Merchants & Marauders / Kupcy i Korsarze (Kasper Aagaard, Christian Marcussen)

Tutaj można dyskutować o konkretnych grach planszowych i karcianych. Każda gra ma swój jeden wątek. W szczególnych przypadkach może być seria gier.
NIE NALEŻY TUTAJ PYTAĆ O ZASADY, MALOWANIE, ROBIENIE INSERTÓW ORAZ KOSZULKI! OD TEGO SĄ INNE PODFORA
Regulamin forum
Na tym podforum można dyskutować konkretnych grach planszowych i karcianych. Każda gra ma swój jeden wątek. W szczególnych przypadkach może być seria gier. Zapoznajcie się z wytycznymi tworzenia tematów.
TU JEST PODFORUM O MALOWANIU FIGUREK I ROBIENIU INSERTÓW
TU JEST WĄTEK, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O KOSZULKI!
TU JEST PODFORUM, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O ZASADY GIER!
Awatar użytkownika
Fiona
Posty: 34
Rejestracja: 03 sie 2008, 17:24
Lokalizacja: Dolny Śląsk

Re: Merchants & Marauders

Post autor: Fiona »

Emerytura kapitana... nie doczytałam tego w instrukcji, to rzeczywiście dobry sposób na punkt glory. Źle grałam z żetonami towarów, skoro zużyte wracają do puli, to chyba moje następne gry będą całkowicie kupieckie:)
Rozumiem, że kapitan, który ma żeton bounty idzie na emeryturę, to nowy tego żetonu nie ma, tak?:) Czyli można popiratować trochę, wymienić kapitana i mamy czyste konto, tak? A może trzeba też statek też wymienić? Ale i tak się opłaca.
Awatar użytkownika
Tycjan
Posty: 3200
Rejestracja: 23 sty 2008, 22:14
Lokalizacja: Opole
Has thanked: 44 times
Been thanked: 32 times
Kontakt:

Re: Merchants & Marauders

Post autor: Tycjan »

Fiona pisze:Emerytura kapitana... nie doczytałam tego w instrukcji, to rzeczywiście dobry sposób na punkt glory. Źle grałam z żetonami towarów, skoro zużyte wracają do puli, to chyba moje następne gry będą całkowicie kupieckie:)
Rozumiem, że kapitan, który ma żeton bounty idzie na emeryturę, to nowy tego żetonu nie ma, tak?:) Czyli można popiratować trochę, wymienić kapitana i mamy czyste konto, tak? A może trzeba też statek też wymienić? Ale i tak się opłaca.
Strona 15, ostatni akapit.
Po wysłaniu kapitana na emeryturę robisz te same kroki jakby Ci on zginą.

# ZnadPlanszy.pl - tutaj piszę: http://miroslawgucwa.znadplanszy.pl | NAJWIĘKSZA baza premier i zapowiedzi gier wydanych po polsku: http://Premiery.ZnadPlanszy.pl
Awatar użytkownika
FaLqUa
Posty: 87
Rejestracja: 04 sie 2005, 11:28
Lokalizacja: Trójmiasto
Kontakt:

Re: Merchants & Marauders

Post autor: FaLqUa »

pan_satyros pisze:A jak idą prace nad tłumaczeniem ?
Szczegóły tutaj tłumaczenie
Fiona pisze:Emerytura kapitana... nie doczytałam tego w instrukcji, to rzeczywiście dobry sposób na punkt glory. Źle grałam z żetonami towarów, skoro zużyte wracają do puli, to chyba moje następne gry będą całkowicie kupieckie:)
Rozumiem, że kapitan, który ma żeton bounty idzie na emeryturę, to nowy tego żetonu nie ma, tak?:) Czyli można popiratować trochę, wymienić kapitana i mamy czyste konto, tak? A może trzeba też statek też wymienić? Ale i tak się opłaca.
Kiedy wysyłasz kapitana na emeryturę lub dymisjonujesz (nie wiem jak jeszcze to przetłumaczę ;)) to traktujesz go jakby zginął. Nowy kapitan wchodzi do gry z czystym kontem, zachowujesz wszystkie "Punkty Chwały" i złoto w skrzyni.

Edit: Tycjan mnie wyprzedził o kilka sekund ;)
Awatar użytkownika
Tycjan
Posty: 3200
Rejestracja: 23 sty 2008, 22:14
Lokalizacja: Opole
Has thanked: 44 times
Been thanked: 32 times
Kontakt:

Re: Merchants & Marauders

Post autor: Tycjan »

FaLqUa pisze:Kiedy wysyłasz kapitana na emeryturę lub dymisjonujesz (nie wiem jak jeszcze to przetłumaczę
Teoretycznie to tym kapitanem jest gracz, to raczej chyba trudno "siebie" zdymisjonować, ale pójść na emeryturę to już można :)

# ZnadPlanszy.pl - tutaj piszę: http://miroslawgucwa.znadplanszy.pl | NAJWIĘKSZA baza premier i zapowiedzi gier wydanych po polsku: http://Premiery.ZnadPlanszy.pl
Awatar użytkownika
FaLqUa
Posty: 87
Rejestracja: 04 sie 2005, 11:28
Lokalizacja: Trójmiasto
Kontakt:

Re: Merchants & Marauders

Post autor: FaLqUa »

Tycjan pisze:
FaLqUa pisze:Kiedy wysyłasz kapitana na emeryturę lub dymisjonujesz (nie wiem jak jeszcze to przetłumaczę
Teoretycznie to tym kapitanem jest gracz, to raczej chyba trudno "siebie" zdymisjonować, ale pójść na emeryturę to już można :)
Ja raczej traktuję gracza jako osobę dla której pracuje kapitan ;), dlatego jeżeli kapitan za mało zarabia to chętnie go zdymisjonuję i wymienię na lepszy model :lol:
Awatar użytkownika
Fiona
Posty: 34
Rejestracja: 03 sie 2008, 17:24
Lokalizacja: Dolny Śląsk

Re: Merchants & Marauders

Post autor: Fiona »

Tycjan, FaLqua dziękuję bardzo za odpowiedzi. :) Pewnych rzeczy nie doczytałam w instrukcji- mea culpa, a teraz nie mogę przeczytać, bo obecnie nie mam w domu gry. Ale teraz wiem, co robiłam źle i mam ochotę znowu zagrać, tym razem zgodnie z instrukcją.
Awatar użytkownika
surmik
Posty: 1494
Rejestracja: 07 sty 2010, 14:22
Lokalizacja: Gdynia
Been thanked: 1 time

Re: Merchants & Marauders

Post autor: surmik »

Wygląda na to , że kilka egzemplarzy M&M z pierwszego wydania jeszcze się znalazło i są dostępne do kupna.
Awatar użytkownika
Fiona
Posty: 34
Rejestracja: 03 sie 2008, 17:24
Lokalizacja: Dolny Śląsk

Re: Merchants & Marauders

Post autor: Fiona »

Gra faktycznie szybko się kończy. Jeden punkt za kupno galeonu, jeden za sprawdzenie pogłoski i trzy razy sprzedałam 3 towary in demand i...chciałam wysłać kapitana na emeryturę, ale to byłoby bezcelowe- za 50 monet w ładowni chciałam skończyć grę. Problemem była odległość do macierzystego portu ( tylko tam można wrzucić monety do skrzyni). I ubiegł mnie przeciwnik-pirat... Współgracz szybko stał się piratem ( bo nie udawało mu się zdobyć punktów na handlu) i łupienie kupców wychodziło mu świetnie- co napad to 12 monet i punkt glory. Jednak można wygrać grę będąc piratem. :D
Przy następnej rozgrywce chyba grać do 15 punktów...
Awatar użytkownika
surmik
Posty: 1494
Rejestracja: 07 sty 2010, 14:22
Lokalizacja: Gdynia
Been thanked: 1 time

Re: Merchants & Marauders

Post autor: surmik »

Czy możecie napisać ile macie kart Mission i Rumour? Mam po 23 karty tych typów a w instrukcji jest napisane , że powinno ich być po 25.
Awatar użytkownika
FaLqUa
Posty: 87
Rejestracja: 04 sie 2005, 11:28
Lokalizacja: Trójmiasto
Kontakt:

Re: Merchants & Marauders

Post autor: FaLqUa »

surmik pisze:Czy możecie napisać ile macie kart Mission i Rumour? Mam po 23 karty tych typów a w instrukcji jest napisane , że powinno ich być po 25.
Mam po 25 kart Mission i Rumor. Surmik jutro popołudniu podeślę Tobie na maila tłumaczenie kart to sprawdzisz, których Tobie brakuje.

Edit: Sprawdź jeszcze czy niektóre karty nie są ze sobą sklejone. Ja też na początku nie mogłem się doliczyć 3 kart Glory. Później jak przeglądałem je pojedynczo to zauważyłem, że te brakujące są przyklejone do innych.
Awatar użytkownika
surmik
Posty: 1494
Rejestracja: 07 sty 2010, 14:22
Lokalizacja: Gdynia
Been thanked: 1 time

Re: Merchants & Marauders

Post autor: surmik »

Sprawdziłem karty i niestety nie były sklejone, zresztą grałem już w grę więc pewnie bym zauważył.
Będę wdzięczny za podesłanie tej listy, najwyżej wyślę maila do Z-Man może przyślą brakujące :)
thinspoon
Posty: 228
Rejestracja: 08 wrz 2009, 09:18
Lokalizacja: Wieliczka

Re: Merchants & Marauders

Post autor: thinspoon »

Jedna uwaga po sobotniej rozgrywce. Nie brać do gry nerwusów, którzy nie potrafią godnie przyjąć serii nieudanych rzutów. Potem trzeba szukać kart po całym pokoju, łatać pogryzioną kanapę, itd. :wink:
Awatar użytkownika
Fiona
Posty: 34
Rejestracja: 03 sie 2008, 17:24
Lokalizacja: Dolny Śląsk

Re: Merchants & Marauders

Post autor: Fiona »

Rzucanie kartami, gryzienie kanapy? Zachowanie niegodne pirata :D :D
Awatar użytkownika
FaLqUa
Posty: 87
Rejestracja: 04 sie 2005, 11:28
Lokalizacja: Trójmiasto
Kontakt:

Re: Merchants & Marauders

Post autor: FaLqUa »

Fiona pisze:Gra faktycznie szybko się kończy. Jeden punkt za kupno galeonu, jeden za sprawdzenie pogłoski i trzy razy sprzedałam 3 towary in demand i...chciałam wysłać kapitana na emeryturę, ale to byłoby bezcelowe- za 50 monet w ładowni chciałam skończyć grę. Problemem była odległość do macierzystego portu ( tylko tam można wrzucić monety do skrzyni). I ubiegł mnie przeciwnik-pirat... Współgracz szybko stał się piratem ( bo nie udawało mu się zdobyć punktów na handlu) i łupienie kupców wychodziło mu świetnie- co napad to 12 monet i punkt glory. Jednak można wygrać grę będąc piratem. :D
Przy następnej rozgrywce chyba grać do 15 punktów...
Surmik wcześniej oto pytał, ale edytował swój post. Rozumiem, że graliście na dwie osoby. Możesz podać ile czasu zajęła wam rozgrywka?
Awatar użytkownika
Fiona
Posty: 34
Rejestracja: 03 sie 2008, 17:24
Lokalizacja: Dolny Śląsk

Re: Merchants & Marauders

Post autor: Fiona »

Tak, graliśmy w dwie osoby. Rozgrywka trwała 2 godziny, może odrobinę więcej. Wcześniej 2 razy graliśmy, może dlatego ta ostatnia partia była taka szybka, znaliśmy zasady, wiedzieliśmy, co warto robić. :)
Awatar użytkownika
surmik
Posty: 1494
Rejestracja: 07 sty 2010, 14:22
Lokalizacja: Gdynia
Been thanked: 1 time

Re: Merchants & Marauders

Post autor: surmik »

2h na dwie osoby to sporo. W 4 osoby wyszlo by ponad 3h czyli normalny czas dla M&M :)
Awatar użytkownika
yosz
Posty: 6359
Rejestracja: 22 lut 2008, 22:51
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 193 times
Been thanked: 490 times
Kontakt:

Re: Merchants & Marauders

Post autor: yosz »

Dzięki mojemu zamówieniu w planszomanii pojawiło się właśnie M&M z wysyłką w 24h: http://www.planszomania.pl/strategiczne ... uders.html :)

Teraz tylko znaleźć trochę czasu żeby zagrać :D
ZnadPlanszy | YouTube
Always keep at the back of your mind the possibility that you're dead wrong. -- T. Pratchett --
Awatar użytkownika
Wookie
Posty: 935
Rejestracja: 19 gru 2008, 12:23
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Re: Merchants & Marauders

Post autor: Wookie »

Zagrałem i mam pytanie - czy to nie jest tak, że wygrywa gracz (w przypadku handlowania), który ma szczęście do typu kart i pływa po 3-4 polach w okolicy swojego pola startowego i wrzuca kasę do skrzyni? Bo nawet z perspektywy gry stwierdzam, że niepotrzebnie Galeon kupowałem, tylko mogłem te pieniądze wrzucić do skrzynki i jeszcze szybciej wygrać.

Czy ktoś potwierdzi/obali moje obawy?
jerrymagu
Posty: 460
Rejestracja: 27 gru 2010, 20:28

Re: Merchants & Marauders

Post autor: jerrymagu »

yosz pisze:Dzięki mojemu zamówieniu w planszomanii pojawiło się właśnie M&M z wysyłką w 24h: http://www.planszomania.pl/strategiczne ... uders.html :)

Teraz tylko znaleźć trochę czasu żeby zagrać :D
...skorzystałem :)
...jak to dobrze że urodziny za pasem i pretekst do nowych gier/prezentów :mrgreen:
być może pojawi się London i Antike w ofercie bo sprowadzają dla mnie te tytuły
Czarne serce mam i czarną w żyłach krew!
Awatar użytkownika
kwiatosz
Posty: 7874
Rejestracja: 30 sty 2006, 23:27
Lokalizacja: Romford/Londyn
Has thanked: 132 times
Been thanked: 417 times
Kontakt:

Re: Merchants & Marauders

Post autor: kwiatosz »

Wookie pisze:Zagrałem i mam pytanie - czy to nie jest tak, że wygrywa gracz (w przypadku handlowania), który ma szczęście do typu kart i pływa po 3-4 polach w okolicy swojego pola startowego i wrzuca kasę do skrzyni? Bo nawet z perspektywy gry stwierdzam, że niepotrzebnie Galeon kupowałem, tylko mogłem te pieniądze wrzucić do skrzynki i jeszcze szybciej wygrać.

Czy ktoś potwierdzi/obali moje obawy?
Ja obalę - 1 pirat na akwenie i przepłynięcie z miasta do miasta zajmuje sporo dłużej - a kto się oprze stateczkowi, który ma kilkadziesiąt sztuk złota na pokładzie? Ja bym podjął próbę zatopienia takiej tratewki (skoro byś nie kupił galeonu) i wygrał praktycznie bez wkładu pracy własnej :) Natomiast jak wszyscy kurczowo trzymają się kupców to sami są sobie winni, że tak ich kodeks kupiecki krępował :wink: No i zatopienie kilka razy startującego gracza skutecznie mu stopi zapasy kasy w skrzyni, też nie ma z tym problemu.
Czy istnieje miejsce bardziej pełne chaosu niż Forum? Jednak nawet tam możesz żyć w spokoju, jeśli będzie taka potrzeba" - Seneka, Listy moralne do Lucyliusza , 28.5b

ZnadPlanszy kwiatosza|ZnadPlanszy gradaniowe
Rebel Times - miesięcznik miłośników gier
DJCrovley
Posty: 147
Rejestracja: 26 maja 2009, 00:26
Lokalizacja: Poland, Poznań

Re: Merchants & Marauders

Post autor: DJCrovley »

No coz ja bylem jedynym piratem w tej grze, i do tego calkowicie pozbawionym szczescia. I po drugie npc pirat pojawil sie bardzo pozno i do tego byl tylko jeden.
'..You the mothers who sent their sons from far away countries, wipe away your tears. Your sons are now lying in our bosom and are in peace. Having lost their lives on this land they have become our sons as well.'
—Atatürk 1934
Kolekcja
Awatar użytkownika
kwiatosz
Posty: 7874
Rejestracja: 30 sty 2006, 23:27
Lokalizacja: Romford/Londyn
Has thanked: 132 times
Been thanked: 417 times
Kontakt:

Re: Merchants & Marauders

Post autor: kwiatosz »

Bo być piratem to trza umić :wink: a konkretnie trzeba posiadać odpowiedniego kapitana. Ja próbowałem wbrew zdolnościom kapitana no i nie skończyło się to najlepiej...
Czy istnieje miejsce bardziej pełne chaosu niż Forum? Jednak nawet tam możesz żyć w spokoju, jeśli będzie taka potrzeba" - Seneka, Listy moralne do Lucyliusza , 28.5b

ZnadPlanszy kwiatosza|ZnadPlanszy gradaniowe
Rebel Times - miesięcznik miłośników gier
Awatar użytkownika
Deltharis
Posty: 183
Rejestracja: 10 lip 2010, 00:41
Lokalizacja: Wodzisław Śl.

Re: Merchants & Marauders

Post autor: Deltharis »

Można też próbować zgodnie ze zdolnościami kapitana, i i tak mieć pecha :P . Po śmierci dwóch takowych zająłem się jednak kupiectwem (a ostatecznie zakończyło się sukcesem dzięki upolowaniu pirata któremu brakło ruchu na powrót do portu po napadzie gdy maszt został zniszczony).
Jubby
Posty: 33
Rejestracja: 07 sie 2010, 19:46
Lokalizacja: Wroclaw

Re: Merchants & Marauders

Post autor: Jubby »

I tu chyba właśnie jest problem tego tytułu.

Kupiec pływa od portu do portu i stopniowo dorabia się majątku, jedyna losowość wpływa na to czy zarobi więcej czy mniej, ale i tak zarobi.

Natomiast pirat musi cię najpierw zescoutować a potem pobić co też nie zawsze jest takie proste, a przede wszystkim bardzo zależne od kostek.
Awatar użytkownika
janekbossko
Posty: 2614
Rejestracja: 09 lut 2006, 21:44
Lokalizacja: Szczecin
Has thanked: 26 times
Been thanked: 27 times

Re: Merchants & Marauders

Post autor: janekbossko »

zgadzam sie z powyższym - dlatego tej gry sie pozbyłem
Ta gra to wyscig kupców albo...igranie z losem jako pirat.
ODPOWIEDZ