Arkham Horror - pytania i wątpliwości

Masz wątpliwości w sprawie zasad jakiejś gry? Zamiast pisać na forum ogólnym, wyszukaj dedykowany wątek na tym podforum i w nim zadaj pytanie.
Awatar użytkownika
mat_eyo
Posty: 5617
Rejestracja: 18 lip 2011, 10:09
Lokalizacja: Warszawa / Łuków, woj. lubelskie
Has thanked: 809 times
Been thanked: 1263 times
Kontakt:

Re: Arkham Horror

Post autor: mat_eyo »

Ok tego nie wiedziałem, dobrze wiedzieć. No ale zasadnicze pytanie nadal bez odpowiedzi... To może bardziej ogólnie - czy podczas walki można zmieniać swój ekwipunek po teście przerażenia ale przed testem walki?
Btw dzięki wielkie za błyskawiczną odpowiedź :)
Awatar użytkownika
sirafin
Posty: 2715
Rejestracja: 21 sie 2009, 14:17
Lokalizacja: Gdańsk
Been thanked: 150 times

Re: Arkham Horror

Post autor: sirafin »

Ekwipunek można zmieniać pomiędzy rundami walki, więc odpowiedź brzmi NIE. Tylko mam wrażenie że samo pytanie jest niewłaściwe :? Nie kojarzę w tej chwili ekwipunku, w który wyposaża się, by zyskać bonus do testu przerażenia. Łapy zajmują nam rzeczy dające bonusy do walki więc wyposażamy się przed testem walki a nie przed testem przerażenia, chyba że coś mi umyka.
BECAUSE I'M BATMAN!

Moje planszówki
Awatar użytkownika
mat_eyo
Posty: 5617
Rejestracja: 18 lip 2011, 10:09
Lokalizacja: Warszawa / Łuków, woj. lubelskie
Has thanked: 809 times
Been thanked: 1263 times
Kontakt:

Re: Arkham Horror

Post autor: mat_eyo »

Może faktycznie pytanie średnio trafione ale jak widać i na takie można znaleźć odpowiedź :)
Awatar użytkownika
Sandking
Posty: 265
Rejestracja: 12 maja 2010, 11:14
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

Re: Arkham Horror

Post autor: Sandking »

Ja mam pytanie odnośnie misji/zadań z Koszmaru z Dunwich - czy pomiędzy kolejnymi krokami mogę sobie zrobić przerwę i zawitać gdzie indziej i później powrócić do kolejnego etapu wskazanego na karcie?
sambor5
Posty: 1
Rejestracja: 24 mar 2011, 23:33

Re: Arkham Horror

Post autor: sambor5 »

czesc. mam pytanie odnośnie fazy mitów. czy znacznik na torze zagłady przedwiecznego kładziemy tylko jeśli w miejscu w którym ma pojawić się brama nie ma innej bramy lub znaku starszych bogów czy w każdej fazie mitów bez względu na bramę? pytam się ponieważ przejżałem 3 flowcharty i napisane było że znacznik pojawia się tylko gdy pojawia się nowa brama, a w instrukcji nic takiego nie znalazłem.

i jeszcze jedno pytanie. czy jeżeli mam np. 4 punkty ruchu i wykorzystam 2 żeby podejść do innego gracza wymienić się ekwipunkiem, to czy po wymianie mogę się dalej ruszać czy musze czekać do następnej kolejki?
Awatar użytkownika
KOSHI
Posty: 878
Rejestracja: 23 kwie 2011, 19:23
Has thanked: 304 times
Been thanked: 303 times

Re: Arkham Horror

Post autor: KOSHI »

Witam. Mam kilka pytań:

1. Jeśli wkraczam na obszar (nie ulicę) na którym jest potwór i brama to co wtedy? Brama mnie wciąga i olewam test uniku czy tam ewentualną walkę i nie walczę z potworem czy dopiero po rozpatrzeniu potwora brama mnie wciąga?

2. Czy wskazówkami można się wymieniać? Czy jeśli chcę nimi zamykać bramy to należy się skupić 1, 2 postaciami na ich zbieranie bo 5 na osobę to nie tak wcale mało.

3. Jeśli jest wskazane, że gracz traci przedmioty to czy do nich zaliczane są też jakieś z kart specjalnych, np. Rewolwer Szeryfa i Wóz patrolowy. Bo raczej pożyczka i honorarium to raczej nie jest przedmiot.
Awatar użytkownika
sirafin
Posty: 2715
Rejestracja: 21 sie 2009, 14:17
Lokalizacja: Gdańsk
Been thanked: 150 times

Re: Arkham Horror

Post autor: sirafin »

Ad.1)
Faza Ruchu - uniki/walka
Faza Spotkań w Arkham - wciąganie przez bramę

Ad.2)
Instrukcja str. 23 pisze:Badacze, którzy znajdują się na tej samej ulicy, tym
samym polu Innego Świata lub tym samym obszarze,
mogą wymieniać się pieniędzmi, Przedmiotami
powszechnymi, Przedmiotami unikatowymi i Zaklęciami.
Ad.3)
Instrukcja str. 16 pisze:Ważne: Sumując przedmioty przed ich odrzuceniem, należy
policzyć wszystkie Przedmioty Powszechne, Przedmioty
Unikatowe i Zaklęcia. Co więcej, Rewolwer zastępcy
szeryfa i Wóz patrolowy są traktowane jak przedmioty.
Podczas sumowania kart przedmiotów nie bierze się pod
uwagę Sprzymierzeńców, Umiejętności i pozostałych kart.
BECAUSE I'M BATMAN!

Moje planszówki
Awatar użytkownika
KOSHI
Posty: 878
Rejestracja: 23 kwie 2011, 19:23
Has thanked: 304 times
Been thanked: 303 times

Re: Arkham Horror

Post autor: KOSHI »

Dzięki za pomoc. Pkt. 3 musiał mi umknąć, reszty nie byłem pewien. Będę grał 1 raz także wolałbym nic nie skopać.
Awatar użytkownika
sirafin
Posty: 2715
Rejestracja: 21 sie 2009, 14:17
Lokalizacja: Gdańsk
Been thanked: 150 times

Re: Arkham Horror

Post autor: sirafin »

Pierwsza partia może być wymagająca, zasady nie są trudne ale jest ich bardzo dużo, ciężko wszystko spamiętać od razu. Udanej rozgrywki :)
BECAUSE I'M BATMAN!

Moje planszówki
ozzman1

Re: Arkham Horror

Post autor: ozzman1 »

Przed pierwszą partią dobrze jest zagrać choćby kilka rund samemu. Jak już kolejność i wydarzenia w turze wpadną w nawyk, gra się dosyć automatycznie. Dodatkowo na BGG znajduje się wiele pomocnych arkuszy jeśli chodzi o walkę, stan gry czy kontrolę rund. Polecam wydrukować
Awatar użytkownika
KOSHI
Posty: 878
Rejestracja: 23 kwie 2011, 19:23
Has thanked: 304 times
Been thanked: 303 times

Re: Arkham Horror

Post autor: KOSHI »

Czasu będę miał dużo. Będę grał sam :wink: bo moi znajomi nie są zainteresowani takimi rzeczami a żonę jak na razie udało mi się namówić na scrable, kości i remika. Innymi grami gardzi :roll:
Awatar użytkownika
KOSHI
Posty: 878
Rejestracja: 23 kwie 2011, 19:23
Has thanked: 304 times
Been thanked: 303 times

Re: Arkham Horror

Post autor: KOSHI »

Czy jeśli zaklęcie jest oznaczone, że można użyć w dowolnej turze to mogę użyć go na początku, czy np. w trakcie tury? Chodzi mi np. o walkę: na drodze stoi potwór, chcę go uniknąć, nie udało się, muszę wykonać test przerażenie a potem może walczyć. Z racji, że kiepsko walka może wyjść (test przerażenia skopany), chcę się wspomóc zaklęciem, np. Uśmierceniem. Czy mogę go użyć przed samą walką (jeśli się powiedzie), czy muszę przewidzieć, że mogę nie uniknąć potwora i odp. wcześnie je sobie rzucić. Wydaje mi się, że 1 rozwiązanie jest dobre, bo karty użyte odwraca się i czekają do fazy utrzymania a co z tym idzie, nie można ich użyć np. przy spotkaniach w innych światach. To by było pytanie 1.

Pytanie 2: Macie jakąś strategię, co do kolejności pieczętowania bram, czy po prostu jak się uda? Mówię o podstawce. Wyczytałem na forum, że dobrze jest zamykać/pieczętować bramy wiedząc mniej więcej, jakie są szanse na powstanie ich na obszarach niestabilnych, wiadomo, pojawi się brama 3 razy na zablokowanym obszarze to tym lepiej dla nas. Jesteśmy 3 rundy do przodu.

Woods 10
Independence Square 10
Unvisited Isle 10
Witch House 10
Graveyard 6
The Unnamable 6
Black Cave 6
Historical Society 2
Science Building 2
Hibbs Roadhouse 2
Silver Lodge 2
Awatar użytkownika
donmakaron
Posty: 3523
Rejestracja: 16 kwie 2009, 09:33
Has thanked: 198 times
Been thanked: 646 times

Re: Arkham Horror

Post autor: donmakaron »

Zaklęcie uśmiercenia rzucasz podczas walki, nie musisz być aż tak przewidujący.
Co do strategii to owszem, lepiej zapieczętować obszary, w których częściej otwierają się bramy, ale czasem po prostu nie ma wielkiego wyboru. Jednak nie jestem zwolennikiem wyczytywania ile kart danego typu jest w talii. Po wielu partiach wyczuliśmy mniej więcej co jest grane. Baliśmy się domu wiedźmy bo odczuliśmy na własnej skórze jak często otwierały się tam bramy, a nie dlatego, że na otwarcie się tam bramy jest 15% szans.
Awatar użytkownika
KOSHI
Posty: 878
Rejestracja: 23 kwie 2011, 19:23
Has thanked: 304 times
Been thanked: 303 times

Re: Arkham Horror

Post autor: KOSHI »

Dzięki za info. No raczej jest to gra przygodowa a nie strategia, gdzie się planuje ruchy na 10 rund do przodu, więc zgadzam się, że nie ma co za bardzo myśleć w tej kwestii, jednakże dobrze wiedzieć takie rzeczy, gdzie warto zamknąć bramę szybciej a gdzie nie. Chociaż to i tak kwestia jak się karty ułożą. Natomiast zastanawianie się przy fazie spotkań w Arkham co może wyskoczyć na danym terenie i jakie są szanse, że dany test będziemy robić i dopasowywanie pod to suwaków to dla mnie nieporozumienie (podobno są jakieś tabele co do spotkań i szanse na to i owo). To chyba jest jednak przerost formy nad treścią bo losowe spotkania mają być losowe. Poza tym liczy się gra i zabawa a nie myślenie a`la szachy. :wink:
Awatar użytkownika
donmakaron
Posty: 3523
Rejestracja: 16 kwie 2009, 09:33
Has thanked: 198 times
Been thanked: 646 times

Re: Arkham Horror

Post autor: donmakaron »

Zwłaszcza, że Arkham Horror bez dodatków jest stosunkowo prostą grą.
Tak jak mówisz, warto to wiedzieć, ale wydaje mi się, że najprzyjemniej po prostu to zaobserwować podczas grania.
Awatar użytkownika
KOSHI
Posty: 878
Rejestracja: 23 kwie 2011, 19:23
Has thanked: 304 times
Been thanked: 303 times

Re: Arkham Horror

Post autor: KOSHI »

Kurcze, kolejny problem ale chyba ostatni na razie. :wink: Większość doczytałem w instrukcji po 1 partii, sporo też dowiedziałem się z forum z pytań graczy. Oto problem:

W wyniku wciągnięcia gracza w bramę zostaje on zatrzymany. Czy wykonuje spotkanie w innym świecie w kolejnej fazie (spotkania w innych światach)? Czy dopiero w następnej turze (po fazie utrzymania, ruchu itd.) wstaje (podnosimy go) i ma spotkanie?

I tak w ogóle to rozumiem, że w innych światach są po 2 spotkania, chyba, że coś to zakłóci. Bo widziałem, że różnie to interpretują.
Awatar użytkownika
donmakaron
Posty: 3523
Rejestracja: 16 kwie 2009, 09:33
Has thanked: 198 times
Been thanked: 646 times

Re: Arkham Horror

Post autor: donmakaron »

Nie mam pod ręką instrukcji, ale zdaje się, że zatrzymanie wpływa tylko na ruch. Zamiast wykonać normalny ruch stawiamy znacznik badacza "na nogi", a spotkanie odbywamy tam gdzie nas zatrzymało. Jak dobrze pamiętam to własnie po to wciągnięty badacz jest zatrzymany, by odbyć 2 spotkania jak w przypadku dobrowolnego wejścia do innego świata.
Awatar użytkownika
Ink
Administrator
Posty: 2822
Rejestracja: 17 gru 2007, 09:53
Lokalizacja: Lublin
Has thanked: 107 times
Been thanked: 161 times
Kontakt:

Re: Arkham Horror

Post autor: Ink »

KOSHI pisze:W wyniku wciągnięcia gracza w bramę zostaje on zatrzymany. Czy wykonuje spotkanie w innym świecie w kolejnej fazie (spotkania w innych światach)? Czy dopiero w następnej turze (po fazie utrzymania, ruchu itd.) wstaje (podnosimy go) i ma spotkanie?
Na pierwszej stronie tego wątku jest spora dyskusja na ten temat. A dla anglojęzycznych tutaj jest wątek BGG na ten temat: http://www.boardgamegeek.com/article/3956029

Ale tak w skrócie: zależy, kiedy brama wciągnęła. Jeśli wciągnęła na skutek jakiejś karty Arkham, to jeszcze w tej samej turze zaliczamy spotkanie w Zaświatach (czyli w sumie będą (co najmniej) trzy spotkania).
Jeśli wciągnęła normalnie, w fazie mitów, to na początku następnej tury wstaje i normalnie będzie miał dwa spotkania.
Games Fanatic -/- Gradanie -/- Za dużo gier
O ile wyraźnie nie zaznaczono inaczej, powyższa wypowiedź nie jest stanowiskiem moderacji lub administracji forum.
broda81
Posty: 102
Rejestracja: 25 lis 2011, 08:48
Lokalizacja: Katowice

Re: Arkham Horror

Post autor: broda81 »

Czy w fazie ruchu musze wykorzystać cały swój ruch, czy moge tylko częśc lub wcale sie nie poruszać?
ozzman1

Re: Arkham Horror

Post autor: ozzman1 »

broda81 pisze:Czy w fazie ruchu musze wykorzystać cały swój ruch, czy moge tylko częśc lub wcale sie nie poruszać?
Możesz się nie ruszać albo ruszyć tylko częściowo
broda81
Posty: 102
Rejestracja: 25 lis 2011, 08:48
Lokalizacja: Katowice

Re: Arkham Horror

Post autor: broda81 »

ozzman1 pisze:
broda81 pisze:Czy w fazie ruchu musze wykorzystać cały swój ruch, czy moge tylko częśc lub wcale sie nie poruszać?
Możesz się nie ruszać albo ruszyć tylko częściowo
Heh to akurat moja wina bo źle przeczytałem instrukcje.Niestety dzisiaj na nocce wynikł problem o który sie prawie zabiliśmy. Zaczyna sie od tego że test z 0 kostek( bez uzycia wskazowek) uznajemy za automatycznie przegrany.tu jest problemem cytat z instrukcji:"Za każdym razem, kiedy badaczowi nie uda sie test UNIKÓW lub WALKI, potwór zada mu obrażenia(s15)". Czy to znaczy że potwór może w rundzie uderzyć2x(po teście uników, potem ponieudanym tescie walki). Jeśli nie to kiedy bije mob? Zaraz po nie uniknięciu go, czy po nieudanym tescie walki? Prawdopodobnie utrudnilismy sobie mocno, ale ta kwestia mnie wkręca a odp na polsko jezycznych stronach nie znalazlem
Awatar użytkownika
donmakaron
Posty: 3523
Rejestracja: 16 kwie 2009, 09:33
Has thanked: 198 times
Been thanked: 646 times

Re: Arkham Horror

Post autor: donmakaron »

Gdy nie uda nam się test uników potwór zadaje obrażenia i rozpoczyna się normalna walka, czyli test przerażenia i pierwsza runda walki - możemy unikać lub walczyć. Jeśli test się nie uda - ponownie otrzymujemy obrażenia. I tak do skutku ;)
Nie wiem czy dobrze odczytuję Twoje słowa, dla pewności napiszę - nieudany test walki/uników nie kończy spotkania z potworem, walczymy dopóki jedna strona nie ucieknie albo nie zginie.
Awatar użytkownika
KOSHI
Posty: 878
Rejestracja: 23 kwie 2011, 19:23
Has thanked: 304 times
Been thanked: 303 times

Re: Arkham Horror

Post autor: KOSHI »

Bramę można zamknąć, jeśli na planszy znajduje się 6 albo więcej Elder Sign. Jest to w ogóle możliwe? W podstawce są 4 takie i jeden jest podobno w dodatku Kingsport. Czy to znaczy, że trzeba przelecieć całą talię przedmiotów unikatowych, żeby coś takiego się zdarzyło, czy może są jakieś karty, dzięki którym można uzyskać extra znaki?
Awatar użytkownika
donmakaron
Posty: 3523
Rejestracja: 16 kwie 2009, 09:33
Has thanked: 198 times
Been thanked: 646 times

Re: Arkham Horror

Post autor: donmakaron »

Pytanie brzmi trochę niezrozumiale.
Bramy można zamykać niezależnie od ilość Elder Sign'ów (czy to rozumianych jako znaki starszych bogów na planszy, czy też jako unikatowe przedmioty). Pieczętować bramy można bez unikatowego przedmiotu Elder Sign.
Awatar użytkownika
Pierzasty
Posty: 2719
Rejestracja: 25 wrz 2011, 11:58
Lokalizacja: Otwock
Has thanked: 3 times
Been thanked: 20 times

Re: Arkham Horror

Post autor: Pierzasty »

KOSHI pisze:Bramę można zamknąć, jeśli na planszy znajduje się 6 albo więcej Elder Sign. Jest to w ogóle możliwe?
Jeżeli leży tyle ES, to nie możecie zamknąć bramy, bo już wygraliście grę :P
ODPOWIEDZ