Dungeon Petz / Pupile Podziemi (Vlaada Chvátil)
Regulamin forum
Na tym podforum można dyskutować konkretnych grach planszowych i karcianych. Każda gra ma swój jeden wątek. W szczególnych przypadkach może być seria gier. Zapoznajcie się z wytycznymi tworzenia tematów.
TU JEST PODFORUM O MALOWANIU FIGUREK I ROBIENIU INSERTÓW
TU JEST WĄTEK, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O KOSZULKI!
TU JEST PODFORUM, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O ZASADY GIER!
Na tym podforum można dyskutować konkretnych grach planszowych i karcianych. Każda gra ma swój jeden wątek. W szczególnych przypadkach może być seria gier. Zapoznajcie się z wytycznymi tworzenia tematów.
TU JEST PODFORUM O MALOWANIU FIGUREK I ROBIENIU INSERTÓW
TU JEST WĄTEK, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O KOSZULKI!
TU JEST PODFORUM, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O ZASADY GIER!
Dungeon Petz / Pupile Podziemi (Vlaada Chvátil)
Czytając pewnego bloga natrafilem na informację o nowej grze Vlaada Chvatila - Dungeon Petz. Niestety na stronie BGG nie ma zdjęć. Chwilę poszperalem i udalo mi się kilka zdjęć prototypu znaleźć. Dla zainteresowanych (i nie wkurzonych dużym rozmiarem ) zdjęcia poniżej. Gra wygląda bardzo milutko i klimatycznie .
Warszawskie spotkania projektantów i testerów gier planszowych
Monsoon Group :: Aktualne Spotkania :: Facebook
Monsoon Group :: Aktualne Spotkania :: Facebook
- yosz
- Posty: 6360
- Rejestracja: 22 lut 2008, 22:51
- Lokalizacja: Warszawa
- Has thanked: 194 times
- Been thanked: 490 times
- Kontakt:
Re: Dungeon Petz - gra Vlaada Chvatila na Essen 2011
gra była na międzyPionku. Może ktoś kto grał się wypowie bo nie chcę powtarzać plotek (szczególnie tych nieprzychylnych )
ZnadPlanszy | YouTube
Always keep at the back of your mind the possibility that you're dead wrong. -- T. Pratchett --
Always keep at the back of your mind the possibility that you're dead wrong. -- T. Pratchett --
- Veridiana
- Administrator
- Posty: 3241
- Rejestracja: 12 wrz 2008, 17:21
- Lokalizacja: Czyżowice
- Has thanked: 16 times
- Been thanked: 72 times
- Kontakt:
Re: Dungeon Petz - gra Vlaada Chvatila na Essen 2011
Ja grałam
Pomysł fajny, generalnie - jak to określiliśmy - jest to gra o ... kupie ale jak na grę o takim temacie nawet wciągająca i sprawnie przemyślana.
nieprzychylne sądy dotyczyły przestojów. grało nam sie masakrycznie długo. jest to spowodowane różną liczbą tytułowych zwierzątek, które gracze posiadają i niektórzy muszą sie nieźle naczekać póki inni nie ogarną swojej hodowli. poza tym jest mnóstwo elementów, które - posiadając te swoje zwierzątka - samemu trzeba przeanalizować.
wszystko, nomen omen, trzyma się fajnie kupy hehe, tylko trwa za dłuuuuuuuugo.
Pomysł fajny, generalnie - jak to określiliśmy - jest to gra o ... kupie ale jak na grę o takim temacie nawet wciągająca i sprawnie przemyślana.
nieprzychylne sądy dotyczyły przestojów. grało nam sie masakrycznie długo. jest to spowodowane różną liczbą tytułowych zwierzątek, które gracze posiadają i niektórzy muszą sie nieźle naczekać póki inni nie ogarną swojej hodowli. poza tym jest mnóstwo elementów, które - posiadając te swoje zwierzątka - samemu trzeba przeanalizować.
wszystko, nomen omen, trzyma się fajnie kupy hehe, tylko trwa za dłuuuuuuuugo.
- jax
- Posty: 8128
- Rejestracja: 13 lut 2006, 10:46
- Lokalizacja: Warszawa
- Has thanked: 79 times
- Been thanked: 252 times
Re: Dungeon Petz - gra Vlaada Chvatila na Essen 2011
Brzmi jak dla mnie super.Veridiana pisze:Ja grałam
Pomysł fajny, generalnie - jak to określiliśmy - jest to gra o ... kupie ale jak na grę o takim temacie nawet wciągająca i sprawnie przemyślana.
nieprzychylne sądy dotyczyły przestojów. grało nam sie masakrycznie długo. jest to spowodowane różną liczbą tytułowych zwierzątek, które gracze posiadają i niektórzy muszą sie nieźle naczekać póki inni nie ogarną swojej hodowli. poza tym jest mnóstwo elementów, które - posiadając te swoje zwierzątka - samemu trzeba przeanalizować.
wszystko, nomen omen, trzyma się fajnie kupy hehe, tylko trwa za dłuuuuuuuugo.
Mechaniki dice placement i dice manipulation świadczą o słabości i braku pomysłowości projektanta.
--
"We don't stop playing because we grow old; we grow old because we stop playing."
G. B. Shaw
--
"We don't stop playing because we grow old; we grow old because we stop playing."
G. B. Shaw
-
- Posty: 4360
- Rejestracja: 13 mar 2010, 17:29
- Lokalizacja: Warszawa
- Been thanked: 6 times
Re: Dungeon Petz - gra Vlaada Chvatila na Essen 2011
O kurcze, veridiana, jak w temacie 'gra marca' czy jakoś tak wymieniałaś Dungeon Petz, byłem pewien, że to prima aprilis! Akurat pierwszy kwietnia był, a na bgg jej nie było.
Ja bym chciał do ciemnej nocki tak układać z wami razem,
Ale dajcie nowe klocki, albo zmieńcie ten obrazek!
Mogę przynieść
Ale dajcie nowe klocki, albo zmieńcie ten obrazek!
Mogę przynieść
- DDP
- Posty: 369
- Rejestracja: 12 kwie 2006, 18:01
- Lokalizacja: Szczecin
- Has thanked: 8 times
- Been thanked: 21 times
Re: Dungeon Petz - gra Vlaada Chvatila na Essen 2011
Udało mi się dziś rozegrać partię 4 osobową (czyli w pełnym składzie) w Dungeon Petz i wszyscy zgodnie uznali, że gra jest dobra a nawet bardzo (a grały osoby o różnych gustach) i lepsza od Dungeon Lords. Ja jako miłośnik DL przychylam się do tej opinii (że DP jest lepsze). Tłumaczenie zasad o dziwo zajęło więcej czasu niż tłumaczenie DL ale to dlatego że Petzy pomimo, że same w sobie są łatwiejsze to mają więcej zasad (w DL zasady są poukrywane na kartach).
Partia trwała około 100 minut (bez tłumaczenia i rozkładania), które szybko i przyjemnie minęły (myślę że da się ten czas skrócić do 75min). Nikt się nie nudził i nie było czuć downtimeów. Losowość w grze występuje (dobór kart potrzeb) ale da się ją w dużym stopniu okiełznać (na pewno o wiele bardziej niż w DL, która jak stwierdził kolega gra się sama). Wykonanie jest bardzo ładne a ikonologia w grze po wytłumaczeniu zasad jest czytelna. Dodatkowo na planszach gracza/zasłonce widnieje skrót zasad w postaci właśnie ikonek co jest super rozwiązaniem. Jeśli miałbym się do czego przyczepić to rozmiar kart (czesi wymyślili nowy czyli mini euro slim, są węższe od standardowych kart mini euro) oraz do tego że plansza gracza służąca jednocześnie jako zasłonka (całość w kształcie t-shirta) może się szybko poniszczyć od ciągłego zaginania i odginania.
Po rozegraniu jednej rundy każdy już wiedział jak gra działa ale planować ruchy zaczeliśmy dopiero pod koniec. Słyszałem porównanie DP do Pret-a-Porte ale jest ono nietrafione (może mechanicznie są podobieństwa). Gra posiada bardzo fajny klimacik a super oprawa graficzna oraz powiązanie mechaniki z tematyką są tego główną przyczyną. Co do porównań z DL to również w odczuciu są to zupełnie różne gry. Obie mają mechanikę worker placement (ale zupełnie różne) i obie są w części zbiorową łamigłówką (przy walce w DL i zaspokajaniu potrzeb zwierzaków w DP) ale są to zupełnie inne gry (w DL grałem kilka razy to wiem:). Ocenę gry na pewno podwyższa to, że wygrałem i udało mi się przerwać tzw. klątwe tłumaczącego (ten co tłumaczy zasady przegrywa - zwłaszcza w pierwszej partii dla wszystkich bo musi pilnować innych czy grają dobrze) i nie mogę się już doczekać kolejnej partii. Vlaada dał radę (jak co dwa lata).
Na koniec kolejny mój "prezent" dla graczy czyli kolejny skrót zasad (po skrócie do Mage Knight) wrzucony na bgg (jutro powinien być widoczny). Ten na szczęście zrobiłem w około 3 godziny
Partia trwała około 100 minut (bez tłumaczenia i rozkładania), które szybko i przyjemnie minęły (myślę że da się ten czas skrócić do 75min). Nikt się nie nudził i nie było czuć downtimeów. Losowość w grze występuje (dobór kart potrzeb) ale da się ją w dużym stopniu okiełznać (na pewno o wiele bardziej niż w DL, która jak stwierdził kolega gra się sama). Wykonanie jest bardzo ładne a ikonologia w grze po wytłumaczeniu zasad jest czytelna. Dodatkowo na planszach gracza/zasłonce widnieje skrót zasad w postaci właśnie ikonek co jest super rozwiązaniem. Jeśli miałbym się do czego przyczepić to rozmiar kart (czesi wymyślili nowy czyli mini euro slim, są węższe od standardowych kart mini euro) oraz do tego że plansza gracza służąca jednocześnie jako zasłonka (całość w kształcie t-shirta) może się szybko poniszczyć od ciągłego zaginania i odginania.
Po rozegraniu jednej rundy każdy już wiedział jak gra działa ale planować ruchy zaczeliśmy dopiero pod koniec. Słyszałem porównanie DP do Pret-a-Porte ale jest ono nietrafione (może mechanicznie są podobieństwa). Gra posiada bardzo fajny klimacik a super oprawa graficzna oraz powiązanie mechaniki z tematyką są tego główną przyczyną. Co do porównań z DL to również w odczuciu są to zupełnie różne gry. Obie mają mechanikę worker placement (ale zupełnie różne) i obie są w części zbiorową łamigłówką (przy walce w DL i zaspokajaniu potrzeb zwierzaków w DP) ale są to zupełnie inne gry (w DL grałem kilka razy to wiem:). Ocenę gry na pewno podwyższa to, że wygrałem i udało mi się przerwać tzw. klątwe tłumaczącego (ten co tłumaczy zasady przegrywa - zwłaszcza w pierwszej partii dla wszystkich bo musi pilnować innych czy grają dobrze) i nie mogę się już doczekać kolejnej partii. Vlaada dał radę (jak co dwa lata).
Na koniec kolejny mój "prezent" dla graczy czyli kolejny skrót zasad (po skrócie do Mage Knight) wrzucony na bgg (jutro powinien być widoczny). Ten na szczęście zrobiłem w około 3 godziny
Zawsze gram o zwycięstwo!
- pan_satyros
- Posty: 6133
- Rejestracja: 18 maja 2010, 15:29
- Lokalizacja: Siemianowice
- Has thanked: 652 times
- Been thanked: 513 times
- Kontakt:
Re: Dungeon Petz - gra Vlaada Chvatila na Essen 2011
Jakieś przemyślenia co do tego, czy na 2 osoby działa lepiej niż DL?
Censor emeritus podcastu ZnadPlanszy: Pełną parą
Nasze półki, szafy, regały i spory kawałek podłogi
Nasze półki, szafy, regały i spory kawałek podłogi
Re: Dungeon Petz
Na dwie osoby DP działa bardzo dobrze. Dość irytujący mechanizm losowania akcji dla graczy neutralnych z DL, został zamieniony na eleganckie blokowanie pól na planszy przez impy, poruszające się co rundę o jedno pole. Dzięki temu jest mniej chaosu, a brak dostępności akcji da się przewidzieć kilka rund wcześniej. We dwójkę będzie nawet więcej kombinowania, bo odpadnie losowość generowana przez pozostałych graczy.
Dungeon Petz jest ogólnie bardzo dobrą grą (zgadzam się, że lepszą od DL), ale mam pewien zarzut do autora. Vlaada tworząc już trzeci cięższy tytuł dla graczy, z dużą ilością kombinowania i przesiąknięty klimatem, ciągle nie może się pozbyć tej odrobiny losowości, która takim grom po prostu nie przystoi. Ale to tylko moje skromne zdanie, a DP i tak oceniam bardzo wysoko.
Dungeon Petz jest ogólnie bardzo dobrą grą (zgadzam się, że lepszą od DL), ale mam pewien zarzut do autora. Vlaada tworząc już trzeci cięższy tytuł dla graczy, z dużą ilością kombinowania i przesiąknięty klimatem, ciągle nie może się pozbyć tej odrobiny losowości, która takim grom po prostu nie przystoi. Ale to tylko moje skromne zdanie, a DP i tak oceniam bardzo wysoko.
- tajemniczy_padalec
- Posty: 469
- Rejestracja: 16 paź 2009, 01:18
Re: Dungeon Petz
Vlaada, weź wreszcie spoważniej, bo bardzo poważni ludzie się z Ciebie śmieją. Czas dorosnąć - odrobina losowości w wyższych sferach nie przystoiwitek pisze: Vlaada tworząc już trzeci cięższy tytuł dla graczy, z dużą ilością kombinowania i przesiąknięty klimatem, ciągle nie może się pozbyć tej odrobiny losowości, która takim grom po prostu nie przystoi. Ale to tylko moje skromne zdanie, a DP i tak oceniam bardzo wysoko.
A poważnie - losowość można zredukować naprawdę wyłącznie do zwierzątek, które się pojawiają, więc chyba naprawdę nie ma czego zarzucać. Dla mnie w ten sposób jest odrobina nieprzewidywalności. Plus, dużo trudniej o jednoznaczne rozwiązanie, które pozwoli zawsze wygrać.
Re: Dungeon Petz
W moim odczuciu losowość w Dungeon Petz jest minimalna i wręcz pożądana. Stanowi bardzo przyjemne wyzwanie, bo nie widzę, możliwości, żeby mogła zniszczyć komuś rozgrywkę. Zawsze da się jakośtam ukrócić knowania wrednego Losu.
Gra wygląda miło, sympatycznie i uroczo, ale sponiewierać potrafi (co jest oczywiście in plus). Graliśmy w nią, o ile pamiętam, ok 3 godzin, z tłumaczeniem zasad (włącznie z doczytywaniem). Decyzji jest w cholerę; podobało mi się to, że ciężko o beznadziejną rundę. Zawsze jest jakaś nagroda pocieszenia.
Ja bym DP ocenił jako grę ciężką, choć, jak wspominałem, szata graficzna na to nie wskazuje. Nie jest to Urban Sprawl, czy Dominant Species, ale jest nad czym pogłówkować. A ewentualne czekanie na innych graczy można sobie umilić przyglądając się planszy lub czytając opisy potworów.
Jak zgodnie zauważyliśmy przy stole, gra jest, mimo tematu, bardzo realistyczna. Jak dla mnie chyba najbardziej realistyczna gra o tak nieralistycznym temacie.
W pewnych aspektach jest to najbardziej pomysłowy worker placement w jaki zdażyło mi się zagrać, choć czy najlepszy, nie wiem.
Gra wygląda miło, sympatycznie i uroczo, ale sponiewierać potrafi (co jest oczywiście in plus). Graliśmy w nią, o ile pamiętam, ok 3 godzin, z tłumaczeniem zasad (włącznie z doczytywaniem). Decyzji jest w cholerę; podobało mi się to, że ciężko o beznadziejną rundę. Zawsze jest jakaś nagroda pocieszenia.
Ja bym DP ocenił jako grę ciężką, choć, jak wspominałem, szata graficzna na to nie wskazuje. Nie jest to Urban Sprawl, czy Dominant Species, ale jest nad czym pogłówkować. A ewentualne czekanie na innych graczy można sobie umilić przyglądając się planszy lub czytając opisy potworów.
Jak zgodnie zauważyliśmy przy stole, gra jest, mimo tematu, bardzo realistyczna. Jak dla mnie chyba najbardziej realistyczna gra o tak nieralistycznym temacie.
W pewnych aspektach jest to najbardziej pomysłowy worker placement w jaki zdażyło mi się zagrać, choć czy najlepszy, nie wiem.
- pan_satyros
- Posty: 6133
- Rejestracja: 18 maja 2010, 15:29
- Lokalizacja: Siemianowice
- Has thanked: 652 times
- Been thanked: 513 times
- Kontakt:
Re: Dungeon Petz
Czy wiadomo coś o wydaniu tego tytułu PL? Ewentualnie czy Rebel będzie tłumaczył instrukcję? Z powyższych opinii (oraz instrukcji eng) jasno wynika, że to tytuł idealnie trafiający w moje gusta
Już DL był na moim celowniku, lecz mnogość opinii o słabej rozgrywce w dwójkę skutecznie zniechęciła mnie do zakupu ;/
Już DL był na moim celowniku, lecz mnogość opinii o słabej rozgrywce w dwójkę skutecznie zniechęciła mnie do zakupu ;/
Censor emeritus podcastu ZnadPlanszy: Pełną parą
Nasze półki, szafy, regały i spory kawałek podłogi
Nasze półki, szafy, regały i spory kawałek podłogi
Re: Dungeon Petz
No i z ust mi to wyjąłeś :ptajemniczy_padalec pisze:Vlaada, weź wreszcie spoważniej, bo bardzo poważni ludzie się z Ciebie śmieją. Czas dorosnąć - odrobina losowości w wyższych sferach nie przystoi
Polecam od razu grać z wariantem zaawansowanym 'na dwa symbole'. Inaczej nawet jak przygotujesz sobie karty określonego koloru, to może nie wpaść najczęstsza ikonka w talii i kicha- punktów nie ma.
- pabula
- Posty: 2112
- Rejestracja: 10 cze 2008, 14:00
- Lokalizacja: Kraków
- Has thanked: 2 times
- Been thanked: 70 times
Re: Dungeon Petz
Dostałem maila od Petra Murmaka że będize polska wersja tej gry.pan_satyros pisze:Czy wiadomo coś o wydaniu tego tytułu PL? Ewentualnie czy Rebel będzie tłumaczył instrukcję? Z powyższych opinii (oraz instrukcji eng) jasno wynika, że to tytuł idealnie trafiający w moje gusta
Już DL był na moim celowniku, lecz mnogość opinii o słabej rozgrywce w dwójkę skutecznie zniechęciła mnie do zakupu ;/
Nie wiem kto wyda ale czekam cierpliwie.
Jak dla mnie zakup pewny...
Czy na odsprzedaż to zobaczymy
- pan_satyros
- Posty: 6133
- Rejestracja: 18 maja 2010, 15:29
- Lokalizacja: Siemianowice
- Has thanked: 652 times
- Been thanked: 513 times
- Kontakt:
Re: Dungeon Petz
Niby tak, ale jakoś zawsze wolę mieć kolorową PL instrukcję, a ANG wspomagać się jedynie w wypadku problemu z zasadami.melee pisze:Gra jest niezależna, więc naprawdę szkoda czekać z zakupem.
Censor emeritus podcastu ZnadPlanszy: Pełną parą
Nasze półki, szafy, regały i spory kawałek podłogi
Nasze półki, szafy, regały i spory kawałek podłogi
- pan_satyros
- Posty: 6133
- Rejestracja: 18 maja 2010, 15:29
- Lokalizacja: Siemianowice
- Has thanked: 652 times
- Been thanked: 513 times
- Kontakt:
Re: Dungeon Petz
Może nie "po", a "zamiast" ?melee pisze:myślę że Rebel, ale po Dungeon Lords
Censor emeritus podcastu ZnadPlanszy: Pełną parą
Nasze półki, szafy, regały i spory kawałek podłogi
Nasze półki, szafy, regały i spory kawałek podłogi
-
- Posty: 4360
- Rejestracja: 13 mar 2010, 17:29
- Lokalizacja: Warszawa
- Been thanked: 6 times
Re: Dungeon Petz
Przyniesie ktoś do Agresora w tym tygodniu?
Ja bym chciał do ciemnej nocki tak układać z wami razem,
Ale dajcie nowe klocki, albo zmieńcie ten obrazek!
Mogę przynieść
Ale dajcie nowe klocki, albo zmieńcie ten obrazek!
Mogę przynieść
- DDP
- Posty: 369
- Rejestracja: 12 kwie 2006, 18:01
- Lokalizacja: Szczecin
- Has thanked: 8 times
- Been thanked: 21 times
Re: Dungeon Petz
Gra jest faktycznie niezależna więc wydanie nie ma znaczenia. Z tego co wiem to będą polskie zasady do DP w rebelu. Tymczasem można skorzystać z ich skrótu na bgg.
Zawsze gram o zwycięstwo!
-
- Posty: 4360
- Rejestracja: 13 mar 2010, 17:29
- Lokalizacja: Warszawa
- Been thanked: 6 times
Re: Dungeon Petz
1. Przyniesie ktoś do Agrsora/Trafficu/Chwili?
2. Konkurs na tłumaczenie tytułu wygrały Pupile Podziemi. Dla mnie więc wersja oryginalna
2. Konkurs na tłumaczenie tytułu wygrały Pupile Podziemi. Dla mnie więc wersja oryginalna
Ja bym chciał do ciemnej nocki tak układać z wami razem,
Ale dajcie nowe klocki, albo zmieńcie ten obrazek!
Mogę przynieść
Ale dajcie nowe klocki, albo zmieńcie ten obrazek!
Mogę przynieść
- Moniczka.s
- Posty: 549
- Rejestracja: 18 lut 2010, 20:06
- Lokalizacja: Ostrowiec Św.\Warszawa
- Has thanked: 3 times
- Been thanked: 2 times
Re: Dungeon Petz
Schizofretka widzę, że nie tylko ja miałam odruch wymiotny jak usłyszałam tę nazwę. Mam nadzieje, że będzie można gdzieś kupić wersje oryginalną.
Mam rabat 10% w Planszomanii i chętnie pomogę w zakupach.