Arkham Horror - pytania i wątpliwości
- mat_eyo
- Posty: 5617
- Rejestracja: 18 lip 2011, 10:09
- Lokalizacja: Warszawa / Łuków, woj. lubelskie
- Has thanked: 810 times
- Been thanked: 1263 times
- Kontakt:
Re: Arkham Horror
Ok tego nie wiedziałem, dobrze wiedzieć. No ale zasadnicze pytanie nadal bez odpowiedzi... To może bardziej ogólnie - czy podczas walki można zmieniać swój ekwipunek po teście przerażenia ale przed testem walki?
Btw dzięki wielkie za błyskawiczną odpowiedź
Btw dzięki wielkie za błyskawiczną odpowiedź
Re: Arkham Horror
Ekwipunek można zmieniać pomiędzy rundami walki, więc odpowiedź brzmi NIE. Tylko mam wrażenie że samo pytanie jest niewłaściwe Nie kojarzę w tej chwili ekwipunku, w który wyposaża się, by zyskać bonus do testu przerażenia. Łapy zajmują nam rzeczy dające bonusy do walki więc wyposażamy się przed testem walki a nie przed testem przerażenia, chyba że coś mi umyka.
- mat_eyo
- Posty: 5617
- Rejestracja: 18 lip 2011, 10:09
- Lokalizacja: Warszawa / Łuków, woj. lubelskie
- Has thanked: 810 times
- Been thanked: 1263 times
- Kontakt:
Re: Arkham Horror
Może faktycznie pytanie średnio trafione ale jak widać i na takie można znaleźć odpowiedź
Re: Arkham Horror
Ja mam pytanie odnośnie misji/zadań z Koszmaru z Dunwich - czy pomiędzy kolejnymi krokami mogę sobie zrobić przerwę i zawitać gdzie indziej i później powrócić do kolejnego etapu wskazanego na karcie?
Re: Arkham Horror
czesc. mam pytanie odnośnie fazy mitów. czy znacznik na torze zagłady przedwiecznego kładziemy tylko jeśli w miejscu w którym ma pojawić się brama nie ma innej bramy lub znaku starszych bogów czy w każdej fazie mitów bez względu na bramę? pytam się ponieważ przejżałem 3 flowcharty i napisane było że znacznik pojawia się tylko gdy pojawia się nowa brama, a w instrukcji nic takiego nie znalazłem.
i jeszcze jedno pytanie. czy jeżeli mam np. 4 punkty ruchu i wykorzystam 2 żeby podejść do innego gracza wymienić się ekwipunkiem, to czy po wymianie mogę się dalej ruszać czy musze czekać do następnej kolejki?
i jeszcze jedno pytanie. czy jeżeli mam np. 4 punkty ruchu i wykorzystam 2 żeby podejść do innego gracza wymienić się ekwipunkiem, to czy po wymianie mogę się dalej ruszać czy musze czekać do następnej kolejki?
Re: Arkham Horror
Witam. Mam kilka pytań:
1. Jeśli wkraczam na obszar (nie ulicę) na którym jest potwór i brama to co wtedy? Brama mnie wciąga i olewam test uniku czy tam ewentualną walkę i nie walczę z potworem czy dopiero po rozpatrzeniu potwora brama mnie wciąga?
2. Czy wskazówkami można się wymieniać? Czy jeśli chcę nimi zamykać bramy to należy się skupić 1, 2 postaciami na ich zbieranie bo 5 na osobę to nie tak wcale mało.
3. Jeśli jest wskazane, że gracz traci przedmioty to czy do nich zaliczane są też jakieś z kart specjalnych, np. Rewolwer Szeryfa i Wóz patrolowy. Bo raczej pożyczka i honorarium to raczej nie jest przedmiot.
1. Jeśli wkraczam na obszar (nie ulicę) na którym jest potwór i brama to co wtedy? Brama mnie wciąga i olewam test uniku czy tam ewentualną walkę i nie walczę z potworem czy dopiero po rozpatrzeniu potwora brama mnie wciąga?
2. Czy wskazówkami można się wymieniać? Czy jeśli chcę nimi zamykać bramy to należy się skupić 1, 2 postaciami na ich zbieranie bo 5 na osobę to nie tak wcale mało.
3. Jeśli jest wskazane, że gracz traci przedmioty to czy do nich zaliczane są też jakieś z kart specjalnych, np. Rewolwer Szeryfa i Wóz patrolowy. Bo raczej pożyczka i honorarium to raczej nie jest przedmiot.
Re: Arkham Horror
Ad.1)
Faza Ruchu - uniki/walka
Faza Spotkań w Arkham - wciąganie przez bramę
Ad.2)
Faza Ruchu - uniki/walka
Faza Spotkań w Arkham - wciąganie przez bramę
Ad.2)
Ad.3)Instrukcja str. 23 pisze:Badacze, którzy znajdują się na tej samej ulicy, tym
samym polu Innego Świata lub tym samym obszarze,
mogą wymieniać się pieniędzmi, Przedmiotami
powszechnymi, Przedmiotami unikatowymi i Zaklęciami.
Instrukcja str. 16 pisze:Ważne: Sumując przedmioty przed ich odrzuceniem, należy
policzyć wszystkie Przedmioty Powszechne, Przedmioty
Unikatowe i Zaklęcia. Co więcej, Rewolwer zastępcy
szeryfa i Wóz patrolowy są traktowane jak przedmioty.
Podczas sumowania kart przedmiotów nie bierze się pod
uwagę Sprzymierzeńców, Umiejętności i pozostałych kart.
Re: Arkham Horror
Pierwsza partia może być wymagająca, zasady nie są trudne ale jest ich bardzo dużo, ciężko wszystko spamiętać od razu. Udanej rozgrywki
Re: Arkham Horror
Przed pierwszą partią dobrze jest zagrać choćby kilka rund samemu. Jak już kolejność i wydarzenia w turze wpadną w nawyk, gra się dosyć automatycznie. Dodatkowo na BGG znajduje się wiele pomocnych arkuszy jeśli chodzi o walkę, stan gry czy kontrolę rund. Polecam wydrukować
Re: Arkham Horror
Czasu będę miał dużo. Będę grał sam bo moi znajomi nie są zainteresowani takimi rzeczami a żonę jak na razie udało mi się namówić na scrable, kości i remika. Innymi grami gardzi
Re: Arkham Horror
Czy jeśli zaklęcie jest oznaczone, że można użyć w dowolnej turze to mogę użyć go na początku, czy np. w trakcie tury? Chodzi mi np. o walkę: na drodze stoi potwór, chcę go uniknąć, nie udało się, muszę wykonać test przerażenie a potem może walczyć. Z racji, że kiepsko walka może wyjść (test przerażenia skopany), chcę się wspomóc zaklęciem, np. Uśmierceniem. Czy mogę go użyć przed samą walką (jeśli się powiedzie), czy muszę przewidzieć, że mogę nie uniknąć potwora i odp. wcześnie je sobie rzucić. Wydaje mi się, że 1 rozwiązanie jest dobre, bo karty użyte odwraca się i czekają do fazy utrzymania a co z tym idzie, nie można ich użyć np. przy spotkaniach w innych światach. To by było pytanie 1.
Pytanie 2: Macie jakąś strategię, co do kolejności pieczętowania bram, czy po prostu jak się uda? Mówię o podstawce. Wyczytałem na forum, że dobrze jest zamykać/pieczętować bramy wiedząc mniej więcej, jakie są szanse na powstanie ich na obszarach niestabilnych, wiadomo, pojawi się brama 3 razy na zablokowanym obszarze to tym lepiej dla nas. Jesteśmy 3 rundy do przodu.
Woods 10
Independence Square 10
Unvisited Isle 10
Witch House 10
Graveyard 6
The Unnamable 6
Black Cave 6
Historical Society 2
Science Building 2
Hibbs Roadhouse 2
Silver Lodge 2
Pytanie 2: Macie jakąś strategię, co do kolejności pieczętowania bram, czy po prostu jak się uda? Mówię o podstawce. Wyczytałem na forum, że dobrze jest zamykać/pieczętować bramy wiedząc mniej więcej, jakie są szanse na powstanie ich na obszarach niestabilnych, wiadomo, pojawi się brama 3 razy na zablokowanym obszarze to tym lepiej dla nas. Jesteśmy 3 rundy do przodu.
Woods 10
Independence Square 10
Unvisited Isle 10
Witch House 10
Graveyard 6
The Unnamable 6
Black Cave 6
Historical Society 2
Science Building 2
Hibbs Roadhouse 2
Silver Lodge 2
- donmakaron
- Posty: 3523
- Rejestracja: 16 kwie 2009, 09:33
- Has thanked: 198 times
- Been thanked: 646 times
Re: Arkham Horror
Zaklęcie uśmiercenia rzucasz podczas walki, nie musisz być aż tak przewidujący.
Co do strategii to owszem, lepiej zapieczętować obszary, w których częściej otwierają się bramy, ale czasem po prostu nie ma wielkiego wyboru. Jednak nie jestem zwolennikiem wyczytywania ile kart danego typu jest w talii. Po wielu partiach wyczuliśmy mniej więcej co jest grane. Baliśmy się domu wiedźmy bo odczuliśmy na własnej skórze jak często otwierały się tam bramy, a nie dlatego, że na otwarcie się tam bramy jest 15% szans.
Co do strategii to owszem, lepiej zapieczętować obszary, w których częściej otwierają się bramy, ale czasem po prostu nie ma wielkiego wyboru. Jednak nie jestem zwolennikiem wyczytywania ile kart danego typu jest w talii. Po wielu partiach wyczuliśmy mniej więcej co jest grane. Baliśmy się domu wiedźmy bo odczuliśmy na własnej skórze jak często otwierały się tam bramy, a nie dlatego, że na otwarcie się tam bramy jest 15% szans.
Re: Arkham Horror
Dzięki za info. No raczej jest to gra przygodowa a nie strategia, gdzie się planuje ruchy na 10 rund do przodu, więc zgadzam się, że nie ma co za bardzo myśleć w tej kwestii, jednakże dobrze wiedzieć takie rzeczy, gdzie warto zamknąć bramę szybciej a gdzie nie. Chociaż to i tak kwestia jak się karty ułożą. Natomiast zastanawianie się przy fazie spotkań w Arkham co może wyskoczyć na danym terenie i jakie są szanse, że dany test będziemy robić i dopasowywanie pod to suwaków to dla mnie nieporozumienie (podobno są jakieś tabele co do spotkań i szanse na to i owo). To chyba jest jednak przerost formy nad treścią bo losowe spotkania mają być losowe. Poza tym liczy się gra i zabawa a nie myślenie a`la szachy.
- donmakaron
- Posty: 3523
- Rejestracja: 16 kwie 2009, 09:33
- Has thanked: 198 times
- Been thanked: 646 times
Re: Arkham Horror
Zwłaszcza, że Arkham Horror bez dodatków jest stosunkowo prostą grą.
Tak jak mówisz, warto to wiedzieć, ale wydaje mi się, że najprzyjemniej po prostu to zaobserwować podczas grania.
Tak jak mówisz, warto to wiedzieć, ale wydaje mi się, że najprzyjemniej po prostu to zaobserwować podczas grania.
Re: Arkham Horror
Kurcze, kolejny problem ale chyba ostatni na razie. Większość doczytałem w instrukcji po 1 partii, sporo też dowiedziałem się z forum z pytań graczy. Oto problem:
W wyniku wciągnięcia gracza w bramę zostaje on zatrzymany. Czy wykonuje spotkanie w innym świecie w kolejnej fazie (spotkania w innych światach)? Czy dopiero w następnej turze (po fazie utrzymania, ruchu itd.) wstaje (podnosimy go) i ma spotkanie?
I tak w ogóle to rozumiem, że w innych światach są po 2 spotkania, chyba, że coś to zakłóci. Bo widziałem, że różnie to interpretują.
W wyniku wciągnięcia gracza w bramę zostaje on zatrzymany. Czy wykonuje spotkanie w innym świecie w kolejnej fazie (spotkania w innych światach)? Czy dopiero w następnej turze (po fazie utrzymania, ruchu itd.) wstaje (podnosimy go) i ma spotkanie?
I tak w ogóle to rozumiem, że w innych światach są po 2 spotkania, chyba, że coś to zakłóci. Bo widziałem, że różnie to interpretują.
- donmakaron
- Posty: 3523
- Rejestracja: 16 kwie 2009, 09:33
- Has thanked: 198 times
- Been thanked: 646 times
Re: Arkham Horror
Nie mam pod ręką instrukcji, ale zdaje się, że zatrzymanie wpływa tylko na ruch. Zamiast wykonać normalny ruch stawiamy znacznik badacza "na nogi", a spotkanie odbywamy tam gdzie nas zatrzymało. Jak dobrze pamiętam to własnie po to wciągnięty badacz jest zatrzymany, by odbyć 2 spotkania jak w przypadku dobrowolnego wejścia do innego świata.
- Ink
- Administrator
- Posty: 2822
- Rejestracja: 17 gru 2007, 09:53
- Lokalizacja: Lublin
- Has thanked: 107 times
- Been thanked: 161 times
- Kontakt:
Re: Arkham Horror
Na pierwszej stronie tego wątku jest spora dyskusja na ten temat. A dla anglojęzycznych tutaj jest wątek BGG na ten temat: http://www.boardgamegeek.com/article/3956029KOSHI pisze:W wyniku wciągnięcia gracza w bramę zostaje on zatrzymany. Czy wykonuje spotkanie w innym świecie w kolejnej fazie (spotkania w innych światach)? Czy dopiero w następnej turze (po fazie utrzymania, ruchu itd.) wstaje (podnosimy go) i ma spotkanie?
Ale tak w skrócie: zależy, kiedy brama wciągnęła. Jeśli wciągnęła na skutek jakiejś karty Arkham, to jeszcze w tej samej turze zaliczamy spotkanie w Zaświatach (czyli w sumie będą (co najmniej) trzy spotkania).
Jeśli wciągnęła normalnie, w fazie mitów, to na początku następnej tury wstaje i normalnie będzie miał dwa spotkania.
Games Fanatic -/- Gradanie -/- Za dużo gier
O ile wyraźnie nie zaznaczono inaczej, powyższa wypowiedź nie jest stanowiskiem moderacji lub administracji forum.
O ile wyraźnie nie zaznaczono inaczej, powyższa wypowiedź nie jest stanowiskiem moderacji lub administracji forum.
Re: Arkham Horror
Czy w fazie ruchu musze wykorzystać cały swój ruch, czy moge tylko częśc lub wcale sie nie poruszać?
Re: Arkham Horror
Możesz się nie ruszać albo ruszyć tylko częściowobroda81 pisze:Czy w fazie ruchu musze wykorzystać cały swój ruch, czy moge tylko częśc lub wcale sie nie poruszać?
Re: Arkham Horror
Heh to akurat moja wina bo źle przeczytałem instrukcje.Niestety dzisiaj na nocce wynikł problem o który sie prawie zabiliśmy. Zaczyna sie od tego że test z 0 kostek( bez uzycia wskazowek) uznajemy za automatycznie przegrany.tu jest problemem cytat z instrukcji:"Za każdym razem, kiedy badaczowi nie uda sie test UNIKÓW lub WALKI, potwór zada mu obrażenia(s15)". Czy to znaczy że potwór może w rundzie uderzyć2x(po teście uników, potem ponieudanym tescie walki). Jeśli nie to kiedy bije mob? Zaraz po nie uniknięciu go, czy po nieudanym tescie walki? Prawdopodobnie utrudnilismy sobie mocno, ale ta kwestia mnie wkręca a odp na polsko jezycznych stronach nie znalazlemozzman1 pisze:Możesz się nie ruszać albo ruszyć tylko częściowobroda81 pisze:Czy w fazie ruchu musze wykorzystać cały swój ruch, czy moge tylko częśc lub wcale sie nie poruszać?
- donmakaron
- Posty: 3523
- Rejestracja: 16 kwie 2009, 09:33
- Has thanked: 198 times
- Been thanked: 646 times
Re: Arkham Horror
Gdy nie uda nam się test uników potwór zadaje obrażenia i rozpoczyna się normalna walka, czyli test przerażenia i pierwsza runda walki - możemy unikać lub walczyć. Jeśli test się nie uda - ponownie otrzymujemy obrażenia. I tak do skutku
Nie wiem czy dobrze odczytuję Twoje słowa, dla pewności napiszę - nieudany test walki/uników nie kończy spotkania z potworem, walczymy dopóki jedna strona nie ucieknie albo nie zginie.
Nie wiem czy dobrze odczytuję Twoje słowa, dla pewności napiszę - nieudany test walki/uników nie kończy spotkania z potworem, walczymy dopóki jedna strona nie ucieknie albo nie zginie.
Re: Arkham Horror
Bramę można zamknąć, jeśli na planszy znajduje się 6 albo więcej Elder Sign. Jest to w ogóle możliwe? W podstawce są 4 takie i jeden jest podobno w dodatku Kingsport. Czy to znaczy, że trzeba przelecieć całą talię przedmiotów unikatowych, żeby coś takiego się zdarzyło, czy może są jakieś karty, dzięki którym można uzyskać extra znaki?
- donmakaron
- Posty: 3523
- Rejestracja: 16 kwie 2009, 09:33
- Has thanked: 198 times
- Been thanked: 646 times
Re: Arkham Horror
Pytanie brzmi trochę niezrozumiale.
Bramy można zamykać niezależnie od ilość Elder Sign'ów (czy to rozumianych jako znaki starszych bogów na planszy, czy też jako unikatowe przedmioty). Pieczętować bramy można bez unikatowego przedmiotu Elder Sign.
Bramy można zamykać niezależnie od ilość Elder Sign'ów (czy to rozumianych jako znaki starszych bogów na planszy, czy też jako unikatowe przedmioty). Pieczętować bramy można bez unikatowego przedmiotu Elder Sign.
- Pierzasty
- Posty: 2719
- Rejestracja: 25 wrz 2011, 11:58
- Lokalizacja: Otwock
- Has thanked: 3 times
- Been thanked: 20 times
Re: Arkham Horror
Jeżeli leży tyle ES, to nie możecie zamknąć bramy, bo już wygraliście gręKOSHI pisze:Bramę można zamknąć, jeśli na planszy znajduje się 6 albo więcej Elder Sign. Jest to w ogóle możliwe?