(Warszawa) Regularne spotkanie testowe - Monsoon Group

... czyli zloty miłośników planszówek! Tu możesz także umawiać się na granie w Twoim mieście.
Karol Madaj
Posty: 659
Rejestracja: 28 sty 2010, 15:41
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 89 times
Been thanked: 46 times

Re: [Warszawa] Regularne spotkanie testowe - Monsoon Group

Post autor: Karol Madaj »

Dodam jeszcze tylko na wczoraj miała swoją premierę długo zapowiadana pieczątka Mustafy: "Prototyp zepsuty", którą właściciel chętnie przybijał :)

Heros - jakby gra nie była zepsuta granie w tak wykonany prototyp jest smakiem prawdziwego luksusu :wink:
Podoba mi się prosty i fajny pomysł. Podoba mi się mitologiczny klimat. Podoba mi się upływ czasu, bo przypomina mi emocje dawane przez kafelki z koroną w Basilice. Niestety decyzje podejmuje się tylko pod koniec czasu gry i to też ograniczone losowym układem ręki. Coś trzeba zmienić, ale nie mam pomysłu jak. Może znacznik herosa "chodzący" po kartach przed upływem czasu pokazujący ile pułapek na wejście ominie czyli od której pułapki zacznie. Ten znacznik mógłbny być przeciągany przez graczy. Ale to tylko jako dodatek nie rozwiązujący głównego problemu.

Letnisko- bardzo dziękuję za testy. Ja naliczyłem trzy partie. Najpiew za pomocą brzytwy Koneva wyciąłem parki powiększające objetość domków, zrezygnowałem z zamiany liścia na 2 kasy i wprowadziłem tasowanie kart letników przed wejściem do pociągu. Było lepiej. Następnie Jacek po rzucie świeżym okiem testera zaproponował zasadę, że letnicy mieszkają w domkach dopóki właściel nie ma gdzie zakwaterować kolejnych. Taka mała zasada a dodatkowych decyzji co niemiara, bo budowa nowych domków daje nowe możliwości, ale i blokuje kasę z zakwaterowanych letników.

Patrząc wstecz cieszę się, że zmiany w Letnisku wprowadzałem głównie ewolucyjnie i że wytrwałem do tego momentu. :D
Awatar użytkownika
sipio
Posty: 1141
Rejestracja: 15 cze 2008, 21:38
Lokalizacja: Warszawa
Been thanked: 1 time

Re: [Warszawa] Regularne spotkanie testowe - Monsoon Group

Post autor: sipio »

Karol Madaj pisze:Dodam jeszcze tylko na wczoraj miała swoją premierę długo zapowiadana pieczątka Mustafy: "Prototyp zepsuty", którą właściciel chętnie przybijał :)
Dementuje, te nie prawdzie wiadomości :mrgreen:
Już tydzień temu prototyp Filipa miał okazję dostąpić tego zaszczytu.
A jak tam Prohibicja to chyba jakaś nowość??
Awatar użytkownika
Jan Madejski
Posty: 736
Rejestracja: 15 wrz 2011, 13:08
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 14 times
Been thanked: 61 times

Re: [Warszawa] Regularne spotkanie testowe - Monsoon Group

Post autor: Jan Madejski »

ja_n pisze:(bo nawet po modyfikacji z wywalaniem ludków jednak od połowy gry kasy na inwestycje już raczej nie brakuje)
Przy strategii czerwonych domków kasy brakowało mi cały czas (nie miałem jak wygonić drani, bo ciągle miałem miejsce). Ostatniego złocisza na odświeżenie automobilu przed finalnym rozpogodzeniem trzymałem jak największy skarb, żeby przypadkiem nie wydać go w jakiś głupi sposób ;)
I tutaj nasuwa mi się tani pomysł (bo ja jestem z tych, co lubią ułatwiać graczom :) ): może dodać awaryjnie opcję wysłania swojego meepla do domku, żeby wykurzył rezydujących w nim gości?
sipio pisze:Już tydzień temu prototyp Filipa miał okazję dostąpić tego zaszczytu.
A jak tam Prohibicja to chyba jakaś nowość??
Mój Heros zarobił już dwie pieczątki 8)
Prohibicję przyniosłem kiedyś w zamierzchłych czasach, ale okazała się zbyt losowa, nawet jak na imprezówkę. Wczoraj już nie miałem siły jej testować, bo kolejna pieczątka tego samego wieczoru to zbyt duży zaszczyt...
Awatar użytkownika
Filippos
Posty: 2466
Rejestracja: 02 sty 2007, 16:54
Lokalizacja: Wawa, sercem w Wawie, nogą w wawie i innymi częściami ciała też;))

Re: [Warszawa] Regularne spotkanie testowe - Monsoon Group

Post autor: Filippos »

Karol Madaj pisze:
Patrząc wstecz cieszę się, że zmiany w Letnisku wprowadzałem głównie ewolucyjnie i że wytrwałem do tego momentu. :D
Ciesze się że moja teoria ewolucji się sprawdza czasem. :D

Ja niestety nie zagrałem w Letnisko. Mam nadzieję że zostało tam jeszcze cos do sprawdzenia i będe mógł to nadrobić za tydzień.

Siatkówka jest póki co zbyt skomplikowana. Jest bardziej skomplikowana niz pierwsza wersja siatkówki Yosza, przed pierwszymi cięciami. Mamy na każdej karcie chyba 6 różnych wartości i mam sześć kart zagrać sesnownie na 6 spotów. Liczba danych jest dla mnie nie do przetworzenia. Tak więc system potrzebuje znacznych uproszczeń. Podoba mi się natomiast pomysł z zagrywaniem kart siatkarzy, które spadają po użyciu i że mój zespół będzie tak płynnie się zmieniał. To jest fajne.

Dino bardzo pomogły źródełka i uproszczenie z wyrzuceniem daktyli. Z drugiej strony daktyl bardzo pomógłby w sytuacji gdy chce kogoś przegonić np ze źródełka. Wprowadziłem też przy drugim wczorajszym teście pomysł Mustafy żeby jajem można było rodzić tylko małego Dino. Jest to i tematyczne i sprawia że mamy nieco większa kontrolę nad grą bo nie można zawsze kogoś przegonić zagrywając jajem dużego Dino. Trzeba zagrac jajem małego i dopiero przy nim kartą terenu urodzić dużego Dino. W efekcie brakuje ruchu żeby to miejsce z którego się wygoniło kogoś zająć. Pomyślę jeszcze nad tym.

Lepiej działa tez uproszczone przeganianie. Jest wciąż problem z balansem celów i to jest teraz głównym zadaniem. Pójdę najpierw w tę stronę żeby utrudnić cele związane z wodą i górami i nakazać sąsiedztwo pary a nie pojedynczego Dino. Mam nadzieję że to wyrówna trudność tych celów z "bądź na lesie, łące, wzgórzu". Potrzebuję jeszcze czterech więcej celów żeby miec zestaw 16. Na pewno dojdzie do zestawu: "para sąsiadująca ze źródełkiem" i "grupa czterech" ale potrzeba nadal dwóch nowych. Jakieś pomysły?

Bardzo dziękuję za testy i cieszę się z wysokiej frekwencji. :)
Zwykle gram w to co mam
Moja strona o projektowaniu: http://milunski.com/
Awatar użytkownika
ja_n
Recenzent
Posty: 2303
Rejestracja: 28 lip 2004, 10:42
Lokalizacja: Warszawa
Been thanked: 1 time

Re: [Warszawa] Regularne spotkanie testowe - Monsoon Group

Post autor: ja_n »

Jan Madejski pisze:
ja_n pisze:(bo nawet po modyfikacji z wywalaniem ludków jednak od połowy gry kasy na inwestycje już raczej nie brakuje)
Przy strategii czerwonych domków kasy brakowało mi cały czas (nie miałem jak wygonić drani, bo ciągle miałem miejsce). Ostatniego złocisza na odświeżenie automobilu przed finalnym rozpogodzeniem trzymałem jak największy skarb, żeby przypadkiem nie wydać go w jakiś głupi sposób ;)
I tutaj nasuwa mi się tani pomysł (bo ja jestem z tych, co lubią ułatwiać graczom :) ): może dodać awaryjnie opcję wysłania swojego meepla do domku, żeby wykurzył rezydujących w nim gości?
O, to dobrze słyszeć. Czyli ten ograniczony cashflow działa czasem całą rozgrywkę, w takim razie zmiany nie są potrzebne prawdopodobnie. A tani pomysł wydaje się świetny, bo akcje są cenne w tej grze więc efektu zasiedzenia letników raczej nie zniszczy, a wyciągnie pomocną dłoń przy niektórych strategiach.
Awatar użytkownika
MichalStajszczak
Posty: 9479
Rejestracja: 31 sty 2005, 19:42
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 511 times
Been thanked: 1449 times
Kontakt:

Re: [Warszawa] Regularne spotkanie testowe - Monsoon Group

Post autor: MichalStajszczak »

Jan Madejski pisze:I tutaj nasuwa mi się tani pomysł (bo ja jestem z tych, co lubią ułatwiać graczom ): może dodać awaryjnie opcję wysłania swojego meepla do domku, żeby wykurzył rezydujących w nim gości?
Trzeba jeszcze znaleźć "klimatyczne" uzasadnienie do takiej akcji "wykurzania gości" :D
Awatar użytkownika
konev
Posty: 2094
Rejestracja: 22 gru 2006, 12:39
Lokalizacja: Tewkesbury (UK)

Re: [Warszawa] Regularne spotkanie testowe - Monsoon Group

Post autor: konev »

Filippos pisze: Lepiej działa tez uproszczone przeganianie. Jest wciąż problem z balansem celów i to jest teraz głównym zadaniem. Pójdę najpierw w tę stronę żeby utrudnić cele związane z wodą i górami i nakazać sąsiedztwo pary a nie pojedynczego Dino. Mam nadzieję że to wyrówna trudność tych celów z "bądź na lesie, łące, wzgórzu". Potrzebuję jeszcze czterech więcej celów żeby miec zestaw 16. Na pewno dojdzie do zestawu: "para sąsiadująca ze źródełkiem" i "grupa czterech" ale potrzeba nadal dwóch nowych. Jakieś pomysły?
* Za grupę dokładnie 3 Dino z których jeden jest duży
* Za każdego Dino w łańcuchu. (Tak! Reguła łańcucha! ;) ).
Ostatnio zmieniony 30 gru 2011, 08:46 przez konev, łącznie zmieniany 1 raz.
Warszawskie spotkania projektantów i testerów gier planszowych
Monsoon Group :: Aktualne Spotkania :: Facebook
Karol Madaj
Posty: 659
Rejestracja: 28 sty 2010, 15:41
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 89 times
Been thanked: 46 times

Re: [Warszawa] Regularne spotkanie testowe - Monsoon Group

Post autor: Karol Madaj »

MichalStajszczak pisze:Trzeba jeszcze znaleźć "klimatyczne" uzasadnienie do takiej akcji "wykurzania gości"
Normalnie letnicy wyjeżdżają dopiero gdy robi się zbyt ciasno i właściciel chce im kogoś dokwaterować ponad normę. A jeżeli właściciel wcześniej przyjdzie biadolić, że nie ma funduszy nawet na opłacenie woźnicy i trzeba uregulować rachunek, to trzaskają drzwiami i wyjeżdżają. :)

Mi się pomysł wstępnie podoba.

Trzeba tylko przetestować czy taka zasada daje sporo więcej decyzji. Na pewno jest o tyle elegancka, że dzięki niej na każdą kartę na stole (za wyjątkiem banku) mogę postawić meepla.
Awatar użytkownika
Filippos
Posty: 2466
Rejestracja: 02 sty 2007, 16:54
Lokalizacja: Wawa, sercem w Wawie, nogą w wawie i innymi częściami ciała też;))

Re: [Warszawa] Regularne spotkanie testowe - Monsoon Group

Post autor: Filippos »

konev pisze:
Filippos pisze: Lepiej działa tez uproszczone przeganianie. Jest wciąż problem z balansem celów i to jest teraz głównym zadaniem. Pójdę najpierw w tę stronę żeby utrudnić cele związane z wodą i górami i nakazać sąsiedztwo pary a nie pojedynczego Dino. Mam nadzieję że to wyrówna trudność tych celów z "bądź na lesie, łące, wzgórzu". Potrzebuję jeszcze czterech więcej celów żeby miec zestaw 16. Na pewno dojdzie do zestawu: "para sąsiadująca ze źródełkiem" i "grupa czterech" ale potrzeba nadal dwóch nowych. Jakieś pomysły?
* Za grupę dokładnie 3 Dino z których jeden jest duży
* Za każdego Dino w łańcuchu. (Tak! Reguła łańcucha! ;) ).
A czym się będzie różnić łańcuch od najwiekszej grupy? Grupa może być łańcuchem lub blobem, a łańcuch może być tylko łańcuchem. Czyli będzie taka trudniejsza do zrobienia wersja największej grupy, nieprawdaż?

Ja myślałem jeszcze o łączeniu łańcuchami wody lub gór ze sobą i punktach za to. Konkretyzuje się tez pomysł na zmienne warunki poszczególnych epok. :)
Zwykle gram w to co mam
Moja strona o projektowaniu: http://milunski.com/
Awatar użytkownika
Jan Madejski
Posty: 736
Rejestracja: 15 wrz 2011, 13:08
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 14 times
Been thanked: 61 times

Re: [Warszawa] Regularne spotkanie testowe - Monsoon Group

Post autor: Jan Madejski »

Garść propozycji punktowania, żeby było z czego odrzucać:
- 3vp za każde 3 dino stojące na łące, wzgórzu i lesie (niekoniecznie w łańcuchu - po prostu punktujemy za różnorodne tereny)
- 2vp za każdą parkę dino nie stykającą się z innymi dino tego samego koloru (może być trudne do realizacji, bo wymaga jaj/przemieszczania się)
- 1vp za każdego dino nie stykającego się z wodą i górami
- 1vp za każdego dino stykającego się z grupą przynajmniej 3 dino z innego stada
- 1vp za każdego dino w nieprzerwanym łańcuchu łączącym dwa różne brzegi planszy (mogą być przyległe)
- 9vp za stado 7 dino w zwartym, "okrągłym" stadzie (1 w środku i reszta naokoło) - nie pamiętam, czy plansza to umożliwia
- 1vp za każdego dino w łańcuchu, którego kolejne dino stoją zawsze na innym obszarze

I jeszcze przypomnę 'tani pomysł' z poprzedniego spotkania: nie musisz na siłę balansować celów, jeśli podzielisz je oficjalnie na łatwe i trudne (każdy gracz wylosuje po prostu 2 trudne i 2 łatwe, czy też 3 łatwe i 1 trudny, zależnie od podziału).
Awatar użytkownika
Filippos
Posty: 2466
Rejestracja: 02 sty 2007, 16:54
Lokalizacja: Wawa, sercem w Wawie, nogą w wawie i innymi częściami ciała też;))

Re: [Warszawa] Regularne spotkanie testowe - Monsoon Group

Post autor: Filippos »

Dzięki Janie! Fajne pomysły. Szczególnie podoba mi się:

- 1vp za każdego dino nie stykającego się z wodą i górami
- 2vp za każdą parkę dino nie stykającą się z innymi dino tego samego koloru (może być trudne do realizacji, bo wymaga jaj/przemieszczania się)

Bardzo fajne jest też "słoneczko" :wink: ale jest mega ryzykownym celem typu "wszystko albo nic"

O tanim pomyśle oczywiście pamiętam, ale chciałbym najpierw spróbować wersję optymalną ze zbalansowanymi celami.
Zwykle gram w to co mam
Moja strona o projektowaniu: http://milunski.com/
Awatar użytkownika
Witold Janik
Posty: 445
Rejestracja: 25 sty 2008, 13:00
Lokalizacja: spod Warszawy
Kontakt:

Re: [Warszawa] Regularne spotkanie testowe - Monsoon Group

Post autor: Witold Janik »

Witam ponownie po okresie ciężkiej orki w pracy :D

Zapowiadam się znów.
Kto będzie i z czym?
Czy przyniesienie #nieswojego# prototypu do ewentualnego zepsucia/poprawienia też wchodzi w grę (chcę się upewnić)?
Ja ze swoimi rzeczami jeszcze nie wracam. Jeszcze nie w tym tygodniu.

Pozdrawiam noworocznie!
W.
- Albo my graliśmy źle, albo wy (...), w naszej partii wyniki były w granicach 20-30. Co prawda gra skończyła się szybko (wcześnie papież umarł), ale chyba nie może to mieć aż takiego wpływu.
- U nas papież umarł w ostatniej turze - może stąd różnica.
Awatar użytkownika
poooq
Posty: 1242
Rejestracja: 28 lut 2009, 22:04
Lokalizacja: Warszawa Wesoła
Has thanked: 134 times
Been thanked: 61 times

Re: [Warszawa] Regularne spotkanie testowe - Monsoon Group

Post autor: poooq »

Po miesiącach kibicowania i śledzenia testów przez forum w końcu mam szansę na osobisty udział w spotkaniu loży psujów. Przyniosę mały bakszysz w postaci czteroosobowej, familijnej z ruchomą planszą (czyli to co zawsze :))
Po co piać, gdy można grać?
Odkrycie roku 2019: nie każdego interesuje moje zdanie.
Awatar użytkownika
konev
Posty: 2094
Rejestracja: 22 gru 2006, 12:39
Lokalizacja: Tewkesbury (UK)

Re: [Warszawa] Regularne spotkanie testowe - Monsoon Group

Post autor: konev »

Będę na spotkaniu lekko spóźniony z imprezówkami. Nie wiem czy z jedną, z dwoma czy pięcioma. Nie wiem ile pomysłów dotrwa do środy ;). To jeszcze całe 2 dni :D . Będę chciał fachowej rady, które imprezówki mają potencjał.
Warszawskie spotkania projektantów i testerów gier planszowych
Monsoon Group :: Aktualne Spotkania :: Facebook
Karol Madaj
Posty: 659
Rejestracja: 28 sty 2010, 15:41
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 89 times
Been thanked: 46 times

Re: [Warszawa] Regularne spotkanie testowe - Monsoon Group

Post autor: Karol Madaj »

Będę o czasie i chętnie poimprezuję przy pomysłach Koneva i dawno nie widzianych kolegów :)
Awatar użytkownika
Filippos
Posty: 2466
Rejestracja: 02 sty 2007, 16:54
Lokalizacja: Wawa, sercem w Wawie, nogą w wawie i innymi częściami ciała też;))

Re: [Warszawa] Regularne spotkanie testowe - Monsoon Group

Post autor: Filippos »

Bedę z Dino z 16 celami, bardziej zmienną planszą i pomysłem na niepowtarzalne ery. :D Bardzo chętnie poimprezuję takoż.

Wiciu jeśli sam potestujesz pomysły innych nie widzę problemu żebysmy my potestowali prototyp, którego nie jesteś autorem a jedynie potencjalnym wydawcą. :wink: Tylko bardzo proszę nie przychodź dopiero o 20 tylko na tę jedną partię swojej gry. :D
Zwykle gram w to co mam
Moja strona o projektowaniu: http://milunski.com/
Awatar użytkownika
Mały brzydki pędrak
Posty: 984
Rejestracja: 24 sty 2006, 19:37
Lokalizacja: Warszawa
Been thanked: 11 times

Re: [Warszawa] Regularne spotkanie testowe - Monsoon Group

Post autor: Mały brzydki pędrak »

Będę od początku spotkania. Zagram z kolegą w prototyp Kurska 1943 i przyniosę swój Wyścig do Berlina 1945.
Awatar użytkownika
konev
Posty: 2094
Rejestracja: 22 gru 2006, 12:39
Lokalizacja: Tewkesbury (UK)

Re: [Warszawa] Regularne spotkanie testowe - Monsoon Group

Post autor: konev »

Kurcze ile ludzi. Wszyscy się przestraszyli przepowiedni o końcu świata i chcą jeszcze w tym roku swoje gry wydać? :).
Warszawskie spotkania projektantów i testerów gier planszowych
Monsoon Group :: Aktualne Spotkania :: Facebook
Awatar użytkownika
Filippos
Posty: 2466
Rejestracja: 02 sty 2007, 16:54
Lokalizacja: Wawa, sercem w Wawie, nogą w wawie i innymi częściami ciała też;))

Re: [Warszawa] Regularne spotkanie testowe - Monsoon Group

Post autor: Filippos »

Mały brzydki pędrak pisze:Będę od początku spotkania. Zagram z kolegą w prototyp Kurska 1943 i przyniosę swój Wyścig do Berlina 1945.
Pędrak tworzycie dwuosobową sekcję gier wojennych i będziecie się wspierać wzajemnie czy pogracie też w nasze eurodziewczyńskie projekty? :D
Zwykle gram w to co mam
Moja strona o projektowaniu: http://milunski.com/
Awatar użytkownika
Jan Madejski
Posty: 736
Rejestracja: 15 wrz 2011, 13:08
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 14 times
Been thanked: 61 times

Re: [Warszawa] Regularne spotkanie testowe - Monsoon Group

Post autor: Jan Madejski »

Ja się pojawię znowu około 16:50. Przyniosę zmienionego Herosa.
Awatar użytkownika
stalker
Posty: 2594
Rejestracja: 24 cze 2004, 23:14
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 33 times
Been thanked: 13 times

Re: [Warszawa] Regularne spotkanie testowe - Monsoon Group

Post autor: stalker »

Karol Madaj pisze:Dodam jeszcze tylko na wczoraj miała swoją premierę długo zapowiadana pieczątka Mustafy: "Prototyp zepsuty", którą właściciel chętnie przybijał :)
Druga? :) eee chyba się doczytałem, że mowa o pieczątce pomysłu Mustafy, sporządzonej na zamówienie Jaśka ;) no to sobie sam odpowiedziałem.
Filippos pisze:Wiciu jeśli sam potestujesz pomysły innych nie widzę problemu (...) Tylko bardzo proszę nie przychodź dopiero o 20 tylko na tę jedną partię swojej gry. :D
No chyba, że masz ochotę na małe ścięcie z ojcem założycielem :lol:

Ja też będę, postaram się przynieść zepsutego Dratewkę, choć na razie chętnie bym mu przyłożył dwie pieczątki zepsute (albo sobie ;) ) bo już wiem, czemu nie działa (a raczej jest nudny), ale jeszcze nie wiem, jak go zrobić, żeby działał.
Ostatnio zmieniony 03 sty 2012, 14:48 przez stalker, łącznie zmieniany 1 raz.
Lukasz M. Pogoda | w biblioteczce | zainteresowało mnie
Warszawskie spotkania projektantów i testerów gier planszowych. Chcesz pomóc w testowaniu lub masz swój projekt? Monsoon Group pomoże! Informacje na forum tutaj. Zapraszamy!
Awatar użytkownika
Jan Madejski
Posty: 736
Rejestracja: 15 wrz 2011, 13:08
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 14 times
Been thanked: 61 times

Re: [Warszawa] Regularne spotkanie testowe - Monsoon Group

Post autor: Jan Madejski »

stalker pisze:jeszcze nie wiem, jak go zrobić, żeby działał.
Zatem po spotkaniu każdy sięgnie do swojego zestawu tanich pomysłów i będziesz miał w czym przebierać ;)
Awatar użytkownika
stalker
Posty: 2594
Rejestracja: 24 cze 2004, 23:14
Lokalizacja: Warszawa
Has thanked: 33 times
Been thanked: 13 times

Re: [Warszawa] Regularne spotkanie testowe - Monsoon Group

Post autor: stalker »

To nie zawsze działa, bo nikt w sumie nie zauważył podstawowego problemu, że tam jest po prostu za mało podstawowych decyzji związanych z ryzykiem -- po prostu źle zaprojektowałem główny mechanizm i żadne ewolucyjne rozwijanie go nie pomoże (za bardzo). Ale nie poddaję się i system przerabiam :)
Lukasz M. Pogoda | w biblioteczce | zainteresowało mnie
Warszawskie spotkania projektantów i testerów gier planszowych. Chcesz pomóc w testowaniu lub masz swój projekt? Monsoon Group pomoże! Informacje na forum tutaj. Zapraszamy!
Awatar użytkownika
Mały brzydki pędrak
Posty: 984
Rejestracja: 24 sty 2006, 19:37
Lokalizacja: Warszawa
Been thanked: 11 times

Re: [Warszawa] Regularne spotkanie testowe - Monsoon Group

Post autor: Mały brzydki pędrak »

Filippos pisze:Pędrak tworzycie dwuosobową sekcję gier wojennych i będziecie się wspierać wzajemnie czy pogracie też w nasze eurodziewczyńskie projekty? :D
Tym razem będzie inny znajomy niż poprzednio. Nie wiem czy pogram w erogry, bo w końcu rok Majów 2012 obliguje do wzmożonych testów:)
Awatar użytkownika
konev
Posty: 2094
Rejestracja: 22 gru 2006, 12:39
Lokalizacja: Tewkesbury (UK)

Re: [Warszawa] Regularne spotkanie testowe - Monsoon Group

Post autor: konev »

Bardzo dziękuję wszystkim za testy.

Udało mi się pokazać 2.5 gry imprezowej i przetestować założenia w zacnym gronie :).

Piksele - lądują w szafie. Doświadczenia jakie tam szukałem to zmiana obrazka w trakcie gry, ale wydaje się to trudne do zrealizowania. Chyba, że coś mnie kiedyś napadnie i wpadnie. Bardzo dziękuje za wszystkie uwagi, które były trafne, ale ten projekt na razie wstrzymam.
Ukrycie - cieszę się, że pomysł zaskoczył, bo wiązałem z nim duże nadzieje. Oczywiście symbole do zmiany, punktacja do zmiany i jeszcze kilka wariantów do przetestowania (ukrywanie kilku symboli). Natchnął mnie ten test pozytywnie :).
Rybki - tutaj też mi zależało na pierwszym odczuciu i chyba nie było złe biorąc pod uwagę, że była to tylko koncepcja. Czyli, że pomysł głupi nie jest i jest duże prawdopodobieństwo, że nic bardzo podobnego nie powstało. Oklejam kostki, wymyślam rybki i precyzuje zasady i zobaczymy.

Za tydzień myślę przynieść poprawione Ukrycie i Rybki :). Jeszcze raz wielkie dzięki szanownym testerom.

Potem usiedliśmy do testów Wyspy pooqa. Patent ruchomych pierścieni w tym temacie jakoś mi nie pasuje niestety. Przede wszystkim miałem poczucie bezsilności podczas gry i brak decyzji. Nawet jeżeli chciałbym coś zrobić to jeden z 3 graczy może mi to zepsuć jednym ruchem i muszę poświęcać następne 2 kolejki próbując to naprawić i nie mając gwarancji, że to mi się powiedzie. O elemencie memory oczywiście mowy być nie może bo jest za dużo elementów. Cała gra jest do przemyślenia moim zdaniem. Bardzo podobał mi się patent słońce/księżyc, ale myślałem, że będzie to wpływać jakoś na rozgrywkę (szybszy/wolniejszy ruch). Spróbowałbym naprawić grę powiedzmy na 2-3 pierścieniach, a potem dokładał resztę.

Dratewka - wreszcie :). Pierwsze wrażenie bardzo pozytywne, które psuje się po 1-2 rundach. Bardzo statyczna rozgrywka. Praktycznie tylko na pierwszych 3-4 polach. Brak uczucia ryzyka, przepychania się i... zwariowanego wyścigu :). Tak jak wspomniałem taki klimat bym widział w tej grze. Dużo się dzieje, przesuwa, zmienia, ryzykuje, bo wszyscy się śpieszą zanim Smok zrobi Chlap(?). Potrzeba tej grze więcej dynamiki.

Na innych stołach były Dinka, Letnisko, 2 gry wojenne, oraz prototyp o transporcie drogowym.
Gigantyczna frekwencja :).

Do zobaczenia za tydzień.
Warszawskie spotkania projektantów i testerów gier planszowych
Monsoon Group :: Aktualne Spotkania :: Facebook
ODPOWIEDZ