Tak.Stagger Lee pisze:Mam pytanie odnośnie lidera z dodatku polskiego- Jana Pawła II. Czy każda świątynia produkuje dodatkowo tyle harf ile wynosi poziom budynku?
Cywilizacja: Poprzez wieki (1. i 2. edycja)
- Nataniel
- Administrator
- Posty: 5293
- Rejestracja: 03 cze 2004, 20:46
- Lokalizacja: Gdańsk Osowa
- Been thanked: 6 times
- Kontakt:
Re: Cywilizacja: Poprzez wieki [Through the Ages]
= Artur Nataniel Jedlinski | GG #27211, skype: natanielx =
= Festiwal gier planszowych w Gdyni - GRAMY! =
= Festiwal gier planszowych w Gdyni - GRAMY! =
- Edwardo
- Posty: 573
- Rejestracja: 13 wrz 2010, 11:48
- Lokalizacja: Wroclove
- Has thanked: 27 times
- Been thanked: 19 times
Re: Cywilizacja: Poprzez wieki [Through the Ages]
Pytanie o kartę "Wojna o zasoby" z II epoki. Czy wygrywający wojnę:
a) zabiera przegranemu jego kosteczki żywności i/lub surowców z kopalń/ farm i umieszcza na swojej planszy,
czy raczej:
b) przegrywający zdejmuje kosteczki z farm/kopalń do swojego banku, a wygrywający produkuje ze swojego banku odpowiednią ilość?
a) zabiera przegranemu jego kosteczki żywności i/lub surowców z kopalń/ farm i umieszcza na swojej planszy,
czy raczej:
b) przegrywający zdejmuje kosteczki z farm/kopalń do swojego banku, a wygrywający produkuje ze swojego banku odpowiednią ilość?
Jestem Stanley i jestem planszoholikiem www.planszoholik.pl
Re: Cywilizacja: Poprzez wieki [Through the Ages]
c) zabierasz kosteczki na stałe grze
jednak b
jednak b
"Jesteś inżynierem - wszystko co mówisz jest nienormalne".
Moja lista gier Mój blog
Lepiej zaliczać się do niektórych, niż do wszystkich
Moja lista gier Mój blog
Lepiej zaliczać się do niektórych, niż do wszystkich
Re: Cywilizacja: Poprzez wieki [Through the Ages]
Prawidłowa jest odpowiedź b).
Zawsze gdy zauważysz, że jesteś po stronie większości zatrzymaj się i zastanów.
magazyn
magazyn
- Edwardo
- Posty: 573
- Rejestracja: 13 wrz 2010, 11:48
- Lokalizacja: Wroclove
- Has thanked: 27 times
- Been thanked: 19 times
Re: Cywilizacja: Poprzez wieki [Through the Ages]
To jeszcze "Wojna o ziemię"- II epoka, tu na pewno wygrywający zabiera kosteczki z banku przegranego, tylko co z nimi robi? Dodaje sobie do banku, czy usuwa z gry? (opis na karcie: "Zwycięzca zabiera z banku przeciwnika 1 żółty znacznik plus 1 żółty znacznik za każde 3 przewagi w sile".)
Jestem Stanley i jestem planszoholikiem www.planszoholik.pl
Re: Cywilizacja: Poprzez wieki [Through the Ages]
Zdobyte kosteczki umieszcza w swoim banku.
Zawsze gdy zauważysz, że jesteś po stronie większości zatrzymaj się i zastanów.
magazyn
magazyn
- Edwardo
- Posty: 573
- Rejestracja: 13 wrz 2010, 11:48
- Lokalizacja: Wroclove
- Has thanked: 27 times
- Been thanked: 19 times
Re: Cywilizacja: Poprzez wieki [Through the Ages]
dzięki wielkie!
Jestem Stanley i jestem planszoholikiem www.planszoholik.pl
- Edwardo
- Posty: 573
- Rejestracja: 13 wrz 2010, 11:48
- Lokalizacja: Wroclove
- Has thanked: 27 times
- Been thanked: 19 times
Re: Cywilizacja: Poprzez wieki [Through the Ages]
pytanko. Czy karta wydarzenia z talii militarnej A "rozwój populacji" nakazuje zwiększenie populacji za friko czy też zeby ją wykonać to trzeba zapłacić żywnością? Chyba jednak bez jedzonka się nie obejdzie?
Jestem Stanley i jestem planszoholikiem www.planszoholik.pl
- Nataniel
- Administrator
- Posty: 5293
- Rejestracja: 03 cze 2004, 20:46
- Lokalizacja: Gdańsk Osowa
- Been thanked: 6 times
- Kontakt:
Re: Cywilizacja: Poprzez wieki [Through the Ages]
za friko
= Artur Nataniel Jedlinski | GG #27211, skype: natanielx =
= Festiwal gier planszowych w Gdyni - GRAMY! =
= Festiwal gier planszowych w Gdyni - GRAMY! =
- Edwardo
- Posty: 573
- Rejestracja: 13 wrz 2010, 11:48
- Lokalizacja: Wroclove
- Has thanked: 27 times
- Been thanked: 19 times
Re: Cywilizacja: Poprzez wieki [Through the Ages]
dzięki. I jeszcze jedno. W drugiej rundzie gracz rozpoczynajacy dobiera karty za niewykorzystane akcje militarne z talii A czy I?
Jestem Stanley i jestem planszoholikiem www.planszoholik.pl
- Veridiana
- Administrator
- Posty: 3241
- Rejestracja: 12 wrz 2008, 17:21
- Lokalizacja: Czyżowice
- Has thanked: 15 times
- Been thanked: 72 times
- Kontakt:
Re: Cywilizacja: Poprzez wieki [Through the Ages]
Dokładająć karty na tor gracz rozpoczynający zakończył epokę Antyku i natychmiast zmieniają się obie talie na epokę I. tak więc w fazie utrzymania dobiera karty miltarne z epoki I.
ciemna talia A sluzy jedynie do wylosowania poczatkowych wydarzen.
ciemna talia A sluzy jedynie do wylosowania poczatkowych wydarzen.
Re: Cywilizacja: Poprzez wieki [Through the Ages]
Pytanie.
Karta agresji (chyba) NAJAZD informuje:
"Zniszcz do 3 budynkow jednego typu u przeciwnika".
Jest obronca. Mam 2 biblioteki i 3 laboratoria.
Kto wskazuje jaki to typ budynkow mam miec zniszczony (lab czy bibl)?
Agresor czy obronca?
Na niektorych kartach jest bezposrednie wskazanie: "zgodnie z Twoim wyborem".
Tu tego nie ma.
Karta agresji (chyba) NAJAZD informuje:
"Zniszcz do 3 budynkow jednego typu u przeciwnika".
Jest obronca. Mam 2 biblioteki i 3 laboratoria.
Kto wskazuje jaki to typ budynkow mam miec zniszczony (lab czy bibl)?
Agresor czy obronca?
Na niektorych kartach jest bezposrednie wskazanie: "zgodnie z Twoim wyborem".
Tu tego nie ma.
- Nataniel
- Administrator
- Posty: 5293
- Rejestracja: 03 cze 2004, 20:46
- Lokalizacja: Gdańsk Osowa
- Been thanked: 6 times
- Kontakt:
Re: Cywilizacja: Poprzez wieki [Through the Ages]
Zawsze agresor.
= Artur Nataniel Jedlinski | GG #27211, skype: natanielx =
= Festiwal gier planszowych w Gdyni - GRAMY! =
= Festiwal gier planszowych w Gdyni - GRAMY! =
Re: Cywilizacja: Poprzez wieki [Through the Ages]
Nadal nie do końca rozumiem wydarzenia typu "Dobre zbiory". Głosi ono: "Farmy natychmiast produkują [żywność]. Zignoruj konsumpcję i korupcję."
Według mnie wygląda to tak: każdy gracz dokłada natychmiast (a więc jeszcze w fazie politycznej, podczas której wyskakuje to zdarzenie) po jednym niebieskim koraliku na najsłabszą farmę (czyli jednostkę papu).
Następnie w kolejnych turach tej rundy, podczas własnej fazy produkcji i utrzymania, gracze nie biorą pod uwagę konsumpcji i korupcji.
Czy tak?
Według mnie wygląda to tak: każdy gracz dokłada natychmiast (a więc jeszcze w fazie politycznej, podczas której wyskakuje to zdarzenie) po jednym niebieskim koraliku na najsłabszą farmę (czyli jednostkę papu).
Następnie w kolejnych turach tej rundy, podczas własnej fazy produkcji i utrzymania, gracze nie biorą pod uwagę konsumpcji i korupcji.
Czy tak?
- Nataniel
- Administrator
- Posty: 5293
- Rejestracja: 03 cze 2004, 20:46
- Lokalizacja: Gdańsk Osowa
- Been thanked: 6 times
- Kontakt:
Re: Cywilizacja: Poprzez wieki [Through the Ages]
LOL, a skąd taka interpretacja? Czy jest napisane na karcie coś o najsłabszej farmie albo następnej fazie? Natychmiast każdy produkuje na wszystkich swoich farmach. Konsumpcję i korupcję ignoruje (w czasie tej produkcji, nie później). Koniec tematu.
= Artur Nataniel Jedlinski | GG #27211, skype: natanielx =
= Festiwal gier planszowych w Gdyni - GRAMY! =
= Festiwal gier planszowych w Gdyni - GRAMY! =
Re: Cywilizacja: Poprzez wieki [Through the Ages]
Tfu, rzeczywiście. Trochę się pospieszyłem z tym produkowaniem na "najsłabszej" farmie, gdyż gdzieś w tyle głowy miałem, że produkujemy tylko 1 żywności. Oczywiście dokładamy po jednej niebieskiej kosteczce za każdą farmę.
Ale jak mam rozumieć "konsumpcję i korupcję ignoruje (w czasie tej produkcji, nie później)"? Przecież obie nalicza się i płaci dopiero w fazie "produkcji i utrzymania", na koniec tury. Omawiane zdarzenie wyskakuje dużo wcześniej - w fazie "politycznej". Po co więc ów tekst na karcie, nakazujący zignorować k/k, skoro z definicji w fazie politycznej one nie występują?
Ale jak mam rozumieć "konsumpcję i korupcję ignoruje (w czasie tej produkcji, nie później)"? Przecież obie nalicza się i płaci dopiero w fazie "produkcji i utrzymania", na koniec tury. Omawiane zdarzenie wyskakuje dużo wcześniej - w fazie "politycznej". Po co więc ów tekst na karcie, nakazujący zignorować k/k, skoro z definicji w fazie politycznej one nie występują?
- Nataniel
- Administrator
- Posty: 5293
- Rejestracja: 03 cze 2004, 20:46
- Lokalizacja: Gdańsk Osowa
- Been thanked: 6 times
- Kontakt:
Re: Cywilizacja: Poprzez wieki [Through the Ages]
Konsumpcja i korupcja są ściśle związane z PRODUKCJĄ, nie z konkretną fazą. Jeżeli w fazie odbywa się produkcja (z jakiegoś powodu), to k/k ma znaczenie. Na kartach wydarzeń jest zawsze to wyraźnie zaznaczone - jest wydarzenie, które mówi, że NIE ignoruje się k/k - wtedy robi się normalną, pełną produkcję z k/k.
= Artur Nataniel Jedlinski | GG #27211, skype: natanielx =
= Festiwal gier planszowych w Gdyni - GRAMY! =
= Festiwal gier planszowych w Gdyni - GRAMY! =
Re: Cywilizacja: Poprzez wieki [Through the Ages]
Zaczynam rozumieć! Sądziłem, że koszt konsumpcji i korupcji płaci się po prostu raz w fazie utrzymania. Tymczasem muszę to zrobić ZA KAŻDYM RAZEM, gdy coś produkuję, tak?
Ergo: jeżeli zagram kartę akcji "Udane zbiory" z I epoki, która pozwala wyprodukować 2 [żywność], zaś w moim żółtym banku mam odsłoniętą konsumpcję -3, to w konsekwencji zagrania tej karty tracę po prostu 1 jednostkę żywności?
Ergo: jeżeli zagram kartę akcji "Udane zbiory" z I epoki, która pozwala wyprodukować 2 [żywność], zaś w moim żółtym banku mam odsłoniętą konsumpcję -3, to w konsekwencji zagrania tej karty tracę po prostu 1 jednostkę żywności?
- Nataniel
- Administrator
- Posty: 5293
- Rejestracja: 03 cze 2004, 20:46
- Lokalizacja: Gdańsk Osowa
- Been thanked: 6 times
- Kontakt:
Re: Cywilizacja: Poprzez wieki [Through the Ages]
Nie nie, jeżeli produkujesz określoną liczbę surowców / żywności, to nie ma nigdy k/k. K/k może wystąpić wyłącznie wtedy, gdy wszystkie farmy i/lub wszystkie kopalnie produkują. W szczególności jest to faza utrzymania oraz JEDNO wydarzenie (o ile dobrze pamiętam), które mówi wyraźnie, żeby nie ignorować k/k.
= Artur Nataniel Jedlinski | GG #27211, skype: natanielx =
= Festiwal gier planszowych w Gdyni - GRAMY! =
= Festiwal gier planszowych w Gdyni - GRAMY! =
-
- Posty: 3546
- Rejestracja: 11 maja 2009, 15:58
- Lokalizacja: Warszawa
- Has thanked: 12 times
- Been thanked: 25 times
Re: Cywilizacja: Poprzez wieki [Through the Ages]
Też mam pytanie-w III erze w talii militarnej są karty punktujące-conajmniej jednej nie rozumiem.
Wpływ populacji-za każdego zadowolonego robotnika powyżej 10 dostajesz 2 VP-nie za bardzo rozumiem tego powyżej 10-zliczam wszystkich z mojego banku populacji i jesli buźki są zadowolone a tamtych jest więcej niż 10 to mam punkty ?
pewnie nie tak,ale nie wiem dokładnie o co tam chodzi.
Dodam,że była to ostatnia karta do zapunktowania a różnica między graczami wynosiła 1 punkt,więc pewnie by to trochę zmieniło,ale nie wiedzieliśmy jak.
Wpływ populacji-za każdego zadowolonego robotnika powyżej 10 dostajesz 2 VP-nie za bardzo rozumiem tego powyżej 10-zliczam wszystkich z mojego banku populacji i jesli buźki są zadowolone a tamtych jest więcej niż 10 to mam punkty ?
pewnie nie tak,ale nie wiem dokładnie o co tam chodzi.
Dodam,że była to ostatnia karta do zapunktowania a różnica między graczami wynosiła 1 punkt,więc pewnie by to trochę zmieniło,ale nie wiedzieliśmy jak.
Re: Cywilizacja: Poprzez wieki [Through the Ages]
Zadowolony = od wszystkich odejmij ilość brakujących buziek czyli niezadowolonych (mogli to sobie IMO darować, tylko niepotrzebnie komplikuje)
Powyżej 10 = odejmij 10
Jeśli jesteś na plusie pomnóż przez 2 - tyle pkt dostajesz
Powyżej 10 = odejmij 10
Jeśli jesteś na plusie pomnóż przez 2 - tyle pkt dostajesz
Science is a way of trying not to fool yourself. The first principle is that you must not fool yourself, and you are the easiest person to fool.
R.Feynman
R.Feynman
Re: Cywilizacja: Poprzez wieki [Through the Ages]
Ale nie liczysz znaczników z banku populacji tylko populację (czyli znaczniki na farmach, kopalniach, budynkach, wojsko i znajdujące się w worker pool). Potem liczysz tak jak opisał to zephyr.
Zawsze gdy zauważysz, że jesteś po stronie większości zatrzymaj się i zastanów.
magazyn
magazyn
-
- Posty: 3546
- Rejestracja: 11 maja 2009, 15:58
- Lokalizacja: Warszawa
- Has thanked: 12 times
- Been thanked: 25 times
Re: Cywilizacja: Poprzez wieki [Through the Ages]
dzięki-rzeczywiście komplikacja z tymi buźkami niepotrzebna.
Re: Cywilizacja: Poprzez wieki [Through the Ages]
W czasie ostatniej gry mieliśmy problem z płaceniem niebieskimi kamykami:
czy mozna płacic w nastepujacy sposób.
Załózmy, że mamy budujemy budynek za 3 kamienia. Mamy 1 niebieski znacznik warty x3 i 2 znacznik x1.
Czy mogę najpierw zapłacić 2 niebieskie znaczniki x1 i ściągnąć znacznik warty x3 na pozycję x2 ? czy muszę od razu zapłacić niebieskim znacznikiem x3 ?
czy mozna płacic w nastepujacy sposób.
Załózmy, że mamy budujemy budynek za 3 kamienia. Mamy 1 niebieski znacznik warty x3 i 2 znacznik x1.
Czy mogę najpierw zapłacić 2 niebieskie znaczniki x1 i ściągnąć znacznik warty x3 na pozycję x2 ? czy muszę od razu zapłacić niebieskim znacznikiem x3 ?