Gears of War - pytania i wątpliwości
- Smoku
- Posty: 464
- Rejestracja: 17 lut 2006, 17:26
- Lokalizacja: Warszawa
- Has thanked: 4 times
- Been thanked: 2 times
Gears of War - pytania i wątpliwości
Mam pytanie dotyczące kart AI Szarańczy.
Warunek pierwszy np: figurka szarańczy musi się przemieścić o określoną ilość obszarów i wykonać atak - czy , jeżeli nie może wykonać ataku muszę wybrać inny warunek ,czy wystarczy tylko ruch?
pytanie drugie :czy jeżeli wykonuję ruch szarańczy o określoną ilość obszarów i ruch kończy się na obszarze na którym nie ma osłony, to powinienem zakończyć ruch wcześniej na obszarze z osłoną,czy wykorzystać ruch maksymalnie.
Warunek pierwszy np: figurka szarańczy musi się przemieścić o określoną ilość obszarów i wykonać atak - czy , jeżeli nie może wykonać ataku muszę wybrać inny warunek ,czy wystarczy tylko ruch?
pytanie drugie :czy jeżeli wykonuję ruch szarańczy o określoną ilość obszarów i ruch kończy się na obszarze na którym nie ma osłony, to powinienem zakończyć ruch wcześniej na obszarze z osłoną,czy wykorzystać ruch maksymalnie.
Re: Gears of War
Ad 1
Wykonujesz z kart polecania wg kolejności ale nie na siłę. Więc jeśli nie można wykonać wszystkichzaleceń z karty, to nie ciągniemy kolejnej.
Ad 2
Wykonujesz ruch maksymalnie.
Spostrzeżenie
Graliśmy wpierw w 3 os, a potem w 4. Grało się fajnie. Za pierwszym razem jednak lepiej i nie przez ilość graczy a przez błąd, który zrobiliśmy wrzucając do talii wszystkie karty zdarzeń ogólnych. Grało się fajnie bo było więcej szarańczy. Za drugim razem grając prawidłowo grało się trochę nudno bo wybijało się szarańczę. Moim zdaniem można by poprawić balans i przechylić go lekko na stronę szarańczy.
Wykonujesz z kart polecania wg kolejności ale nie na siłę. Więc jeśli nie można wykonać wszystkichzaleceń z karty, to nie ciągniemy kolejnej.
Ad 2
Wykonujesz ruch maksymalnie.
Spostrzeżenie
Graliśmy wpierw w 3 os, a potem w 4. Grało się fajnie. Za pierwszym razem jednak lepiej i nie przez ilość graczy a przez błąd, który zrobiliśmy wrzucając do talii wszystkie karty zdarzeń ogólnych. Grało się fajnie bo było więcej szarańczy. Za drugim razem grając prawidłowo grało się trochę nudno bo wybijało się szarańczę. Moim zdaniem można by poprawić balans i przechylić go lekko na stronę szarańczy.
- Smoku
- Posty: 464
- Rejestracja: 17 lut 2006, 17:26
- Lokalizacja: Warszawa
- Has thanked: 4 times
- Been thanked: 2 times
Re: Gears of War
Dzięki za odpowiedź ,ale pytanie zadałem miesiąc temu, jeszcze w trakcie pierwszej rozgrywki. Tymczasem już kilka misji mamy za sobą i sam doszedł do takich wniosków.
Ciekaw jestem jak rozgrywasz rzuty granatem :czy można rzucać na puste pole ,czy tylko na pole z przeciwnikiem? Sprawdzałem ten temat na forum "Galakty" i zdania są podzielone.
My gramy ,że można rzucać na puste pole.
Ciekaw jestem jak rozgrywasz rzuty granatem :czy można rzucać na puste pole ,czy tylko na pole z przeciwnikiem? Sprawdzałem ten temat na forum "Galakty" i zdania są podzielone.
My gramy ,że można rzucać na puste pole.
Re: Gears of War
Atakujesz obszar, jakby był wymagany przeciwnik do rzucania granatami w pole, to scenariusza Emergence, można by nie być wstanie ukończyć (trzeba w nim grantem zatkać ostatnie wejście szarańczy).
Do tego w poradach dla scenariuszu z Berserkekrem chyba było napisane, by rzucać w pola w okolicy drzwi.
Ale zgodnie z faqiem nie można atakować z broni pustych obszarów:
Q: Can a player use an Order card to attack nothing so the
Berserker will move toward him?
A: No.
Do tego w poradach dla scenariuszu z Berserkekrem chyba było napisane, by rzucać w pola w okolicy drzwi.
Ale zgodnie z faqiem nie można atakować z broni pustych obszarów:
Q: Can a player use an Order card to attack nothing so the
Berserker will move toward him?
A: No.
Gears of War - plombowanie przy pomocy granatów
Właśnie staram się rozgryźć jedną zagwozdkę - przy pierwszej misji (Emergence) trzeba zapieczętować granatem ostatni emergence hole. Z opisu granatów wynika, że pieczętowanie jest możliwe tylko jeśli przy ataku wypadnie nam omen. Czy to znaczy, że jak się nie uda za pierwszym razem, to trzeba iść szukać kolejnego granatu i tak do skutku?
p.s.
Staram się to rozegrać solo Marcusem, który zaczyna z jednym granatem i po drodze można zdobyć jeszcze jeden ,ale jak tymi się nie uda, to skąd brać więcej?
p.s.
Staram się to rozegrać solo Marcusem, który zaczyna z jednym granatem i po drodze można zdobyć jeszcze jeden ,ale jak tymi się nie uda, to skąd brać więcej?
Re: Gears of War - plombowanie przy pomocy granatów
Rozumiem w takim razie, że jeśli z planszy już nie mam granatów, to w jakiś magiczny sposób tak czy inaczej da się je później zdobyć?
- kwiatosz
- Posty: 7874
- Rejestracja: 30 sty 2006, 23:27
- Lokalizacja: Romford/Londyn
- Has thanked: 132 times
- Been thanked: 417 times
- Kontakt:
Re: Gears of War - plombowanie przy pomocy granatów
W pierwszej misji jest *, która mówi, że po dobraniu granatu żeton ekwipunku nie znika - możesz z niego dobierać ile razy chcesz.
Czy istnieje miejsce bardziej pełne chaosu niż Forum? Jednak nawet tam możesz żyć w spokoju, jeśli będzie taka potrzeba" - Seneka, Listy moralne do Lucyliusza , 28.5b
ZnadPlanszy kwiatosza|ZnadPlanszy gradaniowe
Rebel Times - miesięcznik miłośników gier
ZnadPlanszy kwiatosza|ZnadPlanszy gradaniowe
Rebel Times - miesięcznik miłośników gier
Re: Gears of War - plombowanie przy pomocy granatów
Ah, ok, umknęło mi. Ale na szczęście nie główkowałem za bardzo, bo udało się pierwszym rzutem. Dzięki
Re: Gears of War
No to ja odkurzę ten leciwy już temat. Pomimo prostych zasad, mam jednak pytania:
1)W scenariuszu "Barykady Dróg" na poziomie 1 i 3 trzeba użyć tego samego kafelka - 3A. Nie jest to czasami błąd?
2) Gdy otrzymuję więcej obrażeń niż mam kart na ręce, to:
a) odrzucam wszystkie karty i natychmiast się wykrwawiam
b) odrzucam wszystkie karty, ale jeszcze jestem w stanie walczyć. Dopiero obrażenia z kolejnej walki powodują, że się wykrwawiam
3) Nie rozumiem ustawienia mapy w scenariuszu "Brzuch Bestii". Jeśli z pierwszego poziomu mogę przejść od razu do trzeciego, to po co jest poziom drugi?
1)W scenariuszu "Barykady Dróg" na poziomie 1 i 3 trzeba użyć tego samego kafelka - 3A. Nie jest to czasami błąd?
2) Gdy otrzymuję więcej obrażeń niż mam kart na ręce, to:
a) odrzucam wszystkie karty i natychmiast się wykrwawiam
b) odrzucam wszystkie karty, ale jeszcze jestem w stanie walczyć. Dopiero obrażenia z kolejnej walki powodują, że się wykrwawiam
3) Nie rozumiem ustawienia mapy w scenariuszu "Brzuch Bestii". Jeśli z pierwszego poziomu mogę przejść od razu do trzeciego, to po co jest poziom drugi?
- akahoshi
- Posty: 902
- Rejestracja: 07 maja 2015, 08:32
- Lokalizacja: Kraków
- Has thanked: 27 times
- Been thanked: 26 times
Re: Gears of War
Ad.1 Na 3 poziome zamiast 3A powinno być 12A (na stronie Galakty jest errata).
Ad.2 Wydaje mi się, że a. Przynajmniej ja tak gram.
Ad.3. Żeby odblokować talię 3 poziomu, musisz się udać na kafelek 12B, który znajduje się na... 2 poziomie.
Ad.2 Wydaje mi się, że a. Przynajmniej ja tak gram.
Ad.3. Żeby odblokować talię 3 poziomu, musisz się udać na kafelek 12B, który znajduje się na... 2 poziomie.
Moja groteka
Nieoficjalne FAQ do Robinsona
"Kiedy jesteś martwy, to nie wiesz, że jesteś martwy. Stanowi to problem tylko dla innych. Kiedy jesteś głupi, jest dokładnie tak samo."
Michael E. Brown
Nieoficjalne FAQ do Robinsona
"Kiedy jesteś martwy, to nie wiesz, że jesteś martwy. Stanowi to problem tylko dla innych. Kiedy jesteś głupi, jest dokładnie tak samo."
Michael E. Brown
Re: Gears of War
A ja właśnie grałem jak w podpunkcie b. Chyba sobie ułatwiałem, ale w instrukcji nie mogłem znaleźć jednoznacznej odpowiedzi.akahoshi pisze:Ad.2 Wydaje mi się, że a. Przynajmniej ja tak gram.
Dzięki akakoshi.
- akahoshi
- Posty: 902
- Rejestracja: 07 maja 2015, 08:32
- Lokalizacja: Kraków
- Has thanked: 27 times
- Been thanked: 26 times
Re: Gears of War
To tak przy okazji też zadam pytanie.
W scenariuszu "Skład porcelany", aby odblokować kolejny poziom, Berserkerka musi się znaleźć na obszarze wyjścia. W związku z tym, że porusza się ona cały czas za COG, to musi się tam również znaleźć tenże COG.
Czyli grając jedną figurką muszę przeżyć jej atak na tym obszarze by został odblokowany kolejny poziom? Dobrze rozumiem?
Jeśli tak, to przy jednym graczu ciężko to przejść...
W scenariuszu "Skład porcelany", aby odblokować kolejny poziom, Berserkerka musi się znaleźć na obszarze wyjścia. W związku z tym, że porusza się ona cały czas za COG, to musi się tam również znaleźć tenże COG.
Czyli grając jedną figurką muszę przeżyć jej atak na tym obszarze by został odblokowany kolejny poziom? Dobrze rozumiem?
Jeśli tak, to przy jednym graczu ciężko to przejść...
Moja groteka
Nieoficjalne FAQ do Robinsona
"Kiedy jesteś martwy, to nie wiesz, że jesteś martwy. Stanowi to problem tylko dla innych. Kiedy jesteś głupi, jest dokładnie tak samo."
Michael E. Brown
Nieoficjalne FAQ do Robinsona
"Kiedy jesteś martwy, to nie wiesz, że jesteś martwy. Stanowi to problem tylko dla innych. Kiedy jesteś głupi, jest dokładnie tak samo."
Michael E. Brown
Re: Gears of War
To, że Berserkerka znajduje się na tym samym obszarze co ty, nie oznacza że musi cię zaatakować. Możesz odblokować nowy poziom nie będąc równocześnie atakowanym. Ja tak właśnie grałem, ale mogę się mylić.
- akahoshi
- Posty: 902
- Rejestracja: 07 maja 2015, 08:32
- Lokalizacja: Kraków
- Has thanked: 27 times
- Been thanked: 26 times
Re: Gears of War
Dzięki.
Właśnie doczytałem w instrukcji, że Berserkerkę można odciągać granatami (idzie za słuchem).
Właśnie doczytałem w instrukcji, że Berserkerkę można odciągać granatami (idzie za słuchem).
Moja groteka
Nieoficjalne FAQ do Robinsona
"Kiedy jesteś martwy, to nie wiesz, że jesteś martwy. Stanowi to problem tylko dla innych. Kiedy jesteś głupi, jest dokładnie tak samo."
Michael E. Brown
Nieoficjalne FAQ do Robinsona
"Kiedy jesteś martwy, to nie wiesz, że jesteś martwy. Stanowi to problem tylko dla innych. Kiedy jesteś głupi, jest dokładnie tak samo."
Michael E. Brown
-
- Posty: 216
- Rejestracja: 21 sie 2016, 10:30
- Lokalizacja: Milanówek
- Has thanked: 40 times
- Been thanked: 15 times
Re: Gears of War
Cześć, czy szarańcza ma jakiś określony zasięg swojej broni? to znaczy, czy są sytuacje, że Cog dodaje sobie kość do obrony, bo szarańcza atakuje z daleka, np 4 pól? Czy też zasięg wynika z karty AI, czyli jeśli wychodzi atak to zawsze ma zasięg?
Re: Gears of War
Dziś rozegrałem pierwszą partię w Gears of War i nie jestem pewny jednej rzeczy. Jesli mam szaransze typu A (ścierwojad), B (truten) i C (Boomerang) a karta AI mi karze postawić tickera przy wejściu to mam postawić cokolwiek czy po prostu nie rozpatruje żadnego efektu? Ja grałem tak że nie rozpatrywalem tego efektu i udało mi się pomyślnie wykonać pierwszy scenariusz choć 2X byłem z jedna karta na ręku.
- karawanken
- Posty: 2365
- Rejestracja: 28 wrz 2014, 19:53
- Lokalizacja: Poznań
- Has thanked: 75 times
- Been thanked: 98 times
Re: Gears of War
A dobrze ułożyłeś talie AI? Powinny się w niej znajdować karty dla typów szarańczy obecnej w scenariuszu i karty ogólne, które pokazuje karta przygotowania scenariusza. Jeśli w scenariuszu nie ma tickerow to w tali nie powinno być ich kart.xan pisze:Dziś rozegrałem pierwszą partię w Gears of War i nie jestem pewny jednej rzeczy. Jesli mam szaransze typu A (ścierwojad), B (truten) i C (Boomerang) a karta AI mi karze postawić tickera przy wejściu to mam postawić cokolwiek czy po prostu nie rozpatruje żadnego efektu? Ja grałem tak że nie rozpatrywalem tego efektu i udało mi się pomyślnie wykonać pierwszy scenariusz choć 2X byłem z jedna karta na ręku.
Re: Gears of War
Czyli zrobiłem źle bo o ile karty ogólne wybrałem te które były w scenariuszu to szarańczy zostawiłem wszystkie. Ale i tak odrzucalem jak trafiłem i brałem nowa aż trafiłem pasująca więc grałem zgodnie z zasadami. Misiek tylko sporo odrzucania. Dzięki za uświadomienie bo wczoraj przeglądałem ta instrukcje i nie mogłem tego znaleźć.
Re: Gears of War
Rozegrałem dziś solo Skład porcelany i trochę ta losowość ostrudziła mój zapał do gry. Nie dość że kostki dają dużo losowości to jeszcze niektóre karty AI mocno potrafią dopiec bo niektóre są słabe a niektóre mają bardzo silne efekty. Padłem przy pierwszych drzwiach ale dałem sobie drugie życie i ukończyłem scenariusz. Czy jak się gra na więcej osób to jest większa szansa na przetrwanie czy wręcz odwrotnie? A może to skład porcelany jest trudny w trybie solo? Które scenariusze są najlepsze do gry jednoosobowej?