W sumie na stronie Rio Grande Games pojawiła się instrukcja gry w formacie pdf:
http://www.riograndegames.com/uploads/G ... eRules.pdf
Border Village
[Wioska graniczna] (6): Akcja
+1 karta
+2 akcje
--------
Kiedy dodajesz tę kartę, dodaj kartę o mniejszym koszcie.
Cache
[Schowek] (5): Skarb (3)
(3)
----------
Kiedy dodajesz tę kartę, dodaj dwa Miedziaki.
Cartographer
[Kartograf] (5): Akcja
+1 karta
+1 akcja
Podejrzyj 4 karty z wierzchu swojej talii. Odrzuć z nich dowolną ilość. Pozostałe odłóż z powrotem w dowolnej kolejności.
Crossroads
[Rozdroże] (2): Akcja
Odkryj swoją rękę. +1 karta za każdą odkrytą kartę Zwycięstwa. Jeśli zagrywasz Rozdroże pierwszy raz w tej kolejce, to +3 akcje.
Develop
[Budowniczy] (3): Akcja
Wyrzuć na śmietnisko kartę z ręki. Dodaj kartę o koszcie większym o dokładnie (1) oraz kartę o koszcie mniejszym o dokładnie (1) od kosztu wyrzuconej karty. Dodane karty umieść na wierzchu swojej talii w dowolnej kolejności.
Duchess (2): Akcja
+(2)
Każdy gracz (włączając ciebie) podgląda wierzchnią kartę ze swojej talii i odrzuca ją bądź odkłada z powrotem.
----------
W rozgrywkach używających tej karty, kiedy dodajesz Powiat możesz dodać Duchess.
Embassy
[Ambasada] (5): Akcja
+5 kart
Odrzuć 3 karty
----------
Kiedy dodajesz tę kartę, każdy z pozostałych gracy dodaje Srebrnika.
Fool's Gold
[Złoto głupców] (2): Skarb (?) - Reakcja
Gdy zagrywasz Złoto głupców po raz pierwszy w tej kolejce, jest ono warte (1), w przeciwnym wypadku jest warte (4).
-------------------------
Kiedy inny gracz dodaje Prowincję, możesz wyrzucić tę kartę z ręki na śmietnisko. Jeśli to zrobisz, dodaj Złocisza umieszczając go na wierzchu swojej talii.
Haggler (5): Akcja
+(2)
----------
Jeśli ta karta jest w grze, gdy kupujesz kartę, dodaj kartę o mniejszym koszcie (ale nie kartę Zwycięstwa).
Highway
[Gościniec] (5): Akcja
+1 karta
+1 akcja
----------
Gdy ta karta jest w grze, karty kosztują o (1) mniej, lecz nie mniej niż (0).
Ill-Gotten Gains
[Łupy] (5): Skarb (1)
(1)
Kiedy zagrywasz tę kartę, możesz dodać Miedziaka biorąc go na rękę
--------
Kiedy dodajesz tę kartę, każdy z pozostałych graczy dodaje Klątwę.
Inn
[Zajazd] (5): Akcja
+2 karty
+2 akcje
Odrzuć 2 karty.
----------
Kiedy dodasz tę kartę, przejrzyj swój stos kart odrzuconych, odkryj dowolną liczbę kart Akcji i wmieszaj je do swojej talii.
Jack of all Trades
[Złota rączka] (4): Akcja
Dodaj Srebrnika.
Podejrzyj wierzchnią kartę ze swojej talii - odrzuć ją lub odłóż z powrotem.
Ciągnij karty, aż będziesz ich mieć 5 na ręce.
Możesz wyrzucić z ręki na śmietnisko kartę, która nie jest kartą Skarbu.
Mandarin
[Mandaryn] (5): Akcja
+(3)
Odłóż kartę z ręki na wierzch swojej talii
--------
Kiedy dodajesz tę kartę, odłóż wszystkie karty skarbu, które masz w grze, na wierzch swojej talii w dowolnej kolejności.
Margrave
[Margrabia] (5): Akcja - Atak
+3 karty
+1 zakup
Każdy z pozostałych graczy ciągnie kartę, a następnie odrzuca karty aż pozostaną mu 3 na ręce.
Noble Brigand
[Szlachetny rabuś] (4): Akcja - Atak
+(1)
Kiedy kupujesz lub zagrywasz tę kartę, każdy z pozostałych graczy odkrywa 2 karty z wierzchu swojej talii, wyrzuca na śmietnisko wybranego przez ciebie odkrytego Srebrnika lub Złocisza, a resztę odrzuca. Jeśli nie odkrył karty Skarbu, dodaje Miedziaka. Dodaj wyrzucone karty.
Nomad Camp
[Koczownicy] (4): Akcja
+1 zakup
+(2)
-------------------------
Kiedy dodajesz tę kartę, umieść ją na wierzchu swojej talii.
Oasis
[Oaza] (3): Akcja
+1 karta
+1 akcja
+(1)
Odrzuć kartę.
Oracle
[Wyrocznia] (3): Akcja - Atak
Każdy gracz (włączając ciebie) odkrywa 2 karty z wierzchu swojej talii, a ty wybierasz czy ma je odrzucić, czy odłożyć z powrotem w dowolnej kolejności.
+2 karty
Scheme
[Zmowa] (3): Akcja
+1 karta
+1 akcja
Na początku fazy porządków tej kolejki możesz wybrać kartę Akcji, którą masz w grze. Jeśli odrzucasz ją w tej kolejce, odłóż ją na wierzch swojej talii.
Spice Merchant
[Zamorski kupiec] (4): Akcja
Możesz wyrzucić z ręki na śmietnisko kartę Skarbu. Jeśli to zrobisz, to wybierz jedną opcję:
+2 karty i +1 akcja;
lub +(2) i +1 zakup.
Stables
[Stadnina] (5): Akcja
Możesz odrzucić kartę Skarbu. Jeśli to zrobisz, +3 karty i +1 akcja.
Trader
[Handlarz] (4): Akcja-Reakcja
Wyrzuć na śmietnisko kartę z ręki. Dodaj tyle Srebrników, ile wynosi jej koszt w monetach.
--------
Kiedy masz dodać kartę, możesz odkryć tę kartę z ręki. Jeśli to zrobisz, dodaj Srebrnika zamiast karty, którą masz dodać.
Farmland
[Pola uprawne] (6): Zwycięstwo
2 \/
----------
Kiedy kupujesz tę kartę, wyrzuć na śmietnisko kartę z ręki. Dodaj kartę kosztującą dokładnie o (2) więcej niż wyrzucona karta.
Silk Road
[Jedwabny Szlak] (4): Zwycięstwo
Wart 1 \/ za każde 4 karty Zwycięstwa w twojej talii (zaokrąglone w dół).
Tunnel
[Tunel] (3): Zwycięstwo - Reakcja
2 \/
----------
Kiedy odrzucasz tę kartę nie w fazie porządków, możesz ją odkryć. Jeśli to zrobisz, dodaj Złocisza.
Ciekaw jestem, jak Bard przetłumaczy
Duchess - skoro
Duke to w polskiej wersji
Starosta