Czy kupić "Agricola: Torfowisko"?

Zastanawiasz się co kupić? Poszukujesz gry dla 2 osób? A może najzabawniejszej gry dla 3-6 osób Reinera Knizia o kosmosie, zaczynającej się na literę Z? Pomożemy!
Awatar użytkownika
Daymos
Posty: 24
Rejestracja: 30 kwie 2011, 10:42

Czy kupić "Agricola: Torfowisko"?

Post autor: Daymos »

Chciałbym się zapytać Was czy opłaca się kupić do tej gry dodatek "Agricola: Torfowisko"? Troszeczkę ten dodatek kosztuje, a słyszałem że za wiele nie wnosi. Co o nim myślicie?
Awatar użytkownika
siemian
Posty: 114
Rejestracja: 07 wrz 2010, 22:00
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 15 times
Been thanked: 2 times

Re: Czy kupić "Agricola: Torfowisko"?

Post autor: siemian »

Wg mnie dodatek wnosi bardzo dużo, co jednak nie wszystkim się podoba. Przede wszystkim zmienia się sposób gry. Dużo łatwiejsze jest utrzymanie rodziny, większy nacisk jest położony na kupowanie usprawnień (8 usprawnień z czego 4 to duże to często spotykany widok) i łatwiej robi się duże punkty. W porównaniu do gry bez podstawki jest więcej możliwych scenariuszy rozwoju. Tzn. czasem warto zamiast budować szybko izbę dla nowego członka rodziny, za zaoszczędzone drewno wybudować pastwisko i hodować zwierzęta, dzięki którym zyskamy pewne korzyści. Ze względu na lasy i torfowiska w grze jest dużo więcej drewna i łatwiej jest zaorać więcej pól. Wydaje mi się, że gra z dodatkiem staje się łatwiejsza. Osobiście nie żałuję zakupu i lubię pograć o czym świadczy prawie 20 gier rozegranych w Agricolę z Torfowiskiem.
Awatar użytkownika
Edwardo
Posty: 573
Rejestracja: 13 wrz 2010, 11:48
Lokalizacja: Wroclove
Has thanked: 27 times
Been thanked: 19 times

Re: Czy kupić "Agricola: Torfowisko"?

Post autor: Edwardo »

Jak dla mnie Torfowisko to doskonały dodatek. Płynnie wpasowuje się w podstawkę dodając nowe, ciekawe opcje, które nie są wymuszone a wręcz dodają jeszcze większej realności w symulowania gospodarstwa- obok wyżywienia rodziny trzeba podczas każdych żniw ogrzać chatę, trzeba więc myśleć o zbieraniu opału, a im lepsza chata tym mniej go potrzeba. Zajęcie cześci gospodarstwa już na wstępie lasami i torfowiskami zmusza do lepszego rozplanowania działań, dodatkowe akcje niby faktycznie pozwalają łatwiej i bardziej rozbudować gospodarstwo ale ich wykorzystanie wcale nie jest takie łatwe i również wymaga niełatwych wyborów. Całości dopełniają konie- inaczej punktowane (1 pkt za każdego konia). Właściwie bez dodatku już nie gram- stanowi on dla mnie integralną część Agricoli, polecam!
Jestem Stanley i jestem planszoholikiem www.planszoholik.pl
Awatar użytkownika
oopsiak
Posty: 832
Rejestracja: 04 lip 2009, 00:48
Lokalizacja: Warszawa / gdzieś na morzu

Re: Czy kupić "Agricola: Torfowisko"?

Post autor: oopsiak »

mój facet od razu pokochał ten dodatek, ja musiałam się przekonać, ale teraz praktycznie za każdym razem gramy z Torfowiskiem. Kolejne opcje, kolejne dylematy, kolejne możliwości - naprawdę przedłuża żywotność gry : )
LICZBA graczy/punktów/żetonów

MAM / ODDAM / CHCĘ
Awatar użytkownika
Elvis84
Posty: 17
Rejestracja: 25 maja 2010, 21:12
Lokalizacja: Ruda Śląska

Re: Czy kupić "Agricola: Torfowisko"?

Post autor: Elvis84 »

Moim zdaniem można kupić, ale nie jest to kategoria "musisz mieć". Torfowisko komplikuje już i tak nie prostą grę jako jest Agricola, przy której według mnie jest już dużo kombinowania, układania strategii rozwoju, planowania. Z dodatkiem dochodzą dodatkowe wybory do ogarnięcia, czas rozgrywki się wydłuża (w 3 os. dochodził on do ok. 3h - jest to już dosyć długo) i gdzieś w moim gronie graczy zaczęła się w tym momencie gubić przyjemność z gry. A samą podstawkę uważamy za jedną z najlepszych gier, więc teoretycznie dodatek powinien nam przypaść do gustu. Niestety nie bardzo przypadł i raczej preferujemy granie podstawką. Niemniej pomimo mojego negatywnego komentarza w opiniach jest 3:1 dla Torfowiska ;) Wybór należy do Ciebie.
Awatar użytkownika
aro_kal
Posty: 39
Rejestracja: 12 sie 2009, 21:17
Lokalizacja: Warszawa

Re: Czy kupić "Agricola: Torfowisko"?

Post autor: aro_kal »

TAK!

My we czworo kończymy grę w ok. 2 godziny. Więcej kombinowania, więcej możliwości, jest też utrudnienie w postaci ogrzewania domu. Warto. Inaczej nie gram w agricolę!
ODPOWIEDZ