Świat bez końca

Masz wątpliwości w sprawie zasad jakiejś gry? Zamiast pisać na forum ogólnym, wyszukaj dedykowany wątek na tym podforum i w nim zadaj pytanie.
Awatar użytkownika
iscariot
Posty: 52
Rejestracja: 06 sie 2008, 16:12
Lokalizacja: Gdańsk

Re: Świat bez końca

Post autor: iscariot »

Tak właśnie jest, "kładzie" się wirtualne klocki na budowli, ewentualnie, jeden z graczy daje znacznik materiału budowlanego i zapisuje sobie jeden na kartce, oraz jaki to typ (drewno, kamień). My tak graliśmy i nikt nie zgłaszał problemów. :)
ronczi
Posty: 333
Rejestracja: 16 mar 2007, 11:51
Lokalizacja: Siemianowice Śląskie
Has thanked: 1 time

Re: Świat bez końca

Post autor: ronczi »

Liczba elementów jest ograniczona (wyraźnie napisane w instrukcji) jak nie ma gracz dostaje punkt zwycięstwa zamiast zasobu.
Awatar użytkownika
iscariot
Posty: 52
Rejestracja: 06 sie 2008, 16:12
Lokalizacja: Gdańsk

Re: Świat bez końca

Post autor: iscariot »

Tak, ale to nie tyczy się elementów, które są kładzione na budynkach.
Awatar użytkownika
grymir
Posty: 701
Rejestracja: 04 lis 2008, 22:21
Lokalizacja: Wodzisław Śl / Gołkowice
Has thanked: 2 times
Been thanked: 2 times

Re: Świat bez końca

Post autor: grymir »

A punkt zwycięstwa dostaje gracz który nie może dostać zysku z karty wydarzenia
Tak wiele gier a tak mało czasu
Awatar użytkownika
Elvis84
Posty: 17
Rejestracja: 25 maja 2010, 21:12
Lokalizacja: Ruda Śląska

Re: Świat bez końca

Post autor: Elvis84 »

Mam jeszcze wątpliwości co do trwałej karty wydarzenia "Adwokat Gregory Longfellow..." o treści: Każdy gracz, który nie posiada żetonów lojalności, traci 1 złotą monetę lub 1 punkt zwycięstwa. Czy to, że jest to karta trwała oznacza, że jeśli zostanie wylosowana na początku rozdziału to pechowy gracz, który ma problem ze zdobyciem żetonu lojalności traci 1 pkt lub 1 monetę aż 6 razy do końca rozdziału (bo tyle rund pozostało do końca rozdziału)? Jeśli tak to jest to bardzo problematyczna karta, żeton lojalności nie jest do wzięcia z karty akcji, a nie zawsze jest on dostępny na karcie wydarzenia. My grając przyjmujemy jednorazowość tej karty, rozpatrujemy ją po przyznaniu zysku każdego gracza i wówczas rozpatrujemy jej wpływ.
wesolykowal
Posty: 115
Rejestracja: 22 kwie 2011, 11:56
Lokalizacja: Breslau
Has thanked: 2 times
Been thanked: 7 times

Re: Świat bez końca

Post autor: wesolykowal »

Dokładnie tak jest, w każdej rundzie karta ma zastosowanie bo jest to efekt stały :twisted:
Awatar użytkownika
grymir
Posty: 701
Rejestracja: 04 lis 2008, 22:21
Lokalizacja: Wodzisław Śl / Gołkowice
Has thanked: 2 times
Been thanked: 2 times

Re: Świat bez końca

Post autor: grymir »

A bo to jedna taka karta która masakruje grę ! i za to ją lubię
Tak wiele gier a tak mało czasu
Awatar użytkownika
Elvis84
Posty: 17
Rejestracja: 25 maja 2010, 21:12
Lokalizacja: Ruda Śląska

Re: Świat bez końca

Post autor: Elvis84 »

Jedni ją lubią, inni nienawidzą :evil: ;) W takim układzie może ona komuś mocno dopiec, ale w sumie to nie jedyna karta tego typu w grze. Świat bez końca taki już jest, że niespodziewanie karta wydarzeń może napsuć potężnie w planach (i punktach).
Awatar użytkownika
iscariot
Posty: 52
Rejestracja: 06 sie 2008, 16:12
Lokalizacja: Gdańsk

Re: Świat bez końca

Post autor: iscariot »

No i dlatego ta gra jest taka fajna. Nawet grając kilka razy pod rząd, nie uda Ci się, stosując tę samą taktykę, wygrać, właśnie dlatego, że karty wydarzeń na to nie pozwalają i nakazują wręcz dostosować taktykę, strategię itp do aktualnych wydarzeń na planszy. :)
Awatar użytkownika
RunMan
Posty: 1194
Rejestracja: 20 cze 2011, 12:40
Has thanked: 2 times
Been thanked: 4 times

Re: Świat bez końca

Post autor: RunMan »

Mam pytanie:

Czy zawsze w I rozdziale mamy do dyspozycji tylko sześć kart akcji z gwiazdką, czy jest to sposób na oswojenie się z grą, a podczas kolejnych partii od początku dysponujemy pełną pulą kart akcji?

Pozdrawiam
Awatar użytkownika
espresso
Posty: 1559
Rejestracja: 22 lut 2010, 12:00
Lokalizacja: poznań
Has thanked: 40 times
Been thanked: 103 times

Re: Świat bez końca

Post autor: espresso »

Sposób na oswojenie z grą. Ja grając z nowymi graczami zawsze rozdaje od początku pełen zestaw kart, ale mówię, że te z gwiazdką są polecane w pierwszym rozdziale, jeżeli ktoś nie wie, co zagrać :) Ot tak, żeby nie zawężać niepotrzebnie wyboru.
Awatar użytkownika
RunMan
Posty: 1194
Rejestracja: 20 cze 2011, 12:40
Has thanked: 2 times
Been thanked: 4 times

Re: Świat bez końca

Post autor: RunMan »

Dzięki :)
Awatar użytkownika
WRS
Administrator
Posty: 2179
Rejestracja: 09 sty 2009, 09:39
Lokalizacja: Ropczyce
Has thanked: 7 times
Been thanked: 96 times
Kontakt:

Q!

Post autor: WRS »

wesolykowal pisze:1. Czy zagrywanie wyłożonej akcji jest obowiązkowe ?
str. 3 instrukcji
Wskazówka: Wykonanie akcji przedstawionej na karcie jest dobrowolne.
Gracz może w dowolnym momencie zrezygnować z wykonywania akcji. Jeżeli została zagrana karta akcji, która nie może zostać wykonana, nic się nie dzieje.
Perpetka pisze:Jedyne na co takie ewentualne "podwójne" przekazywanie znacznika by wpływało to "przemieszanie", że nie zawsze ten sam gracz (dwóch graczy w przypadku gry 4-osobowej) rozpoczynałby rozdział. Czy pierwsza runda rozdziału różni się jakoś znacząco od innych rund i może to mieć znaczenie?
No trochę sensu by to miało... Wykonywanie niektórych czynności jako pierwszy ma spore znaczenie:
- leczenie (wyleczonych domów, już się nie leczy drugi raz :) )
- pobieranie zasobów/czynszu (są one ograniczone i można zabrać ostatni!)
- budowa domu (ilość miejsc jest ograniczona!)
- przysługa (przesunięcie na kolejne pole uniemożliwia wykorzystanie tego pola następnemu! albo daje szanse na inne)
- projekt budowlany (przy ograniczonej ilości można skończyć i uniemożliwić innym użycie - sensowne - tej akcji)

Z prostej analizy wynika, że stosując zasadę "podwójnego skoku" mamy:
przy czterech graczach - każdy rozdział zaczyna inny gracz (a nie A i C dwukrotnie)
przy trzech graczach - A zaczyna dwukrotnie, B i C po razie (a nie zawsze! A)
przy dwóch graczach - każdy zaczyna dwukrotnie, (a nie zawsze! A)

Przy czym ogólna ilość rund, które gracze rozpoczynają pozostaje bez zmian.

Nie znalazłem (ale może źle szukałem) opinii na ten temat na BGG. Ale brzmi to rozsądnie.
wesolykowal pisze:Jeszcze jedno - 3 budynki są w trakcie budowania, przechodzimy do kolejnego rozdziału więc powinniśmy na każdym dołożyć materiał budowlany. Co jeśli nie ma wystarczającej ilości na każdy budynek? Wybieramy który chcemy rozbudować ? Nie dodajemy do żadnego ?
A tego nadal nie wiem. Co w takiej sytuacji?
Baruk Khazad!
Jak mawia Folko:
gry logiczne to kwintesencja rozrywki, to czysta postać gry: mechanika bez dodatkowej otoczki wnoszącej, lub starającej się coś wnieść do rozgrywki
i ja się (pod) tym podpisuję
Awatar użytkownika
krokodiler
Posty: 402
Rejestracja: 30 kwie 2008, 11:04
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 18 times
Been thanked: 4 times

Re: Q!

Post autor: krokodiler »

WRS pisze:
wesolykowal pisze:Jeszcze jedno - 3 budynki są w trakcie budowania, przechodzimy do kolejnego rozdziału więc powinniśmy na każdym dołożyć materiał budowlany. Co jeśli nie ma wystarczającej ilości na każdy budynek? Wybieramy który chcemy rozbudować ? Nie dodajemy do żadnego ?
A tego nadal nie wiem. Co w takiej sytuacji?
No właśnie, jest kilka wątków na BGG, ale nigdzie nie ma oficjalnej wersji; może być np. ten wątek albo ten (trzeci post).
Natomiast wydaje mi się, że przez analogię do zamieszczonego w instrukcji wyjaśnienia do karty wydarzenia Merthin spełnił swoje marzenie... można przyjąć, że stosuje się wtedy zamienniki.
Awatar użytkownika
gafik
Posty: 3651
Rejestracja: 25 lip 2011, 14:59
Lokalizacja: pole, łyse pole... ale mam już plan!
Has thanked: 55 times
Been thanked: 119 times

Re: Świat bez końca

Post autor: gafik »

Na pytanie kol. Elvis84 odnośnie toru przysług i zamkniętych pól:
Elvis84 pisze:...Żeton zamknięcia przykładowo zamyka oba pola Banita na torze przysług na skutek karty wydarzeń. Czy gracz aktywny poruszając się na torze przysług ma traktować zamknięte pola jako nieistniejące (czyli jeżeli ma przesunąć znacznik o dwie pozycje, to pole banita do tych dwóch przesunięć się nie liczy), czy też jako istniejące, ale nie wiążące się z żadnymi profitami bądź stratami (czyli przesuwając znacznik liczę też te pole, ewentualnie jeśli akurat przyjdzie mi na nim stanąć to można na zamkniętym polu położyć znacznik). Skłaniam się ku pierwszemu, ale istniała tutaj pewna wątpliwość...
Kol. Palmer odpowiedział tak:
Palmer pisze:...Pola zamknięte traktujemy jak nieistniejące...
Ja wypowiedź Palmera rozumien tak, że trzeba te pola przeskoczyć.

Ale w instr. jest napisane, że zamknięte pole liczy się podczas przesuwania znacznika i jeśli akurat na nim staniemy to się go po prostu nie rozpatruje... i ja tak właśnie gram... Jak wy to rozumiecie?

Mam jeszcze pytania, które już były, ale nie zakumałem:
1.Czynsz z domów pobierany jest w momencie budowy, co turę, czy tylko po zagraniu odpowiedniej karty akcji?
2.Jeśli projekt budowlany automatycznie się wybuduje z końcem rozdziału i ja mam na nim swąją pieczęć datku, to czy otrzymuję nagrodę mimo, że ja go nie wybudowałem?

Gierka jest fajna, ale na razie gramy na 2 osoby i chyba Filary Ziemi są przyjemniejsze... Ale to się okaże po większej ilości partii :D
Awatar użytkownika
Veridiana
Administrator
Posty: 3241
Rejestracja: 12 wrz 2008, 17:21
Lokalizacja: Czyżowice
Has thanked: 16 times
Been thanked: 72 times
Kontakt:

Re: Świat bez końca

Post autor: Veridiana »

ad 1) tylko po zagraniu karty akcji "Pobierz czynsz"
ad 2) otrzymujesz. nie ważne, kto wybuduje, ważne, że ukończone

ad opinia) Świat jest przyjemniejszy ;)
Palmer
Posty: 1270
Rejestracja: 13 mar 2010, 15:24
Lokalizacja: Chorzów
Has thanked: 120 times
Been thanked: 193 times

Re: Świat bez końca

Post autor: Palmer »

gafik pisze:Na pytanie kol. Elvis84 odnośnie toru przysług i zamkniętych pól:
Elvis84 pisze:...Żeton zamknięcia przykładowo zamyka oba pola Banita na torze przysług na skutek karty wydarzeń. Czy gracz aktywny poruszając się na torze przysług ma traktować zamknięte pola jako nieistniejące (czyli jeżeli ma przesunąć znacznik o dwie pozycje, to pole banita do tych dwóch przesunięć się nie liczy), czy też jako istniejące, ale nie wiążące się z żadnymi profitami bądź stratami (czyli przesuwając znacznik liczę też te pole, ewentualnie jeśli akurat przyjdzie mi na nim stanąć to można na zamkniętym polu położyć znacznik). Skłaniam się ku pierwszemu, ale istniała tutaj pewna wątpliwość...
Kol. Palmer odpowiedział tak:
Palmer pisze:...Pola zamknięte traktujemy jak nieistniejące...
Ja wypowiedź Palmera rozumien tak, że trzeba te pola przeskoczyć.

Ale w instr. jest napisane, że zamknięte pole liczy się podczas przesuwania znacznika i jeśli akurat na nim staniemy to się go po prostu nie rozpatruje... i ja tak właśnie gram... Jak wy to rozumiecie?
Instrukcja, str. 3 , zapisane jako Wskazówka
" Jeżeli w wyniku działania karty wydarzenia niektóre pola zostaną zakryte, nie bierze się ich pod uwagę podczas poruszania znacznika przysługi"

Czyli jeśli pole przed znacznikiem jest zamknięte, a mamy wykonać ruch o 1, to stawiamy znacznik na polu bezpośrednio za zamkniętym.
Awatar użytkownika
wuszu
Posty: 122
Rejestracja: 20 gru 2008, 01:44
Lokalizacja: Kraków

Re: Świat bez końca

Post autor: wuszu »

Mam pytanie: jakie koszulki polecacie do kart akcji (tych na ręce). Widzę, że z powodu ciągłego trzymania ich w ręce najbardziej się zużywają.
Awatar użytkownika
WRS
Administrator
Posty: 2179
Rejestracja: 09 sty 2009, 09:39
Lokalizacja: Ropczyce
Has thanked: 7 times
Been thanked: 96 times
Kontakt:

Re: Świat bez końca

Post autor: WRS »

No nie róbmy scen!
Po co ich trzymać w ręce? Wybieram bieżące karty, reszta leży na stole...
No, nie wiem, może ktoś ma lęki i trzymanie kart pomaga...

A tak spokojniej/poważniej.
Wstępnie warto podzielić karty na 3 stosy: użyję/nie potrzebuję/może się przydadzą.
I w miarę wychodzenia wydarzeń reagować...

Koszulki to chyba zbędny wydatek.
Baruk Khazad!
Jak mawia Folko:
gry logiczne to kwintesencja rozrywki, to czysta postać gry: mechanika bez dodatkowej otoczki wnoszącej, lub starającej się coś wnieść do rozgrywki
i ja się (pod) tym podpisuję
Awatar użytkownika
gafik
Posty: 3651
Rejestracja: 25 lip 2011, 14:59
Lokalizacja: pole, łyse pole... ale mam już plan!
Has thanked: 55 times
Been thanked: 119 times

Re: Świat bez końca

Post autor: gafik »

WRS +1

Wytarte karty są "trendy" :wink:

Ktoś tu na forum pisał, ze zużyte (w sensie "widać, że używane") gry, mają swoję historię, swój urok... Więc w grach, które nie "obracają" kartami [jak TCG] koszulki są IMO zbędne.

Ja np. w 51. Stan nie gram w koszulkach... 8)

Wracając do tematu ŚWIAT BEZ KOŃCA i FILARY ZIEMI to przepiękne gry.
Awatar użytkownika
wuszu
Posty: 122
Rejestracja: 20 gru 2008, 01:44
Lokalizacja: Kraków

Re: Świat bez końca

Post autor: wuszu »

Najpierw parę słów wyjaśnienia: nie jestem jakimś maniakiem koszulkującym wszystko, co mu wpadnie w ręce. Niemniej, zależy mi na tym, aby moja gra pozostałą jak najdłużej w dobrym stanie. W trakcie gry karty akcji najczęściej są jednak w rękach graczy, którzy - włącznie ze mną - na bieżąco zastanawiają się jaką akcję wykonać w danym momencie. Jeśli na stole są jeszcze jakieś przekąski typu chipsy to karty zaczynają się kleić.

Powracając do meritum - czy ktoś może mi jednak polecić jakieś koszulki zamiast dawać dobre rady?
Awatar użytkownika
iscariot
Posty: 52
Rejestracja: 06 sie 2008, 16:12
Lokalizacja: Gdańsk

Re: Świat bez końca

Post autor: iscariot »

Ja kupiłem te koszulki. Są bardzo wytrzymałe i świetnie dopasowane. Jedyny minus - drogie, ale warte swej ceny. Tych nie polecam! Nie dość, że cienkie i strasznie się do siebie kleją, to jeszcze po 2 (słownie: DWÓCH) grach w osadników (bo te karty "zakoszulkowałem") kilka z nich się po prostu rozpadło! Szkoda kasy i nerwów. Mam nadzieję, że pomogłem. :)
Awatar użytkownika
wuszu
Posty: 122
Rejestracja: 20 gru 2008, 01:44
Lokalizacja: Kraków

Re: Świat bez końca

Post autor: wuszu »

Bardzo mi pomogleś. Dzięki.
Awatar użytkownika
FaLqUa
Posty: 87
Rejestracja: 04 sie 2005, 11:28
Lokalizacja: Trójmiasto
Kontakt:

Re: Świat bez końca

Post autor: FaLqUa »

Mam pytanie dotyczące Kart Akcji.

W instrukcji napisno: "Zaczynając od aktywnego gracza, każdy z grających zagrywa z ręki 1 ze swoich kart akcji i wykonuje akcję na niej opisaną, po czym czynność tę wykonuje następny gracz w kolejności zgodnej z kierunkiem ruchu wskazówek zegara."

Jeżeli gracz A zagrał np. kartę Zboże to 1 snopek zboża biorą także gracze B,C i D czy tylko gracz A?

Pisząc jeszcze prościej: kiedy gracz zagrywa kartę akcji to tylko on ją wykonuje czy wszyscy gracze?
Awatar użytkownika
Beti
Posty: 238
Rejestracja: 14 cze 2010, 09:48
Lokalizacja: Chorzów miasto jedno na sto

Re: Świat bez końca

Post autor: Beti »

Tylko on.
Nie chodzi o to, żeby zmieniać świnie przy korycie.
Trzeba zabrać świniom koryto.
ODPOWIEDZ