: Arkham Horror
Kumpel ostatnio rozgryza AH i prosił mnie, bym zapytał tu o dwie sprawy w Jego imieniu:
1) Czy jest jakieś ograniczenie liczby przedmiotów, czarów, umiejętności, sprzymierzeńców używanych przez jednego gracza? Oczywiście nie chodzi mi o przedmioty i czary na których widnieje symbol rączek niezbędnych do ich używania (to jest jasne).
2) Co oznacza umieszczony w okrągłym nawiasie przypis karty mitów typu Warunek : Mistyczny lub Miejski? Czy mogą być w grze oba typy warunków na raz, czy po prostu ogólnie może być tylko jeden Warunek jakiegokolwiek rodzaju?
Będę zobowiązany za pomoc - osobiście nie mogę stwierdzić, czy pytania są banalne i ich zadanie uwłacza honorowi gracza, jako, że gry zupełnie nie znam
Pozdr,
farm
1) Czy jest jakieś ograniczenie liczby przedmiotów, czarów, umiejętności, sprzymierzeńców używanych przez jednego gracza? Oczywiście nie chodzi mi o przedmioty i czary na których widnieje symbol rączek niezbędnych do ich używania (to jest jasne).
2) Co oznacza umieszczony w okrągłym nawiasie przypis karty mitów typu Warunek : Mistyczny lub Miejski? Czy mogą być w grze oba typy warunków na raz, czy po prostu ogólnie może być tylko jeden Warunek jakiegokolwiek rodzaju?
Będę zobowiązany za pomoc - osobiście nie mogę stwierdzić, czy pytania są banalne i ich zadanie uwłacza honorowi gracza, jako, że gry zupełnie nie znam
Pozdr,
farm
Re: Arkham Horror
Nie ma ograniczenia.farmer pisze:Kumpel ostatnio rozgryza AH i prosił mnie, bym zapytał tu o dwie sprawy w Jego imieniu:
1) Czy jest jakieś ograniczenie liczby przedmiotów, czarów, umiejętności, sprzymierzeńców używanych przez jednego gracza? Oczywiście nie chodzi mi o przedmioty i czary na których widnieje symbol rączek niezbędnych do ich używania (to jest jasne).
Warunków może być na planszy kilka (oczywiście każdy innego rodzaju). W momencie gdy po pociągnięciu karty mitów pojawia się nowy warunek natychmiast wchodzi on do gry, a poprzedni tego samego rodzaju jest usuwany.2) Co oznacza umieszczony w okrągłym nawiasie przypis karty mitów typu Warunek : Mistyczny lub Miejski? Czy mogą być w grze oba typy warunków na raz, czy po prostu ogólnie może być tylko jeden Warunek jakiegokolwiek rodzaju?
Saluton amikoj!
Re: Arkham Horror
arturion pisze:Nie ma ograniczenia.farmer pisze:Kumpel ostatnio rozgryza AH i prosił mnie, bym zapytał tu o dwie sprawy w Jego imieniu:
1) Czy jest jakieś ograniczenie liczby przedmiotów, czarów, umiejętności, sprzymierzeńców używanych przez jednego gracza? Oczywiście nie chodzi mi o przedmioty i czary na których widnieje symbol rączek niezbędnych do ich używania (to jest jasne).
Warunków może być na planszy kilka (oczywiście każdy innego rodzaju). W momencie gdy po pociągnięciu karty mitów pojawia się nowy warunek natychmiast wchodzi on do gry, a poprzedni warunek tego samego rodzaju jest usuwany.2) Co oznacza umieszczony w okrągłym nawiasie przypis karty mitów typu Warunek : Mistyczny lub Miejski? Czy mogą być w grze oba typy warunków na raz, czy po prostu ogólnie może być tylko jeden Warunek jakiegokolwiek rodzaju?
Saluton amikoj!
- poooq
- Posty: 1242
- Rejestracja: 28 lut 2009, 22:04
- Lokalizacja: Warszawa Wesoła
- Has thanked: 134 times
- Been thanked: 61 times
Re: Arkham Horror
Sprostowanie:
Warunki zostały podzielone ze względu na np. specjalne karty pozwalające ignorować lub zmienić wybrany ich rodzaj lub inne mechaniczne, odnoszące się do nich rozwiązania.instrukcja pisze:Warunki: Specjalne zasady wynikłe z tekstu
karty Warunków pozostają w grze przez kilka tur,
możliwe, że nawet do zakończenia rozgrywki.
Pierwszy gracz umieszcza odkrytą kartę Warunków
obok planszy i jednocześnie odkłada ewentualną
poprzednią kartę Warunków na spód talii Mitów.
Zgodnie z tą zasadą w grze może znajdować
się jedynie jedna karta Warunków na raz.
Po co piać, gdy można grać?
Odkrycie roku 2019: nie każdego interesuje moje zdanie.
Odkrycie roku 2019: nie każdego interesuje moje zdanie.
Re: Arkham Horror
Witam,
mam pytanie odnośnie Necronomiconu- czy naprawdę nie ma ograniczenia ilości czarów, jakie można z niego wyciągnąć? Pytanie to zrodziło się u nas podczas rozgrywki, gdy Harvey Walters w pewnym momencie miał chyba ze 20 czarów Taka maszynka do robienia czarów
mam pytanie odnośnie Necronomiconu- czy naprawdę nie ma ograniczenia ilości czarów, jakie można z niego wyciągnąć? Pytanie to zrodziło się u nas podczas rozgrywki, gdy Harvey Walters w pewnym momencie miał chyba ze 20 czarów Taka maszynka do robienia czarów
Re: Arkham Horror
To w końcu sam legendarny Necronomicon a Harvey to bibliofil który jak nikt potrafi docenić tą księgę
Arkham jest bardzo elastyczne, jeśli uważasz że ta karta jest za mocna, to nic nie stoi na przeszkodzie by wprowadzić domową zasadę, która zmieni ten stan. Zapraszam na forum Manufaktury Arkham, tam znajdziesz wiele innych pomysłów na urozmaicenie rozgrywki.
Arkham jest bardzo elastyczne, jeśli uważasz że ta karta jest za mocna, to nic nie stoi na przeszkodzie by wprowadzić domową zasadę, która zmieni ten stan. Zapraszam na forum Manufaktury Arkham, tam znajdziesz wiele innych pomysłów na urozmaicenie rozgrywki.
Re: Arkham Horror
Tylko co to za sens płacić tyle razy 2pkt ruchu.Okazało by się,że Harvey przesiedział całą rozgrywkę w jednym punkcie zaczytany z wypiekami na twarzy w Necronomicon.Dodatkowo należy się zastanowić czy utrata punktów poczytalności z księgi to strata-redukowana o 1 przez silny umysł czy koszt,który tak jak w przypadku czarów nie jest redukowany przez zdolność Harveya.Więc pomimo zajmującej lektury byłby mało przydatny,ponieważ po każdym rzuceniu czaru odwożono by go do przytułku,albo nabawiłby się tylu chorób nerwowych,że jedynym wyjściem byłoby jakieś odosobnione,spokojne miejsce i ciepły kocyk.
Re: Arkham Horror
Koszt się "wydaje" a nie "traci", w przypadku Necronomiconu kosztem są punkty ruchu, a w razie sukcesu traci się poczytalność.
Re: Arkham Horror
Racja.Tak to właśnie jest z polską wersją, gdzie nie jest to takie jednoznaczne.
"Polski" Necro: Zakryj tę kartę i wydaj(tu jasne) 2 punkty ruchu,....Jeśli test się powiedzie, wylosuj 1 Zaklęcie i odrzuć(niby też jasne,ale można było jednoznaczniej) 2 punkty Poczytalności....
"Angielski" Necro: Exhaust and spend 2 movement points to make a Lore (-2) check. If you pass, draw 1 Spell and lose 2 Sanity... Tu nie ma najmniejszej wątpliwości.
"Polski" Necro: Zakryj tę kartę i wydaj(tu jasne) 2 punkty ruchu,....Jeśli test się powiedzie, wylosuj 1 Zaklęcie i odrzuć(niby też jasne,ale można było jednoznaczniej) 2 punkty Poczytalności....
"Angielski" Necro: Exhaust and spend 2 movement points to make a Lore (-2) check. If you pass, draw 1 Spell and lose 2 Sanity... Tu nie ma najmniejszej wątpliwości.
Re: Arkham Horror
No ale jeśli Harvey zostaje szeryfem i ma szeryfowóz, to może wydawać te punkty ruchu, bo nie są mu potrzebne tak właśnie było u nas
Re: Arkham Horror
Obawiam się, że akurat ten numer nie przejdzie. Gdy używasz w danej turze Wozu Patrolowego to nie otrzymujesz punktów ruchu. Możliwość "telepotracji" dostajesz ZAMIAST ruchu, a nie jako dodatek do ruchu.Shira pisze:No ale jeśli Harvey zostaje szeryfem i ma szeryfowóz, to może wydawać te punkty ruchu, bo nie są mu potrzebne tak właśnie było u nas
-
- Posty: 75
- Rejestracja: 20 lip 2010, 18:28
- Has thanked: 6 times
- Been thanked: 28 times
Re: Arkham Horror
Witam. Mam pytanie. Kiedy mogę walczyć z potworami? Czy jeśli potwór trafia na mój obszar w fazie mitów to czy wykonuję wtedy test uników albo czy mogę wtedy z nim walczyć? To samo jeśli zaczynam ruch z obszaru na którym znajduje się potwór czy jeśli wtedy wdam się z nim w walkę to czy potem mogę wykonać ten ruch czy nie ?
Re: Arkham Horror
z tego co ja wiem
spotkanie z potworami nastepuje w fazie ruchu
w fazie mitow jak na ciebie wejdzie to spotykasz sie z nim dopiero w najblizszej fazie ruchu
jesli unikniesz potwora to mozesz sie ruszac
jesli wdasz sie w walke - nie
jesli sprobujesz unikac, nie uda sie, dostaniesz obrazenia, zdajesz test przerazenia mozesz znowu unikac ale i tak juz tam zostaniesz
spotkanie z potworami nastepuje w fazie ruchu
w fazie mitow jak na ciebie wejdzie to spotykasz sie z nim dopiero w najblizszej fazie ruchu
jesli unikniesz potwora to mozesz sie ruszac
jesli wdasz sie w walke - nie
jesli sprobujesz unikac, nie uda sie, dostaniesz obrazenia, zdajesz test przerazenia mozesz znowu unikac ale i tak juz tam zostaniesz
- Ink
- Administrator
- Posty: 2822
- Rejestracja: 17 gru 2007, 09:53
- Lokalizacja: Lublin
- Has thanked: 107 times
- Been thanked: 161 times
- Kontakt:
Re: Arkham Horror
Zgadza się.
- Walki/próby uniknięcia potworów mają miejsce w fazie ruchu. W dwóch przypadkach: albo kiedy badacz próbuje opuścić pole, na którym jest potwór, albo kiedy kończy swój ruch na tym polu (również jeśli wykonuje ruch zerowy, czyli decyduje się zostać tam, gdzie stał).
Instrukcja do podstawki, rozdział "Evading Monsters":
"When an investigator attempts to move out of an area containing a monster, or ends his movement in such an area, he must either fight the monster or evade it."
- Walki/próby uniknięcia potworów mają miejsce w fazie ruchu. W dwóch przypadkach: albo kiedy badacz próbuje opuścić pole, na którym jest potwór, albo kiedy kończy swój ruch na tym polu (również jeśli wykonuje ruch zerowy, czyli decyduje się zostać tam, gdzie stał).
Instrukcja do podstawki, rozdział "Evading Monsters":
"When an investigator attempts to move out of an area containing a monster, or ends his movement in such an area, he must either fight the monster or evade it."
Games Fanatic -/- Gradanie -/- Za dużo gier
O ile wyraźnie nie zaznaczono inaczej, powyższa wypowiedź nie jest stanowiskiem moderacji lub administracji forum.
O ile wyraźnie nie zaznaczono inaczej, powyższa wypowiedź nie jest stanowiskiem moderacji lub administracji forum.
-
- Posty: 75
- Rejestracja: 20 lip 2010, 18:28
- Has thanked: 6 times
- Been thanked: 28 times
Re: Arkham Horror
Witam. Mam pytanie odnośnie kilku kart z dodatku Klątwa Czarnego Faraona:
1) Karta mitów: Nagłówek: Ucieczka z Przytułku w Arkham: Należy zebrać do 3 Maniaków (pobierając ich najpierw z puli potworów, później z Peryferii, a następnie z trofeów Badaczy) Maniaków umieścić na Ulicach Downtown. Badacze którzy pokonają wszystkich trzech Maniaków przed zakończeniem następnej tury, mogą wylosować 1 Przedmiot muzealny.
Jak mam rozumieć ten opis? Ilu Maniaków pojawia się na ulicy: w sumie 3 czy po trzech z każdego wymienionego miejsca? Czy jeśli mam już limit potworów to czy ci Maniacy trafiają na ulicę czy na peryferia? Ilu Badaczy może wykonać instrukcję z tej karty: tylko pierwszy czy może po wygranej walce Badacz nie może zabrać tych Maniaków jako trofea tylko zostają tu do końca tury i mogą ich pokonywać kolejni Badacze, ale co wtedy z tym maniakami po zakończeniu tury?
2) Karta mitów: Warunki: Burza piaskowa?!: każdy Badacz znajdujący się na ulicach, zamiast odbywać Spotkanie w Arkham może wykonać test Szybkości : czy to tylko błąd w tłumaczeniu? wydawalo mi się że spotkanie w Arkam wykonujemy tylko na obszrach?
3) Zaklęcie: Plaga szarańczy: Ruch: rzuć zaklęcie i zakryj tę kartę. To zaklęcie wpływa na wszystkich badaczy i wszystkie potwory w tej dzielnicy. O jaką dzielnicę może chodzić: tę w które zaczynamy ruch, te w której kończymy ruch, tej przez która przechodzimy , czy dowlonej dzielnicy w Arkham nawet tej w której nie przebywamy lub przechdzimy?
1) Karta mitów: Nagłówek: Ucieczka z Przytułku w Arkham: Należy zebrać do 3 Maniaków (pobierając ich najpierw z puli potworów, później z Peryferii, a następnie z trofeów Badaczy) Maniaków umieścić na Ulicach Downtown. Badacze którzy pokonają wszystkich trzech Maniaków przed zakończeniem następnej tury, mogą wylosować 1 Przedmiot muzealny.
Jak mam rozumieć ten opis? Ilu Maniaków pojawia się na ulicy: w sumie 3 czy po trzech z każdego wymienionego miejsca? Czy jeśli mam już limit potworów to czy ci Maniacy trafiają na ulicę czy na peryferia? Ilu Badaczy może wykonać instrukcję z tej karty: tylko pierwszy czy może po wygranej walce Badacz nie może zabrać tych Maniaków jako trofea tylko zostają tu do końca tury i mogą ich pokonywać kolejni Badacze, ale co wtedy z tym maniakami po zakończeniu tury?
2) Karta mitów: Warunki: Burza piaskowa?!: każdy Badacz znajdujący się na ulicach, zamiast odbywać Spotkanie w Arkham może wykonać test Szybkości : czy to tylko błąd w tłumaczeniu? wydawalo mi się że spotkanie w Arkam wykonujemy tylko na obszrach?
3) Zaklęcie: Plaga szarańczy: Ruch: rzuć zaklęcie i zakryj tę kartę. To zaklęcie wpływa na wszystkich badaczy i wszystkie potwory w tej dzielnicy. O jaką dzielnicę może chodzić: tę w które zaczynamy ruch, te w której kończymy ruch, tej przez która przechodzimy , czy dowlonej dzielnicy w Arkham nawet tej w której nie przebywamy lub przechdzimy?
Re: Arkham Horror
Ad.1
W grze masz tylko 3 żetony Maników. Na ulicach Downtown umieszczasz żetony Maniaków z puli potworów, Peryferii i trofeów Badaczy ALE nie przesuwasz Maniaków którzy już są na innych ulicach/obszarach Arkham. Może więc się zdarzyć, że nie wszyscy trzej trafią na ulice Downtown, ale na pewno wszyscy trzej będą w Arkham. Drużyna ma jedną turę na zabicie wszystkich trzech. Jeśli się to uda to badacz który zabił ostatniego Maniaka otrzymuje Przedmiot muzealny.
Ad.2
Po pierwsze, test Szczęścia a nie Szybkości. Po drugie, treść kart jest zawsze ważniejsza i może zmieniać "stałe" reguły.
Ad.3
Tę w której rzuciłeś zaklęcie.
W grze masz tylko 3 żetony Maników. Na ulicach Downtown umieszczasz żetony Maniaków z puli potworów, Peryferii i trofeów Badaczy ALE nie przesuwasz Maniaków którzy już są na innych ulicach/obszarach Arkham. Może więc się zdarzyć, że nie wszyscy trzej trafią na ulice Downtown, ale na pewno wszyscy trzej będą w Arkham. Drużyna ma jedną turę na zabicie wszystkich trzech. Jeśli się to uda to badacz który zabił ostatniego Maniaka otrzymuje Przedmiot muzealny.
Ad.2
Po pierwsze, test Szczęścia a nie Szybkości. Po drugie, treść kart jest zawsze ważniejsza i może zmieniać "stałe" reguły.
Ad.3
Tę w której rzuciłeś zaklęcie.