Descent - Road to Legend
Descent - Road to Legend
Od niedawna gramy w to rozszerzenie, jak to bywa z planszówkami pojawiły się pytania na które zasady nie odpowiadają jasno. Chciałem prosić o pomoc w ich wyjaśnieniu.
1. Kupki złota w podziemiach, ile drużyna otrzymuje kasy po wejściu na nią, czy wartość ta zmienia się zależnie od poziomu kampanii.
2. Alchemik czy sprzedaż mikstur wpływa na tygodniowy limit ich zakupu/sprzedaży.
3. Ile miejsc w mieście moze odwiedzić pojedyncza postać druzyny podczas:
- tygodniowego ruchu.
- pobytu w mieście podczas eksploracji podziemi.
4. Kiedy drużyna może zakupić swoje upgrade, w dowolnym momencie czy jest to jakoś ograniczone.
5. Upgrade Poruczników, czy jedna karta dotyczy wszystkich czy wykupuje się ją osobno dla każdego np wytrzymałość +15do żywotności,
6. Upgrade poruczników karta zwiększająca rękę władcy podziemi o jeden co ona daje do czego służy czy ciągnie się więcej kart?
7. Glify czy aby wejść na glif i przenieść się do miasta nie można nić zrobić w zasadach pisze że bohater musi zacząć turę na polu przyległym do niego, i w drugą stronę czy bohater zaczynając turę w mieście może coś zrobić a potem przenieść się z powrotem do podziemi?
8. talia władcy podziemi, czy w momencie jej zakończenia dostaję 3 CT tak jak w zwykłym descencie.
9. Doświadczenie, w zasadach pisze że za każdy CT władca podziemi dostaje 1xp, w przeciwieństwie do niego każdy z graczy otrzymują po 1xp, czy podczas podsumowywania poziomu kampanii. Sumuje się zdobyte prze władce podziemi i drużynę CT, czy sumuję CT Władcy podziemi z sumowanym doświadczeniem pojedynczych postaci?
1. Kupki złota w podziemiach, ile drużyna otrzymuje kasy po wejściu na nią, czy wartość ta zmienia się zależnie od poziomu kampanii.
2. Alchemik czy sprzedaż mikstur wpływa na tygodniowy limit ich zakupu/sprzedaży.
3. Ile miejsc w mieście moze odwiedzić pojedyncza postać druzyny podczas:
- tygodniowego ruchu.
- pobytu w mieście podczas eksploracji podziemi.
4. Kiedy drużyna może zakupić swoje upgrade, w dowolnym momencie czy jest to jakoś ograniczone.
5. Upgrade Poruczników, czy jedna karta dotyczy wszystkich czy wykupuje się ją osobno dla każdego np wytrzymałość +15do żywotności,
6. Upgrade poruczników karta zwiększająca rękę władcy podziemi o jeden co ona daje do czego służy czy ciągnie się więcej kart?
7. Glify czy aby wejść na glif i przenieść się do miasta nie można nić zrobić w zasadach pisze że bohater musi zacząć turę na polu przyległym do niego, i w drugą stronę czy bohater zaczynając turę w mieście może coś zrobić a potem przenieść się z powrotem do podziemi?
8. talia władcy podziemi, czy w momencie jej zakończenia dostaję 3 CT tak jak w zwykłym descencie.
9. Doświadczenie, w zasadach pisze że za każdy CT władca podziemi dostaje 1xp, w przeciwieństwie do niego każdy z graczy otrzymują po 1xp, czy podczas podsumowywania poziomu kampanii. Sumuje się zdobyte prze władce podziemi i drużynę CT, czy sumuję CT Władcy podziemi z sumowanym doświadczeniem pojedynczych postaci?
- farmer
- Posty: 1768
- Rejestracja: 08 gru 2007, 10:27
- Lokalizacja: Oleśnica
- Has thanked: 381 times
- Been thanked: 94 times
Re: Descent - Road to Legend
Zawsze 400 złota.Ryach pisze:1. Kupki złota w podziemiach, ile drużyna otrzymuje kasy po wejściu na nią, czy wartość ta zmienia się zależnie od poziomu kampanii.
Rozumiem, że pytasz o to, czy sprzedając coś Alchemikowi sprawiasz tym samym, że więcej możesz od niego kupić.Ryach pisze:2. Alchemik czy sprzedaż mikstur wpływa na tygodniowy limit ich zakupu/sprzedaży.
Jeśli tak, to odpowiedź brzmi: nie.
- jednoRyach pisze:3. Ile miejsc w mieście moze odwiedzić pojedyncza postać druzyny podczas:
- tygodniowego ruchu.
- pobytu w mieście podczas eksploracji podziemi.
- jedno
Dokładnie nie pamiętam, ale wydaje mi się, że będąc w mieście.Ryach pisze:4. Kiedy drużyna może zakupić swoje upgrade, w dowolnym momencie czy jest to jakoś ograniczone.
Nie ma czegoś takiego jak ulepszenia poruczników.Ryach pisze:5. Upgrade Poruczników, czy jedna karta dotyczy wszystkich czy wykupuje się ją osobno dla każdego np wytrzymałość +15do żywotności,
Zapewne chodzi Ci o ulepszenia Awatara (jak przytoczony przez Ciebie przykład +15 życia). Ulepszenie Awatara dotyczy tylko Awatara.
To ulepszenie Awatara zwiększa limit kart Pana Podziemii na ręce w podziemiach o 1. Normalnie walcząc w podziemiach Ten Zły może mieć max 8 kart na ręce. Z tym ulepszeniem, może ich mieć 9.Ryach pisze:6. Upgrade poruczników karta zwiększająca rękę władcy podziemi o jeden co ona daje do czego służy czy ciągnie się więcej kart?
Aby przenieść się do miasta, jest tak jak napisałeś (trzeba zacząć turę na glifie) - wtedy właśnie bohater może "coś zrobić w mieście".Ryach pisze:7. Glify czy aby wejść na glif i przenieść się do miasta nie można nić zrobić w zasadach pisze że bohater musi zacząć turę na polu przyległym do niego, i w drugą stronę czy bohater zaczynając turę w mieście może coś zrobić a potem przenieść się z powrotem do podziemi?
Chcąc wrócić do podziemii jest tak samo - wracasz do podziemii i tam wykonujesz cały ruch. Nie możesz uprzednio niczego zrobić w mieście. Jeśli chcesz wykonać 2 ruchy w mieście, musisz tam zostać kolejną turę (czyli w sumie będziesz tam przebywał 2 tury).
Tak.Ryach pisze:8. talia władcy podziemi, czy w momencie jej zakończenia dostaję 3 CT tak jak w zwykłym descencie.
Sumujemy CT i CT.Ryach pisze:9. Doświadczenie, w zasadach pisze że za każdy CT władca podziemi dostaje 1xp, w przeciwieństwie do niego każdy z graczy otrzymują po 1xp, czy podczas podsumowywania poziomu kampanii. Sumuje się zdobyte prze władce podziemi i drużynę CT, czy sumuję CT Władcy podziemi z sumowanym doświadczeniem pojedynczych postaci?
pozdr,
farm
Re: Descent - Road to Legend
Chciałem jeszcze upewnić się co do poruszania drużyną i porucznikami. Czy mogą na tydzień przejść tylko jeden szlak, lub po upgrade drużyna może przejść tylko dwa szlaki, wydaje mi się że to trochę mało przy tak ogromnej mapie dlatego pytam.
- farmer
- Posty: 1768
- Rejestracja: 08 gru 2007, 10:27
- Lokalizacja: Oleśnica
- Has thanked: 381 times
- Been thanked: 94 times
Re: Descent - Road to Legend
Tak - jeden szlak tygodniowo (lub 2, po upgrejdzie
).
To duży świat, a środki lokomocji mizerne
pozdr,
farm
![Smile :)](./images/smilies/icon_smile.gif)
To duży świat, a środki lokomocji mizerne
![Wink :wink:](./images/smilies/icon_wink.gif)
pozdr,
farm
Re: Descent - Road to Legend
hehe i bardzo dobrze nie będą bohaterowie biegać mi po miedzy miastami ![Smile :)](./images/smilies/icon_smile.gif)
następna gra i parę nowych pytań
1. Undaing mob, jeżeli zginie i wraca z martwych a bohater użył przeciw niemu battle action, czy może wykonać drugi atak przeciw niemu czy musi wybrać inny cel?
2. pułapki, czy rzucenie pułapki z pitem na końcu ruchu bohatera zatrzymuje go w dziurze, czy o ile ma jeszcze punkty ruchu może od razu z niej wyjść?
3. Skarby, czy po użyciu karty skarbów wracają do talii, czy wylatują z gry.
4. Trainning grund, Paru bohaterów oparło się trenować w czasie gdy penetrują podziemia czy mogą to robić, czy tylko pod koniec tygodnia po eksploracji podziemi.
Dziękuje bardzo za pomoc
![Smile :)](./images/smilies/icon_smile.gif)
następna gra i parę nowych pytań
![Confused :?](./images/smilies/icon_confused.gif)
1. Undaing mob, jeżeli zginie i wraca z martwych a bohater użył przeciw niemu battle action, czy może wykonać drugi atak przeciw niemu czy musi wybrać inny cel?
2. pułapki, czy rzucenie pułapki z pitem na końcu ruchu bohatera zatrzymuje go w dziurze, czy o ile ma jeszcze punkty ruchu może od razu z niej wyjść?
3. Skarby, czy po użyciu karty skarbów wracają do talii, czy wylatują z gry.
4. Trainning grund, Paru bohaterów oparło się trenować w czasie gdy penetrują podziemia czy mogą to robić, czy tylko pod koniec tygodnia po eksploracji podziemi.
Dziękuje bardzo za pomoc
- farmer
- Posty: 1768
- Rejestracja: 08 gru 2007, 10:27
- Lokalizacja: Oleśnica
- Has thanked: 381 times
- Been thanked: 94 times
Re: Descent - Road to Legend
Ad 1). Można drugi raz zaatakować Nieumarłego Stwora, wracającego z martwych.
1a) Od razu podpowiem, że nadmiar obrażeń z pierwszego niby-śmiertelnego ataku nie jest zmarnowany. Nadmiar obrażeń rani powracającego z martwych stwora (przy czym, przed tymi obrażeniami nie chroni już pancerz)
Przykład:
Jeśli bijemy w nieumarłego stwora który ma 8 życia i 3 pancerza i zadamy mu 15 ran, to:
- 3 rany pochłania pancerz (zostaje 12),
- 8 ran "zabija" stwora (zostają 4),
- stwór "powstaje na powrót z martwych",
- pozostałe 4 obrażenia ranią stwora (pancerza już nie wliczamy, bo raz już go uwzględniliśmy)
Koniec końców, stwór zostaje z 4ema ranami.
Wyprzedzając pytanie: tak, można jednym ciosem "zabić" nieumarłego kilka razy (np: w powyższym przykładzie zadając 30 obrażeń "przewiniemy" życie stwora aż 3,5 raza
).
Ad 2. Jeśli ma punkty ruchu lub zmęczenie, może jeszcze wyjść.
Ad 3. "Zużyte" i sprzedane skarby wylatują z gry. Jednak, z tego co pamiętam, jeśli skończyłaby się talia skarbów, to przetasowujemy ją ponownie i ciągniemy od początku.
Ad 4. Lokacje w mieście można odwiedzać na 3 sposoby:
- wchodząc do miasta, można je zwyczajnie odwiedzić
- pozostając w mieście z poprzedniej tury, można tam trenować
- podczas walki w lochu, można uzupełnić zapasy
Do poszczególnych lokacji można zajść na wszystkie lub jedynie wybrane sposoby spośród powyższych.
Aby skorzystać z training grounds musimy wykorzystać drugą opcję. Pierwszej (zwykłe odwiedziny) i trzeciej (uzupełnienie zapasów podczas walki w lochach) nie mamy dostępnej.
(zdroworozsądkowo: powiedzmy, że trening trwa na tyle długo, że potrzeba faktycznie całego tygodnia, a nie kilku minut w przelocie)
pozdr,
farm
1a) Od razu podpowiem, że nadmiar obrażeń z pierwszego niby-śmiertelnego ataku nie jest zmarnowany. Nadmiar obrażeń rani powracającego z martwych stwora (przy czym, przed tymi obrażeniami nie chroni już pancerz)
Przykład:
Jeśli bijemy w nieumarłego stwora który ma 8 życia i 3 pancerza i zadamy mu 15 ran, to:
- 3 rany pochłania pancerz (zostaje 12),
- 8 ran "zabija" stwora (zostają 4),
- stwór "powstaje na powrót z martwych",
- pozostałe 4 obrażenia ranią stwora (pancerza już nie wliczamy, bo raz już go uwzględniliśmy)
Koniec końców, stwór zostaje z 4ema ranami.
Wyprzedzając pytanie: tak, można jednym ciosem "zabić" nieumarłego kilka razy (np: w powyższym przykładzie zadając 30 obrażeń "przewiniemy" życie stwora aż 3,5 raza
![Smile :)](./images/smilies/icon_smile.gif)
Ad 2. Jeśli ma punkty ruchu lub zmęczenie, może jeszcze wyjść.
Ad 3. "Zużyte" i sprzedane skarby wylatują z gry. Jednak, z tego co pamiętam, jeśli skończyłaby się talia skarbów, to przetasowujemy ją ponownie i ciągniemy od początku.
Ad 4. Lokacje w mieście można odwiedzać na 3 sposoby:
- wchodząc do miasta, można je zwyczajnie odwiedzić
- pozostając w mieście z poprzedniej tury, można tam trenować
- podczas walki w lochu, można uzupełnić zapasy
Do poszczególnych lokacji można zajść na wszystkie lub jedynie wybrane sposoby spośród powyższych.
Aby skorzystać z training grounds musimy wykorzystać drugą opcję. Pierwszej (zwykłe odwiedziny) i trzeciej (uzupełnienie zapasów podczas walki w lochach) nie mamy dostępnej.
(zdroworozsądkowo: powiedzmy, że trening trwa na tyle długo, że potrzeba faktycznie całego tygodnia, a nie kilku minut w przelocie)
pozdr,
farm
- TuReK
- Posty: 1482
- Rejestracja: 07 cze 2004, 13:57
- Lokalizacja: Opole (d. Mecatol Rex)
- Has thanked: 50 times
- Been thanked: 75 times
Re: Descent - Road to Legend
tak jest w podstawce, ale nie w road to legendfarmer pisze:
1a) Od razu podpowiem, że nadmiar obrażeń z pierwszego niby-śmiertelnego ataku nie jest zmarnowany. Nadmiar obrażeń rani powracającego z martwych stwora (przy czym, przed tymi obrażeniami nie chroni już pancerz)
Przykład:
Jeśli bijemy w nieumarłego stwora który ma 8 życia i 3 pancerza i zadamy mu 15 ran, to:
- 3 rany pochłania pancerz (zostaje 12),
- 8 ran "zabija" stwora (zostają 4),
- stwór "powstaje na powrót z martwych",
- pozostałe 4 obrażenia ranią stwora (pancerza już nie wliczamy, bo raz już go uwzględniliśmy)
Koniec końców, stwór zostaje z 4ema ranami.
Wyprzedzając pytanie: tak, można jednym ciosem "zabić" nieumarłego kilka razy (np: w powyższym przykładzie zadając 30 obrażeń "przewiniemy" życie stwora aż 3,5 raza).
Z pustego i Saruman nie naleje
- farmer
- Posty: 1768
- Rejestracja: 08 gru 2007, 10:27
- Lokalizacja: Oleśnica
- Has thanked: 381 times
- Been thanked: 94 times
- farmer
- Posty: 1768
- Rejestracja: 08 gru 2007, 10:27
- Lokalizacja: Oleśnica
- Has thanked: 381 times
- Been thanked: 94 times
Re: Descent - Road to Legend
Fakt, rzeczywiście jest tak jak mówi TuReK
.
Moje przeoczenie.
pozdr,
farm
![Smile :)](./images/smilies/icon_smile.gif)
Moje przeoczenie.
pozdr,
farm
Re: Descent - Road to Legend
Podczas ostatnich rozgrywek pojawiło sie parę niejasności które chciałem z waszą pomocą rozwiązać:
1. Czy zabijając czerwonego potwora w RtL zawsze drużyna dostaje tyle samo kasy niezależnie od poziomu potwora/kampani.
2. Zamknięte runiczne drzwi, drużyna zabiła władcę poziomu, ma klucz, o ile wiem dowolny bochater może otworzyć drzwi, czy może to zrobić nawet gdy: w momencie próby otwarcia rzucę pit-pułapkę do której bochater wpadnie, jeżeli nie to czy bochaterowie mogą później je otworzyć jeżeli drzwi zostaną odzielone rospadliną, zasady mówią że mogą ją przeskoczyć ale co w wypadku zmknietych drzwi.
Drugą wersją tej samej sytuacji jest zawalenia stropu przed drzwiami, na otwierajacego je bochatera czy drzwi uznane są z otwarte? Czy drużyna wycofujac się do miasta zejdzie na następny poziom? I trzeci zawaliłem dojście do drzwi jeszcze przed jego otwarciem czy gracza poza zdolnością przechodzenia przez ściany mogą zejść na następny poziom.
3. Chciałem zapytać czy spotkaliście się z typowym helerem znanym z gier rpg czy mmo. Czy ktoś opracował dla takiej postaci jakieś zbalansowane zasady?
1. Czy zabijając czerwonego potwora w RtL zawsze drużyna dostaje tyle samo kasy niezależnie od poziomu potwora/kampani.
2. Zamknięte runiczne drzwi, drużyna zabiła władcę poziomu, ma klucz, o ile wiem dowolny bochater może otworzyć drzwi, czy może to zrobić nawet gdy: w momencie próby otwarcia rzucę pit-pułapkę do której bochater wpadnie, jeżeli nie to czy bochaterowie mogą później je otworzyć jeżeli drzwi zostaną odzielone rospadliną, zasady mówią że mogą ją przeskoczyć ale co w wypadku zmknietych drzwi.
Drugą wersją tej samej sytuacji jest zawalenia stropu przed drzwiami, na otwierajacego je bochatera czy drzwi uznane są z otwarte? Czy drużyna wycofujac się do miasta zejdzie na następny poziom? I trzeci zawaliłem dojście do drzwi jeszcze przed jego otwarciem czy gracza poza zdolnością przechodzenia przez ściany mogą zejść na następny poziom.
3. Chciałem zapytać czy spotkaliście się z typowym helerem znanym z gier rpg czy mmo. Czy ktoś opracował dla takiej postaci jakieś zbalansowane zasady?
Re: Descent - Road to Legend
jedynie na pytanie nr 2 mogę chyba odpowiedzieć. zdaje się, że nie można robić pułapek bezpośrednio przy przeszkodach (ściany, drzwi, rozpadliny, woda, skała, itp.)
Re: Descent - Road to Legend
Zawsze. 50GP.1. Czy zabijając czerwonego potwora w RtL zawsze drużyna dostaje tyle samo kasy niezależnie od poziomu potwora/kampani.
- farmer
- Posty: 1768
- Rejestracja: 08 gru 2007, 10:27
- Lokalizacja: Oleśnica
- Has thanked: 381 times
- Been thanked: 94 times
Re: Descent - Road to Legend
Ryach pisze:Podczas ostatnich rozgrywek pojawiło sie parę niejasności które chciałem z waszą pomocą rozwiązać:
1. Czy zabijając czerwonego potwora w RtL zawsze drużyna dostaje tyle samo kasy niezależnie od poziomu potwora/kampani.
2. Zamknięte runiczne drzwi, drużyna zabiła władcę poziomu, ma klucz, o ile wiem dowolny bochater może otworzyć drzwi, czy może to zrobić nawet gdy: w momencie próby otwarcia rzucę pit-pułapkę do której bochater wpadnie, jeżeli nie to czy bochaterowie mogą później je otworzyć jeżeli drzwi zostaną odzielone rospadliną, zasady mówią że mogą ją przeskoczyć ale co w wypadku zmknietych drzwi.
Drugą wersją tej samej sytuacji jest zawalenia stropu przed drzwiami, na otwierajacego je bochatera czy drzwi uznane są z otwarte? Czy drużyna wycofujac się do miasta zejdzie na następny poziom? I trzeci zawaliłem dojście do drzwi jeszcze przed jego otwarciem czy gracza poza zdolnością przechodzenia przez ściany mogą zejść na następny poziom.
3. Chciałem zapytać czy spotkaliście się z typowym helerem znanym z gier rpg czy mmo. Czy ktoś opracował dla takiej postaci jakieś zbalansowane zasady?
Ad 1.
Zawsze 50 gp.
Ad 2.
Grałeś niezgodnie z zasadami - nie możesz zagrać pułapki na polu, które sasiaduje z inną przeszkodą (gruzowisko, rozpadlina, drzwi, lawa itd). Ściany nie liczą się do tego ograniczenia.
Słowem nie masz prawa zawalić bohaterom dojścia do drzwi - a zasada ta jest właśnie dokładnie po to, by Zły nie mógł całkowicie odcinać bohaterom dojścia do jakichś korytarzy czy pomieszczeń.
Ad 3.
Nigdy nie widziałem takiej postaci, ale jest możliwość zbudowania takiej.
Niezbędna będzie runa lecząca, najlepiej złota.
Jak najwięcej zmęczenia plus coś co odnawia zmęczenie.
Przyda się dużo punktów ruchu
![Smile :)](./images/smilies/icon_smile.gif)
PS
Z uwagi na to, że w RtL runy leczące nie "grają", to w kampanii budowanie "hilera" traci sens.
pozdr,
farm
Re: Descent - Road to Legend
dziękuje bardzo za pomoc, mój błąd że nie doczytałem, o obstackles na kartach z pułapkami.
Re: Descent - Road to Legend
Hej.
Postanowiliśmy odnowić Descenta i RtL ale naszła nas jedna wątpliwość.
Jeśli ze skrzyni "wypada" skarb, to ciągnie się jedną kartę, czy jak w podstawowej wersji gry 1/osobę?
Z góry dzięki za odpowiedź.
Postanowiliśmy odnowić Descenta i RtL ale naszła nas jedna wątpliwość.
Jeśli ze skrzyni "wypada" skarb, to ciągnie się jedną kartę, czy jak w podstawowej wersji gry 1/osobę?
Z góry dzięki za odpowiedź.
- farmer
- Posty: 1768
- Rejestracja: 08 gru 2007, 10:27
- Lokalizacja: Oleśnica
- Has thanked: 381 times
- Been thanked: 94 times
Re: Descent: Road to Legend (Droga do Legendy)
Mam pytanie.
Kurde próbujemy rozegrać kampanie bez użycia aplikacji i jest bardzo trudno wygrać.
W jaki sposób można regenerować obrażenia? Jak któraś postać padnie to się podnosi traci turę a potem znów jest zaatakowany ginie i akcja w kółko.
Można odzyskać zmęczenie przy akcji odpoczynku ale co z życiem...
Kurde próbujemy rozegrać kampanie bez użycia aplikacji i jest bardzo trudno wygrać.
W jaki sposób można regenerować obrażenia? Jak któraś postać padnie to się podnosi traci turę a potem znów jest zaatakowany ginie i akcja w kółko.
Można odzyskać zmęczenie przy akcji odpoczynku ale co z życiem...
-
- Posty: 811
- Rejestracja: 24 sie 2009, 11:08
- Has thanked: 256 times
- Been thanked: 131 times
Re: Descent - Road to Legend
Eliksir życia z przeszukiwania, umiejętności klasowe, a najlepiej mieć uzdrowiciela w drużynie ![Smile :)](./images/smilies/icon_smile.gif)
![Smile :)](./images/smilies/icon_smile.gif)