Yomi (David Sirlin)

Tutaj można dyskutować o konkretnych grach planszowych i karcianych. Każda gra ma swój jeden wątek. W szczególnych przypadkach może być seria gier.
NIE NALEŻY TUTAJ PYTAĆ O ZASADY, MALOWANIE, ROBIENIE INSERTÓW ORAZ KOSZULKI! OD TEGO SĄ INNE PODFORA
Regulamin forum
Na tym podforum można dyskutować konkretnych grach planszowych i karcianych. Każda gra ma swój jeden wątek. W szczególnych przypadkach może być seria gier. Zapoznajcie się z wytycznymi tworzenia tematów.
TU JEST PODFORUM O MALOWANIU FIGUREK I ROBIENIU INSERTÓW
TU JEST WĄTEK, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O KOSZULKI!
TU JEST PODFORUM, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O ZASADY GIER!
Awatar użytkownika
Martin_Valdez
Posty: 329
Rejestracja: 29 gru 2008, 15:00
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 1 time
Been thanked: 11 times

Re: Yomi - pojedynki, combosy, efektowne ciosy!

Post autor: Martin_Valdez »

Przygotowywałem się do zrobienia wersji P&P i nawet w weekend zorganizowałem sobie karty do magica od szwagra. Jednak jakbym nie liczył to totalnie mi się nie opłaca robić jej samemu. Mam nadzieję, że jednak któryś ze sklepów (np Rebel :) ) sprowadzi w tej przybliżonej cenie 70$. Jeśli nie to pewnie trzeba będzie polizać przysłowiową łapę i obejść się smakiem :/
Awatar użytkownika
wilczelyko
Posty: 174
Rejestracja: 04 cze 2004, 09:28
Lokalizacja: Kraków
Has thanked: 13 times
Been thanked: 39 times

Re: Yomi - pojedynki, combosy, efektowne ciosy!

Post autor: wilczelyko »

Jestem po kilkunastu grach przez net (z CPU) - bardzo to sympatyczne i rzeczywiście może dawać poczucie grania w rasowe mordobicie. Uwielbiałem Tekkena 3, ale w wersji taktycznej tzn. obaj gracze cały czas schowani za blokiem, co jakiś czas tylko lekki, szybki cios badający sytuację, aż wreszcie ktoś popełnia błąd bezwzględnie wykorzystany do władowania obrzydliwie potężnego kombo :D I tutaj można takie rzeczy robić. Swoją drogą strasznie frustrujący gość Argagarg. Walka przeciwko tej talii to czekanie na rzuty i wkurzające patrzenie, jak powoli, ale konsekwentnie spada nam energia. Za to wiele radości przynoszą mi obie panie - wejście długiego komba - bezcenne.

Generalnie, bardzo mi się podoba, ale 100$ nie przeboleję. I już kupiłbym .pdfa, gdyby nie wkurzająca płatność - tylko kartą, nie da się paypalem z konta. Ech...
grucha
Posty: 362
Rejestracja: 08 paź 2006, 08:18
Lokalizacja: Szamotuły, k/Poznania
Has thanked: 14 times
Been thanked: 5 times

Re: Yomi - pojedynki, combosy, efektowne ciosy!

Post autor: grucha »

wilczelyko pisze: Generalnie, bardzo mi się podoba, ale 100$ nie przeboleję. I już kupiłbym .pdfa, gdyby nie wkurzająca płatność - tylko kartą, nie da się paypalem z konta. Ech...
Czy w związku z powyższym oraz moim brakiem doświadczenia w płatnościach niezłotówkowych :) może ktoś dopomóc i zakupić dla mnie pdf. Oczywiście płacę z góry . Jeśli znajdzie się chętny poproszę PW.
Pochodzenie człowieka od małpy jest prywatną sprawą każdego z nas.
Awatar użytkownika
Martin_Valdez
Posty: 329
Rejestracja: 29 gru 2008, 15:00
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 1 time
Been thanked: 11 times

Re: Yomi - pojedynki, combosy, efektowne ciosy!

Post autor: Martin_Valdez »

@ Grucha,
mógłbym Ci dopomóc, ale nie wiem ile to ostatecznie wyjdzie. Sądzę, że w przeliczeniu z karty 50PLN starczy. Oczywiście możemy się umówić, że jeśli będzie ostatecznie taniej to różnicę Ci zwrócę :)
Awatar użytkownika
wilczelyko
Posty: 174
Rejestracja: 04 cze 2004, 09:28
Lokalizacja: Kraków
Has thanked: 13 times
Been thanked: 39 times

Re: Yomi - pojedynki, combosy, efektowne ciosy!

Post autor: wilczelyko »

U mnie wyszło 46PLN
grucha
Posty: 362
Rejestracja: 08 paź 2006, 08:18
Lokalizacja: Szamotuły, k/Poznania
Has thanked: 14 times
Been thanked: 5 times

Re: Yomi - pojedynki, combosy, efektowne ciosy!

Post autor: grucha »

Dzięki za odzew. transakcja w toku :).
Pochodzenie człowieka od małpy jest prywatną sprawą każdego z nas.
Awatar użytkownika
melee
Posty: 4341
Rejestracja: 28 cze 2007, 20:20
Lokalizacja: Warszawa / CK
Been thanked: 3 times

Re: Yomi - pojedynki, combosy, efektowne ciosy!

Post autor: melee »

dopiero teraz zauważyłem ten wątek
w rebelu ma być za 320 zł chyba :)
w tej cenie kupiłem Yomi razem z Merchants and Merauders w stanach..
Awatar użytkownika
Wookie
Posty: 935
Rejestracja: 19 gru 2008, 12:23
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Re: Yomi - pojedynki, combosy, efektowne ciosy!

Post autor: Wookie »

Mój egzemplarz stoi w urzędzie celnym poczty :/
Awatar użytkownika
zephyr
Posty: 2373
Rejestracja: 27 paź 2007, 00:12
Lokalizacja: Warszawa
Been thanked: 1 time

Re: Yomi - pojedynki, combosy, efektowne ciosy!

Post autor: zephyr »

melee pisze:dopiero teraz zauważyłem ten wątek
w rebelu ma być za 320 zł chyba :)
w tej cenie kupiłem Yomi razem z Merchants and Merauders w stanach..
Jaki sklep i co zrobić żeby koszty wysyłki nie zeżarły tańszego kosztu gry?
Science is a way of trying not to fool yourself. The first principle is that you must not fool yourself, and you are the easiest person to fool.
R.Feynman
Awatar użytkownika
melee
Posty: 4341
Rejestracja: 28 cze 2007, 20:20
Lokalizacja: Warszawa / CK
Been thanked: 3 times

Re: Yomi - pojedynki, combosy, efektowne ciosy!

Post autor: melee »

coolstuffinc.com
polamer. Zakładam, że transport tych dwóch gier wyniesienie ok 30$, transport do polameru za free
Awatar użytkownika
zephyr
Posty: 2373
Rejestracja: 27 paź 2007, 00:12
Lokalizacja: Warszawa
Been thanked: 1 time

Re: Yomi - pojedynki, combosy, efektowne ciosy!

Post autor: zephyr »

mi wychodzi 400PLN przy cenach i kursie z googla i założeniu braku VATu, cła i innych przeszkód którym zdarza się pojawiać

aż chce sie przeprowadzić do USA po planszówki :(

po doprecyzowaniu (80ZL = 25%) już nie czuję się tak źle kupując Puzzle Strike w rebelu :P
(z Yomi zrezygnowałem z powodu komba cena + znajomym z wydziału wersja online nie podeszła, a wariacja na temat dominiona ma spore szanse)
Science is a way of trying not to fool yourself. The first principle is that you must not fool yourself, and you are the easiest person to fool.
R.Feynman
Awatar użytkownika
melee
Posty: 4341
Rejestracja: 28 cze 2007, 20:20
Lokalizacja: Warszawa / CK
Been thanked: 3 times

Re: Yomi - pojedynki, combosy, efektowne ciosy!

Post autor: melee »

to idealnie, pogramy w twoje puzzle strike i moje yomi ;)
wyjdzie mniej więcej 150 zł za m&m i 250 za yomi
oczywiście dzień po tym jak złożyłem zamówienie m&m pojawił się w rebelu w dobrej cenie..
ale i tak nie mam obecnie czasu grać, poczekam na paczkę ze stanów
z yomi jest o tyle dobra sytuacja, że jeśli gra okaże się słaba, to po prostu można ją sprzedać w paczkach po 2 talie
Awatar użytkownika
muker
Posty: 308
Rejestracja: 11 mar 2010, 20:58
Lokalizacja: Zabrze

Re: Yomi - pojedynki, combosy, efektowne ciosy!

Post autor: muker »

To ja się pisze już na jakieś 2 :)
Awatar użytkownika
DDP
Posty: 369
Rejestracja: 12 kwie 2006, 18:01
Lokalizacja: Szczecin
Has thanked: 7 times
Been thanked: 21 times

Re: Yomi - pojedynki, combosy, efektowne ciosy!

Post autor: DDP »

330zl (jak ktos ma rabaty to mniej) za gre to jest jakas magiczna cena ale trzeba pamietac ze dostaje sie 10 talii (kazda po 55 kart). Koszt jednoskowy talii wychodzi 33zl. Jesli spojrzymy sobie na ceny innych dobrych karcianek dwuosobowych jak Blue Moon czy Summoner Wars (posiadajace po 30+ kart) ktorych cena za talie to ok 40zl wtedy wychodzi ze cena za Yomi jest jak najbardziej uzasadniona. Mimo to nie kupilem pozostajac przy swojej wersji print & play.

zephyr: czekam na twoja opinie na temat Puzzle Strike'a i porownanie do Dominiona.
Zawsze gram o zwycięstwo!
Awatar użytkownika
yosz
Posty: 6359
Rejestracja: 22 lut 2008, 22:51
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 194 times
Been thanked: 490 times
Kontakt:

Re: Yomi - pojedynki, combosy, efektowne ciosy!

Post autor: yosz »

Puzzle Strike'a zrobiłem wczoraj karcianego (może się mylę ale żetony pomimo że super wyglądają fajnie i fajnie je tasować to wygodnie się nimi grać nie będzie - jak trzymać np 10 żetonów w ręku). Naciąłem się straszliwie (340kart) ale wyszło całkiem ładnie :) Nie wiem tylko kiedy w to zagram :P
ZnadPlanszy | YouTube
Always keep at the back of your mind the possibility that you're dead wrong. -- T. Pratchett --
Awatar użytkownika
zephyr
Posty: 2373
Rejestracja: 27 paź 2007, 00:12
Lokalizacja: Warszawa
Been thanked: 1 time

Re: Yomi - pojedynki, combosy, efektowne ciosy!

Post autor: zephyr »

@DDP

to poniżej o Puzzle Strike'u - melee :)

na razie grałem 2 partie online na stronie wydawnictwa.

Gra jest de facto "mod"em do Dominiona, podstawowa mechanika (dobór na końcu tury do 5, zagrywanie 1 akcji, komba z żetonów itd) to dominion tylko zaimplementowany na żetonach zamiast kart.

Podstawowe różnice:
- cel - gra polega na eliminacji przeciwników, interakcja jest o wiele większa bo jest celem gry
- im bliżej przegranej jesteś tym więcej żetonów dobierasz na rękę, bardzo ciekawa dynamika premiująca ryzykowną grę
- 10 postaci, każda ma swoje 3 różne żetony, które wpływają na kształt rozgrywki, np prawnik z pileblunkerem i big money ma problem
- kolory akcji, akcje mają 4 typy i są żetony które pozwalaja np zagrać tylko akcje ofensywną, albo tylko ekonomiczną - fajne ograniczenie na składanie komb
- trash wraca do puli żetonów, stosy są mniejsze
- w moich partiach mniejsze komba - może to kwestia doświadczenia, ale w dominionie praktycznie jedyną strategią jest
rozkręcenie silnika dającego dużo kasy na turę (jest parę innych pomysłów, ale zwykle kasa/turę to podstawa)
tutaj można atakować już od pierwszych tur, a dużo fioletowych pozwala się bronić
- pudełko jest różowe... :? :roll: :(

zobaczymy jak będzie po większej ilości partii

jakbym miał kupować 2 pack talii do Yomi to pewnie wziąłbym Gaigera i Valerie - lubię wykładać całą rękę jako kombo :P
Science is a way of trying not to fool yourself. The first principle is that you must not fool yourself, and you are the easiest person to fool.
R.Feynman
Awatar użytkownika
Wookie
Posty: 935
Rejestracja: 19 gru 2008, 12:23
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Re: Yomi - pojedynki, combosy, efektowne ciosy!

Post autor: Wookie »

Grałem dzisiaj 5 razy w Yomi i grę polecam. Po przeczytaniu zasad i wytłumaczeniu ich kumplowi sam myślałem, że to będzie taka wojna, ale okazało się że tytułowe "czytanie" przeciwnika odgrywa potężną rolę.
Z 10 talii otworzyliśmy 6 i myślę, że 10 pozwoli na niesamowicie dużo różnych rozgrywek, ale pewnie ostatecznie wystarczy z 4-5 talii.


Może załóżcie nowy temat do Puzzle Strike, zamiast tu pisać.
Awatar użytkownika
Krwawisz
Posty: 1496
Rejestracja: 29 kwie 2010, 22:40
Lokalizacja: Poznań
Been thanked: 22 times

Re: Yomi - pojedynki, combosy, efektowne ciosy!

Post autor: Krwawisz »

Wookie pisze:Grałem dzisiaj 5 razy w Yomi i grę polecam. Po przeczytaniu zasad i wytłumaczeniu ich kumplowi sam myślałem, że to będzie taka wojna, ale okazało się że tytułowe "czytanie" przeciwnika odgrywa potężną rolę.
Z 10 talii otworzyliśmy 6 i myślę, że 10 pozwoli na niesamowicie dużo różnych rozgrywek, ale pewnie ostatecznie wystarczy z 4-5 talii.


Może załóżcie nowy temat do Puzzle Strike, zamiast tu pisać.
ooo - a zaprosisz kolegę ? ;)
Na Yomi czaiłem się już od dość dawna, ale cena trochę odstrasza... Szkoda, że nie da się nabyć pojedynczych talii.
Awatar użytkownika
zephyr
Posty: 2373
Rejestracja: 27 paź 2007, 00:12
Lokalizacja: Warszawa
Been thanked: 1 time

Re: Yomi - pojedynki, combosy, efektowne ciosy!

Post autor: zephyr »

Jeśli jakość jest taka jak słyszałem to cena jest niestety uzasadniona.

Autor pisał że karty są porządniejsze niż w większości TCG, biorąc pod uwagę że PS ma jedną z najlepszych wyprasek jakie widziałem i naprawdę grube żetony (3-4 mm).
Science is a way of trying not to fool yourself. The first principle is that you must not fool yourself, and you are the easiest person to fool.
R.Feynman
Awatar użytkownika
Zet
Posty: 1365
Rejestracja: 26 paź 2006, 00:08
Lokalizacja: Sosnowiec
Has thanked: 164 times
Been thanked: 169 times

Re: Yomi - pojedynki, combosy, efektowne ciosy!

Post autor: Zet »

Wczoraj rozegrałem kilka pojedynków w świeżo odpakowane Yomi.
Chyba za dużo sobie wyobrażałem o jakości kart - już prawie spodziewałem się plastików ;)
Są może bardziej elastyczne od CCG, ale boję się, że po większej ilości gier trzeba będzie rozważać koszulki :( I wtedy nie wiadomo co zrobić ze świetną wypraską i dopasowanymi pudełkami :(
Obym się mylił.

A co do samej rozgrywki - albo miałem pecha w kartach, albo dobrałem złą postać pod mój styl, ale bardzo się frustrowałem, kiedy przeciwnik był blisko "Perfect Victory". Za to nawet w takiej sytuacji chociaż jedno poprawne odczytanie zamiarów przeciwnika i jego zaskoczenie daje satysfakcję zachęcającą do kolejnej gry i rewanżu :)
Tele
Posty: 88
Rejestracja: 28 wrz 2006, 09:39

Re: Yomi - pojedynki, combosy, efektowne ciosy!

Post autor: Tele »

Yomi polecam.
Gra jest niesamowicie grywalna, rewelacyjna.
Ma w sobie coś z Blue Moona.
Nie umiem powiedzieć nic rozsądnego poza tym że ostatnio siedze w niekolekcjonerskich karciankach i Yomi oceniam bardzo wysoko.
Awatar użytkownika
Ryslaw
Posty: 596
Rejestracja: 08 sty 2006, 14:17
Lokalizacja: Brzeg
Been thanked: 1 time
Kontakt:

Re: Yomi - pojedynki, combosy, efektowne ciosy!

Post autor: Ryslaw »

Tele -> a jak puzzle strike? Brać? Bo kurczę, zaczynają mnie obie korcić. Zbankrutuję chyba niedługo :)
Tele
Posty: 88
Rejestracja: 28 wrz 2006, 09:39

Re: Yomi - pojedynki, combosy, efektowne ciosy!

Post autor: Tele »

Rysław -> Yomi brać koniecznie, rewelacja, zwłaszcza jak ktoś wie o co chodzi w Tekkenach, Street Fighetrach, Soul Caliburach itp.
Puzzle Strike - jeszcze nie grałem prawdziwej rozgrywki ale z testu solo stwierdzam że:
- podobna do Dominiona w sensie samego zarządzania talią: +akcje; +karty itp.
- poza złotem (w tym wypadku Gemy) bardzo trzeba mieć fioletowe żetony - te do łączenia i niszczenia kryształów. One wraz z kasą będą tworzyć główną część decku.
- bardzo dużo żetonów/kart atakujących w ten czy inny sposób przeciwnika.

Generalnie fajne, zwłaszcza jak lubisz sobie dowalać troche w czasie gry.

Nie grałem jeszcze bo aktualnie kocham Yomi, Barbarossę i El Alamein (2 ostatnie z Japonii, musiałem paste upować)

Ale sam Puzzle Strike'a kupiłem, bo to wiadomo to czy będzie dostępne?

Co do Yomi
Napięcie w czasie gry odczuwam bardzo dużo. Cały czas jest się w takim "flow" gry. Satysfakcja z pokonania sensownego przeciwnika spora a z wryprowadzenia komba za 30 punktów uszkodzeń - bezcenne :D
Awatar użytkownika
yosz
Posty: 6359
Rejestracja: 22 lut 2008, 22:51
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 194 times
Been thanked: 490 times
Kontakt:

Re: Yomi - pojedynki, combosy, efektowne ciosy!

Post autor: yosz »

Ba - a jak wejdzie super move asami za 45 to jest dopiero satysfakcja. No i gra się do samego końca. Nawet jak się ma niewiele życia pozostałego, to ciągle próbuję - wiem że wystarczą dwa porządne combosy i mogę wygrać. No i wtedy zaczyna się myślenie: pewnie myśli że ja myślę, że on zagra unik, ale ja zagram rzut. Ale może on wie, że ja wiem, że on się domyśla itd ;)
ZnadPlanszy | YouTube
Always keep at the back of your mind the possibility that you're dead wrong. -- T. Pratchett --
Awatar użytkownika
zephyr
Posty: 2373
Rejestracja: 27 paź 2007, 00:12
Lokalizacja: Warszawa
Been thanked: 1 time

Re: Yomi - pojedynki, combosy, efektowne ciosy!

Post autor: zephyr »

komba za 30? niektóre asy zadają 40

dla Gaiger'a z TD można maksymalnie zadać:
40 (2 TS hurricane)
(6+8)*4 = 56 (wszystkie Slow i fast TS)
3*7 = 28 (trzy siódemki, jedna z nich inicjuje kombo)
10 (Flash gear na koniec)
suma - 134 w jednym kombie [16 kartowym z najlepszych kart]

to jest oczywiście najlepszy scenariusz jaki wymyśliłem, ale tak z 60 jak się długo składa można w praktyce wycisnąć; tylko potem się nie ma kart na ręce
Science is a way of trying not to fool yourself. The first principle is that you must not fool yourself, and you are the easiest person to fool.
R.Feynman
ODPOWIEDZ