Dominion - zasady, pytania
-
- Posty: 319
- Rejestracja: 15 sty 2010, 17:29
- Lokalizacja: Kraków
- Has thanked: 150 times
- Been thanked: 84 times
Re: Dominion
A ja mam pytanie odnośnie Mostu (z D:I). W instrukcji wspomnieli jak ma się sprawa z połączeniem Sali Tronowej + Most.
A co w przypadku, gdy zagramy w jednej turze dwa mosty? Cena wszystkich kart obniża się o 2? W instrukcji stoi, że "efekty się kumulują", ale jakoś wolę dopytać.
@down: dzięki Zephyr!
A co w przypadku, gdy zagramy w jednej turze dwa mosty? Cena wszystkich kart obniża się o 2? W instrukcji stoi, że "efekty się kumulują", ale jakoś wolę dopytać.
@down: dzięki Zephyr!
Ostatnio zmieniony 03 lip 2010, 15:02 przez mnw, łącznie zmieniany 1 raz.
Re: Dominion
Tak, cena obniża się o 2.
Science is a way of trying not to fool yourself. The first principle is that you must not fool yourself, and you are the easiest person to fool.
R.Feynman
R.Feynman
-
- Posty: 512
- Rejestracja: 19 lut 2010, 13:37
- Has thanked: 7 times
- Been thanked: 7 times
- Kontakt:
Re: Dominion
zagrałem ostatnio w dominiona (lepiej późno niż wcale). mam pożyczoną wersję in english a że mój lengłydż pozostawia wiele do życzenia może ktoś mi powie o co chodzi z kartą biurokraty?
- Andy
- Posty: 5130
- Rejestracja: 24 kwie 2005, 18:32
- Lokalizacja: Piastów
- Has thanked: 77 times
- Been thanked: 192 times
Re: Dominion
Bierzesz z zasobu srebrnika i kładziesz go na wierzchu swojej talii. Pozostali gracze odkładają z ręki po jednej karcie zwycięstwa na wierzch swoich talii. Jeśli nie mają na ręku żadnej karty zwycięstwa, pokazują rękę innym graczom, żeby to udowodnić.
Gdy wszystko inne zawiedzie, rozważ skorzystanie z instrukcji.
- BloodyBaron
- Posty: 1308
- Rejestracja: 15 sie 2007, 12:25
- Lokalizacja: War Shau - czyli szał wojny? :)
- Been thanked: 1 time
Dominion: Intryga
karta Mennica - wczoraj zdarzyło nam się pierwszy raz ciekawe kombo 2 mennic, które zostały zagrane w jednej rundzie. Zgodnie z duchem Dominiona zagraliśmy kartę literalnie: za każdą mennicę każdy zagrany miedziak był wart +1, czyli w sumie 3. mocna rzecz
też tak byście to zinterpretowali?
też tak byście to zinterpretowali?
_________
Moje gry
Moje gry
Re: Dominion: Intryga
zdecydowanie tak, bez tego mennica jest słaba, max +1 sprawiałoby że miedziaki dalej są bez sensu, ale jak można je ozłocić albo wycisnąć +4 to jest ciekawiej
Science is a way of trying not to fool yourself. The first principle is that you must not fool yourself, and you are the easiest person to fool.
R.Feynman
R.Feynman
Re: Dominion
Witam!
Chciałem się tylko upewnić czy można:
Czy na koniec gry, gdy posiadam 2 karty ogrody punkty liczę za ilość kart dla każdej karty Ogrody, dzięki czemu zdobywam więcej punktów?
Pozdrawiam Maddas
Chciałem się tylko upewnić czy można:
Czy na koniec gry, gdy posiadam 2 karty ogrody punkty liczę za ilość kart dla każdej karty Ogrody, dzięki czemu zdobywam więcej punktów?
Pozdrawiam Maddas
Re: Dominion
Każda karta ogrodów jest warta ilość punktów równą ilości kart w decku decku podzielonej przez 10 i zaokrąglonej w dół.
np
mam deck 56 kartowy w tym 4 ogrody
każdy ogród jest warty 5 pkt
za ogrody dostanę 20 pkt
np
mam deck 56 kartowy w tym 4 ogrody
każdy ogród jest warty 5 pkt
za ogrody dostanę 20 pkt
Science is a way of trying not to fool yourself. The first principle is that you must not fool yourself, and you are the easiest person to fool.
R.Feynman
R.Feynman
- Smoku
- Posty: 464
- Rejestracja: 17 lut 2006, 17:26
- Lokalizacja: Warszawa
- Has thanked: 4 times
- Been thanked: 2 times
Re: Dominion
Dominion Intryga.
Mam pytanie o działanie karty:
"HUTA ŻELAZA"- do karty wyłożonej na stole dokładam jedną z kart z zasobów (czy korzystam z tej karty w tym wyłożeniu np:kasa ,akcja itp. czy odrzucam ją od razu na stos odrzuconych. Ta karta wydaje się zbyt mocna w stosunku do ceny ,albo gramy żle.
Mam pytanie o działanie karty:
"HUTA ŻELAZA"- do karty wyłożonej na stole dokładam jedną z kart z zasobów (czy korzystam z tej karty w tym wyłożeniu np:kasa ,akcja itp. czy odrzucam ją od razu na stos odrzuconych. Ta karta wydaje się zbyt mocna w stosunku do ceny ,albo gramy żle.
Re: Dominion
Zakładam że chodzi o Ironworks (nie pamiętam tłumaczenia ale pasuje)
Ulepszony warsztat z podstawki.
Gain a costing up to 4G, if it is:
- action card gain 1 action
- victory card gain 1 card
- traesure card gain 1G
czyli grając tą kartę wybierasz sobie jedną nie za drogą kartę (do 4 kosztu) i wrzucasz na discard (jeśli nie jest napisane inaczej każda nowa karta trafia na stos kart odrzuconych), nie grasz jej teraz (niby skąd ten pomysł)
W zależności od typu dorzuconej karty dostaje się akcję, dociąga kartę albo ma 1 kasy więcej na zakupy. Uwaga na karty wielokolorowe - np przy zakupie Great hall (nie pamiętam tłumaczenia, 1VP i opis + 1 akcja + 1 karta) dostaje sie oba bonusy z karty ironworks czyli +1akcja +1 karta (przypadkowo to samo co na great hall) co generalnie jest dobrym pomysłem bo nie zaśmiecając decku za bardzo można zgarnąć sporo tanich pkt. A jak jeszcze jest scout (zwiadowca?) to dostaje się niezłe kombo.
Teoretycznie fajnie by było wciągnąć w ten sposób nobli albo haremy, ale zrzucenie kosztu 6 do 4 wymaga 2 mostów (całkiem fajny pomysł, jak wyjdą dobre karty muszę spróbować)
Karta generalnie nie jest jakaś szczególnie przepakowana, bo za ten koszt jest mało naprawdę fajnych kart, ale przy niektórych układach może się przydać do szybszego kupienia potrzebnych do komba kart (np wiosek). Kombo z Geat Hall jest irytujące bo jest na tyle mocne że rzadko można je zignorować i grać coś innego.
Ulepszony warsztat z podstawki.
Gain a costing up to 4G, if it is:
- action card gain 1 action
- victory card gain 1 card
- traesure card gain 1G
czyli grając tą kartę wybierasz sobie jedną nie za drogą kartę (do 4 kosztu) i wrzucasz na discard (jeśli nie jest napisane inaczej każda nowa karta trafia na stos kart odrzuconych), nie grasz jej teraz (niby skąd ten pomysł)
W zależności od typu dorzuconej karty dostaje się akcję, dociąga kartę albo ma 1 kasy więcej na zakupy. Uwaga na karty wielokolorowe - np przy zakupie Great hall (nie pamiętam tłumaczenia, 1VP i opis + 1 akcja + 1 karta) dostaje sie oba bonusy z karty ironworks czyli +1akcja +1 karta (przypadkowo to samo co na great hall) co generalnie jest dobrym pomysłem bo nie zaśmiecając decku za bardzo można zgarnąć sporo tanich pkt. A jak jeszcze jest scout (zwiadowca?) to dostaje się niezłe kombo.
Teoretycznie fajnie by było wciągnąć w ten sposób nobli albo haremy, ale zrzucenie kosztu 6 do 4 wymaga 2 mostów (całkiem fajny pomysł, jak wyjdą dobre karty muszę spróbować)
Karta generalnie nie jest jakaś szczególnie przepakowana, bo za ten koszt jest mało naprawdę fajnych kart, ale przy niektórych układach może się przydać do szybszego kupienia potrzebnych do komba kart (np wiosek). Kombo z Geat Hall jest irytujące bo jest na tyle mocne że rzadko można je zignorować i grać coś innego.
Science is a way of trying not to fool yourself. The first principle is that you must not fool yourself, and you are the easiest person to fool.
R.Feynman
R.Feynman
- cahir
- Posty: 262
- Rejestracja: 30 gru 2008, 09:07
- Lokalizacja: Vratislavia
- Has thanked: 16 times
- Been thanked: 4 times
- Kontakt:
Re: Dominion
Dominion Intryga.
proszę o rozwianie wątpliwości:
BARON- posiadłości z reki wędrują do śmietniska i dostajemy 4 złota, a nie na discard? Jeśli nie spełniasz wymogu karty( nie masz posiadłości na ręce, nie można jej dobrać) to nie ma możliwości + 1 zakup?
MOST- obniża graczom w koszt kart w danej kolejce, ale chodzi o kolejkę aktywnego gracza, a nie jeszcze kolejki następnych graczy?
OPRAWCA- nie ma tu limitu, więc jak ci trzech graczy po kolei rzuci oprawcę, to zostajesz bez kart i klątwami w ręce?
proszę o rozwianie wątpliwości:
BARON- posiadłości z reki wędrują do śmietniska i dostajemy 4 złota, a nie na discard? Jeśli nie spełniasz wymogu karty( nie masz posiadłości na ręce, nie można jej dobrać) to nie ma możliwości + 1 zakup?
MOST- obniża graczom w koszt kart w danej kolejce, ale chodzi o kolejkę aktywnego gracza, a nie jeszcze kolejki następnych graczy?
OPRAWCA- nie ma tu limitu, więc jak ci trzech graczy po kolei rzuci oprawcę, to zostajesz bez kart i klątwami w ręce?
Jezus zbawia, Allah nagradza, Cthulhu pożera.
Re: Dominion
Dominion ma bardzo precyzyjną semantykę (znaczenie) - czytasz tekst od góry do dołu, wykonujesz najbardziej jak się da, jak masz wybór nawiasowanie jest wyraźnie zaznaczone, np średnikami; keywordy są precyzyjne
Baron
+1 buy (dostajesz niezależnie od wszystkiego, nawet jeśli nie możesz spełnić dalszej części karty to nie ma znaczenia)
You may discard estate card. (możesz [nie musisz nawet jeśli masz] odrzucić estate [a nie strashować, leci na discard, skąd pomysł z trashem???])
If you do +4G (jeśli odrzuciłeś estate na discard +4 kasy)
otherwise gain estate (jeśli nie odrzuciłeś [spróbuj] wziąć estate [na discard])
Most - tak, tura oznacza turę jednego gracza
Oprawca - generalnie tak ale:
- klątwa ALBO -2 karty
- klątwa idzie na rękę (jak pójdzie 3 to można np wziąć 2 klątwy i odrzucić je przy trzcim zostając z początkową ręką... tyle że zwykle nie wiesz ilu pójdzie w 1 turze)
- jak klątwy się skończą torturer przestaje szkodzić - można wybrać opcję "biorę klątwę" przy pustym stosie klątw i wykonać ją najlepiej jak się da (czyli nic nie brać )
Baron
+1 buy (dostajesz niezależnie od wszystkiego, nawet jeśli nie możesz spełnić dalszej części karty to nie ma znaczenia)
You may discard estate card. (możesz [nie musisz nawet jeśli masz] odrzucić estate [a nie strashować, leci na discard, skąd pomysł z trashem???])
If you do +4G (jeśli odrzuciłeś estate na discard +4 kasy)
otherwise gain estate (jeśli nie odrzuciłeś [spróbuj] wziąć estate [na discard])
Most - tak, tura oznacza turę jednego gracza
Oprawca - generalnie tak ale:
- klątwa ALBO -2 karty
- klątwa idzie na rękę (jak pójdzie 3 to można np wziąć 2 klątwy i odrzucić je przy trzcim zostając z początkową ręką... tyle że zwykle nie wiesz ilu pójdzie w 1 turze)
- jak klątwy się skończą torturer przestaje szkodzić - można wybrać opcję "biorę klątwę" przy pustym stosie klątw i wykonać ją najlepiej jak się da (czyli nic nie brać )
Science is a way of trying not to fool yourself. The first principle is that you must not fool yourself, and you are the easiest person to fool.
R.Feynman
R.Feynman
Re: Dominion
Witam
Mam pytanie odnosnie sali tronowej. Gdy ja zagrywam i zuzywam na to akcje, to czy musze miec w zapasie druga akcje (np. z wioski lub festynu) aby zagrac kolejna, teraz juz skopiowana karte? Chodzi mi o pierwsze zagranie dugiej karty, nie o klona.
Mam pytanie odnosnie sali tronowej. Gdy ja zagrywam i zuzywam na to akcje, to czy musze miec w zapasie druga akcje (np. z wioski lub festynu) aby zagrac kolejna, teraz juz skopiowana karte? Chodzi mi o pierwsze zagranie dugiej karty, nie o klona.
Re: Dominion
Efekt działania sali to
"Wybierz kartę z ręki. Zagraj ją 2 razy"
Akcji wymaga zagranie sali tronowej. Ani pierwsze ani drugie zagranie karty wynikajace z tekstu na karcie nie wymaga akcji.
W szczególności zagraj ją 2 razy nie oznacza zagraj z podwojonym opisem, np
efektem zagrania
Throne Room, Throne Room, Throne room, Smithy, Smithy, Lab
jest
+16 kart + 2 akcje
(za cenę 1 akcji i 6 kart; co daje zysk +1 akcje +10 kart)
i możliwość grania dalej, bo podwojony Lab daje akcje
[Smithy = Kuźnia]
"Wybierz kartę z ręki. Zagraj ją 2 razy"
Akcji wymaga zagranie sali tronowej. Ani pierwsze ani drugie zagranie karty wynikajace z tekstu na karcie nie wymaga akcji.
W szczególności zagraj ją 2 razy nie oznacza zagraj z podwojonym opisem, np
efektem zagrania
Throne Room, Throne Room, Throne room, Smithy, Smithy, Lab
jest
+16 kart + 2 akcje
(za cenę 1 akcji i 6 kart; co daje zysk +1 akcje +10 kart)
i możliwość grania dalej, bo podwojony Lab daje akcje
[Smithy = Kuźnia]
Science is a way of trying not to fool yourself. The first principle is that you must not fool yourself, and you are the easiest person to fool.
R.Feynman
R.Feynman
Re: Dominion
Mam pytanie dot. karty złodziej. Czy jeżeli tylko jedna z dwóch odkrytych przeze mnie kart będzie kartą skarbu to muszę ją wyrzucić na śmietnsko czy w tym wypadku złodziej nic mi nie kradnie? Wydaje mi się, że w tym przypadku nie muszę pozbywac się tej karty ale lepiej się upewnić
Re: Dominion
Thief - (...)they trash one of them [reavealed treasure cards] that you choose. Tou may gain any or all of those trashed cards. They discard other revealed cards.
który fragment jest niejasny???
- odkryj 2 karty
- jeśli trafił się jakiś skarb wyrzuć 1 skarb na śmietnisko
- możesz wziąć do decku skarby które właśnie miałyby wypaść z gry
- pozostałe odkryte karty idą na discard
jeśli odkryłeś jedna kartę to w pkt 2 musisz ją wybrać do wywalenia z decku nawet jeśli to miedziak
w pkt 3 decydujesz czy tą jedna kartę chcesz zabrać do siebie czy wyrzucić z gry
który fragment jest niejasny???
- odkryj 2 karty
- jeśli trafił się jakiś skarb wyrzuć 1 skarb na śmietnisko
- możesz wziąć do decku skarby które właśnie miałyby wypaść z gry
- pozostałe odkryte karty idą na discard
jeśli odkryłeś jedna kartę to w pkt 2 musisz ją wybrać do wywalenia z decku nawet jeśli to miedziak
w pkt 3 decydujesz czy tą jedna kartę chcesz zabrać do siebie czy wyrzucić z gry
Science is a way of trying not to fool yourself. The first principle is that you must not fool yourself, and you are the easiest person to fool.
R.Feynman
R.Feynman
-
- Posty: 512
- Rejestracja: 19 lut 2010, 13:37
- Has thanked: 7 times
- Been thanked: 7 times
- Kontakt:
Re: Dominion
Przepraszam ale jeszcze mam wątpliwość:
gracz 1 zagrywa złodzieja
gracz 2 odkrywa dwie karty: skarb i akcje. skarb leci na śmietnik a akcja? zostaje w talii czy trafia na stos kart odrzuconych gracza 2?
gracz 1 zagrywa złodzieja
gracz 2 odkrywa dwie karty: skarb i akcje. skarb leci na śmietnik a akcja? zostaje w talii czy trafia na stos kart odrzuconych gracza 2?
Re: Dominion
They discard other revealed cards.
czyli na stos kart odrzuconych
czyli na stos kart odrzuconych
Science is a way of trying not to fool yourself. The first principle is that you must not fool yourself, and you are the easiest person to fool.
R.Feynman
R.Feynman
Re: Dominion
Witam
Byłbym wdzięczny za pomoc w wyjaśnieniu jednej wątpliwości dotyczącej Dominion (Intryga)
Czy zagranie kart +x akcji sumuje się czy też nie? czyli np. po zagraniu Rudery (+dwie akcje) i następnie dowolnej karty (+1 akcja) mamy jeszcze 1 akcje (akcja z drugiej karty dubluje drugą akcję z Rudery) czy 2 akcje (druga akcje z rudery i jedna z tej drugiej karty)?
Byłbym wdzięczny za pomoc w wyjaśnieniu jednej wątpliwości dotyczącej Dominion (Intryga)
Czy zagranie kart +x akcji sumuje się czy też nie? czyli np. po zagraniu Rudery (+dwie akcje) i następnie dowolnej karty (+1 akcja) mamy jeszcze 1 akcje (akcja z drugiej karty dubluje drugą akcję z Rudery) czy 2 akcje (druga akcje z rudery i jedna z tej drugiej karty)?
Re: Dominion
masz 1 akcję
rudera
1-1+2 = 2 akcje
zagrywasz kartę z +1 akcja
2-1+1 = 2 akcje
masz 1 akcję
rudera
1-1+2 = 2 akcje
zagrywasz kartę bez żadnych dodatkowych akcji
2-1 = 1 akcja
nie wiem w którym momencie jest problem
najbardziej standardowym kombem z podstawki jest
wioska, kowal*, wioska, kowal, wioska, kowal...
wioski zapewniają dodatkową akcję (+ karta + 2 akcje) którą "zjadają" kowale (+3 karty) żeby dać więcej kart
*może kuźnia, czy jak tam przetłumaczono smithy
rudera
1-1+2 = 2 akcje
zagrywasz kartę z +1 akcja
2-1+1 = 2 akcje
masz 1 akcję
rudera
1-1+2 = 2 akcje
zagrywasz kartę bez żadnych dodatkowych akcji
2-1 = 1 akcja
nie wiem w którym momencie jest problem
najbardziej standardowym kombem z podstawki jest
wioska, kowal*, wioska, kowal, wioska, kowal...
wioski zapewniają dodatkową akcję (+ karta + 2 akcje) którą "zjadają" kowale (+3 karty) żeby dać więcej kart
*może kuźnia, czy jak tam przetłumaczono smithy
Science is a way of trying not to fool yourself. The first principle is that you must not fool yourself, and you are the easiest person to fool.
R.Feynman
R.Feynman