(Warszawa) Regularne spotkanie testowe - Monsoon Group
-
- Posty: 659
- Rejestracja: 28 sty 2010, 15:41
- Lokalizacja: Warszawa
- Has thanked: 89 times
- Been thanked: 46 times
Re: [Warszawa] Regularne spotkanie testowe - Monsoon Group
Dodam jeszcze tylko na wczoraj miała swoją premierę długo zapowiadana pieczątka Mustafy: "Prototyp zepsuty", którą właściciel chętnie przybijał
Heros - jakby gra nie była zepsuta granie w tak wykonany prototyp jest smakiem prawdziwego luksusu
Podoba mi się prosty i fajny pomysł. Podoba mi się mitologiczny klimat. Podoba mi się upływ czasu, bo przypomina mi emocje dawane przez kafelki z koroną w Basilice. Niestety decyzje podejmuje się tylko pod koniec czasu gry i to też ograniczone losowym układem ręki. Coś trzeba zmienić, ale nie mam pomysłu jak. Może znacznik herosa "chodzący" po kartach przed upływem czasu pokazujący ile pułapek na wejście ominie czyli od której pułapki zacznie. Ten znacznik mógłbny być przeciągany przez graczy. Ale to tylko jako dodatek nie rozwiązujący głównego problemu.
Letnisko- bardzo dziękuję za testy. Ja naliczyłem trzy partie. Najpiew za pomocą brzytwy Koneva wyciąłem parki powiększające objetość domków, zrezygnowałem z zamiany liścia na 2 kasy i wprowadziłem tasowanie kart letników przed wejściem do pociągu. Było lepiej. Następnie Jacek po rzucie świeżym okiem testera zaproponował zasadę, że letnicy mieszkają w domkach dopóki właściel nie ma gdzie zakwaterować kolejnych. Taka mała zasada a dodatkowych decyzji co niemiara, bo budowa nowych domków daje nowe możliwości, ale i blokuje kasę z zakwaterowanych letników.
Patrząc wstecz cieszę się, że zmiany w Letnisku wprowadzałem głównie ewolucyjnie i że wytrwałem do tego momentu.
Heros - jakby gra nie była zepsuta granie w tak wykonany prototyp jest smakiem prawdziwego luksusu
Podoba mi się prosty i fajny pomysł. Podoba mi się mitologiczny klimat. Podoba mi się upływ czasu, bo przypomina mi emocje dawane przez kafelki z koroną w Basilice. Niestety decyzje podejmuje się tylko pod koniec czasu gry i to też ograniczone losowym układem ręki. Coś trzeba zmienić, ale nie mam pomysłu jak. Może znacznik herosa "chodzący" po kartach przed upływem czasu pokazujący ile pułapek na wejście ominie czyli od której pułapki zacznie. Ten znacznik mógłbny być przeciągany przez graczy. Ale to tylko jako dodatek nie rozwiązujący głównego problemu.
Letnisko- bardzo dziękuję za testy. Ja naliczyłem trzy partie. Najpiew za pomocą brzytwy Koneva wyciąłem parki powiększające objetość domków, zrezygnowałem z zamiany liścia na 2 kasy i wprowadziłem tasowanie kart letników przed wejściem do pociągu. Było lepiej. Następnie Jacek po rzucie świeżym okiem testera zaproponował zasadę, że letnicy mieszkają w domkach dopóki właściel nie ma gdzie zakwaterować kolejnych. Taka mała zasada a dodatkowych decyzji co niemiara, bo budowa nowych domków daje nowe możliwości, ale i blokuje kasę z zakwaterowanych letników.
Patrząc wstecz cieszę się, że zmiany w Letnisku wprowadzałem głównie ewolucyjnie i że wytrwałem do tego momentu.
Re: [Warszawa] Regularne spotkanie testowe - Monsoon Group
Dementuje, te nie prawdzie wiadomościKarol Madaj pisze:Dodam jeszcze tylko na wczoraj miała swoją premierę długo zapowiadana pieczątka Mustafy: "Prototyp zepsuty", którą właściciel chętnie przybijał
Już tydzień temu prototyp Filipa miał okazję dostąpić tego zaszczytu.
A jak tam Prohibicja to chyba jakaś nowość??
- Jan Madejski
- Posty: 736
- Rejestracja: 15 wrz 2011, 13:08
- Lokalizacja: Warszawa
- Has thanked: 14 times
- Been thanked: 61 times
Re: [Warszawa] Regularne spotkanie testowe - Monsoon Group
Przy strategii czerwonych domków kasy brakowało mi cały czas (nie miałem jak wygonić drani, bo ciągle miałem miejsce). Ostatniego złocisza na odświeżenie automobilu przed finalnym rozpogodzeniem trzymałem jak największy skarb, żeby przypadkiem nie wydać go w jakiś głupi sposóbja_n pisze:(bo nawet po modyfikacji z wywalaniem ludków jednak od połowy gry kasy na inwestycje już raczej nie brakuje)
I tutaj nasuwa mi się tani pomysł (bo ja jestem z tych, co lubią ułatwiać graczom ): może dodać awaryjnie opcję wysłania swojego meepla do domku, żeby wykurzył rezydujących w nim gości?
Mój Heros zarobił już dwie pieczątkisipio pisze:Już tydzień temu prototyp Filipa miał okazję dostąpić tego zaszczytu.
A jak tam Prohibicja to chyba jakaś nowość??
Prohibicję przyniosłem kiedyś w zamierzchłych czasach, ale okazała się zbyt losowa, nawet jak na imprezówkę. Wczoraj już nie miałem siły jej testować, bo kolejna pieczątka tego samego wieczoru to zbyt duży zaszczyt...
- Filippos
- Posty: 2466
- Rejestracja: 02 sty 2007, 16:54
- Lokalizacja: Wawa, sercem w Wawie, nogą w wawie i innymi częściami ciała też;))
Re: [Warszawa] Regularne spotkanie testowe - Monsoon Group
Ciesze się że moja teoria ewolucji się sprawdza czasem.Karol Madaj pisze:
Patrząc wstecz cieszę się, że zmiany w Letnisku wprowadzałem głównie ewolucyjnie i że wytrwałem do tego momentu.
Ja niestety nie zagrałem w Letnisko. Mam nadzieję że zostało tam jeszcze cos do sprawdzenia i będe mógł to nadrobić za tydzień.
Siatkówka jest póki co zbyt skomplikowana. Jest bardziej skomplikowana niz pierwsza wersja siatkówki Yosza, przed pierwszymi cięciami. Mamy na każdej karcie chyba 6 różnych wartości i mam sześć kart zagrać sesnownie na 6 spotów. Liczba danych jest dla mnie nie do przetworzenia. Tak więc system potrzebuje znacznych uproszczeń. Podoba mi się natomiast pomysł z zagrywaniem kart siatkarzy, które spadają po użyciu i że mój zespół będzie tak płynnie się zmieniał. To jest fajne.
Dino bardzo pomogły źródełka i uproszczenie z wyrzuceniem daktyli. Z drugiej strony daktyl bardzo pomógłby w sytuacji gdy chce kogoś przegonić np ze źródełka. Wprowadziłem też przy drugim wczorajszym teście pomysł Mustafy żeby jajem można było rodzić tylko małego Dino. Jest to i tematyczne i sprawia że mamy nieco większa kontrolę nad grą bo nie można zawsze kogoś przegonić zagrywając jajem dużego Dino. Trzeba zagrac jajem małego i dopiero przy nim kartą terenu urodzić dużego Dino. W efekcie brakuje ruchu żeby to miejsce z którego się wygoniło kogoś zająć. Pomyślę jeszcze nad tym.
Lepiej działa tez uproszczone przeganianie. Jest wciąż problem z balansem celów i to jest teraz głównym zadaniem. Pójdę najpierw w tę stronę żeby utrudnić cele związane z wodą i górami i nakazać sąsiedztwo pary a nie pojedynczego Dino. Mam nadzieję że to wyrówna trudność tych celów z "bądź na lesie, łące, wzgórzu". Potrzebuję jeszcze czterech więcej celów żeby miec zestaw 16. Na pewno dojdzie do zestawu: "para sąsiadująca ze źródełkiem" i "grupa czterech" ale potrzeba nadal dwóch nowych. Jakieś pomysły?
Bardzo dziękuję za testy i cieszę się z wysokiej frekwencji.
- ja_n
- Recenzent
- Posty: 2303
- Rejestracja: 28 lip 2004, 10:42
- Lokalizacja: Warszawa
- Been thanked: 1 time
Re: [Warszawa] Regularne spotkanie testowe - Monsoon Group
O, to dobrze słyszeć. Czyli ten ograniczony cashflow działa czasem całą rozgrywkę, w takim razie zmiany nie są potrzebne prawdopodobnie. A tani pomysł wydaje się świetny, bo akcje są cenne w tej grze więc efektu zasiedzenia letników raczej nie zniszczy, a wyciągnie pomocną dłoń przy niektórych strategiach.Jan Madejski pisze:Przy strategii czerwonych domków kasy brakowało mi cały czas (nie miałem jak wygonić drani, bo ciągle miałem miejsce). Ostatniego złocisza na odświeżenie automobilu przed finalnym rozpogodzeniem trzymałem jak największy skarb, żeby przypadkiem nie wydać go w jakiś głupi sposóbja_n pisze:(bo nawet po modyfikacji z wywalaniem ludków jednak od połowy gry kasy na inwestycje już raczej nie brakuje)
I tutaj nasuwa mi się tani pomysł (bo ja jestem z tych, co lubią ułatwiać graczom ): może dodać awaryjnie opcję wysłania swojego meepla do domku, żeby wykurzył rezydujących w nim gości?
- MichalStajszczak
- Posty: 9479
- Rejestracja: 31 sty 2005, 19:42
- Lokalizacja: Warszawa
- Has thanked: 511 times
- Been thanked: 1449 times
- Kontakt:
Re: [Warszawa] Regularne spotkanie testowe - Monsoon Group
Trzeba jeszcze znaleźć "klimatyczne" uzasadnienie do takiej akcji "wykurzania gości"Jan Madejski pisze:I tutaj nasuwa mi się tani pomysł (bo ja jestem z tych, co lubią ułatwiać graczom ): może dodać awaryjnie opcję wysłania swojego meepla do domku, żeby wykurzył rezydujących w nim gości?
Re: [Warszawa] Regularne spotkanie testowe - Monsoon Group
* Za grupę dokładnie 3 Dino z których jeden jest dużyFilippos pisze: Lepiej działa tez uproszczone przeganianie. Jest wciąż problem z balansem celów i to jest teraz głównym zadaniem. Pójdę najpierw w tę stronę żeby utrudnić cele związane z wodą i górami i nakazać sąsiedztwo pary a nie pojedynczego Dino. Mam nadzieję że to wyrówna trudność tych celów z "bądź na lesie, łące, wzgórzu". Potrzebuję jeszcze czterech więcej celów żeby miec zestaw 16. Na pewno dojdzie do zestawu: "para sąsiadująca ze źródełkiem" i "grupa czterech" ale potrzeba nadal dwóch nowych. Jakieś pomysły?
* Za każdego Dino w łańcuchu. (Tak! Reguła łańcucha! ).
Ostatnio zmieniony 30 gru 2011, 08:46 przez konev, łącznie zmieniany 1 raz.
Warszawskie spotkania projektantów i testerów gier planszowych
Monsoon Group :: Aktualne Spotkania :: Facebook
Monsoon Group :: Aktualne Spotkania :: Facebook
-
- Posty: 659
- Rejestracja: 28 sty 2010, 15:41
- Lokalizacja: Warszawa
- Has thanked: 89 times
- Been thanked: 46 times
Re: [Warszawa] Regularne spotkanie testowe - Monsoon Group
Normalnie letnicy wyjeżdżają dopiero gdy robi się zbyt ciasno i właściciel chce im kogoś dokwaterować ponad normę. A jeżeli właściciel wcześniej przyjdzie biadolić, że nie ma funduszy nawet na opłacenie woźnicy i trzeba uregulować rachunek, to trzaskają drzwiami i wyjeżdżają.MichalStajszczak pisze:Trzeba jeszcze znaleźć "klimatyczne" uzasadnienie do takiej akcji "wykurzania gości"
Mi się pomysł wstępnie podoba.
Trzeba tylko przetestować czy taka zasada daje sporo więcej decyzji. Na pewno jest o tyle elegancka, że dzięki niej na każdą kartę na stole (za wyjątkiem banku) mogę postawić meepla.
- Filippos
- Posty: 2466
- Rejestracja: 02 sty 2007, 16:54
- Lokalizacja: Wawa, sercem w Wawie, nogą w wawie i innymi częściami ciała też;))
Re: [Warszawa] Regularne spotkanie testowe - Monsoon Group
A czym się będzie różnić łańcuch od najwiekszej grupy? Grupa może być łańcuchem lub blobem, a łańcuch może być tylko łańcuchem. Czyli będzie taka trudniejsza do zrobienia wersja największej grupy, nieprawdaż?konev pisze:* Za grupę dokładnie 3 Dino z których jeden jest dużyFilippos pisze: Lepiej działa tez uproszczone przeganianie. Jest wciąż problem z balansem celów i to jest teraz głównym zadaniem. Pójdę najpierw w tę stronę żeby utrudnić cele związane z wodą i górami i nakazać sąsiedztwo pary a nie pojedynczego Dino. Mam nadzieję że to wyrówna trudność tych celów z "bądź na lesie, łące, wzgórzu". Potrzebuję jeszcze czterech więcej celów żeby miec zestaw 16. Na pewno dojdzie do zestawu: "para sąsiadująca ze źródełkiem" i "grupa czterech" ale potrzeba nadal dwóch nowych. Jakieś pomysły?
* Za każdego Dino w łańcuchu. (Tak! Reguła łańcucha! ).
Ja myślałem jeszcze o łączeniu łańcuchami wody lub gór ze sobą i punktach za to. Konkretyzuje się tez pomysł na zmienne warunki poszczególnych epok.
- Jan Madejski
- Posty: 736
- Rejestracja: 15 wrz 2011, 13:08
- Lokalizacja: Warszawa
- Has thanked: 14 times
- Been thanked: 61 times
Re: [Warszawa] Regularne spotkanie testowe - Monsoon Group
Garść propozycji punktowania, żeby było z czego odrzucać:
- 3vp za każde 3 dino stojące na łące, wzgórzu i lesie (niekoniecznie w łańcuchu - po prostu punktujemy za różnorodne tereny)
- 2vp za każdą parkę dino nie stykającą się z innymi dino tego samego koloru (może być trudne do realizacji, bo wymaga jaj/przemieszczania się)
- 1vp za każdego dino nie stykającego się z wodą i górami
- 1vp za każdego dino stykającego się z grupą przynajmniej 3 dino z innego stada
- 1vp za każdego dino w nieprzerwanym łańcuchu łączącym dwa różne brzegi planszy (mogą być przyległe)
- 9vp za stado 7 dino w zwartym, "okrągłym" stadzie (1 w środku i reszta naokoło) - nie pamiętam, czy plansza to umożliwia
- 1vp za każdego dino w łańcuchu, którego kolejne dino stoją zawsze na innym obszarze
I jeszcze przypomnę 'tani pomysł' z poprzedniego spotkania: nie musisz na siłę balansować celów, jeśli podzielisz je oficjalnie na łatwe i trudne (każdy gracz wylosuje po prostu 2 trudne i 2 łatwe, czy też 3 łatwe i 1 trudny, zależnie od podziału).
- 3vp za każde 3 dino stojące na łące, wzgórzu i lesie (niekoniecznie w łańcuchu - po prostu punktujemy za różnorodne tereny)
- 2vp za każdą parkę dino nie stykającą się z innymi dino tego samego koloru (może być trudne do realizacji, bo wymaga jaj/przemieszczania się)
- 1vp za każdego dino nie stykającego się z wodą i górami
- 1vp za każdego dino stykającego się z grupą przynajmniej 3 dino z innego stada
- 1vp za każdego dino w nieprzerwanym łańcuchu łączącym dwa różne brzegi planszy (mogą być przyległe)
- 9vp za stado 7 dino w zwartym, "okrągłym" stadzie (1 w środku i reszta naokoło) - nie pamiętam, czy plansza to umożliwia
- 1vp za każdego dino w łańcuchu, którego kolejne dino stoją zawsze na innym obszarze
I jeszcze przypomnę 'tani pomysł' z poprzedniego spotkania: nie musisz na siłę balansować celów, jeśli podzielisz je oficjalnie na łatwe i trudne (każdy gracz wylosuje po prostu 2 trudne i 2 łatwe, czy też 3 łatwe i 1 trudny, zależnie od podziału).
- Filippos
- Posty: 2466
- Rejestracja: 02 sty 2007, 16:54
- Lokalizacja: Wawa, sercem w Wawie, nogą w wawie i innymi częściami ciała też;))
Re: [Warszawa] Regularne spotkanie testowe - Monsoon Group
Dzięki Janie! Fajne pomysły. Szczególnie podoba mi się:
- 1vp za każdego dino nie stykającego się z wodą i górami
- 2vp za każdą parkę dino nie stykającą się z innymi dino tego samego koloru (może być trudne do realizacji, bo wymaga jaj/przemieszczania się)
Bardzo fajne jest też "słoneczko" ale jest mega ryzykownym celem typu "wszystko albo nic"
O tanim pomyśle oczywiście pamiętam, ale chciałbym najpierw spróbować wersję optymalną ze zbalansowanymi celami.
- 1vp za każdego dino nie stykającego się z wodą i górami
- 2vp za każdą parkę dino nie stykającą się z innymi dino tego samego koloru (może być trudne do realizacji, bo wymaga jaj/przemieszczania się)
Bardzo fajne jest też "słoneczko" ale jest mega ryzykownym celem typu "wszystko albo nic"
O tanim pomyśle oczywiście pamiętam, ale chciałbym najpierw spróbować wersję optymalną ze zbalansowanymi celami.
- Witold Janik
- Posty: 445
- Rejestracja: 25 sty 2008, 13:00
- Lokalizacja: spod Warszawy
- Kontakt:
Re: [Warszawa] Regularne spotkanie testowe - Monsoon Group
Witam ponownie po okresie ciężkiej orki w pracy
Zapowiadam się znów.
Kto będzie i z czym?
Czy przyniesienie #nieswojego# prototypu do ewentualnego zepsucia/poprawienia też wchodzi w grę (chcę się upewnić)?
Ja ze swoimi rzeczami jeszcze nie wracam. Jeszcze nie w tym tygodniu.
Pozdrawiam noworocznie!
W.
Zapowiadam się znów.
Kto będzie i z czym?
Czy przyniesienie #nieswojego# prototypu do ewentualnego zepsucia/poprawienia też wchodzi w grę (chcę się upewnić)?
Ja ze swoimi rzeczami jeszcze nie wracam. Jeszcze nie w tym tygodniu.
Pozdrawiam noworocznie!
W.
- Albo my graliśmy źle, albo wy (...), w naszej partii wyniki były w granicach 20-30. Co prawda gra skończyła się szybko (wcześnie papież umarł), ale chyba nie może to mieć aż takiego wpływu.
- U nas papież umarł w ostatniej turze - może stąd różnica.
- U nas papież umarł w ostatniej turze - może stąd różnica.
- poooq
- Posty: 1242
- Rejestracja: 28 lut 2009, 22:04
- Lokalizacja: Warszawa Wesoła
- Has thanked: 134 times
- Been thanked: 61 times
Re: [Warszawa] Regularne spotkanie testowe - Monsoon Group
Po miesiącach kibicowania i śledzenia testów przez forum w końcu mam szansę na osobisty udział w spotkaniu loży psujów. Przyniosę mały bakszysz w postaci czteroosobowej, familijnej z ruchomą planszą (czyli to co zawsze )
Po co piać, gdy można grać?
Odkrycie roku 2019: nie każdego interesuje moje zdanie.
Odkrycie roku 2019: nie każdego interesuje moje zdanie.
Re: [Warszawa] Regularne spotkanie testowe - Monsoon Group
Będę na spotkaniu lekko spóźniony z imprezówkami. Nie wiem czy z jedną, z dwoma czy pięcioma. Nie wiem ile pomysłów dotrwa do środy . To jeszcze całe 2 dni . Będę chciał fachowej rady, które imprezówki mają potencjał.
Warszawskie spotkania projektantów i testerów gier planszowych
Monsoon Group :: Aktualne Spotkania :: Facebook
Monsoon Group :: Aktualne Spotkania :: Facebook
-
- Posty: 659
- Rejestracja: 28 sty 2010, 15:41
- Lokalizacja: Warszawa
- Has thanked: 89 times
- Been thanked: 46 times
Re: [Warszawa] Regularne spotkanie testowe - Monsoon Group
Będę o czasie i chętnie poimprezuję przy pomysłach Koneva i dawno nie widzianych kolegów
- Filippos
- Posty: 2466
- Rejestracja: 02 sty 2007, 16:54
- Lokalizacja: Wawa, sercem w Wawie, nogą w wawie i innymi częściami ciała też;))
Re: [Warszawa] Regularne spotkanie testowe - Monsoon Group
Bedę z Dino z 16 celami, bardziej zmienną planszą i pomysłem na niepowtarzalne ery. Bardzo chętnie poimprezuję takoż.
Wiciu jeśli sam potestujesz pomysły innych nie widzę problemu żebysmy my potestowali prototyp, którego nie jesteś autorem a jedynie potencjalnym wydawcą. Tylko bardzo proszę nie przychodź dopiero o 20 tylko na tę jedną partię swojej gry.
Wiciu jeśli sam potestujesz pomysły innych nie widzę problemu żebysmy my potestowali prototyp, którego nie jesteś autorem a jedynie potencjalnym wydawcą. Tylko bardzo proszę nie przychodź dopiero o 20 tylko na tę jedną partię swojej gry.
- Mały brzydki pędrak
- Posty: 984
- Rejestracja: 24 sty 2006, 19:37
- Lokalizacja: Warszawa
- Been thanked: 11 times
Re: [Warszawa] Regularne spotkanie testowe - Monsoon Group
Będę od początku spotkania. Zagram z kolegą w prototyp Kurska 1943 i przyniosę swój Wyścig do Berlina 1945.
Re: [Warszawa] Regularne spotkanie testowe - Monsoon Group
Kurcze ile ludzi. Wszyscy się przestraszyli przepowiedni o końcu świata i chcą jeszcze w tym roku swoje gry wydać? .
Warszawskie spotkania projektantów i testerów gier planszowych
Monsoon Group :: Aktualne Spotkania :: Facebook
Monsoon Group :: Aktualne Spotkania :: Facebook
- Filippos
- Posty: 2466
- Rejestracja: 02 sty 2007, 16:54
- Lokalizacja: Wawa, sercem w Wawie, nogą w wawie i innymi częściami ciała też;))
Re: [Warszawa] Regularne spotkanie testowe - Monsoon Group
Pędrak tworzycie dwuosobową sekcję gier wojennych i będziecie się wspierać wzajemnie czy pogracie też w nasze eurodziewczyńskie projekty?Mały brzydki pędrak pisze:Będę od początku spotkania. Zagram z kolegą w prototyp Kurska 1943 i przyniosę swój Wyścig do Berlina 1945.
- Jan Madejski
- Posty: 736
- Rejestracja: 15 wrz 2011, 13:08
- Lokalizacja: Warszawa
- Has thanked: 14 times
- Been thanked: 61 times
Re: [Warszawa] Regularne spotkanie testowe - Monsoon Group
Ja się pojawię znowu około 16:50. Przyniosę zmienionego Herosa.
- stalker
- Posty: 2594
- Rejestracja: 24 cze 2004, 23:14
- Lokalizacja: Warszawa
- Has thanked: 33 times
- Been thanked: 13 times
Re: [Warszawa] Regularne spotkanie testowe - Monsoon Group
Karol Madaj pisze:Dodam jeszcze tylko na wczoraj miała swoją premierę długo zapowiadana pieczątka Mustafy: "Prototyp zepsuty", którą właściciel chętnie przybijał
No chyba, że masz ochotę na małe ścięcie z ojcem założycielemFilippos pisze:Wiciu jeśli sam potestujesz pomysły innych nie widzę problemu (...) Tylko bardzo proszę nie przychodź dopiero o 20 tylko na tę jedną partię swojej gry.
Ja też będę, postaram się przynieść zepsutego Dratewkę, choć na razie chętnie bym mu przyłożył dwie pieczątki zepsute (albo sobie ) bo już wiem, czemu nie działa (a raczej jest nudny), ale jeszcze nie wiem, jak go zrobić, żeby działał.
Ostatnio zmieniony 03 sty 2012, 14:48 przez stalker, łącznie zmieniany 1 raz.
Lukasz M. Pogoda | w biblioteczce | zainteresowało mnie
Warszawskie spotkania projektantów i testerów gier planszowych. Chcesz pomóc w testowaniu lub masz swój projekt? Monsoon Group pomoże! Informacje na forum tutaj. Zapraszamy!
Warszawskie spotkania projektantów i testerów gier planszowych. Chcesz pomóc w testowaniu lub masz swój projekt? Monsoon Group pomoże! Informacje na forum tutaj. Zapraszamy!
- Jan Madejski
- Posty: 736
- Rejestracja: 15 wrz 2011, 13:08
- Lokalizacja: Warszawa
- Has thanked: 14 times
- Been thanked: 61 times
Re: [Warszawa] Regularne spotkanie testowe - Monsoon Group
Zatem po spotkaniu każdy sięgnie do swojego zestawu tanich pomysłów i będziesz miał w czym przebieraćstalker pisze:jeszcze nie wiem, jak go zrobić, żeby działał.
- stalker
- Posty: 2594
- Rejestracja: 24 cze 2004, 23:14
- Lokalizacja: Warszawa
- Has thanked: 33 times
- Been thanked: 13 times
Re: [Warszawa] Regularne spotkanie testowe - Monsoon Group
To nie zawsze działa, bo nikt w sumie nie zauważył podstawowego problemu, że tam jest po prostu za mało podstawowych decyzji związanych z ryzykiem -- po prostu źle zaprojektowałem główny mechanizm i żadne ewolucyjne rozwijanie go nie pomoże (za bardzo). Ale nie poddaję się i system przerabiam
Lukasz M. Pogoda | w biblioteczce | zainteresowało mnie
Warszawskie spotkania projektantów i testerów gier planszowych. Chcesz pomóc w testowaniu lub masz swój projekt? Monsoon Group pomoże! Informacje na forum tutaj. Zapraszamy!
Warszawskie spotkania projektantów i testerów gier planszowych. Chcesz pomóc w testowaniu lub masz swój projekt? Monsoon Group pomoże! Informacje na forum tutaj. Zapraszamy!
- Mały brzydki pędrak
- Posty: 984
- Rejestracja: 24 sty 2006, 19:37
- Lokalizacja: Warszawa
- Been thanked: 11 times
Re: [Warszawa] Regularne spotkanie testowe - Monsoon Group
Tym razem będzie inny znajomy niż poprzednio. Nie wiem czy pogram w erogry, bo w końcu rok Majów 2012 obliguje do wzmożonych testów:)Filippos pisze:Pędrak tworzycie dwuosobową sekcję gier wojennych i będziecie się wspierać wzajemnie czy pogracie też w nasze eurodziewczyńskie projekty?
Re: [Warszawa] Regularne spotkanie testowe - Monsoon Group
Bardzo dziękuję wszystkim za testy.
Udało mi się pokazać 2.5 gry imprezowej i przetestować założenia w zacnym gronie .
Piksele - lądują w szafie. Doświadczenia jakie tam szukałem to zmiana obrazka w trakcie gry, ale wydaje się to trudne do zrealizowania. Chyba, że coś mnie kiedyś napadnie i wpadnie. Bardzo dziękuje za wszystkie uwagi, które były trafne, ale ten projekt na razie wstrzymam.
Ukrycie - cieszę się, że pomysł zaskoczył, bo wiązałem z nim duże nadzieje. Oczywiście symbole do zmiany, punktacja do zmiany i jeszcze kilka wariantów do przetestowania (ukrywanie kilku symboli). Natchnął mnie ten test pozytywnie .
Rybki - tutaj też mi zależało na pierwszym odczuciu i chyba nie było złe biorąc pod uwagę, że była to tylko koncepcja. Czyli, że pomysł głupi nie jest i jest duże prawdopodobieństwo, że nic bardzo podobnego nie powstało. Oklejam kostki, wymyślam rybki i precyzuje zasady i zobaczymy.
Za tydzień myślę przynieść poprawione Ukrycie i Rybki . Jeszcze raz wielkie dzięki szanownym testerom.
Potem usiedliśmy do testów Wyspy pooqa. Patent ruchomych pierścieni w tym temacie jakoś mi nie pasuje niestety. Przede wszystkim miałem poczucie bezsilności podczas gry i brak decyzji. Nawet jeżeli chciałbym coś zrobić to jeden z 3 graczy może mi to zepsuć jednym ruchem i muszę poświęcać następne 2 kolejki próbując to naprawić i nie mając gwarancji, że to mi się powiedzie. O elemencie memory oczywiście mowy być nie może bo jest za dużo elementów. Cała gra jest do przemyślenia moim zdaniem. Bardzo podobał mi się patent słońce/księżyc, ale myślałem, że będzie to wpływać jakoś na rozgrywkę (szybszy/wolniejszy ruch). Spróbowałbym naprawić grę powiedzmy na 2-3 pierścieniach, a potem dokładał resztę.
Dratewka - wreszcie . Pierwsze wrażenie bardzo pozytywne, które psuje się po 1-2 rundach. Bardzo statyczna rozgrywka. Praktycznie tylko na pierwszych 3-4 polach. Brak uczucia ryzyka, przepychania się i... zwariowanego wyścigu . Tak jak wspomniałem taki klimat bym widział w tej grze. Dużo się dzieje, przesuwa, zmienia, ryzykuje, bo wszyscy się śpieszą zanim Smok zrobi Chlap(?). Potrzeba tej grze więcej dynamiki.
Na innych stołach były Dinka, Letnisko, 2 gry wojenne, oraz prototyp o transporcie drogowym.
Gigantyczna frekwencja .
Do zobaczenia za tydzień.
Udało mi się pokazać 2.5 gry imprezowej i przetestować założenia w zacnym gronie .
Piksele - lądują w szafie. Doświadczenia jakie tam szukałem to zmiana obrazka w trakcie gry, ale wydaje się to trudne do zrealizowania. Chyba, że coś mnie kiedyś napadnie i wpadnie. Bardzo dziękuje za wszystkie uwagi, które były trafne, ale ten projekt na razie wstrzymam.
Ukrycie - cieszę się, że pomysł zaskoczył, bo wiązałem z nim duże nadzieje. Oczywiście symbole do zmiany, punktacja do zmiany i jeszcze kilka wariantów do przetestowania (ukrywanie kilku symboli). Natchnął mnie ten test pozytywnie .
Rybki - tutaj też mi zależało na pierwszym odczuciu i chyba nie było złe biorąc pod uwagę, że była to tylko koncepcja. Czyli, że pomysł głupi nie jest i jest duże prawdopodobieństwo, że nic bardzo podobnego nie powstało. Oklejam kostki, wymyślam rybki i precyzuje zasady i zobaczymy.
Za tydzień myślę przynieść poprawione Ukrycie i Rybki . Jeszcze raz wielkie dzięki szanownym testerom.
Potem usiedliśmy do testów Wyspy pooqa. Patent ruchomych pierścieni w tym temacie jakoś mi nie pasuje niestety. Przede wszystkim miałem poczucie bezsilności podczas gry i brak decyzji. Nawet jeżeli chciałbym coś zrobić to jeden z 3 graczy może mi to zepsuć jednym ruchem i muszę poświęcać następne 2 kolejki próbując to naprawić i nie mając gwarancji, że to mi się powiedzie. O elemencie memory oczywiście mowy być nie może bo jest za dużo elementów. Cała gra jest do przemyślenia moim zdaniem. Bardzo podobał mi się patent słońce/księżyc, ale myślałem, że będzie to wpływać jakoś na rozgrywkę (szybszy/wolniejszy ruch). Spróbowałbym naprawić grę powiedzmy na 2-3 pierścieniach, a potem dokładał resztę.
Dratewka - wreszcie . Pierwsze wrażenie bardzo pozytywne, które psuje się po 1-2 rundach. Bardzo statyczna rozgrywka. Praktycznie tylko na pierwszych 3-4 polach. Brak uczucia ryzyka, przepychania się i... zwariowanego wyścigu . Tak jak wspomniałem taki klimat bym widział w tej grze. Dużo się dzieje, przesuwa, zmienia, ryzykuje, bo wszyscy się śpieszą zanim Smok zrobi Chlap(?). Potrzeba tej grze więcej dynamiki.
Na innych stołach były Dinka, Letnisko, 2 gry wojenne, oraz prototyp o transporcie drogowym.
Gigantyczna frekwencja .
Do zobaczenia za tydzień.
Warszawskie spotkania projektantów i testerów gier planszowych
Monsoon Group :: Aktualne Spotkania :: Facebook
Monsoon Group :: Aktualne Spotkania :: Facebook