(Warszawa) Regularne spotkanie testowe - Monsoon Group

... czyli zloty miłośników planszówek! Tu możesz także umawiać się na granie w Twoim mieście.
Awatar użytkownika
konev
Posty: 2094
Rejestracja: 22 gru 2006, 12:39
Lokalizacja: Tewkesbury (UK)

Re: [Warszawa] Regularne spotkanie testowe - Monsoon Group

Post autor: konev »

Grałem wczoraj kilka razy w Plus-Minus i choć naprawdę świetnie się gra to kurcze ciągle mam wrażenie, że coś jest nie tak. Takie skrobanie po zwojach mózgowych, którego nie można się pozbyć ;).

Tak więc kolejna wyliczanka. Wszystkie kombinacje uzyskania 10-ki z trzech liczb i jakie liczby najczęściej się do tego przydają.

Obrazek

Wychodzi więc, że 1 i 2 najczęściej są używane przy 10-kach co w połączeniu z faktem, że 1 i 2-ka są też najczęściej używane przy operacjach odejmowania/dodawania sprawia, że zaczynam uważać debiut Mustafy za wygrywający, a granie na zdobywanie małych liczb za strategię wygrywającą ;).

[edit] Ups... wkradł się błąd do wyliczeń. Poprawiam ;)
[edit 2] Błąd poprawiony, ale wnioski jeszcze bardziej prawdziwe :)
[edit 3] Przyszedł mi pomysł na jeszcze jedną wyliczankę, ale o tym później :).
Warszawskie spotkania projektantów i testerów gier planszowych
Monsoon Group :: Aktualne Spotkania :: Facebook
Awatar użytkownika
zephyr
Posty: 2373
Rejestracja: 27 paź 2007, 00:12
Lokalizacja: Warszawa
Been thanked: 1 time

Re: [Warszawa] Regularne spotkanie testowe - Monsoon Group

Post autor: zephyr »

jeśli jakaś liczba się "powtarza" to IMO powinna dostać mniejszy bonus
w sensie
x y z
jest bardziej elastyczne niż
x x y
bo pierwsze ma 6 wariantów ułożenia a drugie 3, poza tym do drugiego potrzeba 2 sztuk danej cyfry

z uwzględnieniem tego czynnika dostałem taką tabelkę
Spoiler:
To samo tylko z jeszcze innym podejściem, losuję 2 kafle i "daję punkcik" temu który do nich pasuje, jaki jest rozkład punktów
Spoiler:
IMO jest nieźle, zwłaszcza że walka o niskie jest bardzo ok - niskie kafle dużo najłatwiej ukraść odejmując, przy wysokich trzeba już mieć wysoki; a wysokie kafle i tak się przydają żeby kontrolować teren - wyciąć sobie kawałek planszy w którym spokojnie można składać 10 + te parę pkt za kontrolę kolumn na koniec też jest fajne - do wygranej nie wystarczą, ale zignorować 10 pkt różnicy nie wypada
Science is a way of trying not to fool yourself. The first principle is that you must not fool yourself, and you are the easiest person to fool.
R.Feynman
Awatar użytkownika
konev
Posty: 2094
Rejestracja: 22 gru 2006, 12:39
Lokalizacja: Tewkesbury (UK)

Re: [Warszawa] Regularne spotkanie testowe - Monsoon Group

Post autor: konev »

I ostatnia wyliczanka...

Obrazek

Czyli:
- 1 i 2-ka najczęściej jest używana w równaniach
- 1 i 2-ka najczęściej jest używana przy punktacji 10-ek
- 1 i 2-kę najłatwiej jest uzyskać z równań
- 1 i 2-ka są pierwsze w kolejności gdy dobierasz kafelki "do 2"

No nie ma siły. Gra na małe liczby musi być wygrywającą strategią. Trzeba się tylko nauczyć nią grać :twisted:

[edit] Tym bardziej, że wszystkie kafelki specjalne niwelują strategię siłową.
- 0 blokuje rozwój
- 10 jako bomba rozwala wszystko
- Joker to też niemal bomba, którą się bierze wysokie cyfry

No i jeszcze nie ma bonusu za dotarcie do obozu przeciwnika. Na razie mi wystarczy Plus-Minus ;).
Warszawskie spotkania projektantów i testerów gier planszowych
Monsoon Group :: Aktualne Spotkania :: Facebook
Awatar użytkownika
Filippos
Posty: 2466
Rejestracja: 02 sty 2007, 16:54
Lokalizacja: Wawa, sercem w Wawie, nogą w wawie i innymi częściami ciała też;))

Re: [Warszawa] Regularne spotkanie testowe - Monsoon Group

Post autor: Filippos »

Serdecznie dziękuję wszystkim za wczorajsze testy i za morze uwag. :D

Jeśli chodzi o dobrego Doktora Mengele to oczywiście jest sporo poprawek wciaż do zrobienia natomiast wreszcie mam poczucie że obydwie główne mechaniki działają. Teraz będzie czas i miejsce na te wszystkie szczegóły i balans. Generalnie symultana w planowaniu bitew mogłaby nieco skrócić grę ale:

- kłóci się dość mocno z mechaniką kart postaci
- jest też przeciw mechanice ustalania kolejności w grze. Ten mechanizm że albo mam dużo wojsk ale jestem podatny na ataki innych tuż przed punktowaniem, albo mam mniej wojsk ale atakuje ostatni mi się podoba.

Jeśli chodzi o Plusminusa to ja musze pograć więcej w tę najnowszą wersję bez zdobywania bazy przeciwnika. Też wydaje mi się że duże numery są nadal istotne bo sa kaflami ofensywnymi, ale muszę sam więcej pograć żeby odniesć się do Twoich uwag Artur. Generalnie super mieć małe numerki do punktowania i zdobywania kafelków ale jak cię przeciwnik dociśnie wysokimi numerami i zostaniesz z dwoma kafelkami na planszy to raczej cię te jedynki i dwójki nie uratują. :)

Zawsze jest jeszcze opcja taka żeby grać na jeden warunek zakończenia gry nadal, ale że każde wstawienie kafla na rząd startowy przeciwnika to też punkt.

A jak wyglada Mustafa's gambit? Znam na razie monsoonowy z czwórki , Ja-n'owy z piątki i Karolowy z jokera.
Zwykle gram w to co mam
Moja strona o projektowaniu: http://milunski.com/
Awatar użytkownika
stalker
Posty: 2594
Rejestracja: 24 cze 2004, 23:14
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 33 times
Been thanked: 13 times

Re: [Warszawa] Regularne spotkanie testowe - Monsoon Group

Post autor: stalker »

konev pisze:No i jeszcze nie ma bonusu za dotarcie do obozu przeciwnika.
Nie ma? Buuu…
Lukasz M. Pogoda | w biblioteczce | zainteresowało mnie
Warszawskie spotkania projektantów i testerów gier planszowych. Chcesz pomóc w testowaniu lub masz swój projekt? Monsoon Group pomoże! Informacje na forum tutaj. Zapraszamy!
Awatar użytkownika
Sir-lothar
Posty: 366
Rejestracja: 25 cze 2008, 01:00
Lokalizacja: Warszawa
Been thanked: 1 time

Re: [Warszawa] Regularne spotkanie testowe - Monsoon Group

Post autor: Sir-lothar »

Witam,
@Dr. Doom:
Spoiler:
Ps. Proszę mnie nie nazywać eurograczem, bo czuje się jakby ktoś mnie obrażał.
Awatar użytkownika
stalker
Posty: 2594
Rejestracja: 24 cze 2004, 23:14
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 33 times
Been thanked: 13 times

Re: [Warszawa] Regularne spotkanie testowe - Monsoon Group

Post autor: stalker »

Sir-lothar pisze:Na każdym odległym polu (nie przy stolicy) jest zakryty żetonik (kasa, kostka, żołnierz (:P), vp). jak zbierze się dość punktów poszukiwań to można taki żetonik podejrzeć/zamienić z innym, etc. Zamiast akcji można taki podejrzany żetonik wykopać z ziemi i dostać bonus. Albo stosik bonusików jest obok planszy i pierwszy żetonik to Graal, albo losowy :).
Tak! Dokładnie to samo wczoraj chciałem napisać! Ale zapomniałem! Właśnie taki mechanizm jest potrzebny. Dobrze, że Ty sobie, Lotharze, pomyślałeś to samo. Bo inaczej poszukiwania są takie… średnie, fajne na początku, a potem o pupę rozbić, okazuje się, że żaden w sumie z nich pożytek, bo przecież nie wygrałem, prawda? :)
Lukasz M. Pogoda | w biblioteczce | zainteresowało mnie
Warszawskie spotkania projektantów i testerów gier planszowych. Chcesz pomóc w testowaniu lub masz swój projekt? Monsoon Group pomoże! Informacje na forum tutaj. Zapraszamy!
Awatar użytkownika
Filippos
Posty: 2466
Rejestracja: 02 sty 2007, 16:54
Lokalizacja: Wawa, sercem w Wawie, nogą w wawie i innymi częściami ciała też;))

Re: [Warszawa] Regularne spotkanie testowe - Monsoon Group

Post autor: Filippos »

stalker pisze:
Sir-lothar pisze:Na każdym odległym polu (nie przy stolicy) jest zakryty żetonik (kasa, kostka, żołnierz (:P), vp). jak zbierze się dość punktów poszukiwań to można taki żetonik podejrzeć/zamienić z innym, etc. Zamiast akcji można taki podejrzany żetonik wykopać z ziemi i dostać bonus. Albo stosik bonusików jest obok planszy i pierwszy żetonik to Graal, albo losowy :).
Tak! Dokładnie to samo wczoraj chciałem napisać! Ale zapomniałem! Właśnie taki mechanizm jest potrzebny. Dobrze, że Ty sobie, Lotharze, pomyślałeś to samo. Bo inaczej poszukiwania są takie… średnie, fajne na początku, a potem o pupę rozbić, okazuje się, że żaden w sumie z nich pożytek, bo przecież nie wygrałem, prawda? :)
Myślałem już o tym wcześniej i teraz w poączeniu z Waszymi pomysłami wpadłem na iście szatański. :twisted: Otóż mamy żetoniki bonusów - armia, kaska, VP, i jeden jedyny graaluś. :wink: żetony leżą zakryte na polach i dopiero włażąc go odkrywam i jesli przejmę teren zabieram żeton i kładę odkryty przed sobą. Żetony zimą się odpalają i zwiększają dochód, dają armię lub VP. I teraz jeśli ktoś pokona mnie w bitwie zabiera mi jeden dowolny żeton. To sprawi że promujemy agresywną grę, walka sama w sobie coś może dać. Żetonik graala zabierałoby się po prostu jako ostatni więc ten kto go zdobył byłby przez wszystkich bity ale zbierałby wtedy jakiekolwiek żetony żeby tylko uchronić graala. :D

Zrezygnowałbym więc w tym układzie w całości z tracku poszukiwań na rzecz tego, dużo bardziej ameri, mechanizmu. :twisted: Co sądzicie szanowni testerzy? :)
Zwykle gram w to co mam
Moja strona o projektowaniu: http://milunski.com/
Awatar użytkownika
MichalStajszczak
Posty: 9478
Rejestracja: 31 sty 2005, 19:42
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 511 times
Been thanked: 1449 times
Kontakt:

Re: [Warszawa] Regularne spotkanie testowe - Monsoon Group

Post autor: MichalStajszczak »

Filippos pisze:I teraz jeśli ktoś pokona mnie w bitwie zabiera mi jeden dowolny żeton. To sprawi że promujemy agresywną grę, walka sama w sobie coś może dać.
Wprawdzie na dwóch ostatnich spotkaniach nie byłem, więc nie wiem, jaką ewolucję przeszła gra, ale nareszcie zaczyna przypominać zapowiadany ameritrash. :D
gibon
Posty: 201
Rejestracja: 07 maja 2011, 14:55
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Re: [Warszawa] Regularne spotkanie testowe - Monsoon Group

Post autor: gibon »

Taka mechanika poszukiwań przez eksplorację terenu już dużo bardziej przypomina rzeczywiste poszukiwania. Fajne. Poszukiwania przez windowanie punktacji poszukiwań nie mają wiele wspólnego z poszukiwaniami.
Awatar użytkownika
konev
Posty: 2094
Rejestracja: 22 gru 2006, 12:39
Lokalizacja: Tewkesbury (UK)

Re: [Warszawa] Regularne spotkanie testowe - Monsoon Group

Post autor: konev »

Filippos pisze:...albo mam mniej wojsk ale atakuje ostatni mi się podoba.
No ale czym atakuję? No czym? ;)

To mi się wydawało bardzo problematyczne w tej jedynej grze w której grałem. Przy tak małej planszy, blisko euorowej mechanice i braku symultanicznych ruchów nie trzeba być Sherlockiem Holmsem by skalkulować co się opłaca, a co nie atakować. I moim zdaniem odbija się to na dynamice. Nie będę się gdzieś bił by trzeci skorzystał. No ale muszę jeszcze raz zagrać. To wrażenia po pierwszej rozgrywce.
Warszawskie spotkania projektantów i testerów gier planszowych
Monsoon Group :: Aktualne Spotkania :: Facebook
Awatar użytkownika
stalker
Posty: 2594
Rejestracja: 24 cze 2004, 23:14
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 33 times
Been thanked: 13 times

Re: [Warszawa] Regularne spotkanie testowe - Monsoon Group

Post autor: stalker »

Też tak sądzę, przy tak małej planszy i braku polityki za łatwo jest skalkulować, kogo należy bić. Co do bonusów, muszę z nimi zagrać.
Lukasz M. Pogoda | w biblioteczce | zainteresowało mnie
Warszawskie spotkania projektantów i testerów gier planszowych. Chcesz pomóc w testowaniu lub masz swój projekt? Monsoon Group pomoże! Informacje na forum tutaj. Zapraszamy!
Awatar użytkownika
zath
Posty: 514
Rejestracja: 13 lis 2009, 09:55
Lokalizacja: Warszawa
Been thanked: 1 time
Kontakt:

Re: [Warszawa] Regularne spotkanie testowe - Monsoon Group

Post autor: zath »

Próbuję sobie rozplanować lepiej tydzień, więc powinienem wpaść w środę :) Bez niczego swojego, oprócz testowych chęci.
Wishlist: Mission: Red Planet (2005), Steam (2009)
Personal Fav: Dungeon Lords (2009), Once Upon a Time (1993)
Awatar użytkownika
Sir-lothar
Posty: 366
Rejestracja: 25 cze 2008, 01:00
Lokalizacja: Warszawa
Been thanked: 1 time

Re: [Warszawa] Regularne spotkanie testowe - Monsoon Group

Post autor: Sir-lothar »

Witam,
@filip: A co ze strategią : biegam szpiegami po planszy i zbieram żetony z VP, a potem wycofuję się do stolicy i zbieram punkty z samych kart/żetonów/graala?
Co do pomysłów to na zjawie grałem w Eclipse i system walki był rozwiązany w ten sposób, że wszyscy robili najpierw ruchy a potem była walka gdy wszyscy powiedzieli "pas". Chociaż rozwiązanie kolejności walk, oraz kto z kim walczy i kiedy było też problematyczne, ale działało.
Pozdrawiam.
Awatar użytkownika
Filippos
Posty: 2466
Rejestracja: 02 sty 2007, 16:54
Lokalizacja: Wawa, sercem w Wawie, nogą w wawie i innymi częściami ciała też;))

Re: [Warszawa] Regularne spotkanie testowe - Monsoon Group

Post autor: Filippos »

Krzysiek zapraszam do przetestowania tej strategii w najbliższa środę. :D
Wydaje mi się że same punkty z żetonów i graala, oraz karty postaci przy braku punktów z kontroli obszarów nie dają szans na zwycięstwo ale sprawdźmy to. :)
Oprócz tego spróbujemy jednak wrócić do czarów czyli sprawimy by czaryman był naprawdę fajny. Możliwe też że tylko czaryman będzie mógł podnosić i odbijac graala :wink:
Zwykle gram w to co mam
Moja strona o projektowaniu: http://milunski.com/
Awatar użytkownika
Filippos
Posty: 2466
Rejestracja: 02 sty 2007, 16:54
Lokalizacja: Wawa, sercem w Wawie, nogą w wawie i innymi częściami ciała też;))

Re: [Warszawa] Regularne spotkanie testowe - Monsoon Group

Post autor: Filippos »

Już wtorek i jakoś cicho. Ktro prócz Zatha i mnie wpada jutro i z czym? Stalkerro wczasuje, to wiem, ale co z resztą szanownych Państwa autorstwa i testerstwa? :)
Zwykle gram w to co mam
Moja strona o projektowaniu: http://milunski.com/
Awatar użytkownika
Mustafa
Posty: 537
Rejestracja: 31 gru 2007, 12:21
Lokalizacja: Szkocja

Re: [Warszawa] Regularne spotkanie testowe - Monsoon Group

Post autor: Mustafa »

Będę, podaj godzinę.
Monsoon Group Rulez

A.J.Mustafa
Awatar użytkownika
Filippos
Posty: 2466
Rejestracja: 02 sty 2007, 16:54
Lokalizacja: Wawa, sercem w Wawie, nogą w wawie i innymi częściami ciała też;))

Re: [Warszawa] Regularne spotkanie testowe - Monsoon Group

Post autor: Filippos »

Mustafa pisze:Będę, podaj godzinę.
Tu brzoza, tu brzoza, Pani Zuzanna rozwiesza pranie od 17.30. 8)
Zwykle gram w to co mam
Moja strona o projektowaniu: http://milunski.com/
Awatar użytkownika
Witold Janik
Posty: 445
Rejestracja: 25 sty 2008, 13:00
Lokalizacja: spod Warszawy
Kontakt:

Re: [Warszawa] Regularne spotkanie testowe - Monsoon Group

Post autor: Witold Janik »

Na pewno ja, Patryk i Malwina latamy na paralotniach.
- Albo my graliśmy źle, albo wy (...), w naszej partii wyniki były w granicach 20-30. Co prawda gra skończyła się szybko (wcześnie papież umarł), ale chyba nie może to mieć aż takiego wpływu.
- U nas papież umarł w ostatniej turze - może stąd różnica.
Awatar użytkownika
yosz
Posty: 6359
Rejestracja: 22 lut 2008, 22:51
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 194 times
Been thanked: 490 times
Kontakt:

Re: [Warszawa] Regularne spotkanie testowe - Monsoon Group

Post autor: yosz »

Witek - może dla odmiany spróbuj zagrać w coś nieswojego ;) Skąd wiesz - może Ci się nawet spodoba? :>
ZnadPlanszy | YouTube
Always keep at the back of your mind the possibility that you're dead wrong. -- T. Pratchett --
Awatar użytkownika
Witold Janik
Posty: 445
Rejestracja: 25 sty 2008, 13:00
Lokalizacja: spod Warszawy
Kontakt:

Re: [Warszawa] Regularne spotkanie testowe - Monsoon Group

Post autor: Witold Janik »

Jasne, nie twierdzę inaczej.
Tylko na partię w paralotnie mam zamówienie :)
- Albo my graliśmy źle, albo wy (...), w naszej partii wyniki były w granicach 20-30. Co prawda gra skończyła się szybko (wcześnie papież umarł), ale chyba nie może to mieć aż takiego wpływu.
- U nas papież umarł w ostatniej turze - może stąd różnica.
Awatar użytkownika
konev
Posty: 2094
Rejestracja: 22 gru 2006, 12:39
Lokalizacja: Tewkesbury (UK)

[Warszawa] Regularne spotkanie testowe - Monsoon Group

Post autor: konev »

Ja się urlopuje. Jak zdacie relacje z testów to dodam swoje uwagi :).

I całkowicie się z Tobą yosz zgadzam, że trzeba Witolda zbanować, bo kłóci się to z naszą jedyną zasadą ;).
Warszawskie spotkania projektantów i testerów gier planszowych
Monsoon Group :: Aktualne Spotkania :: Facebook
Awatar użytkownika
MichalStajszczak
Posty: 9478
Rejestracja: 31 sty 2005, 19:42
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 511 times
Been thanked: 1449 times
Kontakt:

Re: [Warszawa] Regularne spotkanie testowe - Monsoon Group

Post autor: MichalStajszczak »

konev pisze:I całkowicie się z Tobą yosz zgadzam, że trzeba Witolda zbanować, bo kłóci się to z naszą jedyną zasadą
Chyba yosz o banowaniu nie pisał. Aczkolwiek zgadzam się z tym, że jak ktoś chce z własną ekipą testować własną grę, to może to robić w każdym innym miejscu, a nie akurat na spotkaniu Monsoon Group
Awatar użytkownika
Filippos
Posty: 2466
Rejestracja: 02 sty 2007, 16:54
Lokalizacja: Wawa, sercem w Wawie, nogą w wawie i innymi częściami ciała też;))

Re: [Warszawa] Regularne spotkanie testowe - Monsoon Group

Post autor: Filippos »

Proszę nie psujmy atmosfery zbyt ostrymi ocenami sytuacji!
Natomiast faktycznie Witku byłoby super gdybyś pograł też gry innych autorów w najbliższym czasie, a nie ciagle tylko swoje. To w sumie nasza jedyna zasada żeby zachowywac równowagę pomiędzy braniem pomocy innych i udzielaniem się jako tester.

Ja zresztą też musze posypać głowę popiołem bo ostatnio więcej gram Dr Żywago niż inne rzeczy. :roll: Niniejszym składam samokrytykę i obiecuję poprawę towarzysze i towarzyszki :!:
Zwykle gram w to co mam
Moja strona o projektowaniu: http://milunski.com/
Awatar użytkownika
yosz
Posty: 6359
Rejestracja: 22 lut 2008, 22:51
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 194 times
Been thanked: 490 times
Kontakt:

Re: [Warszawa] Regularne spotkanie testowe - Monsoon Group

Post autor: yosz »

A ja posypię głowę popiołem że mnie tak dawno nie było :( Niestety nie wiem kiedy to się poprawi.

... a ja myślałem że naszą jedyną zasadą jest "Filip ma zawsze rację!" :P
ZnadPlanszy | YouTube
Always keep at the back of your mind the possibility that you're dead wrong. -- T. Pratchett --
ODPOWIEDZ