![Wink ;-)](./images/smilies/icon_wink.gif)
http://www.allegro.pl/show_item.php?item=116584141
Instrukcji pod ręką nie mam, ale jest tak jak myślisz. Wchodzisz drzwiami na piętrze niższym i wychodzisz drzwiami na wyższym (nie można wyjść na "dach") i po wyjściu kończysz ruch. To pole musi być puste i sąsiadujące w pionie/poziomie z drzwiami WYJŚCIOWYMI. Bardzo przydatna kartaMcLer pisze:I jeszcze jedna wątpliwość - chodzi o czwartą z kart Akcji (ze str. 10 instrukcji), tę, gdzie na rysunku rycerz wchodzi przez drzwi na parterze
i wychodzi przez inne drzwi na trzecim piętrze.
Czy ostatnie zdanie opisu oznacza po prostu to, że rycerz po wyjściu na
jakieś wolne pole właśnie na tym polu kończy swój ruch ? (a inaczej: gdy
mowa, że pole końcowe musi być sąsiadujące w pionie/poziomie z drzwiami, to chodzi o drzwi WYJŚCIOWE, prawda ?).
Pozdr.
Nie ma sprawyMcLer pisze:Dzięki, bogas
McLer pisze: I jeszcze jedna wątpliwość - dotyczy ósmej z kart Akcji, tej, która mówi
o zabieraniu wież z już istniejących zamków:
-czy przez pojęcie "wolna"/"pusta" wieża rozumie się taką, na której nie
stoi żaden rycerz/król ?
-czy wieżę wolno zabrać z dowolnego poziomu (zatem zarówno z poziomu
planszy, jak i nawet jakąś najwyżej położoną w danym zamku, btw. wieża = klocek, a nie tzw. stos, wiadomo) ?
Prawda.McLer pisze:Tak czy owak wychodzi mi na to, że akurat żadnego stosu (2 lub więcej
wieże) zabrać jednym ruchem się w tej grze nie da, prawda ?
Chyba jednak nie do koncaSaise pisze:Pusta to taka, na której nie stoi absolutnie żaden rycerz/król.
Można ruszać tylko "parterówki" i ruch ten nie może złamać zasad odnośnie zamków (nie może doprowadzić do połączenia zamków, nie może być to kawałek wykradziony z ośmiu zamków początkowych etc.).
A więc nie ma możliwości poruszania całymi stosikami wież.
Jeżeli się mylę, niech mnie ktoś poprawi ;)
Mozna wiec zdjac nie tylko "parterowki" (co nie jest zakazane jest dozwolone), ale zawsze jeden element, a nie cala wysoka wieze, oczywiscie.Move any empty tower block on the board to another empty space on the board. A castle
may not be divided by this action.
If a castle consists only of a single tower block, you can take this block and eliminate this
castle. However, you may not reduce the total number of castles below six. Also, you may
not use this action to reduce the surface area of a castle if such action would cause that castle
to be taller than its surface area. You can use this action to begin a new castle by placing the
block on an empty space that is not orthogonally adjacent to any other castle.
Duch pisze:Mozna wiec zdjac nie tylko "parterowki" (co nie jest zakazane jest dozwolone), ale zawsze jeden element, a nie cala wysoka wieze, oczywiscie.
Mozna tez zabrac element z podstawowych osmiu zamkow. Dwa z nich mozna wrecz unicestwic.
I mozna przy pomocy tej karty stworzyc nowy zamek.
W zupełnosci sie z Toba zgadzam. Nie jest powiedziane wyraznie, ze nie mozna, wiec - jak mawial niewodomy dzokiej przed Wielka Pardubicka - nie widze przeszkod.bogas pisze: Co do likwidacji zamków startowych raczej wątpliwości nie mam. Chodzi o te "parterówki". Ale dlaczego nie można by było brać elementu z wyższych pięter? Nie wiem i dlatego gramy, że można i chyba nie wypacza to w żaden sposób rozgrywki 8)
TTR_1983 pisze:Nowe wydanie od Huch& Friends w tym roku. A nuż w końcu ta gra zostanie wydana w Polsce.