(Warszawa) Regularne spotkanie testowe - Monsoon Group
Re: [Warszawa] Regularne spotkanie testowe - Monsoon Group
Będę na 17:30 na razie bez prototypu, bo mi się pewien element zawiesił
Monsoon Group Rulez
A.J.Mustafa
A.J.Mustafa
Re: [Warszawa] Regularne spotkanie testowe - Monsoon Group
Ja będę trochę po 17 i jak Trutu nie zapomniał podać, to też już powininiem być klucznikiem.
Ale czy przypadkiem nie jest tak, że każdy może wziąc klucz, tylko w przypadku nie kluczników,
muszą oni zostawić dowód?
Ale czy przypadkiem nie jest tak, że każdy może wziąc klucz, tylko w przypadku nie kluczników,
muszą oni zostawić dowód?
Re: [Warszawa] Regularne spotkanie testowe - Monsoon Group
No to wczoraj po przerwie pojawiłem się w nowych warunkach.
Rzeczywiście po Solcu to jakoś dziwnie, ale to pewnie kwestia przyzwyczajenia.
Ja już zapomniałem, że dojście do tej sali takie troche zagmatawne, ale wczoraj był jakiś nowy kolega,
więc sobie poradził, choć nie wiem ile czasu szukał sali.
Na początek usiedliśmy do moich Ptaków, które choć latają to mało emocjonoująco. Tak więc będę szukał innych pomysłów na mechanikę, bo tematu mi starsznie szkoda odpuszczać. Już widzę oczami wyboraźni książeczke w pudełku opisujące poszczególne gatunki i instrukcje jak zbudować karmnik...
Nie omieszkam spróbować również pomysły Mustafy, na odwrócenie całkowicie pomysłu gry, że ptaki są zagrywane do wspólnego karmnika.
Potem Michał wyciągnął prototyp, który ma 20 lat do tego z dość unikatowymi komponentami. Z tego co widziałem z boku, gra okazała się wymagająca i z dużymi przestojami ale to niech już współgracze sie wypowiedzą.
Ja z kolei usiadłem jeszcze do Smoka i Psów.
Smoki choć na razie to głównie był szkic gry, to jednak jak na mój gust może być fajnie. Kostki mogą tu dobrze sprawdzić i tylko tak jak mówiłem chętnie bym dołożył aspekt przerzutów zależny od czegoś tam. Może wyjdzie taki Quarrios dla dzieci
No a Psy, co tu dużo pisać, wczoraj kolejna partia, która pokazał te same problemy co wcześniej czyli mało ciekawe wybory i linowość. Potem była dość gorąca dyskusja, która mam nadzieje, nie zniechęciła Draco to szukania pomysłu na ulepszenie gry. Każdy z nas Wie (chyba tylko Lothar nie miał tej przyjemności), że nie jest łatwo słuchać opinii innych na temat naszych prototypów. Siłą rzeczy wtedy pojawiają się pewne emocje, zarówno po jednej jak i drugiej stronie. Proponuje jak się oczywiście da postarać się powiedzieć choć jedną pozytywną rzecz przy takich dyskusjach, bo może nie każdy ma taki próg tolerancji na krytykę i zanim się w tym wyszkoli to może zniechęcic się i odpuścić.
Tak czy inaczej piwko też by się przydało na rozluźnienie atmosfery
A czy coś wiadomo na temat daty imprezy na Solcu???
Rzeczywiście po Solcu to jakoś dziwnie, ale to pewnie kwestia przyzwyczajenia.
Ja już zapomniałem, że dojście do tej sali takie troche zagmatawne, ale wczoraj był jakiś nowy kolega,
więc sobie poradził, choć nie wiem ile czasu szukał sali.
Na początek usiedliśmy do moich Ptaków, które choć latają to mało emocjonoująco. Tak więc będę szukał innych pomysłów na mechanikę, bo tematu mi starsznie szkoda odpuszczać. Już widzę oczami wyboraźni książeczke w pudełku opisujące poszczególne gatunki i instrukcje jak zbudować karmnik...
Nie omieszkam spróbować również pomysły Mustafy, na odwrócenie całkowicie pomysłu gry, że ptaki są zagrywane do wspólnego karmnika.
Potem Michał wyciągnął prototyp, który ma 20 lat do tego z dość unikatowymi komponentami. Z tego co widziałem z boku, gra okazała się wymagająca i z dużymi przestojami ale to niech już współgracze sie wypowiedzą.
Ja z kolei usiadłem jeszcze do Smoka i Psów.
Smoki choć na razie to głównie był szkic gry, to jednak jak na mój gust może być fajnie. Kostki mogą tu dobrze sprawdzić i tylko tak jak mówiłem chętnie bym dołożył aspekt przerzutów zależny od czegoś tam. Może wyjdzie taki Quarrios dla dzieci
No a Psy, co tu dużo pisać, wczoraj kolejna partia, która pokazał te same problemy co wcześniej czyli mało ciekawe wybory i linowość. Potem była dość gorąca dyskusja, która mam nadzieje, nie zniechęciła Draco to szukania pomysłu na ulepszenie gry. Każdy z nas Wie (chyba tylko Lothar nie miał tej przyjemności), że nie jest łatwo słuchać opinii innych na temat naszych prototypów. Siłą rzeczy wtedy pojawiają się pewne emocje, zarówno po jednej jak i drugiej stronie. Proponuje jak się oczywiście da postarać się powiedzieć choć jedną pozytywną rzecz przy takich dyskusjach, bo może nie każdy ma taki próg tolerancji na krytykę i zanim się w tym wyszkoli to może zniechęcic się i odpuścić.
Tak czy inaczej piwko też by się przydało na rozluźnienie atmosfery
A czy coś wiadomo na temat daty imprezy na Solcu???
Ostatnio zmieniony 27 paź 2011, 12:22 przez sipio, łącznie zmieniany 1 raz.
- MichalStajszczak
- Posty: 9479
- Rejestracja: 31 sty 2005, 19:42
- Lokalizacja: Warszawa
- Has thanked: 511 times
- Been thanked: 1449 times
- Kontakt:
Re: [Warszawa] Regularne spotkanie testowe - Monsoon Group
Jeśli chodzi o Ptaki Sipio, to też miałem wrażenie, że coś trzeba zrobić z mechaniką i ta zmiana powinna być radykalna. Chociaż może nie aż taka, jak proponował Mustafa.
Co do mojego archiwalnego prototypu, to niech wypowiedzą się ci, co się przy nim męczyli . Generalnie dało się odczuć takie zjawiska jak downtime, efekt kuli śnieżnej i kingmaking, czyli pojęcia, których nie znałem, w czasie gdy ten prototyp był tworzony (chyba to było w roku 1984)
Na koniec zagraliśmy w drugą wersję gry imprezowej draco. O ile klimat przekroczył oczekiwania autora (do tego stopnia, że przestaliśmy korzystać z rekwizytów, które miały ten klimat tworzyć), to mechanika szwankowała.
Co do mojego archiwalnego prototypu, to niech wypowiedzą się ci, co się przy nim męczyli . Generalnie dało się odczuć takie zjawiska jak downtime, efekt kuli śnieżnej i kingmaking, czyli pojęcia, których nie znałem, w czasie gdy ten prototyp był tworzony (chyba to było w roku 1984)
Na koniec zagraliśmy w drugą wersję gry imprezowej draco. O ile klimat przekroczył oczekiwania autora (do tego stopnia, że przestaliśmy korzystać z rekwizytów, które miały ten klimat tworzyć), to mechanika szwankowała.
- stalker
- Posty: 2594
- Rejestracja: 24 cze 2004, 23:14
- Lokalizacja: Warszawa
- Has thanked: 33 times
- Been thanked: 13 times
Re: [Warszawa] Regularne spotkanie testowe - Monsoon Group
Na Solec muszę się wybrać z Filipem, bo reszta z osób, z którymi rozmawialiśmy nie może, albo coś tam będziemy dawać znać.
Spotkanie pod znakiem pieska Schroedingera sponsorowała liczba 30, a najnowszą i najstarszą grę dzieliło 25 lat różnicy uczestników było 11. Wielbiciele numerologii mogą to sobie zsumować na różne sposoby
Na okazję Smoka i Psów znów się okazało, że brakuje pieczątki "Zepsute"
Spotkanie pod znakiem pieska Schroedingera sponsorowała liczba 30, a najnowszą i najstarszą grę dzieliło 25 lat różnicy uczestników było 11. Wielbiciele numerologii mogą to sobie zsumować na różne sposoby
Na okazję Smoka i Psów znów się okazało, że brakuje pieczątki "Zepsute"
Lukasz M. Pogoda | w biblioteczce | zainteresowało mnie
Warszawskie spotkania projektantów i testerów gier planszowych. Chcesz pomóc w testowaniu lub masz swój projekt? Monsoon Group pomoże! Informacje na forum tutaj. Zapraszamy!
Warszawskie spotkania projektantów i testerów gier planszowych. Chcesz pomóc w testowaniu lub masz swój projekt? Monsoon Group pomoże! Informacje na forum tutaj. Zapraszamy!
- Jan Madejski
- Posty: 736
- Rejestracja: 15 wrz 2011, 13:08
- Lokalizacja: Warszawa
- Has thanked: 14 times
- Been thanked: 61 times
Re: [Warszawa] Regularne spotkanie testowe - Monsoon Group
Ptaki - jak dla mnie tematyka i założenia gry są na tyle dobre, że mechanika powinna się do nich dostosować. Wersja zaproponowana przez Mustafę przeczy tematyce i pewnie mogłaby się rozwinąć w coś grywalnego, ale ja chętniej zobaczyłbym nową mechanikę, przy obecnych założeniach (czyli przyciągamy ptaszyny).
Odyseja kosmiczna 1984 - mimo sporego downtime grało się miodnie, a wszystko miało ręce i nogi. Nie jestem miłośnikiem tego typu gier, a mimo to pod koniec aż mi iskrzyło z mózgownicy Postulowaliśmy zmniejszenie planszy i przetestowanie gry z jednym desantowcem. Problemem jest też impas, do jakiego dochodzi pod koniec, gdy jeden z graczy kontroluje, czy gra się zakończy, czy jeszcze nie. Zastanawiam się, czy plansza nie powinna mieć kształtu sześciokąta, zamiast prostokątów - wtedy nie byłoby osamotnionych rogów i bardziej oczywisty byłby zasięg desantu z centrum (zresztą w ogóle gdyby ta gra powstawała w obecnych czasach, to plansza pewnie byłaby łączona z heksów).
Odyseja kosmiczna 1984 - mimo sporego downtime grało się miodnie, a wszystko miało ręce i nogi. Nie jestem miłośnikiem tego typu gier, a mimo to pod koniec aż mi iskrzyło z mózgownicy Postulowaliśmy zmniejszenie planszy i przetestowanie gry z jednym desantowcem. Problemem jest też impas, do jakiego dochodzi pod koniec, gdy jeden z graczy kontroluje, czy gra się zakończy, czy jeszcze nie. Zastanawiam się, czy plansza nie powinna mieć kształtu sześciokąta, zamiast prostokątów - wtedy nie byłoby osamotnionych rogów i bardziej oczywisty byłby zasięg desantu z centrum (zresztą w ogóle gdyby ta gra powstawała w obecnych czasach, to plansza pewnie byłaby łączona z heksów).
Spoiler:
- ja_n
- Recenzent
- Posty: 2303
- Rejestracja: 28 lip 2004, 10:42
- Lokalizacja: Warszawa
- Been thanked: 1 time
Re: [Warszawa] Regularne spotkanie testowe - Monsoon Group
Coś niezwykle ciekawego dla robienia porządnych prototypów (obejrzyjcie filmik z pierwszego postu):
http://www.gry-planszowe.pl/forum/viewt ... 43&t=16438
http://www.gry-planszowe.pl/forum/viewt ... 43&t=16438
- stalker
- Posty: 2594
- Rejestracja: 24 cze 2004, 23:14
- Lokalizacja: Warszawa
- Has thanked: 33 times
- Been thanked: 13 times
Re: [Warszawa] Regularne spotkanie testowe - Monsoon Group
O, dziekujemy swoją drogą widziałem coś takiego w akcji — moje dziecko dostało raz zestaw do robienia breloczków z kilkoma dosłownie arkusikami takiej folii, z czegoś o rozmiarze pudełka do papierosów i grubości papieru robi się znaczek pocztowy gruby jak żeton do Carcassonne, a całość jest twarda jak beton.
Lukasz M. Pogoda | w biblioteczce | zainteresowało mnie
Warszawskie spotkania projektantów i testerów gier planszowych. Chcesz pomóc w testowaniu lub masz swój projekt? Monsoon Group pomoże! Informacje na forum tutaj. Zapraszamy!
Warszawskie spotkania projektantów i testerów gier planszowych. Chcesz pomóc w testowaniu lub masz swój projekt? Monsoon Group pomoże! Informacje na forum tutaj. Zapraszamy!
- Jan Madejski
- Posty: 736
- Rejestracja: 15 wrz 2011, 13:08
- Lokalizacja: Warszawa
- Has thanked: 14 times
- Been thanked: 61 times
Re: [Warszawa] Regularne spotkanie testowe - Monsoon Group
Jutro zamierzam się pojawić chwilę po 17 z moją ameriplanszówką. Ktoś poza mną będzie?
Re: [Warszawa] Regularne spotkanie testowe - Monsoon Group
ja z przykrością muszę poinformować, że w tym semestrze niestety zajęcia środowe skutecznie uniemożliwią mi pojawianie się na testach kończę o 20, zanim dojadę na Politechnikę... powodzenia i do zobaczenia!
- stalker
- Posty: 2594
- Rejestracja: 24 cze 2004, 23:14
- Lokalizacja: Warszawa
- Has thanked: 33 times
- Been thanked: 13 times
Re: [Warszawa] Regularne spotkanie testowe - Monsoon Group
Wzdech… szkoda. Może by użyć jakichś środków perswazji w stosunku do prowadzącego?
A co do jutrzejszego spotkania: Będę, aczkolwiek raczej ok. 18. Chcę zagrać raz jeszcze w Migawki, potem gra schodzi z Monsoonowego grania na jakiś czas. Poza tym zagram we wszystko
A co do jutrzejszego spotkania: Będę, aczkolwiek raczej ok. 18. Chcę zagrać raz jeszcze w Migawki, potem gra schodzi z Monsoonowego grania na jakiś czas. Poza tym zagram we wszystko
Lukasz M. Pogoda | w biblioteczce | zainteresowało mnie
Warszawskie spotkania projektantów i testerów gier planszowych. Chcesz pomóc w testowaniu lub masz swój projekt? Monsoon Group pomoże! Informacje na forum tutaj. Zapraszamy!
Warszawskie spotkania projektantów i testerów gier planszowych. Chcesz pomóc w testowaniu lub masz swój projekt? Monsoon Group pomoże! Informacje na forum tutaj. Zapraszamy!
Re: [Warszawa] Regularne spotkanie testowe - Monsoon Group
nie głupia sucz-doktorantka z polonistyki. Takie są najgorsze.stalker pisze:Wzdech… szkoda. Może by użyć jakichś środków perswazji w stosunku do prowadzącego?
-
- Posty: 659
- Rejestracja: 28 sty 2010, 15:41
- Lokalizacja: Warszawa
- Has thanked: 89 times
- Been thanked: 46 times
Re: [Warszawa] Regularne spotkanie testowe - Monsoon Group
Będę około 17. Mam Letnisko, ale chętnie pogram w w Antywirusa i Migawki.
- Filippos
- Posty: 2466
- Rejestracja: 02 sty 2007, 16:54
- Lokalizacja: Wawa, sercem w Wawie, nogą w wawie i innymi częściami ciała też;))
Re: [Warszawa] Regularne spotkanie testowe - Monsoon Group
Będę - wreszcie! - o 17.30! Mam ze sobą Doktorka który wraca po przerwie i chętnie pogram w co tam będzie. Jestem ciekaw Wirusa a Migawek i Letniska nigdy nie odmawiam bo lubię grać w dobre gry
Re: [Warszawa] Regularne spotkanie testowe - Monsoon Group
Ja w tym tygodniu odpadam, postaram się przyjść w przyszłym.
Monsoon Group Rulez
A.J.Mustafa
A.J.Mustafa
Re: [Warszawa] Regularne spotkanie testowe - Monsoon Group
No w końcu udało mi sie przysiąść do Antyvirusa i akurat wystarczyło na moją wczorajsza wizytę.
Rzeczywiście w swej kategorii przygodówek z kościami to przyjemna rzecz i spokojnie można szukać wydawcy.
Trudno mi coś więcej powiedzieć, bo jeśli już to przychodza mi do głowy dość rewolucyjne pomysły,
które pewnie by grę pchnęły w inny kierunek.
Takim pomysłem np może być wykorzystanie kości z symbolami jak jest w Mousquetaires du Roy, gdzie postacie mają specjalne zdolności powiązane z sekwencją symboli. Z jednej strony pozwoliło by to w paru miejscach uprościć grę (byłby by jeszcze mniej liczenia, umiejętności pomagały by uzyskać te sekwencje, czy wręcz dodawać jakieś ekstra kości, laby to mogły by być po prostu kości negatywne, zwiększające szanse na popsuci misji, rany zabierały by kości gracza itd). Na pewno klimat by jeszcze na tym zyskał ale i tak już jest go sporo.
No ale z drugiej strony wymagało by jednak jeszcze nakładu pracy a pewnie już na takim etapie to chyba za póżno.
Co do dat a propo imprezy na Solcu to tak
12-13 to imprezy we Wrocławiu i Lublinie,
19-20 na Solcu już jest jakaś impreza zaplanowana
25-26 to pierwszy termin
3-4 grudnia to Kostka
10-11 grudnia to drugi ew. termin.
Rzeczywiście w swej kategorii przygodówek z kościami to przyjemna rzecz i spokojnie można szukać wydawcy.
Trudno mi coś więcej powiedzieć, bo jeśli już to przychodza mi do głowy dość rewolucyjne pomysły,
które pewnie by grę pchnęły w inny kierunek.
Takim pomysłem np może być wykorzystanie kości z symbolami jak jest w Mousquetaires du Roy, gdzie postacie mają specjalne zdolności powiązane z sekwencją symboli. Z jednej strony pozwoliło by to w paru miejscach uprościć grę (byłby by jeszcze mniej liczenia, umiejętności pomagały by uzyskać te sekwencje, czy wręcz dodawać jakieś ekstra kości, laby to mogły by być po prostu kości negatywne, zwiększające szanse na popsuci misji, rany zabierały by kości gracza itd). Na pewno klimat by jeszcze na tym zyskał ale i tak już jest go sporo.
No ale z drugiej strony wymagało by jednak jeszcze nakładu pracy a pewnie już na takim etapie to chyba za póżno.
Co do dat a propo imprezy na Solcu to tak
12-13 to imprezy we Wrocławiu i Lublinie,
19-20 na Solcu już jest jakaś impreza zaplanowana
25-26 to pierwszy termin
3-4 grudnia to Kostka
10-11 grudnia to drugi ew. termin.
-
- Posty: 659
- Rejestracja: 28 sty 2010, 15:41
- Lokalizacja: Warszawa
- Has thanked: 89 times
- Been thanked: 46 times
Re: [Warszawa] Regularne spotkanie testowe - Monsoon Group
Ciekawe spotkanie było wczoraj.
Antywirus jest już dobry, bo człowiek, który się nie skupia na grze, przegrywa z kretesem
Moje biedne Letnisko było męczone przy sąsiednim stoliku przez bandę bezlitosnych optymalizatorów. Niestety przecholowałem ze wzmacnianiem strategii czerwonej, co doprowadziło do pączkowania drewniaków, rozbicia banku i zepsucia gry. Cofnę się do ostatniego prototypu i spróbuję jeszcze raz
Migawki z dodatkowymi kartami celów i ekstra kartami "+2" działają świetnie, choć to co mi się od początku nie podobało czyli długi czas bezczynnego oczekiwania na ruch, już chyba się zakorzeniło na dobre.
Chciałby kiedyś zagrać na dwóch graczy.
Gdybanie:
Antywirus jest już dobry, bo człowiek, który się nie skupia na grze, przegrywa z kretesem
Moje biedne Letnisko było męczone przy sąsiednim stoliku przez bandę bezlitosnych optymalizatorów. Niestety przecholowałem ze wzmacnianiem strategii czerwonej, co doprowadziło do pączkowania drewniaków, rozbicia banku i zepsucia gry. Cofnę się do ostatniego prototypu i spróbuję jeszcze raz
Migawki z dodatkowymi kartami celów i ekstra kartami "+2" działają świetnie, choć to co mi się od początku nie podobało czyli długi czas bezczynnego oczekiwania na ruch, już chyba się zakorzeniło na dobre.
Chciałby kiedyś zagrać na dwóch graczy.
Gdybanie:
Spoiler:
- Filippos
- Posty: 2466
- Rejestracja: 02 sty 2007, 16:54
- Lokalizacja: Wawa, sercem w Wawie, nogą w wawie i innymi częściami ciała też;))
Re: [Warszawa] Regularne spotkanie testowe - Monsoon Group
Ja wczoraj zagrałem tylko, a może raczej aż w Antywirusa.
Krótko mówiąc bardzo fajna przygodówka! Doradziłem Jankowi szukanie wydawcy bo gra wydaje sie juz bardzo dobrze dopracowana. Jest klimatycznie, mechanika nie jest przekomplikowana, gra się w miarę szybko choć po tłumaczeniu zasad obawiałem się sporego downtime'u. Jest oczywiście losowo ale to w końcu przygodówka więc to losowość wskazana jak najbardziej. Miałem uwagi do małej liczby lagów ale autor przekonywał że to była nietypowa rozgrywka i zwykle jest ich więcej a sama gra staje się trudniejsza. Zasugerowałem wprowadzenie jakiegoś małego elementu tajnego punktowania który nieco komplikowałby sytuację na koniec gry i dodawał niepewności i dowiedziałem się że sa opcjonalne misje, ale graliśmy akurat bez nich.
Jedyna wątpliwość to potencjalny kingmaking - przy dwóch prowadzących graczach pozostali decydują na kogo zagrają swoje sabotaże (btw to bardzo fajny mechanizm pozwalający na gonienie lidera i minimalizujący wpływ losowości). Chyba ja bym ograniczył jakoś liczbę sabotazy jakie mozna zagrac na jednego gracza bo takie bashowanie leadera może się stać w niektórych grupach graczy bardzo frustrujące.
Poza tym naprawdę bardzo ciekawa pozycja. Trzymam kciuki za wydanie!
Krótko mówiąc bardzo fajna przygodówka! Doradziłem Jankowi szukanie wydawcy bo gra wydaje sie juz bardzo dobrze dopracowana. Jest klimatycznie, mechanika nie jest przekomplikowana, gra się w miarę szybko choć po tłumaczeniu zasad obawiałem się sporego downtime'u. Jest oczywiście losowo ale to w końcu przygodówka więc to losowość wskazana jak najbardziej. Miałem uwagi do małej liczby lagów ale autor przekonywał że to była nietypowa rozgrywka i zwykle jest ich więcej a sama gra staje się trudniejsza. Zasugerowałem wprowadzenie jakiegoś małego elementu tajnego punktowania który nieco komplikowałby sytuację na koniec gry i dodawał niepewności i dowiedziałem się że sa opcjonalne misje, ale graliśmy akurat bez nich.
Jedyna wątpliwość to potencjalny kingmaking - przy dwóch prowadzących graczach pozostali decydują na kogo zagrają swoje sabotaże (btw to bardzo fajny mechanizm pozwalający na gonienie lidera i minimalizujący wpływ losowości). Chyba ja bym ograniczył jakoś liczbę sabotazy jakie mozna zagrac na jednego gracza bo takie bashowanie leadera może się stać w niektórych grupach graczy bardzo frustrujące.
Poza tym naprawdę bardzo ciekawa pozycja. Trzymam kciuki za wydanie!
- Jan Madejski
- Posty: 736
- Rejestracja: 15 wrz 2011, 13:08
- Lokalizacja: Warszawa
- Has thanked: 14 times
- Been thanked: 61 times
Re: [Warszawa] Regularne spotkanie testowe - Monsoon Group
Dziękuję pięknie za miłe słowa! Za tydzień przyniosę opcjonalne misje oraz przedstawię pewną łatkę na wymienione mankamenty, tak więc jeszcze będzie okazja pograć Jak wspomniałem, rozgrywki różnią się między sobą - może więc wyjdzie jeszcze jakiś brzydki bug.
W Migawkach bolało mnie to, że rzadko dociąga się karty. Gra działa, ale od momentu zakończenia rundy w ogóle nie obchodzi mnie to, co się dzieje - bo i tak już nie dobiorę żadnych kart z planszy przed swoim kolejnym ruchem (to sprawia też, że ostatnia runda jest "pusta"). Sytuacja na planszy może interesować gracza tylko pod kątem nowej karty specjalnej (swoją drogą świetnej), albo gdy brakuje mu kart i wie, że w następnym ruchu będzie pracował. Z kolei zastanawianie się nad kartami na planszy następuje pod koniec rundy, gdy trzeba dobrać coś nowego, więc i tak może nastąpić paraliż decyzyjny.
W Migawkach bolało mnie to, że rzadko dociąga się karty. Gra działa, ale od momentu zakończenia rundy w ogóle nie obchodzi mnie to, co się dzieje - bo i tak już nie dobiorę żadnych kart z planszy przed swoim kolejnym ruchem (to sprawia też, że ostatnia runda jest "pusta"). Sytuacja na planszy może interesować gracza tylko pod kątem nowej karty specjalnej (swoją drogą świetnej), albo gdy brakuje mu kart i wie, że w następnym ruchu będzie pracował. Z kolei zastanawianie się nad kartami na planszy następuje pod koniec rundy, gdy trzeba dobrać coś nowego, więc i tak może nastąpić paraliż decyzyjny.
Spoiler:
- stalker
- Posty: 2594
- Rejestracja: 24 cze 2004, 23:14
- Lokalizacja: Warszawa
- Has thanked: 33 times
- Been thanked: 13 times
Re: [Warszawa] Regularne spotkanie testowe - Monsoon Group
Spotkanie rzeczywiście ciekawe i udane, choć przychodząc dopiero na 18 myślałem, że będę tylko widzem a doszło jeszcze kilka osób i było fajnie. W sumie — 8 osób. Skończyliśmy tuż przed zamknięciem interesu
Filip, dasz radę wybrać się ze mną na krótkie spotkanie we wtorek? Ktoś jeszcze chciałby na chwilkę dołączyć? (szczegóły na boku już sobie poza forum omówimy).
Za wszystkie pochwały bardzo dziękuję! bardzo mnie one cieszą, bo ciężka praca zaczyna się opłacać A co do rad i uwag:
Enyłej, super było, raz jeszcze dziękuję Wam za uwagi, wszystko rozważę, dzięki też pomoc, przybycie, do zobaczenia!
Zadzwonił do mnie Martin z Solca i ustaliłem z nim, że impreza powinna być pierwszym możliwym terminie.sipio pisze:Co do dat a propo imprezy na Solcu to tak
12-13 to imprezy we Wrocławiu i Lublinie,
19-20 na Solcu już jest jakaś impreza zaplanowana
25-26 to pierwszy termin
Filip, dasz radę wybrać się ze mną na krótkie spotkanie we wtorek? Ktoś jeszcze chciałby na chwilkę dołączyć? (szczegóły na boku już sobie poza forum omówimy).
Bardzo chcę zagrać w aktualną wersję na następnym spotkaniu. Nic raczej nie będę męczył swojego, Smoka przyniosę, ale nie wiem, czy za tydzień, czy za dwa, a poza tym to (jeśli już) zajmuje kwadrans. Jednak Norton coś w sobie ma, że ma się ochotę dalej go pomęczyć Co do rady Filipa — doskonalenie gry nie powinno przeszkadzać w poszukiwaniach. To i tak zajmie trochę czasu.Karol Madaj pisze:Antywirus jest już dobry, bo człowiek, który się nie skupia na grze, przegrywa z kretesem
Od wódki rozum krótki — metoda na pijanych studentów podpada pod ustawę o trzeźwości wczoraj znowu przydałaby się pieczątka zepsute. Chociaż nowe (dla mnie) opcje kupowania były ok (1 ludzik i płacę, 2 ludziki za darmo, 2 ludziki na zajętym polu i płacę). Brakuje mi, żeby móc coś robić z borem lasem.Karol Madaj pisze:Moje biedne Letnisko było męczone przy sąsiednim stoliku przez bandę bezlitosnych optymalizatorów. Niestety przecholowałem ze wzmacnianiem strategii czerwonej, co doprowadziło do pączkowania drewniaków, rozbicia banku i zepsucia gry. Cofnę się do ostatniego prototypu i spróbuję jeszcze raz
Masz to jak w banku — gra działa bardzo dobrze na 2 osoby.Karol Madaj pisze:Migawki z dodatkowymi kartami celów i ekstra kartami "+2" działają świetnie, choć to co mi się od początku nie podobało czyli długi czas bezczynnego oczekiwania na ruch, już chyba się zakorzeniło na dobre.
Chciałby kiedyś zagrać na dwóch graczy.
Za wszystkie pochwały bardzo dziękuję! bardzo mnie one cieszą, bo ciężka praca zaczyna się opłacać A co do rad i uwag:
Spoiler:
Lukasz M. Pogoda | w biblioteczce | zainteresowało mnie
Warszawskie spotkania projektantów i testerów gier planszowych. Chcesz pomóc w testowaniu lub masz swój projekt? Monsoon Group pomoże! Informacje na forum tutaj. Zapraszamy!
Warszawskie spotkania projektantów i testerów gier planszowych. Chcesz pomóc w testowaniu lub masz swój projekt? Monsoon Group pomoże! Informacje na forum tutaj. Zapraszamy!
-
- Posty: 659
- Rejestracja: 28 sty 2010, 15:41
- Lokalizacja: Warszawa
- Has thanked: 89 times
- Been thanked: 46 times
Re: [Warszawa] Regularne spotkanie testowe - Monsoon Group
Mała prywata
Czy ktoś będzie może w Chwili i mógby wziąć Kahunę od @jerrymagu i przynieść mi w środę?
Będę zobowiązany
Czy ktoś będzie może w Chwili i mógby wziąć Kahunę od @jerrymagu i przynieść mi w środę?
Będę zobowiązany
- stalker
- Posty: 2594
- Rejestracja: 24 cze 2004, 23:14
- Lokalizacja: Warszawa
- Has thanked: 33 times
- Been thanked: 13 times
Re: [Warszawa] Regularne spotkanie testowe - Monsoon Group
Ja nie bywam...
Natomiast zastanowiłem się nad Waszymi uwagami co do M.:
Natomiast zastanowiłem się nad Waszymi uwagami co do M.:
Spoiler:
Lukasz M. Pogoda | w biblioteczce | zainteresowało mnie
Warszawskie spotkania projektantów i testerów gier planszowych. Chcesz pomóc w testowaniu lub masz swój projekt? Monsoon Group pomoże! Informacje na forum tutaj. Zapraszamy!
Warszawskie spotkania projektantów i testerów gier planszowych. Chcesz pomóc w testowaniu lub masz swój projekt? Monsoon Group pomoże! Informacje na forum tutaj. Zapraszamy!
-
- Posty: 659
- Rejestracja: 28 sty 2010, 15:41
- Lokalizacja: Warszawa
- Has thanked: 89 times
- Been thanked: 46 times
Re: [Warszawa] Regularne spotkanie testowe - Monsoon Group
A może wymieniać jedną kartę zamiast dobierania? Twoje obliczenia pokazują, że dobieranie jednak ruinuje balans i nie trzeba grać, żeby się o tym przekonać.
Nie wiem czy jest sens kombinować, gdy to zdaje się jest tylko drobna przypadłość gry 4 osobowej. Nie każda gra musi tak samo płynnie działać w każdym wariancie.
Nie wiem czy jest sens kombinować, gdy to zdaje się jest tylko drobna przypadłość gry 4 osobowej. Nie każda gra musi tak samo płynnie działać w każdym wariancie.
- Jan Madejski
- Posty: 736
- Rejestracja: 15 wrz 2011, 13:08
- Lokalizacja: Warszawa
- Has thanked: 14 times
- Been thanked: 61 times
Re: [Warszawa] Regularne spotkanie testowe - Monsoon Group
Argumentacja przyjęta - propozycja stosików to było wielkie MOŻE
Wymienianie karty chyba nie jest konieczne - i tak od drugiej tury ma się w ręku raczej same przydatne karty, a nieprzydatne się wykorzystuje jako opłatę, więc wymiana tylko spowalniałaby grę.
Pomyśl jednak nad problemem ostatniej rundy, którą rozgrywa się praktycznie rundę wcześniej (jeśli gracz się nie zagapi) - praktycznie nic poza kartą specjalną nie jest już w stanie na nią wpłynąć.
Tak sobie też myślę, że ta nowa karta specjalna mogłaby również mieć alternatywne zastosowanie, jak Śnieżka - np. pozwalać raz wykonać "skok w bok" (wbrew przyjętej numeracji).
I jeszcze ostatnia uwaga - jeśli na 2 graczy stosuje się połowę talii, to możesz przynieść na następne spotkanie 2 plansze i zaprząc do pracy dwa teamy Nawet jeżeli karty 3+ i 4+ nie stanowią talii symetrycznej wobec 2+, to chyba nadadzą się do samego testowania reguł i szkieletu gry?
Wymienianie karty chyba nie jest konieczne - i tak od drugiej tury ma się w ręku raczej same przydatne karty, a nieprzydatne się wykorzystuje jako opłatę, więc wymiana tylko spowalniałaby grę.
Pomyśl jednak nad problemem ostatniej rundy, którą rozgrywa się praktycznie rundę wcześniej (jeśli gracz się nie zagapi) - praktycznie nic poza kartą specjalną nie jest już w stanie na nią wpłynąć.
Tak sobie też myślę, że ta nowa karta specjalna mogłaby również mieć alternatywne zastosowanie, jak Śnieżka - np. pozwalać raz wykonać "skok w bok" (wbrew przyjętej numeracji).
I jeszcze ostatnia uwaga - jeśli na 2 graczy stosuje się połowę talii, to możesz przynieść na następne spotkanie 2 plansze i zaprząc do pracy dwa teamy Nawet jeżeli karty 3+ i 4+ nie stanowią talii symetrycznej wobec 2+, to chyba nadadzą się do samego testowania reguł i szkieletu gry?
- stalker
- Posty: 2594
- Rejestracja: 24 cze 2004, 23:14
- Lokalizacja: Warszawa
- Has thanked: 33 times
- Been thanked: 13 times
Re: [Warszawa] Regularne spotkanie testowe - Monsoon Group
Przepraszam, że trochę marudnie odpisałem na uwagi, robiłem to w pośpiechu, a to negatywnie wpływa na lekkość mojej wypowiedzi w ogóle to bardzo Wam za nie dziękuję, ale chyba już nie mam ochoty zmieniać systemu po raz trzeci natomiast problem ostatniej tury czeka na fajne objawienieJan Madejski pisze:Argumentacja przyjęta - propozycja stosików to było wielkie MOŻE (ciach) I jeszcze ostatnia uwaga - jeśli na 2 graczy stosuje się połowę talii, to możesz przynieść na następne spotkanie 2 plansze i zaprząc do pracy dwa teamy Nawet jeżeli karty 3+ i 4+ nie stanowią talii symetrycznej wobec 2+, to chyba nadadzą się do samego testowania reguł i szkieletu gry?
Była kiedyś karta do skoku w bok, ale jakoś nie była specjalnie chwalona i wypadła. A co do testów na 2 os. — można, można… OK, więc będziecie męczeni dalej (zresztą, będzie nowy prototyp).
A, no i można mieć być może trochę lepszą rękę startową od 1 ruchu, bo chyba da się ją draftować — mam kompletny schemat w notatkach, jakby to można było zrobić, ale nigdy nie testowałem, bo uznałem, że to lekka gra. Ale są tacy, co byliby tym rozwiązaniem zachwyceni (to jest taka zasada z katerogrii "wrzuć na bgg" )
Lukasz M. Pogoda | w biblioteczce | zainteresowało mnie
Warszawskie spotkania projektantów i testerów gier planszowych. Chcesz pomóc w testowaniu lub masz swój projekt? Monsoon Group pomoże! Informacje na forum tutaj. Zapraszamy!
Warszawskie spotkania projektantów i testerów gier planszowych. Chcesz pomóc w testowaniu lub masz swój projekt? Monsoon Group pomoże! Informacje na forum tutaj. Zapraszamy!