Railroad Tycoon
Regulamin forum
Na tym podforum można dyskutować konkretnych grach planszowych i karcianych. Każda gra ma swój jeden wątek. W szczególnych przypadkach może być seria gier. Zapoznajcie się z wytycznymi tworzenia tematów.
TU JEST PODFORUM O MALOWANIU FIGUREK I ROBIENIU INSERTÓW
TU JEST WĄTEK, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O KOSZULKI!
TU JEST PODFORUM, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O ZASADY GIER!
Na tym podforum można dyskutować konkretnych grach planszowych i karcianych. Każda gra ma swój jeden wątek. W szczególnych przypadkach może być seria gier. Zapoznajcie się z wytycznymi tworzenia tematów.
TU JEST PODFORUM O MALOWANIU FIGUREK I ROBIENIU INSERTÓW
TU JEST WĄTEK, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O KOSZULKI!
TU JEST PODFORUM, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O ZASADY GIER!
- janekbossko
- Posty: 2614
- Rejestracja: 09 lut 2006, 21:44
- Lokalizacja: Szczecin
- Has thanked: 26 times
- Been thanked: 27 times
Re: Railroad Tycoon
czy bylby ktos tak mily i wypunktował mi jakie są różnice miedzy starym i nowym RT?
czy dodatki sa kompatybilne?
czy dodatki sa kompatybilne?
- yosz
- Posty: 6359
- Rejestracja: 22 lut 2008, 22:51
- Lokalizacja: Warszawa
- Has thanked: 193 times
- Been thanked: 490 times
- Kontakt:
Re: Railroad Tycoon
No to po raz n-ty
Tak dodaki są kompatybilne Różnice (głównie w regułach (znane m.in z Rails of Europe) i trochę na planszy):
1) Lekko inne kolory lokomotyw - ale porównywalne
2) Plansza US jest nieco mniejsza bo usunięto track z punktami na oddzielną planszę. Plansza jest w całości, a nie na 3 oddzielnych planszach, które sie kładło koło siebie. Miasto na samym południu ma zmienione jedno wyjście i został usunięty ostatni dolny rządek hexów (przez to mapa jest minimalnie mniejsza)
3) Jedna z kart startowych została zmieniona na podobną z Rails of Europe (kto pierwszy dostarczy 4 kolory kostek; wywalono darmową lokomotywę)
4) Trasy punktowane dostępne są od samego początku (jest dołączona ściągawka bo na planszy się nie zmieściło), a nie tak jak wcześniej, punktuje się jeżeli wyjdzie karta
5) Można brać share'y tylko tyle ile potrzebujemy kasy (nie można wziąć na zapas)
6) Uproszczenie zasad budowania na rzekach (nie ma już zasady "tory podążające za rzeką") - jak jest kawałek wody to płacisz 3$
7) Dodano trochę Baronów. Bierze się na początku teraz dwóch i wybiera jednego
Uff to chyba wszystko.
Aha no i w zestawie masz jeszcze mapę Meksyku, ale podobno nie jest za ciekawa.
Tak dodaki są kompatybilne Różnice (głównie w regułach (znane m.in z Rails of Europe) i trochę na planszy):
1) Lekko inne kolory lokomotyw - ale porównywalne
2) Plansza US jest nieco mniejsza bo usunięto track z punktami na oddzielną planszę. Plansza jest w całości, a nie na 3 oddzielnych planszach, które sie kładło koło siebie. Miasto na samym południu ma zmienione jedno wyjście i został usunięty ostatni dolny rządek hexów (przez to mapa jest minimalnie mniejsza)
3) Jedna z kart startowych została zmieniona na podobną z Rails of Europe (kto pierwszy dostarczy 4 kolory kostek; wywalono darmową lokomotywę)
4) Trasy punktowane dostępne są od samego początku (jest dołączona ściągawka bo na planszy się nie zmieściło), a nie tak jak wcześniej, punktuje się jeżeli wyjdzie karta
5) Można brać share'y tylko tyle ile potrzebujemy kasy (nie można wziąć na zapas)
6) Uproszczenie zasad budowania na rzekach (nie ma już zasady "tory podążające za rzeką") - jak jest kawałek wody to płacisz 3$
7) Dodano trochę Baronów. Bierze się na początku teraz dwóch i wybiera jednego
Uff to chyba wszystko.
Aha no i w zestawie masz jeszcze mapę Meksyku, ale podobno nie jest za ciekawa.
ZnadPlanszy | YouTube
Always keep at the back of your mind the possibility that you're dead wrong. -- T. Pratchett --
Always keep at the back of your mind the possibility that you're dead wrong. -- T. Pratchett --
Re: Railroad Tycoon
A to nie słyszałem że jakieś miasto zmieniali . na BGG są fotki pokazujące różnice wizualne janekb. - polecam.
Yosz: pytanie dlaczego zmienili te trasy i jedną kartę startową? lepiej przetestowali to? Jeśli tak, wydaje mi sie , że te rzeczy które wymieniłeś można spokojnie wykorzystać przy graniu w RT. [wiem że ty nie lubisz takich manewrów i wolałbyś kupić RotW ; ) ]
-Karty z bonusami za połączenia kładziemy OD POCZĄTKU na planszy i gracze wiedzą co mają łaczyć. Oczywiście najlepiej będzie sobie wydrukować z BGG [może ktos na forum kupi i zrobi skany/fotki?] te karty z trasami ,
-Kartę startową zmienioną wydrukować i włożyć w koszulkę do starej. Gra.
-Co do tego miasta [które to? Gdzie to wypatrzyłeś?] to pewnie też można zapamiętać i zgłowy.
-O minimalnym zmniejszeniu map nie mówię bo to pewnie po to by zmniejszyć PLANSZĘ a nie BALANS
Yosz: pytanie dlaczego zmienili te trasy i jedną kartę startową? lepiej przetestowali to? Jeśli tak, wydaje mi sie , że te rzeczy które wymieniłeś można spokojnie wykorzystać przy graniu w RT. [wiem że ty nie lubisz takich manewrów i wolałbyś kupić RotW ; ) ]
-Karty z bonusami za połączenia kładziemy OD POCZĄTKU na planszy i gracze wiedzą co mają łaczyć. Oczywiście najlepiej będzie sobie wydrukować z BGG [może ktos na forum kupi i zrobi skany/fotki?] te karty z trasami ,
-Kartę startową zmienioną wydrukować i włożyć w koszulkę do starej. Gra.
-Co do tego miasta [które to? Gdzie to wypatrzyłeś?] to pewnie też można zapamiętać i zgłowy.
-O minimalnym zmniejszeniu map nie mówię bo to pewnie po to by zmniejszyć PLANSZĘ a nie BALANS
- yosz
- Posty: 6359
- Rejestracja: 22 lut 2008, 22:51
- Lokalizacja: Warszawa
- Has thanked: 193 times
- Been thanked: 490 times
- Kontakt:
Re: Railroad Tycoon
Trasy dostępne od początku to bardzo dobry mechanizm. Można się na to nastawić w ramach budowania torów. Wcześniej jak nie wyszłaby karta danej trasy to po ptokach.Lucf pisze:Yosz: pytanie dlaczego zmienili te trasy i jedną kartę startową? lepiej przetestowali to? Jeśli tak, wydaje mi sie , że te rzeczy które wymieniłeś można spokojnie wykorzystać przy graniu w RT. [wiem że ty nie lubisz takich manewrów i wolałbyś kupić RotW ; ) ]
Co do karty to chyba to była karta startowa. Byś musiał poszukać na BGG. Większą zmianą jest większa ilość baronów tak żeby mieć na 6 graczy wybór z dwóch.
http://www.geekdo.com/image/575807 - Nowy Orlean na samym dole mapy. Miał wyjście na Północny-Zachód i Południowy-Zachód. Ale poniewaz z mapy usunęli ostatni rząd hexów to musieli przenieść wyjście z Południowego-Zachodu na Po-Prostu-Zachód-Co do tego miasta [które to? Gdzie to wypatrzyłeś?] to pewnie też można zapamiętać i zgłowy.
-O minimalnym zmniejszeniu map nie mówię bo to pewnie po to by zmniejszyć PLANSZĘ a nie BALANS
Aha - i to nie ja jestem przeciw zmianom w regułach tylko Jax. Jak zagram jeszcze kiedyś na mapie USA to na pewno trasy będą dostępne od samego początku. I na pewno nie mam zamiaru kupować RoTW
ZnadPlanszy | YouTube
Always keep at the back of your mind the possibility that you're dead wrong. -- T. Pratchett --
Always keep at the back of your mind the possibility that you're dead wrong. -- T. Pratchett --
Re: Railroad Tycoon
Skoro RotW to w zasadzie to samo co RT, z drobnymi ulepszeniami, to w takim razie jak się ma do tego rebelowske sformowanie:
Wydawało mi się, że to są gry niezależne językowo i że nie jest wymagana znajomość j.ang. bo wszystko jest w instrukcji. Mam rację?Uwaga! W grze występuje duża liczba elementów z napisami w języku angielskim (np. karty, plansze, itp.). Wszyscy gracze powinni znać ten język lub posiadać tłumaczenie elementów gry.
- yosz
- Posty: 6359
- Rejestracja: 22 lut 2008, 22:51
- Lokalizacja: Warszawa
- Has thanked: 193 times
- Been thanked: 490 times
- Kontakt:
Re: Railroad Tycoon
Karty akcji są w języku angielskim. I w zasadzie tylko to. Ale ponieważ są leżą na stole widoczne dla wszystkich to wystarczy jedna osoba znająca chociaz trochę angielski albo ściągawka.skoti pisze:Skoro RotW to w zasadzie to samo co RT, z drobnymi ulepszeniami, to w takim razie jak się ma do tego rebelowske sformowanie:Wydawało mi się, że to są gry niezależne językowo i że nie jest wymagana znajomość j.ang. bo wszystko jest w instrukcji. Mam rację?Uwaga! W grze występuje duża liczba elementów z napisami w języku angielskim (np. karty, plansze, itp.). Wszyscy gracze powinni znać ten język lub posiadać tłumaczenie elementów gry.
Ahh, są jeszcze Baronowie, których innym nie wolno pokazywać. Do tego też się przyda ściągawka (po jednym zdaniu na karcie)
ZnadPlanszy | YouTube
Always keep at the back of your mind the possibility that you're dead wrong. -- T. Pratchett --
Always keep at the back of your mind the possibility that you're dead wrong. -- T. Pratchett --
Re: Railroad Tycoon
Może napisalia tak dlatego,że nie mają tłumaczenia intrukcji i tych nowych baronów Na BGG i na rebelu jest tabelka z kartami z RT - więc pewnie brakuje paru tłumaczeń.
Do tego widzę jeszcze zmianę że plansza jest chyba w 1 całości! RT była z 3 dużych cześci które czasem się ROZJEŻDŻAŁY.
Do tego widzę jeszcze zmianę że plansza jest chyba w 1 całości! RT była z 3 dużych cześci które czasem się ROZJEŻDŻAŁY.
- yosz
- Posty: 6359
- Rejestracja: 22 lut 2008, 22:51
- Lokalizacja: Warszawa
- Has thanked: 193 times
- Been thanked: 490 times
- Kontakt:
Re: Railroad Tycoon
O planszy w całości pisałem. A jeszcze doczytałem, że dodano jeszcze jedno wyjście z NY dla poprawy balansu
ZnadPlanszy | YouTube
Always keep at the back of your mind the possibility that you're dead wrong. -- T. Pratchett --
Always keep at the back of your mind the possibility that you're dead wrong. -- T. Pratchett --
Re: Railroad Tycoon
w instrukcji czytamy:
"Podczas swojej rundy każdy z graczy może wykonać jedną z poniższych akcji.."
czy to oznacza, że można nic nie robić? czy zawsze trzeba jakąś akcję wykonać? a jak się nie ma pieniędzy na jej wykonanie to trzeba wypuścić akcje? proszę o pomoc...
"Podczas swojej rundy każdy z graczy może wykonać jedną z poniższych akcji.."
czy to oznacza, że można nic nie robić? czy zawsze trzeba jakąś akcję wykonać? a jak się nie ma pieniędzy na jej wykonanie to trzeba wypuścić akcje? proszę o pomoc...
Re: Railroad Tycoon
Jesli gracie z kartami to przeciez nie ma problemu - bierzesz kartę i masz ruch w którym tylko zyskujesz : )
Pasowac mozna w licytacji. Zawsze jest coś lepszego do zrobienia niz bezsensowne wypuszczenie [na siłę] akcji. Moze kosteczki?
Pasowac mozna w licytacji. Zawsze jest coś lepszego do zrobienia niz bezsensowne wypuszczenie [na siłę] akcji. Moze kosteczki?
Re: Railroad Tycoon
Wydaje mi się że jak grałem dopuszczałem pasowanie. Jak są dostępne karty to oczywiście nie ma sensu pasować, ale dostępne karty za długo się nie utrzymują zwykle. Jak są wysyłki to również nie bardzo jest sens pasować (poza bardzo szczególnymi przypadkami), czyli zostaje sytuacja w której kogoś nie stać na tory, upgrade kolejki albo urbanizację, ciężko powiedzieć czy lepiej się zapożyczyć czy czekać turę, ale skoro ktoś decyduje się na czekanie, to nie widzę powodu żeby go zmuszać np do np budowy 1 odcinka toru na akcję który i tak spadnie, żeby spasować...
Science is a way of trying not to fool yourself. The first principle is that you must not fool yourself, and you are the easiest person to fool.
R.Feynman
R.Feynman
- cezner
- Posty: 3078
- Rejestracja: 30 wrz 2005, 20:26
- Lokalizacja: Opole
- Has thanked: 8 times
- Been thanked: 90 times
Re: Railroad Tycoon
Rezygnacja z ruchu jest w tej grze raczej pozbawiona sensu. I nie przypominam sobie, żeby na kilkanaście zagranych gier zdarzyło się aby ktoś chciał zrezygnować z ruchu.
Re: Railroad Tycoon
Zgadzam się że zwykle rezygnacja z ruchu jest głupim ruchem, ale można sobie wyobrazić sytuację kiedy mogłaby być opłacalna.
Np początek rozgrywki, brakuje mi trochę kasy na dokończenie połączenia, a potem wykonam wysyłki i wskoczę na dochód z którego będę w stanie się utrzymać. Leci 3 akcja, wolę stracić jedną akcję i dokończyć połączenie w następnej turze niż wypuścić udziały które będę spłacał do końca gry.
Wolę zasady w stylu:
- masz opcję A, prawdopodobnie skorzystasz z niej raz na 100 partii ale masz
niż
- A jest zakazane, ale zakaz jest mocno sztuczny i możesz próbować zrobić B albo C z podobnym tylko trochę gorszym skutkiem
Ale faktycznie zawsze można walnąć krótkie połączenie w losowym miejscu planszy na zasadzie - może kiedyś się przyda a drogo nie kosztowało.
Po prostu nie rozumiem argumentacji nad zakazem pasowania... jeśli akcja jest beznadziejna i nie wpływa na sytuację innych to tym bardziej nie powinno się zakazywać mi możliwości robienia takiego ruchu.
Np początek rozgrywki, brakuje mi trochę kasy na dokończenie połączenia, a potem wykonam wysyłki i wskoczę na dochód z którego będę w stanie się utrzymać. Leci 3 akcja, wolę stracić jedną akcję i dokończyć połączenie w następnej turze niż wypuścić udziały które będę spłacał do końca gry.
Wolę zasady w stylu:
- masz opcję A, prawdopodobnie skorzystasz z niej raz na 100 partii ale masz
niż
- A jest zakazane, ale zakaz jest mocno sztuczny i możesz próbować zrobić B albo C z podobnym tylko trochę gorszym skutkiem
Ale faktycznie zawsze można walnąć krótkie połączenie w losowym miejscu planszy na zasadzie - może kiedyś się przyda a drogo nie kosztowało.
Po prostu nie rozumiem argumentacji nad zakazem pasowania... jeśli akcja jest beznadziejna i nie wpływa na sytuację innych to tym bardziej nie powinno się zakazywać mi możliwości robienia takiego ruchu.
Science is a way of trying not to fool yourself. The first principle is that you must not fool yourself, and you are the easiest person to fool.
R.Feynman
R.Feynman
Re: Railroad Tycoon
Taka sytuacja nie bedzie miala miejsca BO BEDĄ KARTY KTÓRE MOŻNA WZIAĆ[biorąc pod uwage że to początek].Np początek rozgrywki, brakuje mi trochę kasy na dokończenie połączenia, a potem wykonam wysyłki i wskoczę na dochód z którego będę w stanie się utrzymać. Leci 3 akcja, wolę stracić jedną akcję i dokończyć połączenie w następnej turze niż wypuścić udziały które będę spłacał do końca gry.
Re: Railroad Tycoon
Początek a nie pierwsza tura, zysk w naprawdę wczesnych turach jest raczej śmieszny, więc pożyczki są mocno obowiązkowe, myślałem o początku w sensie dochód 7-8 a nie końcówka skali... ale jakoś nie widzę senu tego uzasadniać:
- jeśli jest sens to zmuszanie do robienia innych akcji jest dziwne
- jeśli nie ma sensu to dlaczego zabraniać jak ktoś bardzo chce?
- jeśli jest sens to zmuszanie do robienia innych akcji jest dziwne
- jeśli nie ma sensu to dlaczego zabraniać jak ktoś bardzo chce?
Science is a way of trying not to fool yourself. The first principle is that you must not fool yourself, and you are the easiest person to fool.
R.Feynman
R.Feynman
Re: Railroad Tycoon
A czy ja mowielem o KOŃCÓWCE SKALI?myślałem o początku w sensie dochód 7-8 a nie końcówka skali
Ja też jestem zwolennikiem zeby można było pasować, ale jakgrałem nikt tego ani razu nie zrobil. A sytuacji przedstawionej też nie widzę sensu.
Re: Railroad Tycoon
Drugie zdanie instrukcji w punkcie Akcje gracza wyraźnie mówi "W każdej rundzie każdy z graczy wykonuje jedną z akcji - rozpoczynając od Pierwszego Gracza"(to samo w Tycoonie i Railways).Więc z tego wynika,że akcję podjąć trzeba.No i oczywiście jak zauważyliście w większości przypadków pas jest bez sensu.Dopiero później jest "Podczas swojej rundy każdy z graczy może wykonać jedną z poniższych akcji"-co odnosi się do wyboru rodzaju akcji.
Re: Railroad Tycoon
Mam pytanie odnośnie Railways.
Czy gracz może posiadać dwa lub więcej linków nie połączonych ze sobą? Czy musi to być jedna, nierozerwalna sieć kolejowa? Pytam bo angielska instrukcja nie rozwiewa moich wątpliwości
Czy gracz może posiadać dwa lub więcej linków nie połączonych ze sobą? Czy musi to być jedna, nierozerwalna sieć kolejowa? Pytam bo angielska instrukcja nie rozwiewa moich wątpliwości
- Ink
- Administrator
- Posty: 2819
- Rejestracja: 17 gru 2007, 09:53
- Lokalizacja: Lublin
- Has thanked: 104 times
- Been thanked: 160 times
- Kontakt:
Re: Railroad Tycoon
Jak najbardziej może.Nagmar pisze:Mam pytanie odnośnie Railways.
Czy gracz może posiadać dwa lub więcej linków nie połączonych ze sobą? Czy musi to być jedna, nierozerwalna sieć kolejowa? Pytam bo angielska instrukcja nie rozwiewa moich wątpliwości
EDIT: Piszę o RRTycoon, ale zakładam, że w Railways to się nie zmieniło.
Games Fanatic -/- Gradanie -/- Za dużo gier
O ile wyraźnie nie zaznaczono inaczej, powyższa wypowiedź nie jest stanowiskiem moderacji lub administracji forum.
O ile wyraźnie nie zaznaczono inaczej, powyższa wypowiedź nie jest stanowiskiem moderacji lub administracji forum.
Re: Railroad Tycoon
Kilka pytań z mojej strony:
1. Karta Railroad Executive - pozwala wykonać 2 akcje jedna po drugiej (bez przerwy na kolejkę innego gracza). Oznacz to, że gracz, który wybrał tę kartę ma dodatkowe 2 akcje do wykonania - czyli razem 4. Czy może jeżeli wybrał tę kartę w 1 akcji to natychmiast wykonuje akcję 2 i 3 a następnie czeka, aż pozostali gracze rozegrają swoje akcje?
2. Udziały można wypuszczać tylko jeżeli są potrzebne do wykonania jakieś akcji (budowa torów, podnoszenie poziomu lokomotywy itd.). Jak to wygląda w przypadku budowania torów np. za 6000$ i wypuszczenia dwóch udziałów za 10000$? Różnica przepada czy te 4000$ są wypłacane graczowi?
3. Koniec gry np. dla 4 graczy gdzie musi pojawić się 14 znaczników pustego miasta. Kiedy pojawia się 14 znacznik następuje dokończenie obecnej tury i rozegranie jeszcze jednej. Czy jeżeli w tej ostatniej turze gracz zurbanizuje miasto i de facto zwróci znacznik to gra toczy się dalej. Czy jednak pojawienie się 14 znacznika kończy grę i rozgrywa się ostatnią turę bez możliwości przedłużenia gry? Mam nadzieję, ze napisałem to w miarę jasno
1. Karta Railroad Executive - pozwala wykonać 2 akcje jedna po drugiej (bez przerwy na kolejkę innego gracza). Oznacz to, że gracz, który wybrał tę kartę ma dodatkowe 2 akcje do wykonania - czyli razem 4. Czy może jeżeli wybrał tę kartę w 1 akcji to natychmiast wykonuje akcję 2 i 3 a następnie czeka, aż pozostali gracze rozegrają swoje akcje?
2. Udziały można wypuszczać tylko jeżeli są potrzebne do wykonania jakieś akcji (budowa torów, podnoszenie poziomu lokomotywy itd.). Jak to wygląda w przypadku budowania torów np. za 6000$ i wypuszczenia dwóch udziałów za 10000$? Różnica przepada czy te 4000$ są wypłacane graczowi?
3. Koniec gry np. dla 4 graczy gdzie musi pojawić się 14 znaczników pustego miasta. Kiedy pojawia się 14 znacznik następuje dokończenie obecnej tury i rozegranie jeszcze jednej. Czy jeżeli w tej ostatniej turze gracz zurbanizuje miasto i de facto zwróci znacznik to gra toczy się dalej. Czy jednak pojawienie się 14 znacznika kończy grę i rozgrywa się ostatnią turę bez możliwości przedłużenia gry? Mam nadzieję, ze napisałem to w miarę jasno
- rzaba
- Posty: 445
- Rejestracja: 22 kwie 2007, 23:18
- Lokalizacja: Limerick, Irlandia
- Has thanked: 37 times
- Been thanked: 2 times
Re: Railroad Tycoon
Bierzesz karte i wykonujesz 2 akcje jedna po drugiej, nastepnie inni gracze juz normalnie.FaLqUa pisze:1. Karta Railroad Executive - pozwala wykonać 2 akcje jedna po drugiej (bez przerwy na kolejkę innego gracza). Oznacz to, że gracz, który wybrał tę kartę ma dodatkowe 2 akcje do wykonania - czyli razem 4. Czy może jeżeli wybrał tę kartę w 1 akcji to natychmiast wykonuje akcję 2 i 3 a następnie czeka, aż pozostali gracze rozegrają swoje akcje?
Rożnica nie przepada, bierzesz resztę.FaLqUa pisze:2. Udziały można wypuszczać tylko jeżeli są potrzebne do wykonania jakieś akcji (budowa torów, podnoszenie poziomu lokomotywy itd.). Jak to wygląda w przypadku budowania torów np. za 6000$ i wypuszczenia dwóch udziałów za 10000$? Różnica przepada czy te 4000$ są wypłacane graczowi?
Pojawienie sie 14 znacznika (czy tam inna ilość w zależności od liczby graczy) 'odpala' zakończenie gry i nawet jesli zurbanizujesz miasta to gra się kończy po rozegraniu następnej tury.FaLqUa pisze:3. Koniec gry np. dla 4 graczy gdzie musi pojawić się 14 znaczników pustego miasta. Kiedy pojawia się 14 znacznik następuje dokończenie obecnej tury i rozegranie jeszcze jednej. Czy jeżeli w tej ostatniej turze gracz zurbanizuje miasto i de facto zwróci znacznik to gra toczy się dalej. Czy jednak pojawienie się 14 znacznika kończy grę i rozgrywa się ostatnią turę bez możliwości przedłużenia gry? Mam nadzieję, ze napisałem to w miarę jasno
Re: Railroad Tycoon
Ale te akcje są dodatkowe poza tymi dostępnymi w danej turze? Czy one liczą się do danej tury?rzaba pisze:Bierzesz karte i wykonujesz 2 akcje jedna po drugiej, nastepnie inni gracze juz normalnie.FaLqUa pisze:1. Karta Railroad Executive - pozwala wykonać 2 akcje jedna po drugiej (bez przerwy na kolejkę innego gracza). Oznacz to, że gracz, który wybrał tę kartę ma dodatkowe 2 akcje do wykonania - czyli razem 4. Czy może jeżeli wybrał tę kartę w 1 akcji to natychmiast wykonuje akcję 2 i 3 a następnie czeka, aż pozostali gracze rozegrają swoje akcje?
Gracz A wykonuje akcję nr 1 i bierze kartę, następnie wykonuje akcję nr 2 i nr 3. Następnie gracze B,C i D wykonują akcję nr 1,2 i 3 bez gracza A ponieważ on już je wykonał przy pomocy karty.