Idea długoterminowego (czasochłonnego) rpg'a

Masz pomysł na grę planszową? Chciałbyś go kiedyś zrealizować? Chcesz się nim podzielić albo pomóc w realizacji jakiegoś pomysłu? Do dzieła!
zombie
Posty: 1
Rejestracja: 17 paź 2011, 17:07

Idea długoterminowego (czasochłonnego) rpg'a

Post autor: zombie »

Witam

Tytułem wstępu (jest to mój pierwszy post) chcę zaznaczyć że w sferze niecyfrowych gier jestem trochę zielony (pomijając Warhammer'a, Labirynt Śmierci i parę innych). Gry niecyfrowe moją uwagę zwróciły między innymi dzieki temu że a) łza się w oku kręci, b) za długo siedze przed komputerem (nie jestem żadnym dzieckiem neo itp. po prostu mój zawód tego wymaga).

W związku z powyższym i ogólnie zwracam się do Was z pytaniem czy jakąkolwiek rację bytu ma nastepujący pomysł:

Opracować "ogólną" mechanikę planszowego rpg'a z nastawieniem na grę długoterminową (np. pare dni) (krótsze scenariusze też by wchodziły w grę ale wtedy np. nastepował by odrobinę nienaturalnie szybki rozwój postaci). W której to gracze układali by z "klocków" kolejne lokacje (aby ich nie znudzić to miejsca powiedzmy to "przyjazne" można by zorganizować na zasadzie miast jak w Betrayal At Krondor). implementacja takiej gry stwarzała by oczywiste trudności "logistyczne" typu "zapisujemy stan gry" na dywanie ku mniejszej lub większej dezabrobacie żony/mężą/brata/siostry lub co najgorsze teściowej. Aby nie tworzyć hack'n'slash dungenowego grę/system można było by wzbogacic elementami gry paragrafowej aby wprowadzić elementy przygodowe i nieliniowe. Przechodząc do sedna marzy mi sie adaptacja jakiejs starej gry (bardziej jej fabuły niż mechaniki) cRPG typu Eye Of The Beholder, Ishar czy któryś Might & Magic.

Hmmm moze inaczej opiszę to co wyżej bo sam tego w sumie nie rozumiem. Mamy mechanikę planszowego-klockowego rpg'a który może byc rozgrywany łaaaaaadnych parę godzin. Lokacje są przwidziane przez scenariusz lub autogenerowane (losowane ręką człowieka chyba że ktoś ma innych "dzwnych" znajomych). Z góry można na to spojrzeć jak na komputerową (sic!) grę rpg gdzie trochę czasu trzeba się nachodzić tu i tam i gra nie kończy się w 180 minut.Mechanike tę można adopotować do różych celów (gier).

Zdaję sobie sprawę że opis jest co najmniej zbyt ogólnikowy, wszelkie kwestie sporne postaram się rozstrzygnąć. Jest to po prostu idea (którą byc może powtarzam ale to wynika wyłącznie z mojego braku doświadczenia papierowgo a ni chęci tego i oewgo)

Czekam na wszelkie opinie złe i dobre mam po prostu trochę wolnego casu i chciałbym go spożytować w jakiś rozwojowy sposób np. tworząc/współtworząc jakąś papierową grę. Jeżeli mój pomysł jest kompletnie do kitu to zajmę sie innymi przyziemnymi sprawami.

Pozdrawiam
Zombie(ZombieZombie)
Awatar użytkownika
donmakaron
Posty: 3523
Rejestracja: 16 kwie 2009, 09:33
Has thanked: 198 times
Been thanked: 646 times

Re: Idea długoterminowego (czasochłonnego) rpg'a

Post autor: donmakaron »

Popatrz na gry typu Doom: The board game, czy Posiadłość Szaleństwa. Dodanie do nich erpegowego zacięcia i scenariuszy na kilka rozgrywek to kwestia tylko wyobraźni. Nie wiem czy całkowite uplanszowienie erpega wyszło by mu na dobre. Może lepszym rozwiązaniem będzie standardowa sesja z bitwami i dungeoncrawlingiem na planszy, były już takie pomysły, chociażby z D&D.
Nihili novi sub sole, musiałbyś tylko przetrząsnąć internet i zamiast spędzać czas na tworzenie mechaniki i komponentów, spędzić go na graniu ze znajomymi w cudzy twór.
Awatar użytkownika
Pierzasty
Posty: 2719
Rejestracja: 25 wrz 2011, 11:58
Lokalizacja: Otwock
Has thanked: 3 times
Been thanked: 20 times

Re: Idea długoterminowego (czasochłonnego) rpg'a

Post autor: Pierzasty »

donmakaron pisze:Popatrz na gry typu Doom: The board game, czy Posiadłość Szaleństwa.
*ahem* Descent. Konkretnie Road to Legend i/lub Sea of Blood. Sporo mini-scenariuszy połączonych w kampanię. Dodatkowo mapa świata, umiejętności normalnie wyciąganych losowo uczymy się w konkretnych miastach, na dungeon-crawl nałożona warstwa strategiczna itp. To wszystko bardzo długoterminowe i czasochłonne.
Awatar użytkownika
poooq
Posty: 1236
Rejestracja: 28 lut 2009, 22:04
Lokalizacja: Warszawa Wesoła
Has thanked: 131 times
Been thanked: 57 times

Re: Idea długoterminowego (czasochłonnego) rpg'a

Post autor: poooq »

Warhammer Quest idealnie wpisuje się w Twoje założenia, jeśli Cię zainteresuje rekonstruowana jest jego polskojęzyczna, lekko ztuningowana wersja: WHQPL 1,5.

A idea stworzenia przygodówki z bardzo mocnymi akcentami rpg chodzi mi po głowie od dawna, ale chyba faktycznie, działających tytułów z tej kategorii jest mnóstwo, a pracy niezbędnej do opracowania projektu ogrom, może gdybyś miał grupę graczy chętną na regularne rozgrywki w beta wersje gry, np. dwa razy w tygodniu miało by to sens: system mógłby rosnąć podczas rozgrywania kampanii, to chyba jedyna droga dla takiego molocha: projektowanie przez granie.
Po co piać, gdy można grać?
Archibald
Posty: 167
Rejestracja: 03 cze 2004, 23:39
Lokalizacja: okolice Wrocławia

Re: Idea długoterminowego (czasochłonnego) rpg'a

Post autor: Archibald »

Jezeli to ma byc wielodniowe to czemu nie normalny "pen&paper RPG"? Tez nieelektroniczne a nie ma klopotu ze skladaniem planszy.
Awatar użytkownika
Bri
Posty: 437
Rejestracja: 18 sie 2009, 14:40

Re: Idea długoterminowego (czasochłonnego) rpg'a

Post autor: Bri »

Żaden pomysł nie jest do kitu dopóki nie okaże się do kitu. Różni ludzie mają różne oczekiwanie a akurat to podforum odwiedza tylko mała grupka zapaleńców (zapraszam na nasze blogi - na wszystkie razem i każdy z osobna).
Myślę że najpierw powinieneś poczytać o grach z tej samej gałęzi na jaką siadasz. "Descent: Journeys into dark" długoterminowa, wielosesyjna, któryś dodatek opisuje robienie "sejwów". Ponadto ciekawe mechaniki są w "Runebound" (zadania, świat, poruszanie), "WoW tBg" (walka, rozwój postaci), "WoW tAG" (świat), "Arkham Horror" (mechanika), będziesz wiedział co już było.
Chyba każdy chciał zrobić jakąś super przygodową grę (Jagmin i ja na pewno) nie będącą klonem Magii i Miecza.
3xP - Poczytaj, pooglądaj i prototypuj. :)
Awatar użytkownika
Pierzasty
Posty: 2719
Rejestracja: 25 wrz 2011, 11:58
Lokalizacja: Otwock
Has thanked: 3 times
Been thanked: 20 times

Re: Idea długoterminowego (czasochłonnego) rpg'a

Post autor: Pierzasty »

Awatar użytkownika
poooq
Posty: 1236
Rejestracja: 28 lut 2009, 22:04
Lokalizacja: Warszawa Wesoła
Has thanked: 131 times
Been thanked: 57 times

Re: Idea długoterminowego (czasochłonnego) rpg'a

Post autor: poooq »

Bri pisze:(...) Chyba każdy chciał zrobić jakąś super przygodową grę (Jagmin i ja na pewno) nie będącą klonem Magii i Miecza. (...)
Popatrz, popatrz, to jest fakt: gra przygodowa która nie będzie klonem MiM'a i do tego będzie grywalna to marzenie wielu... A z roku na rok poprzeczka jest podnoszona coraz wyżej.

Swoją drogą, ciekawe jak byłyby przyjęte planszowe "Kryształy Czasu" czy "Strefa Śmierci"...
Po co piać, gdy można grać?
Awatar użytkownika
Pierzasty
Posty: 2719
Rejestracja: 25 wrz 2011, 11:58
Lokalizacja: Otwock
Has thanked: 3 times
Been thanked: 20 times

Re: Idea długoterminowego (czasochłonnego) rpg'a

Post autor: Pierzasty »

poooq pisze:Swoją drogą, ciekawe jak byłyby przyjęte planszowe "Kryształy Czasu" czy "Strefa Śmierci"...
Strefa Śmierci była+by zajebista. Chętnie zagrałbym w skrzyżowanie Doomodescenta i SŚ. Za to Kryształy Czasu ratuje wyłącznie nostalgia. Już nawet Magia i Miecz nadaje się lepiej jako odmóżdżacz z kolegami :)

edit: Nienawidzę was, przez was będę teraz robił samoróbkę ><

edit2: quote is not edit.
ODPOWIEDZ