Chaos in the Old World - The Horned Rat Expansion

Tutaj można dyskutować o konkretnych grach planszowych i karcianych. Każda gra ma swój jeden wątek. W szczególnych przypadkach może być seria gier.
NIE NALEŻY TUTAJ PYTAĆ O ZASADY, MALOWANIE, ROBIENIE INSERTÓW ORAZ KOSZULKI! OD TEGO SĄ INNE PODFORA
Regulamin forum
Na tym podforum można dyskutować konkretnych grach planszowych i karcianych. Każda gra ma swój jeden wątek. W szczególnych przypadkach może być seria gier. Zapoznajcie się z wytycznymi tworzenia tematów.
TU JEST PODFORUM O MALOWANIU FIGUREK I ROBIENIU INSERTÓW
TU JEST WĄTEK, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O KOSZULKI!
TU JEST PODFORUM, W KTÓRYM NALEŻY PYTAĆ O ZASADY GIER!
Awatar użytkownika
Mustafa
Posty: 537
Rejestracja: 31 gru 2007, 12:21
Lokalizacja: Szkocja

Re: Chaos in the Old World - The Horned Rat Expansion

Post autor: Mustafa »

Ja grałem wczoraj w Chitów wraz z dodatkiem i zauważyłem pewne rzeczy :

Polepszono zdecydowanie balans rozgrywki, przede wszystkim , Nurgle może nieźle się pobawić w kręcenie kółkiem, co daje mu dużo więcej możliwości, karty które się zagrywa z ręki są naprawdę fajne i zrównoważone , każdy Bóg ma teraz karty w przedziale kosztu od 0 do 4 , większość kart pozwala na łatwiejsze zdominowanie regionów, zaś upgrady z tego co zauważyłem podczas pierwszej rozgrywki z dodatkiem pozwalają na łatwiejsze wstawianie jednostek na planszę, bądź na zwiększanie korupcji co znacznie przyspiesza rozgrywkę. ( na 5 graczy około 2h10min ) Ja grałem tzeentchem i bardzo ciekawie się grało. Jeśli zaś chodzi o Szczura to ma on ciekawy sposób zdobywania punktów oraz kręcenia kółkiem i trzeba być bardzo uważnym gdyż jego największym atutem jest możliwość zdobywania punktów za rujnacje regionu poprzez wyłącznie posiadanie w regionie 1 figurki , zaś liczba figurek liczy się jako korupcja, co powoduje zmasowane desanty szczura ,tam gdzie ma być rujnacja, w celu posiadania większej liczby plastiku ,niz żetonów korupcji innego gracza. Ciekawe rozwiązanie , trochę kłopotliwe, ale na szczęście szczurek ma możliwości na przemieszczani dużej ilości jednostek za pół darmo.
Bardzo dużym plusem jest całkowite zapełnienie planszy , dzięki czemu w każdym regionie coś się dzieje, i zwiększa to znacznie dynamikę gry i zabawę

Jeżeli miałbym ocenić to jestem zadowolony z dodatku znacznie poprawił problemy i brak balansu , które występowały w podstawce, zwiększyły możliwości jednostek średnich ( np horror , nie pamiętam reszty :D ) specjalne karty itp , wiec gra nie obraca się tylko i wyłącznie do okola kultystów , ale też innych jednostek. Możliwość grania na 5 graczy . Krótki czas rozgrywki. Agresywne karty starego świata utrudniające rozgrywkę. Większe znaczenie event tokenów oraz duża liczba innych tokenów zwłaszcza szczurzych, powoduje, że gracze bardziej się skupiają na graniu na punkty oraz dominację, a mniej na kręceniu kółkiem, co jest skutecznie hamowane przez karty wydarzeń oraz polepszenie umiejętności Nurgla .

Wniosek:
Jeżeli komuś podobała się 4 osobowa rozgrywka w podstawkę , to 5 osobowa z dodatkiem jeszcze bardziej mu przypadnie do gustu , dodatek z napisem MUST HAVE!!!
Monsoon Group Rulez

A.J.Mustafa
Awatar użytkownika
Pastorkris
Posty: 901
Rejestracja: 10 lis 2009, 07:30
Lokalizacja: Katowice
Has thanked: 1 time
Been thanked: 3 times

Re: Chaos in the Old World - The Horned Rat Expansion

Post autor: Pastorkris »

Czy można bawić się z dodatkiem jeśli nie ma się zestawu 5 graczy? Można grać Skaven'ami w grze na 4ech, lub już w ogóle abstrakcyjnie, na 3ech?
Awatar użytkownika
fluor
Posty: 314
Rejestracja: 01 sie 2009, 01:13
Kontakt:

Re: Chaos in the Old World - The Horned Rat Expansion

Post autor: fluor »

Oprócz Szczura (bo tego akurat nie wiem) z dodatku możesz wykorzystać nowe (trudniejsze) karty Starego Świata oraz nowe karty chaosu i upgrade'y bogów.
schizofretka
Posty: 4360
Rejestracja: 13 mar 2010, 17:29
Lokalizacja: Warszawa
Been thanked: 6 times

Re: Chaos in the Old World - The Horned Rat Expansion

Post autor: schizofretka »

Czy nowe karty Slaanesha osłabiają go w stosunku do innych bogów? W podstawce wszyscy musieli go równo łoić od początku by nie uciekł z rozgrywką po upgradzie kultystów; reszta bogów była już dość zrównoważona.
Ja bym chciał do ciemnej nocki tak układać z wami razem,
Ale dajcie nowe klocki, albo zmieńcie ten obrazek!
Mogę przynieść
Awatar użytkownika
zephyr
Posty: 2373
Rejestracja: 27 paź 2007, 00:12
Lokalizacja: Warszawa
Been thanked: 1 time

Re: Chaos in the Old World - The Horned Rat Expansion

Post autor: zephyr »

Chyba mocno zależy od grupy, u nas słychać było narzekania że Korn i Tzeench są przegięci, a Nurgiel i Slenesh za słabi.
(Korn może zdominować kręcenie jeśli ma w miarę sensowne rzuty, Tzeench z paroma wrednymi kartami i dużą ilością kultystów wysadzającymi regiony i kręcącymi bez probelmu (tachają kamienie); slanesh ma niby twardych kultystów, ale jest ich mało i ciężko wygrać dominując góra 1 region, z kręceniem też jest problem, bo kultystów za mało a znaczniki często złośliwie się ustawiają tam gdzie ciężko mieć spokój, a jak region wybuchnie nie da się ich zabrać)

Wracając do tematu jak sprawdzają się w parktyce nowe karty? Dużo zmienia się w stylu grania danej strony?
Science is a way of trying not to fool yourself. The first principle is that you must not fool yourself, and you are the easiest person to fool.
R.Feynman
schizofretka
Posty: 4360
Rejestracja: 13 mar 2010, 17:29
Lokalizacja: Warszawa
Been thanked: 6 times

Re: Chaos in the Old World - The Horned Rat Expansion

Post autor: schizofretka »

Heh,
jednak we wszystkich grach ze zróżnicowanymi możliwościami graczy dużo zależy od group thinkingu. Niemniej, chętnie zagrałbym z wami by dowieść, że nie macie racji :) Żeby nie robić off-topa - poprosiłem w FFG o dodatkowych dwóch kultystów dla Khorne'a i chętnie zobaczę, czy nie dałoby się nim pograć na punkty; z pechem w rzutach i blokującymi graczami lub innym bogiem intensywnie kręcącym ma bardzo trudno. Jak pomaluję szczury i tych nowych kultystów możnaby się spotkać w Agresorze.
Ja bym chciał do ciemnej nocki tak układać z wami razem,
Ale dajcie nowe klocki, albo zmieńcie ten obrazek!
Mogę przynieść
Awatar użytkownika
Mustafa
Posty: 537
Rejestracja: 31 gru 2007, 12:21
Lokalizacja: Szkocja

Re: Chaos in the Old World - The Horned Rat Expansion

Post autor: Mustafa »

zephyr pisze: ...
Wracając do tematu jak sprawdzają się w parktyce nowe karty? Dużo zmienia się w stylu grania danej strony?
Tak nowe karty sporo zmieniają , i bardziej balansują rozgrywkę, upgrejdy też nieźle działają, choć nowe karty wymagają sporej zmiany ze strony graczy oraz dużo kombinacji, to ewidentnie widać, że Khorne przoduje w zabijaniu i kręceniu zaś reszta próbuje remisować i go gonić choć to może się różnić ze względu, na trudniejsze karty starego świata , które skutecznie utrudniają grę :evil:
No i bardziej gra się na punkty niż na kręcenie i w końcu można wygrać Nurglem na kółko co było dosyć trudne w podstawce choć raz byłem tego bliski :)
Monsoon Group Rulez

A.J.Mustafa
Cristof
Posty: 97
Rejestracja: 19 maja 2010, 14:25
Lokalizacja: Brzeg

Re: Chaos in the Old World - The Horned Rat Expansion

Post autor: Cristof »

schizofretka pisze:Heh,
poprosiłem w FFG o dodatkowych dwóch kultystów dla Khorne'a i chętnie zobaczę, czy nie dałoby się nim pograć na punkty; z pechem w rzutach i blokującymi graczami lub innym bogiem intensywnie kręcącym ma bardzo trudno.
Moim zdaniem podpałka dla bloodletterów daje mu duuuuże szanse na wygranie przez punkty. Wczoraj podczas rozgrywki, grający Khornem wykręcił 18 VP z samego ulepszenia.Swoją drogą myślę, że ta karta trochę jest przegięta.
marcinc
Posty: 37
Rejestracja: 16 cze 2011, 11:40

Re: Chaos in the Old World - The Horned Rat Expansion

Post autor: marcinc »

Temat zamarł dawno temu... Tyle czasu już minęło i może ktoś ma dalsze przemyślenia odnośnie dodatku?

Ja odrobinę pograłem i uważam że balans jest chyba jeszcze gorszy niż w podstawce. Nurgle dostał mocno po łbie. Kiedyś był tylko mało elastyczny - nie było specjalnie sensu próbować wygrać kółkiem, ale miał mocne argumenty w walce o punkty. Teraz je stracił. Osłabiono mu ulepszenia i karty chaosu. Jedyny mocny punkt jaki został, to tanie figurki wojowników. To zdecydowanie za mało.

Zbytnio za to wzmocniono Khorne. Przecież już sam fakt pojawienia się na planszy 5 zawodnika wzmacnia czerwonych. A dołożono mu do tego mocniejsze upgrade'y i lepsze karty. Podobnie ma się sprawa z Tzeentchem - też został wzmocniony ponad miarę.

Na plus jest stonowane osłabienie Slaanesha, w podstawce zbyt mocnego.

Generalnie dodatek mnie rozczarował. Balans jest do kitu i gracze sami muszą go wyrównywać podczas rozgrywki. A chyba nie o to chodzi? Wg mnie jedyny pozytyw, to umożliwienie zabawy na pięciu graczy.
schizofretka
Posty: 4360
Rejestracja: 13 mar 2010, 17:29
Lokalizacja: Warszawa
Been thanked: 6 times

Re: Chaos in the Old World - The Horned Rat Expansion

Post autor: schizofretka »

Zabawne, ja miałem wrażenie, że znowu przegięty jest slaanesh - odebrano mu kultystów z 2hp ale dostał upgrade gdzie dostaje 2*więcej żetonów na koło. Stosunkowo mocny też wydał mi się szczur, a reszta podobnie. Ale mało grałem i w różnym składzie, więc to raczej pierwsze wrażenia - znając FFG nie przychodzi mi trudno uwierzenie ci.
Ja bym chciał do ciemnej nocki tak układać z wami razem,
Ale dajcie nowe klocki, albo zmieńcie ten obrazek!
Mogę przynieść
marcinc
Posty: 37
Rejestracja: 16 cze 2011, 11:40

Re: Chaos in the Old World - The Horned Rat Expansion

Post autor: marcinc »

schizofretka pisze:Zabawne, ja miałem wrażenie, że znowu przegięty jest slaanesh - odebrano mu kultystów z 2hp ale dostał upgrade gdzie dostaje 2*więcej żetonów na koło.
Moim zdaniem to rozwinięcie jest przeceniane. Żeby dostać te 2 żetony trzeba położyć minimum 3 korupcji. Przy 6 kultystach łącznie, zrobienie tego w 2 obszarach graniczy z cudem. Zwłaszcza, że przeciwnicy wiedzą co się święci. Generalnie liderem kręcenia kółkiem jest teraz Khorne i ciężko go przebić, jeśli kości go nie zawiodą. Slaneesh chyba powinien bardziej skupić się na pokręceniu o 1 w każdej turze i dbać o punkty oraz o sytuację na planszy.
schizofretka pisze:Ale mało grałem i w różnym składzie, więc to raczej pierwsze wrażenia - znając FFG nie przychodzi mi trudno uwierzenie ci.
Niestety. FFG idzie ostatnio na ilość. Jakość (w rozumieniu przemyślanych zasad i balansu) mają w nosie.
Awatar użytkownika
kwiatosz
Posty: 7874
Rejestracja: 30 sty 2006, 23:27
Lokalizacja: Romford/Londyn
Has thanked: 132 times
Been thanked: 417 times
Kontakt:

Re: Chaos in the Old World - The Horned Rat Expansion

Post autor: kwiatosz »

marcinc pisze:Nurgle dostał mocno po łbie. Kiedyś był tylko mało elastyczny - nie było specjalnie sensu próbować wygrać kółkiem, ale miał mocne argumenty w walce o punkty.
Zwrócę tylko uwagę, że Nurgle mógł w kilku fazach rundy kłaść znaczniki na kółko, czyli mógł za jeden region dostać znacznik 2 razy. Dodatku nie grałem, ale się przymierzam ciągle - niemniej martwi mnie że jest o nim tak cicho, coś musi być nie tak...
Czy istnieje miejsce bardziej pełne chaosu niż Forum? Jednak nawet tam możesz żyć w spokoju, jeśli będzie taka potrzeba" - Seneka, Listy moralne do Lucyliusza , 28.5b

ZnadPlanszy kwiatosza|ZnadPlanszy gradaniowe
Rebel Times - miesięcznik miłośników gier
Awatar użytkownika
zephyr
Posty: 2373
Rejestracja: 27 paź 2007, 00:12
Lokalizacja: Warszawa
Been thanked: 1 time

Re: Chaos in the Old World - The Horned Rat Expansion

Post autor: zephyr »

Grałem mało, ze 2-3 partie, ale mam podobne wrażenia co do Nurgla - powinni mu skrócić kółko zamiast dodawać dziwne kartki. Liderem kręcenia nie będzie bo za łatwo go anihilować jak zacznie rywalizować z Kornem. Podoba mi się dużo kartek do rozsiewania zarazy, ale Nurgla za łatwo zablokować. Pomysł z Nurgle Quest jest fajny, ale niedorobiony - może się w ogóle nie trafić i przy cenie 4 nie da się reagować na psucie przez innych graczy... choć teoretyczny Filth (w summoning) + upgrade woja + corruption phase = skrócenie kółka o 3.

Tylko Nurgle nie ma żadnej karty którą mógłby się bronić gdyby jakimś cudem wysunął sie na prowadzenie. Jak inni postanowią go zmasakrować nie ma żadnej opcji kontroli, Choking stench za 2 to jakiś dowcip, a bez tańszych kultystów nie wróci na plansze po jednej maskrze. Reszta albo jest kornem, któremu rzucanie sie an niego pomaga albo ma kartki do przemieszczania jednostek/przejmowania/itd którymi mogą wytrzymać jakiś czas nawet skoordynowane akcje realizując jakiś fragment planu.

Z zestawu Korn-Tzeench-Slanesh kogo się nie upilnuje to wygra, bo każdy z nich ma realne szanse. Zastanawiam się nad jakimś łataniem samemu Nurgla, bo w tym momencie granie nim nie brzmi jak fajna zabawa. Zastanawiam się nad czymś w stylu dostawania punktów akcji rekompensaty za zniszczone figurki albo coś.

Ze szczurem za mało grałem żeby ocenić, zwłaszcza że gra się nim zupełnie inaczej. Strasznie dziwna frakcja, jeśli będzie miała szanse to jest naprawdę fajna.

Nowy Tzeentch mi się bardziej podoba - wreszcie mechanika dobierania do 5 nie jest karą. Generalnie zmiany mi się podobają, ale tradycyjnie niedotestowane :(
I z wydarzeniami przydałoby się coś zrobić, jak wyskoczy zakaz używania kostek to Korn nagle nic nie robi. Zakaz dobierania kart i nic nie robi Tzeench i Szczur... coś jest nie tak z tym mechanizmamem.
(choć tu mam wrażenie że ogranie ma szanse pomóc, bo możliwe że trzeba zagrać inaczej i jest ok; poważnie rozważam houserule że wydarzenia się zawsze przesuwają, głupi event przez pół gry potrafi mocno psuć partię, przez II tury jest ciekawostką do zniesienia)
Science is a way of trying not to fool yourself. The first principle is that you must not fool yourself, and you are the easiest person to fool.
R.Feynman
marcinc
Posty: 37
Rejestracja: 16 cze 2011, 11:40

Re: Chaos in the Old World - The Horned Rat Expansion

Post autor: marcinc »

O właśnie. Kilka kart starego świata z dodatku jest całkowicie zabójczych dla określonych frakcji. Na pewno nie powinno to tak wyglądać, że jedna losowa karta pozbawia gracza szans na zwycięstwo. Osobiście nie używam nowego zestawu.

Aha, jeszcze jeden upgrade Khorne'a jest przez wielu traktowany jako game breaker i jestem nawet skłonny się z tą opinią zgodzić. Chodzi o ulepszenie Bloodletters'ów dające 2 VP za każdą figurkę zabitą w regionie, gdzie jest bloodletter. Niezbalansowanie tej karty po prostu poraża.
aryann
Posty: 270
Rejestracja: 11 kwie 2011, 11:16

Re: Chaos in the Old World - The Horned Rat Expansion

Post autor: aryann »

Gry FFG od strony pomysłu, klimatu i wykonania są dla mnie ideałem. Jak oni to robią, że 2 gry, które mam (Inwazja i Gra o Tron) są w cholere niezbalansowane a trzecia, którą zamierzam kupić (właśnie Chaos w Starym Świecie) z waszych postów ma obraz jeszcze gorszy? Jak oni to robią? Z bólem serca, ale chyba będę się wstrzymywał od ich gier o rywalizacji między graczami jeśli nic się nie zmieni.
marcinc
Posty: 37
Rejestracja: 16 cze 2011, 11:40

Re: Chaos in the Old World - The Horned Rat Expansion

Post autor: marcinc »

Pomimo że powyżej trochę najeżdżam na CitOW, a zwłaszcza na dodatek, to grę jednak lubię i chętnie w nią gram. Balansowanie rozgrywki jest zrzucone na graczy, a szansom daleko do równości i to należy jasno sobie powiedzieć. Nie skreślaj jej jednak pochopnie, bo gra się mimo wszystko przyjemnie. I jeśli wystarczy na 4 osoby, to chyba lepiej darować sobie dodatek.

Zagraj u kolegi zanim zrezygnujesz :)
Awatar użytkownika
zephyr
Posty: 2373
Rejestracja: 27 paź 2007, 00:12
Lokalizacja: Warszawa
Been thanked: 1 time

Re: Chaos in the Old World - The Horned Rat Expansion

Post autor: zephyr »

Polecam jednak zagrać, bo rozgrywka jest naprawdę ciekawa. Strony są asymetryczne więc łatwo kogoś skreślić bo nie znalzało się dobrego sposobu na granie nim, albo grupa go za mocno ciśnie (gracze mają dużą swobodę interakcji i przktycznie każdy każdemu może kłody pod nogi rzucać)
Science is a way of trying not to fool yourself. The first principle is that you must not fool yourself, and you are the easiest person to fool.
R.Feynman
Awatar użytkownika
wis
Posty: 1231
Rejestracja: 20 sty 2009, 18:01
Lokalizacja: Gliwice
Has thanked: 59 times
Been thanked: 24 times
Kontakt:

Re: Chaos in the Old World - The Horned Rat Expansion

Post autor: wis »

U nas sprawę rozwiązaliśmy prosto - licytacja zamiast losowanie bogów. Płaci się punktami mocy z pierwszej tury, licytacje są zamykane jeśli każdy ma już wybranego boga (nie licytujemy kolejno). Zwykle Khorne i Tzeentch rozpoczynali grę z 1-2 punktami mniej, reszta jakoś się tasowała. To pozornie wyrównuje szanse, a przynajmniej zapewnia "sprawiedliwy" start. Piszę "pozornie", bo potem wchodzą wydarzenia, jeden rzut kostką decyduje czasem o obrocie kółka...

Jak ktoś chce grę, w której zawsze lepszy zwycięży, to niech szuka gdzie indziej. Mnie gra się podoba - mocną zaletą jest czas rozgrywki rzędu 90min. Nawet jeśli będziesz mieć pecha, to w ciągu wieczoru można zagrać 3-4 razy i się odkuć, zamiast mieć pecha na początku i przez resztę wieczoru być statystą.
Glory: A Game of Knights - nasza pierwsza gra Kickstarter / FB / Gamefound
Awatar użytkownika
zephyr
Posty: 2373
Rejestracja: 27 paź 2007, 00:12
Lokalizacja: Warszawa
Been thanked: 1 time

Re: Chaos in the Old World - The Horned Rat Expansion

Post autor: zephyr »

Ale to wystarcza żeby nowy Nurgle był na poziomie?
Poprzednio miał IMO pod górkę ale był ok, Nurglem z Horned Rata zupełnie nie widzę jak można grać żeby wygrać. Punkty na start IMO mu nie pomogą, bo ogólnie nie jest jakiś bardzo słaby, tylko nie ma jak się bronić jak inni postanowią go trochę pomęczyć.

Chociaż zastanawiam się, jakby zacząć Nurglem na peryferiach z tą kartką tworzącą populus a na środek planszy udać się później... może są jakieś taktyki które dają mu dużo...
Science is a way of trying not to fool yourself. The first principle is that you must not fool yourself, and you are the easiest person to fool.
R.Feynman
marcinc
Posty: 37
Rejestracja: 16 cze 2011, 11:40

Re: Chaos in the Old World - The Horned Rat Expansion

Post autor: marcinc »

zephyr pisze: Chociaż zastanawiam się, jakby zacząć Nurglem na peryferiach z tą kartką tworzącą populus a na środek planszy udać się później... może są jakieś taktyki które dają mu dużo...
Na 5 graczy trudno znaleźć "peryferia" :) Upgrade tworzący "populous" działa chyba z co najmniej 5-cioma kultystami o ile pamiętam, co powoduje że jest po prostu śmieszny. Co więcej, nie widzę za bardzo powodu, żeby tracić masę wysiłku na próby kręcenia (do tego jest nam potrzebny populous), skoro kółko jest długaśne jak diabli, a upgrade'y słabe.

Nawet jeśli ta lub jakaś inna wymyślna taktyka pomoże, to zapewne będzie wymagała spełnienia x warunków niezależnych od gracza. Tymczasem Khorne nie przejmując się zbytnio jakąkolwiek taktyką, może sobie w połowie partii wybrać czy bardziej leży mu pójście w punkty, czy w kółko...

Może warto pomieszać zestawy kart z podstawki i dodatku? W taki sposób, że bierzemy nowości (karty/upgrade'y szczura) i zmiany na lepsze (slaanesh) z dodatku, a reszta dostaje karty/upgrady z podstawki? Ale to tez wymagałoby testów.
Od biedy można tylko Nurglowi dać karty i upgrade'y z podstawki. To chyba nie pogorszy balansu?
Awatar użytkownika
kwiatosz
Posty: 7874
Rejestracja: 30 sty 2006, 23:27
Lokalizacja: Romford/Londyn
Has thanked: 132 times
Been thanked: 417 times
Kontakt:

Re: Chaos in the Old World - The Horned Rat Expansion

Post autor: kwiatosz »

2 razy postawienie Nurglem grubaska plus jeden region z kultystami i mamy 3 znaczniki na kółku (a przy tylko jednym regionie 2 znaczniki też nie są problemem) - nawet nie tyle się ściga na te znaczniki, ale po prostu blokuje Khorne'a i Slaanesha :)
Czy istnieje miejsce bardziej pełne chaosu niż Forum? Jednak nawet tam możesz żyć w spokoju, jeśli będzie taka potrzeba" - Seneka, Listy moralne do Lucyliusza , 28.5b

ZnadPlanszy kwiatosza|ZnadPlanszy gradaniowe
Rebel Times - miesięcznik miłośników gier
marcinc
Posty: 37
Rejestracja: 16 cze 2011, 11:40

Re: Chaos in the Old World - The Horned Rat Expansion

Post autor: marcinc »

kwiatosz pisze:2 razy postawienie Nurglem grubaska plus jeden region z kultystami i mamy 3 znaczniki na kółku (a przy tylko jednym regionie 2 znaczniki też nie są problemem) - nawet nie tyle się ściga na te znaczniki, ale po prostu blokuje Khorne'a i Slaanesha :)
Tylko pytanie jaki to ma sens? Chyba tylko taki, żeby zablokować podwójne kręcenie np. Khorne'a, co i tak może się nie udać. Dwa postawienia większego demona zjadają nam wszystkie punkty mocy.
Wygrać w ten sposób, nie wygramy.
Awatar użytkownika
kwiatosz
Posty: 7874
Rejestracja: 30 sty 2006, 23:27
Lokalizacja: Romford/Londyn
Has thanked: 132 times
Been thanked: 417 times
Kontakt:

Re: Chaos in the Old World - The Horned Rat Expansion

Post autor: kwiatosz »

Jeżeli uda się ładnie przypilnować Khorne'a to Nurglem jak najbardziej da się wygrać na kółko, ale napocić się trzeba solidnie.
Czy istnieje miejsce bardziej pełne chaosu niż Forum? Jednak nawet tam możesz żyć w spokoju, jeśli będzie taka potrzeba" - Seneka, Listy moralne do Lucyliusza , 28.5b

ZnadPlanszy kwiatosza|ZnadPlanszy gradaniowe
Rebel Times - miesięcznik miłośników gier
Awatar użytkownika
RasTafari
Posty: 1410
Rejestracja: 20 kwie 2010, 17:26
Lokalizacja: Breslau
Has thanked: 71 times
Been thanked: 69 times

Re: Chaos in the Old World - The Horned Rat Expansion

Post autor: RasTafari »

marcinc pisze:Upgrade tworzący "populous" działa chyba z co najmniej 5-cioma kultystami o ile pamiętam
dementuję tę niedorzeczną plotkę, karta jest za '0' (zero) i robi nam dowolny region Populous, imho to najlepsza karta z dodatku dla Nurgle'a.

a Khorne niby łatwo może kręcić kołem ale nie zapominajmy że on jednak musi trafiać na kościach, fakt że to 50% ale czasami to aż 50%.

moje ogólne wrażenie jest takie, że teraz wszystkie frakcje zostały ukierunkowane na zdobywanie VPków a koło jest 'dodatkiem' do tego.
Przyszedł Rasta i zepsuł grę.
marcinc
Posty: 37
Rejestracja: 16 cze 2011, 11:40

Re: Chaos in the Old World - The Horned Rat Expansion

Post autor: marcinc »

RasTafari pisze: dementuję tę niedorzeczną plotkę, karta jest za '0' (zero) i robi nam dowolny region Populous, imho to najlepsza karta z dodatku dla Nurgle'a.
Niedorzeczna plotka mówi wyraźnie o upgrade. Karta istotnie też jest, ale dyskutowałbym nad jej rzekomą wspaniałością. Jest co najwyżej niezła, jak większość kart za 0. Nurgle ma najdłuższe kółko i pomysł uzyskania zwycięstwa poprzez kręcenie jest co najmniej wątpliwy. Więc i ta karta ma przez to ograniczoną siłę.

A Khorne z reguły atakuje co najmniej 2 kośćmi, więc 50% jest w tym przypadku niedorzecznością :)
ODPOWIEDZ